Ik heb voor mijn pas bevallen vriendin een Nijntjebestek gekocht bij de juwelier en heb de naam van het kindje erin laten graveren. Ik vond dit heel erg leuk om te geven en mijn vriendin en haar man waren er ontzettend blij mee. In de roos dus!
Of zie ik dat nou verkeerd?
Eigenlijk ben ik nogal een dankbaar iemand ....
quote:Je mag toch wel iets vínden van hetgeen je krijgt? Dat betekent niet gelijk dat je ondankbaar bent imo
Op dinsdag 30 december 2003 20:40 schreef Pearly het volgende:
is het niet zó dat je daar als krijger maar weinig op kunt zeggen? Ik bedoel.... Als ik een cadeautje krijgt (maakt niet uit of het een kraam- of een verjaardagcadeautjes is) dan ga je niet zeggen : daar ben ik nie blij mee!!!! Dan zegt men meestal, bedankt !!!!!Of zie ik dat nou verkeerd?
quote:Pfoe...gewetensvraag
Op dinsdag 30 december 2003 20:44 schreef Pearly het volgende:
is ook zo .. maar vind je dat je dat ook tegen een gever mag zeggen .. ??
Ik zal zoiets niet snel doen denk ik.
en de moter die Bram van mijn vader gekregen heeft (mijn vader heeft ook een rode BMW moter en zijn eerste kleinzoon nu dus ook)
Voor de rest hebben we ontzettend veel leuke kleertjes gekregen (er was maar 1 pakje bij wat ik echt niet mooi vond, de rest vond ik allemaal prachtig) en heel veel erg leuk speelgoed. Wat ik ook erg leuk vond was een tingeltangel van Brams horoscoop. Van een klant van Peet kregen we een superstoer zwembroekje en een zwembandje opgestuurd. Van de moeder van Jeroen een badcape met Brams naam erop geborduurd. Maar de leukste dingen zijn toch wel de kleine dingen uit onverwachte hoek. Gewoon een kaartje van iemand waarvan je het helemaal niet verwacht of een telefoontje van iemand die je al een tijdje niet gesproken hebt.
Maar de kleertjes, speelgoed en luiers zijn misschien niet het meest origineel maar wel heel fijn om te krijgen. Komt altijd heel goed van pas.
Het apartste, aandelen (incl verzekering, zodat ze niet kunnen dalen)
Het leukste, wat toch wel een apart verhaal is. Áls ik een ouderwetse kinderwagen kon vinden (die ik al jaren wilde hebben) deed mijn oma een sponsoring als kraamkadootje. Helaas is mijn oma overleden tijdens mijn zwangerschap en na die tijd heb ik de ouderwetse wagen gevonden en betaald van het bedrag dat ik uit de mini-erfenis heb gekregen.
Maar wat ik écht als kadootje heb gekregen ik vond alles leuk
Van mijn odchter van vier weet ik het niet meer
Zelf koop ik meestal voor goede vrienden een zeer persoonlijk iets, zoals een armbandje of bestekje/ spaarpotje met gravure. Voor minder goede vrienden en kennissen een wat algemener cadeau, zoals een mooie rammelaar of knuffel. Toch vind ik het moeilijk een geschikt cadeautje te vinden!
Luiers, geld, cadeautjes en (heel veel 2e hands) kleertjes heb ik met beide handen en van harte aangenomen hoor!
of een matrozenpakje.......................................
Het liefste vond ik de geborduurde merklappen van de ene oma en stoere kleren van de andere oma
quote:dat vond ik ook het vervelendst. Wij hadden het probleem andersom. Wat wij zelf hadden gekocht begon allemaal bij mtje 50 en hoger. Alicia had mtje 42 na de geboorte en iedereen kwam aanzetten met zomerkleertjes mt 68 en hoger wat ze uiteindelijk in de winter pas aankon. Terwijl we doorgegeven hadden dat we nood hadden in de kleine maatje toen bleek dat ze nog in mt 50 verzoop.
Op woensdag 31 december 2003 08:53 schreef Stout het volgende:
wat denk je van een maatje mini voor een kind van 4 kg.......... van te voren gebeld over de maat (doe maar vanaf maat 68/74) en dan aan komen zetten met 50.........
Het leukste vond ik kleren voor me zelf. Mijn oude kleren van voor de zwangerschap kon ik nog niet aan en de kleren van de zwangerschp waren veel te groot en had alleen maar een jogingbroek na de bevalling en ben door ijn ouders helemaal opnieuw aangekleed, en heb daar denk ik nog een maand of 4 lol van mogen beleven voor ik mijn eigen kleding weer aan kon. (verder hebben wij veel grote spullen in de zwangerschap al gekregen als vervroegd kraamkado, de wandelwagen, de complete kinderkamer, de box etc etc)
quote:belachelijk hè.. heb er ook aangifte van gedaan.. Vond het zo'n trieste zaak..:(
Op woensdag 31 december 2003 11:54 schreef miss_dynastie het volgende:
Dat meen je toch niet..... een geboortebord![]()
![]()
???? Zoiets jat je toch niet?????????
quote:Persoonlijk vind ik het niet zo eigenlijk, ik vind het een beetje truttig. En vooral ingelijst zou ik me bezwaard/ verplicht voelen om het op te hangen.
Op woensdag 31 december 2003 12:16 schreef miss_dynastie het volgende:
Mag ik vragen wat jullie vinden van borduurwerkjes? Dus een leuke afbeelding met naam en datum en eventueel de extra gegevens (lengte en gewicht) erop? Uiteraard wel netjes ingelijst!
quote:Ik ben nu een winnie the pooh groeimeter aan het borduren voor een vriendin van mij die nu zwanger is. Dit wel in overleg gedaan. Naja ze weet dat ik wat aan het borduren ben. Dit vond ze hardstikke leuk idee, omdat de oma's niet zo creatief zijn.
Op woensdag 31 december 2003 12:16 schreef miss_dynastie het volgende:
Mag ik vragen wat jullie vinden van borduurwerkjes? Dus een leuke afbeelding met naam en datum en eventueel de extra gegevens (lengte en gewicht) erop? Uiteraard wel netjes ingelijst!
Van die standaard lijstjes met babytafereeltjes kunnen soms idd best tuttig over komen. Maar wanneer je zorgt dat het in de stijl van de ouders ligt of een beetje tijdloos houdt vind ik dat boduurwerkjes zeker wel kunnen.
Ik heb er bij mijn geboorte ook 1 gehad. En die heeft 17 jaar op mijn kamer gehangen. Op een gegeven moment tussen de rockposters en concertkaartjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |