abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15811180
quote:
Op maandag 29 december 2003 19:47 schreef R2cksson het volgende:
Ik hoef al niet veel mee toe te voegen. 50ct en de rest van die achterlijke figuren zijn gewoon fake.

Wat heeft dat dan allemaal met hiphop te maken? Het draait allemaal om geld daar.

Een voorbeeldje.

Wildchild stond in de Melkweg in A'dam samen met Melo-D. Wildchild stond voor zijn optreden gewoon bij ons aan de bar te bestellen! Na het optreden heb ik nog met hem staan praten. Hij stond daar zijn eigen vinyl te verkopen! Dat zie ik Eminem niet doen. Je kon gewoon met die gast lullen over vanalles en nog wat. Toen nog met Melo D staan praten en die vond het zo cool van ons dat we 3 uur met de trein hadden gereisd om hem te zien. Hij gaf ons een mixtape omdat hij ons gaaf vond.

Sorry, maar dit soort artiesten, daar heb ik respect voor, niet voor die achterlijke geldkloppende eikels.

Ik vind 50 Cent niet heel slechte muziek maken, het is een beetje commercieel maar ja, boeiend Hij heeft in ieder geval wel uitstraling, en dat is waar het bij celebs om gaat
Verder zijn veel van die moderne rapfiguren inderdaad erg nep (Nelly ) maar bijvoorbeeld Obie Trice maakt wel goede muziek
Maar verder is bijvoorbeeld Cypress Hill ook wel goed hoor, of Molotov (als je dat hip hop kan noemen)
pi_15812733
Ach laat maar..
Ik wordt gewoon boos wanneer er meteen gesuggereerd wordt dat je niet weet wat hiphop is, alleen commerciele shit luisterd en blablabla als je Eminem goed vind.
Ik heb meer dan 100 nummers van hem, waardeer hem omdat IK vind dat hij skills heeft, origineel is, het hiphop laat leven, met zijn hart teksten schrijft en het gewoon knap is wat hij doet.
Ik ben al jaren een hiphop fan.. ( zeker vanaf mijn 14e)
Ben niet zo weg van de ruige, underground rap.. maar waardeer wel de iets commerciele hiphop.
Het probleem is dat er een hoop breezahtrutjes en wannabegangsters rondlopen die 2 nummers van Eminem kennen en vervolgens "fan"zijn, maar verder niet weten wat hiphop uberhaupt is.
Er zijn ook mensen die Eminem waarderen en weten waar ze het over hebben hoor!
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  dinsdag 30 december 2003 @ 01:03:06 #78
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_15813319
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 00:41 schreef Brennie het volgende:

. Nee.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_15813335
quote:
Ach laat maar..
Ik wordt gewoon boos wanneer er meteen gesuggereerd wordt dat je niet weet wat hiphop is, alleen commerciele shit luisterd en blablabla als je Eminem goed vind.
Dat is je goed recht, alleen als er dan wordt gesuggereerd dat De La Soul geen hiphop is en dat je een kortzichtige muzieksmaak hebt. Dan kan ik redelijk giftig uit de hoek komen.
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  dinsdag 30 december 2003 @ 01:05:04 #80
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_15813391
quote:
Ach laat maar..
Ik wordt juist boos als iemand een lijst opnoemt met absolute toppers uit de Hiphop scene en vervolgens wordt uitgescholden voor sukkel...
(En nee Brennie... ik bedoel niet jou maar Veggie:))

Tuurlijk kun je Dr Dre (nogsteeds) een topper vinden, maar door bv. DJ Premier 20x slechter te noemen krijg je mij wel aan het lachen.

Een tuurlijk kun je het album van Obie Trice het beste vinden van 2003... maar ken je die titels uit dat lijstje überhaupt? Leg namelijk maar eens uit dan wat je niet goed aan ze vind.... Want volgens mij heb jij een mening over dingen die je niet kent.

dinsdag 30 december 2003 @ 01:28:46 #81
39510 R2cksson
pi_15814088
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 01:03 schreef R2cksson het volgende:

[..]

. Nee.

Nog nooit tegen gekomen, zo moet ik het zeggen.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_15816523
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 01:28 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Nog nooit tegen gekomen, zo moet ik het zeggen.

Uh wijsneus, Eminem is toch zeker wel goed zijn teksten zijn origneel en kan zon beetje elke stijl rappen wat hij wil. Plus hij is erg begaafd dit zijn mensen die er echt verstand van hebben die dat zeggen.

ik ben ook geen eminem fan, maar je kan zeker niet ontekken dat deze man erg goed, en talentvol is!

pi_15816540
quote:
Op maandag 29 december 2003 16:47 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Wat een bagger remix. De originele versie uit '94 bevatte tenminste niet zo'n extreem wacke hook. De flow van Biggie is wel oke, maar de beat verpest het compleet. Goedkoop scoren met een remix over de dode ruggen van anderen, how low can you go?
Volgens mij, heeft Eminem dit nummer geproduceerd voor de MTV-film Tupac - resurction niet voor het geld, weet het alleen niet zeker, maar dat is wat ik er van begrepen heb
pi_15816590
quote:
Op maandag 29 december 2003 03:47 schreef Brennie het volgende:
Wat een geweldig, heerlijk hiphopnummer!

kan er geen genoeg van krijgen..

Shake ya ass..
  dinsdag 30 december 2003 @ 07:59:40 #85
39510 R2cksson
pi_15816941
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 04:17 schreef pimpin het volgende:

[..]

Uh wijsneus, Eminem is toch zeker wel goed zijn teksten zijn origneel en kan zon beetje elke stijl rappen wat hij wil. Plus hij is erg begaafd dit zijn mensen die er echt verstand van hebben die dat zeggen.

ik ben ook geen eminem fan, maar je kan zeker niet ontekken dat deze man erg goed, en talentvol is!

Maar goed dat jij het kan weten, je bent immers een echte pimp...
pi_15828288
quote:
Op maandag 29 december 2003 18:50 schreef -Veggie- het volgende:
Als je de skills van Lloyd Banks had opgemerkt zou je wel anders piepen, maar daar heb je natuurlijk geen verstand van....
50 is en was een gangster toen die nog geen deal had, hij heeft misschien niet de skills van een goeie rapper maar wel de charisma en dat is de reden waarom Eminem hem heeft gesigned.
Dankzij Eminem zijn rappers als Lloyd Banks,Young Buck, Tony Yayo, Stat Quo, The Game (uit compton, heeft skills) en Obie Trice ontdekt, en je bent het vast met me eens als ik zeg dat het hiphop van tegewoordig opgeruimd moet worden ... we beginnen bij JaRule ..

En die producers die je opnoemt, you're kidding right? LOL

Volgens mij vindt jij alles LOL wat jij niet kent
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_15828603
quote:
Op maandag 29 december 2003 18:50 schreef -Veggie- het volgende:

En die producers die je opnoemt, you're kidding right? LOL

Je kent ze allemaal? Vind ik goed van je
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15828650
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 16:17 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Je kent ze allemaal? Vind ik goed van je

Ik ken ze ook niet allemaal
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_15828882
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 16:18 schreef Steve-O het volgende:

Ik ken ze ook niet allemaal

Gary G-Wiz heeft het nodige voor PE geproduceert en de Soulquarians hebben oa voor Common en Clockworx gewerkt
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15829861
quote:
Op maandag 29 december 2003 03:55 schreef SunChaser het volgende:
Clip was goed gedaan, alsof ze zelf zongen. Maar ze hebben toch nooit wat samen opgenomen?
Jahoor.
God bless the Death. En runnin, maar dan in een andere versie.
Of bedoel je Tupac en Eminem? Ik heb nu een nummer, One Day At A Time(geniaal nummer), maar weet niet of dat samen is opgenomen of later is geremixxed.
Eminem en Biggie, Dead wrong. (ook geniaal nummer)
Eenmaal andermaal, genaaid voor de rest van je leven.
pi_15830059
quote:
Op maandag 29 december 2003 10:22 schreef Forumschorem het volgende:
Eminem probeert een graantje van 6pac's succes mee te pikken. Lijkenpikkerij,
Ken je dat nummer van Jay-Z en Beyonce - Me and my girlfriend.
Dat is pas lijkenpikkerij. Lijkenpikkerij van iemand waar je zelf keihard door werd "gedissed". (ik wil geen niggerwannabe taaltje gaan gebruiken. Maar zo noem je dat toch?
Eenmaal andermaal, genaaid voor de rest van je leven.
pi_15830569
quote:
Op maandag 29 december 2003 17:49 schreef -Veggie- het volgende:
En wat lulle jullie nou allemaal over Dre, dankzij die gast kwamen Ice Cube en al die andere gozers met gangsta rap en hij is wel de beste producer die er is ... noem er 1 die beter is ...
quote:
Op maandag 29 december 2003 17:58 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Buckwild
Premier
Muggs
Melle Mel
The Alchemist
Gary G-Wiz
The Soulquarians
RjD2
El-P
Large Professor
Showbiz

... en Nu-Mark en Cut Chemist ofcourse
quote:
Op maandag 29 december 2003 19:11 schreef -Veggie- het volgende:
Obie Trice? Heb je zn album gehoord? Nee!
Is echt 1 van de beste albums van 2003 .... majah...
Hahaha flapjanus, en jij maar zeuren dat je verder moet kijken dan je neus lang is
pi_15831246
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:16 schreef Ez3 het volgende:

... en Nu-Mark en Cut Chemist ofcourse

Absoluut en voeg Marley Marl er ook maar aan toe. Face it, Dre is afgezakt tot de middenmoot
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15831788
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 07:59 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Maar goed dat jij het kan weten, je bent immers een echte pimp...

Deze reactie zegt ook alweer genoeg over jou

btw. je moet je smaak niet laten overheersen, waardoor je niet meer goed kan oordelen.

pi_15834595
quote:
Ach laat maar..
Ik heb meer dan 100 nummers van hem, waardeer hem omdat IK vind dat hij skills heeft, origineel is, het hiphop laat leven, met zijn hart teksten schrijft en het gewoon knap is wat hij doet.
Ik ben al jaren een hiphop fan.. ( zeker vanaf mijn 14e)
Ben niet zo weg van de ruige, underground rap.. maar waardeer wel de iets commerciele hiphop.
Het probleem is dat er een hoop breezahtrutjes en wannabegangsters rondlopen die 2 nummers van Eminem kennen en vervolgens "fan"zijn, maar verder niet weten wat hiphop uberhaupt is.
Ik heb ook eigenlijk helemaal geen zin om hier op te reageren, wat een loos topic op deze manier.
De ene helft lult bullshit en de andere helft loopt alleen maar verwijten ze maken en anderen af te zeiken.
De enigste zinvolle posts die ik heb gezien zijn van Hip Hop Central matties, word.

Ik ken het orgineel niet, wist niet eens dat ie er was, maar ik vind em op zich wel aardig, het is sowieso weer eens iets anders in de charts. Ik wist ook niet eens dat de beat van Em was.

Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
pi_15842927
ik vind van beide kanten slechte reacties komen eerlijkgezegd

-veggie- door te schelden win je natuurlijk nooit een discussie, en je zou misschien wat meer kunnen openstaan voor andere hiphop artiesten?

tony, waarom val je altijd terug op die old school shit enzo? ik hou van die premier beats, maar om te zeggen dat zijn productie altijd met enorme sprongen vooruit gaat? in ieder geval niet meer dan die van dr dre als ik eerlijk ben, dre heeft wel vaak dezelfde george clinton sample gebruikt, maar hij heeft toch wel variatie in de producties gehad moet ik zeggen, als ik de beats van 'Truth Hurst - Addictive' naast die van 'Snoop Dogg - Gz And Hustlas' leg kan ik dat moeilijk ontkennen

en waarom graag donkere beats? geef mij maar funk! maar das een verschil van smaak natuurlijk

en Ludacris is toch niet zo veel mis mee, gasten als Chingy, Fabulous etc vind ik zelf ook whack, maar ludacris heeft toch wat vette tracks op z'n naam staan, 'Saturday' en die laatste single bijvoorbeeld, goeie beat, donker zelfs;)

en ohja, beetje ontopic nog: ik vind de productie van eminem niet bijzonder en het refrein is echt WALGELIJK gesampled als je 't mij vraagt

pi_15843680
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 23:55 schreef le_knightclub_soda het volgende:

tony, waarom val je altijd terug op die old school shit enzo? ik hou van die premier beats, maar om te zeggen dat zijn productie altijd met enorme sprongen vooruit gaat?

Dat heb ik ook nergens beweerd, maar goed. Zoals je hebt kunnen zien heb ik ook voldoende nieuwe producers genoemd. RjD2, El-P en The Alchemist zijn nog relatief kort bezig. En de beats van Premo vielen op het laatste album wat tegen, maar tussen Step in the Arena en Moment of Truth hoor je een grote ontwikkeling.

De beats van Dre zijn sinds het album van The Firm eigenlijk nauwelijks veranderd. NWA en het begin van z'n deathrow tijd was goed en innovatief, Aftermath daarintegen is 13 in het dozijn gedoe. En ik ben niet de enige die dat vind hoor. Waarom denk je dat Rakim uiteindelijk niet besloten heeft om met Aftermath en Shady records in zee te gaan?

quote:
en Ludacris is toch niet zo veel mis mee, gasten als Chingy, Fabulous etc vind ik zelf ook whack, maar ludacris heeft toch wat vette tracks op z'n naam staan, 'Saturday' en die laatste single bijvoorbeeld, goeie beat, donker zelfs;)
Daar verschillen we dan wel heel erg over van mening om het zacht uit te drukken
quote:
en waarom graag donkere beats? geef mij maar funk! maar das een verschil van smaak natuurlijk
Een goede funky beat van Redman, Cypress Hill of Delinquwnt Habits kan ik goed waarderern, maar het gaat me meer om de mensen die over Bitches en Dope rappen over die beats heen. 1 of 2 thug nummers, dat kan ik nog wel hebben, maar een hele cd vol met dat soort onzin is gewoon schadelijk voor de hele scene
quote:
en ohja, beetje ontopic nog: ik vind de productie van eminem niet bijzonder en het refrein is echt WALGELIJK gesampled als je 't mij vraagt
Daar zijn we het iig 100% over eens
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15843962
quote:
Op woensdag 31 december 2003 00:21 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]
Dat heb ik ook nergens beweerd, maar goed. Zoals je hebt kunnen zien heb ik ook voldoende nieuwe producers genoemd. RjD2, El-P en The Alchemist zijn nog relatief kort bezig. En de beats van Premo vielen op het laatste album wat tegen, maar tussen Step in the Arena en Moment of Truth hoor je een grote ontwikkeling.

ik doelde inderdaad op The Ownerz, een heerlijke plaat, maar wel weer ERG standaard premo geluid

en El-P's instrumentale hiphop album vond ik niet zo bijzonder, maar die laatste van Aesop Rock heeft ie toch ook geproduceerd? dat vind ik echt een geweldige plaat, vooral de openingstrack en 'no jumper cables!

pi_15844006
wat ik trouwens niet snap is dat 50 Cent zo is gaan mompelen
ik hoorde z'n track How To Rob van een paar jaar terug
komische tekst, en niet binnensmonds gerapt, vreemde ontwikkeling heeft die gast doorgemaakt dan
pi_15844054
Ja d'r ging toch een of ander ghettosprookje rond dat hij veel klappen heeft gehad (of was geschoten in z'n longen) waardoor z'n luchtwegen en ademhaling verandert was...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')