abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 december 2003 @ 00:55:29 #26
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_15783645
Okee, dan maak ik er ook maar iets serieus van (maar alleen omdat ik Schatje wel een lekker kippetje vind) :

Michael Jackson is het produkt van the american dream. Waarschijnlijk heeft deze inval alles te maken met de aankomende presidentsverkiezingen en de fondsenwerving daarvoor.

Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  maandag 29 december 2003 @ 00:57:44 #27
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_15783720
quote:
Op maandag 29 december 2003 00:54 schreef static het volgende:
Welke je maar erg gemakkelijk bij een andere vraag plakt.

Doet me aan manipuleren denken, iets wat de journalistiek nogal eens wordt verweten.

Als je het antwoord niet geheel duidelijk is, kijk je altijd eerst naar de context, in dit geval dit interview (wat jij waarschijnlijk niet hebt gelezen).

Zie jij dan een mogelijk andere interpretatie van zijn antwoord? (zonder het icoontje te gebruiken)

Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  maandag 29 december 2003 @ 00:58:42 #28
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_15783761
quote:
Op maandag 29 december 2003 00:55 schreef Harry_Sack het volgende:
Michael Jackson is het produkt van the american dream. Waarschijnlijk heeft deze inval alles te maken met de aankomende presidentsverkiezingen en de fondsenwerving daarvoor.
Leg eens uit
  maandag 29 december 2003 @ 01:05:09 #29
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_15783956
quote:
Op maandag 29 december 2003 00:58 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Leg eens uit

Meestal zie je tijdens de fondsenwerfcampagne acteurs en prominenten slijmen bij of de president, zijn handlanger, een of andere senator. Een goed voorbeeld is Robert deNiro die openlijk Clintonaanhanger is bijvoorbeeld. Dat is een soort wisselwerking in de zin van : you scratch my back, I'll scratch yours.
Helaas is Wacko Jacko de laatste paar jaren niet erg produktief geweest, maar is hij in de ogen van velen nog wel een icoon voor popmuziek en derhalve nog lang niet dood en begraven zoals vele van zijn generatiegenoten dat wel allang zijn.
The american dream is in mijn ogen zo'n typische afbraakmentaliteit van alles kan maar niets mag. Als je even niet meer meespeelt, dan ben je makkelijk doelwit. Iemand kan nu beslissen met een 'family values' concept over bijvoorbeeld de zwaarte van straffen.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_15784299
quote:
Op maandag 29 december 2003 00:40 schreef gelly het volgende:
Michael is geen pedo. Hij heeft alleen zo'n geestelijke achterstand dat ie niet snapt dat andere mensen het vreemd vinden als ie met z'n "vriendjes" (en vriendinnetje) in 1 bed slaapt. Hij heeft zelf het geestelijk vermogen van een kind, en gedraagt zich ook zo.

Ik denk dat ie absoluut geen sex met die kinderen heeft.

Ik denk niet dat Michael een geestelijke achterstand heeft. Eerlijk gezegd denk ik dat hij eerder een geestelijke vóórsprong heeft, die door sommigen nog niet bijgebeend kan worden.

Michael's enige 'probleem', als je het zo wilt noemen, is dat hij niet voldoende aan zichzelf denkt... Hij laat zich verblinden door de onschuld van kinderen, maar vergeet, of negeert de boze buitenwereld.

Hij leeft schijnbaar met de overtuiging dat als je niets verkeerds doet je automatisch ook onschuldig bent. Een deel van de media/publieke opninie denkt daar echter anders over: als je schuldig lijkt ben je ook schuldig.

Gelukkig hebben Michael, en de mensen om hem heen, geleerd van de vorige zaak en de nodige maatregelen getroffen om de risico's te beperken.

De rechtsspraak blijft echter een onvoorspelbaar instrument...

pi_15784409
quote:
Op maandag 29 december 2003 00:50 schreef static het volgende:

[..]

Waar staat dat?

MJ: Well, what's wrong with sharing your bed? I didn't say I slept in the bed. Even if I did sleep in the bed, it's okay. I am not going to do anything sexual to a child. It's not where my heart is. I would never do anything like that. That's not Michael Jackson. I'm sorry. That's someone else.
pi_15784651
quote:
Op maandag 29 december 2003 00:55 schreef Harry_Sack het volgende:
Okee, dan maak ik er ook maar iets serieus van (maar alleen omdat ik Schatje wel een lekker kippetje vind) :

Of dat in deze zaak ook het geval is zullen we waarschijnlijk nooit helemaal zeker weten, maar ik denk wel dat je gelijk hebt. De zucht naar macht, geld en status kan het slechtste in de mens naar boven halen. Die 'Whitewater'-rechtszaak destijds tegen president Bill Clinton is een goed voorbeeld hiervan.
pi_15786599
quote:
the handcuffs, the way they tied 'em too tight behind my back Now I can't move. It keeps me from sleeping at night. I can't sleep at night (naderhalve maand na dato)
quote:
Because I never had that chance, too, as a child. You know? That the - and so, I know what it - it felt like in that way. Not being sick, but not having had a childhood.

there's a song I wrote, which is the most honest song I've ever written. It's the most autobiographical song I've ever written. It's called, "Childhood."

CHILDHOOD
Have you seen my Childhood?
I'm searching for the world that I come from
'Cause I've been looking around
In the lost and found of my heart...
No one understands me
They view it as such strange eccentricities...
'Cause I keep kidding around
Like a child, but pardon me...

People say I'm not okay
'Cause I love such elementary things...
It's been my fate to compensate,
for the Childhood
I've never known...

Have you seen my Childhood?
I'm searching for that wonder in my youth
Like pirates in adventurous dreams,
Of conquest and kings on the throne...

Before you judge me, try hard to love me,
etc.

Erg vermoeiend die continue slachtofferrol

(hoe triest ook misschien allemaal, maar die childhood-verhalen komen me een beetje de neus uit zolangzamerhand)

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_15787723
quote:
Op maandag 29 december 2003 03:25 schreef Cosma-Shiva het volgende:

(hoe triest ook misschien allemaal, maar die childhood-verhalen komen me een beetje de neus uit zolangzamerhand)

Waarom triest? Door z'n succes heeft hij toch nog een soort van uitgestelde jeugd. Ik denk dat diegenen die hem neer willen halen het contact met het kind in henzelf kwijt zijn geraakt en stiekem jaloers zijn op diegenen die het kind in hen een plek hebben weten te geven in de maatschappij. Zinloos natuurlijk, want vroeg of laat keren we toch allemaal terug naar onze jeugd, of we dat nou willen of niet.
pi_15788057
quote:

[..]

[..]

Continue? Dit nummer komt uit 1995!
  maandag 29 december 2003 @ 11:50:55 #36
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_15790922
Ach ja, zoals voorspeld in het eerste topic: uit z'n verband gerukt die uitspraak! Hij sliep dus gewoon op de grond, zoals de oplettende kijker al uit Bashir's documentaire had gehoord.
Slapp lekker, Telegraaf lezend Nederland
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 29 december 2003 @ 12:07:33 #37
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_15791398
quote:
In tegenstelling tot de sappige verhalen over MJ?
pi_15791958
quote:
Op zondag 28 december 2003 23:43 schreef Iwan1976 het volgende:
MJ: - album is number one all over the world. All over the world. America is the only one, because I - I don't wanna say too much.
het verenigd koninkrijk is dus de hele wereld? ..verder kwam dat album toch nergens anders op nummer 1? Volgens mij hier in NL zelfs 'niet eens' in de top 20... heb 'm zelf ook niet gekocht hoor.

Ik had ergens plaatjes gezien van de verwondingen van hem, maar als die plekken echt kwamen doordat de handboeien zo brutaal bij hem waren omgedaan dan is hij wel een heel slap ventje

ik dacht trouwens dat Michael en zijn advocaat er geen media-zaak van wilden maken? terwijl nu juist zij het meest in de media zijn.

Maar goed, ik blijf geloven in zijn onschuld hoor.

maandag 29 december 2003 @ 12:53:46 #39
28167 matthijst
pi_15792486
Ook wel weer zo grappig: en maar zeiken over dat z'n nieuwe album niet verkoopt. Het is een greatest hits album, en ik meen me ter herinneren dat hij in '95 een dubbelverzamelaar (History) heeft uitgebracht. Hetzelfde album werd in 2001 nog eens als 1-CD versie gerecycled. Is het dan vreemd dat er in 2003 weinig animo is voor nog een keer dezelfde CD? Lijkt me niet....
Waarom wordt hij dan uitgebracht? Omdat Jackson volgens zijn contract nog 1 album bij Sony moest afleveren
pi_15793322
dat weet ik ook wel hoor. doordat ik zijn andere albums als HIStory al had heb ik 'm ook niet gekocht (One More Chance is toch een flutnummer), maar dan moet Michael ook niet zeggen dat het album over de hele wereld nummer een was, want dat was het niet.
pi_15793792
quote:
Op maandag 29 december 2003 11:50 schreef matthijst het volgende:
Ach ja, zoals voorspeld in het eerste topic: uit z'n verband gerukt die uitspraak! Hij sliep dus gewoon op de grond, zoals de oplettende kijker al uit Bashir's documentaire had gehoord.
Slapp lekker, Telegraaf lezend Nederland
"Michael, do you have a chin implant?"

"Oh my God, no"

"Several nose jobs?"

"Oh my God, no, why do people say that?
I grew older, my face changed!!!"

Ik geloof dat MJ dat ook werkelijk meent, in zijn belevingswereld is het gewoon zo, maar dat het niet klopt is overduidelijk te zien, niets maar dan ook niets aan zijn gezicht herinnert je aan de MJ van Thriller.

En ik denk dat het idem zo gaat met zijn bedroom behaviour.
Hij meent werkelijk dat er geen kwaad in steekt je bed(room) te delen met andermans kinderen.
Hij meent het als hij zegt dat hij kinderen nooit kwaad zal doen.

Alleen het ís niet okay, Michael.
En dat hij dat nu niet kan bevatten, dat een vent van 45 níet met andermans kinderen in 1 bed moet slapen, of "ernaast op de grond" (geen geld voor een stretchertje dat hele op de grond slapen is ook la zoiets, maar goed), dat is voor mij een teken dat de man niet in orde is.

Hij zou kinderen nooit aanraken "op die manier".
"Ze willen het zélf, ze willen zélf dat ik bij hun slaap!!!"

Ik zou willen horen van hem of hij meent dat wat een kind wil altijd overeenkomt met wat goed is voor datzelfde kind.
Ik zou graag zijn definitie van "die manier" horen, zijn definitie van "liefde", zijn definitie van "sexuele handelingen".

Want misschien is zijn beleving op die vlakken ook volkomen anders dan de mijne.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 29 december 2003 @ 14:50:48 #42
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_15795943
Hem pakken op de dingen waar hij zich voor schaamt en dan zonder problemen een parallel leggen naar compleet andere situaties slaat nergens op.

Zijn uiterlijk en zijn uitspraken daarover hebben hier totaal niets mee te maken!

En zijn intenties richting de kinderen lijken mij ook vrij duidelijk. Waar iedereen meteen aan seks denkt is dat hier helemaal niet aan de orde. En ergens heeft hij gewoon gelijk. Wat is er verkeerd aan om samen met een kind op één kamer te slapen? Het is de maatschappij en de angst voor misbruik die er een probleem van maakt.

"People think sex. They're thinking sex. My mind doesn't run that way. When I see children, I see the face of God. That's why I love them so much. That's what I see."

pi_15799316
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:50 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Het is de maatschappij en de angst voor misbruik die er een probleem van maakt.
Precies. De hele Amerikaanse samenleving drijft op angst. Het is zelfs een van de pijlers onder de economie (wapenindustrie). De documentaire 'Bowling For Columbine' van Michael Moore laat goed zien wat er mis is in de VS.
pi_15800394
quote:
Op maandag 29 december 2003 13:36 schreef milagro het volgende:
Want misschien is zijn beleving op die vlakken ook volkomen anders dan de mijne.
Net zoals die van Bill Clinton ook anders was idd
  maandag 29 december 2003 @ 17:53:48 #45
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_15801164
quote:
Op maandag 29 december 2003 16:53 schreef Iwan1976 het volgende:
Precies. De hele Amerikaanse samenleving drijft op angst. Het is zelfs een van de pijlers onder de economie (wapenindustrie). De documentaire 'Bowling For Columbine' van Michael Moore laat goed zien wat er mis is in de VS.
Het is natuurlijk niet alleen in de VS en ik kan me die angst ook wel goed voorstellen omdat je zoveel hoort over misbruik. Geen enkel risico is dan het devies.

Maar, zoals in dit geval, als de ouders een goede band met elkaar hebben en elkaar vertrouwen dan vind ik de reden van angst al snel wegvallen.

pi_15803994
quote:
Op maandag 29 december 2003 08:33 schreef Diorchanel het volgende:

Continue? Dit nummer komt uit 1995!

Ik heb het niet alleen over dat nummer, maar over MJ zelf en daarnaast iedereen die te zijner verdediging maar blijft doorgaan met : hij heeft geen jeugd gehad, is nog een kind etc.

Ook doelde ik op dit soort opmerkingen van MJ: "the handcuffs, the way they tied 'em too tight behind my back Now I can't move. It keeps me from sleeping at night. I can't sleep at night

quote:
Op maandag 29 december 2003 06:24 schreef Iwan1976 het volgende:

Ik denk dat diegenen die hem neer willen halen het contact met het kind in henzelf kwijt zijn geraakt en stiekem jaloers zijn op diegenen die het kind in hen een plek hebben weten te geven in de maatschappij.

Ookal houd ik niet zo van dit soort redenaties (te hoog Oprah gehalte) ik wens te betwijfelen of al diegenen die MJ willen 'neerhalen' de heimelijke wens hebben de ganse dag rond te zoeven in draaimolens.
quote:
Op maandag 29 december 2003 12:07 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

In tegenstelling tot de sappige verhalen over MJ?

Er zijn mij geen sappige verhalen over MJ bekend.
pi_15804059
quote:
Op maandag 29 december 2003 11:50 schreef matthijst het volgende:
Ja al jaren slaapt hij op de grond wanneer er kids in zijn kamer overnachten, een extra bed in die kamer plaatsen behoort zeker niet tot de mogelijkheden.
pi_15804517
quote:
Op maandag 29 december 2003 14:50 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Hem pakken op de dingen waar hij zich voor schaamt en dan zonder problemen een parallel leggen naar compleet andere situaties slaat nergens op.

Zijn uiterlijk en zijn uitspraken daarover hebben hier totaal niets mee te maken!

Het geeft wel aan dat hij zaken die plaats hebben gevonden wenst te ontkennen, daar heeft hij alle recht toe (zijn uiterlijk is zijn zaak), maar je kunt dan niet meer spreken van iemand die ten alle tijden de waarheid spreekt.
quote:
En zijn intenties richting de kinderen lijken mij ook vrij duidelijk. Waar iedereen meteen aan seks denkt is dat hier helemaal niet aan de orde.
Het is de maatschappij en de angst voor misbruik die er een probleem van maakt.
"People think sex. They're thinking sex. My mind doesn't run that way. When I see children, I see the face of God. That's why I love them so much. That's what I see"
Onzin, de maatschappij heeft nooit problemen gehad met MJ's liefde voor kinderen en evenmin met het feit dat hij zich aldoor door jongetjes liet omringen, pas toen een van hen begon te verklaren dat er sexuele handelingen hadden plaatsvonden keerde de publieke opinie zich in dat opzicht deels tegen hem.

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 29-12-2003 20:03]

maandag 29 december 2003 @ 20:00:56 #49
62182 Georges
That's the shit
pi_15804660
Ik snap niet waarom er zo veel ophef over is. Waarom zou je niet met kinderen in een bed kunnen slapen? Een kind slaapt toch ook wel eens bij z'n vader of moeder in bed?
Zo lang er geen sprake is van sex of in deze situatie onzedelijk gedrag zie ik geen probleem.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  maandag 29 december 2003 @ 20:02:20 #50
28167 matthijst
pi_15804697
quote:
Niemand dacht meteen aan sex totdat er kinderen begonnen te verklaren dat er sexuele handelingen plaatsvonden.
Nouuuuu. De kranten stonden er destijds vol van: Michael Jackson slaapt met kinderen. En dan niet erbij zetten dat hij bedoelt: in dezelfde kamer, op de grond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')