Hmm doet me denken aan een G&L L-2000quote:Op donderdag 15 april 2004 20:02 schreef vicz het volgende:
Vandaag een nieuwe bas gekocht!
Een Ibanez SRX500![]()
quote:Op zondag 11 april 2004 22:47 schreef _Etter_ het volgende:
zelfstudie door ik er ook wel na maar ik heb hiervoor 9 jaar gitaar gespeeld zonder les en na ongeveer 2 maanden les snapte ik eindelijk wat ik dus 9 jaar aan het doen was. Met lessen ga ik in ieder geval heel wat sneller en leer je ook dingen doen die je anders niet zou leren omdat het niet jou style is. Ik ben nu toch wel een fan van les geworden.
weegt zeker bijna niks? de soundgears die ik het vastgehouden waren nog lichter dan me gitaarquote:Op donderdag 15 april 2004 20:02 schreef vicz het volgende:
Vandaag een nieuwe bas gekocht!
Yup, weegt helemaal niks.... zeg maar een omgekeerde hernia krijg je er vanquote:Op vrijdag 16 april 2004 16:30 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
weegt zeker bijna niks? de soundgears die ik het vastgehouden waren nog lichter dan me gitaar
Wat heb je naast die Ibanez? Een Sterling? (usericon)quote:Op vrijdag 16 april 2004 16:40 schreef vicz het volgende:
[..]
Yup, weegt helemaal niks.... zeg maar een omgekeerde hernia krijg je er van
En waar blijven de foto'squote:Op dinsdag 20 april 2004 19:00 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
Wat heb je naast die Ibanez? Een Sterling? (usericon)
volgens mij is die overledenquote:Op dinsdag 20 april 2004 23:33 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]
En waar blijven de foto's
of hij's zo druk met pielen op z'n SRX500, dat 'ie dit topic helemaal vergeetquote:Op woensdag 21 april 2004 14:04 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
volgens mij is die overleden
ja op zich wel, zelf ben ik ook pas een half jaar aan het bassen en het is ff wennen aan de dikte van de snaren en de ruimte tussen de snaren (en natuurlijk met vingers spelen!) maar op zich is het allemaal wel te doen. De vingervlugheid behoud je op zich wel. Persoonlijk vind ik bassen ook leuker dan gitaar spelen, maargoed da's natuurlijk persoonlijkquote:Op woensdag 21 april 2004 19:25 schreef Djaser het volgende:
Ik zit er aan te denken om naast gitaar ook bas te gaan spelen. Kan iemand me zeggen of dat makkelijk over stappen is?
Het geluid is af en toe wat te eentonig naar mijn idee. Is bass trouwens niet meer op ritme gericht dan gitaar?quote:Op woensdag 21 april 2004 22:05 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
ja op zich wel, zelf ben ik ook pas een half jaar aan het bassen en het is ff wennen aan de dikte van de snaren en de ruimte tussen de snaren (en natuurlijk met vingers spelen!) maar op zich is het allemaal wel te doen. De vingervlugheid behoud je op zich wel. Persoonlijk vind ik bassen ook leuker dan gitaar spelen, maargoed da's natuurlijk persoonlijk
ligt er natuurlijk puur aan hoe je speelt. ikzelf speel wel veel hoog voor een bassist, speel dus wel solo achtige dingen op een bass en dat hoor je in de normale rock weinig. En als je een 6 snarige bas koopt dan heb je evenveel verschillende geluiden als een gitaar (alleen is dat wel moeilijk om te beginnen lijkt me (heb zelf een 5 snarige)).quote:Op donderdag 22 april 2004 15:22 schreef Djaser het volgende:
[..]
Het geluid is af en toe wat te eentonig naar mijn idee. Is bass trouwens niet meer op ritme gericht dan gitaar?
Dan lijkt me dat de bass naast de gitaar overbodig word. Ik denk dat een 4 snarige toch het beste voor mij is, of een dubbele bas natuurlijkquote:Op donderdag 22 april 2004 17:18 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
ligt er natuurlijk puur aan hoe je speelt. ikzelf speel wel veel hoog voor een bassist, speel dus wel solo achtige dingen op een bass en dat hoor je in de normale rock weinig. En als je een 6 snarige bas koopt dan heb je evenveel verschillende geluiden als een gitaar (alleen is dat wel moeilijk om te beginnen lijkt me (heb zelf een 5 snarige)).
da's wel flink zwaar werken hoor, heb er een keer op gespeeld en dan mag je wel je vingertjes gaan trainenquote:Op donderdag 22 april 2004 18:14 schreef Djaser het volgende:
[..]
Dan lijkt me dat de bass naast de gitaar overbodig word. Ik denk dat een 4 snarige toch het beste voor mij is, of een dubbele bas natuurlijk
Daar moet ik dan maar aan wel wennen, ik hoef niet half gitaar te spelen dat kan ik al want ik heb hier een mooie liggenquote:Op donderdag 22 april 2004 22:48 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
da's wel flink zwaar werken hoor, heb er een keer op gespeeld en dan mag je wel je vingertjes gaan trainen
in de band waar ik in speel, speel ik heel netjes, niks een zware B, alles vanaf E en ook geen solo dingentjes maar ik ben nu bezig met wat dingen zelf op te nemen en dan ga ik alles zelf doen, daar ga ik natuurlijk wel raardere bas dingen in doenquote:Op vrijdag 23 april 2004 17:44 schreef Mwanatabu het volgende:
Tjeez, spelen er hier ook nog mensen "gewoon" viersnarig en dan echt BAS ipv solo?
ik speel 'gewoon' basgitaar, zonder alteveel solo's, maar dan wel een 5-snarigequote:Op vrijdag 23 april 2004 17:44 schreef Mwanatabu het volgende:
Tjeez, spelen er hier ook nog mensen "gewoon" viersnarig en dan echt BAS ipv solo?
Yep, strictly rhythm, that's me. En niks geen nieuwlichterij, 4 snaren is zatquote:Op vrijdag 23 april 2004 17:44 schreef Mwanatabu het volgende:
is dat nou echt zo moeilijk te leren zo'n fretloze?quote:Op vrijdag 23 april 2004 22:44 schreef bas-beest het volgende:
[..]
ik speel 'gewoon' basgitaar, zonder alteveel solo's, maar dan wel een 5-snarige(en afentoe een 4-snarige fretloze
)
kijk maar bij de 2e link van mijn sig
imo niet echt moeilijker dan op een gefrette, het is alleen moeilijk om goed te spelen... ik bedoel, om niet net naast de toon te zitten enz. En ik heb bij die van mij dan nog het voordeel dat de dots op de bovenrand v/d hals staan.quote:Op zaterdag 24 april 2004 12:04 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
is dat nou echt zo moeilijk te leren zo'n fretloze?
je moet dus wel een goed toongehoor hebben voordat je er eentje een beetje normaal kan bespelen? .... dan moet ik nog ff wachten...quote:Op zaterdag 24 april 2004 13:25 schreef bas-beest het volgende:
[..]
imo niet echt moeilijker dan op een gefrette, het is alleen moeilijk om goed te spelen... ik bedoel, om niet net naast de toon te zitten enz. En ik heb bij die van mij dan nog het voordeel dat de dots op de bovenrand v/d hals staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |