abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15759350
quote:
Op zondag 28 december 2003 03:37 schreef Adune_Ringeril het volgende:

Precies. Ik denk dat je als ouder ook wel merkt als een kind het echt niet lust of dat hij/zij geen zin heeft om het te eten.

misschien komt dat door de 2e wereldoorlog. evt. zou je zelf bollen moeten kunnen eten voor als het weer oorlog wordt.
quote:
Ik ben altijd met respect behandeld door mijn moeder en ik denk dat dat de enige echte manier is om respect terug te winnen.
helaas werkt het niet altijd.
fokschaap
pi_15759364
quote:
Op zondag 28 december 2003 03:40 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Houden zo. Zonder moeder was jij er niet.
Even een (misschien absurde) theorie: de mate waarin je van het leven houdt is equivalent aan de manier waarop je van je ouders houdt...

Hoe kom je aan die theorie?
pi_15759366
quote:
Op zondag 28 december 2003 03:40 schreef seriewoordenaar het volgende:

Even een (misschien absurde) theorie: de mate waarin je van het leven houdt is equivalent aan de manier waarop je van je ouders houdt...

Wat doet dat met jouw relatie tot het leven als je ouders overlijden ?
fokschaap
pi_15759378
quote:
Op zondag 28 december 2003 03:41 schreef Adune_Ringeril het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die theorie?

Schoot door m'n gedachten.
quote:
Op zondag 28 december 2003 03:41 schreef Viola_Holt het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op zondag 28 december 2003 03:40 schreef seriewoordenaar het volgende:

Even een (misschien absurde) theorie: de mate waarin je van het leven houdt is equivalent aan de manier waarop je van je ouders houdt...<hr></blockquote>Wat doet dat met jouw relatie tot het leven als je ouders overlijden ?

Geen idee. Ik zag aan een naaste relatie dat het overlijden van een der ouders (waar de band hecht mee is) behoorlijk slopend kan werken.
De band kind-ouders is niet blijvend, dus geen permanent uitgangspunt.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_15759386
quote:
Op zondag 28 december 2003 03:41 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

Wat doet dat met jouw relatie tot het leven als je ouders overlijden ?

Als je ouders overlijden, kun je toch nog steeds van ze houden...?

(Maar aan de andere kant: als je ouders overlijden hou je misschien ook niet meer leven... )

Ben het ook niet eens met de theorie, maar vindt het wel grappig gevonden.

pi_15759409
quote:
Op zondag 28 december 2003 03:43 schreef Adune_Ringeril het volgende:

[..]

(Maar aan de andere kant: als je ouders overlijden hou je misschien ook niet meer leven... )

Ik weet ook niet of ik het ermee eens ben.
pi_15759478
quote:
Op zondag 28 december 2003 03:43 schreef Adune_Ringeril het volgende:

[..]

van ze houden zoals ze waren...dat is niet de realiteit.
quote:

En hoe moet dat dan met "gelukkige" weesjes
fokschaap
pi_15759483
quote:
Op zondag 28 december 2003 03:45 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Ik weet ook niet of ik het ermee eens ben.

--> Misschien is het wel zo dat je het leven als minder ervaart als je nooit geleerd is dat het ook mooi kan zijn... Ofzo.
pi_15759486
quote:
Op zondag 28 december 2003 03:50 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

van ze houden zoals ze waren...dat is niet de realiteit.
[..]

En hoe moet dat dan met "gelukkige" weesjes

Met ouders bedoel ik ouders in de opvoedkundige zin, niet alleen maar in de biologische zin.
pi_15759500
quote:
Op zondag 28 december 2003 03:51 schreef Adune_Ringeril het volgende:

[..]

--> Misschien is het wel zo dat je het leven als minder ervaart als je nooit geleerd is dat het ook mooi kan zijn... Ofzo.

Bijvoorbeeld. Maar dat kan er aan de andere kant ook voor zorgen dat je het leven net méér ervaart eenmaal je het dan wél leert kennen.
pi_15759527
quote:
Op zondag 28 december 2003 03:52 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld. Maar dat kan er aan de andere kant ook voor zorgen dat je het leven net méér ervaart eenmaal je het dan wél leert kennen.

Sja, das ook weer zo...
pi_15763653
Goed lezen is kennelijk een kunst voor sommige mensen.
quote:
Op zondag 28 december 2003 03:37 schreef Adune_Ringeril het volgende:

[..]

Precies. Ik denk dat je als ouder ook wel merkt als een kind het echt niet lust of dat hij/zij geen zin heeft om het te eten.

...

quote:
Op zondag 28 december 2003 03:32 schreef Adune_Ringeril het volgende:
Ik vind het eigenlijk een beetje een zieke manier van opvoeden. Tuurlijk zijn er regels, maar als ik iets niet lustte dan hoefte ik dat niet op te eten. (Vaak lukt het met de truc "nog 5 hapjes" ook ipv een draai om je oren oid)
De praktijk van het zelfde bord de volgende dag weer voorzetten is wat anders dan een draai om de oren geven. Als ik iets echt niet lustte, dan werd het ook niet meer voorgezet. Een voorbeeld is bijv. kippelever: ik kreeg een bord mt kippelever voorgeschoteld toen ik een jaar of 4 was ofzo. Toen ik het een jaar later zo weer herkende als zijnde kippelever mocht ik het laten staan omdat ik het niet lekker vond.
quote:
Op zondag 28 december 2003 03:32 schreef Adune_Ringeril het volgende:
Dat voorbeeld met gezin X is er maar 1 en daar trek je dan maar gelijk conclusies uit...?
Er zijn minder extreme voorbeelden met soortgelijke resultaten, dus ik beseer me niet alleen op X, maar X is wel het voorbeel bij uitstek van hoe het niet moet.
pi_15764363
quote:
Op zondag 28 december 2003 03:25 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Men kweekt. Maar ik stel me stevig de vraag of iedereen dat wel zo bewust doet. Het zou me niets verbazen als de reden bij de meesten van egoistische aard is.

En welke redenen zijn dan van "niet egoistische" aard?
The waves you made will always be
pi_15765174
quote:
Op zondag 28 december 2003 14:08 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

En welke redenen zijn dan van "niet egoistische" aard?

Inderdaad.

Voortbestaan van het ras (in zijn totaalheid) is zo ongeveer de enige die ik kan opnoemen.

pi_15767881
quote:
Ik vind het eigenlijk een beetje een zieke manier van opvoeden. Tuurlijk zijn er regels, maar als ik iets niet lustte dan hoefte ik dat niet op te eten. (Vaak lukt het met de truc "nog 5 hapjes" ook ipv een draai om je oren oid)
Gisteren nog een gehad die pertinent niet wilde eten. Een uurtje later lag haar maaginhoud op tafel. Blijkbaar wel een reden. Niet lusten kan altijd een oorzaak hebben. En ze lusten bepaalde dingen gewoon niet, kan je wel dwingen maar wij laten ze minimaal proeven en als ze niet hoeven dan niet.Dan krijgen ze wat anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')