Hier verder over klachten, plezier, soorten en het afsteken van Vuurwerk
Vorige topic: [centraal] Vuurwerk #4
[Dit bericht is gewijzigd door detulp050 op 31-12-2003 19:33]
quote:FC Den Bosch ja!
Op woensdag 31 december 2003 17:47 schreef El_Bassie het volgende:[..]
U is ajaxfan?
quote:Wat hebben jullie in mei te vieren dan?
Op woensdag 31 december 2003 18:44 schreef hellmondunited het volgende:[..]
hee hee zou je mij wat fakkels toe kunnen sturen? tegen vergoeding natuurlijk. Ik ben namelijk opzoek naar die dingen, ook voor mei natuurlijk
Heb nog nooit zo'n ding afgestoken dus ik ben beniewd. Voor de rest heb ik geen vuurk. Ik kijk op zijn Nederlands het liefst naar dat van een ander
quote:Breek de stok eraf (als die eraan zit) en bind ze aan een paal vast, veel leuker dan ze in de lucht te schieten
Op woensdag 31 december 2003 19:35 schreef TheFrankey het volgende:
ik heb net 2 lawinepijltjes van mijn broer gekregen.Heb nog nooit zo'n ding afgestoken dus ik ben beniewd. Voor de rest heb ik geen vuurk. Ik kijk op zijn Nederlands het liefst naar dat van een ander
Geen grappen mee uithalen, zelf hoog in de lucht is zo'n ding nog een gevaar....
quote:LOL
Op woensdag 31 december 2003 19:39 schreef Cybarite het volgende:
Kijk uit met die lawinepijlen; ze zijn niet erg goed geleid maar exploderen keihard....Geen grappen mee uithalen, zelf hoog in de lucht is zo'n ding nog een gevaar....
quote:wijze woorden
Kijk uit met die lawinepijlen; ze zijn niet erg goed geleid maar exploderen keihard....Geen grappen mee uithalen, zelf hoog in de lucht is zo'n ding nog een gevaar....
quote:ik zal er op letten. Ik heb zojuist een grote ijzeren staaf in de grond gemept. Daar moet ik dan maar in. En ik kan op 15m afstand ongeveer.. Is dat genoeg??
heb dus maar een doosje strijkers gehaald, maar mijn vraag is:
Maak ik mij nu medeplichtig aan illigale zaken? of zijn (sommige) strijkers / nitraatbommen legaal? (zijn niet van die strijkers met van die felle witte flitsen, maar knallen nog wel veel harder dan astronauten) het ging namelijk nogal vaag... hij moest ze namelijk ergens achter in de winkel weghalen (terwijl elk ander vuurwerk gewoon in de winkel lag) en zaten al in een plastic zak verpakt, zodat niemand kon zien dat het strijkers waren...
nouja ik heb mooi mijn strijkers
Daarnaast zijn ze zoals ik zei niet erg goed geleid, dus ook al denk je hem hoog in de lucht te hebben geschoten dan maakt hij soms nog rare bochten....
quote:ik vind strijkers altijd doodeng om aan te steken. Heb vroeger toen ik 11 was eens een doosje gekregen....3 aangestoken en de rest geruilt tegen de "veilige" astronouten...
Op woensdag 31 december 2003 19:42 schreef Wiking het volgende:
Was vanmiddag in een lokaal vuurwerkwinkeltje om wat vuurwerk te kopen... toen ik vroeg of hij ook wat anders had rotjes (iets wat harder gaat) zie hij dat hij nog wel strijkers (6 EUR) of nitraat bommen (10 EUR) had.heb dus maar een doosje strijkers gehaald, maar mijn vraag is:
Maak ik mij nu medeplichtig aan illigale zaken? of zijn (sommige) strijkers / nitraatbommen legaal? (zijn niet van die strijkers met van die felle witte flitsen, maar knallen nog wel veel harder dan astronauten) het ging namelijk nogal vaag... hij moest ze namelijk ergens achter in de winkel weghalen (terwijl elk ander vuurwerk gewoon in de winkel lag) en zaten al in een plastic zak verpakt, zodat niemand kon zien dat het strijkers waren...
Nitraten en zelfgemaakte explosieven gaan veel harder maar zijn veel veiliger (als je het met beleid aanpakt natuurlijk ....).
.
ok broertje nam de filmpjes ik in de hoofdrol
p.s. pomp je geluid maar flink op
quote:Paar jaar terug was dit in onze straat de ideale manier om onze dozen vol astronauten nog in de nacht van 31 december op 1 januari leeg te krijgen!
Op woensdag 31 december 2003 19:51 schreef pekel het volgende:
Voor wie met de astronauten iets leuks wil proberen: Maak een "duizendklapper" met astronauten!. Tip: Als je een astronaut doormidden breekt en aansteekt, komt er vuur uit het gat, hierdoor kun je een leuke astronautenklapper maken.
.
.
Tegenwoordig doe ik het slimmer: ik koop die rommel niet meer
quote:Dat kreunen van je broertje doet me aan hele andere dingen denken...
