quote:Ben het helemaal hier mee eens... iedereen die zegt dat alleen zijn ook best leuk is, weet diep van binnen dat dat ONZIN is.
Op maandag 29 december 2003 07:42 schreef Untouchables het volgende:
Lijkt me echt zwaar balen, zou zelf ook weinig advies kunnen geven.
Kijk, mensen die zeggen dat het tegenwoordig zo overdreven verplicht is dat je een relatie hebt, en dat je hardstikke gelukkig kan zijn zonder etc etc..
Dat lijkt me gewoon niet waar. Stel je eens een leven lang voor, zonder iemand naast je die onwoorwaardelijk van je houdt.
Die je hand vasthoudt tijdens een romantische film, of die je eens stevig omhelst tijdens een avond strandwandeling..
Nooit iemand die je een troostende kus en knuf geeft als je eens in een dip zit..
Nooit iemand waarbij je jezelf eens lekker dierlijk kan laten gaan in bed..
20 jaar lang (ervan uitgaand dat je vanaf je 20e pas wanhopig wordt) wakker worden in een bed dat permanent leeg is..
Tuurlijk, je kan best wel vrienden hebben, die van alles met je delen...maar bovenstaande missen..nee.
Als je op je 40e geen relatie hebt gehad wordt het tijd dat je eens wat actiever opzoek gaat. Ik zou dan zeker eens wat boeken over dit soort materie gaan lezen. Er is zat informatie te vinden met tips over hoe met vrouwen/relaties om te gaan. Sommige mensen hebben helaas geen natuurlijke aanleg voor dit soort dingen... (zelf geen last van).
Ik denk zelf dat de verharding van de maatschappij (mensen zijn wat afstandelijker) er wel mee te maken heeft dat er veel meer vrijgezellen zijn in nederland. Wil je een relatie dan zul je actiever opzoek moeten gaan, het komt NIET VANZELF.
Ik heb het hier uit schaamte bijna nooit met mensen over maar het valt me op dat als je het er een keer over hebt mensen (met name vrouwen) je meteen gefrustreerd vinden. Dan denk ik altijd, heb je dan totaal geen inlevingsvermogen? Betrek het eens op jezelf trut, hoe zou JIJ het vinden als je op je 35e nog nooit een vent had gehad?? Geloof me, dan ben jij als vrouw ook niet blij hoor!
Daarom is het ook zo jammer dat er zo'n taboe ligt op clubs als www.friendshipfactory.nl en www.masterflirt.nl, dat wordt heel vaak aangezien als gelegenheden voor zielige kneusjes. Aan de andere kant is het vaak weer heel jammer dat de vrouwen die zich daar bevinden altijd een houding hebben van ik wil helemaal geen relatie, dus waag het niet me te versieren. Kortom, ook met zulke clubs kom je geen steek verder. Ik weet het ook allemaal niet meer hoor. Ik ben op zich best redelijk gelukkig maar als er werkelijk geen relatie voor me in zit dan hoef ik de 40 niet te halen, en dat meen ik echt. Niet dat ik bedoel dat ik ooit zelfmoord wil plegen maar ik hoop gewoon dat ik dan niet oud wordt. Alleen zijn tot je 75e bijvoorbeeld, kun je iets ergers bedenken?
quote:Ja, want je bent niet echt normaal als je dan nog geen relatie hebt.
Op zondag 28 december 2003 21:51 schreef Georges het volgende:
Wat een trieste reacties weer.
Het lijkt me wel wat gek om op die leeftijd nog geen intieme relatie gehad te hebben. Misschien een relatiebureau inschakelen of bij jezelf te rade gaan waar het aan kan liggen?
Jezus zeg, een relatie is geen must. Misschien willen sommige mensen wel helemaal geen relatie. Daar eens over nagedacht iemand?
Het is pas triest dat er altijd maar vanuitgegaan wordt dat iemand vrijgezel tegen zijn wil is.
edit:
Als iemand dan perse wel een relatie wil, moeten ze eens stoppen met zich schamen. Wat geef je erom wat iemand van je vindt? Je bent wie je bent. Het is "slechts" een kringetje wat je moet doorbreken.
Neem de volgende stelling eens. De rest van je leven vrijgezel met leuke hobby's, leuke vrienden maar geen vriendin en de rest van je leven met leuke hobby's, leuke vrienden en een te gekke relatie. Ik weet ZEKER dat iedereen dan voor het laatste kiest!
quote:Die "keuze" heeft de maatschappij al voor je gemaakt.
Op maandag 29 december 2003 10:09 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nou, ik vind het ook niet normaal als het dan nog steeds niet gelukt is. Blijkbaar mankeert er dan toch iets aan je of weet ik veel wat....Neem de volgende stelling eens. De rest van je leven vrijgezel met leuke hobby's, leuke vrienden maar geen vriendin en de rest van je leven met leuke hobby's, leuke vrienden en een te gekke relatie. Ik weet ZEKER dat iedereen dan voor het laatste kiest!
Sommige, zeer positief ingestelde mensen doorbreken deze cirkel, maar dat zijn er maar enkelen.
Ik zou al blij zijn met het eerste, maar toch zou ik wat missen.
"Iedereen" in dit topic vind het niet normaal dat iemand op zijn 40e nog nooit een relatie heeft gehad. Hoe kun je dan verwachten dat er iets verandert als de "hele" maatschappij je dan niet normaal vindt?
quote:Ik snap de taboe ook niet echt hoor, helaas staan veel mensen wel onterecht negatief tegenover dit soort dingen meer omdat ze zelf te bekrompen zijn en niet snappen dat Internet alleen een nieuw communicatie kanaal is. Waarom dit niet gebruiken om in contact te komen met andere mensen? Ik ben wel van mening dat je iemand niet echt kan leren kennen via Internet. Mee in contact komen ok, dan wel zo snel mogelijk het "echte" contact.
Op maandag 29 december 2003 09:59 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik heb het hier uit schaamte bijna nooit met mensen over maar het valt me op dat als je het er een keer over hebt mensen (met name vrouwen) je meteen gefrustreerd vinden. Dan denk ik altijd, heb je dan totaal geen inlevingsvermogen? Betrek het eens op jezelf trut, hoe zou JIJ het vinden als je op je 35e nog nooit een vent had gehad?? Geloof me, dan ben jij als vrouw ook niet blij hoor!Daarom is het ook zo jammer dat er zo'n taboe ligt op clubs als www.friendshipfactory.nl en www.masterflirt.nl, dat wordt heel vaak aangezien als gelegenheden voor zielige kneusjes. Aan de andere kant is het vaak weer heel jammer dat de vrouwen die zich daar bevinden altijd een houding hebben van ik wil helemaal geen relatie, dus waag het niet me te versieren. Kortom, ook met zulke clubs kom je geen steek verder. Ik weet het ook allemaal niet meer hoor. Ik ben op zich best redelijk gelukkig maar als er werkelijk geen relatie voor me in zit dan hoef ik de 40 niet te halen, en dat meen ik echt. Niet dat ik bedoel dat ik ooit zelfmoord wil plegen maar ik hoop gewoon dat ik dan niet oud wordt. Alleen zijn tot je 75e bijvoorbeeld, kun je iets ergers bedenken?
Kan me best voorstellen dat je als 40-er niet meer wekelijks in de kroeg komt en daar vrouwelijke contacten opdoet. Nou moet ik zeggen dat ik zelf nog nooit "goeie" vrouwelijke contacten in de kroeg heb opgedaan. Wel zat tijdelijke contacten om het zo maar te zeggen
Uit het feit dat er onwijs veel dating sites zijn blijkt wel dat er meer mensen zijn met dit zelfde "probleem". Zie maar eens op http://match.msn.nl hoeveel mensen daar "opzoek" zijn.
Ik kan me wel aansluiten bij de reactie hierboven dat je "je eigen kringetje" moet doorbreken. Nieuwe contacten doe je vaak niet op binnen je bestaande vriendenkring. M`n vriendin heb ik bijvoorbeeld leren kennen via de sportschool.
Als je je veel in omgevingen bevindt waar veel mensen/vrouwen zijn dan zul je ook sneller nieuwe contacten opdoen. Door passief thuis te gaan zitten wachten schiet je helaas geen moer op
quote:Je moet het ook nooit aan iemand vertellen. Hooguit als je al een relatie hebt.
Op maandag 29 december 2003 10:21 schreef dawg het volgende:
"Iedereen" in dit topic vind het niet normaal dat iemand op zijn 40e nog nooit een relatie heeft gehad. Hoe kun je dan verwachten dat er iets verandert als de "hele" maatschappij je dan niet normaal vindt?
quote:Nee man. Je moet je níet schamen. Waarom niet vertellen? Omdat men je dan niet normaal meer vindt?
Op maandag 29 december 2003 10:22 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Je moet het ook nooit aan iemand vertellen. Hooguit als je al een relatie hebt.
quote:ben ik het gedeeltelijk mee eens, ik zie zat super knappe vrouwen met onwijs lelijke vent lopen, je theorie gaat dus niet altijd op :-)
Op maandag 29 december 2003 10:17 schreef Lemmeb het volgende:
Volgens mij heeft uiterlijk er ook gewoon mee te maken. Als je extreem lelijk bent, een onprettige zichtbare handicap hebt of extreem dik bent (of 2 of 3 hiervan tegelijk), word je min of meer uitgebraaktin de maatschappij van tegenwoordig. Dat is niet goed voor je zelfbeeld en dat heeft weer z'n weerslag op je uitstraling en op je 'marktwaarde'. Een vicieuze cirkel dus.
Sommige, zeer positief ingestelde mensen doorbreken deze cirkel, maar dat zijn er maar enkelen.
Het zal dan wel een dikke ferrari oid zijn wat de marktwaarde van zo`n gast opkrikt...
quote:Dat negatieve imago van internet-daten komt gewoon doordat het internet van oudsher wordt bevolkt door lelijke, gepukkelde nerds.
Op maandag 29 december 2003 10:22 schreef wrongturn het volgende:
Ik snap de taboe ook niet echt hoor, helaas staan veel mensen wel onterecht negatief tegenover dit soort dingen meer omdat ze zelf te bekrompen zijn en niet snappen dat Internet alleen een nieuw communicatie kanaal is.
quote:Ja geld en macht wil ook nog weleens helpen, maar niet als je niet aan de buitenwereld laat merken dat je dat geld en die macht hebt. Uiteindelijk moet je het toch laten zien, showen. Zo werkt het nu eenmaal.
Op maandag 29 december 2003 10:25 schreef wrongturn het volgende:
ben ik het gedeeltelijk mee eens, ik zie zat super knappe vrouwen met onwijs lelijke vent lopen, je theorie gaat dus niet altijd op :-)Het zal dan wel een dikke ferrari oid zijn wat de marktwaarde van zo`n gast opkrikt...
En ik ben het met M_Schtoppel eens. Ik ben nog geen 35 of 40, maar als ik me hele leven alleen blijf, hoeft het van mij ook niet zo. Ik ben nu eenmaal een gevoelsmens. Ja, ze bestaan nog. Ze worden wel uitgeroeid door de maatschappij (daar ben ik met je eens dawg), maar ze zijn er nog.
quote:ja is wel zo, mijn vriendin viel uiteindelijk ook voor m`n snelle motor, ownee
Op maandag 29 december 2003 10:27 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Ja geld en macht wil ook nog weleens helpen, maar niet als je niet aan de buitenwereld laat merken dat je dat geld en die macht hebt. Uiteindelijk moet je het toch laten zien, showen. Zo werkt het nu eenmaal.
quote:Inderdaad.
Op maandag 29 december 2003 10:24 schreef dawg het volgende:
Nee man. Je moet je níet schamen. Waarom niet vertellen? Omdat men je dan niet normaal meer vindt?
Je moet niet teveel praten over privé-zaken waar je zelf moeite mee hebt. Zulk soort dingen gaan een eigen leven leiden. Voor je het weet, weet de halve kroeg het. En dan kun je het sowieso wel schudden. Misschien vinden de dames het wel 'schattig ', maar da's nog geen reden om je dan meteen maar een beurt te geven. Integendeel.
Of dan krijg je van die goed bedoelde, maar hopeloos betuttelende adviezen .
quote:
Op maandag 29 december 2003 10:30 schreef Lemmeb het volgende:[..]
...........
quote:Want? Ik zeg alleen maar hoe het is.
Op maandag 29 december 2003 10:35 schreef dawg het volgende:
Door mensen zoals jij schamen vrijgezellen die ongewild vrijgezel zijn zich.
quote:Nee, ik weet uit ervaring dat het zo gaat. Van toen ik nog nooit een vriendin had gehad en de rest van mijn vrienden wel. Ik redeneer zelf helemaal niet zo.
Op maandag 29 december 2003 10:39 schreef dawg het volgende:
Omdat jij (en met jou de "rest" vd maatschappij) zo redeneert, schaamt een vrijgezel, die geen vrijgezel wil zijn, zich. En zo wordt de kring voor hem alleen maar groter.
Er wordt een soort schaamte over je heen gegooid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |