abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 december 2003 @ 17:17:51 #1
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_15745286
Vorige deel: Zwangerschap en geboorte deel 19
A.s. papa's en mama's:

12 januari 2004: 70four (papa)
18 januari 2004: kimpiedimpie
27 januari 2004: Belana & Kbot2000
22 februari 2004: Catootje
24 februari 2004: Gaoxing
* 1 maart 2004: Swetsenegger & E.T.
5 april 2004: ezzi
7 april 2004: Jambo
17 april 2004: MikMau
21 april: Tan
14 mei 2004 : Noukie
25 mei 2004: Psyche2003 (papa)
21 juni 2004: dutchie
26 juni 2004: poemojn
26 juni 2004: Rottdog en Berkery
* 27 juni 2004: Elegantly Wasted en Digger
2 juli 2004: Xeliana
* 3 juli 2004: pluisje en rickmans
7 juli 2004: bop
13 juli 2004: LadyS
16 juli 2004: Moots
26 juli 2004: Little-Angel
27 juli 2004: snoopy
6 augustus 2004: Sjeen en to_Davy
15 augustus 2004: Tinkepink
27 augustus 2004: Sugar
2 september 2004: Loena-tik-
* 8 september 2004: Knorretje en Danny

* vermeldingen in het rood zijn (as) officiele fokbaby's

De perssmilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/push.gif
De emo-smilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/emo-smilie

Zo, open ik ook nog een nieuw deel! Maar ehm, kan iemand helpen? Met dat lijstje erin zetten en een link naar vorige deel? Sorry!

quote:
Op zaterdag 27 december 2003 17:00 schreef livelink het volgende:
Ik wist het ook nooit, maar in de praktijk heb ik elke keer getest dat ik ca. 7/8 weken zwanger was. Kennelijk waren mijn symptomen dan wel zo aanwezig, dat ik eens aan een mogelijke zwangerschap ging denken.
Oei, ik hoop echt dat ik al zo ver ben! Misschien kunnen jullie met me meedenken? gokken mag!
Ik heb dik drie weken geleden ook een test gedaan (donderdag 4 december) en die was negatief. Wat zegt dat nu over hoe ver ik ben, nu ik dus gisterochtend positief heb getest? Rarararara!
Dan mag ik misschien ook in het lijstje met een specu-datum!

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 05-01-2004 19:00]

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_15745544
Sugar dan ben je nu tussen de 4,5 en de 7,5 weken zwanger, kun je daar wat mee dan, hihi, niet veel, dacht ik al...
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_15745628
Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk naar je gyn gaan, voor een termijnecho, want je moet in ieder geval voor de 14 weken zwangerschap een echo hebben gehad, daarna gaan de babietjes in grootte verschillen en is je uitgerekende datum niet meer zo goed met zekerheid vast te stellen.
Hyves!
  zaterdag 27 december 2003 @ 17:36:22 #4
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_15745762
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 17:31 schreef Loena-tik- het volgende:
Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk naar je gyn gaan, voor een termijnecho, want je moet in ieder geval voor de 14 weken zwangerschap een echo hebben gehad, daarna gaan de babietjes in grootte verschillen en is je uitgerekende datum niet meer zo goed met zekerheid vast te stellen.
Ik ga dus 5 januari naar de gyn, die afspraak stond al. Maar denk je dat ik eerst moet laten weten dat ik zwanger ben? Ik heb die afspraak namelijk gemaakt omdat mijn cyclus niet op gang kwam...

En hoe voel jij je nu, Loena? Heb je er wel een goed gevoel bij? Hoe lang ben jij zwanger?

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_15745886
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 17:31 schreef Loena-tik- het volgende:
is dat zo ?? want zowel in de eerste miskraamzwangerschap als in deze zwangerschap redden wij het niet om voor dat termijn een echo te laten doen. En onze gyn toen zei dat het niet veel uitmaakte. (bij alicia klopte de echo's ook van geen kanten hoor, alicia stond te boek als uitgerekend op 23 mei kwa groten (vanaf het begin) terwijl mijn cyclus helemaal niet daarop aansloot maar op 8 mei uitkwam, daarnaast hadden wij gewoon genoteerd wanneer er gesekst was en hadden we helemaal geen seks gehad rond de datums die de artsen uit de echo's berekenden en hebben ze uiteindelijk die van ons aangehouden, klote precies)
pi_15746724
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 17:41 schreef Knorretje het volgende:

[..]

is dat zo ?? want zowel in de eerste miskraamzwangerschap als in deze zwangerschap redden wij het niet om voor dat termijn een echo te laten doen. En onze gyn toen zei dat het niet veel uitmaakte. (bij alicia klopte de echo's ook van geen kanten hoor, alicia stond te boek als uitgerekend op 23 mei kwa groten (vanaf het begin) terwijl mijn cyclus helemaal niet daarop aansloot maar op 8 mei uitkwam, daarnaast hadden wij gewoon genoteerd wanneer er gesekst was en hadden we helemaal geen seks gehad rond de datums die de artsen uit de echo's berekenden en hebben ze uiteindelijk die van ons aangehouden, klote precies)

Bij ons in het ziekenhuis hamerden ze daar wel op, ze hebben bij jullie zeker lange wachtlijsten, hihihi
Hyves!
pi_15746807
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 17:36 schreef Sugar het volgende:

[..]

Ik ga dus 5 januari naar de gyn, die afspraak stond al. Maar denk je dat ik eerst moet laten weten dat ik zwanger ben? Ik heb die afspraak namelijk gemaakt omdat mijn cyclus niet op gang kwam...

En hoe voel jij je nu, Loena? Heb je er wel een goed gevoel bij? Hoe lang ben jij zwanger?

Zou als ik jou was gewoon gaan zonder van te voren te bellen, kan ie gelijk dat echootje doen!

En hoe ik me voel, eerder angstig dan zwanger, eerst maar ff een poosje dit babietje ophouden en dan pas juichen.

Hyves!
pi_15746961
Heej Sugar, gefeliciteerd met dit prille geluk! Raar he, zwanger zijn?! Wij hebben het rond de 8e week aan de nabije familie verteld en vanaf de 10e week aan goede vrienden. Vanaf week 12 op het werk en aan iedereen die het horen wilde. Inderdaad ook om de reden dat mocht het fout gaan, je altijd begrip en steun krijgt van je naasten. Gelukkig ging alles prima en ben ik morgen 37 weken zwanger!

Dat ongesteldheidsgevoel dat is inderdaad normaal hoor, dat duurt ook nog wel ff tot een weekje of 10-12 dacht ik (er wordt trouwens geteld in 40 weken, vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie). Je kan trouwens tussendoor ook wel iets bloeden, zolang het minimaal is is dat helemaal niet erg. En dat ... kan doorgaan tot en met de 3e maand zo'n beetje en komt dan ook nog regelmatig terug in je laatste 2 maanden, dus ik hoop dat het meevalt... Tipje: 's morgens voordat je opstaat liggend een kale cracker eten met een bakje slappe thee of lauw water. O, en vergeet niet om zwangerschapsvitaminen te slikken, zo snel mogelijk mee beginnen, die zijn erg belangrijk en helpen ook tegen misselijkheid een beetje. Kijk ook zsm ff op bijvoorbeeld www.babyopkomst.nl wat je niet meer mag eten (zoals filet americain en lever enzo), dan hoef je je daar geen zorgen meer om te maken. Die lijst wordt heel vaak nog aangevuld door andere zwangeren met zaken zoals aspartaam, kaneel, venkel, anijs, maar daar moet je je eigen weg in zien te vinden, da's allemaal nooit bewezen.

Ik raad je aan om op het Viva forum --> baby's --> uitgerekend ofzo mee te gaan schrijven, daar kan je een hoop vragen en antwoorden kwijt en alles delen met meiden die net zover zijn als jij en die dus dezelfde vragen/klachten/belevenissen hebben. Ook op de site www.jongegezinnen.nl is een best aardig (maar wel onoverzichtelijk) forum.

Ik zou trouwens de gynaecoloog inderdaad ff bellen om te vertellen dat je zwanger bent. Misschien hoef je er dan helemaal niet heen maar kan je direct een afspraak maken voor een 1e termijnecho, die is meestal pas rond je (vermoedelijke) 10e week.

Veel plezier met je geheim (heeft ook wel iets hoor) en ik hoop dat alles goed blijft gaan met je. Is het je eerste?

Als je niet weet waar je heen gaat kom je er altijd...
  zaterdag 27 december 2003 @ 18:34:31 #9
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_15747263
Zo, Kimpiedimpie, thanks voor jouw lekker lange reactie!

Ik weet niet hoe lang ik zwanger ben, omdat ik juist al een heeeeeele tijd niet ongesteld ben geweest. heb tussendoor dus wel een test gedaan (dik drie weken geleden). Ik moet uit die test en niet uit ongesteld-zijn mijn staat van zwangerzijn afleiden...! En da's lastig!
Volgens mij ben ik ergens tussen half augustus en begin september uitgerekend!

Oh ja, ik bloed niet, hoor! Heb alleen rare menstruatie-achtige krampies. Maar is goed te doen! En misselijk is ook een groot woord kotsen hoef ik gelukkig helemaal niet! Voel me alleen snel beetje hongerig en leeg-misselijk. Als ik douche doen mijn borsten, of eigenlijk meer nog mijn tepels, pijn. Maar om nou te zeggen dat ze verder gezwollen, gespannen of pijnlijk zijn? Nee!
Ik kan het nog steeds niet geloven en denk steeds: alles wat ik voel zal wel psychisch zijn!

En ja, het is mijn eerste zwangerschap!

zaterdag 27 december 2003 @ 19:34:37 #10
24188 Belana
kloon van belana
pi_15749004
Maar begrijp ik nou dat Loena ook weer terug is hier in het zwangeren topic? ik hoop dat alles goed gaat dit keer, ik zal voor je duimen!
Misschien nog geen juichstemming, maar wel gefeliciteerd!
stormy waters...
sailin'
pi_15750470
Thanks Belana, ja duim maar voor me, voel me nu onzekerder dan ooit!

Oh ja Sugar, ben nu ongeveer 5 weken zwanger, mijn uitgerekende datum is ongeveer 2 sepember. Hoor mij nou geloof haast niet dat ik zwanger ben maar weet wel wanneer mijn uitgerekende datum is...

Hyves!
pi_15750627
Loena-tik- ik heb je ook in het lijstje gezet, mocht je dat niet willen geef even een gil dan haal ik je er weer uit.
  zaterdag 27 december 2003 @ 20:44:35 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_15750672
Hoi!

Jullie kunnen mij ook weer in het lijstje zetten! Nog geen jaar nadat mijn dochtertje is geboren is nummer 2 alweer op komst. Ik ben nu bijna 8 weken zwanger en vreselijk misselijk, wat ik vorige keer niet was. Hopen dat het snel weer over is.

Ik kan er in ieder geval zeker van zijn dat het rond de 15e augustus voor bij is, want dan ben ik uitgerekend.

Alle andere kersverse zwangeren en moeders (+vaders natuurlijk): gefeliciteerd!!!

Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 27 december 2003 @ 20:48:26 #14
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_15750746
Ik las trouwens een tip tegen ochtendmisselijkheid, maar dat helpt natuurlijk niet als je de hele dag misselijk bent (en vooral 's avonds) zoals ik.

Heeft er iemand tips? Vla kan je hier helaas niet krijgen (woon in Duitsland) en aan venkelthee en cola drink ik me helemaal het apelazerus. Tevens probeer ik regelmatig te eten (niet te vet, niet te veel), maar het helpt allemaal niet.

Ik kan helaas niet gaan liggen, want zoals ik al schreef heb ik een dochtertje van bijna een jaar oud die natuurlijk aandacht nodig heeft!

pi_15750773
Tinkepink gefeliciteerd!!
ik hoop niet dat je het vervelend vind dat ik dit vraag. Maar was jij niet degene met de post-natale depressie? Ben je niet bang dat dat deze keer weer gebeurd? Of kunnen ze bij voorbaat hieraan al wat doen? Knap hoor dat je het weer aandurft!
pi_15750939
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 20:43 schreef Karin het volgende:
Loena-tik- ik heb je ook in het lijstje gezet, mocht je dat niet willen geef even een gil dan haal ik je er weer uit.
Is goed hoor, ik durf het denk ik wel weer aan, thanks!
Hyves!
  zaterdag 27 december 2003 @ 20:59:48 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_15751002
Ja Karin, ik had inderdaad een postnatale depressie (en nee, ik vind het niet erg dat je er naar vraagt).

Ik was inderdaad heel erg bang dat ik weer depressief zou worden, maar zodra ik merkte dat ik zwanger was heb ik meteen maatregelen genomen: opvang geregeld voor mijn dochter in het geval dat, begeleiding tijdens de zwangerschap, huisarts en alle andere doktoren en bevallingbegeleiders ingelicht etc.... Dit geeft me in ieder geval een zeker gevoel.

Wat betreft de depressie: ik zit nu gelukkig in een iets stabielere situatie, dus ik hoop dat de hormoontjes deze keer wat minder vat op me krijgen. Maar ik hou jullie op de hoogte! (en nog bedankt voor de felicitaties!)

zaterdag 27 december 2003 @ 21:00:46 #18
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_15751020
Tinkepink, gefelicteerd!! Helaas heb ik geen tips verder tegen je misselijkheid, sorry.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 27 december 2003 @ 21:00:47 #19
24188 Belana
kloon van belana
pi_15751021
Tinkepink, ook gefeliciteerd!!

Loena, ik kan me zo voorstellen dat je onzeker bent. Je kunt niet anders doen dan afwachten helaas. Lijkt me best moeilijk.

Het worden als alles goed gaat volgend jaar auugustus/september weer geboortegolven iig. Wat lijkt dat ver weg zeg....maar het gaat best snel (achteraf natuurlijk)

stormy waters...
sailin'
pi_15751294
Alle zwangeren onder ons.......van harte
Ik las enkele tips, maar mijn goede tip is, gewoon blijven doen zoals je altijd deed, wel oppassen met rauw vlees en volgens de artsen moet je ook oppassen met gekruid eten, maar dat heb ik nooit zo nauw genomen. Ik stopte met 9 weken zwangerschap met roken, maar de dokter zei me gauw weer te beginnen, want in zo`n stressperiode stoppen is helemaal zo slim nog niet. En al met al heeft het zo`n schade ook niet gebracht, mijn dochter is bijna 7 jaar geleden heel gezond geboren, ze woog 3450 gram en groeide (nu nog steeds) als kool. Goede tips zijn altijd handig, maar het is veel belangrijker om te luisteren naar je eigen lichaam, die vertelt je wel wat je wel kunt hebben en wat niet. Vreetmanies zoals bvb zure bommen ed. heb ikzelf nooit gehad, wel vrat ik grapefruits (moest ik mee stoppen, want die kunnen je maagwand beschadigen) ik at er dan ook zo`n 8 per dag , en kon ik absoluut geen rauwe eieren erdragen, zodra ik een ei kapotsloeg in de pan om hem te bakken, lag ik te , maar goed dat is gelukkig voor iedereen verschillend...
Alle zwangeren...veel geluk en vooral straks als jullie wondertje geboren is.
this bitch bites
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 27 december 2003 @ 21:45:51 #21
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_15752337
Tinkepink, gefeliciteerd! Ik hoop dat je misselijkheid snel over is.

Wat een goed nieuws allemaal de laatste tijd. Weer een hoop nieuwe Fok!baby'tjes in aantocht

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_15752841
Zow hee, het lijstje wordt weer lang hier

Tinkepink gefeliciteerd!

Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  zaterdag 27 december 2003 @ 22:25:14 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_15753283
Yesss, lang leve de donkere winterdagen! Er is weer een babyboom op komst!
*heeft nog wel een paar persoonlijke winter-wensjes in de aanbieding!
  zaterdag 27 december 2003 @ 23:06:57 #24
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_15754398
Tinkepink, gefeliciteerd!!!

Ik heb de hele dag al last van mijn onderrug en ook wel van mijn lies Het is niet echt pijnlijk, maar wel aanwezig. Ik hoop maar dat het snel wegtrekt

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_15754505
Tinkepink, van harte met je zwangerschap, ik wens je een fijne tijd toe en hopelijk is die misselijkheid na 2 maanden helemaal over!!! Ik heb geen nieuwe tips voor je, misschien kan de verloskundige of de huisarts iets voor je betekenen.
Het voelt goed hè?
A je to!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')