Op woensdag 31 december 2003 20:05 schreef sosaman het volgende:
http://zooi.sosaman.nl/vuurwerkok broertje nam de filmpjes ik in de hoofdrol
p.s. pomp je geluid maar flink op
quote:hij snapt het nog niet....
Op woensdag 31 december 2003 20:08 schreef Yeahinho het volgende:[..]
Dat kreunen van je broertje doet me aan hele andere dingen denken...
![]()
quote:Nix mis mee toch, als het maar mooi is
Op donderdag 1 januari 2004 01:10 schreef FallenAngel666 het volgende:
Ik woon tussen twee idioten die ongeveer hun hele maand salaris aan die rotzooi uitgeven. Allemaal van die illigale troep natuurlijk. Ze hebben 40 minuten lang constant lopen afsteken. Erg mooi, dat wel
quote:Nee hoor, helemaal niet
Op donderdag 1 januari 2004 01:20 schreef Intronic het volgende:[..]
Nix mis mee toch, als het maar mooi is
quote:je had de nitraten moeten nemen, ik vind strijkers zuigen... behalve als t beton strijkers waren
Op woensdag 31 december 2003 19:42 schreef Wiking het volgende:
Was vanmiddag in een lokaal vuurwerkwinkeltje om wat vuurwerk te kopen... toen ik vroeg of hij ook wat anders had rotjes (iets wat harder gaat) zie hij dat hij nog wel strijkers (6 EUR) of nitraat bommen (10 EUR) had.heb dus maar een doosje strijkers gehaald, maar mijn vraag is:
ontopic
ik heb btw vanmiddag rode nitraten gehad (die nitraten op die plaatjes in vorig topic maar dan in het rood) die zijn stukke beter, ze heten NITRATE nogwat ipv JUMBO COLOR WHISTLING THUNDER. er zit dus ook geen gekleurd vuur in, maar het is 1 en al knal
quote:Hier werd er juist veel meer afgestoken dan vorig jaar! top!
Op donderdag 1 januari 2004 02:00 schreef mabit het volgende:
Ik weet niet waar ze die 50 mil hebben afgeschoten, maar niet bij mij in de buurt (waar toch allemaal mensen met een 4x modaal salaris wonen), in voorgaande jaren werd er veel en veel meer afgestoken.
quote:Haha
Op donderdag 1 januari 2004 16:11 schreef MasterKush het volgende:
Wat nitraatbommetjes geregeld via via. Om twaalf uur naar buiten met z`n allen.. nitraatbommetjes in een put aan de kant van de weg gegooid > gevolg > auto van de buurman van voor tot achter onder stront
quote:Je kan ze in zo'n ijsbakje, dan blijven de lucht- en waterdicht verpakt. Je kan ze overigens geen jaren bewaren, het gaat van de kwaliteit af...
Op zaterdag 3 januari 2004 15:49 schreef de_Leeuwtjes het volgende:
Even een vraagje!
Kan je je Vuurwerk ook nog een manier bewaren voor volgend jaar?
Ik had namelijk nogal veel! Het gaat om babypijltjes, grondbloemen en twisters! En ik vind het zonde om dat allemaal weg te gooien!
Groeten Leeuwtje!
(p.s. dit is toch niet illegaal?)
quote:Kan je gewoon bewaren (zolang je het maar op een droge koele plaats bewaard)
Op zaterdag 3 januari 2004 15:49 schreef de_Leeuwtjes het volgende:
Even een vraagje!
Kan je je Vuurwerk ook nog een manier bewaren voor volgend jaar?
Ik had namelijk nogal veel! Het gaat om babypijltjes, grondbloemen en twisters! En ik vind het zonde om dat allemaal weg te gooien!
Groeten Leeuwtje!
(p.s. dit is toch niet illegaal?)
Maak een rondje/hoopje van die dingen op de grond met de uiteinden van de lontjes zo dicht mogelijk bij elkaar. Breek er nu een paar door en giet wat kruit op een hoopje zodat die lontjes er onder bedolven zijn. Die doorgebroken er bij leggen en een lontje er uit trekken en in het een vd 2 delen vh pijltje wat je hebt doorgebroken steken (van het midden naar het einde dus). Lontje aansteken, en je eerst een paar spuiters, waarna het hoopje kruit ontsteekt, en zoek dekking voor de rondvliegende pijltjes en knetterende objecten...
Major Havoc
.
of je breekt een aar rotjes open en stop het kruit in een ontbrande pot.
wat leuker is, is eeen hapimess potje openmaken.
dat papier kan je weghaleb, VOORZICHTIG, en dan trek je aan dat ding dat er in die zodat er een soort rotje vrij komt met een lange lont.
dan giet je het overgeblven potje op de grond en ramt een paar keer hard op de straatstenen zodat het kruit er uit komt. die rotjes dieber in zitten hebben een schietlont van ong ,5 sec. NIET vtashouden.
nu steek je de goop kruit aan. rotjes apart en het eerste rotje apart. stuk leuker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |