Ik heb ook geen stapels luierdoeken (wel luiers want ik ga katoen gebruiken, maar dan wel voorgevormde zoals Pampers. Geen gekloot met vouwen enzo, zie ook topic hierover in forum
) maar overal maar 1 verpakking van (6 dus geloof ik). Verder heb ik een hoop andere doeken in huis die ook prima fungeren als spuuglappen enzo.
Voor zoogcompressen kan je ook katoen gebruiken trouwens, die absorberen veel beter, zijn milieuvriendelijker en natuurlijker dus minder irritant.
Sugar, hoe was het bij de gyn??!!
Maar ik moet zeggen dat ik ze zelf ook wel veel gebruik hoor, alleen al die andere soorten luiers niet.
Ik gebruik ook veel spuugdoekjes, die dingen heb ik vaker nodig dan ik ze in aantallen heb (of ik was te weinig
). Dus die koop ik zeker bij. Zelfs nu mijn kinderen ouder zijn gebruik ik ze nog.
En v.w.b. de cupmaat, ik ben van 75 B/C naar een blijvende 75 E gegaan. Na de bevalling heb ik een tijdje F gehad, maar zat later weer terug op E. Maar ik heb ook jaren borstvoeding gegeven en je borsten zijn ook groter zolang je borstvoeding geeft (hoewel dat na een half jaar borstvoeding wel wat afneemt in stevigheid).
Navelbandjes heb ik inderdaad ook als zoogcompres gebruikt. Ik vond zoogcompressen inderdaad toch iets te prijzig. Maandverband is eigenlijk ook een goed idee, omdat je die vast kunt plakken.
Ik heb trouwens extra hydrofielluiers gekocht, omdat ik ze ook gebruik als spuugdoek na de voeding en als zoogcompres voor de niet gebruikte borst tijdens de voeding. Verder in de wieg, de kinderwagen en de box en op de commode. Bovendien heb ik op al die plekken ook nog een reserve liggen om snel te kunnen vervangen na een spuugbui.
Ik heb er geloof ik 12 en dan moet ik nog regelmatig wassen om niet tekort te komen
quote:de afscheiding is minder geworden, maar nog niet compleet verdwenen. Ver heel af en toe een vlaag van misselijkheid, maar dat stelt niks voor met dat wat ik verwacht had. Wat wel godsgruwelijk irritant is is de koppijn, duizeligheid en verdomde rug en buikpijn. Alicia verschonen kost nu echt veel tijd, pijn en moeite (dus gaan we op zoek naar iets waardoor ze hoger komt te liggen tijdens het verschonen).
Op maandag 5 januari 2004 11:50 schreef Loena-tik- het volgende:
Knorretje hoe is het nu met je?
quote:K*t dat je je zo rot voelt. Wanneer moest je nou ook alweer naar de gyn?
Op maandag 5 januari 2004 12:00 schreef Knorretje het volgende:[..]
de afscheiding is minder geworden, maar nog niet compleet verdwenen. Ver heel af en toe een vlaag van misselijkheid, maar dat stelt niks voor met dat wat ik verwacht had. Wat wel godsgruwelijk irritant is is de koppijn, duizeligheid en verdomde rug en buikpijn. Alicia verschonen kost nu echt veel tijd, pijn en moeite (dus gaan we op zoek naar iets waardoor ze hoger komt te liggen tijdens het verschonen).
quote:over 9 dagen.
Op maandag 5 januari 2004 12:14 schreef Loena-tik- het volgende:[..]
K*t dat je je zo rot voelt. Wanneer moest je nou ook alweer naar de gyn?
(ow begrijp me niet verkeedrd, als het zo blijft ben ik dolgelukkig hoor)
quote:Begrijp ik hoor
Op maandag 5 januari 2004 12:15 schreef Knorretje het volgende:[..]
over 9 dagen.
(ow begrijp me niet verkeedrd, als het zo blijft ben ik dolgelukkig hoor)
quote:precies, tijdens de eerste zwangerschap heb ik heel wat gevloekt, doodgewenst etc en nooit gedacht dat dat het me allemaal waard was. Maar het is het meer dan waard. Ik heb de eerste keer het overleefd en dat ga ik nu ook doen. Het zal vast niet makkelijk zijn, maar ja dat wisten we voor we er aan begonnen. En ik hoop gewoon dat alle voorbereidingen die we tot nu toe geregeld hebben en getroffen hebben volstaan (en we zullen heus wel ergens tegen aanlopen, zie nu het verschonen van alicia, maar ook daar bedenken we wel weer wat op)
Op maandag 5 januari 2004 12:19 schreef Loena-tik- het volgende:
we weten het hier allemaal dat het prachtig is om een kindje te krijgen, maar dat het heus niet allemaal rozengeur en maneschijn is!
Last van bekkeninstabiliteit of zo?
quote:dan zou je ook extreem ver terug moeten lezen hoor
Op maandag 5 januari 2004 12:36 schreef Tan het volgende:
Wat is er loos dan Knorretje? (ben pas laat in dit topic komen binnenwalsen en heb geen zin om alles terug te lezen)
quote:yep, opgelopen bij de eerste zwangerschap.
