abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15825957
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:52 schreef Jarno het volgende:

[..]

Hey, jullie onkunde over mijn geloof hoeft geen beperking mijnerzijds in te houden he? Da's niet zo tolerant namelijk!

Deze reply verwijs ik graag door naar mijn eerste reply in dit topic. Mensen die zich debiel voor gaan doen en andere onzinnige dingen gaan roepen zolang ze in hen voordeel gaan werken.
pi_15825958
Moet er per se iets aanstootgevends aan zijn om het te verbieden, dan?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_15825967
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:55 schreef Lithion het volgende:
Maar heb je er last van? Dat is steeds de vraag bij het hoofddoekje. Zolang ik niet met mijn leuter in jouw gezicht sta te meppen (ja dit is fysiek mogelijk ) heb je er toch geen daadwerkelijke last van? Je ziet elke dag wel vaker een leuter.
Echt fysieke last heb ik er niet van, nee, maar commotie zal het wel opleveren in een klas.
  Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 14:58:01 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15825974
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:55 schreef Lithion het volgende:
[...]

Hoezo met twee maten meten?

ok die ging me te ver na heel dat verhaal over meppende leuters
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_15825977
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:57 schreef Jarno het volgende:
Moet er per se iets aanstootgevends aan zijn om het te verbieden, dan?
Natuurlijk niet.
pi_15825984
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:55 schreef Jarno het volgende:

[..]

De gebruikelijke slachtofferrol. Check.

Schuif het maar op 'slachtofferrol', dan heb je kennelijk een groot deel van het nieuws gemist. Niet voor niets is de discussie omtrent hoofddoeken gestart, tezamen met die wet.
pi_15826008
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ach, je ridiculisering is geen meten met twee maten zolang er niet wordt aangetoond wat er nou aanstootgevend is aan een hoofddoekje. Want daar ging het immers om.

Ik vind een hoefdoekje wel aanstootgevend. En dan niet zozeer door de draagsters. Ik heb les gegeven op een middelbare school waar de leerlingen het idee hadden niet naar mijn collega en mij te hoeven luisteren omdat we hoeren waren zonder hoofddoekje. Dat vond ik behoorlijk respectloos kan ik wel zeggen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_15826030
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

iedereen die het niet met je eens is die is volgens jouw respectloos

Dat zei ik niet.
pi_15826033
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:58 schreef 78589 het volgende:

[..]

Schuif het maar op 'slachtofferrol', dan heb je kennelijk een groot deel van het nieuws gemist. Niet voor niets is de discussie omtrent hoofddoeken gestart, tezamen met die wet.

Waarom hoor je eigenlijk alleen die Sikhs mopperen, en hoor je weinig protest van moslims, christenen en joden? Itt dit topic, dus? Kennelijk kunnen grote groepen gelovigen ook prima leven met deze regel.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  dinsdag 30 december 2003 @ 15:00:07 #60
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_15826035
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:51 schreef Monidique het volgende:
Geen.

Jongens, ik weet dat het aanhalen van andere eventueel aanstootgevende dingen makkelijk is, maar dit alles zegt niets over het aanstootgevende van die religieuze symbolen.

Het gaat niet over de aanstootgevendheid, het gaat over het argument dat je mensen op geen enkele wijze in hun levensovertuiging mag beperken zolang andere mensen daar geen last van hebben, terwijl dat nú ook al gebeurt in Nederland en Frankrijk. Het is dus een compleet kulargument of de mensen die het bezigen zijn wel héééél selectief en inconsequent daarin.

Niemand heeft last van een swastika net als niemand last heeft van een hoofddoek.

pi_15826053
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:59 schreef YPPY het volgende:

[..]

Ik vind een hoefdoekje wel aanstootgevend. En dan niet zozeer door de draagsters. Ik heb les gegeven op een middelbare school waar de leerlingen het idee hadden niet naar mijn collega en mij te hoeven luisteren omdat we hoeren waren zonder hoofddoekje. Dat vond ik behoorlijk respectloos kan ik wel zeggen.

Dát is inderdaad niet goed te praten, maar een hoofddoekje zorgt niet voor een plotse gedragsverandering, want dit is slechts slecht gedrag, dus ik zie die link niet helemaal met dat hoofddoekje.
  dinsdag 30 december 2003 @ 15:01:02 #62
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_15826058
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:57 schreef Monidique het volgende:
Echt fysieke last heb ik er niet van, nee, maar commotie zal het wel opleveren in een klas.
Dus als leerlingen maar genoeg ophef maken over hoofddoekjes is het volgens jou gerechtvaardigd om ze te verbieden?
pi_15826062
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:59 schreef YPPY het volgende:

[..]

En daar halen we weer verzonnen verhaaltjes uit de kast.
  Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 15:01:34 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15826070
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat zei ik niet.

wel
quote:
Het zijn altijd de respectlozen tegen de gelovigen en altijd mondt het uit op een welles-nietus discussie.
ik ben ook tegen religieuze shit op openbare scholen ... maar ik ben toch echt niet respectloos

dus nogmaals

dat doe je lekker, misschien je sig is weghalen

pi_15826072
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:00 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dát is inderdaad niet goed te praten, maar een hoofddoekje zorgt niet voor een plotse gedragsverandering, want dit is slechts slecht gedrag, dus ik zie die link niet helemaal met dat hoofddoekje.

Als niemand een hoofdoekje/kepeltje/kruisje draagt, is DAT onderscheid alvast niet meer te maken.
pi_15826086
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:01 schreef 78589 het volgende:

[..]

En daar halen we weer verzonnen verhaaltjes uit de kast.

Je noemt haar een leugenaar?
pi_15826087
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:00 schreef Jarno het volgende:

[..]

Waarom hoor je eigenlijk alleen die Sikhs mopperen, en hoor je weinig protest van moslims, christenen en joden? Itt dit topic, dus? Kennelijk kunnen grote groepen gelovigen ook prima leven met deze regel.

? Het hoofddoekjes probleem verhaal is de hele wereld over gegaan en iedereen protesteert ertegen.
pi_15826097
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:00 schreef Lithion het volgende:

[..]

Het gaat niet over de aanstootgevendheid, het gaat over het argument dat je mensen op geen enkele wijze in hun levensovertuiging mag beperken zolang andere mensen daar geen last van hebben, terwijl dat nú ook al gebeurt in Nederland en Frankrijk. Het is dus een compleet kulargument of de mensen die het bezigen zijn wel héééél selectief en inconsequent daarin.

Niemand heeft last van een swastika net als niemand last heeft van een hoofddoek.

Neimand heeft last van een swastika, hoe kom je daarbij? Een Joodse leerling zal terecht zeer worden afgeleid, een discussie zal terecht ontstaan in een klas.
  Moderator dinsdag 30 december 2003 @ 15:02:55 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_15826105
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:00 schreef Monidique het volgende:

[..]

mja maar als het verboden is kunnen die figuren dus niet meer nagaan of ze dat hoofddoekje al dan niet vrijwillig thuis heeft gelaten.
pi_15826106
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:02 schreef Jarno het volgende:

[..]

Je noemt haar een leugenaar?

Dat heb je correct geconcludeerd.
pi_15826120
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:02 schreef 78589 het volgende:

[..]

? Het hoofddoekjes probleem verhaal is de hele wereld over gegaan en iedereen protesteert ertegen.

Bron, link? Volgens mij speelt het lang niet overal namelijk. In veel landen geld namelijk gewoon een schooluniform plicht zonder geloofskenmerken.
pi_15826125
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

wel
[..]

ik ben ook tegen religieuze shit op openbare scholen ... maar ik ben toch echt niet respectloos

dus nogmaals

dat doe je lekker, misschien je sig is weghalen

Ik zal het woordje 'meestal' er tussen gooien, om er een aantal mensen niet meer voor de schenen te trappen. En nee, mijn sig blijft voorlopig.
pi_15826128
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:01 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dus als leerlingen maar genoeg ophef maken over hoofddoekjes is het volgens jou gerechtvaardigd om ze te verbieden?

Nee, omdat ik dat een ongerechtvaardigde ophef vind. Als deze leerlingen kunnen uitleggen waarom het aanstootgevend is, kan er verder mee worden gegaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Monidique op 30-12-2003 15:07]

dinsdag 30 december 2003 @ 15:03:52 #74
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_15826133
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:56 schreef Monidique het volgende:
Ach, je ridiculisering is geen meten met twee maten zolang er niet wordt aangetoond wat er nou aanstootgevend is aan een hoofddoekje. Want daar ging het immers om.
Ten eerste is het geen ridiculisering, er zijn daadwerkelijk mensen die er heilig van overtuigd zijn dat ze ongehinderd overal naakt moeten kunnen lopen, terwijl ze dus in hun levensovertuiging worden beperkt. Waarom wordt de ene beperking van levensovertuiging goedgepraat of zelfs aangemoedigd, terwijl de andere beperking van levensovertuiging als fascistisch wordt gezien, terwijl beide totaal geen last veroorzaken?
En ten tweede gaat het dus niet om het hoofddoekje, maar om de argumentatie die tegenstanders van het verbod erop nahouden (zie hierboven).
pi_15826135
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:02 schreef 78589 het volgende:

[..]

Dat heb je correct geconcludeerd.

Kennelijk is respectvol discussieren OOK niet voor jou weggelegd. Dat je moge branden in de hel, Youssef. Dit is niet volgens de regels der Islam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')