quote:Sneller... de gemiddelde GTI word er nog uitgetrokken... doe daarom ook NOOIT en echt NOOIT wedstrijdje met een truck zonder oplegger....
Op maandag 29 december 2003 09:49 schreef Virus.NL het volgende:
Dat is moeilijk te zeggen, want losse trekkers zijn er vanaf 210 tot 610 pk. Maar reken er maar op dat een trekker (zonder oplegger) met zo'n 500pk minstens net zo snel bij de 90km/u (begrenzer) zit als een gemiddelde gezinsauto.
quote:nee want zon ding schakeld van 2 naar 9 ofzo in 1x, kan veel versnellingen overslaan, ze trekken ook alleen op in 1 als het gigantisch steil is en ze een gigantische oplegger erachter hebben, meestal rijden ze weg in 2 of 3
Op maandag 29 december 2003 10:12 schreef spearhead het volgende:
Moet zo'n truck geen 20 versnellingen door voordat hij op de 90 zit ? Dan kun je het daar ook wel op winnen
quote:Lang niet alle chauffeurs doen stoplichtsprintjes met een losse trekker hoor
Op maandag 29 december 2003 10:07 schreef WaSTeiL het volgende:[..]
Sneller... de gemiddelde GTI word er nog uitgetrokken... doe daarom ook NOOIT en echt NOOIT wedstrijdje met een truck zonder oplegger....
quote:jah maar ze nemen de rotondes wel lastig hoor
Op maandag 29 december 2003 10:14 schreef KonnieKipke het volgende:
Een NS-1600 locomotief accelereert pas snel.. Een losse loc met 4540 Kw vermogen trekt zo een ferrari eruit.
quote:Van 0 tot 90 kan je in 3 versnellingen doen (ook wel 2 maar dat vind je koppeling niet zo fijn).
Op maandag 29 december 2003 10:12 schreef spearhead het volgende:
Moet zo'n truck geen 20 versnellingen door voordat hij op de 90 zit ? Dan kun je het daar ook wel op winnen
quote:Vanaf 0 zie ik dat toch niet echt zitten. (als ie al op gang is geloof ik t wel) Volgens mij kan zo'n ding dat vermogen bij stilstand echt niet op die smalle gladde rails kwijt. Hoeveel wielen worden er eigenlijk aangedreven bij zo'n kreng?
Op maandag 29 december 2003 10:14 schreef KonnieKipke het volgende:
Een NS-1600 locomotief accelereert pas snel.. Een losse loc met 4540 Kw vermogen trekt zo een ferrari eruit.
quote:4 assen; en onder droge omstandigheden uiteraard.
Op maandag 29 december 2003 10:19 schreef DIJK het volgende:[..]
Vanaf 0 zie ik dat toch niet echt zitten. (als ie al op gang is geloof ik t wel) Volgens mij kan zo'n ding dat vermogen bij stilstand echt niet op die smalle gladde rails kwijt. Hoeveel wielen worden er eigenlijk aangedreven bij zo'n kreng?
Edit: typo
quote:Niet, want er zit een begrenzer (89km/u) op
Op maandag 29 december 2003 12:26 schreef Jeroen_M het volgende:
Okee, maar neem dan eens een truck van gemiddeld gewicht en gemiddeld koppel (en vermogen).
Hoe snel kan dat ding van 0 naar 100 onder normale omstandigheden en met goed schakelen (net zoals je een 0-100 acceleratie bij een personenauto doet)?Edit: typo
quote:Als je een fatsoenlijke auto of motor hebt hoef je niet te schakelen van 0 naar 100
Op maandag 29 december 2003 12:26 schreef Jeroen_M het volgende:
Okee, maar neem dan eens een truck van gemiddeld gewicht en gemiddeld koppel (en vermogen).
Hoe snel kan dat ding van 0 naar 100 onder normale omstandigheden en met goed schakelen (net zoals je een 0-100 acceleratie bij een personenauto doet)?Edit: typo
quote:ehm jij mag die autos even aanwijzen, denk dat het er geen 10 zijn op de wereld (productie wagens en geen automaten) meeste moet je net rond 60/70 schakelen naar 2
Op maandag 29 december 2003 12:29 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Als je een fatsoenlijke auto of motor hebt hoef je niet te schakelen van 0 naar 100
Maar binnen een seconde of 9?
quote:Mijn ervaring igt idd bij automaten, dus ik ging er van uit dat er ook wel handbakken waren die zo kwamen in de 1.
Op maandag 29 december 2003 12:31 schreef -_Tommy_- het volgende:[..]
ehm jij mag die autos even aanwijzen, denk dat het er geen 10 zijn op de wereld (productie wagens en geen automaten) meeste moet je net rond 60/70 schakelen naar 2
quote:zijn ook maar gruwelijk weinig automaten die in 1 tot de 100 komen hoor, enige waar ik het zeker van weet is de aston marint vanquish, qua handgeschakelde autos denk ik dat ik mijn idee van 10 moet omlaag stellen naar 5...
Op maandag 29 december 2003 12:34 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Mijn ervaring igt idd bij automaten, dus ik ging er van uit dat er ook wel handbakken waren die zo kwamen in de 1.
Maar als er maar 10 zijn, zullen dat best fatsoenlijke wagens zijn of niet?
quote:sneller...
Op maandag 29 december 2003 12:29 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Als je een fatsoenlijke auto of motor hebt hoef je niet te schakelen van 0 naar 100
Maar binnen een seconde of 9?
+- 500pk @ 1600rpm en 2000nm koppel @1300rpm
en dat alles bij 3 ton gewicht...
met een aardige vrachtwagen trek je de straatstenen uit de grond en een gti dik voorbij...
reken maar uit... 3x het gewicht maar ook 2,5 tot 3x het aantal pk's en 10x het aantal nm's koppel
quote:Chevrolet Corsica 3.1 V6, 0-80 in zijn 1, heeft maar drie versnellingen plus een overdrive. Tevens is deze begrensd op 4250 toeren en door chiptuning kan die bijna 8000 toeren halen. Dan gaat die dik over de 100 in zijn één.
Op maandag 29 december 2003 12:47 schreef -_Tommy_- het volgende:[..]
zijn ook maar gruwelijk weinig automaten die in 1 tot de 100 komen hoor, enige waar ik het zeker van weet is de aston marint vanquish, qua handgeschakelde autos denk ik dat ik mijn idee van 10 moet omlaag stellen naar 5...
quote:Beretta heeft een hele andere kont met ronde lichten en de Corsica heeft vierkante lichten. Verder klopt je verhaal
Op maandag 29 december 2003 16:32 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Chevrolet Corsica 3.1 V6, 0-80 in zijn 1, heeft maar drie versnellingen plus een overdrive. Tevens is deze begrensd op 4250 toeren en door chiptuning kan die bijna 8000 toeren halen. Dan gaat die dik over de 100 in zijn één.
Geconstateerd uit ervaring, ik kende iemand met een Chevrolet Beretta 3.1 V6 (2-deurs versie van de Corsica)
Dus er is er iig 1
quote:Mjaw de Cw waarde is ook gaarder..
Op maandag 29 december 2003 14:50 schreef Youp het volgende:[..]
reken maar uit... 3x het gewicht maar ook 2,5 tot 3x het aantal pk's en 10x het aantal nm's koppel
quote:Hieruit concludeer ik dat volgens de (ex)truckers word beweerd dat een truck met meer dan 500 pk, 0-100 in 10 seconden doet. Dat win je heus wel met je GTi, niet geheel eerlijk, maar toch
Op dinsdag 30 december 2003 18:25 schreef Virus.NL het volgende:
Hier nog een linkje met nog meer tegenstrijdige berichtenhttp://www.autoweek.nl/forum/read.php?f=1&i=11677&t=11661
quote:Moet die dr*pl*l in de gti wel kunnen schakelen
Op woensdag 31 december 2003 03:40 schreef yup het volgende:[..]
Hieruit concludeer ik dat volgens de (ex)truckers word beweerd dat een truck met meer dan 500 pk, 0-100 in 10 seconden doet. Dat win je heus wel met je GTi, niet geheel eerlijk, maar toch
quote:Als het een keer uit komt zal ik de tijd eens opmeten bij een scania topline met 530pk. Dat zal dan van 0 tot 90 km/u worden vanwege de begrenzer
Op donderdag 1 januari 2004 17:51 schreef Jeroen_M het volgende:
In een seconde of 10 dus. Is het niet te berekenen?
*Mensen met een natuurkundige achtergrond roepende*
quote:En aan hoeveel seconden moet ik dan ongeveer denken? 6/7?
Op donderdag 1 januari 2004 23:49 schreef DynamicMaster het volgende:
Ik heb met een daf 95 xf 380pk toch al verschillende gti's er uit gereden. Met een losse trekker kan je in principe al optrekken in de 5e versnelling. Is vooral leuk als het een beetje berg opgaat dan rij je alles voorbij.
quote:Voor mij meer dan voor jou!
Op vrijdag 2 januari 2004 10:25 schreef Rietvaerder het volgende:
Lekker belangrijk
quote:In die zelfde show werd er verteld dan race trucks van 0 tot 100 in 9.6 s deed.... En dat met 1250pk....
Op vrijdag 2 januari 2004 10:28 schreef Juup© het volgende:
Dag Ferrari
quote:Hmm, dat is dan weer niet heel indrukwekkend!
Op vrijdag 2 januari 2004 21:40 schreef Herkauwer het volgende:[..]
In die zelfde show werd er verteld dan race trucks van 0 tot 100 in 9.6 s deed.... En dat met 1250pk....
Of kan iemand mij hier vertellen dat ik het verkeerd gezien heb
quote:Dat dacht ik eigenlijk ook en heb ff verder gezocht en vond er eentje die er 5 s over doet. Bron
Op vrijdag 2 januari 2004 22:02 schreef Virus.NL het volgende:
Een racetruck is sneller met optrekken dan een DTM-racer
Dus als iemand mij nog die 9,6 s kan uitleggen Ik weet namelijk zeker dat dat getal goed is, maar wat het betekent?
"Slingshot II" Scania T Race truck for Show & go! Bodywork and panels in handshaped 4mm aluminium by Tord "the Hammer" Åberg at Eksjö M&T. A Scania 14,2 engine DSC14 is fitted in an aluminium chassi with an output of 3000hp at 4200rpm. torque reaches 6200Nm. with the help of six, yes six! turbos with two stage supercharging, Allison automatic gearbox handles the power to the rear wheels for a powerfull launching of this 5840kg Scania.
nog veel meer leuke scania's op www.svempas.se
quote:daar wil ik wel eens een ritje in maken
Op vrijdag 2 januari 2004 22:27 schreef Virus.NL het volgende:
Offtopic maar wel leuk"Slingshot II" Scania T Race truck for Show & go! Bodywork and panels in handshaped 4mm aluminium by Tord "the Hammer" Åberg at Eksjö M&T. A Scania 14,2 engine DSC14 is fitted in an aluminium chassi with an output of 3000hp at 4200rpm. torque reaches 6200Nm. with the help of six, yes six! turbos with two stage supercharging, Allison automatic gearbox handles the power to the rear wheels for a powerfull launching of this 5840kg Scania.
nog veel meer leuke scania's op www.svempas.se
alleen dan weg met de spoilers en die roostertjes voor de achterwielen
quote:The Shark zag er in het echt ook wel heel cool uit
Op vrijdag 2 januari 2004 22:56 schreef Youp het volgende:[..]
daar wil ik wel eens een ritje in maken
![]()
![]()
alleen dan weg met de spoilers en die roostertjes voor de achterwielen
Deze dus
[Dit bericht is gewijzigd door Virus.NL op 02-01-2004 23:05]
quote:droomt mee
Op vrijdag 2 januari 2004 22:57 schreef Virus.NL het volgende:[..]
The Shark zag er in het echt ook wel heel cool uit
als ik het geld zou hebben...
quote:hoe ontzettend dom ben jij.....
Op zaterdag 3 januari 2004 00:32 schreef martnl het volgende:
Die dingen gaan helaas niet hard.
Het zijn namelijk diesels.![]()
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 00:38 schreef Youp het volgende:[..]
hoe ontzettend dom ben jij.....
DICHT !!!
Dus niet meer reageren.
quote:jij bent niet de TS en jij bent ook geen mod... dus wie geeft jou t recht te bepalen dat t topic dicht moet?
Op zaterdag 3 januari 2004 00:41 schreef martnl het volgende:[..]
DICHT !!!
Dus niet meer reageren.
quote:Zou die 9,6 sec niet van 0-100 MIJL per uur zijn? Ze zijn ook begrensd op 100 mijl per uur namelijk...
Op vrijdag 2 januari 2004 22:24 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Dat dacht ik eigenlijk ook en heb ff verder gezocht en vond er eentje die er 5 s over doet. Bron
Dus als iemand mij nog die 9,6 s kan uitleggen
Ik weet namelijk zeker dat dat getal goed is, maar wat het betekent?
quote:wannabe modje
Op zaterdag 3 januari 2004 00:41 schreef martnl het volgende:[..]
DICHT !!!
Dus niet meer reageren.
quote:Waarom?
Op zaterdag 3 januari 2004 00:41 schreef martnl het volgende:[..]
DICHT !!!
Dus niet meer reageren.
Er zijn nog steeds niet echt bronnen/bewijzen!
quote:Ja ik denk dat je wel gelijk hebt
Op zaterdag 3 januari 2004 01:39 schreef Threepio het volgende:[..]
Zou die 9,6 sec niet van 0-100 MIJL per uur zijn? Ze zijn ook begrensd op 100 mijl per uur namelijk...
quote:Dat klinkt wel logisch
Op zaterdag 3 januari 2004 01:39 schreef Threepio het volgende:[..]
Zou die 9,6 sec niet van 0-100 MIJL per uur zijn? Ze zijn ook begrensd op 100 mijl per uur namelijk...
quote:Dat zal dus met deze zijn
Op donderdag 1 januari 2004 18:25 schreef Virus.NL het volgende:[..]
Als het een keer uit komt zal ik de tijd eens opmeten bij een scania topline met 530pk. Dat zal dan van 0 tot 90 km/u worden vanwege de begrenzer
http://www.v8power.nl/Gert%20Ouwehand%20164%20480%20Trekt%20Op.wmv
[Dit bericht is gewijzigd door Virus.NL op 04-01-2004 17:08]
quote:en die zijn nieteens echt opgevoert ofzo... ivm verbruik...
Op zondag 4 januari 2004 19:33 schreef Jackal_Omega het volgende:
laatst op omroep brabant een wedstrijdje gezien tussen de dakar truck van de Rooy en een Seat Leon Cupra 20v. die truck trok die seat echt helemaal de stront uit de ogen, ik geloof dat ie er 6 sec over deed
quote:circa 589 kW (800 pk) bij 1.800-2.000 tpm
Op zondag 4 januari 2004 19:38 schreef Youp het volgende:[..]
en die zijn nieteens echt opgevoert ofzo... ivm verbruik...
quote:ok ze zijn een beetje gekieteld... maar goed
Op zondag 4 januari 2004 19:51 schreef Virus.NL het volgende:[..]
circa 589 kW (800 pk) bij 1.800-2.000 tpm
http://www.dakar-derooy.com/2004/nl/nltechnic.htm
en de service trucks hebben circa 460 kW (625 pk) bij 2.100 tpm
quote:Dit is wat Jan Lammers zegt over racetrucks:
Op vrijdag 2 januari 2004 21:40 schreef Herkauwer het volgende:[..]
In die zelfde show werd er verteld dan race trucks van 0 tot 100 in 9.6 s deed.... En dat met 1250pk....
Of kan iemand mij hier vertellen dat ik het verkeerd gezien heb
"Alleen de rempunten zullen al heel veel verschillen, want zon racetruck weegt maar liefst 4,5 ton en heeft 950 pk. Verder hebben de trucks een snelheidsbegrenzer die staat ingesteld op 160 km/uur topsnelheid, maar als je weet dat zon kanon sneller accelereert dan een MotoGP-race machine of een GT3 Porsche, dan staat me heel wat te wachten."
quote:ik heb ook eens op discovery gehoord dat t de snelst accelererende machines op de aarde waren... maar dat zal wel een foutje zijn want een F1 auto wil natuurlijk wel wat harder
Op zondag 4 januari 2004 19:56 schreef Virus.NL het volgende:[..]
Dit is wat Jan Lammers zegt over racetrucks:
"Alleen de rempunten zullen al heel veel verschillen, want zon racetruck weegt maar liefst 4,5 ton en heeft 950 pk. Verder hebben de trucks een snelheidsbegrenzer die staat ingesteld op 160 km/uur topsnelheid, maar als je weet dat zon kanon sneller accelereert dan een MotoGP-race machine of een GT3 Porsche, dan staat me heel wat te wachten."
http://www.poleposition.nl/nieuws2/2003/348.htm
quote:Ja, dat lijkt mij ook ja!
Op zondag 4 januari 2004 20:05 schreef Youp het volgende:[..]
ik heb ook eens op discovery gehoord dat t de snelst accelererende machines op de aarde waren... maar dat zal wel een foutje zijn want een F1 auto wil natuurlijk wel wat harder
quote:F1 acceleert niet hardern dan een MotoGP bike
Op zondag 4 januari 2004 20:05 schreef Youp het volgende:[..]
ik heb ook eens op discovery gehoord dat t de snelst accelererende machines op de aarde waren... maar dat zal wel een foutje zijn want een F1 auto wil natuurlijk wel wat harder
quote:En heb je ook een bron met gegevens over de acceleratie van MotoGPen F1-wagens?
Op donderdag 8 januari 2004 17:04 schreef slashme het volgende:[..]
F1 acceleert niet hardern dan een MotoGP bike
quote:
Op zondag 4 januari 2004 19:56 schreef Virus.NL het volgende:
Dit is wat Jan Lammers zegt over racetrucks:"Alleen de rempunten zullen al heel veel verschillen, want zon racetruck weegt maar liefst 4,5 ton en heeft 950 pk. Verder hebben de trucks een snelheidsbegrenzer die staat ingesteld op 160 km/uur topsnelheid, maar als je weet dat zon kanon sneller accelereert dan een MotoGP-race machine of een GT3 Porsche, dan staat me heel wat te wachten."
http://www.poleposition.nl/nieuws2/2003/348.htm
quote:ja ok... maar t lijkt me een beetje stug dat zo'n truck sneller trekt dan een GPbike
Op donderdag 8 januari 2004 17:04 schreef slashme het volgende:[..]
F1 acceleert niet hardern dan een MotoGP bike
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |