abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15741613
De kerstdagen staan voor velen garant voor lekker eten, waarbij altijd iets meer gegeten wordt dan de broekriem aankan. En misschien staat u nog in de keuken om de laatste hand te leggen aan de lekkernijen voor vanavond.
Maar we eten niet alleen met Kerst erg veel. We eten structureel te veel. Uit onderzoek blijkt dat het aantal dikkerds in Nederland zorgwekkend toeneemt. Maar liefst 45 van de 100 landgenoten kampen met overgewicht. Het Voedingscentrum luidt de noodklok over deze ontwikkeling en wil meer voorlichting. Maar lost voorlichting het probleem op of moeten er verregaande middelen ingezet worden?
  zaterdag 27 december 2003 @ 14:43:32 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_15741623
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 14:43 schreef robbedoes het volgende:
De kerstdagen staan voor velen garant voor lekker eten, waarbij altijd iets meer gegeten wordt dan de broekriem aankan. En misschien staat u nog in de keuken om de laatste hand te leggen aan de lekkernijen voor vanavond.
Maar we eten niet alleen met Kerst erg veel. We eten structureel te veel. Uit onderzoek blijkt dat het aantal dikkerds in Nederland zorgwekkend toeneemt. Maar liefst 45 van de 100 landgenoten kampen met overgewicht. Het Voedingscentrum luidt de noodklok over deze ontwikkeling en wil meer voorlichting. Maar lost voorlichting het probleem op of moeten er verregaande middelen ingezet worden?
ja opsluiten en verplicht afvallen ja
Niet meer actief op Fok!
pi_15741643
stuur ze naar een afslank kamp in somalie ofzow en haal een groep van die mensen hier 2 problemen opgelost
did you ever took off your clothes and ran backwards through a cornfield?
  zaterdag 27 december 2003 @ 14:44:58 #4
8372 Bastard
Persona non grata
pi_15741660
Werkkampen!
The truth was in here.
pi_15741685
Ik zie meer in onderzoek naar een vetvervanger. Als er een veilige en goede vetvervanger op de markt komt dan scheelt dat al heel veel mensen met overgewicht. Verplicht afvallen past meer bij een dictatuur ofzo...
pi_15741703
Mensen moeten gewoon meer sporten! Zo noem ik de meeste pubermeisjes die vanaf hun 15e besluiten om niet meer te gaan sporten en vaak dik te worden. Ook de opkomst van de 'Amerikaanse' way of living is helemaal fout, dus teveel Fastfood en zooi. Gewoon 5 x per week gewoon normaal eten, gewoon sporten en dan kan je nog genoeg andere dingen eten... Via commercials ofzo met de gevolgen van te dik zijn duidelijk maken en hoe het voorkomen kan worden...
pi_15741721
Ik ben al 2 jaar bezig Dan moeten alle mensen die roken ook verplicht stoppen. Als we zo beginnen ken ik er nog een paar.
pi_15741725
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 14:45 schreef Qi het volgende:
Ik zie meer in onderzoek naar een vetvervanger. Als er een veilige en goede vetvervanger op de markt komt dan scheelt dat al heel veel mensen met overgewicht. Verplicht afvallen past meer bij een dictatuur ofzo...
en dan bakken we binnenkort in kunstmatig smaak gegeven ''bakvocht'' ofzow ??
pi_15741737
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 14:47 schreef StephanL het volgende:
Ik ben al 2 jaar bezig Dan moeten alle mensen die roken ook verplicht stoppen. Als we zo beginnen ken ik er nog een paar.
alle junks verplicht laten stoppen
  zaterdag 27 december 2003 @ 14:47:51 #10
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_15741741
Jazeker. Te dikke mensen moeten verplicht op rantsoen. Agenten moeten daarop toezien dat ze zich ook daadwerkelijk aan het rantsoen houden. Die hebben immers toch geen belangrijker dingen te doen. En als de dikkerds worden betrapt moeten ze achter slot en grendel voor een maand. Er zijn immers leegstaande cellen genoeg.
The Horizons Of The Spring
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
pi_15741742
knal ze dan meteen af, is nog goedkoper ook
fok! dorpsgek...
  zaterdag 27 december 2003 @ 14:47:59 #12
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_15741747
Allemaal de griep geven...

Ik ben 3 kilo afgevallen in 3 dagen tijd....

Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_15741750
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 14:43 schreef robbedoes het volgende:
Je wordt niet dik tussen Kerst en Oud-en-Nieuw, maar tussen Oud-en-Nieuw en Kerst....

Maar heeft denk ik geen zin om te gaan voorlichten ( dan zouden de meeste milieuproblemen wel over zijn denk ik zo ).

Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_15741764
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 14:47 schreef lange het volgende:
knal ze dan meteen af, is nog goedkoper ook
het vet nemen ze met plezier aan in een of ander ontwikkelingsland
pi_15741780
Topicstarter moet meer gegevens van zichzelf meegeven.
(Te dik, te licht, te grote neus, te grote voeten, kwaaltjes?) en... je iq.
Dan kunnen we bepalen of er bij jouw ook iets aan gedaan zal moeten gaan gebeuren.
Tis maar een email adres. :-)
  zaterdag 27 december 2003 @ 14:49:16 #16
28560 toska
Let's All Chant
pi_15741781
Ik ben te dik
Normaal zing ik de sterren van de hemel
pi_15741802
Ik denk dat je meer voorlichting moet geven en ook voedingswijzers moet benadrukken zodat mensen weten wat wel en niet gezond voor z ekan zijn. Mensen hebben geen flauw idee wat ze binnen krijgen . Maar verplicht afvallen vind ik zware onzin.
pi_15741817
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 14:47 schreef Jipje het volgende:

Dat had ik ook. binnen een maand, twee keer ziek geweest, 7 kilo afgevallen ofzo
pi_15741818
patatzaken die tijdens de schoolpauze open zijn verbieden.

de nieuwe generatie junkfoodkinderen staat immers al klaar.

pi_15741820
Was dit geen stelling op een of andere nationale jeugddebatwedstrijd?
pi_15741831
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 14:47 schreef post-it het volgende:

[..]

en dan bakken we binnenkort in kunstmatig smaak gegeven ''bakvocht'' ofzow ??

Is toch geen probleem als het veilig is en het precies hetzelfde smaakt?
pi_15741832
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 14:50 schreef Chadi het volgende:
Ik denk dat je meer voorlichting moet geven en ook voedingswijzers moet benadrukken zodat mensen weten wat wel en niet gezond voor z ekan zijn. Mensen hebben geen flauw idee wat ze binnen krijgen . Maar verplicht afvallen vind ik zware onzin.
voorlichting en shit heb ik ook gehad op sgool voedingswijzers leren dat soort onzin maar daar word door de meeste toch geen aandacht aan besteedt
  zaterdag 27 december 2003 @ 14:52:22 #24
28560 toska
Let's All Chant
pi_15741845
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 14:49 schreef dolle_hond het volgende:
laten we ze opeten
Ik heb in de aanbieding , kilootje of 10 spekvet, hebben?
pi_15741855
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 14:51 schreef Qi het volgende:

[..]

Is toch geen probleem als het veilig is en het precies hetzelfde smaakt?

je hebt altijd mensen die geen kunstmatige smaakstoffen enzow mogen
die kunnen dan zeker geen frituurvoer eten ofzow ??
  zaterdag 27 december 2003 @ 14:54:06 #26
14627 deurmat
Best een leuke user.
pi_15741887
Geef ze wormen.
Later word ik mijzelf in het groot.
  zaterdag 27 december 2003 @ 14:54:21 #27
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_15741890
Klein rondje verplichtingen dan:
- Iedereen die alcohol drinkt, moet daarmee stoppen..
- Iedereen die rookt, moet daarmee stoppen...
- Iedereen die te licht is, moet verplicht gaan eten..
- Iedereen die te lelijk is, moet verplicht naar de cosmetisch chirurg...
- Iedereen die te hard werkt, moet minder hard gaan werken...

Hello, Big brother is watching you... !

Lijkt me niet dus.. Iedereen die te dik is en zich daar prettig bij voelt, moet zich vooral zo blijven voelen.

Bovendien zijn er ook diverse wetenschappelijk onderzoeken geweest dat het verliezen van gewicht niet altijd even gezond is als wel wordt beweerd. Vaak is er ook gewoon sprake van een natuurlijk evenwicht en en dat kan dan inderdaad ineens niet aan jouw schoonheidsverwachtingen voldoen.

pi_15741896
Misschien nieuw voor sommigen onder jullie: zo'n instantie als het voedingscentrum luidt niet de noodklok omdat het zo begaan is met de gezondheid van de Nederlander, maar omdat de overheid op een gegeven moment nadelige gevolgen gaat merken van dat overgewicht bij mensen en wel: die mensen maken meer medische kosten en dat drukt weer op het geld van de overheid. Hetzelfde verhaal met b.v. die vuurwerkvoorlichting, dat gaat er niet om dat de overheid denkt van, o, wee, al die arme mensen, die moeten we waarschuwen voor alle gevaren, nee hoor, dat gaat erom dat er anders weer veel kosten gemaakt moeten worden in het ziekenhuis. Dus als ik zo'n bericht lees krijg ik altijd nogal een wrang gevoel, weer een instantie die schijnheilig loopt te doen. Roken wordt toch ook niet verboden, omdat er teveel geld aan verdiend wordt...... idem met drank.... Maar als er teveel nadelige gevolgen komen ivm het geldaspect trekt de overheid aan de bel, jajaaa......
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_15741918
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 14:47 schreef Jipje het volgende:

moet ik 3 weken ziek zijn voordat ik een ideale gewicht heb

nou, hoest maar in m'n gezicht...

pi_15741963
De bemoeizucht in Nederland begint irritante vormen aan te nemen.
Mijn voornemen voor 2004 is alles doen wat ik fijn vindt, daarbij heb ik geen bemoeizuchtige overheid nodig!
Ik eet wat ik wil.
Ik rook zoveel als ik wil.
Ik drink wat ik wil enz.enz
pi_15741995
Ik begrijp niet waarom er nu weer iemand de rokers hierin betrekt
Die hoesten zoveel accijns op, dat zij substantieel meebetalen voor eventuele medische zorg. Tevens sterven ze jonger, hetgeen vergrijzing tegengaat, alsook de uitgaven voor AOW.

Blubberbuiken daarentegen brengen geen geld in het laatje en zijn dus maatschappelijk gezien meer ongewenst dan rokers.

En ja, verplicht afvallen voor mensen met extreem overgewicht vind ik een goede zaak!

De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
pi_15742002
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 14:52 schreef post-it het volgende:

[..]

je hebt altijd mensen die geen kunstmatige smaakstoffen enzow mogen
die kunnen dan zeker geen frituurvoer eten ofzow ??

Die mensen heb je altijd, en dat zul je altijd houden, wat je ook produceert. Je hebt ook suiker vervangers, ook wel bekend als zoetjes, en daar zullen ook vast wel wat mensen allergisch voor zijn. Het doel moet zijn om een vetvervanger te vinden die:

1.) De smaak van het eten niet verandert.
2.) Veilig is.
3.) Betaalbaar is.

pi_15742074
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 14:59 schreef Qi het volgende:

[..]

Die mensen heb je altijd, en dat zul je altijd houden, wat je ook produceert. Je hebt ook suiker vervangers, ook wel bekend als zoetjes, en daar zullen ook vast wel wat mensen allergisch voor zijn. Het doel moet zijn om een vetvervanger te vinden die:

2.) Veilig is.
3.) Betaalbaar is.

Olestra was wel redelijk goed, alleen het ging als een laserstraal door je darmen (and beyond)....

Maar een vetvervanger zou idd heel goed zijn voor veel mensen.

zaterdag 27 december 2003 @ 15:02:40 #34
62471 SnookieMJ
Ya Damn Skippy
pi_15742079
leven en laten leven zou ik zeggen, maak je druk om belangrijker zaken. ik weeg zelf 70 kg bij 1.80. vind ik prima. andere mensen zijn dikker en vinden dat ook prima. dat moeten ze toch zelf weten
Op vrijdag 17 juni 2005 20:22 schreef Echtwelkloon het volgende:
Ik heb wat pauper lemmings gezien in mijn tijd, maar dit slaat alles. :')
pi_15742080
En mensen met een stofwisselingsziekte enzo dan?
The greatest thing you'll ever learn, is how to love and be loved in return
pi_15742088
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 14:59 schreef Qi het volgende:

[..]

2.) Veilig is.
3.) Betaalbaar is.

simpel toch flikker je vetput weg en zet een barbeque in je keuken geen vet dus geen X-tra gewicht
pi_15742218
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 15:03 schreef post-it het volgende:

[..]

simpel toch flikker je vetput weg en zet een barbeque in je keuken geen vet dus geen X-tra gewicht

Voor veel mensen is dat niet zo simpel. Een vetvervanger is dan ook alleen een oplossing voor mensen die echt niet kunnen stoppen met eten en echt heel veel moeite hebben met afvallen. Ik besef heel goed dat het slechts symptoombestrijding is.
  zaterdag 27 december 2003 @ 15:08:50 #38
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_15742251
Om maar even on-topic te reageren:

Ik ben zelf ook iets te zwaar. Ik ben (nog) geen dikzak, maar als ik zo zou zijn doorgegaan zou ik dat wel zijn geworden. Ik ben me er sinds een paar maandjes van bewust dat ik toch wel moet oppassen, en ben daar dus ook (met succes) naar gaan leven.
Het is inderdaad puur eigen verantwoording. Je gewicht. Met uizondering van sommige gevallen natuurlijk, maar over het algemeen wel. Het is makkelijk te zeggen waar het aan ligt. Maar uiteindelijk, ieder pondje komt door het mondje. Ook in geval van stress, ziekte, vermoeidheid, kerst, whatever.
Of mensen verplicht zouden moeten afvallen, ik denk het niet. Dat heeft toch geen zin. Het is moeilijk af te dwingen. Dat het slecht voor je is, doet weinig mensen wat. "Ik heb liever een lekker leven dat 5 jaartjes korter duurt, dan een langer saaier leven". Een veelgehoord excuus.
Ik heb alleen toch liever een gezónder leven.
Wat laat ik nou? Ik snoep niet meer, en drink vaker water ipv frisdrank. Big deal dus. Als ik daarmee kan zorgen dat mijn kniëen niet kapot zijn op m'n 60e, mijn hart nog sterg genoeg is om dan nog te kunnen skiëen, en mijn postuur nog goed genoeg voor wat leuke kleren, heb ik mijn doel bereikt. Alleen de bewustwording daarvan is een probleem bij veel mensen. Dik worden gaat zo geleidelijk, mensen zien het niet gebeuren en anders overzien ze de gevolgen niet.

Verplicht afvallen vind ik geen optie. Maar, een goede sireactie (en daadwerkelijk focussen op mensen die geen trappen meer kunnen lopen en dergelijke) heeft denk ik al veel meer invloed. Ook een goed bewustzijn van ouders om hun kinderen gezond te voeden is denk ik belangrijk, en dat zou wellicht bereikt kunnen worden door goede voorlichting op ouderavonden op school.

Action is the enemy of thoughts
pi_15742265
en het zijn meestal de armere mensen die ongezond eten, want dat junkfood is gewoon goedkoop, in tegenstellling tot verse groente waarbij je een paar euro neer moet leggen voor een komkommer...
pi_15742323
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 14:54 schreef Maerycke het volgende:

Lijkt me niet dus.. Iedereen die te dik is en zich daar prettig bij voelt, moet zich vooral zo blijven voelen.

Bovendien zijn er ook diverse wetenschappelijk onderzoeken geweest dat het verliezen van gewicht niet altijd even gezond is als wel wordt beweerd. Vaak is er ook gewoon sprake van een natuurlijk evenwicht en en dat kan dan inderdaad ineens niet aan jouw schoonheidsverwachtingen voldoen.

Precies, ik heb zelf ook overgewicht, sport 3x per week, eet niet andere dingen dan andere mensen doen maar val geen kilo af.

Verder vind ik het belachelijk om zoiets in te voeren, we leven hier (nog wel tenminste) in een vrij land. Beetje soort hitler cultuur ofzo, als een bepaalde groep mensen je niet aan staat gewoon afvoeren.

Rare jongens hier op FOK!

There's a frood who really knows where his towel is.
  zaterdag 27 december 2003 @ 15:11:41 #41
28560 toska
Let's All Chant
pi_15742339
Ik krijg honger van dit topic
  zaterdag 27 december 2003 @ 15:11:55 #42
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_15742343
Ik ben te dik en ik ben happy en dat zou ik verplicht af moeten gaan vallen ?, dacht het van niet

@toska: ikke ook, ga dadelijk maar es naar mac ofzo

[Dit bericht is gewijzigd door Klonk op 27-12-2003 15:13]

Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  † In Memoriam † zaterdag 27 december 2003 @ 15:12:44 #43
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_15742366
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 14:54 schreef Maerycke het volgende:

Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_15742403
Defineer "Te dik" eerst eens. Dus wanneer ben je 'te dik' enzo.

[Dit bericht is gewijzigd door Legolas_Greenleaf op 27-12-2003 15:14]

Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_15742406
Ik kan eten wat ik wil en wordt maar niet dik
Das ook niet altijd leuk hoor.
pi_15742438
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 15:11 schreef Vrieskist het volgende:

[..]

Precies, ik heb zelf ook overgewicht, sport 3x per week, eet niet andere dingen dan andere mensen doen maar val geen kilo af.

Verder vind ik het belachelijk om zoiets in te voeren, we leven hier (nog wel tenminste) in een vrij land. Beetje soort hitler cultuur ofzo, als een bepaalde groep mensen je niet aan staat gewoon afvoeren.

Rare jongens hier op FOK!

Ik vind ook niet dat je mensen moet verplichten, maar hoe kun je nu overgewicht hebben als je 3 keer per week sport en gezond eet? Dat snap ik dus niet, wat voor sport doe je dan? Als je b.v. 3 keer per week een uur gaat rennen, of op atletiek gaat (zoals ik) dan lijkt me dat bijna onmogelijk. Of doe je gewoon fitness, daar val je natuurlijk niet van af. Als je nl geen stofwisselingstoring hebt en je eet gezond en je zou idd 3 keer per week flink lopen, dan val je dus geheid wel af....
pi_15742446
Het wordt zo langzamerhand onleefbaar in dit land. Al die belangen groepen (zoals anti rook groep CAN, Clean Air Now) die hun zin maar door proberen te drijven. Hun wil willen opleggen aan anderen. Blijkbaar moet iedereen zo leven als de zedepredikers eisen! Mogen mensen nog zélf bepalen hoe ze hun leven in willen richten?? Het gehuichel van deze zedepredikers SCHREEUWT om een recherche dienst die HUN gangen eens na gaat. En dan HUN misstappen met koeieletters in de krant zet.
pi_15742467
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 15:15 schreef Samson het volgende:

[..]

Ik vind ook niet dat je mensen moet verplichten, maar hoe kun je nu overgewicht hebben als je 3 keer per week sport en gezond eet? Dat snap ik dus niet, wat voor sport doe je dan? Als je b.v. 3 keer per week een uur gaat rennen, of op atletiek gaat (zoals ik) dan lijkt me dat bijna onmogelijk. Of doe je gewoon fitness, daar val je natuurlijk niet van af. Als je nl geen stofwisselingstoring hebt en je eet gezond en je zou idd 3 keer per week flink lopen, dan val je dus geheid wel af....

sommige mensen hebben zogenaamde 'erfelijke aanleg' voor 'dik' of 'dun' zijn.
Some say in ice
pi_15742473
als mensen dik willen zijn, laat ze lekker dik zijn. Beetje onzinnig topic.
Moet misschien een schopje hebben naar general of onzin voor je leven?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 27 december 2003 @ 15:17:28 #50
28560 toska
Let's All Chant
pi_15742498
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 15:16 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Laatst las ik hier nog dat het aan virus ligt Daar heb ik dus last van : een virus
pi_15742511
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 15:16 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Dat weet ik wel, maar het merendeel van mensen met overgewicht komt toch echt door slecht eten en weinig bewegen hoor
pi_15742538
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 15:18 schreef Samson het volgende:

[..]

Dat weet ik wel, maar het merendeel van mensen met overgewicht komt toch echt door slecht eten en weinig bewegen hoor

nou en.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_15742603
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 15:19 schreef JohnDope het volgende:

[..]

nou en.

Ga jij even buiten spelen als je geen zin hebt in deze discussie
pi_15742646
ik zit niet te gallen, maar ik wil gewoon zeggen; je leeft maar 1 keer en als die dikke mensen zo gelukkig zijn, waarom zouden we ze dan niet met rust laten?
pi_15742720
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 15:24 schreef JohnDope het volgende:
ik zit niet te gallen, maar ik wil gewoon zeggen; je leeft maar 1 keer en als die dikke mensen zo gelukkig zijn, waarom zouden we ze dan niet rust laten?
OK dan, dat ben ik 100% met je eens hoor, ik kan alleen altijd moeilijk tegen die verhalen van: ik eet wat iedereen eet, sport, en val niets af. Zolang je geen stofwisselingprobleem hebt kun je dus gewoon altijd wel afvallen als je dat echt wilt. Maar als mensen geen zin hebben om af te vallen moeten ze dat natuurlijk gewoon niet doen, dat zal mij verder worst zijn hoor. Ieder mag zn eigen keus maken hoor
  zaterdag 27 december 2003 @ 15:29:31 #56
28560 toska
Let's All Chant
pi_15742751
Maar goed om even heel inhoudelijk te reageren , ik ben dus te zwaar.
Ik zou best wat willen afvallen maar het ontbreekt me momenteel gewoon aan lust en discipline.

Ik zou graag willen weten waarom ik verplicht zou moeten afvallen? Ik val niemand met iets lastig . Waarom zou iemand anders dan voor mij gaan bepalen dat ik dunner moet worden?

pi_15742800
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 15:29 schreef toska het volgende:
Maar goed om even heel inhoudelijk te reageren , ik ben dus te zwaar.
Ik zou best wat willen afvallen maar het ontbreekt me momenteel gewoon aan lust en discipline.

Ik zou graag willen weten waarom ik verplicht zou moeten afvallen? Ik val niemand met iets lastig . Waarom zou iemand anders dan voor mij gaan bepalen dat ik dunner moet worden?

Wat ik al zeg, je moet het doen als je er zelf aan toe bent, of je doet het helemaal niet, het is helemaal aan jezelf, ik sta ook niet achter dit soort verplichte taferelen hoor.
pi_15742823
Ik ben misschien te zwaar. (Meningen verschillen) 14 jaar, 70 kilo, 1.85 lang, is dat "te zwaar"? Voor de rest, het is het probleem van diegenen die te zwaar zijn, en niet van iedereen, denk ik. Al is het niet leuk om te lezen dat bijna de helft van NL te zwaar is.
Some say in ice
pi_15742914
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 15:28 schreef Samson het volgende:

[..]

OK dan, dat ben ik 100% met je eens hoor, ik kan alleen altijd moeilijk tegen die verhalen van: ik eet wat iedereen eet, sport, en val niets af. Zolang je geen stofwisselingprobleem hebt kun je dus gewoon altijd wel afvallen als je dat echt wilt. Maar als mensen geen zin hebben om af te vallen moeten ze dat natuurlijk gewoon niet doen, dat zal mij verder worst zijn hoor. Ieder mag zn eigen keus maken hoor

inderdaad dit topic gaat nergens over.
Straks gaan ze nog zeggen dat half-nederland te lang is, willen ze die mensen zeker straks een koppiekleiner maken.
pi_15742967
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 15:32 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
14 jaar, 1.85 lang, is dat "te zwaar"?
Nee....te lang
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 15:32 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Al is het niet leuk om te lezen dat bijna de helft van NL te zwaar is.
't Is maar net wat 'te zwaar' genoemd wordt. Ik vind de dikheid hier in Nederland meevallen. Toen ik in de VS en Canada was schrok ik echt
"You're so skinny" zeiden ze tegen mij Dat had ik nog nooit gehoord....Ik heb een normaal (redelijk sportief) figuur.

Je kunt mensen voorlichten over wat gezond is om te eten en een webite maken met diëten of zo. Ik denk dat dat wel genoeg is, van mij hoeft niet iedereen slank te zijn

Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  zaterdag 27 december 2003 @ 16:20:59 #61
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15743923
al was het alleen maar omdat ik het resultaat van vetzucht en gebrek aan dicipline er niet zo leuk uit vind zien.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_15744046
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 16:20 schreef zoalshetis het volgende:
al was het alleen maar omdat ik het resultaat van vetzucht en gebrek aan dicipline er niet zo leuk uit vind zien.
Ik vind blond haar niet mooi....moet de staat de mensen verplichten een andere haarkleur te nemen?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  zaterdag 27 december 2003 @ 16:28:05 #63
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15744096
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 16:26 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ik vind blond haar niet mooi....moet de staat de mensen verplichten een andere haarkleur te nemen?

het was dan ook een beetje cynisch bedoeld.
pi_15744261
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 16:28 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het was dan ook een beetje cynisch bedoeld.

My bad...
  zaterdag 27 december 2003 @ 16:37:02 #65
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15744291
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 16:35 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

My bad...

nee mijn. ik had het niet echt duidelijk cynisch gemaakt.
pi_15744467
Je kunt mensen niet verplichten om af te vallen, dat werkt niet. Met afvallen is het net als met drinken; zolang je er zelf niet mee wilt stoppen lukt het niet.

Je moet mensen op andere manieren stimuleren om gezonder te eten, want:

quote:
Op zaterdag 27 december 2003 15:09 schreef HeyFreak het volgende:
en het zijn meestal de armere mensen die ongezond eten, want dat junkfood is gewoon goedkoop, in tegenstellling tot verse groente waarbij je een paar euro neer moet leggen voor een komkommer...
Daarom: gezond eten goedkoper, junkfood en snoep duurder, zodat mensen het meer als 'speciaal' eten gaan zien, waar ze zichzelf af en toe op trakteren, en niet iets waar ze hun dagelijks maal mee doen
pi_15745063
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 15:07 schreef Qi het volgende:

[..]

Voor veel mensen is dat niet zo simpel. Een vetvervanger is dan ook alleen een oplossing voor mensen die echt niet kunnen stoppen met eten en echt heel veel moeite hebben met afvallen. Ik besef heel goed dat het slechts symptoombestrijding is.

ik had iets van een maagverkleining ooit gezien op tv
pi_15745095
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 15:11 schreef toska het volgende:
Ik krijg honger van dit topic
Ik heb hier nog een grote doos truffels leggen. Wil je er eentje??
pi_15745148
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 17:09 schreef schatje het volgende:

[..]

mmmmm, gooi maar deze kant op!
pi_15745184
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 17:08 schreef post-it het volgende:

[..]

ik had iets van een maagverkleining ooit gezien op tv

Eetgewoontes moeten ook veranderen bij zo'n maagvekleining, je kunt ook na een maagverkleining niet de hele dag, elke dag friet eten.
pi_15745238
In China hebben ze ook een heel uitgesproken beeld van wat " mooi " zou zijn.

Kleine voetjes is het motto onder een grote groep mensen daar ( geweest ).

Ze hebben een heel mooie methode ontwikkeld om dit te realiseren.
Meisjesvoetjes worden "ingeblikt" zodat ze niet groeien.

...ook iets voor de mensen hier ???

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_15745398
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 17:15 schreef Mirage het volgende:

Dat is in Nederland toch ook zo?
  zaterdag 27 december 2003 @ 17:24:11 #73
28560 toska
Let's All Chant
pi_15745415
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 17:15 schreef Mirage het volgende:

Ze hebben een heel mooie methode ontwikkeld om dit te realiseren.
Meisjesvoetjes worden "ingeblikt" zodat ze niet groeien.

...ook iets voor de mensen hier ???

Ze worden ingezwachteld , niet ingeblikt
pi_15745634
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 17:23 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Dat is in Nederland toch ook zo?

Nou, misschien alleen bij jou in de buurt misschien?
pi_15745717
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 17:32 schreef Samson het volgende:

[..]

Nou, misschien alleen bij jou in de buurt misschien?

Misschien....kleine voetjes wordt wel eens als schoonheidsideaal gezien (Ken je de scènes van Al Bundy in z'n schoenenwinkel?)
pi_15746162
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 17:34 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Misschien....kleine voetjes wordt wel eens als schoonheidsideaal gezien (Ken je de scènes van Al Bundy in z'n schoenenwinkel?)

Tja, voor vrouwen misschien, maar hoe langer de mens, hoe groter de voet.... heb je die megastappers van Kate Winslet wel ns gezien
pi_15746599
Zoals al eerder werd gezegd, elk pondje komt door het mondje. En dat is gewoon verdomde waar. Ik heb zelf het ideale gewicht(of ietjes eronder) en dat komt gewoon omdat ik a)geen aanleg heb om dik te worden en b) genoeg disipline heb om minder te eten als ik daarvoor veel heb gegeten. naja dan heb je maar honger big deal de kindjes in afrika hebben dat elke dag dus niet zeiken.

Als je 3x in de week sport en gewoon eet zoals anderen (anderen??? 50% van NL is te dik, met wie vergelijk jij je dan...) dan eet je blijkbaar nog teveel.
Overigens is sporten echt niet direct de uitkomst, het lichaam heeft meer voedingsstoffen nodig en als jij die er extra instopt word je geen pondje lichter (spieren zijn trouwens zwaarder dan vet, dus als je begint met sporten kun je wel eens juist aankomen)

Overigens wil ik even zeggen dat me gezond voelen mij stukken meer waard is dan zogenaamd "lekker"" (mcdonalds gadverdamme rot op zeg) eten. Alsof een dikkertje dat zich elke dag volstopt met vet vreten een beter/leuker leven leid?? denk het ook ja.

zaterdag 27 december 2003 @ 18:10:20 #78
28560 toska
Let's All Chant
pi_15746645
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 18:08 schreef KlaPMonGooL het volgende:
Zoals al eerder werd gezegd, elk pondje komt door het mondje. En dat is gewoon verdomde waar. Ik heb zelf het ideale gewicht(of ietjes eronder) en dat komt gewoon omdat ik a)geen aanleg heb om dik te worden en b) genoeg disipline heb om minder te eten als ik daarvoor veel heb gegeten. naja dan heb je maar honger big deal de kindjes in afrika hebben dat elke dag dus niet zeiken.

Als je 3x in de week sport en gewoon eet zoals anderen (anderen??? 50% van NL is te dik, met wie vergelijk jij je dan...) dan eet je blijkbaar nog teveel.
Overigens is sporten echt niet direct de uitkomst, het lichaam heeft meer voedingsstoffen nodig en als jij die er extra instopt word je geen pondje lichter (spieren zijn trouwens zwaarder dan vet, dus als je begint met sporten kun je wel eens juist aankomen)

Overigens wil ik even zeggen dat me gezond voelen mij stukken meer waard is dan zogenaamd "lekker"" (mcdonalds gadverdamme rot op zeg) eten. Alsof een dikkertje dat zich elke dag volstopt met vet vreten een beter/leuker leven leid?? denk het ook ja.

Tjonge wat een zelfverheerlijking, moeten we nu opspringen en luid aplaudiseren voor je?
  zaterdag 27 december 2003 @ 18:11:17 #79
28560 toska
Let's All Chant
pi_15746668
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 17:09 schreef schatje het volgende:

[..]

ahhhhhhhhhhhhhhhhh poffur , ik heb je over het hoofd gezien .
  zaterdag 27 december 2003 @ 18:12:54 #80
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_15746721
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 18:10 schreef toska het volgende:

[..]

Tjonge wat een zelfverheerlijking, moeten we nu opspringen en luid aplaudiseren voor je?

* Maerycke klapt even braaf mee....
pi_15746727
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 18:11 schreef toska het volgende:

[..]

ahhhhhhhhhhhhhhhhh poffur , ik heb je over het hoofd gezien .

Was je aan het joggen?

zaterdag 27 december 2003 @ 18:14:44 #82
28560 toska
Let's All Chant
pi_15746760
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 18:13 schreef Delicate het volgende:

[..]

Was je aan het joggen?

bah , sporten
pi_15746801
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 18:12 schreef Maerycke het volgende:

[..]

* Maerycke klapt even braaf mee....

Hulde aan deze ubermensch
* RichardQuest klapt
pi_15746938
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 18:14 schreef toska het volgende:

[..]

bah , sporten

Geheheh

Maar we gaan natuurlijk naar hogere premies voor dikke(re) mensen toe. En daarna zijn weer andere "gezondheidsrisico's" aan de beurt.

Zouden mensen die ervoor kiezen hun gehandicapt kind te houden in plaats van te aborteren het ook niet zelf moeten betalen. Toch te gek dat de samenleving daarvoor moet opdraaien?

zaterdag 27 december 2003 @ 18:23:38 #85
28560 toska
Let's All Chant
pi_15746973
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 18:21 schreef Delicate het volgende:

[..]

Geheheh

Maar we gaan natuurlijk naar hogere premies voor dikke(re) mensen toe. En daarna zijn weer andere "gezondheidsrisico's" aan de beurt.

Zouden mensen die ervoor kiezen hun gehandicapt kind te houden in plaats van te aborteren het ook niet zelf moeten betalen. Toch te gek dat de samenleving daarvoor moet opdraaien?

Er was toch een tijdje geleden ook iets over de mensen die zich steeds ziek melden door de sportblessures die ze opliepen ?

Zal ik geen last van hebben , duss

pi_15747129
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 18:23 schreef toska het volgende:

[..]

Er was toch een tijdje geleden ook iets over de mensen die zich steeds ziek melden door de sportblessures die ze opliepen ?

Zal ik geen last van hebben , duss

Sportblessures komen ze niet aan. Dat past niet in de ideologie van "eigen verantwoordelijkheid" (en bovendien sporten de midden- en hoge inkomens veel).

zaterdag 27 december 2003 @ 18:31:21 #87
28560 toska
Let's All Chant
pi_15747177
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 18:29 schreef Delicate het volgende:

[..]

Sportblessures komen ze niet aan. Dat past niet in de ideologie van "eigen verantwoordelijkheid" (en bovendien sporten de midden- en hoge inkomens veel).

Ik wil hier wel over verder gaan maar dat is een ander onderwerp , dus weer ontopic.

Wel raar dat ik bijna de enige dikkert hier ben

zaterdag 27 december 2003 @ 18:42:40 #88
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15747505
tuurlijk moeten té dikke mensen afvallen. ken je nog die mensen die met een heftruck en een doorgebroken muur uit hun huis gesleept werden. oprah, jerry, we kennen ze allemaal. en soms in nederland zie je wel een soort hele dikke mensen. die kunnen tegen zichzelf beschermd worden dmv psychische en of medische hulp. dat mag best wel flink gestimuleerd worden. want ik denk dat de medische kosten aardig uit de klauwen kunnen gaan lopen met die vetzucht.
  zaterdag 27 december 2003 @ 18:43:54 #89
28560 toska
Let's All Chant
pi_15747544
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 18:42 schreef zoalshetis het volgende:
tuurlijk moeten té dikke mensen afvallen. ken je nog die mensen die met een heftruck en een doorgebroken muur uit hun huis gesleept werden. oprah, jerry, we kennen ze allemaal. en soms in nederland zie je wel een soort hele dikke mensen. die kunnen tegen zichzelf beschermd worden dmv psychische en of medische hulp. dat mag best wel flink gestimuleerd worden. want ik denk dat de medische kosten aardig uit de klauwen kunnen gaan lopen met die vetzucht.
Dat is wel heel erg extreem
pi_15747555
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 18:31 schreef toska het volgende:

[..]

Ik wil hier wel over verder gaan maar dat is een ander onderwerp , dus weer ontopic.

Wel raar dat ik bijna de enige dikkert hier ben

Dat zal wel meevallen hoor, waarschijnlijk de enige dikkert die uit de de (snoep) kast is gekomen
pi_15747650
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 18:21 schreef Delicate het volgende:
Nou, dat vind ik nog niet eens zo'n slecht idee. Als je van verzekering wisselt, wordt er toch ook gevraagd of je rookt/psychiatrische aandoeningen hebt/wisselende sexuele contacten hebt etc?
Ik vind je eigen financiele verantwoordelijkheid dragen voor dik-zijn minder asociaal dan de andere criteria die ik noemde.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 27 december 2003 @ 18:54:04 #92
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15747841
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 18:47 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou, dat vind ik nog niet eens zo'n slecht idee. Als je van verzekering wisselt, wordt er toch ook gevraagd of je rookt/psychiatrische aandoeningen hebt/wisselende sexuele contacten hebt etc?
Ik vind je eigen financiele verantwoordelijkheid dragen voor dik-zijn minder asociaal dan de andere criteria die ik noemde.

true en zeker omdat vet zijn vaak met hetzelfde gebrek aan discipline te maken heeft als waar rokers last van hebben. en ze ook veel vatbaarder zijn voor meer medische zorg.
  zaterdag 27 december 2003 @ 18:55:48 #93
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15747888
oh ja en nog even dit topic gaat dus niet over de esthetische waarde van dikke mensen, dus mollie vrouwen voel u niet aangevallen, dit gaat over een 'ziekte' die vetzucht heet en hand over hand toeneemt.

[Dit bericht is gewijzigd door zoalshetis op 27-12-2003 18:59]

zaterdag 27 december 2003 @ 18:57:59 #94
28560 toska
Let's All Chant
pi_15747955
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 18:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

true en zeker omdat vet zijn vaak met hetzelfde gebrek aan discipline te maken heeft als waar rokers last van hebben. en ze ook veel vatbaarder zijn voor meer medische zorg.

Ok dan nu een praktijkvoorbeeld, ik ben te zwaar en mijn collega niet maar hij meldt zich wel regelmatig ziek , kater. sportblessures, allerlij vage kwaaltjes , griep . Gaan we hem nu ook meer laten betalen? Want hij maakt meer aanspraak op de verzekering dan dat ik doe
  zaterdag 27 december 2003 @ 18:59:16 #95
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15748000
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 18:57 schreef toska het volgende:

[..]

Ok dan nu een praktijkvoorbeeld, ik ben te zwaar en mijn collega niet maar hij meldt zich wel regelmatig ziek , kater. sportblessures, allerlij vage kwaaltjes , griep . Gaan we hem nu ook meer laten betalen? Want hij maakt meer aanspraak op de verzekering dan dat ik doe

dit is een individueel geval, ik heb hou het bij onderwerpen als 'verplicht stellen' graag algemeen.
  zaterdag 27 december 2003 @ 18:59:52 #96
28560 toska
Let's All Chant
pi_15748031
Dus dikke mensen maken meer aanspraak op hun verzekeringen?
  zaterdag 27 december 2003 @ 19:01:02 #97
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15748065
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 18:59 schreef toska het volgende:
Dus dikke mensen maken meer aanspraak op hun verzekeringen?
té dikke wel ja.
  zaterdag 27 december 2003 @ 19:01:55 #98
28560 toska
Let's All Chant
pi_15748092
En dan zijn we weer terug bij af. wat is te, en moeten ze verplicht afvallen.

Btw ik denk dat dat verplicht niet gatt lukken hoor

zaterdag 27 december 2003 @ 19:02:13 #99
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_15748106
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 18:55 schreef zoalshetis het volgende:
dit gaat over een 'ziekte' die vetzucht heet en hand over hand toeneemt.
O?
pi_15748126
n onze bemoeimaatschappij, waar het opgeheven vingertje het subsistuut is geworden voor afgedane godsdiensten en de persoonlijke verantwoording wordt gepropagandeerd, zien we dat de bemoeizucht met het doen en laten van anderen absurde vormen aan gaat nemen.

Fluiten naar vrouwen wordt beboet e.d. dat soort repressieve maatregelen kan men dan verwachten.

Dat er extremen in een maatschappij die niet te voorkomen en te bestrijden zijn moge duidelijk zijn, maar de aandacht vestigen op fenomenen die van persoonlijke aard en daarbij kretologie bedrijven is geestelijke armoede.

Bovendien moet de dood een oorzaak hebben, dik zijn is mogelijk zo,n reden.

pi_15748137
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 18:57 schreef toska het volgende:

[..]

Nee zeg, je collega is een watje, en we gaan naar een amerikaans systeem toe, dus deze wordt gewoon met een kutsmoes op straat gezet.

Het is wel zo dat je voor je hyptheek in een hoger tarief kan uitkomen als bijvoorbeeld je cholerterol te hoog is.

pi_15748192
Ik snap echt niet wat het probleem is. Er zijn al duizenden jaren mollige, dikke en heel dikke vrouwen. Op het ene moment worden ze aanbeden en op het andere uitgespuwd. Pure tijdsverpilling.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
  zaterdag 27 december 2003 @ 19:06:15 #103
28560 toska
Let's All Chant
pi_15748248
Volgens mij heb ik alles wel gezegt wat ik wilde zeggen
  zaterdag 27 december 2003 @ 19:06:59 #104
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15748270
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 19:04 schreef seriewoordenaar het volgende:
Ik snap echt niet wat het probleem is. Er zijn al duizenden jaren mollige, dikke en heel dikke vrouwen. Op het ene moment worden ze aanbeden en op het andere uitgespuwd. Pure tijdsverpilling.
zoals al eerder opgemerkt seriewoordenaar (whats in a woordgrapje? hoewel je site erg ok is) gaat het hier niet om de esthetische waarden.
pi_15748387
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 19:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zoals al eerder opgemerkt seriewoordenaar (whats in a woordgrapje? hoewel je site erg ok is) gaat het hier niet om de esthetische waarden.

Mjah, maar mensen afrekenen op financiele gevolgen vind ik dan weer niet echt bij een beschaving horen...
Ieder is verantwoordelijk voor zijn of haar eigen welzijn. Als je jezelf moet gaan bijsturen omwille van zoiets relatiefs als een economie, dan is het niet de dikke persoon die zich vragen dient te stellen.
  zaterdag 27 december 2003 @ 19:12:21 #106
10090 waspman
life is sweet
pi_15748427
in de meeste gevallen kiezen mensen er zelf voor om zo vadsig te worden (laksheid speelt ook een grote rol). maar als die mensen er zelf voor kiezen om ranzig te zijn, moeten ze niet gaan miepen als ze extra moeten betalen in het vliegtuig of als jongeren ze naroepen wanneer ze bij de Mcdonalds hun 3e hamburger naar binnen werken

medische gevallen uitgezonderd, uiteraard.

pi_15748496
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 19:12 schreef waspman het volgende:
in de meeste gevallen kiezen mensen er zelf voor om zo vadsig te worden (laksheid speelt ook een grote rol). maar als die mensen er zelf voor kiezen om ranzig te zijn, moeten ze niet gaan miepen als ze extra moeten betalen in het vliegtuig of als jongeren ze naroepen wanneer ze bij de Mcdonalds hun 3e hamburger naar binnen werken

medische gevallen uitgezonderd, uiteraard.

Mjah, in de meeste gevallen is het een schildklierprobleem dat optreedt na de leeftijd van 30 jaar. De Mac Donaldstheorie is leuk, maar heel veralgemenend. Daarnaast is ons eten tegenwoordig zo vervuild dat je het haast niet onder controle hebt.
  zaterdag 27 december 2003 @ 19:14:58 #108
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15748513
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 19:11 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Mjah, maar mensen afrekenen op financiele gevolgen vind ik dan weer niet echt bij een beschaving horen...
Ieder is verantwoordelijk voor zijn of haar eigen welzijn. Als je jezelf moet gaan bijsturen omwille van zoiets relatiefs als een economie, dan is het niet de dikke persoon die zich vragen dient te stellen.

dit is het issue. Uit onderzoek blijkt dat het aantal dikkerds in Nederland zorgwekkend toeneemt. Maar liefst 45 van de 100 landgenoten kampen met overgewicht. Het Voedingscentrum luidt de noodklok over deze ontwikkeling en wil meer voorlichting.
pi_15748568
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 19:14 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dit is het issue. Uit onderzoek blijkt dat het aantal dikkerds in Nederland zorgwekkend toeneemt. Maar liefst 45 van de 100 landgenoten kampen met overgewicht. Het Voedingscentrum luidt de noodklok over deze ontwikkeling en wil meer voorlichting.

Het voedingscentrum zou beter de noodklok luiden over de kwaliteit van het voedsel i.p.v. te doen aan schadebeperking of gevolgenoplossingen. Problemen dienen bij de basis aangepakt te worden.
  zaterdag 27 december 2003 @ 19:23:36 #110
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15748732
daarmee ben ik het geheel met je eens. ik heb de natuurwinkel in amsterdam reeds jaren geleden ontdekt en eet gezond. dusse. ik kan het weten.
pi_15748822
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 19:23 schreef zoalshetis het volgende:
daarmee ben ik het geheel met je eens. ik heb de natuurwinkel in amsterdam reeds jaren geleden ontdekt en eet gezond. dusse. ik kan het weten.
Ik vind het vreemd dat men dat probleem niet aanpakt. Alsof we alleen maar onomkeerbare processen in het leven roepen.
  zaterdag 27 december 2003 @ 19:30:08 #112
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15748894
zo is het met alles. om de kern van de zaak aan te pakken moet je soms dwingen. en dat is niet altijd even makkelijk of op de korte termijn vrucht afwerpend. soms moet je geduld hebben en meestal eindigd het positief.
pi_15748935
Make me
pi_15749140
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 19:30 schreef zoalshetis het volgende:
zo is het met alles. om de kern van de zaak aan te pakken moet je soms dwingen. en dat is niet altijd even makkelijk of op de korte termijn vrucht afwerpend. soms moet je geduld hebben en meestal eindigd het positief.
Als ik zie hoe politiek werkt, als ik zie hoe de maatschappij werkt, dan heb ik daar maar weinig hoop op. De basis wordt zelden of nooit op hoger niveau aangepakt of herlegd. Men bouwt, ook in de voedselindustrie, oplossing op oplossing.
Ik vind het tergend schandalig dat we reeds op zo'n niveau zitten dat we met minimaal toegelaten gifwaarden in voedsel werken. Dát is het probleem.
Iedereen in mijn familie gebruikt vlees en groenten die zelf gekweekt, gezaaid of geplant zijn. Een kip, konijn, varken, paard of koe in de supermarkt smaakt echt niet als eentje die zelf is gekweekt met normaal of huishoudelijk voedsel.
Met de groenten net hetzelfde. Winkeltomaten smaken doorgaans niet zoals tomaten uit de eigen tuin. De buigbare regels zijn schijnbaar nodig om de massaproductie mogelijk te maken en dat is het probleem.

Een oplossing is mogelijk. Ik zou zelf bijvoorbeeld prefereren dat kinderen op school een eigen stukje tuin beheren. Op die manier krijg je meer respect voor de natuur en meer respect voor kwaliteit.
De boeren worden ondergewaardeerd. Tenslotte zijn zij het die verantwoordelijk zijn voor de meeste vitamines in ons lichaam.

pi_15749230
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 19:40 schreef seriewoordenaar het volgende:
De boeren worden ondergewaardeerd. Tenslotte zijn zij het die verantwoordelijk zijn voor de meeste vitamines in ons lichaam.
Mijn pa vertelde gisteren nog een verhaal dat mensen vlak na de oorlog ongeveer 1/3 van hun inkomen aan voedsel uitgaven. Ik kan me niet voorstellen dat iemand heden ten dag nog steeds 1/3 van zijn inkomen nodig heeft om aleen maar eten te kopen.
pi_15749318
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 19:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Mijn pa vertelde gisteren nog een verhaal dat mensen vlak na de oorlog ongeveer 1/3 van hun inkomen aan voedsel uitgaven. Ik kan me niet voorstellen dat iemand heden ten dag nog steeds 1/3 van zijn inkomen nodig heeft om aleen maar eten te kopen.

Klopt, na de oorlog was voedsel stukken duurder omdat er minder voorhanden was. Veel velden waren vernietigd en dienden eerst van bommen gevrijwaard te worden. Daarnaast waren veel boerenzonen het strijdveld ingestuurd en was er een reorganisatie van de sektor nodig.

Nu heeft men zo'n 2/3 nodig voor de vaste lasten... Lijkt me ook niet echt een goede situatie. Daarnaast is voedsel hét belangrijkste. Ook m.b.t. het gezond voortbestaan van het ras. Een DVD-speler vult de maag niet.

pi_15749631
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 18:10 schreef toska het volgende:

[..]

en doe er maar grappig over, feit is gewoon dat veel mensen geen disipline hebben op dit gebied. Waarom mogen mensen eigelijk alleen negatieve dingen over zichzelf zeggen? Zoals jij blijkbaar graag doet...
pi_15749660
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 20:00 schreef KlaPMonGooL het volgende:

[..]

en doe er maar grappig over, feit is gewoon dat veel mensen geen disipline hebben op dit gebied. Waarom mogen mensen eigelijk alleen negatieve dingen over zichzelf zeggen? Zoals jij blijkbaar graag doet...

Sommigen teren graag op negatieve energie... Een soort van sociaal parasitair gedrag.

Hopelijk is het 'de leeftijd' maar.

zaterdag 27 december 2003 @ 20:15:57 #119
28560 toska
Let's All Chant
pi_15749991
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 20:00 schreef KlaPMonGooL het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet negatief over mezelf , hoe kom je daar nu bij???
  zaterdag 27 december 2003 @ 20:16:22 #120
28560 toska
Let's All Chant
pi_15750002
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 20:02 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Sommigen teren graag op negatieve energie... Een soort van sociaal parasitair gedrag.

Hopelijk is het 'de leeftijd' maar.

En dit is gewoon laag en onnodig
pi_15750100
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 20:16 schreef toska het volgende:

[..]

En dit is gewoon laag en onnodig

Ik was algemeen en niet zozeer over jou bezig. Gewoon een gedachte die een waarheid als een koe is. Ik had niet eens jouw post gelezen.
Maar indien je het persoonlijk opvatte: sorry.
  zaterdag 27 december 2003 @ 20:21:21 #122
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_15750138
quote:

[..]

nahh ik denk dat het bij ons thuis cekers wel zo is, wij zijn dan ook niet zo materialistisch ingestelt,, wij kijken dan ook liever met lekker eten naar een normale tv dan met een blik bonen naar een breedbeeld tv .. of iets in die context
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  zaterdag 27 december 2003 @ 20:21:47 #123
28560 toska
Let's All Chant
pi_15750147
ok (dit was nog voor seriewoordenaar)
pi_15750245
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 20:21 schreef toska het volgende:
ok (dit was nog voor seriewoordenaar)
Dat was me duidelijk. Ik val zelden of nooit iemand persoonlijk aan, tenzij in ONZ.
pi_15750283
quote:

[..]

Ik heb de indruk dat je geen eigen huishouden voert.

1/3e van een inkomen is wel degelijk wat er gemiddeld aan voedsel wordt uitgegeven in een gezin.
Dan heb ik het over gezinnen die iedere dag ontbijten ( brood met beleg ), middageten idem, avondeten aardappels/vlees/groente of een ander compleet gerecht en een toetje na bijvoorbeeld, melk drinken en fruit eten.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_15750310
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 20:27 schreef Mirage het volgende:

[..]

1/3e van een inkomen is wel degelijk wat er gemiddeld aan voedsel wordt uitgegeven in een gezin.
Dan heb ik het over gezinnen die iedere dag ontbijten ( brood met beleg ), middageten idem, avondeten aardappels/vlees/groente of een ander compleet gerecht en een toetje na bijvoorbeeld, melk drinken en fruit eten.

Wij zitten niet aan 1/3, maar het meeste doen we zelf en dat scheelt in het budget.
  zaterdag 27 december 2003 @ 20:28:42 #127
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15750312
quote:

[..]

zeker met de euro. ik soms wel 50% in een slechte maand.
pi_15750374
Naar mijn idee is het zowieo een idioot voorstel.

Wat is dik ?
Ik lees hier over " 2 vliegtuig stoelen nodig hebben etc ".
Als je zó dik bent dan héb je standaard een probleem, danwel lichamelijk danwel geestelijk.
Géén van beide kan je die persoon direct aanrekenen.

Alles wat onder dit " richt " gewicht zit lijkt mij niet een gewicht waarover je mag vallen.

Want wát is overgewicht waar ji jlast van hebt ?
Alleen dergelijke extreme gevallen dus.

Sir Winston Churchill
  zaterdag 27 december 2003 @ 20:34:39 #129
28560 toska
Let's All Chant
pi_15750424
Ik ben dus zo'n 10 kilo te zwaar
  zaterdag 27 december 2003 @ 20:35:50 #130
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_15750451
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 20:34 schreef toska het volgende:
twijfelgevalletje
pi_15750521
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 20:34 schreef toska het volgende:
Lijkt me toch niet erg? Ik hou het meest van mollige vrouwen en daarin ben ik niet de enige. Mijn eigen vrouw is ook dikker dan de standaard. Het 'wetenschappelijk onderbouwde' ijkgewicht is zo relatief dat het een deel van zijn functie niet vervult.
Ik ben zo'n 10 kilo te licht, straks moet ik mijn stoel nog delen met iemand anders.
  zaterdag 27 december 2003 @ 20:40:16 #132
28560 toska
Let's All Chant
pi_15750578
Ik heb volgens de regels bmi overgewicht , een ongezond gewicht zelfs

btw ik ben 1.70 en 78 kilo

pi_15750613
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 20:40 schreef toska het volgende:
Ik heb volgens de regels bmi overgewicht , een ongezond gewicht zelfs

Rubensiaans.
  zaterdag 27 december 2003 @ 20:43:03 #134
28560 toska
Let's All Chant
pi_15750625
*bloos*
pi_15750676
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 20:43 schreef toska het volgende:
*bloos*
Zonder foto is daar weinig reden toe. Ik ben algemeen bezig.
  zaterdag 27 december 2003 @ 20:47:33 #136
28560 toska
Let's All Chant
pi_15750731
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 20:44 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Zonder foto is daar weinig reden toe. Ik ben algemeen bezig.

Ik ga ff idols kijken , slaap lekker voor straks
pi_15750762
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 20:47 schreef toska het volgende:

[..]

Ik ga ff idols kijken , slaap lekker voor straks

Ah, Idols, helemaal vergeten. Thx voor de reminder.

Volg jezelf i.p.v. je weegschaal.

pi_15755000
Als dikkerds verplicht moeten afvallen, moeten Idols kijkers toch zeker preventief geruimd worden...
pi_15755675
Gewoon gezondheidszorg weigeren, die dikkerds. Werkt ook goed.
During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
  zondag 28 december 2003 @ 00:25:20 #140
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_15756092
er zijn veel dikkerds die door eigenschuld dik zijn geworden, maar er zijn ook dikkerds die door allerlij dingen dik zijn geworden, zonder dat ze er echt wat aan konden doen
Drugs are good mkay?
  zondag 28 december 2003 @ 00:26:31 #141
28560 toska
Let's All Chant
pi_15756107
quote:
Op zondag 28 december 2003 00:25 schreef Party_P het volgende:
er zijn veel dikkerds die door eigenschuld dik zijn geworden, maar er zijn ook dikkerds die door allerlij dingen dik zijn geworden, zonder dat ze er echt wat aan konden doen
En wat wil je hier mee zeggen????????
  zondag 28 december 2003 @ 00:28:45 #142
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_15756148
quote:
Op zondag 28 december 2003 00:26 schreef toska het volgende:

[..]

En wat wil je hier mee zeggen????????

dat veel mensen het aan zich zelf te danken hebben, en sommige gewoon pech hebben door ziektes or wha ever...

tevens ben ik van mening dat veel mensen met een beetje meer discipline er wat aan kunnen doen..
*proest* ik ben zelf het levende bewijs ....

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_15759081
quote:
Op zondag 28 december 2003 00:28 schreef DAMH het volgende:

[..]

dat veel mensen het aan zich zelf te danken hebben, en sommige gewoon pech hebben door ziektes or wha ever...

tevens ben ik van mening dat veel mensen met een beetje meer discipline er wat aan kunnen doen..
*proest* ik ben zelf het levende bewijs ....

Als ik een paar mensen tegenkom die lichtelijk te dik zijn erger ik me daar totaal niet aan...Ze weten zelf wel hoe ongezond het is als het uit de hand loopt.

Leve de a-normale mensen

pi_15759202
quote:
Op zondag 28 december 2003 03:23 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Als ik een paar mensen tegenkom die lichtelijk te dik zijn erger ik me daar totaal niet aan...Ze weten zelf wel hoe ongezond het is als het uit de hand loopt.

Leve de a-normale mensen

De normale mensen zijn zelfs sterk in de minderheid, als je om je heen kijkt. Wat betekent het woord 'normaal' eigenlijk nog...
pi_15759243
quote:
Op zondag 28 december 2003 03:30 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

De normale mensen zijn zelfs sterk in de minderheid, als je om je heen kijkt. Wat betekent het woord 'normaal' eigenlijk nog...

De meerderheid is niet dik, in mijn visie...

Dus de meerderheid....

pi_15760636
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 20:40 schreef toska het volgende:

Als dat te dik is, ben ik het waarschijnlijk niet.
Some say in ice
pi_15760639
quote:
Op zondag 28 december 2003 03:23 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Eigen verantwoordelijkheid, toch? Te dun is ook niet altijd gezond...
Some say in ice
  zondag 28 december 2003 @ 09:45:11 #148
3542 Gia
User under construction
pi_15760705
Vaak ligt het te dik zijn in de opvoeding. Je maakt namelijk van je geboorte tot je puberteit vetcellen aan. Als je in die tijd teveel en te vet eet, krijg je veel vetcellen en die gaan zich geleidelijk aan vullen. Daar kom je ook heel moeilijk vanaf.

Dat verklaart ook waarom er mensen zijn die kunnen eten wat ze willen zonder aan te komen en anderen hebben bij een beetje eten meteen een vetrol erbij.

Ik denk dus dat er betere voorlichting moet komen over voeding voor kinderen, om te voorkomen dat er vette pubers en later volwassenen komen. In elk geval hebben ze het dan beter in de hand.

Ik ken een moeder die haar kindje gewoon vetmest. Ze vindt het schijnbaar leuk dat hij zo goed kan eten! Dat joch is dus moddervet! Ik heb zelfs eens gezien op een feestje dat ze dingen die hij nog niet kon eten, zelf voorkauwde en dan van mond tot mond overbracht. Gewoon goor!!
En dan als smoesje gebruiken dat de vader van het kind ook fors is, en de moeder heeft ook overgewicht.
Onzin, dus! Dit is weer zo'n moeder die bij voorbaat het leven van haar kind vergalt, door het vet te mesten.

Ik heb ook overgewicht. Ik had ook een gezonde eetlust als kind. 16 sneden brood tussen de middag was eerder regel dan uitzondering. Wat ik ook sport of lijn, het gaat er vrijwel niet af.
Maar ik heb wel geleerd van de fouten van mijn moeder. Mijn kinderen zijn dus absoluut niet dik. En zullen dus minder moeite hoeven te doen om niet dik te worden.

pi_15760993
quote:
Op zondag 28 december 2003 03:30 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

normale mensen kunnen niet in de minderheid zijn, daarom heet het normaal. Wel kan het zijn dat wat "vroeger"(willekeurige tijd terug waarin een ander type mens normaal was) normaal was het nu niet meer is.

ohja hier nog een foto van een gelukkig opgroeiend kind:

(opsluiten die ouders)

pi_15761045
quote:
Op zondag 28 december 2003 09:45 schreef Gia het volgende:
Ik heb ook overgewicht. Ik had ook een gezonde eetlust als kind. 16 sneden brood tussen de middag was eerder regel dan uitzondering. Wat ik ook sport of lijn, het gaat er vrijwel niet af.
16 sneden brood, hallo At je dat dan altijd thuis of zo, want als je op school of zo dan andere kinderen zag eten had je dan niet het idee van, hee, ik eet wel erg veel. Een gezonde eetlust kun je dat echt niet meer noemen hoor.... Dan zet ik ook wel vraagtekens bij wat jij als lijnen en sporten beschouwt, als je zoveel brood eten als een gezonde eetlust ervaart vraag ik me af wat je definitie is van lijnen....... 12 sneden brood ipv 16? Zolang je geen medische reden hebt waarom je niet af zou kunnen vallen, kan dus echt iedereen met de juiste dicipline wel afvallen, als je het tenminste echt wilt. Als je het niet wilt, maakt niet uit, geen enkel probleem mee, maar als je dan gaat zeggen dat niets werkt moet je niet zeuren, het kan namelijk altijd!
pi_15761085
quote:
Op zondag 28 december 2003 10:59 schreef KlaPMonGooL het volgende:

[..]

[afbeelding]

(opsluiten die ouders)

OMG. Die ouders mogen idd wel eens opgesloten worden... Schatting van het gewicht? Ik gok een kilo'tje of 5 boven mijn gewicht... (En volgens mij zijn die kinderen 6, 7 of 8... )
Some say in ice
pi_15761306
quote:
Op zondag 28 december 2003 11:11 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

OMG. Die ouders mogen idd wel eens opgesloten worden... Schatting van het gewicht? Ik gok een kilo'tje of 5 boven mijn gewicht... (En volgens mij zijn die kinderen 6, 7 of 8... )

Dat kan alleen maar in Amerika zijn, het land der onbegrensde mogelijkheiden (en onbegrensde vetzucht...)
  zondag 28 december 2003 @ 11:55:24 #153
3542 Gia
User under construction
pi_15761598
quote:
Op zondag 28 december 2003 11:06 schreef Samson het volgende:

[..]

16 sneden brood, hallo At je dat dan altijd thuis of zo, want als je op school of zo dan andere kinderen zag eten had je dan niet het idee van, hee, ik eet wel erg veel. Een gezonde eetlust kun je dat echt niet meer noemen hoor.... Dan zet ik ook wel vraagtekens bij wat jij als lijnen en sporten beschouwt, als je zoveel brood eten als een gezonde eetlust ervaart vraag ik me af wat je definitie is van lijnen....... 12 sneden brood ipv 16? Zolang je geen medische reden hebt waarom je niet af zou kunnen vallen, kan dus echt iedereen met de juiste dicipline wel afvallen, als je het tenminste echt wilt. Als je het niet wilt, maakt niet uit, geen enkel probleem mee, maar als je dan gaat zeggen dat niets werkt moet je niet zeuren, het kan namelijk altijd!

Thuis ja! Ik heb het over de basisschool-leeftijd. Ik at met 9 jaar met gemak 16 sneden brood en mijn moeder liet dat toe! Gelukkig ben ik niet moddervet en was ik dat als kind ook niet, maar ik heb wel overgewicht waar ik zeer moeilijk vanaf kom.

En IK vond 16 sneden brood eten niet "een gezonde eetlust", maar mijn moeder wel! Als kind heb je daar geen idee van. Je eet zoveel je lust, en ik lustte veel! Hé ik was een jaar of 9! En dat is alweer 31 jaar geleden.

Als kinderen teveel eten is het de schuld van de ouders dat ze later te dik worden.

En ik ben het met je eens dat iedereen die dat wil af kan vallen, maar IK op dit moment dus nog niet. Moet eerst een open-hartoperatie ondergaan en daarna kan ik, als het goed is, veel intensiever sporten dan nu.

Verder kan ik je ook verzekeren dat ik niet zo iemand ben die 's avonds lekker de frietpan aanzet. Dat vind ik namelijk walgelijk. Ik lust niet eens friet en houdt ook niet van snacks en chips en zo. Ik eet normaal gezond eten, verse groente en absoluut niet te veel vet. Het gaat er bij mij gewoon niet af. Ik zit al 4 jaar op 92 kilo. Ik hoop straks na de operatie gemakkelijker gewicht te verliezen.

Maar nogmaals, het ligt wel aan het feit dat mijn moeder mij vroeger zoveel liet eten als ik zelf wilde, dat ik nu zo'n moeite heb om op het juiste gewicht te komen en te blijven.

Ik weet zeker dat mijn kinderen die problemen niet zullen krijgen.

zondag 28 december 2003 @ 11:56:22 #154
3542 Gia
User under construction
pi_15761612
quote:
Op zondag 28 december 2003 11:33 schreef Samson het volgende:

[..]

Dat kan alleen maar in Amerika zijn, het land der onbegrensde mogelijkheiden (en onbegrensde vetzucht...)

Zo ziet dat jongetje dat ik ken er dus ook uit. Gewoon in Nederland en dat kind is nu 3 jaar of zo.
  zondag 28 december 2003 @ 12:01:57 #155
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_15761700
En wie gaat dan bepalen wat te dik is en wat niet?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_15761828
De Tweede Kamer na deskundig advies?
  zondag 28 december 2003 @ 12:10:52 #157
3542 Gia
User under construction
pi_15761854
quote:
Op zondag 28 december 2003 12:01 schreef Martijn_77 het volgende:
En wie gaat dan bepalen wat te dik is en wat niet?
Daar heb je de quetelet index voor, toch?
pi_15761970
quote:
Op zondag 28 december 2003 12:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Daar heb je de quetelet index voor, toch?

Linkje als ie op Internet staat?
Some say in ice
  zondag 28 december 2003 @ 12:18:57 #159
3542 Gia
User under construction
pi_15762027
quote:
Op zondag 28 december 2003 12:16 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Linkje als ie op Internet staat?

voedingscentrum.nl of zo?

http://www.voedingscentrum.nl/index.jsp

Rechts onderaan staan wat testjes, o.a. gewichtstest.

Ik moet dus tussen de 55 en 73 wegen voor een gezond gewicht.

[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 28-12-2003 12:24]

pi_15762359
quote:
Op zondag 28 december 2003 11:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Thuis ja! Ik heb het over de basisschool-leeftijd. Ik at met 9 jaar met gemak 16 sneden brood en mijn moeder liet dat toe! Gelukkig ben ik niet moddervet en was ik dat als kind ook niet, maar ik heb wel overgewicht waar ik zeer moeilijk vanaf kom.

En IK vond 16 sneden brood eten niet "een gezonde eetlust", maar mijn moeder wel! Als kind heb je daar geen idee van. Je eet zoveel je lust, en ik lustte veel! Hé ik was een jaar of 9! En dat is alweer 31 jaar geleden.

Als kinderen teveel eten is het de schuld van de ouders dat ze later te dik worden.

En ik ben het met je eens dat iedereen die dat wil af kan vallen, maar IK op dit moment dus nog niet. Moet eerst een open-hartoperatie ondergaan en daarna kan ik, als het goed is, veel intensiever sporten dan nu.

Verder kan ik je ook verzekeren dat ik niet zo iemand ben die 's avonds lekker de frietpan aanzet. Dat vind ik namelijk walgelijk. Ik lust niet eens friet en houdt ook niet van snacks en chips en zo. Ik eet normaal gezond eten, verse groente en absoluut niet te veel vet. Het gaat er bij mij gewoon niet af. Ik zit al 4 jaar op 92 kilo. Ik hoop straks na de operatie gemakkelijker gewicht te verliezen.

Maar nogmaals, het ligt wel aan het feit dat mijn moeder mij vroeger zoveel liet eten als ik zelf wilde, dat ik nu zo'n moeite heb om op het juiste gewicht te komen en te blijven.

Ik weet zeker dat mijn kinderen die problemen niet zullen krijgen.

Je hebt in elk geval een goede instelling, je kinderen mogen blij zijn met zo'n moeder! Je hebt gelijk dat je daar als kind natuurlijk minder aan kunt doen en dat je ouders daar meer verantwoordelijk voor zijn. Ik hoop dat je na de operatie weer een goede start kunt maken, veel sterkte met de operatie, het lijkt me niet niets, toch best wel ingrijpende procedure... Misschien is het een idee om na de operatie langzaam een loopschema op te bouwen, ik was ietsje te dik... maar sinds ik 3x per week atletiek doe is het eraf gevlogen, dat is echt een supermethode om vet te verbranden, maar je moet lopen natuurlijk wel leuk vinden. Als je gaat fitnessen of zo moet je niet verwachten dat je veel gewicht verliest, zolang je maar een sport doet die je wel leuk vind, anders haak je snel weer af. Veel succes!
pi_15763042
quote:

[..]

Ik voer wel een eigen huishouden, maar dat is een 1 persoons huishouden, verder hebben veel van mijn kennissen ook een 1 of 2 persoons huishouden, dus daardoor kan mijn kijk op eetkosten wel vertekenen. Ik moet toch echt heel goed mijn best doen om meer dan 70 euro in de week aan normaal voedsel (groente, fruit, brood, en vlees) uit te geven.
Daarbij reken ik niet mijn snoep en tussendoortjes, wat dat is pure luxe.
  zondag 28 december 2003 @ 16:12:22 #162
3542 Gia
User under construction
pi_15767238
quote:
Op zondag 28 december 2003 13:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik voer wel een eigen huishouden, maar dat is een 1 persoons huishouden, verder hebben veel van mijn kennissen ook een 1 of 2 persoons huishouden, dus daardoor kan mijn kijk op eetkosten wel vertekenen. Ik moet toch echt heel goed mijn best doen om meer dan 70 euro in de week aan normaal voedsel (groente, fruit, brood, en vlees) uit te geven.
Daarbij reken ik niet mijn snoep en tussendoortjes, wat dat is pure luxe.

Ik zit met een gezin met twee kinderen (4 personen dus) en een kat, konijn en hamster op ongeveer 100 euro per week.
Dus voor alle boodschappen, niet alleen voedsel, maar ook schoonmaakmiddelen en zo.
pi_15767510
quote:
Op zondag 28 december 2003 10:59 schreef KlaPMonGooL het volgende:

[..]

normale mensen kunnen niet in de minderheid zijn, daarom heet het normaal. Wel kan het zijn dat wat "vroeger"(willekeurige tijd terug waarin een ander type mens normaal was) normaal was het nu niet meer is.

Ik weet wel wat de definitie is van 'normaal', maar als je goed om je heen kijkt, en mensen goed kent, dan zul je merken dat er geen normaal is. Wat wij kennen als normaal is gebaseerd op een kleine omgeving en op de beeldbuis. Wat normaal is nu en bij ons is het op een andere plaats of tijd niet. Wat is normaal dan meer dan een momentopname?
Er wordt een beeld van normaliteit opgedrongen, maar dat strookt voor geen meter met de werkelijkheid. Dat bedoelde ik met dat normale mensen in de minderheid zijn. Kijk maar es goed om je heen als je de stad doorkruist.
De meesten die aan het normale beeld voldoen zijn jongeren en dat is voor een groot deel omdat hun lichaam nog kan recupereren van de geleden voedsel- en omgevingsschade.

In zowel Belgie als Nederland hoor ik veel mensen voor wie het uiterlijk van dermate belang is dat ze een groot deel van hun leven eraan aanpassen. En als je dan vraagt waarom, dan komt het uiteindelijk altijd terug op de bladen en de televisieinvloeden. En als dat het niet is, dan is er wel altijd die buurman, vriend of partner die een sturing uitoefent.
Er zijn immers maar weinig mensen (ze zijn er natuurlijk wel) die op de lijn letten voor de eigen gezondheid.

Te dun is ook een probleem. Ik weeg te weinig en wat ik ook eet, het komt er gewoon niet bij. Ik weet dat er meerderen zijn met dat probleem, maar dat komt niet echt aan bod in de media.

pi_15767541
quote:
Op zondag 28 december 2003 16:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zit met een gezin met twee kinderen (4 personen dus) en een kat, konijn en hamster op ongeveer 100 euro per week.
Dus voor alle boodschappen, niet alleen voedsel, maar ook schoonmaakmiddelen en zo.

Dat is heel goedkoop. Waar doe jij je boodschappen?
pi_15767618
quote:
Op zondag 28 december 2003 12:18 schreef Gia het volgende:

[..]

voedingscentrum.nl of zo?

http://www.voedingscentrum.nl/index.jsp

Rechts onderaan staan wat testjes, o.a. gewichtstest.

Ik moet dus tussen de 55 en 73 wegen voor een gezond gewicht.

Ik moet dan tussen de 64 en de 85 wegen.
Some say in ice
pi_15767712
Goeie site van het voedingscentrum, zij rekenen een BMI van 19 tot de categorie 'gezond gewicht'. Je leest altijd overal maar dat je niet gezond bezig bent als je onder de 20 zit, maar da's echt onzin. Als je te ver daaronder zit natuurlijk wel, maar er zijn zat mensen met 19 en die kunnen gewoon kerngezond zijn hoor
pi_15767911
quote:
Op zondag 28 december 2003 16:30 schreef thaleia het volgende:
Goeie site van het voedingscentrum, zij rekenen een BMI van 19 tot de categorie 'gezond gewicht'. Je leest altijd overal maar dat je niet gezond bezig bent als je onder de 20 zit, maar da's echt onzin. Als je te ver daaronder zit natuurlijk wel, maar er zijn zat mensen met 19 en die kunnen gewoon kerngezond zijn hoor
Volgens het voedingscentrum ben ik op ideaal gewicht. Terwijl de dokter me zei dat 1m80 en 60kg echt te dun is.
  zondag 28 december 2003 @ 16:40:18 #168
3542 Gia
User under construction
pi_15767984
quote:
Op zondag 28 december 2003 16:23 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Dat is heel goedkoop. Waar doe jij je boodschappen?

C-1000! Gemiddeld zo'n 12 euro per dag. In het weekend wat meer en dan ook naar de Aldi voor bier, wijn en fris. Maar totaal ongeveer 100 euro per week. Kan soms wat meer zijn, soms wat minder.

Maar ik vind dat nog niet zo goedkoop. Is omgerekend toch nog altijd 220 gulden. Zo'n 900 gulden per maand.

[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 28-12-2003 16:42]

pi_15768004
quote:
Op zondag 28 december 2003 16:40 schreef Gia het volgende:

[..]

C-1000! Gemiddeld zo'n 12 euro per dag. In het weekend wat meer en dan ook naar de Aldi voor bier, wijn en fris. Maar totaal ongeveer 100 euro per week. Kan soms wat meer zijn, soms wat minder.

Keurig.

't Is inderdaad nog steeds een hoop geld, maar het leven wordt er natuurlijk niet goedkoper op.

[Dit bericht is gewijzigd door seriewoordenaar op 28-12-2003 16:44]

pi_15768088
quote:
Op zondag 28 december 2003 16:37 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Volgens het voedingscentrum ben ik op ideaal gewicht. Terwijl de dokter me zei dat 1m80 en 60kg echt te dun is.

Ach, dokters, zolang je goed functioneert en geen problemen ondervind met je gezondheid. Het is idd wel aan de lichte kant geloof ik, maar zolang je wel goed en gezond eet, je zal wel een hoog metabolisme hebben dan.
pi_15768106
seriewoordenaar, je zit dan ook heel dicht tegen "te licht" aan

<- 21 BMI

PS. shoppen bij de aldi is ook lekker goedkoop :p

[Dit bericht is gewijzigd door KlaPMonGooL op 28-12-2003 16:46]

pi_15768137
quote:
Op zondag 28 december 2003 16:44 schreef Samson het volgende:
Ach, dokters, zolang je goed functioneert en geen problemen ondervind met je gezondheid. Het is idd wel aan de lichte kant geloof ik, maar zolang je wel goed en gezond eet, je zal wel een hoog metabolisme hebben dan.
Precies. Zolang je niet overdreven vatbaar bent voor griepjes en verkoudheden, en het niet voortdurend koud hebt, zit het wel goed.
pi_15768141
quote:
Op zondag 28 december 2003 16:44 schreef Samson het volgende:

[..]

Vooral een snelle spijsvertering. Als ik eet of drink, dan ben ik dat een uur later weer kwijt, als je snapt wat ik bedoel.
Het nadeel is dat je weinig reserves hebt. Bij iets als griep voel je je waarschijnlijk sneller futteloos dan iemand met meer opgestapelde vetten en reserves.
  zondag 28 december 2003 @ 16:48:41 #174
3542 Gia
User under construction
pi_15768205
quote:
Op zondag 28 december 2003 16:46 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Vooral een snelle spijsvertering. Als ik eet of drink, dan ben ik dat een uur later weer kwijt, als je snapt wat ik bedoel.
Het nadeel is dat je weinig reserves hebt. Bij iets als griep voel je je waarschijnlijk sneller futteloos dan iemand met meer opgestapelde vetten en reserves.

Valt wel mee hoor. Iemand die al dat vet mee moet sjouwen is in geval van griep ook sneller uitgeput.
pi_15768208
quote:
Op zondag 28 december 2003 16:46 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Het kan er ook mee te maken hebben wat je eet, misschien valt bepaald voedsel niet goed bij je en gaat het daarom zo snel door je lijf heen en neem je het niet voldoende op. Misschien een idee om daar ns wat mee te experimenteren, dan kom je misschien wel een paar kg bij...
pi_15768252
quote:
Op zondag 28 december 2003 16:48 schreef Samson het volgende:

[..]

Het kan er ook mee te maken hebben wat je eet, misschien valt bepaald voedsel niet goed bij je en gaat het daarom zo snel door je lijf heen en neem je het niet voldoende op. Misschien een idee om daar ns wat mee te experimenteren, dan kom je misschien wel een paar kg bij...

Ik weet het niet. Ik eet behoorlijk gezond. 't Zit ook in de familie. Iedereen van ons bloed wordt pas dikker na het 40e levensjaar.
  zondag 28 december 2003 @ 16:52:42 #177
78842 Binnert
I need you to be cool
pi_15768308
Het is niet alleen voor hun eigen gezondheid beter.
"Just because you are a character doesn't mean that you have character"
pi_15769131
quote:
Op zondag 28 december 2003 16:50 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Ik eet behoorlijk gezond. 't Zit ook in de familie. Iedereen van ons bloed wordt pas dikker na het 40e levensjaar.

Maar jij bent niet iedereen van jullie bloed, jij bent gewoon jezelf, in mijn familie is niemand hetzelfde, dikkerds en dunnerds, alle soorten en maten..... maar wat ik al zei, als je gewoon gezond bent maakt het toch niet uit? of je moet hetzelf niet mooi vinden of zo, dat is een ander verhaal....
pi_15769458
quote:
Op zondag 28 december 2003 17:16 schreef Samson het volgende:

[..]

Maar jij bent niet iedereen van jullie bloed, jij bent gewoon jezelf, in mijn familie is niemand hetzelfde, dikkerds en dunnerds, alle soorten en maten..... maar wat ik al zei, als je gewoon gezond bent maakt het toch niet uit? of je moet hetzelf niet mooi vinden of zo, dat is een ander verhaal....

Ik ben niet mijn familie inderdaad, maar iedere familie heeft wel bepaalde karakteristieke eigenschappen, natuurlijk. Langs mijn vaders kant waren ze allemaal heel dun en toch waren het grote eters en drinkers. Langs mijn moeders kant zijn ze allemaal 'te' dik. Het bloed, of de genen, zit er dus zeker voor een deel tussen. Aan mijn gehele figuur zie je de trekken van mijn vaders kant. Zo duidelijk dat ik ze zelf zie.

Ik ben weinig bezig met mijn uiterlijk, vind het zelfs tijdsverpilling om er meer tijd in te steken dan de noodzakelijke hygiene en verzorging. Het wordt anders algauw een discriminatievorm, he. Ik ben tevreden met wat ik heb, al zal niet iedereen mijn tevredenheid over mijn figuurtje delen.

pi_15769956
quote:
Op zondag 28 december 2003 17:25 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Ik ben niet mijn familie inderdaad, maar iedere familie heeft wel bepaalde karakteristieke eigenschappen, natuurlijk. Langs mijn vaders kant waren ze allemaal heel dun en toch waren het grote eters en drinkers. Langs mijn moeders kant zijn ze allemaal 'te' dik. Het bloed, of de genen, zit er dus zeker voor een deel tussen. Aan mijn gehele figuur zie je de trekken van mijn vaders kant. Zo duidelijk dat ik ze zelf zie.

Ik ben weinig bezig met mijn uiterlijk, vind het zelfs tijdsverpilling om er meer tijd in te steken dan de noodzakelijke hygiene en verzorging. Het wordt anders algauw een discriminatievorm, he. Ik ben tevreden met wat ik heb, al zal niet iedereen mijn tevredenheid over mijn figuurtje delen.

Zolang je zelf tevreden bent, daar gaat het om hoor! Ik zie weinig van mezelf terug bij mn familie, misschien moet ik me toch maar ns t een en ander gaan afvragen, haha...
pi_15769981
quote:
Op zondag 28 december 2003 17:43 schreef Samson het volgende:

[..]

Zolang je zelf tevreden bent, daar gaat het om hoor! Ik zie weinig van mezelf terug bij mn familie, misschien moet ik me toch maar ns t een en ander gaan afvragen, haha...

Vooral als de loodgieter je met enige regelmaat een zakcentje komt geven.
pi_15770232
quote:
Op zondag 28 december 2003 17:44 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Vooral als de loodgieter je met enige regelmaat een zakcentje komt geven.

Ow, ik dacht al, waarom doet iet dat toch steeds
pi_15785554
Wat een onzin, ik ben ongeveer 12 kilo te zwaar, maar ben wel in top conditie, en ben ook niet echt dik om het zo te zeggen. Daarnaast eet ik vrij gezond, en beweeg zat. Wel denk ik dat mensen net als met roken, veel bewuster moeten worden gemaakt van overgewicht problemen. Men heeft het altijd over hart en vaatziekten, maar wat te denken van gewrichtsklachten. Dat is misschien niet zo dodelijk, maar kost de maatschappij des te meer geld, door arbeidsuitval en zorg.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_15785567
En nicotineverslaafden zouden verplicht moeten stoppen met roken.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_15788472
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 15:08 schreef Reintje het volgende:
Het is inderdaad puur eigen verantwoording. Je gewicht. Met uizondering van sommige gevallen natuurlijk, maar over het algemeen wel. Het is makkelijk te zeggen waar het aan ligt. Maar uiteindelijk, ieder pondje komt door het mondje.
Het blijft inderdaad je eigen verantwoordelijkheid. Ik ben het met je eens dat je het niet verplicht kunt stellen, maar indirect kun je "goed gedrag" wel belonen. Een SIRE campagne gaat waarschijnlijk niet werken, daarom pleit ik voor een andere, ook in het algemeen door te voeren aanpak:

Door de ziektekostenpremies voor mensen met een duidelijk overgewicht (of andere indicaties) te verhogen ("voelbaar") geef je mensen een steviger prikkel en komt een direct verband tussen overgewicht en medische gevolgen duidelijker naar voren.

Mensen met chronische klachten krijgen sowieso al een dikke bonus, waar ze maar weinig tegen kunnen doen, waarom zou je mensen die hun eigen verantwoordelijkheid ontlopen dan zo makkelijk er van af laten komen?

maandag 29 december 2003 @ 16:48:46 #186
75807 dragonstef
everythings okay m'kay?!
pi_15799185
Er zijn nog maar erg weinig mensen met een echt perfect figuur.

Maar je kan het ook overdrijven. De hele wereld kankert op de rokertjes, maar hoeveel betalen wij aan mensen die ECHT te dik zijn en een hartklap krijgen?

Verplichten kan je het niet, maar je zou het haast gaan willen.

En ja, echt dikke mensen hebben al heel veel te lijden in deze maatschappij, maar als je ervover klaagt, moet je ook zo stoer zijn om te gaan sporten / verstandig eten....

sugar? no thanks, I'm sweet enough......
pi_15809753
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 14:44 schreef post-it het volgende:
stuur ze naar een afslank kamp in somalie ofzow en haal een groep van die mensen hier 2 problemen opgelost
Ja, uitwisselingsprogramma hehe.
pi_15816480
Ik vind dat mensen die wonden van hun dikheid krijgen verplicht in een kliniek moeten.

ZO dik zijn is namelijk al een voedselverslaving.

pi_16070840
Precies.... en zo vindt ik ook dat alle rokers verplicht moeten stoppen, dat alle junks verplicht moeten afkicken, dat alle alcoholisten verplicht moeten ontnuchteren, dat alle computernerds achter hun beeldscherm vandaan gerukt moeten worden, dat alle frans bauer fans verplicht worden in een woonwagen te gaan wonen.... bla...bla...bla....etc...

P.S. mooie vrouwen zijn natuurlijk verplicht hun foto en maten naar mij door te mailen

[Dit bericht is gewijzigd door xenobinol op 08-01-2004 15:47]

Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_16071536
je hebt werkelijk geen idee van hoe dik mensen zijn die wonden van hun dikheid krijgen he?

die willen ondertussen al geholpen worden, kunnen zichzelf echter niet in de hand houden, net een junk.

en daar zijn geen instellingen voor, die moeten het zelf thuis zien te redden. een junk laat je toch ook niet thuis afkicken?

donderdag 8 januari 2004 @ 20:04:01 #191
3542 Gia
User under construction
pi_16079532
Kijk anders vanavond even om 22.00 uur op Yorin: Shock-doc.

Beslist een aanrader voor normale dikkerds om zich even lekker slank te voelen.

pi_16081404
Ik hoor net dat straks op Ned 1 de denkbeelden omtrent vet eten fabeltjes zijn, en dat je zelfs afvalt van vet eten. Komt straks een docu over.

Ben het trouwens wel eens, vele dikkerds zijn als rokers, zij eten gewoon teveel maar ontkennen dit stelselmatig als een volleerd verslaafde, en doen bovendien ook nog te wienig aan beweging. Ook dat het in de familie of genen zit komt vaak over als smoes.

pi_16081667
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 21:06 schreef Sjors_Boes het volgende:Ben het trouwens wel eens, vele dikkerds zijn als rokers, zij eten gewoon teveel maar ontkennen dit stelselmatig als een volleerd verslaafde, en doen bovendien ook nog te wienig aan beweging. Ook dat het in de familie of genen zit komt vaak over als smoes.
Ja ik heb 2 van die omas...

Oma 1 at eens op een avond de hele suikerpot (halve kilo suiker) leeg, terwijl wij met z'n vieren dat hadden gezien, en zij bleef het ontkennen!

Oma 2:
favoriete gerecht: een pak oploscacao met suiker met een pak boter en een pak vermaalde nootjes mengen, uitrollen tot een worst, en opeten. Dat eet ze in 1 dag! Dat zijn bijna 2 kilo chocolade-nootjes-suiker!
En daar houdt het niet op, als ze een omelettje maakt gaat er een heel pak eieren en melk in, 's avonds eet ze een kippetje (een hele kippetje welteverstaan), en ze gaat iedere dag groente en fruit inkopen met zo'n karretje waar je turkse vrouwen mee ziet lopen. Die is ook iedere dag vol.

En ze hield 40 jaar vol dat ze maar 120 woog omdat haar weegschaal maar tot 120 kon.

Zeg nou zelf, dat is toch gewoon iemand die verslaafd is, en zijn verslaving niet in de hand heeft, net als een alcoholverslaafde, die blijft ook zeggen dat hij maar 1 glaasje heeft gedronken. Een alcoholverslaafde kickt ook in een kliniek af, en dat moet met dikke mensen de eerste paar weken ook gebeuren, ten minste tot de maag weer gekrompen is en de periode waarin je lichaam het afleert om grote hoeveelheden suiker nodig te hebben voorbij is.

pi_16082035
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 21:14 schreef Sessy het volgende:
---knip---
Inderdaad.

Ik zat de hele tijd te zoeken naar een sarcastische toon maar ik kan hem niet vinden, dus ik stel vast dat je het eigenlijk met me eens bent.

pi_16082894
Ik vind dat echt overdreven te dikke mensen moeten afkicken. Dan wordt ik door m'n omas weer foor fascistisch uitgemaakt, en ja ik ben zelf nou ook geen slanke den, maar er zit toch wel een groot verschil tussen mij en hen (zij wogen al zo veel toen zij 18 waren beiden), in het feit dat ik niet vind dat mannen me maar moeten accepteren met "een paar extra kilos"

pi_16083016
Nu Rondom 10 op Ned 1 erover.
  donderdag 8 januari 2004 @ 22:13:28 #197
3542 Gia
User under construction
pi_16083628
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 21:56 schreef Sjors_Boes het volgende:
Nu Rondom 10 op Ned 1 erover.
Yorin is interessanter nu.

Gaat over mannen die vallen op supervette vrouwen en ze ook nog verder vetmesten. Echt goor!!

pi_16083692
Dikke mensen moeten afvallen
Rokers moeten stoppen
Automobilisten moeten de auto vaker laten staan
Computergames en TV zijn de oorzaak van alle geweld

Wanneer houdt het op met de betutteling in Nederland

Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_16083799
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Yorin is interessanter nu.

Gaat over mannen die vallen op supervette vrouwen en ze ook nog verder vetmesten. Echt goor!!

Hmm, olifantensex.

Op Ned 1 zitten allemaal "Atkins-dieet-fans" te preken dat je vet kunt eten en dat je koolhydraten moet weglaten. Friet eten en afvallen dus. Weer een excuus minder om niet af te vallen.

donderdag 8 januari 2004 @ 22:19:43 #200
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_16083870
OMG wat een smerig nijlpaard op Yorin!
pi_16083906
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:18 schreef Sjors_Boes het volgende:

[..]

Hmm, olifantensex.

Friet eten en afvallen dus. Weer een excuus minder om niet af te vallen.

Nee. Friet heeft zowel koolhydraten als vet. En dat mag dus niet.
pi_16083959
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:20 schreef Sessy het volgende:

[..]

Nee. Friet heeft zowel koolhydraten als vet. En dat mag dus niet.

Oja klopt, komt van aardappelen.
pi_16084009
Alleen lijkt me alleen vet eten zeer ongezond voor vette mensen. Die hebben meestal namelijk al een cholesterolspiegel die te hoog is...
pi_16084176
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:23 schreef Sessy het volgende:
Alleen lijkt me alleen vet eten zeer ongezond voor vette mensen. Die hebben meestal namelijk al een cholesterolspiegel die te hoog is...
Zeiden ze net niet ook dat dat dieet niet uitmaakt voor hart en vaat ziektes en bloeddruk?

Ik ben trouwens nog nooit te dik geweest en weet niet wat afvallen is.

[Dit bericht is gewijzigd door Sjors_Boes op 08-01-2004 22:33]

pi_16084581
Nou als ik het goed begrijp zorgt het vet dus vooral voor verzadiging, en omdat mensen dan minder of geen honger hebben met dieten gaan ze niet meer zo veel in de eet-fout en kunnen ze temperen. En houden ze dit veel langer vol.

En koolhydraten en suikers zijn dus ineens de boosdoener i.p.v. vet. Niet veel spaghetti, aardappelen en brood dus. Naja, ze doen maar. Ik vreet alles.

pi_16086679
Kijk het is heel simpel je moet gewoon niet te veel eten, of het nou vetten zijn of koolhydraten.
Het nadeel van vet eten is dat je er weinig energie van krijgt (er zit wel een hoop energie in) om namelijk een beetje lekker te kunnen sporten moet je toch echt wat koolhydraten nuttigen.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_16089521
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:36 schreef Sjors_Boes het volgende:
Nou als ik het goed begrijp zorgt het vet dus vooral voor verzadiging, en omdat mensen dan minder of geen honger hebben met dieten gaan ze niet meer zo veel in de eet-fout en kunnen ze temperen. En houden ze dit veel langer vol.
Sjors, ik heb dat dieet uitgeprobeerd nog voor het bedacht werd geloof ik (ik experimenteer al 6 jaar met eten, want iedereen in onze familie is zeer zwaarlijvig en mijn moeder en ik doen er alles aan om de uitzondering te zijn), en ik werd knettergek van de honger. Ik had gewoon voortdurend honger, en ik was ook voortdurend misselijk, ik kan zoiezo niet goed tegen vet. Dat heb ik dus na een maand opgegeven, zonder ook maar een kilo te zijn kwijtgeraakt.

Voor mij werkt dit het beste:
ik eet 1 keer per dag, als ongeveer tweederde van de tijd die ik op ben voorbij is, die ene keer dat ik eet eet ik normaal en ik slik tussendoor met pillen de dubbele dosis van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitaminen en mineralen. Daarbij drink ik tussendoor magere melk en tomatensap en allerlei light drankjes (crystal clear e.d.)
Werkt vrij goed, en vrij snel (kilo of 4 per maand), en je hebt geen last van maagpijn door de melk, en door de vitaminen ben je minder hongering en minder boos. Een nadeel: het is niet vol te houden tijdens de menstruatie, want je loopt dan de hele dag hongerig rond. Het jojo effect als je verstandig eet is achteraf vrij beperkt, als je zoals met kerst en nieuwjaar op de taartjes en salades en frietjes af gaat, komt het er weer aan.

Het dieet waarbij je de ene dag melk en vruchtesappen drinkt en de andere normaal eet werkt ook vrij goed, en over een langere periode, maar daar heb je meer honger.

Van een "grasdieet" - dus als je alleen groente en granen eet, kreeg ik maagkrampen en honger... mijn oma is er wel 20 kilo mee afgevallen. Maar ja die zijn er ook weer aangekomen...

afvallen is zoiezo heel moeilijk, en er is gewoon geen dieet zonder het jojo effect, omdat mensen nadat ze klaar zijn met een dieet spontaan op al die verboden voedselproducten aanvallen... taartjes en zo.

vrijdag 9 januari 2004 @ 08:00:00 #208
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_16092159
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 14:45 schreef Qi het volgende:
Als er verplicht gesolliciteerd moet worden door werklozen dan moeten die papzakken ook verplicht afvallen. Kost ook geld. Moet ik dan gaan betalen voor de vetzucht van een ander?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  vrijdag 9 januari 2004 @ 08:22:56 #209
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_16092310
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:36 schreef Sjors_Boes het volgende:

En koolhydraten en suikers zijn dus ineens de boosdoener i.p.v. vet. Niet veel spaghetti, aardappelen en brood dus. Naja, ze doen maar. Ik vreet alles.

Iets preciezer:

Geraffineerde koolhydraten zijn deels de boosdoener. Dus wit brood, gewone pasta, etc.

Suikers (enkelvoudige koolhydraten) zijn waarschijnlijk de grootste boosdoener. Geraffineerde suiker moet je zo veel mogelijk vermijden. Suikers in vruchtensap (fructose; dus niet toegevoegd) zijn minder slecht maar suiker is en blijft suiker. Dus niet teveel fruit en vruchtensap.

Volkorenbrood en volkorenpasta leveren minder problemen. Rijst (bij voorkeur zilvervlies) slechts in kleine porties. Aardappelen ook. Aardappelen bevatte volgens mij zowel enkelvoudige (zetmeel) als meervoudige koolhydraten. Bovendien zijn ze op zich best gezond. Dus de aardappel helemaal in de ban doen is IMO onzin.

Verder ligt het toch ook heel erg aan de persoon in kwestie. De een heeft een trage stofwisseling, de ander een snelle. De laatste zal niet zo heel snel dik worden en kan het beste gewoon eten wat hij/zij wil.

Wat sowieso helpt:
- meer eiwitten, minder koolhydraten
- informatie zoeken over omega 3 en omega 6 vetten
- komkommer eten
- zorgen dat je meer spiermassa krijgt (dus gewichttraining)
- na het avondeten een wandeling van 30 tot 45 minuten maken
- gedurende de dag van begin tot eind steeds minder eten. Dus fiks ontbijt, redelijke lunch, sober diner.

Meer weet ik echt effe niet.

pi_16102138
het probleem met aardappels is dat de vezels die erin zitten bij koken uiteenvallen en de vitaminen worden weggeschild.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 15:34:59 #211
3542 Gia
User under construction
pi_16103348
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:54 schreef Sessy het volgende:
het probleem met aardappels is dat de vezels die erin zitten bij koken uiteenvallen en de vitaminen worden weggeschild.
Daarom ben ik ook altijd zo blij met nieuwe aardappelen. Even goed borstelen, daarna even koken en dan bakken, met wat kookroom en tijm. Heerlijk!! Jus overbodig en vitamientjes bewaard.
pi_16103622
Ik eet m'n aardappels zoiezo ongeschild.

Weet je wat ook lekker is, als na de barbecue de kolen alleen nog gloeien, inpakken in alufolie met glimmende zijde naar binnen, in de kolen leggen, en na een tijdje zijn ze klaar, kun je ze eten. Lekkkeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Beetje vodka erbij, zuur augurkje (bommetje oid heet dat?) ahhhhhh ik wou dat 't zomer was.

zaterdag 10 januari 2004 @ 23:33:11 #213
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_16141392
quote:
Via commercials ofzo met de gevolgen van te dik zijn duidelijk maken en hoe het voorkomen kan worden...

Net zo effectief als de commercials tegen roken zeker.

Roken is een verslaving bij mensen, te dik zijn is ook een probleem dat je niet zomaar met kreten oplost! Ik ben zelf niet dik, en zal het nooit worden, dus ik kan me ook niet inleven in dikke mensen. Maar volgens mij moet je je (als je commercials gebruikt) juist meer concentreren op de POSITIEVE gevolgen van afslanken.

Nouja, eerlijk gezegd weet ik echt niet hoe je zo'n groot nationaal probleem moet oplossen

Ik heb zo weinig vet dat mijn handen en voeten nu al bejaard lijken, ken wel meer mensen die gewoon onmogelijk dik/vet worden

pi_16147268
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 15:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Daarom ben ik ook altijd zo blij met nieuwe aardappelen. Even goed borstelen, daarna even koken en dan bakken, met wat kookroom en tijm. Heerlijk!! Jus overbodig en vitamientjes bewaard.

eeehh, kookroom, dat klinkt ook nogal vet, of is dat een light product
  zondag 11 januari 2004 @ 12:46:14 #215
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_16149572
quote:
Op zondag 11 januari 2004 09:39 schreef Samson het volgende:

[..]

eeehh, kookroom, dat klinkt ook nogal vet, of is dat een light product

zolang je vet maar niet met koolhydraten eet en de dag erna koolhydraten zonder vet dan zit je goed. dus met aardappels lijkt me niet zo bien.
  zondag 11 januari 2004 @ 13:08:45 #216
1762 YPPY
Yppiaans
pi_16150045
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 01:28 schreef Sessy het volgende:

afvallen is zoiezo heel moeilijk, en er is gewoon geen dieet zonder het jojo effect, omdat mensen nadat ze klaar zijn met een dieet spontaan op al die verboden voedselproducten aanvallen... taartjes en zo.

Als je af wilt vallen, moet je ook niet gaan dieeten, maar anders gaan leven. Met crashdieeten val je snel veel af, maar meteen als je weer hetzelfde als voorheen gaat eten. Je moet jezelf leren dat je anders moet eten en meer moet bewegen op een manier die je de rest van je lezen vol kunt houden. En dan kun je best soms iets ongezonds eten.
In de dieetclubs hier zijn er maar erg weinig mensen die afvallen mbv crashdieeten. Misschien zelfs niemand op het moment. En toch verdwijnen er nog steeds kilo's. Bij mij inmiddels 25.

Om nog op de topictitel te reageren: ik denk niet dat je iemand kunt dwingen om af te vallen. Je moet het echt zelf willen en er 100% achter staan. Anders lukt het niet. Net als met rokers en junks.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_16153187
Yppy ik heb een keer geprobeerd om langduring mijn levensstijl aan te passen. Dat heb ik toen zo ver doorgedreven tot ik vel en bonen was en niet meer 5 treden omhoog kwam zonder dat 't voor m'n ogen zwart werd... Dank je ik houdt het u, 5 jaar later, bij crashdieten okay?
  zondag 11 januari 2004 @ 16:33:22 #218
1762 YPPY
Yppiaans
pi_16155838
quote:
Op zondag 11 januari 2004 15:17 schreef Sessy het volgende:
Yppy ik heb een keer geprobeerd om langduring mijn levensstijl aan te passen. Dat heb ik toen zo ver doorgedreven tot ik vel en bonen was en niet meer 5 treden omhoog kwam zonder dat 't voor m'n ogen zwart werd... Dank je ik houdt het u, 5 jaar later, bij crashdieten okay?
Van mij mag je, je zal zelf ook wel weten dat crashdieten niet gezond zijn, maar als jij je daar fijn bij voelt, moet je dat vooral doen.
En met je levensstijl aanpassen bedoel ik niet dat je niks moet eten. Integendeel. Je kunt gewoon drie keer per dag eten, maar dan anders. Als je te weinig energie binnenkrijgt, ben je ook niet gezond bezig.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_16155892
Haha, hier heb ik op school eens een discussie over moeten voeren. Zijn overigens wel argumenten voor te vinden.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  zondag 11 januari 2004 @ 16:37:14 #220
1762 YPPY
Yppiaans
pi_16155987
quote:
Op zondag 11 januari 2004 16:34 schreef Cynic het volgende:
Haha, hier heb ik op school eens een discussie over moeten voeren. Zijn overigens wel argumenten voor te vinden.
Welke argumenten heb je toen gebruikt?
*OUD heilige*
pi_16158406
quote:
Op zondag 11 januari 2004 16:37 schreef YPPY het volgende:

[..]

Welke argumenten heb je toen gebruikt?

Ehm, ik was toen publiek. Maar vooral de kosten voor medische zorg en overlast (klinkt wel erg cru trouwens) voor andere. Jongen die hem hield was overigens in een half jaar van 120 naar 85 kilo gegaan zonder dieet.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_16161713
quote:
Op zondag 11 januari 2004 16:33 schreef YPPY het volgende:

[..]

Van mij mag je, je zal zelf ook wel weten dat crashdieten niet gezond zijn, maar als jij je daar fijn bij voelt, moet je dat vooral doen.
En met je levensstijl aanpassen bedoel ik niet dat je niks moet eten. Integendeel. Je kunt gewoon drie keer per dag eten, maar dan anders. Als je te weinig energie binnenkrijgt, ben je ook niet gezond bezig.

Drie keer per dag eten, ook als ik alleen maar groente eet, dan word ik nog dik... Bij ons in de familie zit een gen waardoor wij een verstoorde hormonenhuishouding hebben... volgens bloedtestjes heb ik zo bijv. 6x meer oestrogenen dan een normale vrouw... zonder dat ik de pil slik. En vrouwen aan de pil worden ook dikker, alleen in de pil zit lang niet zo veel hormonen als ik dan dus zo maar van mezelf heb... dat is dan nog maar 1 voorbeeld.
ik zit al op verschillende dieten sinds ik 2 was of zo
pi_16162487
lulkoek!
Zegt 1m90 65kg!
Een ieder is zoals hij/.zij is..
Basta. Punt. Uit.
pi_16163545
wat ik ook zeg is dat je mensen moet gaan helpen die al zo duidelijke schade van hun vetzucht ondervinden dat het te zielig is. Eten kan net zo goed een verslaving zijn.
Gewoon 120 kilo of zo - prima, ga je gang, maar als je 160 kilo bij 160 cm lengte bent en je hele benen zijn een en al wond, dan mogen ze je toch wel even in een ziekenhuis stoppen.
  zondag 11 januari 2004 @ 20:21:25 #225
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_16164272
Effe voor de duidelijkheid het gaat hier niet om mooi/lelijk maar om de kosten van overgewicht voor de maatschappij.

Dus wie geen hele goede reden heeft moet afvallen. Of extra gaan betalen.

Als het over roken of auto's gaat is het heel normaal, nou gaat de helft opeens lullen over uiterlijk. Heeft er niets mee te maken.

Maar goed.

pi_16164425
Hmm. Ik heb me 1 keer gewenst dat mensen die 2 zetels innemen ook werkelijk voor 2 moeten betalen... toen ik van een bank werd geduwd door een type die 2 stoelen innam.
Nouja.

Eten is voor veel mensen gewoon een verslaving. Dat mensen dat niet snappen. De vader van m'n moeders vriend bijv, heeft al een keer zijn aders schoongemaakt gekregen, en blijft maar lekker vet speklapjes eten en slagroomtaartjes en zo. Kijk dat is dus gewoon een verslaving, als je al bijna dood bent geweest door je cholesterol en het je dan nog geen reet kunt schelen. De meeste rokers stoppen er ten minste me nadat ze longkanker hebben gekregen.

zondag 11 januari 2004 @ 21:06:55 #227
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_16165736
Voor mij hoeft het ook niet zo nodig hoor.
  zondag 11 januari 2004 @ 23:48:08 #228
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_16171501
quote:
Op zondag 11 januari 2004 20:21 schreef Pappie_Culo het volgende:
Effe voor de duidelijkheid het gaat hier niet om mooi/lelijk maar om de kosten van overgewicht voor de maatschappij.
Sommige mensen zouden ze van mij wel mogen verplichten of te vallen.

Zeker als je als ontzettend zwaarlijvige patient niet door 't ambulancepersoneel op brancard uit huis gehaald kan worden en dus elke keer de brandweer er aan te pas moet komen om je m.b.v. een hoogwerker je huis uitgetild moet worden.

Kost niet alleen veel tijd maar ook nog's veel geld.

Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')