quote:Was net bezig met zoeken, bedankt voor het niet verspillen van mijn tijd
Op zondag 28 december 2003 16:23 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:[..]
Ik zou het niet weten, voor mijn tijd, maar hier is het linkje.
Hools [het VBL-café] deel 25: Helemaal niets ...
quote:Da's niet veel. Je moet elk jaar een paar briljantjes hebben, vind ik.
Op zondag 28 december 2003 16:25 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
boven gemiddeld goed. Briljant noem ik maar enkele platen: Enter The Wu-Tang, , Take Me To Your Leader, Paranoid, Hard To Earn en Seventh Son Of A Seventh Son
quote:Is het ook, volgens mij.
Op zondag 28 december 2003 16:25 schreef methodmich het volgende:[..]
Nachtwens. Klinkt als metal.
quote:Geweldig nummer, alleen vielen ze me live wel tegen
Op zondag 28 december 2003 16:21 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Real...Nou, ja, ik vind nog wel wat manieren.
*zet Nightwish-End Of Hope op*
quote:Ook van die sprookjesmetal, met van die doemende riffs, zware mannenstemmen en zo'n krijsende heks a la Sharon den Adel?
Op zondag 28 december 2003 16:27 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:[..]
Is het ook, volgens mij.
quote:goede albums dit jaar:
Op zondag 28 december 2003 16:26 schreef methodmich het volgende:Da's niet veel. Je moet elk jaar een paar briljantjes hebben, vind ik.
King Geedorah - Take Me To Your Leader
Iron Maiden - Dance Of Death
Kamelot - Epica
Opgezwolle - Vloeistof
Gang Starr - The Ownerz
Black Moon - Total Eclipse
Die steken er bovenuit, waarvan de eerste zeker de potentie heeft een absolute klassieker te worden, maar over het algemeen vond ik de albums dit jaar niet echt vernieuwend
quote:Veel beter dan WT, veel minder dan Tristania.
Op zondag 28 december 2003 16:30 schreef methodmich het volgende:
Ook van die sprookjesmetal, met van die doemende riffs, zware mannenstemmen en zo'n krijsende heks a la Sharon den Adel?
quote:Kijk zelf op Nightwish.com
Op zondag 28 december 2003 16:30 schreef methodmich het volgende:[..]
Ook van die sprookjesmetal, met van die doemende riffs, zware mannenstemmen en zo'n krijsende heks a la Sharon den Adel?
Staan allemaal samples van nummers.
quote:Niet moeilijk hoor, zoeken--> Hools # 25
Op zondag 28 december 2003 16:25 schreef Inquistor87 het volgende:[..]
Was net bezig met zoeken, bedankt voor het niet verspillen van mijn tijd
(er zullen wel geheime dingen in dat topic staan
)
Wel alleen op onderwerp zoeken.
quote:kameel
Op zondag 28 december 2003 16:37 schreef Ajaxno1 het volgende:
lama
quote:*Spuug*
Op zondag 28 december 2003 16:37 schreef Ajaxno1 het volgende:
lama
1. OKKERVIL RIVER - Down The River Of Golden Dreams
Bloedmooie alt. americana, met een strak spelende band die zanger Will Sheff perfect ondersteunt. Sheff klinkt als een kruising tussen Will Oldham en Conor Oberst, vooral tijdens emotionele uitbarstingen.
2. DAYNA KURTZ - Postcards From Downtown
Eigenzinnige laatbloeier, die laveert van blues tot folk tot country tot jazz en met haar fantastische stem steeds weet te boeien en vooral in de ballads tot grote hoogten weet te stijgen.
3. THE JAYHAWKS - Rainy Day Music
Nog altijd die fraaie harmoniezang en die hartverscheurende composities. Op één mispikker na een zeer sterk album, dat wederom door merg en been gaat.
4. THE LONG WINTERS - When I Pretend To Fall
Voor goeie indiepop maakt het niet uit welk seizoen het is, want deze plaat kan het hele jaar door. De nummers lijken op het oog simpel, maar hebben allemaal een subtiele surprise in petto.
5. BELLE & SEBASTIAN - Dear Catastrophe Waitress
Met een voor B&S-begrippen gewaagde productie door Trevor Horn en natuurlijk weer boordevol dromerige popliedjes, met de absurde humor van Stuart in de teksten. Benadert magnum opus If You're Feeling Sinister.
6. RYAN ADAMS - Love Is Hell (part 1 & 2)
Twee EP's die samen een meer dan volwaardige LP hadden gevormd, ware het niet dat de platenmaatschappij die te "moody" vond. Zonde, want Adams benadert hier bijna zijn debuut Heartbreaker. Slechts de intensiteit van dat album ontbreekt.
7. ED HARCOURT - From Every Sphere
Eigenzinnige singer / songwriter die vanachter de piano zowel lieflijke liedjes kan schrijven, als Waits-achtig kan experimenteren. Ze nestelen zich in je hoofd en je raakt ze moeilijk kwijt.
8. SUKILOVE - Sukilove
Beatlesque folk? Rootsy Beatle-songs? In ieder geval zit Pascal Deweze daar tussen in en dat is overal even fraai, zeker wanneer alle remmen los gaan.
9. MONSOON - Monsoon
Zangeres Delphine Gardin is dé bepalende factor voor deze Belgische band. Haar PJ Harvey-achtige stem draagt de songs, waarop ze afwisselend zwoel fluistert, hysterisch krijst, bezwerend zingt en soms nog ruimte laat voor wat geilheid.
10. THE CORAL - Magic And Medicine
Minder eclectisch dan de debuutplaat, maar daarom misschien een aangenamere plaat. Eenvoudige liefdesliedjes, die je soms zelfs op het verkeerde been zetten, en altijd weten te ontroeren. Op zijn minst.
quote:Ik vind dat altijd wat suicidale muziek.
Op zondag 28 december 2003 16:32 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Veel beter dan WT, veel minder dan Tristania.
quote:Dat heb ik pas bij bands als Graveland en Marduk, house muziek en de huidige top40 meuk.
Op zondag 28 december 2003 16:41 schreef methodmich het volgende:Ik vind dat altijd wat suicidale muziek.
quote:Graveland=Black metal? Maar bij de meeste top 40 meuk heb ik iig gedachten van "Waar is die baksteen", om op de radio te gooien. Uitzonderingen daargelaten.
Op zondag 28 december 2003 16:44 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Dat heb ik pas bij bands als Graveland en Marduk, house muziek en de huidige top40 meuk.
quote:Een ex-klasgenoot van mijn broertje was ook metalhead en die pleegde op zijn 16e zelfmoord. Misschien een incident, maar iets in die muziek geeft mij ook een beetje een beeld van suicidale muziek.
Op zondag 28 december 2003 16:44 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Dat heb ik pas bij bands als Graveland en Marduk, house muziek en de huidige top40 meuk.
quote:Marduk is idd black metal, waarmee Dimmu Borgir gedegradeerd wordt tot kinderbandje. Voor mij is het net iets te hard
Op zondag 28 december 2003 16:45 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:Graveland=Black metal? Maar bij de meeste top 40 meuk heb ik iig gedachten van "Waar is die baksteen", om op de radio te gooien. Uitzonderingen daargelaten.
quote:Het klopt tot op zekere hoogte dat mensen die naar dat soort muziek luisteren een stuk minder vrolijk tegen het leven aankijken dan fans van pakweg The Backstreet Boys, maar ik ken vrij veel mensen uit dat "wereldje" en het is vaak gewoon een attitude van "wij tegen de rest", de meesten zijn hele normale mensen met wie je goed kan praten en lachen.
Op zondag 28 december 2003 16:48 schreef methodmich het volgende:
Een ex-klasgenoot van mijn broertje was ook metalhead en die pleegde op zijn 16e zelfmoord. Misschien een incident, maar iets in die muziek geeft mij ook een beetje een beeld van suicidale muziek.
quote:Gelukkig maar.
Op zondag 28 december 2003 16:53 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Het klopt tot op zekere hoogte dat mensen die naar dat soort muziek luisteren een stuk minder vrolijk tegen het leven aankijken dan fans van pakweg The Backstreet Boys, maar ik ken vrij veel mensen uit dat "wereldje" en het is vaak gewoon een attitude van "wij tegen de rest", de meesten zijn hele normale mensen met wie je goed kan praten en lachen.
Dit is trouwens een leuk ding, ken uw klassiekers: http://www.xfm.co.uk/Article.asp?id=12288
quote:Ik ben dan een van de weinigen in mijn omgeving die dit soort muziek luistert. (Meeste is dance, trance, R&B etc.
Op zondag 28 december 2003 16:53 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Het klopt tot op zekere hoogte dat mensen die naar dat soort muziek luisteren een stuk minder vrolijk tegen het leven aankijken dan fans van pakweg The Backstreet Boys, maar ik ken vrij veel mensen uit dat "wereldje" en het is vaak gewoon een attitude van "wij tegen de rest", de meesten zijn hele normale mensen met wie je goed kan praten en lachen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |