quote:
Gepost door Vincent (Ali Salami) - donderdag 1 januari 2004 @ 03:04 - Bron: Stivoro
Een nieuw jaar is ook de tijd voor goede voornemens. Ruim 850.000 mensen hebben dat gedaan in de vorm van de wens om te stoppen met roken door mee te doen aan de campagne 'Nederland start met stoppen' van de Stichting Volksgezondheid en Roken (Stivoro). Zij proberen vanaf vandaag van hun verslaving af te komen.Stivoro begon twee maanden geleden met de campagne. Via een internetpagina konden rokers laten weten dat ze van plan zijn te stoppen. Volgens Stivoro is het besef dat een roker samen met honderdduizenden landgenoten stopt, een enorme morele steun.
Het huidige aantal betekent een verhoging van het aantal mensen dat in 2000 aangaf te willen stoppen. Destijds hield twaalf procent het vol. De gestopte roker moet tenminste één jaar niet roken om van een succesvolle stoppoging te mogen spreken.
quote:Jullie mening.
Jij stopt er ook mee, als de klok vannacht op nul uur nul springt? En u?
En jij daar?
Ik hoop werkelijk dat het jullie lukt.
Hoewel ik zelf op dat tijdstip een heerlijke Ds. Valentyn N.F. Vintage 1987 van De Olifant zal opsteken, waarvan het zandblad in 1987 op plantage No. 73 te Sumatra werd geoogst het zandblad van plantage No. 73, de zogenaamde Helvetiaplantage, kenmerkt zich door een volle, ronde en kruidige smaak, die tijdens het narijpingsproces van liefst vijftien jaar, net als de geur overigens, een uitgebalanceerd karakter ontwikkelde geef ik volmondig toe dat het beter is voor lijf en leden om niet te roken.
Dat de overheid bepaalde ontmoedigende maatregelen neemt heeft dus mijn zegen, al slaat men tegenwoordig wel heel erg hard op hol. Zo wordt inmiddels algemeen aangenomen dat meeroken bijna net zo schadelijk is als roken, terwijl allerlei onafhankelijke wetenschappelijke onderzoeken hebben aangetoond dat de schade voor meerokers te verwaarlozen is. Maar het wordt wel glashard als de waarheid gepresenteerd, op basis waarvan met ingang van morgen andermaal nieuwe regels van kracht zullen worden waarmee het roken nog meer aan banden wordt gelegd.
Het leuke is dat de rokers onder ons de regering enorm zouden kunnen terugpakken door er inderdaad massaal mee te stoppen.
Door dus gewoon te doen wat dat stelletje huichelaars in Brussel en Den Haag zogenaamd zo graag wil.
Ruim 700.000 Nederlandse rokers hebben te kennen gegeven dat zij er per 1 januari mee willen ophouden. Het zou het kabinet een behoorlijke financiële tegenvaller opleveren als zij dat allemaal ook daadwerkelijk zouden doen.
Per 1 februari 2004 gaat de accijns op een pakje sigaretten met 46 cent omhoog. De consumentenprijs van het gemiddelde pakje van 25 sigaretten komt daarmee op € 4,30. Circa tachtig procent van dat bedrag zal dan via de accijns- en btw-heffingen in de staatskas vloeien.
Laten we er eens heel conservatief vanuit gaan dat die 700.000 rokers gemiddeld een half pakje per dag roken, oftewel 180 pakjes per jaar. Dat betekent dat zij gezamenlijk 126 miljoen pakjes wegpaffen, die in 2004 een verkoopwaarde van € 542 miljoen zouden vertegenwoordigen. Tachtig procent daarvan is € 434 miljoen, het bedrag dat de staat jaarlijks zou mislopen als al die rokers die zeggen te willen stoppen hun belofte zouden waarmaken.
Bijna een miljard in onze oude guldens! Stop, lezer, stop.
Of wilt u Gerrit Zalm juist een lol doen?
Paf dan ook in het nieuwe jaar maar lekker door.Bron: Telegraaf 31/12/2003
auteur: Rob Hoogland
quote:En als je om het half uur gaat roepen hoe lang je al gestopt ben ga je het dus niet lang volhouden.
Op donderdag 1 januari 2004 04:40 schreef Blixar het volgende:
ben gestopt nu 3 uur!
quote:De prijs wordt met 55 cent verhoogd dus dat geeft ongeveer wel aan hoeveel mensen de overheid verwacht dat er gaan stoppen.
Op donderdag 1 januari 2004 04:45 schreef BasOne het volgende:
Ik wil het in deze Roken topic eens niet hebben over de schadelijkheid/verslaving maar over de economische effecten het heeft als mensen massaal stoppen.
quote:ik weet, maar die gast heeft zoveel getyped, gewoon geen zin om dat alles te lezen, moest wel iets verzinnen als smoes!
Op donderdag 1 januari 2004 04:42 schreef 700MB het volgende:[..]
En als je om het half uur gaat roepen hoe lang je al gestopt ben ga je het dus niet lang volhouden.
quote:Hij heeft het niet allemaal zelf getyped hoor.
Op donderdag 1 januari 2004 04:47 schreef Blixar het volgende:[..]
ik weet, maar die gast heeft zoveel getyped, gewoon geen zin om dat alles te lezen, moest wel iets verzinnen als smoes!
ik was in feb 2003 gestopt en ben in 7 maanden tijd 10 kilo aangekomen .... toen ik weer begon met roken was het er in twee maanden weer af
quote:Dat moet je kauwgom gaan kauwen in plaats van alles naar binnen te stouwen omdat je niets meer in je handen hebt.
Op donderdag 1 januari 2004 04:49 schreef nikky het volgende:
ik was in feb 2003 gestopt en ben in 7 maanden tijd 10 kilo aangekomen.... toen ik weer begon met roken was het er in twee maanden weer af
quote:Ik geloof jou helemaal, ben helaas doodmoe... hoe komt dat?.... te veel het nieuwe jaar gevierd ofzo met vele rokende vrienden, die je steeds een sigaret aanbieden.....als je zegt dat je bent gestopt werkt blijkbaar niet!
Op donderdag 1 januari 2004 04:48 schreef 700MB het volgende:[..]
Hij heeft het niet allemaal zelf getyped hoor.
Alleen die onderste 2 regels.
quote:Ze nemen je niet serieus.
Op donderdag 1 januari 2004 04:55 schreef Blixar het volgende:
als je zegt dat je bent gestopt werkt blijkbaar niet!
Gewoon sigaret aannemen en dan achteloos weggooien.
quote:Ik gaf al een serieuze reactie.
Op donderdag 1 januari 2004 05:01 schreef BasOne het volgende:
of oproken want dat is beter voor de ECONOMIE WAAR DEZE TOPIC OVER GAAT.
gaat aub geen onderonsjes houden, gebruik daarvoor irc, isq, msn of ander chat progje.
[Dit bericht is gewijzigd door CosmoKramer op 01-01-2004 05:05]
quote:Ik heb ook een doorzettingsvermogen van meer dan 1 dag.... kan wel 100x zeggen dat ik ben gestopt, heb ook geen sigaret meer aangeraakt
Op donderdag 1 januari 2004 04:57 schreef 700MB het volgende:[..]
Ze nemen je niet serieus.
Gewoon sigaret aannemen en dan achteloos weggooien.
(verdomme ik weet zelf waarom je verder reageerde op mijn antwoord (waarom ik uitdagen?)
quote:Was het maat zo simpel!
Op donderdag 1 januari 2004 05:05 schreef CosmoKramer het volgende:
Stoppen met roken is buigen voor de overhied!
quote:ik dronk liters water kouwde helemaal niks en at zelf minder ( snoepte niet enzo ) en ik ging twee keer per week naar de sportschool
Op donderdag 1 januari 2004 04:51 schreef 700MB het volgende:[..]
Dat moet je kauwgom gaan kauwen in plaats van alles naar binnen te stouwen omdat je niets meer in je handen hebt.
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 05:01 schreef BasOne het volgende:
of oproken want dat is beter voor de ECONOMIE WAAR DEZE TOPIC OVER GAAT.
quote:Het levert de overheid voordeel op door baten van accijnzen en door lagere kosten in de zorg doordat rokers eerder overlijden.
Op donderdag 1 januari 2004 05:20 schreef sampoo het volgende:[..]
Roken omdat het goed voor de economie is? Dan kan je net zo goed je geld direct aan de sigarettenboer geven. Dat is zelfs "beter" voor de economie.
quote:Goh je vergeet dat de overheid/gemeenschap derhalve minder lang profijt heeft van deze mensen. Lagere kosten betekent niet altijd een hogere "winst"
Op donderdag 1 januari 2004 05:22 schreef 700MB het volgende:[..]
Het levert de overheid voordeel op door baten van accijnzen en door lagere kosten in de zorg doordat rokers eerder overlijden.
Wat de lagere kosten voor de zorg betreft dat heeft geen invloed op de economie. Het zou hooguit de sectoren waar geld in gaat rollen veranderen. De hogere "kosten" gaan naar lonen en producten (medicijnen e.d.) waar het bedrijfsleven van profiteert en zodoende als gemeenschap van profiteren. Als het ons als gemeenschap te gortig wordt dan schaffen we die handel af.
Om maar te zwijgen van de slechte gezondheid die rokers eerder plaagt waardoor de kwaliteit van het leven eerder stagneert dan gewoonlijk. Geld is niet het enige wat een economische waarde kan hebben.
quote::y
Op donderdag 1 januari 2004 06:57 schreef sampoo het volgende:[..]
Goh je vergeet dat de overheid/gemeenschap derhalve minder lang profijt heeft van deze mensen. Lagere kosten betekent niet altijd een hogere "winst"
Wat de accijnzen betreft kan je alleen stellen dat geld overhevelen kan altijd maar of dat beter is voor de economie weet ik niet.Wat de lagere kosten voor de zorg betreft dat heeft geen invloed op de economie. Het zou hooguit de sectoren waar geld in gaat rollen veranderen. De hogere "kosten" gaan naar lonen en producten (medicijnen e.d.) waar het bedrijfsleven van profiteert en zodoende als gemeenschap van profiteren. Als het ons als gemeenschap te gortig wordt dan schaffen we die handel af.
Om maar te zwijgen van de slechte gezondheid die rokers eerder plaagt waardoor de kwaliteit van het leven eerder stagneert dan gewoonlijk. Geld is niet het enige wat een economische waarde kan hebben.
quote:Truste!
Op donderdag 1 januari 2004 07:34 schreef Erosjuhhh het volgende:
ik ga stoppe
quote:met roken!
Op donderdag 1 januari 2004 07:35 schreef Ablaze het volgende:[..]
Truste!
quote:Oh! Excuse moi
Op donderdag 1 januari 2004 07:38 schreef Erosjuhhh het volgende:[..]
met roken!
niet met fok!ken
|
Forum Opties | |