abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15864301
Vorige topic was vol.

Hier verder over klachten, plezier, soorten en het afsteken van Vuurwerk

Vorige topic: [centraal] Vuurwerk #4

[Dit bericht is gewijzigd door detulp050 op 31-12-2003 19:33]

pi_15864712
quote:
Op woensdag 31 december 2003 17:47 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

U is ajaxfan?

FC Den Bosch ja!
quote:
Op woensdag 31 december 2003 18:44 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

hee hee zou je mij wat fakkels toe kunnen sturen? tegen vergoeding natuurlijk. Ik ben namelijk opzoek naar die dingen, ook voor mei natuurlijk

Wat hebben jullie in mei te vieren dan?
Er wordt maar 1 club kampioen van de Gouden Gids Divisie hoor
pi_15864738
ik heb net 2 lawinepijltjes van mijn broer gekregen.

Heb nog nooit zo'n ding afgestoken dus ik ben beniewd. Voor de rest heb ik geen vuurk. Ik kijk op zijn Nederlands het liefst naar dat van een ander

pi_15864823
quote:
Op woensdag 31 december 2003 19:35 schreef TheFrankey het volgende:
ik heb net 2 lawinepijltjes van mijn broer gekregen.

Heb nog nooit zo'n ding afgestoken dus ik ben beniewd. Voor de rest heb ik geen vuurk. Ik kijk op zijn Nederlands het liefst naar dat van een ander

Breek de stok eraf (als die eraan zit) en bind ze aan een paal vast, veel leuker dan ze in de lucht te schieten
pi_15864869
Kijk uit met die lawinepijlen; ze zijn niet erg goed geleid maar exploderen keihard....

Geen grappen mee uithalen, zelf hoog in de lucht is zo'n ding nog een gevaar....

woensdag 31 december 2003 @ 19:40:34 #7
53495 snowwie2
Polonaise loopt uit de hand
pi_15864907
quote:
Op woensdag 31 december 2003 19:39 schreef Cybarite het volgende:
Kijk uit met die lawinepijlen; ze zijn niet erg goed geleid maar exploderen keihard....

Geen grappen mee uithalen, zelf hoog in de lucht is zo'n ding nog een gevaar....

LOL
ik spring zelf ook altijd met me vuurpijlen mee de lucht in
pi_15864915
quote:

wijze woorden
Sport doet leven
pi_15864937
quote:

ik zal er op letten. Ik heb zojuist een grote ijzeren staaf in de grond gemept. Daar moet ik dan maar in. En ik kan op 15m afstand ongeveer.. Is dat genoeg??
  woensdag 31 december 2003 @ 19:42:06 #10
35546 Wiking
Fuhrer befehl und wir folgen!
pi_15864958
Was vanmiddag in een lokaal vuurwerkwinkeltje om wat vuurwerk te kopen... toen ik vroeg of hij ook wat anders had rotjes (iets wat harder gaat) zie hij dat hij nog wel strijkers (6 EUR) of nitraat bommen (10 EUR) had.

heb dus maar een doosje strijkers gehaald, maar mijn vraag is:

Maak ik mij nu medeplichtig aan illigale zaken? of zijn (sommige) strijkers / nitraatbommen legaal? (zijn niet van die strijkers met van die felle witte flitsen, maar knallen nog wel veel harder dan astronauten) het ging namelijk nogal vaag... hij moest ze namelijk ergens achter in de winkel weghalen (terwijl elk ander vuurwerk gewoon in de winkel lag) en zaten al in een plastic zak verpakt, zodat niemand kon zien dat het strijkers waren...

nouja ik heb mooi mijn strijkers

Stem op de kraaienpartij!
pi_15864981
Die dingen bulderen zo hard, daar hoef jij niet eens in de buurt van te zijn zoals je vast wel weet.

Daarnaast zijn ze zoals ik zei niet erg goed geleid, dus ook al denk je hem hoog in de lucht te hebben geschoten dan maakt hij soms nog rare bochten....

pi_15864990
quote:
Op woensdag 31 december 2003 19:42 schreef Wiking het volgende:
Was vanmiddag in een lokaal vuurwerkwinkeltje om wat vuurwerk te kopen... toen ik vroeg of hij ook wat anders had rotjes (iets wat harder gaat) zie hij dat hij nog wel strijkers (6 EUR) of nitraat bommen (10 EUR) had.

Maak ik mij nu medeplichtig aan illigale zaken? of zijn (sommige) strijkers / nitraatbommen legaal? (zijn niet van die strijkers met van die felle witte flitsen, maar knallen nog wel veel harder dan astronauten) het ging namelijk nogal vaag... hij moest ze namelijk ergens achter in de winkel weghalen (terwijl elk ander vuurwerk gewoon in de winkel lag) en zaten al in een plastic zak verpakt, zodat niemand kon zien dat het strijkers waren...

ik vind strijkers altijd doodeng om aan te steken. Heb vroeger toen ik 11 was eens een doosje gekregen....3 aangestoken en de rest geruilt tegen de "veilige" astronouten...
pi_15865123
Ik heb ook een hekel aan strijkers. Geef mij maar veiligere dingen.

Nitraten en zelfgemaakte explosieven gaan veel harder maar zijn veel veiliger (als je het met beleid aanpakt natuurlijk ....).

pi_15865209
Voor wie met de astronauten iets leuks wil proberen: Maak een "duizendklapper" met astronauten! . Tip: Als je een astronaut doormidden breekt en aansteekt, komt er vuur uit het gat, hierdoor kun je een leuke astronautenklapper maken. .

.

Hoi.
pi_15865675
http://zooi.sosaman.nl/vuurwerk

ok broertje nam de filmpjes ik in de hoofdrol

p.s. pomp je geluid maar flink op

woensdag 31 december 2003 @ 20:05:40 #16
76300 ill_Bill
I need fresh blood.
pi_15865691
Jezus! hard knal zeg! damn...helemaal doordreunen!
I got a problem solver, and his name is Revolver.
pi_15865745
quote:
Op woensdag 31 december 2003 19:51 schreef pekel het volgende:
Voor wie met de astronauten iets leuks wil proberen: Maak een "duizendklapper" met astronauten! . Tip: Als je een astronaut doormidden breekt en aansteekt, komt er vuur uit het gat, hierdoor kun je een leuke astronautenklapper maken. .

.

Paar jaar terug was dit in onze straat de ideale manier om onze dozen vol astronauten nog in de nacht van 31 december op 1 januari leeg te krijgen!

Tegenwoordig doe ik het slimmer: ik koop die rommel niet meer

pi_15865770
quote:
Op woensdag 31 december 2003 20:05 schreef sosaman het volgende:
http://zooi.sosaman.nl/vuurwerk

ok broertje nam de filmpjes ik in de hoofdrol

p.s. pomp je geluid maar flink op

Dat kreunen van je broertje doet me aan hele andere dingen denken...
pi_15865902
quote:
Op woensdag 31 december 2003 20:08 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Dat kreunen van je broertje doet me aan hele andere dingen denken...

hij snapt het nog niet....
  donderdag 1 januari 2004 @ 01:10:24 #20
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_15869438
Ik woon tussen twee idioten die ongeveer hun hele maand salaris aan die rotzooi uitgeven. Allemaal van die illigale troep natuurlijk. Ze hebben 40 minuten lang constant lopen afsteken. Erg mooi, dat wel
Signature:
Maximaal
4
regels
pi_15869574
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 01:10 schreef FallenAngel666 het volgende:
Ik woon tussen twee idioten die ongeveer hun hele maand salaris aan die rotzooi uitgeven. Allemaal van die illigale troep natuurlijk. Ze hebben 40 minuten lang constant lopen afsteken. Erg mooi, dat wel
Nix mis mee toch, als het maar mooi is
  donderdag 1 januari 2004 @ 01:46:43 #22
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_15869963
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 01:20 schreef Intronic het volgende:

[..]

Nix mis mee toch, als het maar mooi is

Nee hoor, helemaal niet
Werkelijk waar prachtig omte zien.
Signature:
Maximaal
4
regels
pi_15870059
quote:
Op woensdag 31 december 2003 19:42 schreef Wiking het volgende:

je had de nitraten moeten nemen, ik vind strijkers zuigen... behalve als t beton strijkers waren

ontopic
ik heb btw vanmiddag rode nitraten gehad (die nitraten op die plaatjes in vorig topic maar dan in het rood) die zijn stukke beter, ze heten NITRATE nogwat ipv JUMBO COLOR WHISTLING THUNDER. er zit dus ook geen gekleurd vuur in, maar het is 1 en al knal

pi_15870118
Ik weet niet waar ze die 50 mil hebben afgeschoten, maar niet bij mij in de buurt (waar toch allemaal mensen met een 4x modaal salaris wonen), in voorgaande jaren werd er veel en veel meer afgestoken.
Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
pi_15870355
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 02:00 schreef mabit het volgende:
Ik weet niet waar ze die 50 mil hebben afgeschoten, maar niet bij mij in de buurt (waar toch allemaal mensen met een 4x modaal salaris wonen), in voorgaande jaren werd er veel en veel meer afgestoken.
Hier werd er juist veel meer afgestoken dan vorig jaar! top!
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
pi_15873357
Ik heb gelukkig een buurman die wat vuurwerk afsteekt. Ik denk dat hij een uur in de weer is geweest. echt van die grote mortieren enz. beetje illigaal. Hij woont nu 7 jaar in deze wijk en is al 3 keer opgepakt. met een gemiddelde staat de politie volgend jaar weer op de stoep dus
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 1 januari 2004 @ 16:11:11 #27
78736 MasterKush
smokes like a motherfucker....
pi_15877710
Wat nitraatbommetjes geregeld via via. Om twaalf uur naar buiten met z`n allen.. nitraatbommetjes in een put aan de kant van de weg gegooid > gevolg > auto van de buurman van voor tot achter onder stront
  donderdag 1 januari 2004 @ 16:19:13 #28
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_15877892
Heel het plein was hier weg, dus er was bijna geen vuurwerk . En het vuurwerk dat wij hadden was echt bagger zeg, allemaal gewoon. Net of het dit jaar allemaal slecht was .
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  vrijdag 2 januari 2004 @ 19:20:09 #29
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_15907099
Kickarsch ik ga even mijn foto/film-collectie uploaden van oud en nieuw enzo mijn sterrenboem staat er ook op aleen zonder geluid...
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
  vrijdag 2 januari 2004 @ 19:30:43 #30
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_15907373
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 16:11 schreef MasterKush het volgende:
Wat nitraatbommetjes geregeld via via. Om twaalf uur naar buiten met z`n allen.. nitraatbommetjes in een put aan de kant van de weg gegooid > gevolg > auto van de buurman van voor tot achter onder stront
Haha
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
  zaterdag 3 januari 2004 @ 15:49:07 #31
70774 de_Leeuwtjes
Niet te temmen!
pi_15929788
Even een vraagje!
Kan je je Vuurwerk ook nog een manier bewaren voor volgend jaar?
Ik had namelijk nogal veel! Het gaat om babypijltjes, grondbloemen en twisters! En ik vind het zonde om dat allemaal weg te gooien!
Groeten Leeuwtje!
(p.s. dit is toch niet illegaal?)
  zaterdag 3 januari 2004 @ 15:56:59 #32
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_15929965
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 15:49 schreef de_Leeuwtjes het volgende:
Even een vraagje!
Ik had namelijk nogal veel! Het gaat om babypijltjes, grondbloemen en twisters! En ik vind het zonde om dat allemaal weg te gooien!
Groeten Leeuwtje!
Je kan ze in zo'n ijsbakje, dan blijven de lucht- en waterdicht verpakt. Je kan ze overigens geen jaren bewaren, het gaat van de kwaliteit af...
En nee, dit is niet illegaal .
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  zaterdag 3 januari 2004 @ 17:09:10 #33
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_15931710
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 15:49 schreef de_Leeuwtjes het volgende:
Even een vraagje!
Groeten Leeuwtje!
Kan je gewoon bewaren (zolang je het maar op een droge koele plaats bewaard)
Je heb kans dat over een paar jaar de kwaliteit iets minder is maar volgend jaar zeker niet,
Dit jaar had ik ook nog van vorig jaar kwaliteit was ook net zo goed, astrounauten knalden zelfs harder en wat je in de winkel koopt is vaak ook niet zelfde jaar geproduceerd.
silence can say more than thousand words
  zaterdag 3 januari 2004 @ 21:41:09 #34
51748 H4ze
wait...what?
pi_15938969
Vuurwerkdealers slaan hun vuurwerk ook aardig lang op. Dus jij kan je pijltjes, astronauten etc makkelijk bewaren Ik had in 2003 ook een jaar lang 2 doosjes strijkers bewaard. Die zijn er de 31e doorheen gegaan, en deden het allemaal nog perfect
*BURP*
  zondag 4 januari 2004 @ 03:16:55 #35
25878 MOD
pi_15947499
van fluitpijltjes kan je vet bruute bommen klussen
pi_15951904
Idd breek van babypijltjes met 'knal' (eerder knetter) maar eens alle stokjes af (gewoon aan trekken zitten alleen maar vastgelijmd).

Maak een rondje/hoopje van die dingen op de grond met de uiteinden van de lontjes zo dicht mogelijk bij elkaar. Breek er nu een paar door en giet wat kruit op een hoopje zodat die lontjes er onder bedolven zijn. Die doorgebroken er bij leggen en een lontje er uit trekken en in het een vd 2 delen vh pijltje wat je hebt doorgebroken steken (van het midden naar het einde dus). Lontje aansteken, en je eerst een paar spuiters, waarna het hoopje kruit ontsteekt, en zoek dekking voor de rondvliegende pijltjes en knetterende objecten...

Major Havoc .

maandag 5 januari 2004 @ 03:17:04 #37
25878 MOD
pi_15972218
*leest geblaat hier boven
Je gaat toch geen kostbare fluitpijltjes verspillen door ze af te steken terwijl je er dikke vette bommen van ken klusse
Je moet er een stuk of 60 uit elkaar halen en dat fluitkruit in een pvc (4cmØ) pijp gooien
2 op maar gezaagde houten doppen, lontje er in, et voila!
hier is uw betonstrijker álla minutè
En reken maar dat die dingen klappen als een gek
Succes gegarandeerd met het slaan van wat putten in je tuin
  maandag 5 januari 2004 @ 06:21:11 #38
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_15973000
je doet toch gewoon een paar rotjes met wat kruit er bij?

of je breekt een aar rotjes open en stop het kruit in een ontbrande pot.

wat leuker is, is eeen hapimess potje openmaken.

dat papier kan je weghaleb, VOORZICHTIG, en dan trek je aan dat ding dat er in die zodat er een soort rotje vrij komt met een lange lont.

dan giet je het overgeblven potje op de grond en ramt een paar keer hard op de straatstenen zodat het kruit er uit komt. die rotjes dieber in zitten hebben een schietlont van ong ,5 sec. NIET vtashouden.

nu steek je de goop kruit aan. rotjes apart en het eerste rotje apart. stuk leuker.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')