abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 december 2003 @ 01:20:23 #1
79010 baziz
I can see clearly now...
pi_15845393
Shakhtar meldt zich bij Beveren

Uitgegeven: 12-29-2003 18:00:44

Beveren heeft bezoek gekregen van Shakhtar Donetsk. De Oekraïners hebben een bod van 2,1 miljoen euro uitgebracht op Gneri Yaya Touré. De Ivoriaanse middenvelder is één van de uitblinkers bij het op de zevende plaats bivakkerende Beveren. De club uit de Jupiler League verrast dit seizoen met een elftal dat grotendeels uit Ivorianen bestaat.

"Hij is de beste speler die ik ooit had", liet trainer Herman Helleputte al optekenen in de Gazet van Antwerpen. De Ivoriaan is aan zijn derde seizoen bezig bij Beveren.

Bron: nu.nl

=====================================
Ik heb even gecheckt en er zitten 11 ivorianen in de selectie van Beveren!!! Waaronder een keeper!

Wat zouden jullie er van vinden als er in Feyenoord alleen nog maar Argentijnen zouden zitten, of 8 Ghanezen in Ajax 1. Of 10 Koreanen bij PSV....

leipe shit hoor daarzo...

Life can only be understood in revese, but must be lived forwards
  woensdag 31 december 2003 @ 01:26:36 #2
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_15845606
NAAR HET ANDERE FORUM!
  woensdag 31 december 2003 @ 09:28:26 #3
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_15848969
Deels hoort het natuurlijk wel bij Transfer geruchten, maar je kan dit ook met een andere insteek bekijken ... Buitenlanders bij je club...

Hoe kijk je daar tegen aan? Zie je het liefste elf Nederlanders rondlopen? Of zelfs elf regionale spelers, omdat je je daar het meeste mee kan identificeren? Of zie je liever alleen maar buitenlandse talenten? Of maakt het je niets uit, zolang je maar wint? Die insteek is op zich best interessant te noemen...

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 december 2003 @ 10:53:53 #4
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_15849975
Titel aangepast
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_15850070
11 Ivorianen maar? Ik weet dat er soms 11 Ivorionanen op het veld staan, maar ik denk dat er in hun kern meer Ivorianen zitten hoor...

Iig staan ze meestal met 10 Ivorianen en 1 Let op het veld. . En geloof het of niet: ze brengen prachtig voetbal.

pi_15850160
quote:
Op woensdag 31 december 2003 09:28 schreef Eilanden het volgende:
Deels hoort het natuurlijk wel bij Transfer geruchten, maar je kan dit ook met een andere insteek bekijken ... Buitenlanders bij je club...

Hoe kijk je daar tegen aan? Zie je het liefste elf Nederlanders rondlopen? Of zelfs elf regionale spelers, omdat je je daar het meeste mee kan identificeren? Of zie je liever alleen maar buitenlandse talenten? Of maakt het je niets uit, zolang je maar wint? Die insteek is op zich best interessant te noemen...

het liefst zie ik eigen opgeleide spelers met een aanvulling van uitzonderlijke buitenlandse talenten/spelers. doordat het nu niet uitmaakt hoeveel buitenlanders er in een team staat wordt er eerder gekeken of een speler er gelijk staat en wordt de jeugdopleiding "vergeten". ik ben er nog steeds een voorstander van om het aantal buitenlandse spelers in een team te beperken en de jeugdopleiding weer belangrijker te maken.
Winnaar Fok Europacup toto 2003/2004
http://home.wanadoo.nl/fside/geluiden/superjoden.mp3
pi_15850715
Spelers uit de eigen opleiding of die in de cultuur van de club passen. Nationaliteit vind ik dan niet zo belangrijk.

Voor mij is bijvoorbeeld Abubakari Yakubu meer Ajacied dan pakweg Victor Sikora, hoewel Fikkie Nederlander is.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_15850765
quote:
Op woensdag 31 december 2003 10:59 schreef Heero het volgende:
11 Ivorianen maar? Ik weet dat er soms 11 Ivorionanen op het veld staan, maar ik denk dat er in hun kern meer Ivorianen zitten hoor...

Iig staan ze meestal met 10 Ivorianen en 1 Let op het veld. . En geloof het of niet: ze brengen prachtig voetbal.

Ze brengen idd best leuk voetbal.

De voorzitter van RC Genk, Vaessen, maakte laatst een opmerking dat dit naar mensenhandel riekt. Kan ik me wel wat bij voorstellen.

While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_15850880
quote:
Op woensdag 31 december 2003 10:59 schreef Heero het volgende:

Kaiper is zelfs topschutter.
www.thuisuiteten.nl
pi_15851196
Die Vaesen moet zwijgen. Het is inderdaad niet oke dat ze met 11 buitenlanders spelen, maar die Vaesen zegt zulke dingen steeds pas nadat zijn team verloren heeft.

Hij riep dat er overal minimum 5 Belgen moeten spelen, terwijl er in zijn team zelf maar 3 stonden.

pi_15851224
quote:
Op woensdag 31 december 2003 11:45 schreef Heero het volgende:
Die Vaesen moet zwijgen. Het is inderdaad niet oke dat ze met 11 buitenlanders spelen, maar die Vaesen zegt zulke dingen steeds pas nadat zijn team verloren heeft.

Hij riep dat er overal minimum 5 Belgen moeten spelen, terwijl er in zijn team zelf maar 3 stonden.

Die opmerking werd idd gemaakt na de nederlaag van Genk tegen Beveren, dus er zat wat teleurstelling en verbittering in die opmerking, en het was misschien niet het juiste moment op het te zeggen.

Maar wat hij zegt heeft wel een kern van waarheid.

AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  woensdag 31 december 2003 @ 12:16:21 #12
26251 Eilanden
pi_15851984
Ik denk dat de meeste fans een winnend team willen zien en als dat met bijvoorbeeld 11 buitenlanders is .. als men wint dan accepteert men dat volgens mij wel. Meestal beginnen dit soort discussies als de resultaten wat minder zijn.
  woensdag 31 december 2003 @ 12:38:57 #13
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_15852608
Ik heb geen probleem met 11 buitenlanders, tenminste als ze beter zijn dan wat je in eigen land kan vinden. Ik denk niet dat dit bij Beveren het geval is. Die Ivorianen kunnen allemaal mooie kunstjes, maar zet die ploeg onder druk en je wint ALTIJD. Dit is al vaker gebleken. Speel stevig en georganiseerd tegen die ploeg en je wint (meestal zelfs ruim) Als je ze laat spelen, wordt je uiteraard weggetikt.

Het is omdat Belgische ploegen vaak moeite hebben met druk zetten, dat Beveren kan meedraaien, maar in een andere competitie is dat gewoon degradatiekandidaat nr. 1.

The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_15854415
Het beste team sowieso spelen en als dat bestaat uit 11 buitenlandsers, so be it. Je moet je dan wel als club gaan afvragen waar je mee bezig bent, want in het geval van Beveren moet je dus wel 11 keer een hoog salaris voor spelers buiten de EU betalen. Als je daar op had bepaart had je misschien betere Belgische spelers kunnen halen.
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  woensdag 31 december 2003 @ 14:27:42 #15
26251 Eilanden
pi_15855959
quote:
Op woensdag 31 december 2003 13:37 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Het beste team sowieso spelen en als dat bestaat uit 11 buitenlandsers, so be it. Je moet je dan wel als club gaan afvragen waar je mee bezig bent, want in het geval van Beveren moet je dus wel 11 keer een hoog salaris voor spelers buiten de EU betalen. Als je daar op had bepaart had je misschien betere Belgische spelers kunnen halen.
Die salaris-regel van spelers buiten de EU, is dat een Nederlandse regel of een Europese?
  woensdag 31 december 2003 @ 14:27:46 #16
79010 baziz
I can see clearly now...
pi_15855962
Het maakt mij niet zo veel uit waar een speler vandaan komt als hij maar presteerd. Alleen een Belgiesche club met bijna alleen Ivorianen in de basis dat gaat denk ik toch te ver.
Hoewel het ook wel weer wat heeft.
Ben benieuwd wat bijv. het nigeriaanse elftal in een ajax shirt zou presteren in de eredivisie.
pi_15857567
quote:
Op woensdag 31 december 2003 14:27 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Die salaris-regel van spelers buiten de EU, is dat een Nederlandse regel of een Europese?

Nederlandse regel.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 31 december 2003 @ 16:49:31 #18
26251 Eilanden
pi_15860060
quote:
Op woensdag 31 december 2003 15:22 schreef methodmich het volgende:

[..]

Nederlandse regel.

Dat houdt dus in dat het voor Beveren dus niet per sé duurder hoeft te zijn om 11 van die spelers op te stellen. Misschien is het zelfs goedkoper.....
pi_15860777
Beveren mag nog van geluk spreken dat Ivoorkust zich niet geplaatst heeft voor de Africa Cup...
  woensdag 31 december 2003 @ 17:11:53 #20
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_15860816
quote:
Op woensdag 31 december 2003 17:10 schreef Heero het volgende:
Beveren mag nog van geluk spreken dat Ivoorkust zich niet geplaatst heeft voor de Africa Cup...

Goedeavond dames en heren,de opstelling van Bevenren luidt.
In het doel ...
de verdediging ... ... Stepanovs ...
Middenveld ... ... ... ...
Aanval ... ...

NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_15861071
quote:
In het doel ...
de verdediging ... ... Stepanovs ...
Middenveld ... ... ... ...
Aanval ... ...
quote:
De Let Stepanovs traint mee bij Arsenal, de kans is klein dat hij na nieuwjaar terugkeert naar de Freethiel.
Kunnen ze dus ook vergeten.

Maar er zit wel een heel goede speler bij die Ivorianen: Yaya Touré (de broer van die van Arsenal). Die gaat na de winterstop waarschijnlijk ook weg, waarschijnlijk wordt hij verkocht aan Arsenal.

woensdag 31 december 2003 @ 17:36:34 #22
26251 Eilanden
pi_15861440
quote:
Op woensdag 31 december 2003 17:21 schreef Heero het volgende:

[..]

[..]

Kunnen ze dus ook vergeten.

Maar er zit wel een heel goede speler bij die Ivorianen: Yaya Touré (de broer van die van Arsenal). Die gaat na de winterstop waarschijnlijk ook weg, waarschijnlijk wordt hij verkocht aan Arsenal.

Vorig jaar was er op NED 3 een docu over een Belgische spelersmakelaar die een jong Afrikaantje probeerde te trainen en te slijten. Die kerel was echt tenenkrommend slecht (en dom...), dus je hebt best kans dat er scheepsladingen spelersmakelaars proberen om scheepsladingen Afrikanen te slijten...
pi_15861477
quote:
Op woensdag 31 december 2003 17:36 schreef Eilanden het volgende:

Vorig jaar was er op NED 3 een docu over een Belgische spelersmakelaar die een jong Afrikaantje probeerde te trainen en te slijten. Die kerel was echt tenenkrommend slecht (en dom...), dus je hebt best kansen dat er scheepsladingen spelersmakelaars proberen om scheepsladingen Afrikanen te slijten...

Die documentaire kan ik me ook herinneren ja. Dat was gewoon een moderne vorm van slavenhandel
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15861590
Die spelersmakelaar, sprak die Frans?
  woensdag 31 december 2003 @ 17:47:00 #25
26251 Eilanden
pi_15861763
quote:
Op woensdag 31 december 2003 17:41 schreef Heero het volgende:
Nee, Vlaams. Die kerel was echt een loser die zich bij de voorzitters van die Belgische clubs binnen probeerde te likken. Volgens mij werd er aan het einde van die docu nog gemeld dat die spelersmakelaar in opspraak was gekomen...
pi_15861849
quote:
Het was een vlaming die zo af en toe Frans probeerde te spreken, maar dat ksn hij beter laten eerlijk gezegd
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15862433
Dan is het iig niet van Beveren. Daar was laatst ook zo'n reportage over op Canvas, over de Ivoriaantjes van Beveren. Echt grappig
  woensdag 31 december 2003 @ 19:22:44 #28
67205 Colplay
How you doin??
pi_15864389
Op zich vind ik dat het beste team moet spelen en als ze winnen maakt het mij niet uit hoeveel Nederlanders er spelen.
Al vind ik het wel extra leuk als er spelers van Ajax geselecteerd worden voor Oranje. Toch leuker als Sneijder de wedstrijd tegen Schotland beslist dan wanneer Robben het doet. Dus Nederlanders in het team zijn wel leuker.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_15866857
quote:
Op woensdag 31 december 2003 01:20 schreef baziz het volgende:

Wat zouden jullie er van vinden als er in Feyenoord alleen nog maar Argentijnen zouden zitten, of 8 Ghanezen in Ajax 1. Of 10 Koreanen bij PSV....

leipe shit hoor daarzo...

ajax heeft toch bijna alleen buitenlanders
  donderdag 1 januari 2004 @ 19:55:51 #30
26251 Eilanden
pi_15883141
quote:
Op woensdag 31 december 2003 20:43 schreef AirRaid het volgende:

[..]

ajax heeft toch bijna alleen buitenlanders

Maar wat vonden de Ajacieden hier in VBL daarvan dat er soms maar 1 of 2 Nederlanders meedoen?
pi_15883300
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 19:55 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Maar wat vonden de Ajacieden hier in VBL daarvan dat er soms maar 1 of 2 Nederlanders meedoen?

Mij maakt het niet uit, als er in eigen land niet genoeg kwaliteit te vinden is dan maar over de landsgrenzen. Zoiezo vind ik wel dat eigen jeugd voor moet gaan. Die kennen toch de cultuur van de club.
  vrijdag 2 januari 2004 @ 00:13:36 #32
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_15890282
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 19:55 schreef Eilanden het volgende:
Op zich geen problemen mee. Je dient als club je 11 beste spelers op te stellen, of in elk geval het beste team neer te zetten. Als dat op een bepaald moment voornamelijk buitenlandse spelers zijn, so be it. Het zou voor Ajax pure waanzin zijn om elke wedstrijd Sikora op te stellen om maar weer een Nederlander in het veld te hebben. Bij clubs gaat het mijns inziens voornamelijk om spelers die het clubgevoel uitdragen; Litmanen is geen Nederlander, maar hij is ontegenzeggelijk Ajax.

Als Roberto Carlos naar Feyenoord vertrekt, laten ze hem daar toch ook niet op de bank zitten voor Paauwe? En als Buffon naar PSV vertrekt, kan Waterreus het ook wel schudden in het doel

pi_15890699
quote:
Als Roberto Carlos naar Feyenoord vertrekt, laten ze hem daar toch ook niet op de bank zitten voor Paauwe? En als Buffon naar PSV vertrekt, kan Waterreus het ook wel schudden in het doel
Dan praat je over internationale toppers.

Ik vind het zeker wel een probleem als mijn club zoveel buitenlanders op zou stellen, op de lange termijn is die hele ontwikkeling gewoon slecht.

Kijk naar landen als Engeland bv. daar spelen in de nationale competitie bij vrijwel alle teams op belangrijke posities buitenlanders, en zo stroomt er minder eigen kweek door, die nu geen kans maakt om te spelen.

Volgens mij kan dat nooit lang goed gaan, vooral niet als er ook zoveel middelmatige buitenlanders gehaald worden, die schijnbaar eerder een kans krijgen dan een jeugdspeler.

En dat gezeik over dat er in Nederland zo weinig talent loopt, niet iedereen is al goed op zijn 18e, er zijn zat laatbloeiers op te noemen die toch de internationale top gehaald hebben.

Let's drop some acid and go to a titty bar.
  vrijdag 2 januari 2004 @ 00:29:54 #34
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_15890749
quote:
Die spelersmakelaar was Louis de Vries,die heeft een levenslange schorsing van de FIFA inmiddels,die mag dus nooit meer het beroep van spelersmakelaar uitvoeren,en terecht.
Tegenwoordig zit ie vast vanwege gesjoemel met de financien van een Belgische 1e klasse club dacht ik
NAAR HET ANDERE FORUM!
  vrijdag 2 januari 2004 @ 03:05:56 #35
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_15893126
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 00:27 schreef PBateman1978 het volgende:
Dan praat je over internationale toppers.
Het gaat erom dat ze significant beter zijn op hun positie dan de Nederlander die daar staat. Of ze daarmee internationale toppers zijn of niet, doet er niet zo gek veel toe.
quote:
Ik vind het zeker wel een probleem als mijn club zoveel buitenlanders op zou stellen, op de lange termijn is die hele ontwikkeling gewoon slecht.
Waarom? Een jong Nederlands talent vervangt eerder een Nederlandse speler op een positie dan een buitenlandse speler? In hoeverre de jeugdopleiding goed draait en de jeugd doorstroomt, heeft niets te maken met of er Nederlanders of buitenlanders staan opgesteld in wedstrijden van het eerste team. Of het zou er in elk geval niets mee te maken moeten hebben.

Als dat wel zo is, dan is het beleid van de club inzake de doorstroom van de jeugd gewoon slecht, en staat het los van het feit dat er meer buitenlanders dan Nederlanders in het eerste team staan. Je kunt zeggen wat je wilt, maar niet dat de jeugd bij Ajax geen kansen krijgt, of dat ze niet doorstromen. En dat ondanks het feit dat er op het moment weinig Nederlanders een basisplaats hebben in het eerste.

vrijdag 2 januari 2004 @ 10:52:47 #36
79010 baziz
I can see clearly now...
pi_15895295
Het maakt mij niet zo gek veel uit waar een speler vandaan komt, dus dat Ajax bijna alleen maar buitenlanders op het veld heeft staan vind ik niet erg. Het zou alleen wel raar zijn als er ineens alleen maar Belgen of Finnen in de basis zouden staan, vandaar ook dit topic.
pi_16038557
Opmerkelijk: Beveren haalt met haar 11 Ivoriaantjes de wereldpers. Oa. Time, Le Monde en La Libération hadden een artikel over de club.

TIME: http://www.time.com/time/europe/magazine/article/0,13005,901040112-570237,00.html

LE MONDE:
http://www.lemonde.fr/web/article/0,1-0@2-3230,36-347430,0.html

LA LIBERATION
http://www.liberation.com/page.php?Article=166756

pi_16040785
Is een club met veel Nederlandse voetballers niet herkenbaarder voor de supporters, en daardoor aantrekkelijker voor sponsoren?
Er moet dan wel gewonnen worden natuurlijk.
Verder hebben de clubs het aan zichzelf te danken dat er weinig NL-voetballers spelen. Als je kijkt wat zelfs middelmatige NL-spelers op moeten brengen op de transfermarkt, en je bedenkt daarbij dat de NL-ploegen niet zo'n hele ruime begroting hebben, dan gaan ze natuurlijk op zoek naar buitenlanders die net zo goed, of op dit moment misschien zelfs beter zijn. Het kan zijn dat de NL-spelers dan nog rijpen en beter worden, maar ze blijven te duur voor de NL-clubs.

Ergens vindt ik het wel jammer. Zoals Ajaks-Brugge, met meer Belgen bij Ajaks dan Nederlanders, terwijl daar toch best wat NL-talent op de bank zit. Bij Feyenoord zijn we wat dat betreft redelijk verwend geweest de afgelopen seizoenen, maar dat zal nu wel weer anders worden, met het vertrek/afscheid van zo ongeveer alle NL-basisspelers.

woensdag 7 januari 2004 @ 20:56:39 #39
67640 SaintOfKillers
pi_16048903
Beveren heeft trouwens één van z'n Ivorianen verpatst aan Shaktar Donetsk, terwijl er door een hoop betrokken personen wordt gezegd dat de speler in kwestie er eigenlijk niet veel zin in had. Dit stinkt naar een verkapte vorm van mensenhandel. Maar dat is van Beveren al langer bekend.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 7 januari 2004 @ 21:00:00 #40
26251 Eilanden
pi_16048992
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 20:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
Beveren heeft trouwens één van z'n Ivorianen verpatst aan Shaktar Donetsk, terwijl er door een hoop betrokken personen wordt gezegd dat de speler in kwestie er eigenlijk niet veel zin in had. Dit stinkt naar een verkapte vorm van mensenhandel. Maar dat is van Beveren al langer bekend.
Was het ook niet zo dat Beveren een fout persbericht had gemaakt, waarin de verkeerde club werd genoemd?
  woensdag 7 januari 2004 @ 21:30:05 #41
67640 SaintOfKillers
pi_16049976
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 21:00 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Was het ook niet zo dat Beveren een fout persbericht had gemaakt, waarin de verkeerde club werd genoemd?

Mogelijk, maar ze zijn nu blijkbaar van plan een andere te verkopen aan Metallurg Donetsk. Misschien wordt dat bedoeld?
  woensdag 7 januari 2004 @ 21:39:22 #42
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_16050250
quote:

[..]

Die 2 clubs hebben 1 gezamelijke eigenaar. Was dezelfde onduidelijk over met de overgang van Tchoutang van Roda naar Metalburg. Die dacht ook naar Shaktor te gaan.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_16050595
Touré is inderdaad naar Metalurg, schandalig gewoon.
pi_16068643
quote:

[..]

Idd. Beveren was id de veronderstelling dat Toure aan Shakhtar was verkocht.

Nu wil Metalurg ook nog Yapi Yapo hebben.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')