abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 december 2003 @ 13:10:21 #1
60397 Raspberry
Pink, Soft and Delicious... :)
pi_15792892
Ik ga vanmiddag Dim Summen met een vriend van me. Hij kan alleen pas om half 5 . Had begrepen dat het gebruikelijk is om in de middag te Dim Summen? Kan ik dat restaurant binnenkomen en nog om Dim Sum vragen om half 5 of is dat niet gebruikelijk ?
Enz. Enz. Enz.
pi_15792960
Of je belt het restaurant even.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  maandag 29 december 2003 @ 13:15:24 #3
60397 Raspberry
pi_15793073
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:12 schreef shmoopy het volgende:
Of je belt het restaurant even.
Weet niet hoe het heet, die vriend heeft het geregeld.. Maar volgens mij kan je zo laat niet Dim Summen......
Enz. Enz. Enz.
  maandag 29 december 2003 @ 13:17:34 #4
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_15793151
Gewoon blindvertrouwen hebben in je vriend als hij het heeft geregeld.
anders maar ergens hamburgertje halen
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  maandag 29 december 2003 @ 13:17:39 #5
29440 ajay
Professor in de idioterie
pi_15793153
Waar ga je dim-summen? In Rotterdam kun je de hele dag door dim-summen, in Amsterdam en overige plaatsen meestal maar tot ca. 15:00.

Er zijn weliswaar hier en daar nog speciaal dim-sum-only restaurants, maar ik neem aan dat je die niet bedoeld he? Dus die eat all you want for a half hour for only 7,50.

Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen!
pi_15793180
tuurlijk kan dat wel.
Neem gefrituurde garnalen dim sums met rode zoetzure saus, dies Vet lekker
Nothing to see here, carry on
pi_15793301
quote:
Hij kan alleen pas om half 5 .
Als hij niet eerder kon, dan maakt het toch niet uit of het gebruikelijk is ja of nee?

Eet smakelijk heh? ^_^

That which you give thought to, is that which you invite into your reality. Give though only to what you are wanting to see and forget what you do not wish to see.
pi_15793325
Wat is het?
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  maandag 29 december 2003 @ 13:27:30 #9
60397 Raspberry
pi_15793483
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:21 schreef neliz123 het volgende:

[..]

Als hij niet eerder kon, dan maakt het toch niet uit of het gebruikelijk is ja of nee?

Eet smakelijk heh? ^_^

Ja das waar, maar we willen dim summen!
Enz. Enz. Enz.
  maandag 29 december 2003 @ 13:28:26 #10
60397 Raspberry
pi_15793517
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:22 schreef Qarinx het volgende:
Wat is het?
het zijn kleine chinese hapjes!
Enz. Enz. Enz.
  maandag 29 december 2003 @ 13:30:46 #11
29440 ajay
pi_15793596
Nogmaals, waar jullie gaan dim-summen/yam-cha bepaalt het tijdstip voor het nog kunnen eten.
  maandag 29 december 2003 @ 13:32:46 #12
60397 Raspberry
pi_15793651
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:30 schreef ajay het volgende:
Nogmaals, waar jullie gaan dim-summen/yam-cha bepaalt het tijdstip voor het nog kunnen eten.
Rotterdam! Ik lees je berichtje net dus dat zit wel goed! Thanks!
Enz. Enz. Enz.
  maandag 29 december 2003 @ 13:37:24 #13
29440 ajay
pi_15793814
Zowiezo is Rotterdam een goede keuze. Er is daar relatief gezien een grote conceentratie chinezen. Daarom zijn er meer restaurants in een betere kwaliteit dan de zogenaamde chinees (Babi Pangang en Tjap-tjoi). Dim-summen kan je eigenlijk dus alleen bij de 'echte' chinees.

Mijn voorkeur voor yam-cha gaat uit naar die tent op die gracht, in het verlengde van Weena. Dus schuin achter de bios aan de kant van die bruidwinkel. Die heeft echt de lekkerste gerechten en vers. Ook is er genoeg vegetarisch.

maandag 29 december 2003 @ 13:45:51 #14
60397 Raspberry
pi_15794102
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:37 schreef ajay het volgende:
Zowiezo is Rotterdam een goede keuze. Er is daar relatief gezien een grote conceentratie chinezen. Daarom zijn er meer restaurants in een betere kwaliteit dan de zogenaamde chinees (Babi Pangang en Tjap-tjoi). Dim-summen kan je eigenlijk dus alleen bij de 'echte' chinees.

Mijn voorkeur voor yam-cha gaat uit naar die tent op die gracht, in het verlengde van Weena. Dus schuin achter de bios aan de kant van die bruidwinkel. Die heeft echt de lekkerste gerechten en vers. Ook is er genoeg vegetarisch.

Ik weet dus niet naar welke we gaan, maar het is in Rotterdam!
Blij dat het een goede keuze is! Ohh heb zin dr in Ben nu al aant vasten, de hele dag niks eten kan ik daar aanvallen!
Enz. Enz. Enz.
pi_15794158
Euh en hoe werkt het dan? Nooit van gehoord
pi_15794195
Die op Schouwburgplein is erg okay! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 29 december 2003 @ 14:11:40 #17
29440 ajay
pi_15794797
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:47 schreef ParanoidEv het volgende:
Euh en hoe werkt het dan? Nooit van gehoord
Dim-summen of Yam-cha (cantonees voor thee drinken) is eigenlijk een verborgen culinair juweeltje. Er zijn weinig niet-Chinezen die hiervan afweten. Voor Chinezen zelf is het een normale sociale happening, net zoals je vroeger naar je buuv' ging voor koffie met een koekje. Alleen doen ze het bij de chinezen wat massaler en met wat meer eten

Bij de 'echte' chinees kun je dus tussen 12:00 en 15:00 (of later in R'dam) allemaal kleine hapjes bestellen. Helaas is de kaart meestal in het Chinees en hebben ze wel een NL-menu, maar dat is meestal de diner-kaart, of bevat niet alle hapjes. Het beste wat je kunt doen is even overleggen met het bedienend personeel wat je eisen/wensen zijn qua dieet. Reken erop dat je ongeveer 3-4 gerechten per persoon wegkrijgt als je een normale eter bent. Het leukst met meerderen is natuurlijk om veel gerechten te bestellen, omdat je toch meestal 3-4 stukjes per gerecht krijgt.

Ikzelf moet wel lachen om de rekening die altijd erg meevalt. Thee is trouwens gratis en onbeperkt.

Genoeg info?

pi_15794865
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:49 schreef Jarno het volgende:
Die op Schouwburgplein is erg okay! .
inderdaad..! Gran Palace heet ie.. superlekker!

(het is vaak wel de vraag of de ober nederlands spreekt, maar dat mag de pret/smaak niet drukken! )

pi_15794935
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:11 schreef ajay het volgende:

[..]

Dim-summen of Yam-cha (cantonees voor thee drinken) is eigenlijk een verborgen culinair juweeltje. Er zijn weinig niet-Chinezen die hiervan afweten. Voor Chinezen zelf is het een normale sociale happening, net zoals je vroeger naar je buuv' ging voor koffie met een koekje. Alleen doen ze het bij de chinezen wat massaler en met wat meer eten

Bij de 'echte' chinees kun je dus tussen 12:00 en 15:00 (of later in R'dam) allemaal kleine hapjes bestellen. Helaas is de kaart meestal in het Chinees en hebben ze wel een NL-menu, maar dat is meestal de diner-kaart, of bevat niet alle hapjes. Het beste wat je kunt doen is even overleggen met het bedienend personeel wat je eisen/wensen zijn qua dieet. Reken erop dat je ongeveer 3-4 gerechten per persoon wegkrijgt als je een normale eter bent. Het leukst met meerderen is natuurlijk om veel gerechten te bestellen, omdat je toch meestal 3-4 stukjes per gerecht krijgt.

Ikzelf moet wel lachen om de rekening die altijd erg meevalt. Thee is trouwens gratis en onbeperkt.

Genoeg info?

Ja hartstikke bedankt, ik wist dus ook niet dat het bestond Jammer dat ze dan een beetje het volk hier eigenlijk weg proberen te houden door alleen chinese kaarten ervoor te gebruiken.
pi_15795106
Grand Palace
Nothing to see here, carry on
  maandag 29 december 2003 @ 14:26:14 #21
29440 ajay
pi_15795186
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:17 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Ja hartstikke bedankt, ik wist dus ook niet dat het bestond Jammer dat ze dan een beetje het volk hier eigenlijk weg proberen te houden door alleen chinese kaarten ervoor te gebruiken.

Nee begrijp het niet verkeerd. Het is meer dat de chinezen verwachtten dat niet-chinezen er toch niet in geïnteresserd voor waren. Dat klopt ook wel als je nagaat dat de meeste NL'ers niet weten dat Babi Pangang (en geen bami bangang ) niet chinees is. Verder kunnen NL'ers over het algemeen niet echt goed tegen de smaaksensaties van de originele keukens. En niet met stokjes kunnen en willen eten.
Nu begint het wat populairder te worden onder jongeren en de wat meer elitaire mensen. Dus ik verwacht dat dit over 5 jaar wel ingeburgerd zal zijn geworden.

Vergeet trouwens ook niet dat de mentaliteit van NL is dat je in de middag een broodje kaas of een balletje doet en niet even warm met vrienden/gezin. Onze cultuur is er nog niet rijp voor.

dinsdag 30 december 2003 @ 23:35:11 #22
60397 Raspberry
pi_15842384
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:26 schreef ajay het volgende:

[..]

Nee begrijp het niet verkeerd. Het is meer dat de chinezen verwachtten dat niet-chinezen er toch niet in geïnteresserd voor waren. Dat klopt ook wel als je nagaat dat de meeste NL'ers niet weten dat Babi Pangang (en geen bami bangang ) niet chinees is. Verder kunnen NL'ers over het algemeen niet echt goed tegen de smaaksensaties van de originele keukens. En niet met stokjes kunnen en willen eten.
Nu begint het wat populairder te worden onder jongeren en de wat meer elitaire mensen. Dus ik verwacht dat dit over 5 jaar wel ingeburgerd zal zijn geworden.

Vergeet trouwens ook niet dat de mentaliteit van NL is dat je in de middag een broodje kaas of een balletje doet en niet even warm met vrienden/gezin. Onze cultuur is er nog niet rijp voor.

Ben naar Grand Palace geweest, en het was SUPER!!

http://www.grandpalace.nl

Enz. Enz. Enz.
pi_41046917
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:14 schreef Tiim het volgende:

[..]

inderdaad..! Gran Palace heet ie.. superlekker!

(het is vaak wel de vraag of de ober nederlands spreekt, maar dat mag de pret/smaak niet drukken! )
ik haal even dit topic na een hele lange tijd maar weer even naar boven. Geef het nieuws hieronder door aan al je vrienden/kennissen/vijanden, want je gunt het niemand om ziek te worden.

http://www.ad.nl/rotterdam/article509439.ece?pageNavType=all
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 01:44:06 #24
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_41049621
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 23:50 schreef off_topic het volgende:

[..]

ik haal even dit topic na een hele lange tijd maar weer even naar boven. Geef het nieuws hieronder door aan al je vrienden/kennissen/vijanden, want je gunt het niemand om ziek te worden.

http://www.ad.nl/rotterdam/article509439.ece?pageNavType=all
quote:
de algehele onhygiënische toestand in de keuken, waar kakkerlakken vrijelijk tussen hun uitwerpselen en etenswaren rondliepen
Serieus!!! Grand Palace is maandenlang m'n place to be in Rotterdam geweest wat betreft eten, en dan inderdaad voornamelijk de Dim Sum.. Vond het altijd super lekker en het had wel wat; keertje wat anders dan op zijn boerehollands naar de Mac... (oke, je moet wel weten wát te bestellen, maar toch..)

Maar nu ik dit lees.. Heb er een maandje geleden nog uitgebreid gegeten... Overigens nooit ziek geworden erna, dat niet..
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_41049931
Gezeur, je moet eens in China zelf kijken. Als er mensen echt ziek zijn geworden dan was dat al lang naar boven gekomen. Alles daar wordt goed gestoomd of gewokt, daar word je echt niet snel ziek van.
Unox, the worst operating system.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')