Last van bekkeninstabiliteit of zo?
quote:Ja!
Op maandag 5 januari 2004 12:45 schreef Loena-tik- het volgende:
Sugar, weet je al wat?! F5, F5, F5
Kom net terug van de Vk. Alles in orde volgens haar, heb een inwendige echo gehad en ben nu 9 weken en 3 dagen. Over 4 weken mag ik terugkomen en dan krijg ik nog een echo.
Knuffels Sjeen
quote:Yes!!!
Op maandag 5 januari 2004 12:53 schreef Sugar het volgende:[..]
Ja!
De gyn, hele lieve vrouw, heeft een inwendige echo gedaan en zei meteen bij het eerste beeld: "Ja!" Er zat inderdaad wat!!!!! Heel pril nog, zei ze, zo'n 6 weken en 4 dagen! Geweldig! We zagen het hartje kloppen!!!!! Goed, hè? We zijn heeeeeeeeeeeeeeeeeel blij!!!!
quote:JOEPIEEEEEEEEE!!!! Geweldig nieuws Sugar!!! EN een kloppend hartje, dat is al snel!!!
Op maandag 5 januari 2004 12:53 schreef Sugar het volgende:[..]
Ja!
De gyn, hele lieve vrouw, heeft een inwendige echo gedaan en zei meteen bij het eerste beeld: "Ja!" Er zat inderdaad wat!!!!! Heel pril nog, zei ze, zo'n 6 weken en 4 dagen! Geweldig! We zagen het hartje kloppen!!!!! Goed, hè? We zijn heeeeeeeeeeeeeeeeeel blij!!!!
quote:En nog meer goed nieuws
Op maandag 5 januari 2004 12:54 schreef Sjeen het volgende:
Ikke wel, mag dat ookKom net terug van de Vk. Alles in orde volgens haar, heb een inwendige echo gehad en ben nu 9 weken en 3 dagen. Over 4 weken mag ik terugkomen en dan krijg ik nog een echo.
Knuffels Sjeen
Wat leuk meiden, mooi he, om het dan opeens te zien op zo'n scherm!
quote:TUUUUURLIJK Sjeen
Op maandag 5 januari 2004 12:54 schreef Sjeen het volgende:
Ikke wel, mag dat ookKom net terug van de Vk. Alles in orde volgens haar, heb een inwendige echo gehad en ben nu 9 weken en 3 dagen. Over 4 weken mag ik terugkomen en dan krijg ik nog een echo.
Knuffels Sjeen
quote:Blegh, dat is erg vervelend, ik leef helemaal met je mee! Ik kreeg het 'pas' bij mijn tweede zwangerschap en in dit is nu de derde keer dat ik er mee te kampen heb. Deze laatste zwangerschap was dan ook een moeilijke keus, temeer omdat ik bij de vorige zwangerschap nog maar amper kon lopen. Mijn kinderwens was echter groot genoeg om het nog éénmaal aan te gaan. Mijn vriend helpt gelukkig zo veel mogelijk. Ik heb het geluk dat hij aan huis werkt, dus handelingen als het verschonen van de jongste, legen van wasmachine/droger enz. hoef ik niet te doen.
Op maandag 5 januari 2004 12:49 schreef Knorretje het volgende:[..]
dan zou je ook extreem ver terug moeten lezen hoor
[..]yep, opgelopen bij de eerste zwangerschap.
Pas veel te laat ontdekte ik de oefeningen en houdingsadviezen van Cecile Röst. Ik weet niet of je er ook mee bekend bent? Ze heeft een paar hele simpele adviezen die de pijn niet wegneemt, maar wel aanzienlijk vermindert.
Haar boek heet 'Bekkenpijn tijdens en na de zwangerschap'. Het is een dun plat geel boek met veel handige, prettig leesbare informatie. (vast wel in de bieb te leen maar het is ook geen duur boek).
Geen overdreven oefeningen waar je na drie keer al geen zin meer in hebt, maar voornamelijk simpele truukjes die je gewoon tijdens de afwas of het strijken kunt verrichten.
Ze geeft ook therapie en er zijn veel fysiotherapeuten die haar methodes toepassen. Voor mij was het uiteindelijk het enige wat hielp.
Ze heeft een simpele site: www.bekkentherapie.nl waar niet veel bijzondere info op staat, maar misschien voldoende om je aan een goede therapeut te helpen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Hoe ver ben je nu eigenlijk?
Enne Sugar en Sjeen gefeliciteerd! Fijn dat alles goed was ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Tan op 05-01-2004 13:04]
Ja, 5 januari is een prachtige dag...
Allereerst Sugar. Wat een geweldig nieuws zeg en zo een heerlijk begin van het nieuwe jaar als je het hartje al hebt horen kloppen
Je geduld was de afgelopen maanden ook behoorlijk op de proef gesteld, maar het is nu toch echt echt echt zo. Je bent zwanger! Geloof je het nu? ![]()
Sjeen, jij natuurlijk ook gefeliciteerd met een mooie echo. 9 weken en een beetje alweer, wat gaat de tijd toch snel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |