Merk de laatste tijd in mijn omgeving dat mensen bang zijn hiervoor, dingen worden besproken via sms, maar nog vaker via msn. Heb heel vaak meegemaakt dat ze serieuse gesprekken voeren op msn, maar vraag je ze de volgende dag wat ze er van vinden dan vallen ze helemaal dicht ... Ook vaak meegemaakt dat mensen aan andere mensen gaan vragen hoe het is met je?, jullie ervaringen mee?, Net of iedereen tegenwoordig niet meer durft te laten zien dat ze bezorgt om andere zijn dat ze niet meer geintresseerd zijn in andere mensen....
Wat denken jullie gaat dit nog verder?, zullen er over een paar jaar nog meer mensen en dan ook volwassenen niets meer durven te vragen.... Komt dit door de electronische spullen, msn, sms, mail?? of heeft het hele andere redenen
De mensen die toch al niets wilden of durfden te zeggen live, doen dat nog steeds niet,
maar voor hen is i-net een uitkomst waarop ze zichzelf wel meer bloot durven geven.
Voorheen vielen deze mensen je niet op, nu wel, omdat je verschil merkt met ivl en irl.
quote:Waarom dan?
Op maandag 29 december 2003 10:18 schreef hellmondunited het volgende:
..... Denk dat door al die electronica wel een gedeelte meespeelt. je hebt minder snel echt contact met elkaar.
Ik meen juist dat je veel meer contact hebt daardoor. Althans dat geldt voor mij.
Irl klets ik mensen soms al de oren van hun kop en tegenwoordig ga ik ivl gewoon door.
"Vroeger" pakte ik nog weleens een boek en was ik stil, dat is er nu echt niet meer bij
quote:uhm.. tja veel bespreek je vaak via de chat ofzo zodat je in het echt daar maar staat van uhm ja wat kan ik nou vertellen..
Op maandag 29 december 2003 10:25 schreef Faat het volgende:[..]
Waarom dan?
Ik meen juist dat je veel meer contact hebt daardoor. Althans dat geldt voor mij.
Irl klets ik mensen soms al de oren van hun kop en tegenwoordig ga ik ivl gewoon door."Vroeger" pakte ik nog weleens een boek en was ik stil, dat is er nu echt niet meer bij
soms is het inderdaad een aanknopingspunt, van eej nog ff over dat ofdat..
denk dat het gewoon een gedeelte van onze maatschappij is waardoor we niet open staan..
quote:Wat bedoel je hiermee?
Op maandag 29 december 2003 10:29 schreef hellmondunited het volgende:
denk dat het gewoon een gedeelte van onze maatschappij is waardoor we niet open staan..
quote:Dat is ook waar, maar het gaat nu om problemen, mensen durven elkaar niet meer aan te kijken als ze negatief over iemand zijn, dat had je vroeger lijkt mij (zolang ben ik nog niet op aarde
Op maandag 29 december 2003 10:25 schreef Faat het volgende:[..]
Waarom dan?
Irl klets ik mensen soms al de oren van hun kop en tegenwoordig ga ik ivl gewoon door.
quote:uhm nooit gehoord? het individuele? iedereen is met zichzelf bezig
Op maandag 29 december 2003 10:31 schreef Faat het volgende:[..]
Wat bedoel je hiermee?
en iedereen is onzeker, ondanks dat ze stoer overkomen
Ik was zelf ook behoorlijk afgezakt naar het niveau van alles via sms bespreken, zelfs relatieproblemen besprak ik met mijn vriend via sms. Ik heb nu een andere vriend die altijd belt, voor elk wissewasje. In het begin vond ik dat irritant maar nu kan ik het wel waarderen en ben zelf ook weer meer gaan bellen. Ik kan merken dat het contact met mensen nu veel beter is geworden. Alleen betaal ik nu elke maand een telefoonrekening die 3 keer zo hoog is.... maar ja.
quote:voor wat hoort wat zullen we dan maar zeggen
Op maandag 29 december 2003 10:37 schreef Twiggy het volgende:
Mee eens! Sms of msn is lekker makkelijk en veilig. Je kunt nadenken over je reactie en als je geen zin hebt reageer je gewoon niet.Ik was zelf ook behoorlijk afgezakt naar het niveau van alles via sms bespreken, zelfs relatieproblemen besprak ik met mijn vriend via sms. Ik heb nu een andere vriend die altijd belt, voor elk wissewasje. In het begin vond ik dat irritant maar nu kan ik het wel waarderen en ben zelf ook weer meer gaan bellen. Ik kan merken dat het contact met mensen nu veel beter is geworden. Alleen betaal ik nu elke maand een telefoonrekening die 3 keer zo hoog is.... maar ja.
het is het in ieder geval wel waard
quote:Dan is dit topic aan mij niet besteed denk ik, ik kan je lachend in de ogen kijken en je tot op het
Op maandag 29 december 2003 10:33 schreef Koenvanvliet het volgende:
Dat is ook waar, maar het gaat nu om problemen, mensen durven elkaar niet meer aan te kijken als ze negatief over iemand zijn, dat had je vroeger lijkt mij (zolang ben ik nog niet op aarde) minder, toen moest je om er achter te komen wat er was het wel persoonlijk te vragen, nu kan het wel via msn, dus zullen veel mensen niet meer leren hoe je iets persoonlijk vraagt....
Maar eigenlijk is het gek dat je van de stelling uitgaat dat mensen niet meer leren hoe je iets
persoonlijk vraagt, omdat je zou denken dat ze via msn oid al redelijk hebben kunnen "oefenen"
quote:Je moet elk medium op zijn waarde kunnen schatten. Dat schijnt voor veel mensen echter nogal moeilijk te zijn.
Op maandag 29 december 2003 10:40 schreef Doctor_Bara het volgende:
welcome to the 21st century
quote:Spreek dan gewoon een keer af ofzo, is nog beter......
Op maandag 29 december 2003 10:39 schreef Lemmeb het volgende:
Je hebt ook van die mensen die een heel gesprek gaan SMS-en. Die willen wat van je weten, stellen een vraag, jij antwoord ff snel terug en dan krijg je daarop weer een vraag. BEL DAN GEWOON!!!
quote:Dat hadden ze wat eeuwen terug waarschijnlijk ook wel gezegd over brieven posten
Op maandag 29 december 2003 10:42 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Je moet elk medium op zijn waarde kunnen schatten. Dat schijnt voor veel mensen echter nogal moeilijk te zijn.
quote:Absoluut!
Op maandag 29 december 2003 10:38 schreef hellmondunited het volgende:[..]
voor wat hoort wat zullen we dan maar zeggen
het is het in ieder geval wel waard
quote:toppie
Op maandag 29 december 2003 10:51 schreef Twiggy het volgende:[..]
Absoluut!
Ik ben blij dat ik (door mijn vriend) ben veranderd en ik merk dat het verder doorwerkt in mijn omgeving. Mensen die mij ook altijd smsten bellen me nu ook steeds vaker. Als ze dat nu ook weer doen bij andere vrienden wordt de wereld langzaam weer wat aangenamer.
nu moet die ketting reactie nog even doorwerken zo en over een jaar of twee is nederland ineens weer sociaal
*KUCH*
quote:Oefenen, waarin?, echt serieus vragen wat er is en hoe het is, wed dat 99% van de msn gesprekken beginnen met heey, alles goed?, ja hoor met jou?, ja ook goed..... Je ziet de ander gezichten niet, dus weet je ook niet of hij het meent....
Op maandag 29 december 2003 10:42 schreef Faat het volgende:[..]
Maar eigenlijk is het gek dat je van de stelling uitgaat dat mensen niet meer leren hoe je iets
persoonlijk vraagt, omdat je zou denken dat ze via msn oid al redelijk hebben kunnen "oefenen"
Nouja, feeling good is good enough toch? Gewoon lol hebben, niet te veel waarde hechten aan kleine probleempjes, voor je het weet mis je dingen die je voor geen goud had willen missen, trots en ego zijn dan niets meer waard...
Doe lief!
quote:Ohja?
Op maandag 29 december 2003 11:11 schreef B-FliP het volgende:
En inderdaad, je schrijft sneller iets dan dat je het zegt, zeker als de info gevoelig ligt,
Bij mij is het toch echt andersom magoed. Geen enkele moeite met mondelinge communicatie, ook niet over gevoelige onderwerpen. Het is allemaal een kwestie van lef.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |