abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15836624
Zelf vind ik het best moeilijk om leuke kraamkadootjes te kopen. Ik vraag me af wat de ouders hier op Fok het leukste en het minst leuke kraamkado vonden dat ze gekregen hebben?

Ik heb voor mijn pas bevallen vriendin een Nijntjebestek gekocht bij de juwelier en heb de naam van het kindje erin laten graveren. Ik vond dit heel erg leuk om te geven en mijn vriendin en haar man waren er ontzettend blij mee. In de roos dus!

#geen
  dinsdag 30 december 2003 @ 20:40:31 #2
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_15836911
is het niet zó dat je daar als krijger maar weinig op kunt zeggen? Ik bedoel.... Als ik een cadeautje krijgt (maakt niet uit of het een kraam- of een verjaardagcadeautjes is) dan ga je niet zeggen : daar ben ik nie blij mee!!!! Dan zegt men meestal, bedankt !!!!!

Of zie ik dat nou verkeerd?

Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_15836915
Ik heb kleertjes gehad die kapot waren, kleertjes die niet paste, jongenskleertjes en een paar verzorgingsdingen die iedere verse moeder zelf al koopt in de zwangerschap. Dit waren toch wel dingen die ik niet zo leuk vond. Sommige dingen zijn ook echt niet mijn smaak, maar dat is heel persoonlijk.
Zilver bestekje, Anne-Geddesboek, armbandje met naam erin, het eerste roze pakje, en pedagogisch verantwoord en goedgekeurd speelgoed zijn wel goed in de smaak gevallen.
Ik heb weinig hele persoonlijke cadeautjes gehad, of originele dingetjes dat vind ik wel jammer.
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 30 december 2003 @ 20:41:45 #4
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_15836969
effe ontopic nu ...

Eigenlijk ben ik nogal een dankbaar iemand ....

Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_15837057
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 20:40 schreef Pearly het volgende:
is het niet zó dat je daar als krijger maar weinig op kunt zeggen? Ik bedoel.... Als ik een cadeautje krijgt (maakt niet uit of het een kraam- of een verjaardagcadeautjes is) dan ga je niet zeggen : daar ben ik nie blij mee!!!! Dan zegt men meestal, bedankt !!!!!

Of zie ik dat nou verkeerd?

Je mag toch wel iets vínden van hetgeen je krijgt? Dat betekent niet gelijk dat je ondankbaar bent imo
#geen
  dinsdag 30 december 2003 @ 20:44:54 #6
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_15837089
is ook zo .. maar vind je dat je dat ook tegen een gever mag zeggen .. ??
pi_15837429
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 20:44 schreef Pearly het volgende:
is ook zo .. maar vind je dat je dat ook tegen een gever mag zeggen .. ??
Pfoe...gewetensvraag Ik denk dat dat afhankelijk is van de band die je onderhoudt met de gever en hoe open je ten opzichte van elkaar bent...

Ik zal zoiets niet snel doen denk ik.

#geen
pi_15837603
Het leukste dat ik gekregen heb vind ik het geboortebord dat Jeroen en Lois voor me gemaakt hebben:

en de moter die Bram van mijn vader gekregen heeft (mijn vader heeft ook een rode BMW moter en zijn eerste kleinzoon nu dus ook)

Voor de rest hebben we ontzettend veel leuke kleertjes gekregen (er was maar 1 pakje bij wat ik echt niet mooi vond, de rest vond ik allemaal prachtig) en heel veel erg leuk speelgoed. Wat ik ook erg leuk vond was een tingeltangel van Brams horoscoop. Van een klant van Peet kregen we een superstoer zwembroekje en een zwembandje opgestuurd. Van de moeder van Jeroen een badcape met Brams naam erop geborduurd. Maar de leukste dingen zijn toch wel de kleine dingen uit onverwachte hoek. Gewoon een kaartje van iemand waarvan je het helemaal niet verwacht of een telefoontje van iemand die je al een tijdje niet gesproken hebt.
Maar de kleertjes, speelgoed en luiers zijn misschien niet het meest origineel maar wel heel fijn om te krijgen. Komt altijd heel goed van pas.

† In Memoriam † dinsdag 30 december 2003 @ 21:01:12 #9
7074 moussy
kuttekop
pi_15837663
Het minst leuke bij de jongste zoon is....... een werk-omschrijving (copietje) voor een wagenspanner... ik zou nml een wagenspanner krijgen

Het apartste, aandelen (incl verzekering, zodat ze niet kunnen dalen)

Het leukste, wat toch wel een apart verhaal is. Áls ik een ouderwetse kinderwagen kon vinden (die ik al jaren wilde hebben) deed mijn oma een sponsoring als kraamkadootje. Helaas is mijn oma overleden tijdens mijn zwangerschap en na die tijd heb ik de ouderwetse wagen gevonden en betaald van het bedrag dat ik uit de mini-erfenis heb gekregen.

Maar wat ik écht als kadootje heb gekregen ik vond alles leuk

Van mijn odchter van vier weet ik het niet meer

Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † dinsdag 30 december 2003 @ 21:03:15 #10
43556 miss_dynastie
pi_15837724
Mijn nichtje kreeg een vreselijk lelijk pakje cadeau, ik denk dat 'baby's eerste gevangenistenue' een goede omschrijving is ... ze wist niet wat ze ermee moest en wilde het weggooien, maar ik heb haar aangeraden het kindje met het pakje aan op de foto te zetten (en eerlijk, het is de meest lelijke foto die van het meiske gemaakt is ), het naar die mensen te sturen en het daarna naar de babykringloop te brengen, dat heeft ze ook gedaan. Verder heb ik ooit gezien dat iemand een speen cadeau kreeg, terwijl ze niet wilde dat haar kindje de speen kreeg en een flesje, terwijl mama borstvoeding geeft.

Zelf koop ik meestal voor goede vrienden een zeer persoonlijk iets, zoals een armbandje of bestekje/ spaarpotje met gravure. Voor minder goede vrienden en kennissen een wat algemener cadeau, zoals een mooie rammelaar of knuffel. Toch vind ik het moeilijk een geschikt cadeautje te vinden!

pi_15837777
Wij hebben niet echt dingen gehad die ik niet leuk vond. Wat ik wel heel jammer vond is dat we kleding gehad hebben die niet in het seizoen pasten. We hebben hele leuke winterpakjes gekregen in maat 56 (Sven is in mei geboren en je weet wat voor zomer we gehad hebben) en hele leuke zomerkleding in maat 68 (die maat is hij net aan het uitgroeien, had hij vanaf september/oktober). Ontzettend zonde dus dat hij sommige dingen niet heeft kunnen dragen.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  † In Memoriam † dinsdag 30 december 2003 @ 21:10:56 #12
7074 moussy
kuttekop
pi_15838000
Oh ja, het liefste voor mijn dochter, een skipak wat mijn zwagertje van zijn eigen centen (én het is een enorme kniert) gekocht heeft op de rommelmarkt Ze heeft het alleen nooit aangehad, omdat het a niet mijn smaak was, b een snikhete zomer was
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_15841338
Er komen allemaal Oja-dingen in me op...
Ik heb ook een handdoek gehad met Chiara haar naam erop geborduurd, dat vond ik er lief. En kleertjes die qua maat en seizoen niet op elkaar afgestemd zijn ook zo stom, en dat van iemand die zelf al 3 x oma is...

Luiers, geld, cadeautjes en (heel veel 2e hands) kleertjes heb ik met beide handen en van harte aangenomen hoor!

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_15848713
wat denk je van een maatje mini voor een kind van 4 kg.......... van te voren gebeld over de maat (doe maar vanaf maat 68/74) en dan aan komen zetten met 50......... Gelukkig was het HEMA en konden we zo ruilen !!

of een matrozenpakje.......................................

Het liefste vond ik de geborduurde merklappen van de ene oma en stoere kleren van de andere oma

pi_15848871
quote:
Op woensdag 31 december 2003 08:53 schreef Stout het volgende:
wat denk je van een maatje mini voor een kind van 4 kg.......... van te voren gebeld over de maat (doe maar vanaf maat 68/74) en dan aan komen zetten met 50.........
dat vond ik ook het vervelendst. Wij hadden het probleem andersom. Wat wij zelf hadden gekocht begon allemaal bij mtje 50 en hoger. Alicia had mtje 42 na de geboorte en iedereen kwam aanzetten met zomerkleertjes mt 68 en hoger wat ze uiteindelijk in de winter pas aankon. Terwijl we doorgegeven hadden dat we nood hadden in de kleine maatje toen bleek dat ze nog in mt 50 verzoop.
pi_15849057
lees nu pas dat je ook het leukste wil weten

Het leukste vond ik kleren voor me zelf. Mijn oude kleren van voor de zwangerschap kon ik nog niet aan en de kleren van de zwangerschp waren veel te groot en had alleen maar een jogingbroek na de bevalling en ben door ijn ouders helemaal opnieuw aangekleed, en heb daar denk ik nog een maand of 4 lol van mogen beleven voor ik mijn eigen kleding weer aan kon. (verder hebben wij veel grote spullen in de zwangerschap al gekregen als vervroegd kraamkado, de wandelwagen, de complete kinderkamer, de box etc etc)

woensdag 31 december 2003 @ 09:52:23 #17
30488 coolbabe
My little pwny
pi_15849143
Het minst leuke vond ik een roze kruippakje voor mijn zoontje Tom en bij Jasper een theemok met zijn naam erop en een zak tum-tum erin.
Het leukste bij Jasper een zilveren armband met zijn naam erin gegraveerd en een rammelaar zoals ik vroeger ook had; een olifant.
Het leukste bij Tom vond ik een zilveren bestekje en een schoentje gemaakt van zijn geboortekaartje.
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  woensdag 31 december 2003 @ 10:11:02 #18
78053 CheyAnya
ik is blond, maar zij is dom
pi_15849305
het is allemaal leuk wat je krijgt voor de kleine.. het moet alleen net je smaak wezen.. of het moet ook bij de kleine passen..
bij m'n dochter had ik allemaal leuke dingetjes gekregen.. allemaal kleertjes.. en wat speelgoed.. 1 jurkje wat me totaal niet beviel.. was van dat rare aparte stof met rare kleurtjes. . die heeft ze ook nooit aan gehad..
bij m'n oudste zoon allemaal stoere jongenskleertjes en ook wat speelgoed.. maar het viel allemaal in de smaak
en bij m'n jongste zoon helaas nix. i.v.m. omstandigheden...
En toen was het 2004... Merk jij er wat van ?????
  woensdag 31 december 2003 @ 10:16:39 #19
73327 Deviator
papa van Nimué !!
pi_15849391
het minst leuke 'kraamkadootje' vond ik het feit dat ze ons geboortebord uit de tuin hebben gestolen..:(

† In Memoriam † woensdag 31 december 2003 @ 11:54:29 #20
43556 miss_dynastie
pi_15851436
Dat meen je toch niet..... een geboortebord ???? Zoiets jat je toch niet?????????
  woensdag 31 december 2003 @ 11:57:11 #21
73327 Deviator
papa van Nimué !!
pi_15851501
quote:
Op woensdag 31 december 2003 11:54 schreef miss_dynastie het volgende:
Dat meen je toch niet..... een geboortebord ???? Zoiets jat je toch niet?????????
belachelijk hè.. heb er ook aangifte van gedaan.. Vond het zo'n trieste zaak..:(
  † In Memoriam † woensdag 31 december 2003 @ 12:16:30 #22
43556 miss_dynastie
pi_15851988
Mag ik vragen wat jullie vinden van borduurwerkjes? Dus een leuke afbeelding met naam en datum en eventueel de extra gegevens (lengte en gewicht) erop? Uiteraard wel netjes ingelijst!
pi_15852101
quote:
Op woensdag 31 december 2003 12:16 schreef miss_dynastie het volgende:
Mag ik vragen wat jullie vinden van borduurwerkjes? Dus een leuke afbeelding met naam en datum en eventueel de extra gegevens (lengte en gewicht) erop? Uiteraard wel netjes ingelijst!
Persoonlijk vind ik het niet zo eigenlijk, ik vind het een beetje truttig. En vooral ingelijst zou ik me bezwaard/ verplicht voelen om het op te hangen.
Een handdoek met Chiara haar naam geborduurd en een paar afbeeldingen vond ik daarintegen wel leuk. (suggestie)
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_15852131
Ik had van mijn zwanger vriendin een fotoserie gemaakt. De mooiste daarvan heb ik mega groot laten afdrukken, mooie ikea lijst er omheem, klaar! Ze vonden het prachtig! Ik vond het ook niet leuk om iets te geven voor de baby. Ouders hebben het ook zwaar genoeg gehad die 9 maanden
pi_15852389
quote:
Op woensdag 31 december 2003 12:16 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben nu een winnie the pooh groeimeter aan het borduren voor een vriendin van mij die nu zwanger is. Dit wel in overleg gedaan. Naja ze weet dat ik wat aan het borduren ben. Dit vond ze hardstikke leuk idee, omdat de oma's niet zo creatief zijn.
Heb ook bewust wat uitgezocht waar je ook nog iets mee kunt en wat redelijk modern maar toch tijdloos is. En waarvan ik zeker weet dat het in de smaak zal vallen (oudere dochter van nu bijna 9 heeft ook altijd een winnie the pooh kamer gehad en mama is er ook dol op).

Van die standaard lijstjes met babytafereeltjes kunnen soms idd best tuttig over komen. Maar wanneer je zorgt dat het in de stijl van de ouders ligt of een beetje tijdloos houdt vind ik dat boduurwerkjes zeker wel kunnen.
Ik heb er bij mijn geboorte ook 1 gehad. En die heeft 17 jaar op mijn kamer gehangen. Op een gegeven moment tussen de rockposters en concertkaartjes

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')