abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15796654
quote:
Op maandag 29 december 2003 15:07 schreef Turbo_Driesel het volgende:

Kijk jongens, ik zou zeggen, daag God uit, zeg maar tegen hem dat hij zich moet laten zien aan jullie, ga op zoek naar God. Ik kan je verzekeren geven dat je nooit teleurgesteld zult raken.
Ik kan in miljoen woorden dingen uitleggen, wat als dat nodig is ik ook zeker ga doen, maar ik denk dat jullie eerst maar eens moeten zoeken...

'k Weet niet of jij bijvoorbeeld wel eens posts van Rereformed gelezen hebt...

Er zijn héél veel mensen die écht op zoek zijn geweest, en God hebben 'uitgedaagd'. En deze mensen zijn niét christelijk geworden, God heeft zich blijkbaar niet laten zien aan hen. Niet op jouw manier in ieder geval.

Jouw antwoord zal dan iets zijn als: "Dan hebben deze mensen zich blijkbaar toch niet écht opengesteld. Het is hun eigen schuld dat ze God niet hebben gevonden."

En da's m.i. weer een lamme smoes. Alle succesverhalen die jij als christen bij de EO ziet, Feike ter Velde-achtige getuigenissen, zijn natuurlijk alleen de verhalen van mensen bij wie dit wél gelukt is. De vele mensen bij wie jouw truc niét heeft gewerkt, en de vele mensen die het christendom (jouw versie in ieder geval) niet meer geloven... die mensen zie je natuurlijk niet op tv.

pi_15796757
Hennie Huisman heeft God wel gevonden en denkt nu dat het is voorbestemd dat Idols het onmogelijk maakte dat hij de Soundmixshow presenteerde en dus tijd over had voor dit programma
fokschaap
pi_15796801
quote:
Op maandag 29 december 2003 15:21 schreef Viola_Holt het volgende:
Hennie Huisman heeft God wel gevonden en denkt nu dat het is voorbestemd dat Idols het onmogelijk maakte dat hij de Soundmixshow presenteerde en dus tijd over had voor dit programma
Wie weet.
Denk aan de duim :)
pi_15796808
quote:
Op maandag 29 december 2003 15:17 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

'k Weet niet of jij bijvoorbeeld wel eens posts van Rereformed gelezen hebt...

Er zijn héél veel mensen die écht op zoek zijn geweest, en God hebben 'uitgedaagd'. En deze mensen zijn niét christelijk geworden, God heeft zich blijkbaar niet laten zien aan hen. Niet op jouw manier in ieder geval.

Jouw antwoord zal dan iets zijn als: "Dan hebben deze mensen zich blijkbaar toch niet écht opengesteld. Het is hun eigen schuld dat ze God niet hebben gevonden."

En da's m.i. weer een lamme smoes. Alle succesverhalen die jij als christen bij de EO ziet, Feike ter Velde-achtige getuigenissen, zijn natuurlijk alleen de verhalen van mensen bij wie dit wél gelukt is. De vele mensen bij wie jouw truc niét heeft gewerkt, en de vele mensen die het christendom (jouw versie in ieder geval) niet meer geloven... die mensen zie je natuurlijk niet op tv.

ga jij het maar eens kijken naar het super coole programma van Henny zoekt God op de EO. Hij geloofde niet in God, vanavond is aflevering 5, in aflevering 4 is Henny Huisman tot geloof gekomen!! en Henny Huisman is cool!

En reformed gooit met texten en rukt ze uit de context iets waar ik een hekel aan heb.

Maar iedereen die hulp wil bij het zoeken van god kan z'n adres achterlaten op dries@scheefidee.nl en dan zal ik jullie boekjes toe sturen die jullie kan helpen...

huh?
pi_15796845
quote:
Op maandag 29 december 2003 15:23 schreef nEDerland het volgende:

[..]

Wie weet.

Hee, nEDerland is terug

we hebben je gemist !

fokschaap
pi_15796894
quote:
Op maandag 29 december 2003 15:24 schreef Turbo_Driesel het volgende:

En reformed gooit met texten en rukt ze uit de context iets waar ik een hekel aan heb.

in welke context zouden we de teksten moeten zien ?
quote:
Maar iedereen die hulp wil bij het zoeken van god kan z'n adres achterlaten op dries@scheefidee.nl en dan zal ik jullie boekjes toe sturen die jullie kan helpen...
waarmee helpen die boekjes ?
fokschaap
pi_15796939
bij je zoektocht naar God...
huh?
pi_15796973
quote:
Op maandag 29 december 2003 15:28 schreef Turbo_Driesel het volgende:
bij je zoektocht naar God...
m'n zoektoch naar God ? je haalt mijn teksten naar jouw context
fokschaap
pi_15797054
quote:
Op maandag 29 december 2003 15:29 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

m'n zoektoch naar God ? je haalt mijn teksten naar jouw context

ok sorry verkeerd begrepen, maarre als je opzoek wilt gaan, als je de absolute zekerheid wilt hebben of God wel of niet bestaat moet je eerst zoeken, anders heb je nooit grond om op staan met je betoog.
dus als je gaat zoeken wil ik je daar supergraag bij helpen
huh?
pi_15797093
quote:
Op maandag 29 december 2003 15:32 schreef Turbo_Driesel het volgende:

[..]

ok sorry verkeerd begrepen, maarre als je opzoek wilt gaan, als je de absolute zekerheid wilt hebben of God wel of niet bestaat moet je eerst zoeken, anders heb je nooit grond om op staan met je betoog.

tof van je, maar jij gaat er voor het gemak van uit dat jij die zekerheid al hebt.
fokschaap
pi_15797096
Ik ben ook al een tijdje op zoek en vind ook niks.
Hoi DM en V_H. Waar halen jullie het geduld vandaan? .
pi_15797123
quote:
Op maandag 29 december 2003 15:32 schreef Turbo_Driesel het volgende:
In het vorige topic was je het er nog mee eens dat je niks zeker kan weten. Want geloof was geloof.
pi_15797171
quote:
Op maandag 29 december 2003 15:35 schreef matthijn99 het volgende:

[..]

In het vorige topic was je het er nog mee eens dat je niks zeker kan weten. Want geloof was geloof.

quote dat eens...
huh?
pi_15797231
quote:
Op maandag 29 december 2003 15:34 schreef matthijn99 het volgende:

Hoi DM en V_H.

Hoi, M.
quote:
Waar halen jullie het geduld vandaan? .

Ik heb vakantie !
fokschaap
pi_15797274
Ik vind het altijd zo raar dat succesvolle mensen blijkbaar geliefd zijn door God, en anderen niet. Nederlanders die gelovig zijn danken hun geld, democratie, hun welzijn en relatief veilige leefomstandigheden aan God. Mensen die een oscar ontvangen of een MTV award krijgen danken God ook, zoiets moois, dat zal toch wel van Hem komen?

Somaliërs bidden ook. Die krijgen niets.

pi_15797283
quote:
Op maandag 29 december 2003 15:37 schreef Turbo_Driesel het volgende:
quote dat eens...
Sorry, dat was een andere user. Maar hèb jij absolute zekerheid dan? En zo ja: enlighten me. Zonder bijbelquotes a.u.b. .
pi_15797387
quote:
Op maandag 29 december 2003 15:41 schreef matthijn99 het volgende:

Maar hèb jij absolute zekerheid dan? En zo ja: enlighten me. Zonder bijbelquotes a.u.b. .

Hij kan met God praten.
fokschaap
pi_15797455
quote:
Op maandag 29 december 2003 15:41 schreef Disorder het volgende:
Ik vind het altijd zo raar dat succesvolle mensen blijkbaar geliefd zijn door God, en anderen niet. Nederlanders die gelovig zijn danken hun geld, democratie, hun welzijn en relatief veilige leefomstandigheden aan God. Mensen die een oscar ontvangen of een MTV award krijgen danken God ook, zoiets moois, dat zal toch wel van Hem komen?

Somaliërs bidden ook. Die krijgen niets.

Eens. Het is ook zo jammer dat ze de passage "Alles wat u krijgt, krijgt u van God. Houdt het dus niet voor uzelf maar deel het met de armen" dan weer vergeten zijn. (Maar daar maak ik me ook wel eens schuldig aan, ik geef ook niet meer dan 42% van mijn jaarinkomen weg).
En weer een stukje onzinnige proza.
pi_15797496
quote:
Op maandag 29 december 2003 15:24 schreef Turbo_Driesel het volgende:

ga jij het maar eens kijken naar het super coole programma van Henny zoekt God op de EO. Hij geloofde niet in God, vanavond is aflevering 5, in aflevering 4 is Henny Huisman tot geloof gekomen!! en Henny Huisman is cool!

Leuk voor Henny.
Maar je mist nu volledig mijn punt. Ik zei, je ziet alleen maar succesverhalen bij de EO. Heb jij er wel eens verhalen gehoord van mensen die eerst supergelovig waren, en er nu niet meer in geloven?
quote:
Splinter en balk enzo...
Maar opnieuw mis je mijn punt: Rereformed is een voorbeeld van iemand die enorm op zoek was, ook supergelovig was... en nu niet meer. Verklaar eens? Is hij nooit 'echt gelovig' geweest? Is hij bij God in ongenade gevallen? Is hij een tijdelijk dwalend schaapje, maar komt alles ooit nog goed met hem?
quote:
Oh please... Die evangelisatie-theoriën kunnen we nu wel dromen. Ze zijn bedoeld voor goedgelovigen, wanhopigen en/of kinderen.
Ik ben in het verleden ooit eens met zulke boekjes langs de deuren geweest... mede-studentjes bekeren. 'k Was er best goed in trouwens. .
pi_15797651
quote:
Op maandag 29 december 2003 15:49 schreef DennisMoore het volgende:
Ik ben in het verleden ooit eens met zulke boekjes langs de deuren geweest...
!
pi_15797658
quote:
Op maandag 29 december 2003 15:49 schreef DennisMoore het volgende:
Ik ben in het verleden ooit eens met zulke boekjes langs de deuren geweest... mede-studentjes bekeren. 'k Was er best goed in trouwens. .
* Hand schudt
Ik was beter in winkelcentra. En bidden tegen Rasti Rostelli natuurlijk.

Ik ben juist gestopt met naar de kerk gaan door dit fanatisme. Op een gegeven moment ga je voor zelf nadenken hè?

Dat was circa tien jaar geleden, ik ben nu langzaamaan weer aan het opbouwen in een katholieke kerk, en dat is relaxt geloven! Niets hoeft, alles mag en als je een bijbeltekst uit je hoofd opzegt ben je "the man", want niemand die je dat kan evenaren.

En weer een stukje onzinnige proza.
pi_15797820
quote:
Op maandag 29 december 2003 15:56 schreef Mobious het volgende:
ik ben nu langzaamaan weer aan het opbouwen in een katholieke kerk
waarom ?
fokschaap
pi_15797825
quote:
Op maandag 29 december 2003 15:56 schreef matthijn99 het volgende:

!

Wel eerst telefonische afspraak gemaakt he? Met mensen die ooit eens hadden aangekruisd potentieel geïnteresseerd te zijn.
We hadden er ook een leuke 'enquete' bij verzonnen enzo... Maar het ging uiteindelijk om zieltjes winnen natuurlijk. Of nee, eigenlijk ging het erom dat mensen het Goede Nieuws gehóórd moesten hebben. Of ze het geloofden was natuurlijk hun eigen verantwoordelijkheid. Maar onze 'plicht' hadden we in ieder geval gedaan. .
pi_15797947
quote:
Op maandag 29 december 2003 16:02 schreef DennisMoore het volgende:
Wel eerst telefonische afspraak gemaakt he? Met mensen die ooit eens hadden aangekruisd potentieel geïnteresseerd te zijn.
We hadden er ook een leuke 'enquete' bij verzonnen enzo... Maar het ging uiteindelijk om zieltjes winnen natuurlijk. Of nee, eigenlijk ging het erom dat mensen het Goede Nieuws gehóórd moesten hebben. Of ze het geloofden was natuurlijk hun eigen verantwoordelijkheid. Maar onze 'plicht' hadden we in ieder geval gedaan. .
Duidelijk .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')