abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15976704
Maat 75J... en ik maar klagen met een kleine 85B dat ze maar niet willen groeien. Kweetniet hoor, maar ben nu toch wel even stiekem blij, want zo'n maat is geen buste, da's natuurgeweld! Zal idd wel weer afnemen hoor maar dat heeft tijd nodig...

Ik heb ook geen stapels luierdoeken (wel luiers want ik ga katoen gebruiken, maar dan wel voorgevormde zoals Pampers. Geen gekloot met vouwen enzo, zie ook topic hierover in forum ) maar overal maar 1 verpakking van (6 dus geloof ik). Verder heb ik een hoop andere doeken in huis die ook prima fungeren als spuuglappen enzo.

Voor zoogcompressen kan je ook katoen gebruiken trouwens, die absorberen veel beter, zijn milieuvriendelijker en natuurlijker dus minder irritant.

Sugar, hoe was het bij de gyn??!!

Als je niet weet waar je heen gaat kom je er altijd...
  maandag 5 januari 2004 @ 11:38:12 #202
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_15977212
Die hydrofiele luiers zijn inderdaad wel handig, maar ik bedoelde eigenlijk voor diegenen die krap bij kas zitten dat je ze niet hóeft te kopen omdat een zachte handdoek ook volstaat voor veel doeleinden (zoals op de commode, afrdrogen enz.)

Maar ik moet zeggen dat ik ze zelf ook wel veel gebruik hoor, alleen al die andere soorten luiers niet.
Ik gebruik ook veel spuugdoekjes, die dingen heb ik vaker nodig dan ik ze in aantallen heb (of ik was te weinig ). Dus die koop ik zeker bij. Zelfs nu mijn kinderen ouder zijn gebruik ik ze nog.

En v.w.b. de cupmaat, ik ben van 75 B/C naar een blijvende 75 E gegaan. Na de bevalling heb ik een tijdje F gehad, maar zat later weer terug op E. Maar ik heb ook jaren borstvoeding gegeven en je borsten zijn ook groter zolang je borstvoeding geeft (hoewel dat na een half jaar borstvoeding wel wat afneemt in stevigheid).

maandag 5 januari 2004 @ 11:50:34 #203
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_15977579
Knorretje hoe is het nu met je?
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  maandag 5 januari 2004 @ 11:59:45 #204
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_15977873
Catoot, dat was ik inderdaad van het niet terugplooien. Er schijnt overigens geen enkele regel voor te zijn, las ik later. Bij sommigen worden de borsten kleiner dan dat ze ervoor waren, bij anderen plooien ze weer keurig terug naar de oorspronkelijke maat en weer bij anderen (zoals ik dus) plooit er niks terug .
Laten we hopen dat jij in categorie 1 terechtkomt en anders beppen we over een paar jaartjes samen in een borstverkleiningsoperatietopic!

Navelbandjes heb ik inderdaad ook als zoogcompres gebruikt. Ik vond zoogcompressen inderdaad toch iets te prijzig. Maandverband is eigenlijk ook een goed idee, omdat je die vast kunt plakken.

Ik heb trouwens extra hydrofielluiers gekocht, omdat ik ze ook gebruik als spuugdoek na de voeding en als zoogcompres voor de niet gebruikte borst tijdens de voeding. Verder in de wieg, de kinderwagen en de box en op de commode. Bovendien heb ik op al die plekken ook nog een reserve liggen om snel te kunnen vervangen na een spuugbui.
Ik heb er geloof ik 12 en dan moet ik nog regelmatig wassen om niet tekort te komen

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_15977906
quote:
Op maandag 5 januari 2004 11:50 schreef Loena-tik- het volgende:
Knorretje hoe is het nu met je?
de afscheiding is minder geworden, maar nog niet compleet verdwenen. Ver heel af en toe een vlaag van misselijkheid, maar dat stelt niks voor met dat wat ik verwacht had. Wat wel godsgruwelijk irritant is is de koppijn, duizeligheid en verdomde rug en buikpijn. Alicia verschonen kost nu echt veel tijd, pijn en moeite (dus gaan we op zoek naar iets waardoor ze hoger komt te liggen tijdens het verschonen).
  maandag 5 januari 2004 @ 12:14:00 #206
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_15978301
quote:
Op maandag 5 januari 2004 12:00 schreef Knorretje het volgende:

[..]

de afscheiding is minder geworden, maar nog niet compleet verdwenen. Ver heel af en toe een vlaag van misselijkheid, maar dat stelt niks voor met dat wat ik verwacht had. Wat wel godsgruwelijk irritant is is de koppijn, duizeligheid en verdomde rug en buikpijn. Alicia verschonen kost nu echt veel tijd, pijn en moeite (dus gaan we op zoek naar iets waardoor ze hoger komt te liggen tijdens het verschonen).

K*t dat je je zo rot voelt. Wanneer moest je nou ook alweer naar de gyn?
Hyves!
pi_15978355
quote:
Op maandag 5 januari 2004 12:14 schreef Loena-tik- het volgende:

[..]

K*t dat je je zo rot voelt. Wanneer moest je nou ook alweer naar de gyn?

over 9 dagen.

(ow begrijp me niet verkeedrd, als het zo blijft ben ik dolgelukkig hoor)

maandag 5 januari 2004 @ 12:19:44 #208
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_15978461
quote:
Op maandag 5 januari 2004 12:15 schreef Knorretje het volgende:

[..]

over 9 dagen.

(ow begrijp me niet verkeedrd, als het zo blijft ben ik dolgelukkig hoor)

Begrijp ik hoor tis toch soms wel lekker dat je hier ff kan "klagen", we weten het hier allemaal dat het prachtig is om een kindje te krijgen, maar dat het heus niet allemaal rozengeur en maneschijn is! Doe doe maar lekker mutsen hoor Knorretje
Hyves!
pi_15978633
quote:
Op maandag 5 januari 2004 12:19 schreef Loena-tik- het volgende:
we weten het hier allemaal dat het prachtig is om een kindje te krijgen, maar dat het heus niet allemaal rozengeur en maneschijn is!
precies, tijdens de eerste zwangerschap heb ik heel wat gevloekt, doodgewenst etc en nooit gedacht dat dat het me allemaal waard was. Maar het is het meer dan waard. Ik heb de eerste keer het overleefd en dat ga ik nu ook doen. Het zal vast niet makkelijk zijn, maar ja dat wisten we voor we er aan begonnen. En ik hoop gewoon dat alle voorbereidingen die we tot nu toe geregeld hebben en getroffen hebben volstaan (en we zullen heus wel ergens tegen aanlopen, zie nu het verschonen van alicia, maar ook daar bedenken we wel weer wat op)
  maandag 5 januari 2004 @ 12:36:44 #210
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_15978928
Wat is er loos dan Knorretje? (ben pas laat in dit topic komen binnenwalsen en heb geen zin om alles terug te lezen )

Last van bekkeninstabiliteit of zo?

maandag 5 januari 2004 @ 12:45:57 #211
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_15979132
Sugar, weet je al wat?! F5, F5, F5
Hyves!
pi_15979221
quote:
Op maandag 5 januari 2004 12:36 schreef Tan het volgende:
Wat is er loos dan Knorretje? (ben pas laat in dit topic komen binnenwalsen en heb geen zin om alles terug te lezen )
dan zou je ook extreem ver terug moeten lezen hoor
quote:
Last van bekkeninstabiliteit of zo?
yep, opgelopen bij de eerste zwangerschap.
  maandag 5 januari 2004 @ 12:53:02 #213
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_15979333
quote:
Op maandag 5 januari 2004 12:45 schreef Loena-tik- het volgende:
Sugar, weet je al wat?! F5, F5, F5
Ja!
De gyn, hele lieve vrouw, heeft een inwendige echo gedaan en zei meteen bij het eerste beeld: "Ja!" Er zat inderdaad wat!!!!! Heel pril nog, zei ze, zo'n 6 weken en 4 dagen! Geweldig! We zagen het hartje kloppen!!!!! Goed, hè? We zijn heeeeeeeeeeeeeeeeeel blij!!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Licht Ontvlambaar maandag 5 januari 2004 @ 12:54:01 #214
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_15979366
Ikke wel, mag dat ook

Kom net terug van de Vk. Alles in orde volgens haar, heb een inwendige echo gehad en ben nu 9 weken en 3 dagen. Over 4 weken mag ik terugkomen en dan krijg ik nog een echo.

Knuffels Sjeen

You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 5 januari 2004 @ 12:55:50 #215
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_15979434
quote:
Op maandag 5 januari 2004 12:53 schreef Sugar het volgende:

[..]

Ja!
De gyn, hele lieve vrouw, heeft een inwendige echo gedaan en zei meteen bij het eerste beeld: "Ja!" Er zat inderdaad wat!!!!! Heel pril nog, zei ze, zo'n 6 weken en 4 dagen! Geweldig! We zagen het hartje kloppen!!!!! Goed, hè? We zijn heeeeeeeeeeeeeeeeeel blij!!!!

Yes!!!
  maandag 5 januari 2004 @ 12:56:28 #216
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_15979461
quote:
Op maandag 5 januari 2004 12:53 schreef Sugar het volgende:

[..]

Ja!

JOEPIEEEEEEEEE!!!! Geweldig nieuws Sugar!!! EN een kloppend hartje, dat is al snel!!!
Ben helemaal blij voor jullie
Hyves!
  maandag 5 januari 2004 @ 12:56:59 #217
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_15979478
quote:
Op maandag 5 januari 2004 12:54 schreef Sjeen het volgende:
Ikke wel, mag dat ook

Kom net terug van de Vk. Alles in orde volgens haar, heb een inwendige echo gehad en ben nu 9 weken en 3 dagen. Over 4 weken mag ik terugkomen en dan krijg ik nog een echo.

Knuffels Sjeen

En nog meer goed nieuws

Wat leuk meiden, mooi he, om het dan opeens te zien op zo'n scherm!

maandag 5 januari 2004 @ 12:59:49 #218
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_15979576
quote:
Op maandag 5 januari 2004 12:54 schreef Sjeen het volgende:
Ikke wel, mag dat ook

Knuffels Sjeen

TUUUUURLIJK Sjeen , goed nieuws is altijd welkom!!! Wat heerlijk dat alles goed is!!! Was dit je eerst echo, spannend he?!
Feli hoor!
Hyves!
  maandag 5 januari 2004 @ 13:00:11 #219
37150 livelink
pi_15979584
Sugar en Sjeen, allebei gelukkig goed nieuws. Gefeliciteerd.
Wat is de reden dat je over 4 weken weer een echo krijgt, Sjeen?
  maandag 5 januari 2004 @ 13:02:46 #220
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_15979647
quote:
Op maandag 5 januari 2004 12:49 schreef Knorretje het volgende:

[..]

dan zou je ook extreem ver terug moeten lezen hoor
[..]

yep, opgelopen bij de eerste zwangerschap.

Blegh, dat is erg vervelend, ik leef helemaal met je mee! Ik kreeg het 'pas' bij mijn tweede zwangerschap en in dit is nu de derde keer dat ik er mee te kampen heb. Deze laatste zwangerschap was dan ook een moeilijke keus, temeer omdat ik bij de vorige zwangerschap nog maar amper kon lopen. Mijn kinderwens was echter groot genoeg om het nog éénmaal aan te gaan. Mijn vriend helpt gelukkig zo veel mogelijk. Ik heb het geluk dat hij aan huis werkt, dus handelingen als het verschonen van de jongste, legen van wasmachine/droger enz. hoef ik niet te doen.
Dat was de vorige zwangerschap wel anders, toen leefden we door omstandigheden ieder aan een andere kant van het land en toe was het echt loodzwaar voor mij, op het laatst kon ik echt helemaal niks meer.

Pas veel te laat ontdekte ik de oefeningen en houdingsadviezen van Cecile Röst. Ik weet niet of je er ook mee bekend bent? Ze heeft een paar hele simpele adviezen die de pijn niet wegneemt, maar wel aanzienlijk vermindert.

Haar boek heet 'Bekkenpijn tijdens en na de zwangerschap'. Het is een dun plat geel boek met veel handige, prettig leesbare informatie. (vast wel in de bieb te leen maar het is ook geen duur boek).
Geen overdreven oefeningen waar je na drie keer al geen zin meer in hebt, maar voornamelijk simpele truukjes die je gewoon tijdens de afwas of het strijken kunt verrichten.

Ze geeft ook therapie en er zijn veel fysiotherapeuten die haar methodes toepassen. Voor mij was het uiteindelijk het enige wat hielp.
Ze heeft een simpele site: www.bekkentherapie.nl waar niet veel bijzondere info op staat, maar misschien voldoende om je aan een goede therapeut te helpen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Hoe ver ben je nu eigenlijk?

Enne Sugar en Sjeen gefeliciteerd! Fijn dat alles goed was

[Dit bericht is gewijzigd door Tan op 05-01-2004 13:04]

maandag 5 januari 2004 @ 13:28:58 #221
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_15980357
Mooi, Sjeen, bij jullie ook alles oké!!!!
Ik moet ook over 4 weken terug! Dan weer een echo en vanaf dan mag ik gewoon verder met een verloskundige. Omdat ik nu toch per toeval al bij een gyn zit, wil ze me volgende keer nog zien voor een echo en dan als alles goed is dus door!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 januari 2004 @ 13:31:43 #222
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_15980446
Sugar en Sjeen, kippenvel hier hoor Gefeliciteerd allebei!

Ja, 5 januari is een prachtige dag...

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 5 januari 2004 @ 13:34:22 #223
37150 livelink
pi_15980529
Sugar, had je nog van tevoren gebeld dat je zwanger was of heb je hem/haar gewoon verrast met je zwangerschap?
  † In Memoriam † maandag 5 januari 2004 @ 13:44:30 #224
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_15980837
Even uit lurkstand kruipt...

Allereerst Sugar. Wat een geweldig nieuws zeg en zo een heerlijk begin van het nieuwe jaar als je het hartje al hebt horen kloppen Je geduld was de afgelopen maanden ook behoorlijk op de proef gesteld, maar het is nu toch echt echt echt zo. Je bent zwanger! Geloof je het nu?

Sjeen, jij natuurlijk ook gefeliciteerd met een mooie echo. 9 weken en een beetje alweer, wat gaat de tijd toch snel

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 5 januari 2004 @ 13:57:12 #225
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_15981165
Heel kort, want ik ben moe, moe, moe....

Vandaag voor de tweede keer naar de vrouwenarts geweest en tot mijn verbazing kreeg ik weer een echo (zijn ze in Duitsland iets makkelijker mee)! Alles is goed met mini en ik ben nu op de kop af 9 weken en 1 dag zwanger.

Geen zorgen voor de dag van morgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')