abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15783832
Weet iemand wat de acceleratietijd van modale truck is, zonder oplegger? Dus een gemiddelde truck die vandaag de dag geproduceerd wordt.
pi_15788608
Dat is moeilijk te zeggen, want losse trekkers zijn er vanaf 210 tot 610 pk. Maar reken er maar op dat een trekker (zonder oplegger) met zo'n 500pk minstens net zo snel bij de 90km/u (begrenzer) zit als een gemiddelde gezinsauto.
  maandag 29 december 2003 @ 10:07:29 #3
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_15788869
quote:
Op maandag 29 december 2003 09:49 schreef Virus.NL het volgende:
Dat is moeilijk te zeggen, want losse trekkers zijn er vanaf 210 tot 610 pk. Maar reken er maar op dat een trekker (zonder oplegger) met zo'n 500pk minstens net zo snel bij de 90km/u (begrenzer) zit als een gemiddelde gezinsauto.
Sneller... de gemiddelde GTI word er nog uitgetrokken... doe daarom ook NOOIT en echt NOOIT wedstrijdje met een truck zonder oplegger....
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_15788944
Moet zo'n truck geen 20 versnellingen door voordat hij op de 90 zit ? Dan kun je het daar ook wel op winnen
"In theory, there is no difference between theory and practice. In practice, there is." - Yogi Berra
pi_15788976
Een NS-1600 locomotief accelereert pas snel.. Een losse loc met 4540 Kw vermogen trekt zo een ferrari eruit.
pi_15788994
quote:
Op maandag 29 december 2003 10:12 schreef spearhead het volgende:
Moet zo'n truck geen 20 versnellingen door voordat hij op de 90 zit ? Dan kun je het daar ook wel op winnen
nee want zon ding schakeld van 2 naar 9 ofzo in 1x, kan veel versnellingen overslaan, ze trekken ook alleen op in 1 als het gigantisch steil is en ze een gigantische oplegger erachter hebben, meestal rijden ze weg in 2 of 3
pi_15788996
quote:
Op maandag 29 december 2003 10:07 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Sneller... de gemiddelde GTI word er nog uitgetrokken... doe daarom ook NOOIT en echt NOOIT wedstrijdje met een truck zonder oplegger....


Lang niet alle chauffeurs doen stoplichtsprintjes met een losse trekker hoor En als het een beetje nat is en je hebt een wat ouder model (dus zonder TC) dan is het al helemaal niet verstandig, want dan sta je binnen de kortste keren achterstevoren.
pi_15789003
quote:
Op maandag 29 december 2003 10:14 schreef KonnieKipke het volgende:
Een NS-1600 locomotief accelereert pas snel.. Een losse loc met 4540 Kw vermogen trekt zo een ferrari eruit.
jah maar ze nemen de rotondes wel lastig hoor
pi_15789024
quote:
Op maandag 29 december 2003 10:12 schreef spearhead het volgende:
Moet zo'n truck geen 20 versnellingen door voordat hij op de 90 zit ? Dan kun je het daar ook wel op winnen
Van 0 tot 90 kan je in 3 versnellingen doen (ook wel 2 maar dat vind je koppeling niet zo fijn).
pi_15789062
quote:
Op maandag 29 december 2003 10:14 schreef KonnieKipke het volgende:
Een NS-1600 locomotief accelereert pas snel.. Een losse loc met 4540 Kw vermogen trekt zo een ferrari eruit.
Vanaf 0 zie ik dat toch niet echt zitten. (als ie al op gang is geloof ik t wel) Volgens mij kan zo'n ding dat vermogen bij stilstand echt niet op die smalle gladde rails kwijt. Hoeveel wielen worden er eigenlijk aangedreven bij zo'n kreng?
pi_15789266
quote:
Op maandag 29 december 2003 10:19 schreef DIJK het volgende:

[..]

Vanaf 0 zie ik dat toch niet echt zitten. (als ie al op gang is geloof ik t wel) Volgens mij kan zo'n ding dat vermogen bij stilstand echt niet op die smalle gladde rails kwijt. Hoeveel wielen worden er eigenlijk aangedreven bij zo'n kreng?


4 assen; en onder droge omstandigheden uiteraard.
pi_15791826
Okee, maar neem dan eens een truck van gemiddeld gewicht en gemiddeld koppel (en vermogen).
Hoe snel kan dat ding van 0 naar 100 onder normale omstandigheden en met goed schakelen (net zoals je een 0-100 acceleratie bij een personenauto doet)?

Edit: typo

pi_15791881
quote:
Op maandag 29 december 2003 12:26 schreef Jeroen_M het volgende:
Okee, maar neem dan eens een truck van gemiddeld gewicht en gemiddeld koppel (en vermogen).
Hoe snel kan dat ding van 0 naar 100 onder normale omstandigheden en met goed schakelen (net zoals je een 0-100 acceleratie bij een personenauto doet)?

Edit: typo


Niet, want er zit een begrenzer (89km/u) op
  maandag 29 december 2003 @ 12:29:33 #14
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_15791901
quote:
Op maandag 29 december 2003 12:26 schreef Jeroen_M het volgende:
Okee, maar neem dan eens een truck van gemiddeld gewicht en gemiddeld koppel (en vermogen).
Hoe snel kan dat ding van 0 naar 100 onder normale omstandigheden en met goed schakelen (net zoals je een 0-100 acceleratie bij een personenauto doet)?

Edit: typo


Als je een fatsoenlijke auto of motor hebt hoef je niet te schakelen van 0 naar 100
Maar binnen een seconde of 9?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_15791938
quote:
Op maandag 29 december 2003 12:29 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Als je een fatsoenlijke auto of motor hebt hoef je niet te schakelen van 0 naar 100
Maar binnen een seconde of 9?


ehm jij mag die autos even aanwijzen, denk dat het er geen 10 zijn op de wereld (productie wagens en geen automaten) meeste moet je net rond 60/70 schakelen naar 2
  maandag 29 december 2003 @ 12:34:49 #16
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_15792010
quote:
Op maandag 29 december 2003 12:31 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

ehm jij mag die autos even aanwijzen, denk dat het er geen 10 zijn op de wereld (productie wagens en geen automaten) meeste moet je net rond 60/70 schakelen naar 2


Mijn ervaring igt idd bij automaten, dus ik ging er van uit dat er ook wel handbakken waren die zo kwamen in de 1.
Maar als er maar 10 zijn, zullen dat best fatsoenlijke wagens zijn of niet?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_15792101
Gewoon een modale truck zonder oplegger in de stoplichtsprint. Zonder begrenzing natuurlijk.
pi_15792365
quote:
Op maandag 29 december 2003 12:34 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Mijn ervaring igt idd bij automaten, dus ik ging er van uit dat er ook wel handbakken waren die zo kwamen in de 1.
Maar als er maar 10 zijn, zullen dat best fatsoenlijke wagens zijn of niet?


zijn ook maar gruwelijk weinig automaten die in 1 tot de 100 komen hoor, enige waar ik het zeker van weet is de aston marint vanquish, qua handgeschakelde autos denk ik dat ik mijn idee van 10 moet omlaag stellen naar 5...
pi_15795934
quote:
Op maandag 29 december 2003 12:29 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Als je een fatsoenlijke auto of motor hebt hoef je niet te schakelen van 0 naar 100
Maar binnen een seconde of 9?


sneller...

+- 500pk @ 1600rpm en 2000nm koppel @1300rpm
en dat alles bij 3 ton gewicht...


met een aardige vrachtwagen trek je de straatstenen uit de grond en een gti dik voorbij...

reken maar uit... 3x het gewicht maar ook 2,5 tot 3x het aantal pk's en 10x het aantal nm's koppel

Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 29 december 2003 @ 16:32:10 #20
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_15798685
quote:
Op maandag 29 december 2003 12:47 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

zijn ook maar gruwelijk weinig automaten die in 1 tot de 100 komen hoor, enige waar ik het zeker van weet is de aston marint vanquish, qua handgeschakelde autos denk ik dat ik mijn idee van 10 moet omlaag stellen naar 5...


Chevrolet Corsica 3.1 V6, 0-80 in zijn 1, heeft maar drie versnellingen plus een overdrive. Tevens is deze begrensd op 4250 toeren en door chiptuning kan die bijna 8000 toeren halen. Dan gaat die dik over de 100 in zijn één.
Geconstateerd uit ervaring, ik kende iemand met een Chevrolet Beretta 3.1 V6 (2-deurs versie van de Corsica)
Dus er is er iig 1
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  maandag 29 december 2003 @ 19:12:08 #21
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_15803309
Een bepaald model Honda Civic heeft ooit een 2bak automaat gehad.
Ding trok als een idioot, jammer dat ze nu bijna niet meer te vinden zijn.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_15809766
mn pa heeft een FH12 met 460pk maar die trekt niet zoals een gti hoor, die dingen maken geen toeren, alles is erop afgesteld dat het zo zuinig mogeljk is, en op kracht, maar ze trekken er standaard geen gti uit hoor
Weet iemand nog een leuke signature???
pi_15811225
quote:
Op maandag 29 december 2003 16:32 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Chevrolet Corsica 3.1 V6, 0-80 in zijn 1, heeft maar drie versnellingen plus een overdrive. Tevens is deze begrensd op 4250 toeren en door chiptuning kan die bijna 8000 toeren halen. Dan gaat die dik over de 100 in zijn één.
Geconstateerd uit ervaring, ik kende iemand met een Chevrolet Beretta 3.1 V6 (2-deurs versie van de Corsica)
Dus er is er iig 1


Beretta heeft een hele andere kont met ronde lichten en de Corsica heeft vierkante lichten. Verder klopt je verhaal Chevy Rules !!
In certain extreme situations, the law is inadequate.
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
pi_15811637
Hmmm, tegenstrijdige berichten. Kan iemand het verlossende antwoord geven (ongeveer natuurlijk)?. Eventueel met bewijs of uitleg.
pi_15832697
Hier nog een linkje met nog meer tegenstrijdige berichten

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?f=1&i=11677&t=11661

pi_15833667
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:50 schreef Youp het volgende:

[..]

reken maar uit... 3x het gewicht maar ook 2,5 tot 3x het aantal pk's en 10x het aantal nm's koppel


Mjaw de Cw waarde is ook gaarder..
zo kan die wel weer...
pi_15847561
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 18:25 schreef Virus.NL het volgende:
Hier nog een linkje met nog meer tegenstrijdige berichten

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?f=1&i=11677&t=11661


Hieruit concludeer ik dat volgens de (ex)truckers word beweerd dat een truck met meer dan 500 pk, 0-100 in 10 seconden doet. Dat win je heus wel met je GTi, niet geheel eerlijk, maar toch
  woensdag 31 december 2003 @ 10:33:43 #28
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_15849618
quote:
Op woensdag 31 december 2003 03:40 schreef yup het volgende:

[..]

Hieruit concludeer ik dat volgens de (ex)truckers word beweerd dat een truck met meer dan 500 pk, 0-100 in 10 seconden doet. Dat win je heus wel met je GTi, niet geheel eerlijk, maar toch


Moet die dr*pl*l in de gti wel kunnen schakelen
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_15880076
In een seconde of 10 dus. Is het niet te berekenen?
*Mensen met een natuurkundige achtergrond roepende *
pi_15880836
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 17:51 schreef Jeroen_M het volgende:
In een seconde of 10 dus. Is het niet te berekenen?
*Mensen met een natuurkundige achtergrond roepende *
Als het een keer uit komt zal ik de tijd eens opmeten bij een scania topline met 530pk. Dat zal dan van 0 tot 90 km/u worden vanwege de begrenzer
pi_15889628
Ik heb met een daf 95 xf 380pk toch al verschillende gti's er uit gereden. Met een losse trekker kan je in principe al optrekken in de 5e versnelling. Is vooral leuk als het een beetje berg opgaat dan rij je alles voorbij.
pi_15892397
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 23:49 schreef DynamicMaster het volgende:
Ik heb met een daf 95 xf 380pk toch al verschillende gti's er uit gereden. Met een losse trekker kan je in principe al optrekken in de 5e versnelling. Is vooral leuk als het een beetje berg opgaat dan rij je alles voorbij.
En aan hoeveel seconden moet ik dan ongeveer denken? 6/7?
pi_15894924
Lekker belangrijk
  vrijdag 2 januari 2004 @ 10:29:01 #35
32050 Roadster
Heb jij cabrio ofzo?
pi_15894982
Ik heb een keer met mn astra 2.0dti gesprint tegen een volvo FH16, die was toch echt sneller richting de 100... best wel een dis :s
If everything is under control, you're not going fast enough!!!
pi_15905802
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 10:25 schreef Rietvaerder het volgende:
Lekker belangrijk
Voor mij meer dan voor jou!
  vrijdag 2 januari 2004 @ 21:40:27 #37
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_15911033
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 10:28 schreef Juup© het volgende:
Dag Ferrari

[afbeelding]


In die zelfde show werd er verteld dan race trucks van 0 tot 100 in 9.6 s deed.... En dat met 1250pk....
Of kan iemand mij hier vertellen dat ik het verkeerd gezien heb
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_15911208
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 21:40 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

In die zelfde show werd er verteld dan race trucks van 0 tot 100 in 9.6 s deed.... En dat met 1250pk....
Of kan iemand mij hier vertellen dat ik het verkeerd gezien heb


Hmm, dat is dan weer niet heel indrukwekkend!
pi_15911791
Een racetruck is sneller met optrekken dan een DTM-racer
  vrijdag 2 januari 2004 @ 22:24:39 #40
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_15912520
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 22:02 schreef Virus.NL het volgende:
Een racetruck is sneller met optrekken dan een DTM-racer
Dat dacht ik eigenlijk ook en heb ff verder gezocht en vond er eentje die er 5 s over doet. Bron

Dus als iemand mij nog die 9,6 s kan uitleggen Ik weet namelijk zeker dat dat getal goed is, maar wat het betekent?

Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_15912606
Offtopic maar wel leuk

"Slingshot II" Scania T Race truck for Show & go! Bodywork and panels in handshaped 4mm aluminium by Tord "the Hammer" Åberg at Eksjö M&T. A Scania 14,2 engine DSC14 is fitted in an aluminium chassi with an output of 3000hp at 4200rpm. torque reaches 6200Nm. with the help of six, yes six! turbos with two stage supercharging, Allison automatic gearbox handles the power to the rear wheels for a powerfull launching of this 5840kg Scania.

nog veel meer leuke scania's op www.svempas.se

pi_15913617
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 22:27 schreef Virus.NL het volgende:
Offtopic maar wel leuk

"Slingshot II" Scania T Race truck for Show & go! Bodywork and panels in handshaped 4mm aluminium by Tord "the Hammer" Åberg at Eksjö M&T. A Scania 14,2 engine DSC14 is fitted in an aluminium chassi with an output of 3000hp at 4200rpm. torque reaches 6200Nm. with the help of six, yes six! turbos with two stage supercharging, Allison automatic gearbox handles the power to the rear wheels for a powerfull launching of this 5840kg Scania.

[afbeelding]

nog veel meer leuke scania's op www.svempas.se


daar wil ik wel eens een ritje in maken

alleen dan weg met de spoilers en die roostertjes voor de achterwielen

Hopeloos benzine verslaafd
pi_15913680
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 22:56 schreef Youp het volgende:

[..]

daar wil ik wel eens een ritje in maken

alleen dan weg met de spoilers en die roostertjes voor de achterwielen


The Shark zag er in het echt ook wel heel cool uit
als ik het geld zou hebben...

Deze dus

[Dit bericht is gewijzigd door Virus.NL op 02-01-2004 23:05]

pi_15913722
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 22:57 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

The Shark zag er in het echt ook wel heel cool uit
als ik het geld zou hebben...


droomt mee
Hopeloos benzine verslaafd
pi_15916657
Die dingen gaan helaas niet hard.
Het zijn namelijk diesels.
pi_15916668

Deze topic kan dicht!

pi_15916831
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 00:32 schreef martnl het volgende:
Die dingen gaan helaas niet hard.
Het zijn namelijk diesels.
hoe ontzettend dom ben jij.....
Hopeloos benzine verslaafd
pi_15916890
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 00:38 schreef Youp het volgende:

[..]

hoe ontzettend dom ben jij.....


DICHT !!!

Dus niet meer reageren.

pi_15917458
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 00:41 schreef martnl het volgende:

[..]

DICHT !!!

Dus niet meer reageren.


jij bent niet de TS en jij bent ook geen mod... dus wie geeft jou t recht te bepalen dat t topic dicht moet?
Hopeloos benzine verslaafd
pi_15918403
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 22:24 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Dat dacht ik eigenlijk ook en heb ff verder gezocht en vond er eentje die er 5 s over doet. Bron

Dus als iemand mij nog die 9,6 s kan uitleggen Ik weet namelijk zeker dat dat getal goed is, maar wat het betekent?


Zou die 9,6 sec niet van 0-100 MIJL per uur zijn? Ze zijn ook begrensd op 100 mijl per uur namelijk...
pi_15918456
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 00:41 schreef martnl het volgende:

[..]

DICHT !!!

Dus niet meer reageren.


wannabe modje
pi_15919067
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 00:41 schreef martnl het volgende:

[..]

DICHT !!!

Dus niet meer reageren.


Waarom?

Er zijn nog steeds niet echt bronnen/bewijzen!

pi_15922661
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 01:39 schreef Threepio het volgende:

[..]

Zou die 9,6 sec niet van 0-100 MIJL per uur zijn? Ze zijn ook begrensd op 100 mijl per uur namelijk...


Ja ik denk dat je wel gelijk hebt
  zaterdag 3 januari 2004 @ 11:02:21 #54
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_15922681
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 01:39 schreef Threepio het volgende:

[..]

Zou die 9,6 sec niet van 0-100 MIJL per uur zijn? Ze zijn ook begrensd op 100 mijl per uur namelijk...


Dat klinkt wel logisch
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_15922784
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 18:25 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Als het een keer uit komt zal ik de tijd eens opmeten bij een scania topline met 530pk. Dat zal dan van 0 tot 90 km/u worden vanwege de begrenzer


Dat zal dus met deze zijn
Heeeeeel misschien dat ik het maandag ga proberen.

pi_15957402
Hier heb ik nog een filmpje gevonden van een optrekkende losse trekker, jammergenoeg is het niet echt duidelijk te zien hoe snel die optrekt. (Scania met 480pk)

http://www.v8power.nl/Gert%20Ouwehand%20164%20480%20Trekt%20Op.wmv

[Dit bericht is gewijzigd door Virus.NL op 04-01-2004 17:08]

pi_15958446
Nee, dat is inderdaad wel jammer!
  zondag 4 januari 2004 @ 19:33:24 #58
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_15961013
laatst op omroep brabant een wedstrijdje gezien tussen de dakar truck van de Rooy en een Seat Leon Cupra 20v. die truck trok die seat echt helemaal de stront uit de ogen, ik geloof dat ie er 6 sec over deed
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_15961171
quote:
Op zondag 4 januari 2004 19:33 schreef Jackal_Omega het volgende:
laatst op omroep brabant een wedstrijdje gezien tussen de dakar truck van de Rooy en een Seat Leon Cupra 20v. die truck trok die seat echt helemaal de stront uit de ogen, ik geloof dat ie er 6 sec over deed
en die zijn nieteens echt opgevoert ofzo... ivm verbruik...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_15961516
quote:
Op zondag 4 januari 2004 19:38 schreef Youp het volgende:

[..]

en die zijn nieteens echt opgevoert ofzo... ivm verbruik...


circa 589 kW (800 pk) bij 1.800-2.000 tpm
http://www.dakar-derooy.com/2004/nl/nltechnic.htm
en de service trucks hebben circa 460 kW (625 pk) bij 2.100 tpm
pi_15961608
quote:
Op zondag 4 januari 2004 19:51 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

circa 589 kW (800 pk) bij 1.800-2.000 tpm
http://www.dakar-derooy.com/2004/nl/nltechnic.htm
en de service trucks hebben circa 460 kW (625 pk) bij 2.100 tpm


ok ze zijn een beetje gekieteld... maar goed
Hopeloos benzine verslaafd
pi_15961636
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 21:40 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

In die zelfde show werd er verteld dan race trucks van 0 tot 100 in 9.6 s deed.... En dat met 1250pk....
Of kan iemand mij hier vertellen dat ik het verkeerd gezien heb


Dit is wat Jan Lammers zegt over racetrucks:

"Alleen de rempunten zullen al heel veel verschillen, want zon racetruck weegt maar liefst 4,5 ton en heeft 950 pk. Verder hebben de trucks een snelheidsbegrenzer die staat ingesteld op 160 km/uur topsnelheid, maar als je weet dat zon kanon sneller accelereert dan een MotoGP-race machine of een GT3 Porsche, dan staat me heel wat te wachten."

http://www.poleposition.nl/nieuws2/2003/348.htm

pi_15961877
quote:
Op zondag 4 januari 2004 19:56 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Dit is wat Jan Lammers zegt over racetrucks:

"Alleen de rempunten zullen al heel veel verschillen, want zon racetruck weegt maar liefst 4,5 ton en heeft 950 pk. Verder hebben de trucks een snelheidsbegrenzer die staat ingesteld op 160 km/uur topsnelheid, maar als je weet dat zon kanon sneller accelereert dan een MotoGP-race machine of een GT3 Porsche, dan staat me heel wat te wachten."

http://www.poleposition.nl/nieuws2/2003/348.htm


ik heb ook eens op discovery gehoord dat t de snelst accelererende machines op de aarde waren... maar dat zal wel een foutje zijn want een F1 auto wil natuurlijk wel wat harder
Hopeloos benzine verslaafd
pi_15963243
quote:
Op zondag 4 januari 2004 20:05 schreef Youp het volgende:

[..]

ik heb ook eens op discovery gehoord dat t de snelst accelererende machines op de aarde waren... maar dat zal wel een foutje zijn want een F1 auto wil natuurlijk wel wat harder


Ja, dat lijkt mij ook ja!
pi_16073311
Voorzichtig kickje!
pi_16074053
quote:
Op zondag 4 januari 2004 20:05 schreef Youp het volgende:

[..]

ik heb ook eens op discovery gehoord dat t de snelst accelererende machines op de aarde waren... maar dat zal wel een foutje zijn want een F1 auto wil natuurlijk wel wat harder


F1 acceleert niet hardern dan een MotoGP bike
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_16074604
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 17:04 schreef slashme het volgende:

[..]

F1 acceleert niet hardern dan een MotoGP bike


En heb je ook een bron met gegevens over de acceleratie van MotoGPen F1-wagens?
quote:
Op zondag 4 januari 2004 19:56 schreef Virus.NL het volgende:
Dit is wat Jan Lammers zegt over racetrucks:

"Alleen de rempunten zullen al heel veel verschillen, want zon racetruck weegt maar liefst 4,5 ton en heeft 950 pk. Verder hebben de trucks een snelheidsbegrenzer die staat ingesteld op 160 km/uur topsnelheid, maar als je weet dat zon kanon sneller accelereert dan een MotoGP-race machine of een GT3 Porsche, dan staat me heel wat te wachten."

http://www.poleposition.nl/nieuws2/2003/348.htm


pi_16074882
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 17:04 schreef slashme het volgende:

[..]

F1 acceleert niet hardern dan een MotoGP bike


ja ok... maar t lijkt me een beetje stug dat zo'n truck sneller trekt dan een GPbike wat overigens niet wil zeggen dat ze niet bloedsnel zijn! en anders laat je maar wat bronnen zien... daar sta jij namelijk ook altijd zo om te springen.........
Hopeloos benzine verslaafd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')