er staat in het boekje dat hij juist de brede tonal range van een bas wilde laten horen, maarja een stick heeft geen basgeluid vind ik... maargoed, het is wel leuke muziek.quote:Op zondag 4 april 2004 17:07 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Rob wil gewoon leuke muziek maken en hij speelt bass en Stick. Hij zal vast geen afkeer van gitaren hebben hoor
ligt natuurlijk aan hoe je de stick bespeeld, een stick heeft zowel laag als hoog... bij die cd van van der Loo speelt hij daar, volgens mij, hoofdzakelijk hoog mee dus dan vind ik het niet echt een bas instrument.quote:Op zondag 4 april 2004 18:09 schreef Broodjevlees het volgende:
Ik vind dat een stick wel degelijk een basgeluis heeft hoor.... Luister maar es naar wat nummers van King Crimson... Elephant Talk bijvoorbeeld is ook met een stick als bas
hee ,da's een goede oefening, ik heb zelf ook altijd moeite met die 16en (slopend)quote:Op zaterdag 10 april 2004 10:50 schreef _Etter_ het volgende:
ok.... ben een nieuwe oefening aan het doen:
http://dsrmusic.com/metal(...)ns/sdigiorgioL1.html
met drie vingers spelen.... (eerst maar drie daarna vier)
zo deed ik het eerst dus ook maar dat krijg je echt van die triolen omdat er teveel ruimte zit tussen vinger 3 en 1 (tenminste bij mij toen nog wel). Ik speel nu ook niet in een metalband maar ik wil wel die snelheid kunnen bijhouden, het is gewoon makkelijk om op verschillende snelheden te kunnen spelen en supersnel wil ik dus ookquote:Op zaterdag 10 april 2004 18:31 schreef Dukhlovi het volgende:
[..]
ik gebruik deze techniek ook wel eens : 3213212132132121
Ik blijf er toch moeite mee hebben (ik doe het ook niet dagelijks)
whooh bizar! jou bas?quote:Op zondag 11 april 2004 11:55 schreef Stepho het volgende:
Dit wil ik jullie ook niet onthouden:
18 Snarige bas
quote:Op zondag 11 april 2004 11:55 schreef Stepho het volgende:
Dit wil ik jullie ook niet onthouden:
18 Snarige bas
Je krijgt idd een triolen groove (maar dat vind ik soms wel lekker)quote:Op zondag 11 april 2004 11:36 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
zo deed ik het eerst dus ook maar dat krijg je echt van die triolen omdat er teveel ruimte zit tussen vinger 3 en 1 (tenminste bij mij toen nog wel). Ik speel nu ook niet in een metalband maar ik wil wel die snelheid kunnen bijhouden, het is gewoon makkelijk om op verschillende snelheden te kunnen spelen en supersnel wil ik dus ook
Er zijn wel leuke video's op de markt van beroemdequote:Op zondag 11 april 2004 15:57 schreef _Etter_ het volgende:
wat voor oefeningen doen jullie allemaal? ik krijg les uit de boeken van fasttrack maar dat is nogal 'normaal' bassen en ik hou best wel van vage dingen zoals supersnel of rare slides/tabs enzo. Mensen nog advies waar ik raardere dingen kan vinden?
Het zelfde als een geoctaafde of gechorusede 6 snarige bass denk ikquote:Op zondag 11 april 2004 14:35 schreef Dirrrrk het volgende:
[..]Wat een monster! Hoe zou dat spelen/klinken?
Betere leermeesters kun je niet krijgenquote:Op zondag 11 april 2004 21:43 schreef Scylla het volgende:
[...] en van het luisteren naar Flea en Stuart Zender. [...]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |