quote:waneer beginnen ze met oplossen?
Op zondag 28 december 2003 17:05 schreef Shibber het volgende:
Ik denk dat de EO de oplossing is voor alle problemen.
quote:beetje domme stelling, met ons publieke bestel. Meer leden =meer zendtijd.
Op zondag 28 december 2003 17:05 schreef Shibber het volgende:
Ik ben lid van de EO. Wij moeten meer zendtijd kregen. Ik denk dat de EO de oplossing is voor alle problemen.
quote:Ok, ik ben geen lid, die post hiervoor is onzin, maar de EO is de schuld van dood en verderf?
Op zondag 28 december 2003 17:08 schreef beerten het volgende:[..]
beetje domme stelling, met ons publieke bestel. Meer leden =meer zendtijd.
Ik denk dat de EO nu juist heel veel problemen veroorzaakt. Niet direct, maar indirect. Religie is de aanstichter van wel heel veel geweld. En dood en verderf.
En zeg niet dat dat niet waar is: Kruistochten.
Laat ze lekker op zich zelf gaan staan.
Als ze echt zoveel aanhangers hebben moeten ze dat makkelijk redden.
quote:Ehm. De EO de schuld geven van middeleeuwse oorlogen gaat wel heel ver.
Ik denk dat de EO nu juist heel veel problemen veroorzaakt. Niet direct, maar indirect. Religie is de aanstichter van wel heel veel geweld. En dood en verderf.
quote:De KRO, NCRV, VARA, VPRO, BNN etc. maken ook programma's van belastinggeld waar ik niet achter sta.
Op zondag 28 december 2003 17:16 schreef Godlike02 het volgende:
De EO word betaald door belatinggeld.
Lijkt me dus niet gepast om mijn geld uit te geven aan iets waar ik niet in geloof.Laat ze lekker op zich zelf gaan staan.
Als ze echt zoveel aanhangers hebben moeten ze dat makkelijk redden.
quote:Dat is niet waar. Kruistochten zijn NIET het resultaat van christendom. De kruistochten waren acties door personen die claimen christen te zijn, maar het blijkbaar niet waren. Zogenaamde naam-christenen, schijnheilig ja zeggen maar nee doen. Helaas ook vandaag nog geen uitgestorven soort.
Op zondag 28 december 2003 17:08 schreef beerten het volgende:
[..]
Het is een beetje vergelijkbaar met zeggen dat jij goed bent, omdat je bet-bet-verre-super-overgroot-vader ooit een dubbeltje aan een zwerver heeft gegeven...
Wat je overigens wel van de EO kan verwachten, is dat ze voor nederland bidden en je zegenen. Dat is nogal een verschil.
quote:Heerlijk, allemaal christenen hier in dit forum. D'r is niemand die de kruistochten als wel heel simpel voorbeeld heeft gezien. De relatie tussend EO en de kruistochten is er ook niet. Die kruistochten waren echter precies hetzelfde, maar dan net anders dan de huidige "Heilige Oorlog" van de huidige, verderflijke lichting moslims.
Op zondag 28 december 2003 17:34 schreef Fearlezz het volgende:[..]
Wat je overigens wel van de EO kan verwachten, is dat ze voor nederland bidden en je zegenen. Dat is nogal een verschil.
Als er geen religie was, vlogen de joden en de Palestijnen elkaar nu niet in de haren. Was er niet zo'n dreiging geweest tussen oost en west. (Meer van oost naar west dan van west naar oost, qua religie dan. Dant dan weer wel)
Religie is helaas veel te vaak de dekmantel voor allerlei achterbakse toestanden. Denk aan de rescente verhalen over kindermisbruik door priesters in Amerika. (En misbruik van kinderen, dat wordt doodgezwegen, omdat "het dorp het anders hoort" in Nederland. o.a. het meiske bij Jack Spijkerman.)
Het verbod van de Paus = geloof op het gebruik van condooms. Zodat heel Afrika zich niet voortplant, maar letterlijk de dood in neukt.
En dan nu jou quote: bidden, nee, maar dat vult mijn maag. Dat verbetert de koopkracht voor de minima, het milieu wordt er niets beter van, de achterstandwijken niet veilig, de kloof tussen autochtoon en allochtoon verminderd er niets om etc.
Bidden is in mijn ogen voor nichten, die te bang zijn om een probleem aan te pakken en gaan zitten brabbelen en dan denken dat de wereld beter wordt.
Rot toch op met dat gelul. Geloof, ik geloof helemaal niets, althans niet wat jij verstaat onder geloof.
In al die mooie dikke boeken, noem het bijbel, noem het Torah of Koran of whatever, staan "leefregels" Omgangsvormen voor de mens. Denk aan de 10 geboden. Bedenk dan ook dat die dikke pillen duizenden jaren oud zijn, dus veelal achterhaalt. Wat niet wegneemt dat veel principes nog steeds gelden. Gij zult niet stelen, heb Uw naaste lief etc. Doe daar wat mee, maar hou op met dat gebrabbel tegen die "God". Verbeter de wereld en begin bij jezelf.
En de eerste stap: stap uit de kerk, in de werkelijkheid.
quote:
Op zondag 28 december 2003 17:33 schreef Hells_Angel het volgende:
Religie moet van de buis, net zoals het van de aardbodem verdwijnen moet want het is de kern van al het kwaad en de oorlogen!
quote:Erg doordacht weer allemaal, jongens.
Op maandag 29 december 2003 10:52 schreef Forumschorem het volgende:
Oprotten met die geloofsonzin, ik kots op jullie soort!
quote:Ik ben het met je eens.
Op donderdag 1 januari 2004 20:38 schreef BladE-l----- het volgende:
Niet het geloof is verantwoordelijk voor veel ellende in de wereld, maar de gedachte van veel mensen dat ze de waarheid aan hun kant hebben, zoals jullie 2 demonstreerden.
quote:Dan hadden ze vast een andere reden gevonden om elkaar in de haren te vliegen. Ben je nou echt zo naief? 'Onze' grootste recente oorlogen (WO I & II) draaiden niet eens om religie.
Op maandag 29 december 2003 10:11 schreef beerten het volgende:[..]
Als er geen religie was, vlogen de joden en de Palestijnen elkaar nu niet in de haren. Was er niet zo'n dreiging geweest tussen oost en west. (Meer van oost naar west dan van west naar oost, qua religie dan. Dant dan weer wel)
[...en hele hoop andere stoere tiener-wijsheid.....]
Ja zeker, religie is de aanleiding voor een hoop problemen in de wereld, maar de oorzaak zit 'm in de aard v/d mens. Zou men geen religie kennen, dan had men wel een andere overtuiging die misbruikt zou kunnen worden, waardoor men anders denkenden in de haren zou vliegen.
quote:Beetje domme reactie, die kruistochten bijvoorbeeld zijn DOOR mensen z.g. uit naam van religie gehouden.
Een begrip wordt misbruikt ten eigen voordele DOOR MENSEN!!! en niet andersom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |