Net op een ander topic mogen lezen "Allah beschermt de koran zodat die niet verandert kan worden". Vreemd dat er uitgerekend over huwelijken tussen neef en nicht ineens een andere koranvertaling op duikt.
(uhum. in post van 15.45 h vermeld dat wat betreft huwelijken tussen neef en nicht het een en ander op een misverstand berust. Huwelijken tussen neef en nicht wordt helaas in geen enkele koranvertaling verboden. Helaas. Want ik gun, in tegenstelling tot allah blijkbaar, niemand een kind met een erfelijke afwijking)
Kramers vertaling:
4:23
Verboden zijn voor u uw moeders
uw dochters
uw zusters
uw tantes
van vaders- en van moederszijde
uw moeders die u gezoogd hebben
uw zoogzusters
en de moeders uwer vrouwen
en de stiefdochters
die onder uw hoede staan
[geboren] uit uw vrouwen
met wie gij huwelijksomgang hebt gehad
...
Echter in de vertaling op oregonstate.edu (het eerste wat je met google onder "koran" vindt:
4:23. Verboden zijn u uw moeders en uw dochters en uw zusters en uw vaders zusters en uw moeders zusters en uw broeders dochters en uw zusters dochters en uw minnen en uw zoogzusters en de moeders uwer vrouwen en uw stiefdochters, die uw beschermelingen zijn door uw vrouwen tot wie gij zijt ingegaan, maar als gij niet tot haar zijt ingegaan zal er geen zonde op u rusten en de vrouwen uwer eigen zonen (zign ook verboden) alsmede twee zusters tezamen te hebben, met uitzondering van wat reeds voorbij is; gewis, Allah is Vergevensgezind, Genadevol;
[/quote]
Toch wel een opmerkelijk verschil tussen koran vertalingen. Gezien vrome moslims vaak binnen de familie trouwen heb ik zo mijn twijfels over de oregondate vertaling.
http://oregonstate.edu/groups/msa/quran/index_d.html
[Dit bericht is gewijzigd door Akkersloot op 29-12-2003 17:39]
Dat krijg je als je een vertaling krijgt van een vertaling van een vertaling etc.
Of dit voor of tegen de Moslims pleit houd ik in het midden.
quote:Blijkbaar is het vers dat de koran door allah beschermd wordt tegen verandering zelf ook een vertaal foutje
Op maandag 29 december 2003 15:24 schreef Mobious het volgende:
En dat is nu net de reden waarom je niet met een Moslim in discussie kan gaan over de inhoud van de Koran, omdat als de discussie te verhit wordt, de Moslim zich altijd kan beroepen op het volgende statement:
"De Koran dient in zijn oorspronkelijke uitgave gelezen te worden: het Arabisch. Elke andere vertaling is inferieur of zelfs niet kloppend."
quote:Er is maar 1 Koran, maar zeer veel vertalingen. Het is slechts natuurlijk dat deze enigszins van elkaar kunnen verschillen. Vertalingen blijven namelijk mensenwerk.
Op maandag 29 december 2003 15:20 schreef Akkersloot het volgende:
...heel geblaat...
Toch wel een opmerkelijk verschil tussen koran vertalingen. Gezien vrome moslims vaak binnen de familie trouwen heb ik zo mijn twijfels over de oregondate vertaling.
http://oregonstate.edu/groups/msa/quran/index_d.html
Het wil wel eens voorkomen dat moslims binnen de familie trouwen, maar dat gebeurt met nichten en neven. Dat in NL de benamingen voor familieleden zeer beperkt zijn, is de reden dat er incorrecte vertalingen kunnen optreden. In geen van beide vertalingen die jij hier neerzet wordt er namelijk gerept over het verboden zijn van huwelijken tussen neven en nichten.
[Dit bericht is gewijzigd door KirmiziBeyaz op 29-12-2003 15:32]
quote:Gezien je verhaal zou dat volgens jou tegen pleiten. Daar hoef je niet omheen te draaien. Inderdaad is de enige correcte manier om het in het Arabisch te lezen, of met een zeer goede vertaling die essentiële onderdelen in de juiste context vertaalt.
En dat is nu net de reden waarom je niet met een Moslim in discussie kan gaan over de inhoud van de Koran, omdat als de discussie te verhit wordt, de Moslim zich altijd kan beroepen op het volgende statement:
"De Koran dient in zijn oorspronkelijke uitgave gelezen te worden: het Arabisch. Elke andere vertaling is inferieur of zelfs niet kloppend."Of dit voor of tegen de Moslims pleit houd ik in het midden.
quote:Nee hoor, waar haal je dat vandaan.
Op maandag 29 december 2003 15:26 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Blijkbaar is het vers dat de koran door allah beschermd wordt tegen verandering zelf ook een vertaal foutje
quote:Jammer dat je als islamofiel eerst het ontbreken van een verbod om als neef en nicht te trouwen zit te verdedigen terwijl later blijkt dat er ook een koranvertaling is waar dat verbod wel in staat.
Op zondag 28 december 2003 12:38 schreef Dalai_Lama het volgende:
Wie zegt dat hij [Allah] dit niet wist? Moslims worden nergens door Allah of de Koran gedwongen met familieleden te trouwens. Het wordt alleen niet verboden. Dat het niet verboden wordt, betekent niet automatisch dat het goed is.
quote:Dat er blijkbaar toch verschillende koran vertalingen bestaan. Of is het Allah die de originele koran in de hemel verdedigd ? Tsjonge het is zelfs in de hemel niet veilig.
Op maandag 29 december 2003 15:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Nee hoor, waar haal je dat vandaan.
quote:Wie heeft jouw wijsgemaakt dat er geen verschillende vertalingen bestaan dan?
Op maandag 29 december 2003 15:36 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Dat er blijkbaar toch verschillende koran vertalingen bestaan. Of is het Allah die de originele koran in de hemel verdedigd ? Tsjonge het is zelfs in de hemel niet veilig.
quote:Uhumm. .. Eh . Ja . inderdaad. foutje Foutje dus. Foutje dankzij een aanzet van Daila_Lama dus.
Op maandag 29 december 2003 15:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
In geen van beide vertalingen die jij hier neerzet wordt er namelijk gerept over het verboden zijn van huwelijken tussen neven en nichten.
quote:Schade is voor mij beperkt. In de kramersvertaling wordt inderdaad niet over nichtjes gesproken.
Op zondag 28 december 2003 20:18 schreef Dalai_Lama het volgende:[En over je ander topic. In de koran staat wel degelijk dat je niets met je nichtje mag doen]
23. Verboden zijn u uw moeders en uw dochters en uw zusters en uw vaders zusters en uw moeders zusters en uw broeders dochters en uw zusters dochters en uw minnen en uw zoogzusters en de moeders uwer vrouwen en uw stiefdochters, die uw beschermelingen zijn door uw vrouwen tot wie gij zijt ingegaan, maar als gij niet tot haar zijt ingegaan zal er geen zonde op u rusten en de vrouwen uwer eigen zonen (zign ook verboden) alsmede twee zusters tezamen te hebben, met uitzondering van wat reeds voorbij is; gewis, Allah is Vergevensgezind, Genadevol;
Maar jammer. Met het uitblijven van een verbod in de koran blijft het een zware strijd tegen een verhoogde kans op erfelijke afwijkingen en het omgekeerde heterosis effect (zie het eerder gesloten topic)
[Dit bericht is gewijzigd door Akkersloot op 29-12-2003 15:48]
quote:Er zijn maar bar weinig mensen die écht naar de wetten en regels van de Koran leven.
Op maandag 29 december 2003 15:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Wie heeft jouw wijsgemaakt dat er geen verschillende vertalingen bestaan dan?
Van alle Moslims hier in Nederlands zijn er maar bar weinig die Arabisch kunnen lezen.
Geen van hun heeft dus de Koran in zijn oorspronkelijke hoedanigheid gelezen.
quote:Wat dus inhoud dat iedere moslim die geen arabisch kan lezen, iig de originele versie van de koran, niet weet wat zijn/haar religie inhoud. Zeg nu niet, dat je moet vertrouwen op anderen want zo krijg je namelijk misleiding. Op die manier kan je iemand alles wijs maken.
"De Koran dient in zijn oorspronkelijke uitgave gelezen te worden: het Arabisch. Elke andere vertaling is inferieur of zelfs niet kloppend."Of dit voor of tegen de Moslims pleit houd ik in het midden.
Beetje jammer dus.
quote:Maar ze laten zich, net zoals veel islamofielen, zich wel wijsmaken dat je om de echte koran te kennen wel arabisch moet kennen. Kunnen ze zich makkelijk voor de gek laten houden.
Op maandag 29 december 2003 15:48 schreef Mirage het volgende:
Van alle Moslims hier in Nederlands zijn er maar bar weinig die Arabisch kunnen lezen.
vb.
Ik heb een zus. Zij krijgt een dochter (mijn nicht dus). Daar kan ik niet mee trouwen.
Ik heb een vader. Hij heeft een zus. Zij heeft een dochter. (ook een nicht). Hoe zit het hiermee?
De eerste is duidelijk verboden, de tweede weet ik niet (waarschijnlijk wel), maar staat dat ook in de Koran.
BTW,
Ik vind de tweede ook nog steeds niet kunnen.
quote:Precies, er wordt hier juist verteld ( door de islamieten onder ons ), dat de vertalingen meestal niet juist zijn.
Op maandag 29 december 2003 15:50 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Maar ze laten zich, net zoals veel islamofielen, zich wel wijsmaken dat je om de echte koran te kennen wel arabisch moet kennen. Kunnen ze zich makkelijk voor de gek laten houden.
Ik vind het tijd worden om een "red de Islam " stichting op te richten.
Ze zijn aan het uitsterven !
quote:Het is geen religieuze aangelegenheid, een huwelijk tussen een neef en een nicht. Het is een cultureel 'probleem'. Cultuur en geloof worden hier wel vaker met elkaar verward (zie het Ahali probleem). Huwelijken tussen neef en nicht komen namelijk niet alleen in 1 bepaald geloof voor, hoewel dit voor het gemak vaak over hoofd wordt gezien.
Op maandag 29 december 2003 15:45 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Uhumm. .. Eh . Ja . inderdaad. foutje Foutje dus. Foutje dankzij een aanzet van Daila_Lama dus.
[..]Schade is voor mij beperkt. In de kramersvertaling wordt inderdaad niet over nichtjes gesproken.
Maar jammer. Met het uitblijven van een verbod in de koran blijft het een zware strijd tegen een verhoogde kans op erfelijke afwijkingen en het omgekeerde heterosis effect (zie het eerder gesloten topic)
quote:Hmm,
Op maandag 29 december 2003 15:52 schreef Akkersloot het volgende:
Herkauwer over je avatar. Een schaap is geen herkauwer. Een rund is wel een herkauwer. Die heeft namelijk 4 magen waaronder een pens. De echte maag heet de lebmaag. Vanuit de pens kan een herkauwer het eten weer omhoog halen en weer (her) kauwen. Een schaap kan dat niet.
quote:Als ik het over de koran heb, heb ik het over de koran. Zoals iedereen die, na een vertaling, kan lezen. Als Allah het over de originele koran heeft is zijn stelling dat hij kan zorgen dat die niet vervormd kan worden een loze bewering.
Op maandag 29 december 2003 15:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wie heeft jouw wijsgemaakt dat er geen verschillende vertalingen bestaan dan?
Over dat persé in het arabisch moeten lezen. Viola Holt heeft een vers in de koran gevonden waar het bestaan van verschillende talen een wonder van allah wordt genoemd. Wel een beetje vreemd dat zijn woord dan niet vertaald kan worden.
quote:Hoeft ook niet. In hoofdlijnen zijn de regels zeer bekend. Hier wordt in het algemeen geprobeerd naar te leven. Allah oordeelt hier uiteindelijk over. Ik denk zelf niet dat de 'echte' moslim uitsterft. De problemen doen zich namelijk alleen voor bij kleine zijregeltjes.
Op maandag 29 december 2003 15:48 schreef Mirage het volgende:[..]
Er zijn maar bar weinig mensen die écht naar de wetten en regels van de Koran leven.
...ik vraag me af of de echte Moslim geen uitstervend " ras " is. (ras in de spreekwoordelijke zin )Van alle Moslims hier in Nederlands zijn er maar bar weinig die Arabisch kunnen lezen.
quote:psst, dat is een buffel. Mijn icoon is een Valkparkiet
Op maandag 29 december 2003 15:52 schreef Akkersloot het volgende:
Herkauwer over je avatar. Een schaap is geen herkauwer. Een rund is wel een herkauwer. Die heeft namelijk 4 magen waaronder een pens. De echte maag heet de lebmaag. Vanuit de pens kan een herkauwer het eten weer omhoog halen en weer (her) kauwen. Een schaap kan dat niet.
Edit: Nu weet ik het zeker, kijk maar hoe het plaatje heet
[Dit bericht is gewijzigd door Mobious op 29-12-2003 16:02]
quote:Helaas is alles niet zo zwart wit als jij het graag zou willen zien. Het antwoord is eerder al gegeven.
Op maandag 29 december 2003 15:49 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Wat dus inhoud dat iedere moslim die geen arabisch kan lezen, iig de originele versie van de koran, niet weet wat zijn/haar religie inhoud. Zeg nu niet, dat je moet vertrouwen op anderen want zo krijg je namelijk misleiding. Op die manier kan je iemand alles wijs maken.
Ik weet wel dat veel moslims arabisch kunnen lezen, maar er zullen genoeg zijn die dat niet kunnen.Beetje jammer dus.
quote:Het is wel een religieus probleem. Als je een "profeet" of boek voor "goddelijk" houdt en die komt met huwelijkse voorwaarden en daarin staat geen verbod op huwelijken tussen neef en nicht dan heb je wel degelijk een probleem.
Op maandag 29 december 2003 15:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Het is geen religieuze aangelegenheid, een huwelijk tussen een neef en een nicht. Het is een cultureel 'probleem'. Cultuur en geloof worden hier wel vaker met elkaar verward (zie het Ahali probleem). Huwelijken tussen neef en nicht komen namelijk niet alleen in 1 bepaald geloof voor, hoewel dit voor het gemak vaak over hoofd wordt gezien.
quote:psst, mijn avatar had ik al gewijzigd
Op maandag 29 december 2003 16:00 schreef Mobious het volgende:[..]
psst, dat is een rund die je ook wel in azië of afrika ziet. Mijn icoon is een Valkparkiet
quote:Ik ken haast geen Arabisch en toch weet ik in hoofdlijnen en grote lijnen zeer zeker wel wat het inhoudt. Voor de rest zijn er genoeg zeer goede vertalingen. Je moet niet letten op de miniscule verschillen tussen de verschillende vertalingen. Overigens wordt eea vaak zeer goed en uitgebreid uitgelegd door een imam.
Op maandag 29 december 2003 15:50 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Maar ze laten zich, net zoals veel islamofielen, zich wel wijsmaken dat je om de echte koran te kennen wel arabisch moet kennen. Kunnen ze zich makkelijk voor de gek laten houden.
quote:Sh!t, ik denk ook eens bijdehand te wezen
Op maandag 29 december 2003 16:01 schreef Herkauwer het volgende:[..]
psst, mijn avatar had ik al gewijzigd
quote:Getuige het aantal van 1 miljard en groeiende.
Op maandag 29 december 2003 15:55 schreef Mirage het volgende:[..]
Precies, er wordt hier juist verteld ( door de islamieten onder ons ), dat de vertalingen meestal niet juist zijn.
Als jij iemand die geen Arabisch kan lezen de Islamitische leer onderwijst, dan zal diegenen niet leren wat er werkelijk in de Koran staat.
Waarschijnlijk zal het eerst vertaald worden, en is dit niet een het geval.. het wordt 2 keer geďnterpreteerd.
Eerst door de onderwijzer.. die interpreteerd de tekst naar zijn idee om de door hem geďnterpreteerde leer vervolgens door te geven aan iemand die er vanzelfsprekend ook weer een eigen interpretatie aan geeft.Ik vind het tijd worden om een "red de Islam " stichting op te richten.
Ze zijn aan het uitsterven !
quote:De originele Koran is de originele Koran in het Arabisch. Deze kan niet vervormd worden. Vanuit het Arabisch wordt het uiteindelijk vertaald naar andere talen. Deze kunnen wel vervormd worden, maar dat is de fout van de vertaler.
Op maandag 29 december 2003 15:58 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Als ik het over de koran heb, heb ik het over de koran. Zoals iedereen die, na een vertaling, kan lezen. Als Allah het over de originele koran heeft is zijn stelling dat hij kan zorgen dat die niet vervormd kan worden een loze bewering.
Over dat persé in het arabisch moeten lezen. Viola Holt heeft een vers in de koran gevonden waar het bestaan van verschillende talen een wonder van allah wordt genoemd. Wel een beetje vreemd dat zijn woord dan niet vertaald kan worden.
Niemand zegt dus ook dat het niet vertaald kan worden. Sommige talen hebben nu eenmaal meerdere betekenissen voor woorden en er zijn woorden die men in andere talen helemaal niet kent. Hierdoor onstaan misvattingen, maar deze zijn meestal marginaal.
quote:Het antwoord is nog niet gegeven hoor, iig niet naar mijn tevredenheid. Je zegt zelf dat een vertaling juist dient te zijn, hoe weet je dat dan? Dan moet je iemand anders geloven op zijn/haar woord, wat dus niet geoorloofd is...
Op maandag 29 december 2003 16:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Helaas is alles niet zo zwart wit als jij het graag zou willen zien. Het antwoord is eerder al gegeven.
-edit: iets meer duidelijkheid in post hierboven
[Dit bericht is gewijzigd door Herkauwer op 29-12-2003 16:09]
quote:Dat je voor een simpele boodschap als "Het staat een gelovige niet dat hij een andere gelovige doodt" een imam nodig hebt. Kon "Allah" niet gewoon wat duidelijker wezen.
Op maandag 29 december 2003 16:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Overigens wordt eea vaak zeer goed en uitgebreid uitgelegd door een imam.
quote:Hmm, dus je zegt eigenlijk dat als je afwijkt van de regels van de Koran het niet erg is, zolang je de hoofdlijnen maar volgt ?
Op maandag 29 december 2003 15:59 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Hoeft ook niet. In hoofdlijnen zijn de regels zeer bekend. Hier wordt in het algemeen geprobeerd naar te leven. Allah oordeelt hier uiteindelijk over. Ik denk zelf niet dat de 'echte' moslim uitsterft. De problemen doen zich namelijk alleen voor bij kleine zijregeltjes.
Heel graag zou ik je persoonlijke idee willen horen over hoe jij denkt dat Allah ons uiteindelijk beoordeeld.
Een goed mens, gaat met respect voor een ieder door het leven. Kent alleen de inhoud van de Koran niet, viert de feesten niet, houd geen Ramadan, weet niets over het bedekken van lichaamsdelen. Hij heeft alleen een andere overtuiging.
Hoe wordt die volgens jou beoordeeld ?
In tegenstelling tot iemand die om de verkeerde redenen de regels uit de Koran naleeft.
Een lullig voorbeeld hiervan: Iemand wil kinderen besnijden omdat zij denkt dat ze dan geen soa´s over kunnen dragen. ( zij beweerd dat de Koran zo luidt ).
Beoordeeld, veroordeeld mensen en is gewoon geen vriendelijk persoon.
Diegene leeft de regels van de Koran na zonder de echte inhoudt ervan te kennen. Het geloof zit blijkbaar niet in haar hart.
Voor de buitenwereld lijkt hij/zij een "perfect" Islamiet.
Ik vraag me werkelik af hoe een God ( in deze context Allah ) het gedrag van mensen gaat "beoordelen "
quote:Jij maakt er een probleem van. Dat is wat anders. Er is inderdaad geen verbod op huwelijken tussen neef en nicht. Waarom ook? Omdat het een verhoogde kans op afwijkingen heeft? Zouden huwelijken met 'mongolen', blinden, doven, en andere mindervaliden dan ook verboden moeten worden?
Op maandag 29 december 2003 16:01 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Het is wel een religieus probleem. Als je een "profeet" of boek voor "goddelijk" houdt en die komt met huwelijkse voorwaarden en daarin staat geen verbod op huwelijken tussen neef en nicht dan heb je wel degelijk een probleem.
Het is overigens geen religieus probleem, eerder een cultureel probleem. Maar dat had ik eerder al gezegd, zoals je weet.
quote:Ik vind dat het antwoord al gegeven is. Ben je hier niet tevreden mee? Jammer.
Op maandag 29 december 2003 16:06 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Het antwoord is nog niet gegeven hoor, iig niet naar mijn tevredenheid. Je zegt zelf dat een vertaling juist dient te zijn, hoe weet je dat dan? Dan moet je iemand anders geloven op zijn/haar woord, wat dus niet geoorloofd is...
-edit: iets meer duidelijkheid in post hierboven
quote:Maar woorden en zinsbetekenissen verschilllen per cultuur. Hoe kan je dit dan goed overdragen?
Op maandag 29 december 2003 16:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
De originele Koran is de originele Koran in het Arabisch. Deze kan niet vervormd worden. Vanuit het Arabisch wordt het uiteindelijk vertaald naar andere talen. Deze kunnen wel vervormd worden, maar dat is de fout van de vertaler.
Niemand zegt dus ook dat het niet vertaald kan worden. Sommige talen hebben nu eenmaal meerdere betekenissen voor woorden en er zijn woorden die men in andere talen helemaal niet kent. Hierdoor onstaan misvattingen, maar deze zijn meestal marginaal.
[Dit bericht is gewijzigd door Herkauwer op 29-12-2003 16:11]
quote:Het is ook duidelijk genoeg. Het staat namelijk in de Koran. De imam 'vertaalt' dat alleen naar zijn gemeenschap toe.
Op maandag 29 december 2003 16:07 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Dat je voor een simpele boodschap als "Het staat een gelovige niet dat hij een andere gelovige doodt" een imam nodig hebt. Kon "Allah" niet gewoon wat duidelijker wezen.
quote:Als je juist leest heb ik het er juist over dat het niet gaat over hoeveel zich Moslim NOEMWN... maar hoeveel ( weinig ) het eigenlijk zijn.
Op maandag 29 december 2003 16:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Getuige het aantal van 1 miljard en groeiende.
Lezen is een vak apart.
Veel plezier met het rammen van je hoofd tegen de muur !
quote:Haha, kortaf zijn we? Mijn manier van uitleggen is de beste en daar moet je het maar mee doen......
Op maandag 29 december 2003 16:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ik vind dat het antwoord al gegeven is. Ben je hier niet tevreden mee? Jammer.
quote:Daarnaast is de Koran pas zo'n twee eeuwen na de dood van Mohammed opgeschreven en tot die tijd mondeling doorgegeven. Ook hierdoor kan het een en ander vervormd zijn in vergelijking met de oorspronkelijke text.
Op maandag 29 december 2003 16:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
De originele Koran is de originele Koran in het Arabisch. Deze kan niet vervormd worden. Vanuit het Arabisch wordt het uiteindelijk vertaald naar andere talen. Deze kunnen wel vervormd worden, maar dat is de fout van de vertaler.
quote:Als je als mongool, blinde of als andere (erfelijke bepaalde) minder valide trouwt, verwacht je gewoon dat je kinderen een verhoogd risico lopen. Als je uberhaupt al kinderen kan krijgen. Maar waarom zou God of Allah zijn schepping dan niet waarschuwen als je ook als gezonde neef en nicht verhoogde kans op kinderen met een erfelijke afwijking hebt.
Op maandag 29 december 2003 16:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Jij maakt er een probleem van. Dat is wat anders. Er is inderdaad geen verbod op huwelijken tussen neef en nicht. Waarom ook? Omdat het een verhoogde kans op afwijkingen heeft? Zouden huwelijken met 'mongolen', blinden, doven, en andere mindervaliden dan ook verboden moeten worden?
[Dit bericht is gewijzigd door Akkersloot op 29-12-2003 16:14]
quote:Nee, dat zeg ik niet. De hoofdregels en vele andere regels zijn overduidelijk. Zeer beperkte kleine regeltjes kunnen wel eens voor onenigheid zorgen, maar dat is geen probleem. Woorden verdraaien is niet cool
Op maandag 29 december 2003 16:09 schreef Mirage het volgende:[..]
Hmm, dus je zegt eigenlijk dat als je afwijkt van de regels van de Koran het niet erg is, zolang je de hoofdlijnen maar volgt ?
Heel graag zou ik je persoonlijke idee willen horen over hoe jij denkt dat Allah ons uiteindelijk beoordeeld.
Een goed mens, gaat met respect voor een ieder door het leven. Kent alleen de inhoud van de Koran niet, viert de feesten niet, houd geen Ramadan, weet niets over het bedekken van lichaamsdelen. Hij heeft alleen een andere overtuiging.
Hoe wordt die volgens jou beoordeeld ?In tegenstelling tot iemand die om de verkeerde redenen de regels uit de Koran naleeft.
Een lullig voorbeeld hiervan: Iemand wil kinderen besnijden omdat zij denkt dat ze dan geen soa´s over kunnen dragen. ( zij beweerd dat de Koran zo luidt ).
Beoordeeld, veroordeeld mensen en is gewoon geen vriendelijk persoon.
Diegene leeft de regels van de Koran na zonder de echte inhoudt ervan te kennen. Het geloof zit blijkbaar niet in haar hart.
Voor de buitenwereld lijkt hij/zij een "perfect" Islamiet.Ik vraag me werkelik af hoe een God ( in deze context Allah ) het gedrag van mensen gaat "beoordelen "
Hoe iemand wordt beoordeeld gaat mij niet aan. Alleen Allah oordeelt over mensen.
quote:Omdat een paar onnozele woorden en zinsbetekenissen verschillen per cultuur, moet je een hele cultuur overnemen? Waar heb jij het over?
Op maandag 29 december 2003 16:10 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Maar woorden en zinsbetekenissen verschilllen per cultuur. Hoe kan je dit dan goed overdragen?
Je moet dus de gehele cultuur overnemen en daarin voldoende kennis hebben om een moslim te zijn dus? (langer dan een paar jaar dus)
quote:De boodschap van temporaal kwab epilepsie patient Mohammed is duidelijk: "Ongelovigen gaan naar de hel".
Op maandag 29 december 2003 16:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Hoe iemand wordt beoordeeld gaat mij niet aan. Alleen Allah oordeelt over mensen.
quote:Ik weet prima wat je schreef. Lezen is inderdaad een vak apart. Overigens is het niet mijn eigen hoofd dat ik tegen de muur ram.
Op maandag 29 december 2003 16:12 schreef Mirage het volgende:[..]
Als je juist leest heb ik het er juist over dat het niet gaat over hoeveel zich Moslim NOEMWN... maar hoeveel ( weinig ) het eigenlijk zijn.
Lezen is een vak apart.
Veel plezier met het rammen van je hoofd tegen de muur !
quote:Na eerst een eigen interpretatie te hebben gegeven natuurlijk.. die ook weer gevormd is door degenen die hem onderwezen heeft...
Op maandag 29 december 2003 16:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Het is ook duidelijk genoeg. Het staat namelijk in de Koran. De imam 'vertaalt' dat alleen naar zijn gemeenschap toe.
Naar mijn idee hechten mensen teveel waarde aan de woordne van een ander.
Luister gewoon eens naar je hart !
Als je naar je hart luistert, respectvol door het leven gaat maakt het geen zier uti waar je in gelooft.
Je bent gewoon een goed mens PUNT.
Ik vraag me trouwen af waarom er in die zin staat " geen andere GELOVIGE doden ".
Bedoeld de schrijver hiermee dat het doden van een ongelovige een ander verhaal is ?
Lekker vrdelievend dan weer.
Als je dood anders dan uit verdediging of voor voedsel dat je nodig hebt, dan ben je in mijn ogen een slecht mens.
quote:Ik ben niemand verplicht iets uit te leggen omdat hij/zij het niet wil snappen. Anders ga je maar in een hoekje zitten uithuilen.
Op maandag 29 december 2003 16:12 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Haha, kortaf zijn we? Mijn manier van uitleggen is de beste en daar moet je het maar mee doen......
quote:Ja ik begrijp dat je als vredelievende moslim hulp nodig hebt hoe haatverzen als 5:33 en 4:94 toch vredelievend uitgelegd kunnen worden.
Op maandag 29 december 2003 16:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Het is ook duidelijk genoeg. Het staat namelijk in de Koran. De imam 'vertaalt' dat alleen naar zijn gemeenschap toe.
quote:Misschien omdat het te verwaarlozen is?
Op maandag 29 december 2003 16:13 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Als je als mongool, blinde of als andere (erfelijke bepaalde) minder valide trouwt, verwacht je gewoon dat je kinderen een verhoogd risico lopen. Als je uberhaupt al kinderen kan krijgen. Maar waarom zou God of Allah zijn schepping dan niet waarschuwen als je ook als gezonde neef en nicht verhoogde kans op kinderen met een erfelijke afwijking hebt.
En aangezien God of Allah het in zijn huwelijkse voorwaarden toestaat is het wel degelijk een religieus probleem.
Jij maakt er een religieus probleem van, maar hoe verklaar je het feit dat elders in de wereld, ook in NL, nog vaak met neef/nicht wordt getrouwd? Allemaal een religieus probleem?
quote:
Op maandag 29 december 2003 16:16 schreef Akkersloot het volgende:[..]
De boodschap van temporaal kwab epilepsie patient Mohammed is duidelijk: "Ongelovigen gaan naar de hel".
quote:Waar ik het over heb? Je zegt zelf dat woorden in een andere taal niet bestaan of andere betekenissen hebben.
Op maandag 29 december 2003 16:15 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Omdat een paar onnozele woorden en zinsbetekenissen verschillen per cultuur, moet je een hele cultuur overnemen? Waar heb jij het over?
quote:Dat maakt jouw dan een agressief mens.. ik denk niet dat Allah daar blij mee zal zijn.
Op maandag 29 december 2003 16:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ik weet prima wat je schreef. Lezen is inderdaad een vak apart. Overigens is het niet mijn eigen hoofd dat ik tegen de muur ram.
Staat er nergens in de Koran dat geweld wordt afgekeurd ?
Of heb je daar ook maar overheen gelezen ?
quote:Uit de eerder gesloten topic: ( Helaas beschermt Allah alleen de oorspronkelijke koran
Op maandag 29 december 2003 16:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Er is inderdaad geen verbod op huwelijken tussen neef en nicht. Waarom ook? Omdat het een verhoogde kans op afwijkingen heeft?
Bovendien zijn erfelijke afwijkingen (het dubbel voorkomen van een ziektedragend recessief gen, rr) niet het enige negatieve effekt van inteelt. Als je bij de Boerenbond naar de verschillende rassen worteltjes, spinazie, boontjes e.d. kijkt valt je op dat er naast de zgn zaadvaste rassen ook zgn hybriede rassen zijn. Hybriede rassen worden gekweekt door van bijvoorbeeld van spinazie twee inteelt lijnen op te kweken. Dat zijn dan zwakke plantjes. Als je die zwakke plantjes dan echter met elkaar kruist krijg je het hoogwaardigere (heteroris effekt) hybriede ras. Dat is een effekt wat met recessieve ziektedragende genen niets te maken heeft maar met het zogenaamde heterosis effekt. Het (heterozygoot) voorkomen van een dominant en een recessief gen is namelijk gunstiger dan het dubbel (homozygoot) voorkomen van twee domininante of twee recessieve genen.
