abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15748137
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 18:57 schreef toska het volgende:

[..]

Ok dan nu een praktijkvoorbeeld, ik ben te zwaar en mijn collega niet maar hij meldt zich wel regelmatig ziek , kater. sportblessures, allerlij vage kwaaltjes , griep . Gaan we hem nu ook meer laten betalen? Want hij maakt meer aanspraak op de verzekering dan dat ik doe

Nee zeg, je collega is een watje, en we gaan naar een amerikaans systeem toe, dus deze wordt gewoon met een kutsmoes op straat gezet.

Het is wel zo dat je voor je hyptheek in een hoger tarief kan uitkomen als bijvoorbeeld je cholerterol te hoog is.

pi_15748192
Ik snap echt niet wat het probleem is. Er zijn al duizenden jaren mollige, dikke en heel dikke vrouwen. Op het ene moment worden ze aanbeden en op het andere uitgespuwd. Pure tijdsverpilling.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
  zaterdag 27 december 2003 @ 19:06:15 #103
28560 toska
Let's All Chant
pi_15748248
Volgens mij heb ik alles wel gezegt wat ik wilde zeggen
Normaal zing ik de sterren van de hemel
  zaterdag 27 december 2003 @ 19:06:59 #104
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15748270
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 19:04 schreef seriewoordenaar het volgende:
Ik snap echt niet wat het probleem is. Er zijn al duizenden jaren mollige, dikke en heel dikke vrouwen. Op het ene moment worden ze aanbeden en op het andere uitgespuwd. Pure tijdsverpilling.
zoals al eerder opgemerkt seriewoordenaar (whats in a woordgrapje? hoewel je site erg ok is) gaat het hier niet om de esthetische waarden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_15748387
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 19:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zoals al eerder opgemerkt seriewoordenaar (whats in a woordgrapje? hoewel je site erg ok is) gaat het hier niet om de esthetische waarden.

Mjah, maar mensen afrekenen op financiele gevolgen vind ik dan weer niet echt bij een beschaving horen...
Ieder is verantwoordelijk voor zijn of haar eigen welzijn. Als je jezelf moet gaan bijsturen omwille van zoiets relatiefs als een economie, dan is het niet de dikke persoon die zich vragen dient te stellen.
  zaterdag 27 december 2003 @ 19:12:21 #106
10090 waspman
life is sweet
pi_15748427
in de meeste gevallen kiezen mensen er zelf voor om zo vadsig te worden (laksheid speelt ook een grote rol). maar als die mensen er zelf voor kiezen om ranzig te zijn, moeten ze niet gaan miepen als ze extra moeten betalen in het vliegtuig of als jongeren ze naroepen wanneer ze bij de Mcdonalds hun 3e hamburger naar binnen werken

medische gevallen uitgezonderd, uiteraard.

pi_15748496
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 19:12 schreef waspman het volgende:
in de meeste gevallen kiezen mensen er zelf voor om zo vadsig te worden (laksheid speelt ook een grote rol). maar als die mensen er zelf voor kiezen om ranzig te zijn, moeten ze niet gaan miepen als ze extra moeten betalen in het vliegtuig of als jongeren ze naroepen wanneer ze bij de Mcdonalds hun 3e hamburger naar binnen werken

medische gevallen uitgezonderd, uiteraard.

Mjah, in de meeste gevallen is het een schildklierprobleem dat optreedt na de leeftijd van 30 jaar. De Mac Donaldstheorie is leuk, maar heel veralgemenend. Daarnaast is ons eten tegenwoordig zo vervuild dat je het haast niet onder controle hebt.
  zaterdag 27 december 2003 @ 19:14:58 #108
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15748513
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 19:11 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Mjah, maar mensen afrekenen op financiele gevolgen vind ik dan weer niet echt bij een beschaving horen...
Ieder is verantwoordelijk voor zijn of haar eigen welzijn. Als je jezelf moet gaan bijsturen omwille van zoiets relatiefs als een economie, dan is het niet de dikke persoon die zich vragen dient te stellen.

dit is het issue. Uit onderzoek blijkt dat het aantal dikkerds in Nederland zorgwekkend toeneemt. Maar liefst 45 van de 100 landgenoten kampen met overgewicht. Het Voedingscentrum luidt de noodklok over deze ontwikkeling en wil meer voorlichting.
pi_15748568
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 19:14 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dit is het issue. Uit onderzoek blijkt dat het aantal dikkerds in Nederland zorgwekkend toeneemt. Maar liefst 45 van de 100 landgenoten kampen met overgewicht. Het Voedingscentrum luidt de noodklok over deze ontwikkeling en wil meer voorlichting.

Het voedingscentrum zou beter de noodklok luiden over de kwaliteit van het voedsel i.p.v. te doen aan schadebeperking of gevolgenoplossingen. Problemen dienen bij de basis aangepakt te worden.
  zaterdag 27 december 2003 @ 19:23:36 #110
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15748732
daarmee ben ik het geheel met je eens. ik heb de natuurwinkel in amsterdam reeds jaren geleden ontdekt en eet gezond. dusse. ik kan het weten.
pi_15748822
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 19:23 schreef zoalshetis het volgende:
daarmee ben ik het geheel met je eens. ik heb de natuurwinkel in amsterdam reeds jaren geleden ontdekt en eet gezond. dusse. ik kan het weten.
Ik vind het vreemd dat men dat probleem niet aanpakt. Alsof we alleen maar onomkeerbare processen in het leven roepen.
  zaterdag 27 december 2003 @ 19:30:08 #112
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15748894
zo is het met alles. om de kern van de zaak aan te pakken moet je soms dwingen. en dat is niet altijd even makkelijk of op de korte termijn vrucht afwerpend. soms moet je geduld hebben en meestal eindigd het positief.
pi_15748935
Make me
pi_15749140
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 19:30 schreef zoalshetis het volgende:
zo is het met alles. om de kern van de zaak aan te pakken moet je soms dwingen. en dat is niet altijd even makkelijk of op de korte termijn vrucht afwerpend. soms moet je geduld hebben en meestal eindigd het positief.
Als ik zie hoe politiek werkt, als ik zie hoe de maatschappij werkt, dan heb ik daar maar weinig hoop op. De basis wordt zelden of nooit op hoger niveau aangepakt of herlegd. Men bouwt, ook in de voedselindustrie, oplossing op oplossing.
Ik vind het tergend schandalig dat we reeds op zo'n niveau zitten dat we met minimaal toegelaten gifwaarden in voedsel werken. Dát is het probleem.
Iedereen in mijn familie gebruikt vlees en groenten die zelf gekweekt, gezaaid of geplant zijn. Een kip, konijn, varken, paard of koe in de supermarkt smaakt echt niet als eentje die zelf is gekweekt met normaal of huishoudelijk voedsel.
Met de groenten net hetzelfde. Winkeltomaten smaken doorgaans niet zoals tomaten uit de eigen tuin. De buigbare regels zijn schijnbaar nodig om de massaproductie mogelijk te maken en dat is het probleem.

Een oplossing is mogelijk. Ik zou zelf bijvoorbeeld prefereren dat kinderen op school een eigen stukje tuin beheren. Op die manier krijg je meer respect voor de natuur en meer respect voor kwaliteit.
De boeren worden ondergewaardeerd. Tenslotte zijn zij het die verantwoordelijk zijn voor de meeste vitamines in ons lichaam.

pi_15749230
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 19:40 schreef seriewoordenaar het volgende:
De boeren worden ondergewaardeerd. Tenslotte zijn zij het die verantwoordelijk zijn voor de meeste vitamines in ons lichaam.
Mijn pa vertelde gisteren nog een verhaal dat mensen vlak na de oorlog ongeveer 1/3 van hun inkomen aan voedsel uitgaven. Ik kan me niet voorstellen dat iemand heden ten dag nog steeds 1/3 van zijn inkomen nodig heeft om aleen maar eten te kopen.
pi_15749318
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 19:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Mijn pa vertelde gisteren nog een verhaal dat mensen vlak na de oorlog ongeveer 1/3 van hun inkomen aan voedsel uitgaven. Ik kan me niet voorstellen dat iemand heden ten dag nog steeds 1/3 van zijn inkomen nodig heeft om aleen maar eten te kopen.

Klopt, na de oorlog was voedsel stukken duurder omdat er minder voorhanden was. Veel velden waren vernietigd en dienden eerst van bommen gevrijwaard te worden. Daarnaast waren veel boerenzonen het strijdveld ingestuurd en was er een reorganisatie van de sektor nodig.

Nu heeft men zo'n 2/3 nodig voor de vaste lasten... Lijkt me ook niet echt een goede situatie. Daarnaast is voedsel hét belangrijkste. Ook m.b.t. het gezond voortbestaan van het ras. Een DVD-speler vult de maag niet.

pi_15749631
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 18:10 schreef toska het volgende:

[..]

Tjonge wat een zelfverheerlijking, moeten we nu opspringen en luid aplaudiseren voor je?

en doe er maar grappig over, feit is gewoon dat veel mensen geen disipline hebben op dit gebied. Waarom mogen mensen eigelijk alleen negatieve dingen over zichzelf zeggen? Zoals jij blijkbaar graag doet...
pi_15749660
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 20:00 schreef KlaPMonGooL het volgende:

[..]

en doe er maar grappig over, feit is gewoon dat veel mensen geen disipline hebben op dit gebied. Waarom mogen mensen eigelijk alleen negatieve dingen over zichzelf zeggen? Zoals jij blijkbaar graag doet...

Sommigen teren graag op negatieve energie... Een soort van sociaal parasitair gedrag.

Hopelijk is het 'de leeftijd' maar.

zaterdag 27 december 2003 @ 20:15:57 #119
28560 toska
Let's All Chant
pi_15749991
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 20:00 schreef KlaPMonGooL het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet negatief over mezelf , hoe kom je daar nu bij???
  zaterdag 27 december 2003 @ 20:16:22 #120
28560 toska
Let's All Chant
pi_15750002
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 20:02 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Sommigen teren graag op negatieve energie... Een soort van sociaal parasitair gedrag.

Hopelijk is het 'de leeftijd' maar.

En dit is gewoon laag en onnodig
pi_15750100
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 20:16 schreef toska het volgende:

[..]

En dit is gewoon laag en onnodig

Ik was algemeen en niet zozeer over jou bezig. Gewoon een gedachte die een waarheid als een koe is. Ik had niet eens jouw post gelezen.
Maar indien je het persoonlijk opvatte: sorry.
  zaterdag 27 december 2003 @ 20:21:21 #122
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_15750138
quote:

[..]

nahh ik denk dat het bij ons thuis cekers wel zo is, wij zijn dan ook niet zo materialistisch ingestelt,, wij kijken dan ook liever met lekker eten naar een normale tv dan met een blik bonen naar een breedbeeld tv .. of iets in die context
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  zaterdag 27 december 2003 @ 20:21:47 #123
28560 toska
Let's All Chant
pi_15750147
ok (dit was nog voor seriewoordenaar)
pi_15750245
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 20:21 schreef toska het volgende:
ok (dit was nog voor seriewoordenaar)
Dat was me duidelijk. Ik val zelden of nooit iemand persoonlijk aan, tenzij in ONZ.
pi_15750283
quote:

[..]

Ik heb de indruk dat je geen eigen huishouden voert.

1/3e van een inkomen is wel degelijk wat er gemiddeld aan voedsel wordt uitgegeven in een gezin.
Dan heb ik het over gezinnen die iedere dag ontbijten ( brood met beleg ), middageten idem, avondeten aardappels/vlees/groente of een ander compleet gerecht en een toetje na bijvoorbeeld, melk drinken en fruit eten.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')