Hoe kon de alwetende Allah dat nu niet weten
quote:Iedereen gelooft wat hij/zij wil geloven. Gelukkig heeft niemand jouw leidraad daarvoor nodig. Mensen zijn geen zombies. Natuurlijk denken ze ook voor zichzelf. Je moet ook op gezond verstand vertrouwen. Maar ook dat wordt door de imam uitgelegd. Als je niet weet hoe een bepaald geloof in elkaar steekt, kun je er ook geen objectieve kijk op hebben.
Op maandag 29 december 2003 16:17 schreef Mirage het volgende:[..]
Na eerst een eigen interpretatie te hebben gegeven natuurlijk.. die ook weer gevormd is door degenen die hem onderwezen heeft...
Naar mijn idee hechten mensen teveel waarde aan de woordne van een ander.
Luister gewoon eens naar je hart !
Als je naar je hart luistert, respectvol door het leven gaat maakt het geen zier uti waar je in gelooft.
Je bent gewoon een goed mens PUNT.
Ik vraag me trouwen af waarom er in die zin staat " geen andere GELOVIGE doden ".
Bedoeld de schrijver hiermee dat het doden van een ongelovige een ander verhaal is ?
Lekker vrdelievend dan weer.
Als je dood anders dan uit verdediging of voor voedsel dat je nodig hebt, dan ben je in mijn ogen een slecht mens.
quote:Ik denk eerlijk gezegd dat ik met wat zoeken heel wat quotes van de verschillende gelovigen hier (ook van jou) kan vinden in de trant van 'Dat zie je verkeerd', 'zo klopt het niet', 'het is niet zus maar zo'. Dat zijn ook oordelen over mensen.
Op maandag 29 december 2003 16:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
quote:Ik heb geen behoefte aan jouw selectieve nederlandse vertalingen. Ik heb een stel hersenen en die kan ik gelukkig goed gebruiken.
Op maandag 29 december 2003 16:19 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Ja ik begrijp dat je als vredelievende moslim hulp nodig hebt hoe haatverzen als 5:33 en 4:94 toch vredelievend uitgelegd kunnen worden.
quote:Als je Moslim wilt zijn en de oorspronkelijke Koran niet kan lezen (Arabisch) zal je sua ene vertaling lezen.
Op maandag 29 december 2003 16:15 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Omdat een paar onnozele woorden en zinsbetekenissen verschillen per cultuur, moet je een hele cultuur overnemen? Waar heb jij het over?
Of juist. Gelukkig was Mohammed geen konijnenfokker. Anders had hij het misschien ook wel door dat je voor een gezonde populatie af en toe vers bloed moest toe laten. Nu kan iedereen dankzij het uit gebleven zijn van een verbod van huwelijken tussen neef en nicht weten dat Mohammed per definitie geen boodschapper van een (alwetende althans) God kan zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Akkersloot op 29-12-2003 16:26]
quote:Ja, waar heb je het over? Ik heb al meerdere malen uitgelegd dat alle hoofdlijnen en andere lijnen zeer goed bekend zijn. Slechts enkele marginale kleine regeltjes kunnen voor misvatting vatbaar zijn.
Op maandag 29 december 2003 16:20 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Waar ik het over heb? Je zegt zelf dat woorden in een andere taal niet bestaan of andere betekenissen hebben.
Volgens mij verschilt de betekenis zelfs per cultuur, etnische minderheid, dat wil dus zeggen dat je alleen de goede betekenis van de koran kan begrijpen als je in het arabisch bent opgegroeid met de desbetreffende cultuur.
quote:
Op maandag 29 december 2003 16:20 schreef Mirage het volgende:[..]
Dat maakt jouw dan een agressief mens.. ik denk niet dat Allah daar blij mee zal zijn.
Staat er nergens in de Koran dat geweld wordt afgekeurd ?
Of heb je daar ook maar overheen gelezen ?
quote:
Op maandag 29 december 2003 16:21 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Uit de eerder gesloten topic: ( Helaas beschermt Allah alleen de oorspronkelijke koran
en niet mijn topics tegen mod Yvonne
)
Bovendien zijn erfelijke afwijkingen (het dubbel voorkomen van een ziektedragend recessief gen, rr) niet het enige negatieve effekt van inteelt. Als je bij de Boerenbond naar de verschillende rassen worteltjes, spinazie, boontjes e.d. kijkt valt je op dat er naast de zgn zaadvaste rassen ook zgn hybriede rassen zijn. Hybriede rassen worden gekweekt door van bijvoorbeeld van spinazie twee inteelt lijnen op te kweken. Dat zijn dan zwakke plantjes. Als je die zwakke plantjes dan echter met elkaar kruist krijg je het hoogwaardigere (heteroris effekt) hybriede ras. Dat is een effekt wat met recessieve ziektedragende genen niets te maken heeft maar met het zogenaamde heterosis effekt. Het (heterozygoot) voorkomen van een dominant en een recessief gen is namelijk gunstiger dan het dubbel (homozygoot) voorkomen van twee domininante of twee recessieve genen.
quote:Moge Allah mij hiervoor vergeven.
Op maandag 29 december 2003 16:22 schreef matthijn99 het volgende:[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat ik met wat zoeken heel wat quotes van de verschillende gelovigen hier (ook van jou) kan vinden in de trant van 'Dat zie je verkeerd', 'zo klopt het niet', 'het is niet zus maar zo'. Dat zijn ook oordelen over mensen.
quote:
Op maandag 29 december 2003 16:24 schreef Mirage het volgende:[..]
Als je Moslim wilt zijn en de oorspronkelijke Koran niet kan lezen (Arabisch) zal je sua ene vertaling lezen.
Om die vertaling juist te kunnen interpreteren zal je eerst de spreekwoordelijke gezegden en uitdrukkingen van die taal ...dus cultuur waar die taal zijn oorsprong vindt, moeten beheersen.
quote:Hahahaha, wat kom jij hypocriet over zeg.
Op maandag 29 december 2003 16:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
quote:Gelukkig hecht niemand waarde aan jouw mening
Op maandag 29 december 2003 16:24 schreef Akkersloot het volgende:
Helaas was Mohammed alleen maar een handelsreiziger en geen konijnenfokker. Konijnenfokkers hadden het immers als eerste door dat je af en toe vers bloed bij je konijnen moest doen.Of juist. Gelukkig was Mohammed geen konijnenfokker. Anders had hij het misschien ook wel door dat je voor een gezonde populatie af en toe vers bloed moest toe laten. Nu kan iedereen dankzij het uit gebleven zijn van een verbod van huwelijken tussen neef en nicht weten dat Mohammed per definitie geen boodschapper van een (alwetende althans) God kan zijn.
quote:Sinds wanneer ben jij zo dom...
Op maandag 29 december 2003 16:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Sinds wanneer ben jij taaldeskundige?
Het spreekt toch voor zich ?
Als een Nederlander zegt
" Dat slaat als een tang op een ...."
Dan moet je de nederlandse humor/ gezegde kennen om te begrijpen dat het niet letterlijk bedoeld is.
En hoe het dan wél bedoeld is.
quote:Hij geeft hier niet zijn mening..
Op maandag 29 december 2003 16:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Gelukkig hecht niemand waarde aan jouw mening
Als ik zeg 1 plus 1 is 2, dan geef ik je niet mijn mening.
IK hecht wel waarde aan Akkersloot zijn mening. ( concluderen dat ik er net zo over denk is weer een stap verder )
Praat voor jezelf.
Eigelijk zou het ook verboden moeten zijn om bepaalde users topics over de islam, allochtonen of willekeurig ander onderwerp waar ze openlijk hun haat tegen verkondigen, te laten openen. Zo weet iedereen dat Akkersloot een islamofoob is. Iedere topic over Islam van hem mondt uit in een islam-bash topic. En zo zijn er nog meer voorbeelden te geven.
quote:Ik ben blij voor je dat zijn mening ook in jouw nauwe straatje past.
Op maandag 29 december 2003 16:31 schreef Mirage het volgende:[..]
Hij geeft hier niet zijn mening..
Hij zet gewoon wat feiten op een rij en zet de conclusie erachter.Als ik zeg 1 plus 1 is 2, dan geef ik je niet mijn mening.
quote:Iemand wijzen op onjuistheden of een andere mening verkondigen is bashen ?
Op maandag 29 december 2003 16:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Jeej, islambashen-topic nummer 301452 . Ik vraag me af hoelang het nog duurt voordat ook deze wordt gesloten.Eigelijk zou het ook verboden moeten zijn om bepaalde users topics over de islam, allochtonen of willekeurig ander onderwerp waar ze openlijk hun haat tegen verkondigen, te laten openen. Zo weet iedereen dat Akkersloot een islamofoob is. Iedere topic over Islam van hem mondt uit in een islam-bash topic. En zo zijn er nog meer voorbeelden te geven.
Ik geloof dat JIJ degene was die mij virtueel met mijn hoofd tegen de muur sloeg... Wie is er nu onverdraagzaam ?
quote:Het is geen Islam bashen, volgens mij komt ieder topic over geloven uit op bashen, onbedoeld welteverstaan. Omdat er nooit "goede" antwoorden worden gegeven.
Jeej, islambashen-topic nummer 301452 . Ik vraag me af hoelang het nog duurt voordat ook deze wordt gesloten.Eigelijk zou het ook verboden moeten zijn om bepaalde users topics over de islam, allochtonen of willekeurig ander onderwerp waar ze openlijk hun haat tegen verkondigen, te laten openen. Zo weet iedereen dat Akkersloot een islamofoob is. Iedere topic over Islam van hem mondt uit in een islam-bash topic. En zo zijn er nog meer voorbeelden te geven.
Bijvoorbeeld: God heeft altijd bestaan
Naar mijn idee vraag je er dan om.
Verder, nee ik weet niet hoe het zit met de oerknal en kan dat ook niet uitleggen.
quote:Daarom worden ze ook niet vertaald door een willekeurig persoon van de straat, zoals je misschien zult denken. Ze worden door deskundigen van beide talen en culturen vertaald, waardoor er een zo goed mogelijke vertaling kan bestaan. Ik ben ook een NL'er en ik ken die gezegde ook en ik kan het prima vertalen naar mijn moedertaal. Ik zie je probleem dus niet zo.
Op maandag 29 december 2003 16:29 schreef Mirage het volgende:[..]
Sinds wanneer ben jij zo dom...
je geboorte of komt het door de muur waartegen jij je hoofd ramt ?Het spreekt toch voor zich ?
Als een Nederlander zegt
" Dat slaat als een tang op een ...."
Dan moet je de nederlandse humor/ gezegde kennen om te begrijpen dat het niet letterlijk bedoeld is.
En hoe het dan wél bedoeld is.
quote:Ik heb nergens gezegd dat ik jouw hoofd tegen een muur sloeg. Kun je hier met argumenten en feiten komen, want slap lullen kan ik ook.
Op maandag 29 december 2003 16:34 schreef Mirage het volgende:[..]
Iemand wijzen op onjuistheden of een andere mening verkondigen is bashen ?
Ik geloof dat JIJ degene was die mij virtueel met mijn hoofd tegen de muur sloeg... Wie is er nu onverdraagzaam ?
quote:Mijn straatje is juist NIET nauw, omdat ik geďntereseerd ben in zijn mening. ( jij leest nog steeds neit wat er staat, want veelal denk ik iets anders dan Akkersloot )
Op maandag 29 december 2003 16:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ik ben blij voor je dat zijn mening ook in jouw nauwe straatje past.
JIJ staat niet open voor andersdenkenden, want gewone vragen en meningen van anderen beantwoord jij agressief.
Je lijkt mij een erg bekrompen figuur.
quote:Het gedeelte tussen "bijvoorbeeld" en "
Op maandag 29 december 2003 16:34 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Het is geen Islam bashen, volgens mij komt ieder topic over geloven uit op bashen, onbedoeld welteverstaan. Omdat er nooit "goede" antwoorden worden gegeven.
Bijvoorbeeld: God heeft altijd bestaan
![]()
Naar mijn idee vraag je er dan om.Verder, nee ik weet niet hoe het zit met de oerknal en kan dat ook niet uitleggen.
quote:
Op maandag 29 december 2003 16:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ik heb nergens gezegd dat ik jouw hoofd tegen een muur sloeg. Kun je hier met argumenten en feiten komen, want slap lullen kan ik ook.
quote:Wiens hoofd dan wel?
Op maandag 29 december 2003 16:12 schreef Mirage het volgende:[..]
Ik weet prima wat je schreef. Lezen is inderdaad een vak apart. Overigens is het niet mijn eigen hoofd dat ik tegen de muur ram.
quote:Dooddoenertje ? Ik zie islam gewoon als mensenwerk. Politiek dus. Iedereen heeft het recht om een bepaalde politieke stroming, ook als die opereert onder de noemer "godsdienst", te bestrijden.
Zo weet iedereen dat Akkersloot een islamofoob is
Blijkbaar kan jij dat respect niet opbrengen. (Maar jij spreekt al van respect als je je politieke tegenstanders ("ongelovigen") naar de hel wenst)
quote:Ik ben niet degene met ene probleem.
Op maandag 29 december 2003 16:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Daarom worden ze ook niet vertaald door een willekeurig persoon van de straat, zoals je misschien zult denken. Ze worden door deskundigen van beide talen en culturen vertaald, waardoor er een zo goed mogelijke vertaling kan bestaan. Ik ben ook een NL'er en ik ken die gezegde ook en ik kan het prima vertalen naar mijn moedertaal. Ik zie je probleem dus niet zo.
Als je geen kritiek of tegen argumenten kan verdragen van andersdenkenden.. waarom discussieer je dan ?
quote:Dat is het zelfde als dat ik geinteresserd zou zijn in de mening van een nazi. Daar sta ik ook niet voor open. Die mensen zijn niet capabel om 'gewone' vragen en meningen te hebben imo. Dat jij vindt dat ik agressief antwoord is jammer, dat is namelijk niet mijn intentie.
Op maandag 29 december 2003 16:37 schreef Mirage het volgende:[..]
Mijn straatje is juist NIET nauw, omdat ik geďntereseerd ben in zijn mening. ( jij leest nog steeds neit wat er staat, want veelal denk ik iets anders dan Akkersloot )
Geďnteresseerd zijn.. open staan en het er mee eens zijn zijn twee verschillende dingen.JIJ staat niet open voor andersdenkenden, want gewone vragen en meningen van anderen beantwoord jij agressief.
Je lijkt mij een erg bekrompen figuur.
Bekrompen vind ik niet het goede woord, maar dat is jouw mening zullen we maar zeggen.
quote:Dat liet ik in het midden en dat doe ik nu ook. Jij trok je eigen conclusies, dat zegt mij meer over jou.
Op maandag 29 december 2003 16:38 schreef Herkauwer het volgende:[..]
[..]Wiens hoofd dan wel?
quote:Dan zou je het Jodendom en het Christendom ook mensen werk moeten vinden, maar je bijzondere interesse in de islam is niet bepaald vriendelijk en respectvol.
Op maandag 29 december 2003 16:38 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Dooddoenertje ? Ik zie islam gewoon als mensenwerk. Politiek dus. Iedereen heeft het recht om een bepaalde politieke stroming, ook als die opereert onder de noemer "godsdienst", te bestrijden.
Blijkbaar kan jij dat respect niet opbrengen. (Maar jij spreekt al van respect als je je politieke tegenstanders ("ongelovigen") naar de hel wenst)
Ik heb overigens nergens mensen naar de hel gewenst, dat maak jij er van. Verder vind ik het van uitermate respectloosheid getuigen als jij een profeet van 1 miljard mensen probeert te denigreren door hem te beschuldigen van bepaalde ziektes, zonder bewijzen overigens.
quote:Dus iemand die tegen de islam is is een nazi ? Wie is hier dan de echte nazi ? (Ik hoef alleen maar een koran vers als 5:33 aan te halen. "De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten")
Op maandag 29 december 2003 16:40 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dat is het zelfde als dat ik geinteresserd zou zijn in de mening van een nazi.
quote:Niemand heeft Allah geschapen, waar heb jij het over? En ja, ieder opmerking van jou rond de Islam is bij voorhand als islambashing.
Op maandag 29 december 2003 16:41 schreef Akkersloot het volgende:
De vraag wie Allah zelf dan geschapen heeft is dat ook islam-bashen ?
quote:Hoe kan jij nou bepalen dat een nazi naar jouw idee verkeerde ideeen heeft als je er neit eerst kennis van neemt ? Blijkbaar heb je er wel kennis van genomen, anders zou je niet weten wat voor gruwelijkheden er zijn gebeurd.
Op maandag 29 december 2003 16:40 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Dat is het zelfde als dat ik geinteresserd zou zijn in de mening van een nazi.
quote:Je hebt jezelf niet erg ontwikkeld moet ik zeggen.
Daar sta ik ook niet voor open. Die mensen zijn niet capabel om 'gewone' vragen en meningen te hebben imo. Dat jij vindt dat ik agressief antwoord is jammer, dat is namelijk niet mijn intentie.Bekrompen vind ik niet het goede woord, maar dat is jouw mening zullen we maar zeggen.
Mijn vader weigert aparte gerechten te eten, hij beweerd bij voorbaat al dat het niet lekker is.
Voor je iets proeft of ruikt... aaneen overtuiging of gerecht snuffeld kan je het niet beoordelen.
quote:Nou de vertaling zal ongetwijfeld verkeerd zijn, dus ik wacht nu op de correcte vertaling.
Op maandag 29 december 2003 16:45 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Dus iemand die tegen de islam is is een nazi ? Wie is hier dan de echte nazi ? (Ik hoef alleen maar een koran vers als 5:33 aan te halen. "De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten")
quote:Dat heb ik niet gezegd, dat maak jij er weer van. Ik maakte slechts een vergelijking.
Op maandag 29 december 2003 16:45 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Dus iemand die tegen de islam is is een nazi ? Wie is hier dan de echte nazi ? (Ik hoef alleen maar een koran vers als 5:33 aan te halen. "De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten")
quote:blijft staan dat het agressief is.
Op maandag 29 december 2003 16:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Dat liet ik in het midden en dat doe ik nu ook. Jij trok je eigen conclusies, dat zegt mij meer over jou.
quote:Ik heb het stukje van ziekten gemist.
Op maandag 29 december 2003 16:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Verder vind ik het van uitermate respectloosheid getuigen als jij een profeet van 1 miljard mensen probeert te denigreren door hem te beschuldigen van bepaalde ziektes, zonder bewijzen overigens.
quote:Als jij zo'n voorstander bent van 'proeven', waarom heb je je dan nooit verdiept in bijvoorbeeld de islam? Je hebt net als je vader je mening al klaar, omdat het er van buiten niet lekker uitziet of omdat andere ook vinden dat het niet 'lekker' is.
Op maandag 29 december 2003 16:46 schreef Mirage het volgende:[..]
Hoe kan jij nou bepalen dat een nazi naar jouw idee verkeerde ideeen heeft als je er neit eerst kennis van neemt ? Blijkbaar heb je er wel kennis van genomen, anders zou je niet weten wat voor gruwelijkheden er zijn gebeurd.
[..]Je hebt jezelf niet erg ontwikkeld moet ik zeggen.
Eer ik mijn geloof een soort definitie/ naam heb gegeven heb ik eerst de meeste overtuigingen langsgewandeld.
Hoe weet ik anders wat juist/ niet correct is voor mijn gevoel ?Mijn vader weigert aparte gerechten te eten, hij beweerd bij voorbaat al dat het niet lekker is.
Voor je iets proeft of ruikt... aaneen overtuiging of gerecht snuffeld kan je het niet beoordelen.
quote:Het zal ongetwijfeld een goede vertaling zijn, maar eentje die compleet uit zijn verband is gerukt. Zoals we altijd van Akkersloot gewend zijn, zeg maar.
Op maandag 29 december 2003 16:46 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Nou de vertaling zal ongetwijfeld verkeerd zijn, dus ik wacht nu op de correcte vertaling.
quote:Huilie
Op maandag 29 december 2003 16:47 schreef Mirage het volgende:[..]
blijft staan dat het agressief is.
quote:Ik heb van de meeste religies al genoeg onderwijs gehad en genoeg discussie gehad. Maar er is geen die mij kon boeien, allen vind ik ze fout. Het is weliswaar 10 geleden dat ik die lessen en discussies heb gehad, maar toch.
Op maandag 29 december 2003 16:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Als jij zo'n voorstander bent van 'proeven', waarom heb je je dan nooit verdiept in bijvoorbeeld de islam? Je hebt net als je vader je mening al klaar, omdat het er van buiten niet lekker uitziet of omdat andere ook vinden dat het niet 'lekker' is.
quote:Het Jodendom en Christendom is natuurlijk ook gewoon mensenwerk. In het vorige (niet gesloten) topic heb ik toch gezegd dat ik in geen enkele profeet geloof.
Op maandag 29 december 2003 16:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dan zou je het Jodendom en het Christendom ook mensen werk moeten vinden, maar je bijzondere interesse in de islam is niet bepaald vriendelijk en respectvol.
quote:Ik ben ex-christen juist omdat ik niet geloof dat een God mensen die wel na willen denken als ongelovigen naar de hel zal sturen. Volg mijn voorbeeld zou ik zeggen.
Ik heb overigens nergens mensen naar de hel gewenst, dat maak jij er van.
quote:Ben jij al zo ver om temporaal kwab epilepsie als ziekte te erkennen. Als je de schaal van Persinger op je hoofd zet en er worden bij je slaapkwab stroomstootjes gegeven (zoals je ook gewone epilepsie kan nabootsen) krijg je de zelfde soort visioenen zoals bij Mohammed, Paulus, Johannes, Jean d'Arc en andere personen die dan wel als geestesziek werden erkend.
Verder vind ik het van uitermate respectloosheid getuigen als jij een profeet van 1 miljard mensen probeert te denigreren door hem te beschuldigen van bepaalde ziektes, zonder bewijzen overigens.
quote:Kan jij dat vers wel correct vertalen dan? (en natuurlijk ff posten)
Op maandag 29 december 2003 16:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Het zal ongetwijfeld een goede vertaling zijn, maar eentje die compleet uit zijn verband is gerukt. Zoals we altijd van Akkersloot gewend zijn, zeg maar.
quote:Waar staat dan een engelse 'goedgekeurde' versie?
Op maandag 29 december 2003 16:51 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Kan jij dat vers wel correct vertalen dan? (en natuurlijk ff posten)
quote:Je hebt geen onderwijs in de islam gehad, want dat gebeurt nu eenmaal niet in NL op een openbare school. Het enige onderwijs dat je omtrent de islam krijgt is in verband met oorlogen en kruistochten en dergelijke. Geen goed uitgangspunt dus. Discussies zijn ook niet bepaald een goed uitgangspunt. Als ik mijn mening zou moeten baseren op discussies die hier op Fok! worden gevoerd, dan zou dat niet best zijn.
Ik heb van de meeste religies al genoeg onderwijs gehad en genoeg discussie gehad. Maar er is geen die mij kon boeien, allen vind ik ze fout. Het is weliswaar 10 geleden dat ik die lessen en discussies heb gehad, maar toch.
Ik zou je willen aanraden om je toch eens echt te verdiepen in de islam. Er zijn genoeg vertalingen. Lees deze eens door, van begin tot eind uiteraard.
quote:Oh. In een ander topic plaatste je me al in een bepaalde top 10. "welke zal ik maar niet noemen". Dat laat ook een bepaald vermoeden achter, denk je niet.
Op maandag 29 december 2003 16:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[wie tegen islam is is dus een nazi ?]
Dat heb ik niet gezegd, dat maak jij er weer van. Ik maakte slechts een vergelijking.
quote:JIj denkt dat jij de wijsheid in pacht hebt ?
Op maandag 29 december 2003 16:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Als jij zo'n voorstander bent van 'proeven', waarom heb je je dan nooit verdiept in bijvoorbeeld de islam? Je hebt net als je vader je mening al klaar, omdat het er van buiten niet lekker uitziet of omdat andere ook vinden dat het niet 'lekker' is.
Is dat ene cadeautje van Allah ... alwetend zijn ?
Ik héb de Koran gelezen, ik zit in een groep van vrouwen met verschillende culturele achtergronden om te praten en elkaar te informeren over de verschillen.. de overtuigingen.. de achterrgonden van de feesten.
Ik heb laatst ontzettend leuke dag gehad toen we het suikerfeest vierden.
Ik voelde me ook zeer vereerd omdat de vrouwen met hoofddoek de doek afnamen in mijn aanwezigheid.
Begrip en respect is er heel veel van mijn kant.
interesse en verdieping ook.
Juist daarom begrijp ik jouw manier van reageren niet.
Je zet jezelf hier heel dom en arrogant neer.
quote:Nog steeds kom je niet met medische bewijzen dat Mohammed, Paulus, Johannes, Jezus en dergelijke zeer belangrijke religieuze figuren aan deze ziekte leden.
Op maandag 29 december 2003 16:51 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Het Jodendom en Christendom is natuurlijk ook gewoon mensenwerk. In het vorige (niet gesloten) topic heb ik toch gezegd dat ik in geen enkele profeet geloof.
[..]Ik ben ex-christen juist omdat ik niet geloof dat een God mensen die wel na willen denken als ongelovigen naar de hel zal sturen. Volg mijn voorbeeld zou ik zeggen.
[..]Ben jij al zo ver om temporaal kwab epilepsie als ziekte te erkennen. Als je de schaal van Persinger op je hoofd zet en er worden bij je slaapkwab stroomstootjes gegeven (zoals je ook gewone epilepsie kan nabootsen) krijg je de zelfde soort visioenen zoals bij Mohammed, Paulus, Johannes, Jean d'Arc en andere personen die dan wel als geestesziek werden erkend.
Wisfull thinking heet dat geloof ik.
quote:Ik zou niet weten in welke context dit gezet kan worden zodat het niet hatelijk en agressief overkomt.
Op maandag 29 december 2003 16:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Het zal ongetwijfeld een goede vertaling zijn, maar eentje die compleet uit zijn verband is gerukt. Zoals we altijd van Akkersloot gewend zijn, zeg maar.
Als jij werkelijk denkt dat een God dit zou stellen... dan hang jij een God aan die in het Christendom naar mijn idee Duivel genoemd is.
[Dit bericht is gewijzigd door Mirage op 29-12-2003 16:57]
quote:En waarom dan niet die boeken van die 7999 andere zogenaamde profeten. Maar Herkauwer bespaar je de moeite met de koran. Voor wat betreft dat (uitgebleven) verbod van huwelijken tussen neef en nicht is het bewijs dat de koran niet goddelijk kan zijn al rond.
Op maandag 29 december 2003 16:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik zou je willen aanraden om je toch eens echt te verdiepen in de islam. Er zijn genoeg vertalingen. Lees deze eens door, van begin tot eind uiteraard.
Wat boeit de vertaling: het is gewoon niet slim als je het doet, punt. Genetisch en medisch bewezen feiten.
quote:Ik had het zoals je weet niet over de vertaling, ik had het over de context. Zelf ken ik die vers niet, dus daar kan ik je niet meer verder helpen. Maar ik denk dat mij grote vriend Google dat wel voor je kan doen.
Kan jij dat vers wel correct vertalen dan? (en natuurlijk ff posten)
quote:geen idee. Misschien via google?
Op maandag 29 december 2003 16:53 schreef freud het volgende:[..]
Waar staat dan een engelse 'goedgekeurde' versie?
quote:Vooruit wat wil je anders horen van iemand die niet in de koran geloofd. "Mohammed was een bedrieger en was dus zelf ongelovig. Alleen ongelovigen durven zich immers als een valse profeet voor te doen".
Op maandag 29 december 2003 16:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Nog steeds kom je niet met medische bewijzen dat Mohammed, Paulus, Johannes, Jezus en dergelijke zeer belangrijke religieuze figuren aan deze ziekte leden.Wisfull thinking heet dat geloof ik.
quote:Prima dat je dat allemaal vindt, maar ik blijf erbij dat je niet genoeg weet. Ik weet ook niet alles, maar ik blijf respectvol tegenover andere mensen.
Op maandag 29 december 2003 16:55 schreef Mirage het volgende:[..]
JIj denkt dat jij de wijsheid in pacht hebt ?
Is dat ene cadeautje van Allah ... alwetend zijn ?
Ik héb de Koran gelezen, ik zit in een groep van vrouwen met verschillende culturele achtergronden om te praten en elkaar te informeren over de verschillen.. de overtuigingen.. de achterrgonden van de feesten.
Ik heb laatst ontzettend leuke dag gehad toen we het suikerfeest vierden.
Ik voelde me ook zeer vereerd omdat de vrouwen met hoofddoek de doek afnamen in mijn aanwezigheid.Begrip en respect is er heel veel van mijn kant.
interesse en verdieping ook.
Juist daarom begrijp ik jouw manier van reageren niet.Je zet jezelf hier heel dom en arrogant neer.
btw. Wat die vrouwen hebben gedaan kan ik niet goedkeuren, maar alleen Allah zal daar uiteindelijk over oordelen.
quote:
Op maandag 29 december 2003 16:56 schreef Mirage het volgende:[..]
Ik zou niet weten in welke context dit gezet kan worden zodat het niet hatelijk en agressief overkomt.
Als jij werkelijk denkt dat een God dit zou stellen... dan hang jij een God aan die in het Christendom naar mijn idee Duivel genoemd is.
quote:
Op maandag 29 december 2003 16:56 schreef Akkersloot het volgende:[..]
En waarom dan niet die boeken van die 7999 andere zogenaamde profeten. Maar Herkauwer bespaar je de moeite met de koran. Voor wat betreft dat (uitgebleven) verbod van huwelijken tussen neef en nicht is het bewijs dat de koran niet goddelijk kan zijn al rond.
quote:Nu denk je alweer alwetend te zijn.
Op maandag 29 december 2003 16:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Je hebt geen onderwijs in de islam gehad,
Ik heb toch echt het stuk gemist in de Koran dat als je jezelf Islamiet noemt je gezegend wordt met alwetendheid.
quote:Je kunt ook simpelweg zeggen dat je niet in Mohammed gelooft als zijnde persoon of profeet en het daarbij laten. Ik zie het nut er niet van in dat je het nodig acht om andere mensen in het harnas te jagen en zich tegen je te keren.
Op maandag 29 december 2003 16:59 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Vooruit wat wil je anders horen van iemand die niet in de koran geloofd. "Mohammed was een bedrieger en was dus zelf ongelovig. Alleen ongelovigen durven zich immers als een valse profeet voor te doen".
quote:Alsjeblieff: (Weliswaar de eerste de beste)
Op maandag 29 december 2003 16:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ik had het zoals je weet niet over de vertaling, ik had het over de context. Zelf ken ik die vers niet, dus daar kan ik je niet meer verder helpen. Maar ik denk dat mij grote vriend Google dat wel voor je kan doen.
Ook al weer zoiets moois, als je spijt betuigd voordat je gepakt word, dan is alles weer goed.......niet zoals biechten.............
quote:En wat is die top-10 waar je me onder rekent ?
Op maandag 29 december 2003 17:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
, maar ik blijf respectvol tegenover andere mensen.
quote:Als de Koran zegt dat iets mag, maar je weet dat het problemen kan geven, dan doe je het inderdaad niet.
Op maandag 29 december 2003 16:57 schreef freud het volgende:
Gaat een religieus geschrift trouwens boven gezond verstand? Als de koran zegt dat het mag, maar je weet dat het gewoon een hoop problemen kan geven, dan doe je het toch niet? In de koran staat ook dat je alle niet gelovigen af mag maken, maar ik zie gelukkig niet elke moslim moordend rondrennen.Wat boeit de vertaling: het is gewoon niet slim als je het doet, punt. Genetisch en medisch bewezen feiten.
Voor de rest heb je 100% gelijk. Zelfde geldt uiteraard voor iedere andere willekeurige godsdienst.
quote:... gelukkig niet nee.
Gaat een religieus geschrift trouwens boven gezond verstand? Als de koran zegt dat het mag, maar je weet dat het gewoon een hoop problemen kan geven, dan doe je het toch niet? In de koran staat ook dat je alle niet gelovigen af mag maken, maar ik zie gelukkig niet elke moslim moordend rondrennen.Wat boeit de vertaling: het is gewoon niet slim als je het doet, punt. Genetisch en medisch bewezen feiten.
Ik ben 2 weken terug wel zo een idioot op straat tegen gekomen.
Hij heeft meerdere mensen met een mes bewerkt en aangevallen waaronder, een oudere dame, een groepje kinderen van 5 en 6 !! jaar, een man met kind, een meisje op een fiets en nog wat mensen.
Ik heb mijn zoontje net op tijd kunnen grijpen om te maken dat ik weg kwam.
quote:Duidelijk genoeg dacht ik zo.
Op maandag 29 december 2003 17:03 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Alsjeblieff: (Weliswaar de eerste de beste)
The punishment of those who pit themselves against Allah and His Messenger and strive to make mischief in the land is only this, that they should be murdered or crucified or their hands and their feet should be cut off on opposite sides or they should be imprisoned; this shall be as a disgrace for them in this world, and in the hereafter they shall have a grievous chastisement, except those who repent before you have them in your power (5:33-34)Ook al weer zoiets moois, als je spijt betuigd voordat je gepakt word, dan is alles weer goed.......niet zoals biechten.............
quote:
Op maandag 29 december 2003 17:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
btw. Wat die vrouwen hebben gedaan kan ik niet goedkeuren, maar alleen Allah zal daar uiteindelijk over oordelen.
Nee, die vrouwen mochten zich eens op hun gemak voelen !
quote:Maar het gaat dan over vijanden van de islam zeggen dan (gelovige) moslims en islamofielen. Ze zijn zich dan dus nog niet van enige kwaad bewust.
Op maandag 29 december 2003 17:03 schreef Herkauwer het volgende:
Ook al weer zoiets moois, als je spijt betuigd voordat je gepakt word, dan is alles weer goed.......niet zoals biechten.............
quote:Je blijft zwijgen als er harde stellingen worden gedaan..
Op maandag 29 december 2003 17:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
En het mooiste... jij denkt ook nog dat jij als onwetende van je eigen overtuiging anderen kan voorlichten.. over diezelfde overtuiging waar je weinig over weer.
Wat een lachertje !
quote:En inderdaad
Op maandag 29 december 2003 17:06 schreef Akkersloot het volgende:
Maar het gaat dan over vijanden van de islam zeggen dan (gelovige) moslims en islamofielen. Ze zijn zich dan dus nog niet van enige kwaad bewust.
quote:
Op maandag 29 december 2003 17:05 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Duidelijk genoeg dacht ik zo.
quote:Ok, daar kan ik wel inkomen ja. Als je het niet weet.....kan je moeilijk de 'regels' na leven.
Op maandag 29 december 2003 17:06 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Maar het gaat dan over vijanden van de islam zeggen dan (gelovige) moslims en islamofielen. Ze zijn zich dan dus nog niet van enige kwaad bewust.
quote:Op zich wel ja, maar daarna weet je het en je dus vogelvrij? Is er een bepaalde tijd die je krijgt om te bekeren?
Op maandag 29 december 2003 17:08 schreef Akkersloot het volgende:[..]
En inderdaad
[..]
quote:Belangrijker is.. wat gebeurd er als je je níet bekeerd.
Op maandag 29 december 2003 17:14 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Op zich wel ja, maar daarna weet je het en je dus vogelvrij? Is er een bepaalde tijd die je krijgt om te bekeren?
quote:Ik lees het nog even na maar volgens mij valt het niet onder vergelijkingen maar onder het gelijkstellen aan. Maar geen mod die daar problemen mee heeft gezien bansheeboy ongestraft zijn ondertitel voert van "anti-islam is hitlerfanaat". Wat is overigens die top-10 waar je me onder rekent.
Op maandag 29 december 2003 16:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[dus iemand die tegen de islam is is een nazi ?]
Dat heb ik niet gezegd, dat maak jij er weer van. Ik maakte slechts een vergelijking.
Scan het maar in Akkersloot, als je echt zo zeker bent van jezelf. Zorg er maar voor dat ik het bewijs ervan te zien krijg. Maargoed, je komt altijd in topics opeen op een geniaal idee de moslims voor leugen en bedrog uit te maken en gaat dit vervolgens in duizenden andere topics uitwerken en je besteed er weer tig eigen topics aan.
Tot zover, geloof ik er geen bal van. Ik heb hier verschillende boek vertalingen liggen, en die zeggen allemaal inhoudelijk hetzelfde over vers 4:23 (jaja, niet vers 29. Oops, foutje Akkkerstront? )
quote:Niet bij mensen die zo'n geschrift voor goddelijk houden. En ziet iemand dat iets in een geschrift dat hij voor goddelijk hield iets wat volgens hem niet kan, dan is de kans groot dat hij het geloof dat dat geschrift goddelijk is simpelweg verliest.
Gaat een religieus geschrift trouwens boven gezond verstand?
KiremiDigas blijft toch ook beweren dat er slechts sprake is van een kleine verhoging van de kans op een kind met een erfelijke afwijking.
quote:In de post van 15.45 h al aangegeven dat wat betreft huwelijken tussen neef en nicht op een misverstand berust. Maar blijft staan dat in de Kramers vertaling een verbod om met je nichtje (dochter van je broer) te trouwen niet in staat en in die van oregonstate.edu wel.
Op maandag 29 december 2003 17:43 schreef 78589 het volgende:
Wat een onzin topic. Dat dit nog zonder duidelijk bewijs zomaar mag worden geplaatst. Ik geloof er namelijk GEEN ZAK van!Scan het maar in Akkersloot, als je echt zo zeker bent van jezelf. Zorg er maar voor dat ik het bewijs ervan te zien krijg.
Maargoed, je komt altijd in topics opeen op een geniaal idee de moslims voor leugen en bedrog uit te maken en gaat dit vervolgens in duizenden andere topics uitwerken en je besteed er weer tig eigen topics aan.
quote:In de tijd van Mohammed bestond er nog geen kunstmest. Toen moesten de boeren hun akkers ook maar met stront bemesten. Wat zou nu de mensheid geworden zijn zonder akkerstront.
Akkkerstront?)
quote:Ik zal de Kramer ook maar eens opzoeken. Even kijken of het waar is wat je lult
Op maandag 29 december 2003 17:50 schreef Akkersloot het volgende:In de post van 15.45 h al aangegeven dat wat betreft huwelijken tussen neef en nicht op een misverstand berust. Maar blijft staan dat in de Kramers vertaling een verbod om met je nichtje (dochter van je broer) te trouwen niet in staat en in die van oregonstate.edu wel.
Maar kennelijk wil je nu beweren dat het misverstand "trouwen met een nichtje" is ingeslopen door de vertaling van Kramer. Terwijl de eerste vertalingen van de Koran nog maar van de laatste jaren zijn. Wat je dus precies wil beweren weet ik niet, maar iemand die zich betwist over een bepaalde situatie vraagt daar altijd advies over bij verschillende geleerden. Lijkt me niet dat ie zo even de hele Koran gaat lezen niet?
Dan kom je toch uiteindelijk bij de authentieke Koran terecht waarin een mooi verhaaltje staat.
quote:33. De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.
Op maandag 29 december 2003 17:03 schreef Herkauwer het volgende:
34. Dit, met uitzondering van hen die berouw tonen, voordat gij hen in uw macht hebt. Weet derhalve, dat Allah Vergevensgezind, Genadevol is.
Wat is er mis met spijtbetuiging? Wat is er mis met een vredelievende Islam? Is dat niet waar het allemaal voor Akkersloot om draaide? Moet iemand die opeens beseft dat ie verkeerd is geweest daar nog door ons voor gestraft worden?
Dat is de zaak van Allah. En voor alles wordt je gestraft of beloond.
quote:Daar heb je wel een beetje gelijk in, als je daadwerkelijk spijtbetuigd! Maar je hebt ook geen andere keuze in dit geval, dus hoe weet je of dit daadwerkelijk zo is.
Op maandag 29 december 2003 17:58 schreef 78589 het volgende:[..]
33. De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.
34. Dit, met uitzondering van hen die berouw tonen, voordat gij hen in uw macht hebt. Weet derhalve, dat Allah Vergevensgezind, Genadevol is.
Wat is er mis met spijtbetuiging? Wat is er mis met een vredelievende Islam? Is dat niet waar het allemaal voor Akkersloot om draaide? Moet iemand die opeens beseft dat ie verkeerd is geweest daar nog door ons voor gestraft worden?
Dat is de zaak van Allah. En voor alles wordt je gestraft of beloond.
Ok, een vraag: Waarom moet iemand die geen moslim wil worden bestraft worden? Dat gebeurt toch automatisch als hij dood gaat? Daar hoef je hem niet voor te vermoorden, dat komt vanzelf wel?
En wat als nu de koran niet correct is en de bijbel wel, of geen god bestaat?
Is dat geen optie, dat hij niet bestaat?
quote:Vredelievende islam. Dat je niet gedood wordt wanneer je spijt betuigt dat je "strijdt tegen God en Zijn Boodschapper"?
Op maandag 29 december 2003 17:58 schreef 78589 het volgende:
vredelievende Islam
Zoiets valt echt niet onder "interpreteren". Interpreteren zoals je dat kan doen met "Ik, Jezus, ga om met tollenaars en zondaars want de gezonden hebben geen dokter nodig". (Ja er zijn christenen die het interpreteren dat je als christen niet naar de dokter mag). Voor 78589 is de islam heilig en daarmee basta.
quote:Tsjah, zelfde verhaal als met iemand die in oorlog is met bijv. ongelovigen. Als de moslim wint, en de ongelovige zeg zich te bekeren vermoord hij hem niet meer. De vraag is natuurlijk of de ongelovige zich ook echt bekeerd. Daar kun je als men geen antwoord op geven, je kunt niet in de ander zijn hersenen kijken.
Op maandag 29 december 2003 18:02 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Daar heb je wel een beetje gelijk in, als je daadwerkelijk spijtbetuigd! Maar je hebt ook geen andere keuze in dit geval, dus hoe weet je of dit daadwerkelijk zo is.
En nee, ledematen afhakken en verbannen worden zijn geen reele keuzes.
Daarom is het voor jou gewoon niet te beoordelen.
En op je andere vragen ga ik later wel in, nu eerst eten
quote:Die vraag wordt in de koran niet gesteld. Je bent dan ook slimmer dan Mohammed, of moet ik zeggen slimmer dan Allah. Want die heeft de koran toch geschreven.
Op maandag 29 december 2003 18:05 schreef 78589 het volgende:
De vraag is natuurlijk of de ongelovige zich ook echt bekeerd
quote:Maar dan zeg je toch dat ik zonder bekering gewoon afgeschoten mag worden? Als dat zo is, dan is iedere moslim toch gevaarlijk? Of interpreteer ik dit verkeerd?
Op maandag 29 december 2003 18:05 schreef 78589 het volgende:[..]
Tsjah, zelfde verhaal als met iemand die in oorlog is met bijv. ongelovigen. Als de moslim wint, en de ongelovige zeg zich te bekeren vermoord hij hem niet meer. De vraag is natuurlijk of de ongelovige zich ook echt bekeerd. Daar kun je als men geen antwoord op geven, je kunt niet in de ander zijn hersenen kijken.
Daarom is het voor jou gewoon niet te beoordelen.
En op je andere vragen ga ik later wel in, nu eerst eten
![]()
quote:Iedere moslim zal er zo niet over denken. Het gros van de moslims hebben waarschijnlijk ook niet zo over hun godsdienst nagedacht. En gezien de straf voor afvalligen is het raadzaam om je voor de buitenwacht maar als moslim voor te blijven doen (dat is ook het idiote in de sharia "maar zij die een valse getuigenis geven zal allah zwaar straffen" ha ha Als je ineens niet in allah gelooft).
Op maandag 29 december 2003 18:12 schreef Herkauwer het volgende:
Maar dan zeg je toch dat ik zonder bekering gewoon afgeschoten mag worden? Als dat zo is, dan is iedere moslim toch gevaarlijk? Of interpreteer ik dit verkeerd?
Het gevaarlijke van een gematigde moslim is dat hij een gevaarlijke ideologie in stand houdt. We staan toch ook niet te juichen als iemand zegt dat hij een gematigde hitler-fascist is.
Herkauwer is er niets mis met je signature. Een aap hangt toch ook in een boom.
quote:Ja klopt wel hoor en dat weet ik wel. Het gaat mij erom dat het allemaal zwart/wit wordt uitlegd als het hun ten goede komt en ik interpreteer het altijd fout!
Op maandag 29 december 2003 18:19 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Iedere moslim zal er zo niet over denken. Het gros van de moslims hebben waarschijnlijk ook niet zo over hun godsdienst nagedacht. En gezien de straf voor afvalligen is het raadzaam om je voor de buitenwacht maar als moslim voor te blijven doen (dat is ook het idiote in de sharia "maar zij die een valse getuigenis geven zal allah zwaar straffen" ha ha Als je ineens niet in allah gelooft).
Het gevaarlijke van een gematigde moslim is dat hij een gevaarlijke ideologie in stand houdt. We staan toch ook niet te juichen als iemand zegt dat hij een gematigde hitler-fascist is.
Herkauwer is er niets mis met je signature. Een aap hangt toch ook in een boom.
quote:Wanneer ben jij van plan tot de wereld van de BESCHAAFDE mensen toe te treden ?
Op maandag 29 december 2003 17:43 schreef 78589 het volgende:
(jaja, niet vers 29. Oops, foutje Akkkerstront?)
Ik geloof niet dat het toegestaan is op dergelijke wijze je mede users aan te spreken.
quote:Waar staat dat hij bestraft moet worden? En waar staat dat een niet-moslim afgeschoten moet worden?
Op maandag 29 december 2003 18:02 schreef Herkauwer het volgende:
Ok, een vraag: Waarom moet iemand die geen moslim wil worden bestraft worden? Dat gebeurt toch automatisch als hij dood gaat? Daar hoef je hem niet voor te vermoorden, dat komt vanzelf wel?
quote:Nee, natuurlijk is dat geen optie
En wat als nu de koran niet correct is en de bijbel wel, of geen god bestaat?
Is dat geen optie, dat hij niet bestaat?
[Dit bericht is gewijzigd door 78589 op 29-12-2003 18:50]
quote:
Op maandag 29 december 2003 18:48 schreef 78589 het volgende:[..]
Waar staat dat hij bestraft moet worden?
[..]Nee, natuurlijk is dat geen optie
![]()
![]()
quote:
is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet
quote:
Op maandag 29 december 2003 18:50 schreef Herkauwer het volgende:[..]
huh....
Paar posts terug van jou?
[..]
De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen
[Dit bericht is gewijzigd door 78589 op 29-12-2003 18:51]
quote:
Op maandag 29 december 2003 18:48 schreef 78589 het volgende:
Waar staat dat hij bestraft moet worden? En waar staat dat een niet-moslim afgeschoten moet worden?
quote:
Op maandag 29 december 2003 17:58 schreef 78589 het volgende:
[i]33. De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.
quote:Die wereld van beschaafde mensen heb ik al lang geleden achter me gelaten. Aangezien dat op Fok! geen zin heeft, en dat kunnen verschillende mensen voor mij bevestigen
Op maandag 29 december 2003 18:36 schreef Mirage het volgende:[..]
Wanneer ben jij van plan tot de wereld van de BESCHAAFDE mensen toe te treden ?
Ik geloof niet dat het toegestaan is op dergelijke wijze je mede users aan te spreken.
quote:Hoe kan je nu oorlog tegen Allah voeren. Ik heb Allah nog nooit gezien dus hoe kan ik daar nu oorlog tegen voeren en "Zijn Boodschapper" is al lang dood, sinds 632 geloof ik.
Op maandag 29 december 2003 18:51 schreef 78589 het volgende:
De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen
quote:en wat is de definitie van oorlog voeren in deze context ?
Op maandag 29 december 2003 18:51 schreef 78589 het volgende:[..]
Of de indoctrinatie van Akkersloot heeft bij jou geholpen, of je maakt even een leesfoutje, ervoor staat namelijk:
De stiefvader van mijn ex heeft geleerd dat mensen die openlijk een ander geloof verkondigen dan de Islam en zo mensen proberen te overtuigen als " vijanden" worden gezien en dat deze oorlog voeren tegen de Islam.
( de Islam vat dit in ieder geval zo op naar zijn zeggen )
Een Jehovagetuige op een straathoek in Turkije, Marokko, Egypte etc mag dan vermoord worden.
quote:Ik had hier wanorde begrepen als tegen de islam en oorlog heb ik geďnterpreteerd als zijnde tegen de islam zijn. Want als jij een islamitischland wil omkeren naar het christendom, is dat dan een aanval/wanorde toe brengen?
Op maandag 29 december 2003 18:51 schreef 78589 het volgende:[..]
Of de indoctrinatie van Akkersloot heeft bij jou geholpen, of je maakt even een leesfoutje, ervoor staat namelijk:
Ik zit hier trouwens wel rillend en met koorts/koppijn achter de pc, dus misschien dat dat er iets mee te maken heeft....
quote:En wie bepaalt wie wanorde schept. Moeten we dat ook aan een imam vragen ?
Op maandag 29 december 2003 18:51 schreef 78589 het volgende:
quote:Het zelfde geldt natuurlijk als je een islamitisch land wil omkeren tot een atheist land. Nog meer zelfs. Een christen heeft het niet zo gauw over temporaal kwab epilepsie patient Mohammed aangezien de stichter van het christendom, Paulus, dat ook was.
Op maandag 29 december 2003 18:55 schreef Herkauwer het volgende:
Ik had hier wanorde begrepen als tegen de islam en oorlog heb ik geďnterpreteerd als zijnde tegen de islam zijn. Want als jij een islamitischland wil omkeren naar het christendom, is dat dan een aanval/wanorde toe brengen?
Oh, even over dit vers:
De Meest Verhevene zegt ons: Allah verbiedt jullie niet diegenen die jullie niet bestrijden in de godsdienst en u niet uitdrijven uit uw woningen liefderijk en rechtmatig te behandelen, Allah bemint diegenen die rechtmatig zijn. (Soerat Al-Momtah'anah (60), aayah 8-9)
Als ik die post gaan jullie er zeker ook van uit dat iedere moslim slecht is en dus uit deze verzen mag concluderen dat het hem niet verplicht is christenen en ongelovigen goed te behandelen.
Gaat toch heen, met jullie is geen zinnige discussie te voeren. In jullie bevindt zich alleen maar angst en opgeropte woede. Angst en woede tegenover de islam. De drang om alles maar dan ook alles om te draaien naar een haatdragende en moordzuchtige islam.
Toedels.
quote:Zou zogenaamd " bashen " ook onder de noemer "oorlog voeren " vallen ?
Op maandag 29 december 2003 18:59 schreef Akkersloot het volgende:[..]
....
quote:Al is er maar één ongelovige die dankzij dat vers 5:33 als "oorlogszuchtige" en "wanorde scheppende" vermoord mag worden dan is die islam toch nog steeds niet vredelievend !
Op maandag 29 december 2003 19:00 schreef 78589 het volgende:
Ongelovelijk, die is gewoon puur bewust, al dan niet onbewust provoceren. Verdraai de zinnen maar en maak van iedere ongelovige een oorlogszuchtige wanorde scheppende idioot die door elke moslim vermoord mag worden.
quote:Goede vraag. Maar ik weet het antwoord al. Alleen al als je Mohammed geen profeet noemt wordt je in veel islamistische landen al veroordeeld wegens "belediging van de, niet lachen, profeet"
Op maandag 29 december 2003 19:00 schreef Mirage het volgende:
Zou zogenaamd " bashen " ook onder de noemer "oorlog voeren " vallen ?
quote:
Op maandag 29 december 2003 18:55 schreef Herkauwer het volgende:
Ik zit hier trouwens wel rillend en met koorts/koppijn achter de pc, dus misschien dat dat er iets mee te maken heeft....
quote:Heeft iemand een koran vertaling waarin over "bashen" gesproken wordt
Op maandag 29 december 2003 19:00 schreef Mirage het volgende:
Zou zogenaamd " bashen " ook onder de noemer "oorlog voeren " vallen ?
quote:Ik kan me herinneren dat je dit stokpaardje bij je geweldige intreden tot het Fok!Forum al meteen gebruikte. Je hebt er kennelijk erg veel plezier in?
Op maandag 29 december 2003 19:06 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Goede vraag. Maar ik weet het antwoord al. Alleen al als je Mohammed geen profeet noemt wordt je in veel islamistische landen al veroordeeld wegens "belediging van de, niet lachen, profeet"
28. "Als gij uw hand naar mij uitstrekt om mij te doden, zal ik mijn hand niet naar u uitstrekken, om u te doden. Ik vrees Allah, de Heer der Werelden.
.
quote:Je bent bedreven in het maken van verdraaiende en haatzaaiende websites. Zal toch niet zoveel moeite zijn hier ook wat voor te verzinen?
Op maandag 29 december 2003 19:11 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Heeft iemand een koran vertaling waarin over "bashen" gesproken wordt
quote:
Op maandag 29 december 2003 16:21 schreef Akkersloot het volgende:Bovendien zijn erfelijke afwijkingen (het dubbel voorkomen van een ziektedragend recessief gen, rr) niet het enige negatieve effekt van inteelt. Als je bij de Boerenbond naar de verschillende rassen worteltjes, spinazie, boontjes e.d. kijkt valt je op dat er naast de zgn zaadvaste rassen ook zgn hybriede rassen zijn. Hybriede rassen worden gekweekt door van bijvoorbeeld van spinazie twee inteelt lijnen op te kweken. Dat zijn dan zwakke plantjes. Als je die zwakke plantjes dan echter met elkaar kruist krijg je het hoogwaardigere (heteroris effekt) hybriede ras. Dat is een effekt wat met recessieve ziektedragende genen niets te maken heeft maar met het zogenaamde heterosis effekt. Het (heterozygoot) voorkomen van een dominant en een recessief gen is namelijk gunstiger dan het dubbel (homozygoot) voorkomen van twee domininante of twee recessieve genen.
quote:Dat komt omdat jij aanneemt dat Allah dat niet weet, terwijl dat nergens staat.
Op maandag 29 december 2003 20:04 schreef Akkersloot het volgende:
Jammer dat hier niemand op reageert.
[..]
quote:Als Allah dat wist dan had hij huwelijken tussen neef en nicht wel verboden in vers 4:23. Maar aangezien we er vanuit mogen gaan dat een God alleswetend is is dat dus het wetenschappelijke bewijs dat Mohammed met zijn koran niet goddelijk zijn.
Op maandag 29 december 2003 20:10 schreef 78589 het volgende:
Dat komt omdat jij aanneemt dat Allah dat niet weet, terwijl dat nergens staat.
quote:het kan nog steeds goddelijk zijn, maar misschien is het dan een wat arrogante god die denkt dat wij het niet door hebben, of hij is verkeerd geciteerd
Op maandag 29 december 2003 20:28 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Als Allah dat wist dan had hij huwelijken tussen neef en nicht wel verboden in vers 4:23. Maar aangezien we er vanuit mogen gaan dat een God alleswetend is is dat dus het wetenschappelijke bewijs dat Mohammed met zijn koran niet goddelijk zijn.
quote:Heb je daar een goede bron van, want ik heb dit gevraagd aan een paar moslims en die ontkennen in alle toonaarde's dat het zo lang na de dood van de profeet pas opgeschreven is.
Op maandag 29 december 2003 16:13 schreef xplvr het volgende:[..]
Daarnaast is de Koran pas zo'n twee eeuwen na de dood van Mohammed opgeschreven en tot die tijd mondeling doorgegeven. Ook hierdoor kan het een en ander vervormd zijn in vergelijking met de oorspronkelijke text.
quote:maakt het uit in zake de goddelijkheid van het boek ?
Op maandag 29 december 2003 21:47 schreef erodome het volgende:[..]
Heb je daar een goede bron van, want ik heb dit gevraagd aan een paar moslims en die ontkennen in alle toonaarde's dat het zo lang na de dood van de profeet pas opgeschreven is.
quote:Tsja dat is nu eenmaal het gevolg wanneer iemand aanneemt dat een God, iets wat alles geschapen heeft, weet hoe zijn eigen schepping er uit ziet. Is dat nu zo'n verwerpelijke aanname ?
Op maandag 29 december 2003 21:35 schreef Dalai_Lama het volgende:
...en daar gaan we weer. Akker, waarom open je eigenlijk topics als je toch niet naar de argumenten van anderen wil luisteren? Je hebt al vóór het plaatsen van de openingspost je conclusies getrokken en niets wat in hier gezegd is, of gaat worden, zal dat kunnen veranderen. Dan heeft het toch ook geen zin meer?
quote:Of hij doet zelfs zijn best om een deel van de mensheid, waaronder ik, ongelovig te houden zodat hij nog voldoende ongelovigen heeft om te laten branden in de hel. Arme ik.
Op maandag 29 december 2003 21:20 schreef Viola_Holt het volgende:
het kan nog steeds goddelijk zijn, maar misschien is het dan een wat arrogante god die denkt dat wij het niet door hebben, of hij is verkeerd geciteerd
quote:
Op maandag 29 december 2003 21:47 schreef erodome het volgende:[..]
Heb je daar een goede bron van, want ik heb dit gevraagd aan een paar moslims en die ontkennen in alle toonaarde's dat het zo lang na de dood van de profeet pas opgeschreven is.
quote:en
97. De Waardevolle Nacht (Al-Qadr)In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
1. Waarlijk, Wij hebben u (de Koran) nedergezonden, in de waardevolle nacht.
quote:De Koran heeft dus meteen vanaf het begin bestaan.
96. Het Geronnen Bloed (Al-Alaq)In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
1. Lees! In de naam van uw Heer, de Schepper.
quote:Wat mij betrefd niet want het is in mijn ogen toch gewoon een mensenboek, maar ik had een discussie over de bijbel, waarin steeds weer gezegd werd dat de bijbel aan verandering onderhevig is(wat ook waar is tot in zoverre) en dat de koran direct vanuit de profeet opgeschreven is(nou ja, vrij direct na zijn dood dan).
Op maandag 29 december 2003 21:50 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
maakt het uit in zake de goddelijkheid van het boek ?
Toen ik opperde dat ik ergens gelezen had dat de koran pas vele malen later opgeschreven is werd dat in alle toonaarden ontkent.
dit terwijl het tijdstip van schrijven toch wel belangerijk is voor de "betrouwbaarheid"van de inhoud, of je die inhoud nu wel of niet geloofd, iets blijft niet 200 jaar liggen zonder te veranderen...
quote:En dat is waar omdat dat in de Koran staat. In de Koran staat dat alles wat in de Koran staat waar is.
Op maandag 29 december 2003 22:09 schreef 78589 het volgende:De Koran heeft dus meteen vanaf het begin bestaan.
quote:Volgens geschiedschrijvers is de Koran wat jonger, volgens de Koran zelf heeft de Koran bestaan sinds de nederzending
Op maandag 29 december 2003 22:10 schreef erodome het volgende:Toen ik opperde dat ik ergens gelezen had dat de koran pas vele malen later opgeschreven is werd dat in alle toonaarden ontkent.
dit terwijl het tijdstip van schrijven toch wel belangerijk is voor de "betrouwbaarheid"van de inhoud, of je die inhoud nu wel of niet geloofd, iets blijft niet 200 jaar liggen zonder te veranderen...
quote:De bekende Cirkelredenering (een keer met een hoofdletter geschreven
Op maandag 29 december 2003 22:13 schreef Viola_Holt het volgende:
En dat is waar omdat dat in de Koran staat. In de Koran staat dat alles wat in de Koran staat waar is.
quote:Tja volgens de koran zelf heeft de islam altijd al bestaan, niet de koran zelf...
Op maandag 29 december 2003 22:14 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
Volgens geschiedschrijvers is de Koran wat jonger, volgens de Koran zelf heeft de Koran bestaan sinds de nederzending
Wanneer is dat ding opgeschreven?
Eerst wordt bijvoorbeeld nog wijn als een wonder van allah verheerlijkt ("Van wijnranken maakt hij een bedwelmende drank. Een waarlijk teken voor een volk dat aandachtig is") Maar ineens wordt alcohol weer verboden. Vreemd dat Allah ineens van mening verandert.
quote:Volgens de moslims waren de ouders van (de wees) Mohammed ook moslims terwijl ze Mohammed zelf nooit als "profeet" gekend hebben. In Pakistan wordt een geleerde met executie bedreigt wegens "blasfemie" om dat hij daar publiekelijk vraagtekens bij stelde. Blasfemie is dat gene wat sommige mods hier "islambashing" noemen. Dat ze geen enkele reis Pakistan nemen.
Op maandag 29 december 2003 22:23 schreef erodome het volgende:
Tja volgens de koran zelf heeft de islam altijd al bestaan, niet de koran zelf...Wanneer is dat ding opgeschreven?
quote:Mohammed stierf 632. De Koran bereikte zijn huidige heilige vorm in 653. Althans dat staat in een boek wat ik hier heb !
Op maandag 29 december 2003 22:23 schreef erodome het volgende:[..]
Tja volgens de koran zelf heeft de islam altijd al bestaan, niet de koran zelf...
Wanneer is dat ding opgeschreven?
Scheelt dus bijna 20 jaar en het schijnt dat er nog wat mensen dood zijn gegaan die een aantal surahs uit hun hoofd hadden geleerd. Er waren gedeelten geschreven op palmbladen en borsthuid van mensen.
quote:Dat soort dingen gebeuren ook in de bijbel, dingen die eerst wel ok waren en daarna niet meer.
Op maandag 29 december 2003 22:25 schreef Akkersloot het volgende:
Mohammed heeft zijn visioenen (temporaal kwab epilepsie aanvallen) gehad in een periode van meer dan 10 jaar. Maar de moslims vieren de Ramadan omdat in die maand de koran geciteerd zou zijn, aan de aartsengel Gabriel/Michael ? dan wel.Eerst wordt bijvoorbeeld nog wijn als een wonder van allah verheerlijkt ("Van wijnranken maakt hij een bedwelmende drank. Een waarlijk teken voor een volk dat aandachtig is") Maar ineens wordt alcohol weer verboden. Vreemd dat Allah ineens van mening verandert.
Denk dat dat ontzettend veel te maken heeft met het feit dat de islam op andere geloven is gestoelt.
Je hebt het oude jodendom, het christendom dat aan europa is aangepast(te zien aan alle oude europeese invloeden erin, oa de feestdagen die op heidense feestdagen vallen enz enz enz) en je hebt de islam, aangepast op de arabische oude gebruiken.
Eigenlijk stammen zowel het christendom als de islam van het jodendom af, het zijn gewoon vertakkingen.
quote:Op de borsthuid van mensen....
Op maandag 29 december 2003 22:31 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
Mohammed stierf 632. De Koran bereikte zijn huidige heilige vorm in 653. Althans dat staat in een boek wat ik hier heb !
Scheelt dus bijna 20 jaar en het schijnt dat er nog wat mensen dood zijn gegaan die een aantal surahs uit hun hoofd hadden geleerd. Er waren gedeelten geschreven op palmbladen en borsthuid van mensen.
Maar goed er zijn betrouwbare overleveringen en er zijn minder betrouwbare overleveringen...
quote:stammen beiden af van de hebreeuwse geloven. Joden zijn de nakomelingen van Jacob.
Op maandag 29 december 2003 22:32 schreef erodome het volgende:Eigenlijk stammen zowel het christendom als de islam van het jodendom af, het zijn gewoon vertakkingen.
uiteindelijk komen verhalen uit de bijbel zoals noach zeer waarschijnlijk van de sumerische en babylonische geloven.
quote:Eh dit is een cirkelredenering, zoals de anderen ook al zeggen, en een hele doorzichtige ook. Wat is je reactie daarop?
Op maandag 29 december 2003 22:09 schreef 78589 het volgende:
De Koran heeft dus meteen vanaf het begin bestaan.
quote:tja, heb het nog even nagelezen. dadelpalmen, witte stenen en uit de borst van mensen. kan dus ook gewoon uit het hoofd bedoeld worden
Op maandag 29 december 2003 22:35 schreef erodome het volgende:[..]
Op de borsthuid van mensen....
Ik dacht dat tatoeeren niet mocht van de islam...
quote:Tja het jodendom zal idd zo ook wel zijn oorsprong kennen in weer andere geloven.
Op maandag 29 december 2003 22:35 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
stammen beiden af van de hebreeuwse geloven. Joden zijn de nakomelingen van Jacob.
uiteindelijk komen verhalen uit de bijbel zoals noach zeer waarschijnlijk van de sumerische en babylonische geloven.
Het is gewoon steeds ongeveer hetzelfde in een ander jasje geheven zodat het bij een bepaalde bevolkingsgroep past, beter gezegd, zodat ermee macht uitgeoefend kan worden over een bepaalde bevolkingsgroep(maarja dat is mijn persoonlijke mening over religie's).
quote:Dat je op meot bokken
Op maandag 29 december 2003 22:36 schreef matthijn99 het volgende:[..]
Eh dit is een cirkelredenering, zoals de anderen ook al zeggen, en een hele doorzichtige ook. Wat is je reactie daarop?
quote:Buiten of de Koran geheel vanaf het begin bestond of niet, mensen kenden de hele Koran uit hun hoofd. En niet alleen gedeelten.
Op maandag 29 december 2003 22:31 schreef Viola_Holt het volgende:
quote:Het lijkt me sterk dat je 20 jaar lang zo'n enorme lap tekst die in speciale vorm is neergezet(soort van dictvorm) kan onthouden zonder hier en daar een steekje te laten vallen of onbewust het een en ander aan veranderingen aan te brengen.
Op maandag 29 december 2003 22:57 schreef 78589 het volgende:[..]
Buiten of de Koran geheel vanaf het begin bestond of niet, mensen kenden de hele Koran uit hun hoofd. En niet alleen gedeelten.
Als iemand in de islam wil geloven, be my guest trouwens, daar zit ik totaal niet mee, op wat kleine puntjes na is het best een ok leefwijze als je zo'n pad wil volgen.
[Dit bericht is gewijzigd door erodome op 29-12-2003 23:01]
quote:Ja, lachen. Een user die vrijwel nooit serieus heeft gepost en vaak niet met meer dan een smiley als reply kwam. Komt opeens midden in een topic, in een forum waar hij amper komt even wat tussendoor blčren en iets van mij eisen. Wat een kansloze actie zeg. Optiefen dus.
Op maandag 29 december 2003 22:57 schreef Modus het volgende:[..]
Lachen.
.
quote:Er zijn nu nog steeds genoeg moslims, al dan niet non-moslims die de hele Koran uit hun hoofd kennen. Wat ik tot nu toe van de Koran heb geleerd (jaren geleden, ik doe er niet zoveel meer aan) ken ik nog steeds. Hooguit klopt de uitspraak niet helemaal, maar dat komt omdat Arabisch niet mijn moedertaal is.
Op maandag 29 december 2003 23:00 schreef erodome het volgende:[..]
Het lijkt me sterk dat je 20 jaar lang zo'n enorme lap tekst die in speciale vorm is neergezet(soort van dictvorm) kan onthouden zonder hier en daar een steekje te laten vallen of onbewust het een en ander aan veranderingen aan te brengen.
Bovendien was het een groep geleerden die het allemaal kenden. Lijkt me sterk dat er opeens wat in werd veranderd. Maar ik begrijp je volledig hoor, erodrome. Niemand kan het zeker weten.
quote:Of je leest je even in.
Op maandag 29 december 2003 23:00 schreef 78589 het volgende:
Ja, lachen. Een user die vrijwel nooit serieus heeft gepost en vaak niet met meer dan een smiley als reply kwam. Komt opeens midden in een topic, in een forum waar hij amper komt even wat tussendoor blčren en iets van mij eisen. Wat een kansloze actie zeg. Optiefen dus.
En je gaat ook niet in op hetzelfde argument van Akkersloot en Viola.
quote:
Op maandag 29 december 2003 23:09 schreef Modus het volgende:[..]
Of je leest je even in.
. En tief zelf op nozem.
En je gaat ook niet in op hetzelfde argument van Akkersloot en Viola.
quote:Of je leest je even in over wie ik ben, bedoel ik. Oh en sorry als dit jullie domein is
Op maandag 29 december 2003 23:17 schreef 78589 het volgende:! Of JIJ leest je even in, dit soort topics zijn namelijk vaak het domein van KirmizBay, Bansheeboy, en ik. Dat je dan nog durft te zeggen dat ik me moet inlezen.
![]()
![]()
quote:Dit topic gaat helemaal de verkeerde kant op. Er worden nu dingen gezegd en geinterpreteerd die helemaal verkeerd zijn. Als je daar nu gewoon even niet meer op in gaat.
Op maandag 29 december 2003 23:21 schreef Modus het volgende:[..]
Of je leest je even in over wie ik ben, bedoel ik. Oh en sorry als dit jullie domein is
. Ik zal voortaan alleen nog posten met jullie toestemming.
.
quote:wie ?
Op maandag 29 december 2003 23:35 schreef BetaWolf het volgende:
Waar is Jerry als je hem nodig hebt.
quote:O ja, van die mensen die gedeelten uit hun hoofd kenden zijn ook nog een paar gedood tijdens stammen oorlogen
Op maandag 29 december 2003 22:57 schreef 78589 het volgende:[..]
Buiten of de Koran geheel vanaf het begin bestond of niet, mensen kenden de hele Koran uit hun hoofd. En niet alleen gedeelten.
Hij heeft er een dagtaak van gemaakt om zijn haat voor de islam te tonen, waar dan ook !
Dat, terwijl hij weet dat de islam sterk in opkomst is, en dat zelfs kerken worden omgetoverd tot moskeeën...
quote:Je bedoelt dat hij gelijk krijgt ?
Op dinsdag 30 december 2003 00:16 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat, terwijl hij weet dat de islam sterk in opkomst is, en dat zelfs kerken worden omgetoverd tot moskeeën...
quote:En Moslimse dames doen hun hoofddoeken af....
Kan aan mij liggen hoor, het is wel off-topic, maar is überhaupt nog iemand die Akkkersloot serieus neemt ??? Heb je zijn website gezien ?Hij heeft er een dagtaak van gemaakt om zijn haat voor de islam te tonen, waar dan ook !
Moslimse mannen drinken
Moslimse mannen gaan roken..
Moslimse jongeren hebben seks voor het huwelijk.
Er komt steeds meer antipathie tegen de Moslim door de ophef over de zelfmoordaanslagen..
Zow, ik denk dat deze voorbeelden van "minder" popi of actief worden van de Islam ruimschoots opweegt tegen de zogenaamde opkomst.
quote:Steeds meer dames overwegen inderdaad om hun hoofddoek af te doen, om deze vervolgens te vervangen voor een Chador of Niqab
Op dinsdag 30 december 2003 00:32 schreef Mirage het volgende:[..]
En Moslimse dames doen hun hoofddoeken af....
quote:Nederlanders worden moslim. Vorige week een Nederlandse jongen wiens naam Serge was, is moslim geworden, en hij heet nu Saleem
Moslimse mannen drinken
quote:In Rotterdam komt er een nieuwe moskee bij. Waarschijnlijk de grootste van Nederland, sterker nog, misschien zelfs van Europa, de welbekende Al-Salaam moskee
Moslimse mannen gaan roken..
quote:Steeds meer bekeerde moslims trouwen eerder, om sex buiten het huwelijk te voorkomen
Moslimse jongeren hebben seks voor het huwelijk.
quote:En dat sterkt de moslims weer in hun saamhorigheid, wat ze als groep sterker maakt "{
Er komt steeds meer antipathie tegen de Moslim door de ophef over de zelfmoordaanslagen..
quote:Nee hoor. De alom gevreese Imam El-Moumni preekt vanuit een omgebouwde kerk in Rotterdam
Zow, ik denk dat deze voorbeelden van "minder" popi of actief worden van de Islam ruimschoots opweegt tegen de zogenaamde opkomst.
quote:Akkersloot, klik eens op onderstaande link:
Op maandag 29 december 2003 19:04 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Al is er maar één ongelovige die dankzij dat vers 5:33 als "oorlogszuchtige" en "wanorde scheppende" vermoord mag worden dan is die islam toch nog steeds niet vredelievend !
De bekering van Akkkersloot tot de islam
quote:Over dat cirkelredeneren heeft hij toch wel een heel erg stuk punt.
Op maandag 29 december 2003 23:00 schreef 78589 het volgende:
Ja, lachen. Een user die vrijwel nooit serieus heeft gepost en vaak niet met meer dan een smiley als reply kwam. Komt opeens midden in een topic, in een forum waar hij amper komt even wat tussendoor blčren en iets van mij eisen. Wat een kansloze actie zeg. Optiefen dus.
quote:Wat heeft dat er mee te maken dat er kerken worden omgetoverd tot moskeeen. Het is nog altijd een feit dat de kerk leeg loopt richting atheisme en niet richting Islam. Maar ja atheisten tellen voor jou niet mee natuurlijk. Over respect gesproken.
en dat zelfs kerken worden omgetoverd tot moskeeën...
quote:De vele ex-moslims houden het liever voor zich zelf. De islam hangt immers met geweld en intimidatie aan elkaar.
Op dinsdag 30 december 2003 00:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Nederlanders worden moslim. Vorige week een Nederlandse jongen wiens naam Serge was, is moslim geworden, en hij heet nu Saleem
quote:Gefinancierd door een sjeik uit de VAE, gestolen van oliegeld van de bevolking van de VAE.
In Rotterdam komt er een nieuwe moskee bij. Waarschijnlijk de grootste van Nederland, sterker nog, misschien zelfs van Europa, de welbekende Al-Salaam moskee
quote:Moet hier iedereen op aarde heel zijn leven besteden aan het lezen van zogenaamde religieuze boeken. Er zijn alleen al 8000 personen die zich als "profeet" hebben voorgedaan. Als je alle "religieuze" boeken moet lezen waarom dan niet al die 8000 "profeten" onderzoeken.
Op dinsdag 30 december 2003 04:54 schreef OldJeller het volgende:
Akkersloot heb jij alle religeuze 'boeken' gelezen, of delen ervan.. en vertaald neem ik aan.
quote:Jij lijkt het in ieder geval wel te doen. En niet eens om iets te leren. Nee, om krampachtig iets te vinden waarmee je de Islam voor de zoveelste keer zwart kunt maken. Trauma'tje?
Op dinsdag 30 december 2003 06:04 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Moet hier iedereen op aarde heel zijn leven besteden aan het lezen van zogenaamde religieuze boeken.
quote:Als je alle religieuze boeken leest, zul zelfs jij (heel misschien dan) inzien dat die 'visioenen' wel heel erg lijken op de 'visioenen' van een andere profeet. Hetzelfde geldt voor zijn leringen. Zelfde verhalen, andere jasjes, zelfde boodschap.
Er zijn alleen al 8000 personen die zich als "profeet" hebben voorgedaan. Als je alle "religieuze" boeken moet lezen waarom dan niet al die 8000 "profeten" onderzoeken.
quote:Nee, dat is het gevolg van intense haat tegenover een bepaalde religie. Kom op nou, geloof je deze dingen nou echt of loop je ons gewoon te sarren met je kruistocht tegen de Islam?
Op maandag 29 december 2003 22:02 schreef Akkersloot het volgende:
Tsja dat is nu eenmaal het gevolg wanneer iemand aanneemt dat een God, iets wat alles geschapen heeft, weet hoe zijn eigen schepping er uit ziet. Is dat nu zo'n verwerpelijke aanname ?
quote:Wat jij hier post kan hij onmogelijk ontkennen, gezien zijn website is alle respect van mij voor gebruiker akkkersloot verdwenen, de gebruikelijke dosering laxeermiddel voor hem is enkel gestegen !
Op dinsdag 30 december 2003 07:14 schreef Dalai_Lama het volgende:[..]
Nee, dat is het gevolg van intense haat tegenover een bepaalde religie. Kom op nou, geloof je deze dingen nou echt of loop je ons gewoon te sarren met je kruistocht tegen de Islam?
quote:We hebben nu 1 miljoen moslims in Nederland, en dat groeit met de dag
Op dinsdag 30 december 2003 05:57 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Wat heeft dat er mee te maken dat er kerken worden omgetoverd tot moskeeen.
quote:Zie Moskee En-Nasr in Rotterdam
Het is nog altijd een feit dat de kerk leeg loopt richting atheisme en niet richting Islam.
quote:Alsof moslims voor jou wel meetellen. Zie jouw zielige website
Maar ja atheisten tellen voor jou niet mee natuurlijk. Over respect gesproken.
quote:Als je geen bewijs hebt of bronnen, neem ik jouw tekst als zoete laxeermiddel. Iedereen kan dingen verzinnen zonder ze te staven met bewijzen. Jouw website is daarvoor het beste voorbeeld
Op dinsdag 30 december 2003 06:01 schreef Akkersloot het volgende:[..]
De vele ex-moslims houden het liever voor zich zelf. De islam hangt immers met geweld en intimidatie aan elkaar.
[..]
quote:onzin
Gefinancierd door een sjeik uit de VAE, gestolen van oliegeld van de bevolking van de VAE.
quote:Tja, Akkersloot == extreme angst, paranoďa en haat tegenover islam == sprookjesverteller == onzinuitkramer.
Op dinsdag 30 december 2003 09:38 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Als je geen bewijs hebt of bronnen, neem ik jouw tekst als zoete laxeermiddel. Iedereen kan dingen verzinnen zonder ze te staven met bewijzen. Jouw website is daarvoor het beste voorbeeld
[..]onzin
Ik vind het al knap dat deze topic het al zo lang heeft uitgehouden. Sowieso is het geen objectief betoog, dus in WFL hoort het eigelijk ook niet thuis.
quote:Zoals elk geloof topic eigenlijk niet in WFL thuishoort.
Op dinsdag 30 december 2003 11:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:Sowieso is het geen objectief betoog, dus in WFL hoort het eigelijk ook niet thuis.
quote:Niet ? Hoezo niet ?
Op dinsdag 30 december 2003 11:37 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
Zoals elk geloof topic eigenlijk niet in WFL thuishoort.
quote:Omdat er geen enkele vorm van onderbouwing bij komt kijken. Da's meer iets voor TRU.
Op dinsdag 30 december 2003 11:40 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Niet ? Hoezo niet ?
het is waar omdat het in de koran staat en omdat in de koran staat dat wat in de koran staat waar is
quote:Ik zie de link niet echt. Volgens mij is het je meer te doen om het islambashen.
Op dinsdag 30 december 2003 11:42 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
Omdat er geen enkele vorm van onderbouwing bij komt kijken. Da's meer iets voor TRU.
het is waar omdat het in de koran staat en omdat in de koran staat dat wat in de koran staat waar is
quote:Een geloof topic kan best in WFL thuishoren, mits je het objectief weet te brengen.
Op dinsdag 30 december 2003 11:37 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
Zoals elk geloof topic eigenlijk niet in WFL thuishoort.
quote:Ik vind dat wij 2-en eerlijk gezegd de enige zijn die dat vooralsnog lukt. De rest is zwaar anti-islam...
Op dinsdag 30 december 2003 11:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Een geloof topic kan best in WFL thuishoren, mits je het objectief weet te brengen.
quote:Ik ben niet anti-islam of anti-geloof. Vind het alleen onbegrijpelijk dat mensen denken dat die ongefundeerde boekjes vertellen hoe het nou echt zit.
Op dinsdag 30 december 2003 11:55 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Ik vind dat wij 2-en eerlijk gezegd de enige zijn die dat vooralsnog lukt. De rest is zwaar anti-islam...
quote:geloof is nooit objectief
Een geloof topic kan best in WFL thuishoren, mits je het objectief weet te brengen.
quote:Nou ja. Dalai_Lama is gelukkig wel objectief. Voor de rest heb je helaas gelijk, maar gelukkig zijn het altijd de zelfden. Je haalt ze er zo uit.
Op dinsdag 30 december 2003 11:55 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Ik vind dat wij 2-en eerlijk gezegd de enige zijn die dat vooralsnog lukt. De rest is zwaar anti-islam...
quote:Dat vind jij. Dat mag.
Op dinsdag 30 december 2003 11:58 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
geloof is nooit objectief
quote:net als jij van mij mag geloven dat jij het geheel objectief brengt
Op dinsdag 30 december 2003 11:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Dat vind jij. Dat mag.
quote:Hou nou toch op met je gelul over islambashen. Verdiep je zelf eens in de islam zou ik eens zeggen.
Ik zie de link niet echt. Volgens mij is het je meer te doen om het islambashen.
quote:heeft idd, niks met islambashen te maken. dat is jouw subjectieve kijk erop, maar hetzelfde gaat op voor jodendom, christendom etc. etc...
Ik zie de link niet echt. Volgens mij is het je meer te doen om het islambashen.
quote:Het zijn ook geen 'boekjes' die gefundeerd moeten zijn, zoals jouw schoolboekjes. Het zijn heilige boeken die inderdaad vertellen hoe het nou echt zit. Je hoeft er niet in te geloven. Niemand dwingt je daartoe.
Op dinsdag 30 december 2003 11:57 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
Ik ben niet anti-islam of anti-geloof. Vind het alleen onbegrijpelijk dat mensen denken dat die ongefundeerde boekjes vertellen hoe het nou echt zit.
quote:Ik zeg niet dat ik iets geheel objectief breng. Ik zeg alleen dat het best mogelijk is dat iemand een objectief topic over geloof kan openen. Je moet geen woorden verdraaien, dat doe ik ook niet.
Op dinsdag 30 december 2003 11:59 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
net als jij van mij mag geloven dat jij het geheel objectief brengt
quote:mooi toch ! alleen zijn er zoveel heilige boeken. ieder geloof heeft z'n eigen heilige boek.
Op dinsdag 30 december 2003 12:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Het zijn ook geen 'boekjes' die gefundeerd moeten zijn, zoals jouw schoolboekjes. Het zijn heilige boeken die inderdaad vertellen hoe het nou echt zit. Je hoeft er niet in te geloven. Niemand dwingt je daartoe.
quote:Zei een islamofoob zelf
Op dinsdag 30 december 2003 11:59 schreef Durango het volgende:[..]
Hou nou toch op met je gelul over islambashen. Verdiep je zelf eens in de islam zou ik eens zeggen.
quote:jij begon ermee dat ik aan het islambashen was
Op dinsdag 30 december 2003 12:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Ik zeg niet dat ik iets geheel objectief breng. Ik zeg alleen dat het best mogelijk is dat iemand een objectief topic over geloof kan openen. Je moet geen woorden verdraaien, dat doe ik ook niet.
maar zoals je zegt, het is misschien best mogelijk...ik heb het nog niet gezien alleen !
quote:De Islam kent er 4, waaronder ook de Thora en de Bijbel.
Op dinsdag 30 december 2003 12:02 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
mooi toch ! alleen zijn er zoveel heilige boeken. ieder geloof heeft z'n eigen heilige boek.
quote:alleen zijn die door die valse joden en christenen aangepast en de Koran is de echte waarheid
Op dinsdag 30 december 2003 12:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
De Islam kent er 4, waaronder ook de Thora en de Bijbel.
quote:Klopt. Zie je wel. Ook Zelfs jij begint het te begrijpen.
Op dinsdag 30 december 2003 12:04 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
alleen zijn die door die valse joden en christenen aangepast en de Koran is de echte waarheid
![]()
quote:Ja inderdaad, Dalai_Lama is ook erg objectief, terwijl dat ook weleens anders is geweest, ik ben in ieder geval blij dat hij zich nu genuanceerder uitdrukt
Op dinsdag 30 december 2003 11:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Nou ja. Dalai_Lama is gelukkig wel objectief. Voor de rest heb je helaas gelijk, maar gelukkig zijn het altijd de zelfden. Je haalt ze er zo uit.
quote:Nee, ik begreep het al.
Op dinsdag 30 december 2003 12:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Klopt. Zie je wel. Ook jij begint het te begrijpen.
Dit is dus weer zo'n subjectief voorbeeld. In je eigen straatje lullen.
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 12:06 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
Nee, ik begreep het al.
Dit is dus weer zo'n subjectief voorbeeld. In je eigen straatje lullen.
quote:nee, maar het kan ook over posts in een topic gaan !
Op dinsdag 30 december 2003 12:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Heb ik een topic geopend dan?
quote:Nou nee, die mogen natuurlijk wel subjectief zijn. Daar gaat een discussie ook om. Maar als een TS al met zijn eigen subjectieve mening komt als zijnde een feit, dan is dat al een zeer slecht begin. Begrijp je me nu een beetje?
Op dinsdag 30 december 2003 12:07 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
nee, maar het kan ook over posts in een topic gaan !
quote:Ze mogen wat mij betreft best subjectief zijn, alleen helpt het maar weinig in een discussie. En als jij moslim bent, begrijp ik best dat jij de topics van Akkersloot niet leuk vindt. Ieder z'n opvattingen.
Op dinsdag 30 december 2003 12:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Nou nee, die mogen natuurlijk wel subjectief zijn. Daar gaat een discussie ook om. Maar als een TS al met zijn eigen subjectieve mening komt als zijnde een feit, dan is dat al een zeer slecht begin. Begrijp je me nu een beetje?
quote:Wat jou betreft misschien wel, maar wat betreft de WFL policy eigelijk niet.
Op dinsdag 30 december 2003 12:14 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
Ze mogen wat mij betreft best subjectief zijn, alleen helpt het maar weinig in een discussie. En als jij moslim bent, begrijp ik best dat jij de topics van Akkersloot niet leuk vindt. Ieder z'n opvattingen.
quote:Maar je moet toch toegeven dat Akkkersloot toch echt doorslaat ! Alles wat hij post gaat over de islam, en vaak zeer en zeer onobjectief/negatief !
Op dinsdag 30 december 2003 12:14 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
Ze mogen wat mij betreft best subjectief zijn, alleen helpt het maar weinig in een discussie. En als jij moslim bent, begrijp ik best dat jij de topics van Akkersloot niet leuk vindt. Ieder z'n opvattingen.
Iemand met zo'n website zou je toch moeten verbieden om zijn mening te ventileren op een forum als deze. Hij is gewoon een facist, als je zijn website goed leest, zie je gewoon dat het facisme eraf straalt !
quote:Akkersloot is er zeer veel mee bezig idd, maar goed als hij daar levensvreugde uithaalt
Op dinsdag 30 december 2003 12:24 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Maar je moet toch toegeven dat Akkkersloot toch echt doorslaat ! Alles wat hij post gaat over de islam, en vaak zeer en zeer onobjectief/negatief !
quote:Ach, dan kunnen we wel meer gaan verbieden !
Iemand met zo'n website zou je toch moeten verbieden om zijn mening te ventileren om een forum als deze. Hij is gewoon een facist, als je zijn website goed leest, zie je gewoon dat het facisme eraf straalt !
quote:Maar dat is het nou juist. Hij is helemaal niet gelukkig, al zijn posts stralen een vorm van agressie en deprisiviteit uit...
Op dinsdag 30 december 2003 12:25 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
Akkersloot is er zeer veel mee bezig idd, maar goed als hij daar levensvreugde uithaalt
ik heb er geen last van verder.
[..]
quote:Ben ik niet met je eens. Je kunt een mening hebben, maar je moet niet doorslaan als een laxeer-achtige poedel van wederzijds formaat, en dat is wel het geval bij akkkersloot, hij zegt echt niks zinnigs meer. En de islam is volgens hem verantwoordelijk voor alles wat fout gaat. Sorry hoor, maar dan trek ik toch echt de link met Adolf Hitler die hetzelfde deed met de joden...
Ach, dan kunnen we wel meer gaan verbieden !
quote:Zover zou ik het niet willen doortrekken. Ik zou hem wel kunnen vergelijken met zijn poedel. Dat is ook meer in context met de laxeer-achtige poedel.
Op dinsdag 30 december 2003 12:30 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Maar dat is het nou juist. Hij is helemaal niet gelukkig, al zijn posts stralen een vorm van agressie en deprisiviteit uit...
[..]Ben ik niet met je eens. Je kunt een mening hebben, maar je moet niet doorslaan als een laxeer-achtige poedel van wederzijds formaat, en dat is wel het geval bij akkkersloot, hij zegt echt niks zinnigs meer. En de islam is volgens hem verantwoordelijk voor alles wat fout gaat. Sorry hoor, maar dan trek ik toch echt de link met Adolf Hitler die hetzelfde deed met de joden...
quote:Leg eens het gedeelte gadverdamma uit? Heb je zulke lelijke familie?
Op dinsdag 30 december 2003 13:16 schreef francia het volgende:
gadverdamme, trouwen met neef en nicht???
quote:Ja erg he, dat het overal ter wereld gebeurt, of het nou om christenen, moslims, of atheďsten gaat.
Op dinsdag 30 december 2003 13:16 schreef francia het volgende:
gadverdamme, trouwen met neef en nicht???
en als dit bij christenen ook gebeurt vind ik hen net zo achtelijk.
quote:We geloven je niet, foto!!!
Op dinsdag 30 december 2003 14:49 schreef francia het volgende:
nou raar is het wel. en mijn nicht is zeer cute, dus :p
quote:kijk maar in mn fotoboek.. daar sta ik op de foto met een paar nichtjes.
Op dinsdag 30 december 2003 14:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
We geloven je niet, foto!!!
quote:De andere meisjes zijn leuker imo, maar je nichtje is niet lelijk.
Op dinsdag 30 december 2003 15:55 schreef francia het volgende:[..]
kijk maar in mn fotoboek.. daar sta ik op de foto met een paar nichtjes.
quote:Als er iets in staat wat echt niet goddelijk kan zijn en ook het idee niet goddelijk is ("je moet in die "profeet" geloven anders straft God je") ga ik dergelijke rotzooi echt niet verder lezen. Wel om mensen te helpen om van die hersenspinsels af te komen.
Op dinsdag 30 december 2003 07:12 schreef Dalai_Lama het volgende:[alle zgn heilige boeken lezen]
Jij lijkt het in ieder geval wel te doen.
quote:Ha ha ha ha. Helemaal mee eens. "Dat die 'visioenen' erg veel lijken op de 'visioenen' van een andere profeet". Het is allemaal temporaal kwab epilepsie of de "profeet" had er gewoon zelfbelang bij
Als je alle religieuze boeken leest, zul zelfs jij (heel misschien dan) inzien dat die 'visioenen' wel heel erg lijken op de 'visioenen' van een andere profeet. Hetzelfde geldt voor zijn leringen. Zelfde verhalen, andere jasjes, zelfde boodschap.
quote:Ha ha ha. Natuurlijk geloof ik dat een God die iets geschapen heeft zelf wel weet hoe zijn schepping er uit ziet. Jij niet dan ? Ben ik de enige die vraagtekens stelt bij het feit dat in de bijbel staat dat de zon om de aarde draait ?
Op dinsdag 30 december 2003 07:14 schreef Dalai_Lama het volgende:[Op maandag 29 december 2003 22:02 schreef Akkersloot het volgende:
Tsja dat is nu eenmaal het gevolg wanneer iemand aanneemt dat een God, iets wat alles geschapen heeft, weet hoe zijn eigen schepping er uit ziet. Is dat nu zo'n verwerpelijke aanname ?]Nee, dat is het gevolg van intense haat tegenover een bepaalde religie. Kom op nou, geloof je deze dingen nou echt of loop je ons gewoon te sarren met je kruistocht tegen de Islam?
quote:Nee we verkopen kerken aan atheisten
Op dinsdag 30 december 2003 09:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Zie Moskee En-Nasr in Rotterdam
quote:We hadden je al gemist hoor.
Op dinsdag 30 december 2003 17:38 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Nee we verkopen kerken aan atheisten
quote:Islamofoob als dooddoener ?
Op dinsdag 30 december 2003 12:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[Op dinsdag 30 december 2003 11:59 schreef Durango het volgende:
Hou nou toch op met je gelul over islambashen. Verdiep je zelf eens in de islam zou ik eens zeggen]Zei een islamofoob zelf
quote:Volgens jou ben je al een fascist als je tegen de islam bent gezien je signatures "anti-islam is fascisme" en "anti-islam is hitler-fanaat".
Op dinsdag 30 december 2003 12:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Hij is gewoon een facist, als je zijn website goed leest, zie je gewoon dat het facisme eraf straalt !
quote:Ja anti-islam natuurlijk
Op dinsdag 30 december 2003 17:49 schreef francia het volgende:
bansheeboy weet je wel wat fascisme is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |