Final Fantasy X
De nieuwe eerste FF op PS2
Final Fantasy X-2
Het vervolg van FFX met 3 dames in de hoofdrol
Meer info op de officiele website van Square : http://www.square-enix-usa.com/games/FFX-2/ FFX-2 komt half februari naar Nederland.
Story
FINAL FANTASY®X-2 marks the first sequel in the famed series, which has sold over 44 million units worldwide. FINAL FANTASY X released in 2002 was a mega hit with sales topping 5 million and garnered numerous awards, winning gamers and media over with its gripping story, stunning graphics and stirring music. In January 2002, FINAL FANTASY X INTERNATIONAL, an enhanced version of the North America version was released in Japan. This adaptation incorporated several new features as well as a bonus DVD. The bonus disc featured a music video for the theme song, interviews with the voice cast from both the English and Japanese versions, a collection of promotional movies, previews of upcoming titles and a new scene. The 12-minute story titled "The Eternal Calm" left fans yearning for a continuation of the story. Responding to the pleas of fans, the story has been continued in FINAL FANTASY X-2.
Taking place two years after Yuna's fateful journey to defeat Sin, the once chaotic world of Spira has gone through a massive transformation, entering a period of "Eternal Calm". The people of Spira now shun the teachings of Yevon and have opened their arms to former foes, the Al Bhed and the use of machina. The Machine Faction aims to propagate the use of machina in Spira, going as far as renaming "machina" to "machines" to remove the stigma. However, even with the peaceful life they now lived, there is emptiness in Yuna's heart that is keeping her from moving on as the others have.
One day, Yuna obtains a mystical sphere that contains imagery of what might be the Blitzball player she thought was gone forever. Although Yuna isn't certain that it is him or if he is even alive, she's driven to seek him out. Yuna needs closure to their unexpected parting, even if only to find that she will never see him again. So begins her journey, this is Yuna's story.
While FINAL FANTASY X-2 is a sequel it is in many ways a new game. Incorporating several new elements to gameplay, this title can be considered a new methodology to the FINAL FANTASY franchise. Keeping true to the series tradition, FINAL FANTASY X-2 has advanced gaming to new levels and is set to be another landmark title for SQUARE.
IGN score
9.0 Presentation
The Charlie Angels-inspired motif and sphere hunter story may not be as epic as its predecessor, but it still has the top-notch production value that Square Enix is famous for.
9.6 Graphics
Hindered by just a smidgen of slowdown, FFX-2 is one of the best-looking games on any console. Facial animations have improved and the level of detail is amazing. The standard for all future RPGs.
8.6 Sound
The clarity of the music and sound effects are unrivaled among PS2 RPGs with returning voice actors better than they were the first time. The soundtrack isn't anywhere near as strong as X, though.
9.7 Gameplay
Even though the challenge level never exceeds that of an intermediate player, the job-switching system and absolute wealth of mini-games makes FFX-2 one of the most playable RPGs around.
9.5 Lasting Appeal
Five different endings, multiple story branches, an open-ended mission structure, 60-80 hours worth of gameplay, and the chance to go back and experience it again with New Game Plus makes it awesome.
9.5 OVERALL:
(out of 10 / not an average)
Mensen met een IGNinsider account,... hier de videoreview
http://insider.ign.com/videos/articles/458/458839p1.html
Graag want die wil ik graag hebben maar kan hem even niet zo snel vinden.
quote:Heb je daar problemen mee ?
Op zaterdag 27 december 2003 10:35 schreef chibibo het volgende:
[afbeelding]
't Heeft wel een hoog YMCA-gehalte, zeg.
Boeien
maar ik heb alleen FF8&9 en 7 vond ik toch de leukste voor PSX daarna 9
misschien word het tijd dat ze FF ook voor PC gaan maken ik heb nl geen zin om een PS2 te kopen
quote:Ik zou elke console kopen waar Square naartoe gaat. Ik verhuis gewoon met ze mee.
Op zaterdag 27 december 2003 10:38 schreef dabadbass het volgende:
hhahahah YYYYYYMMMMCCCCCCCAAAAAAmaar ik heb alleen FF8&9 en 7 vond ik toch de leukste voor PSX daarna 9
misschien word het tijd dat ze FF ook voor PC gaan maken ik heb nl geen zin om een PS2 te kopen
quote:waar haal ik dat geld dan vandaan??
Op zaterdag 27 december 2003 10:42 schreef Chocobo het volgende:[..]
Ik zou elke console kopen waar Square naartoe gaat. Ik verhuis gewoon met ze mee.
ik moet ook nog een rijbewijs halen
quote:7, 8 en 11 zijn ook naar de PC geport.
Op zaterdag 27 december 2003 10:38 schreef dabadbass het volgende:
quote:Brok in mijn keel moment.
Op zaterdag 27 december 2003 10:22 schreef Chocobo het volgende:
PS,.. als iemand wallpapers van deze kan vinden:
Graag want die wil ik graag hebben maar kan hem even niet zo snel vinden.
heb FF8 weer eens uit de kast gerukt trouwens, heb ik ook nooit uitgespeeld op de PC, en nu maar weer eens op de PS2 gaan doen... gisteren 9! uur gespeeld, en ik vond het niet eens erg
quote:Ik zou zo graag willen dat al die gekken eens stopte met het dressen als een ingame char. Op enkele uitzonderingen na is het resultaat altijd erg bedroevend.
Op zaterdag 27 december 2003 10:51 schreef nikanoru het volgende:
[afbeelding]
quote:Ik vind Barrett en Cid nou niet bepaald mooie strakke mannen.
Op zaterdag 27 december 2003 10:37 schreef Chocobo het volgende:
Maar Square maakt wel idd altijd van die strakke mooie mannen idd![]()
![]()
quote:Niets zo geil als Japanse cosplayers.
Op zaterdag 27 december 2003 10:58 schreef Zooi het volgende:
Ik zou zo graag willen dat al die gekken eens stopte met het dressen als een ingame char. Op enkele uitzonderingen na is het resultaat altijd erg bedroevend.
quote:Nee maar Cloud, Squall, Irvine, Laguna en Sephiroth wel
Op zaterdag 27 december 2003 10:58 schreef chibibo het volgende:[..]
Ik vind Barrett en Cid nou niet bepaald mooie strakke mannen.
quote:Euh... jouw woorden.
Op zaterdag 27 december 2003 11:21 schreef Chocobo het volgende:
Nee maar Cloud, Squall, Irvine, Laguna en Sephiroth wel
quote:Dat kan ik me niet eens meer herinneren
Op zaterdag 27 december 2003 11:28 schreef pkwarts het volgende:
ben nu met FF X voorbij het stukje dat Yuna gaat vliegen
moet nu met een levende schuifpuzzel meedoen
quote:Wij wel
Op zaterdag 27 december 2003 12:07 schreef Chocobo het volgende:[..]
Dat kan ik me niet eens meer herinneren
Ik ben aan het sparen voor Crystal Chronicles, zijn er al import reviews te vinden?
quote:Gamers Logik 10/7/2003 9.7 out of 10 97.0%
Op zaterdag 27 december 2003 12:39 schreef Rahl het volgende:[..]
Wij wel
Ik ben aan het sparen voor Crystal Chronicles, zijn er al import reviews te vinden?
Redelijke score
Na de tentamens van Januari. Dat is dus waarschijnlijk de 26e dat ik hem in mijn PS2 schuif.
Ik MOET er dan wel mee beginnen omdat het er anders NOOIT van komt. In maart zijn daar nl FF:CC en ook rond die tijd FF-X2. Die koop ik blind. Of ze nou gay zijn of niet
Verder heb ik in het voorjaar toch niet veel anders te gamen
http://www.gametrailers.com/gt_vault/t_finalfantasy_x2_ustv2.mov
quote:Niet slecht nee.
Op zaterdag 27 december 2003 13:58 schreef Chocobo het volgende:[..]
Gamers Logik 10/7/2003 9.7 out of 10 97.0%
Cube UK 10/1/2003 8.8 out of 10 88.0%
Total Games Network 10/9/2003 88 out of 100 88.0%
Games Master UK 11/1/2003 87 out of 100 87.0%
Games Chart 10/11/2003 85 out of 100 85.0%
Gamestyle 10/25/2003 7 out of 10 70.0%
NTSC uk 10/30/2003 7 out of 10 70.0%Redelijke score
Zit met smart op die nieuwe te wachten, denk dat ie dan snel in mijn bezit is
Idd even een ode aan Square! Hulde.
(sorry, ben onbekend hier, maar moest ff )
http://www.gametrailers.com/gt_vault/t_finalfantasy_x2_ustv2.html
quote:Godver wat wil ik hem. Zit nu weer helemaal in FFX,... Yuna is
Op zondag 28 december 2003 08:34 schreef Strolie75 het volgende:
TV-spotje voor FFX-2http://www.gametrailers.com/gt_vault/t_finalfantasy_x2_ustv2.html
quote:Ben je opnieuw begonnen?!? Respect!
Op zondag 28 december 2003 11:07 schreef Chocobo het volgende:
Godver wat wil ik hem. Zit nu weer helemaal in FFX,... Yuna is
Heb je hem straks 2x gespeeld terwijl Roy nog moet beginnen.
quote:Ja,... ik moest die pelgrimstocht nog eens ervaren. Zit nu op een dikke 17 uur. Nog een flinke reis voor de boeg. Spel is echt briljant,...
Op zondag 28 december 2003 18:15 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Ben je opnieuw begonnen?!? Respect!
Heb je hem straks 2x gespeeld terwijl Roy nog moet beginnen.
Ik snap dat ECHT niet van Roy,... ECHT niet Zoiets moet je toch ervaren ?
Ik wil al mijn aandacht in FFX kunnen stoppen, en dat is na 9 er nog niet van gekomen... Elke keer kwam er weer een andere game tussendoor waarvan ik dacht, die doe ik even. En elke keer werd FFX doorgeschoven.
Maar ik heb er genoeg van. Krijg afkick verschijnselen
Ik wil weer in een game gezogen worden. Ik wil weer nachten lang gamen. Ik wil huilen, ik wil lachen. Kortom, tis weer tijd voor een FF.
hij was nu wel erg makkelijk moet ik zeggen....
quote:eerst 9 dan 7, want anders duurt het heel lang voordat je 9 kan doen :p
Op zaterdag 27 december 2003 19:06 schreef Bommie het volgende:
Ik krijg nu ook weer zin om een FF te gaan spelen, maar ik weet niet welke 7 of 9.
Gelukkig ben ik nog een weekje vrij, kan ik lekker nog de hele week spelen
Want het hele spel krijg je een bijna Zelda-achtig gevoel waarbij de puzzels relatief makkelijk en voor de hand liggend zijn en dan krijg je plots een goede old-school rpg-style puzzel (a la Wizardry of Might and Magic of Bard's Tale) voor je neus ... Geinig, maar niet leuk - vooral omdat je opnieuw mag beginnen als je ff buiten en binnen loopt.
grmbl ...
quote:Tis tijd voor FFX
Op zondag 28 december 2003 18:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
Maar ik heb er genoeg van. Krijg afkick verschijnselen![]()
Ik wil weer in een game gezogen worden. Ik wil weer nachten lang gamen. Ik wil huilen, ik wil lachen. Kortom, tis weer tijd voor een FF.
![]()
*zucht*
(maar goed, geen enkel spel is perfect)
quote:welke bedoelen ze hiermee? X, X-2 of XI?
Op maandag 29 december 2003 10:02 schreef Chocobo het volgende:Dit spel zal zoals we wel al gewoon zijn van de reeks een lange speelduur hebben en zal volgens de makers een echte uitdaging zijn, in tegenstelling tot het vorige deel (dit hebben de makers zelf gezegd).
Ik wil graag FF voor de PC gaan spelen, maar ik weet niet welke. Met welk deel kan ik het beste beginnen want ik zie door de versies het bos niet meer? Kan iemand dit kort uitleggen, want er zijn versies voor PC, Xbox, Playstation enz. En hoe zit het met VII en VIII enz? Zijn dit opvolgers van elkaar of zijn ze ook los te spelen? Help!
quote:Op de PC zijn alleen 7 en 8 uitgekomen, (en 11, maar das een MMORPG). Ik zou voor 7 gaan. Dies volgens velen de beste uit de serie, maar vooral ook toegankelijker voor beginners
Op maandag 29 december 2003 10:54 schreef badWire het volgende:
Ik weet niet precies in wel Topic ik moet zijn, want er zijn zoveel FF topics, dus ik probeer het hier gewoon even;Ik wil graag FF voor de PC gaan spelen, maar ik weet niet welke. Met welk deel kan ik het beste beginnen want ik zie door de versies het bos niet meer? Kan iemand dit kort uitleggen, want er zijn versies voor PC, Xbox, Playstation enz. En hoe zit het met VII en VIII enz? Zijn dit opvolgers van elkaar of zijn ze ook los te spelen? Help!
quote:Dat is in elk spel al zo
De moogles zullen er anders uitzien dan in vorige delen
quote:Ben dol op Chocobo's
Op maandag 29 december 2003 10:26 schreef Reddiablo het volgende:
Moogles en Chocobos
*zucht*
(maar goed, geen enkel spel is perfect)
quote:zal ik je een geheimpje verklappen, in FF X gaan ze allemaal dood! achter elkaar! moehaha! ahum...sorry
Op maandag 29 december 2003 14:50 schreef Chocobo het volgende:[..]
Ben dol op Chocobo's
quote:Cho heeft X nog nooit gespeeld dus dat vind ik lullig.
Op maandag 29 december 2003 15:36 schreef pkwarts het volgende:[..]
zal ik je een geheimpje verklappen, in FF X gaan ze allemaal dood! achter elkaar! moehaha! ahum...sorry
quote:dit is de 2e keer dat hij hem speelt en de 2e keer is hij hier al voorbij
Op maandag 29 december 2003 15:49 schreef nikanoru het volgende:[..]
Cho heeft X nog nooit gespeeld dus dat vind ik lullig.
quote:Klojo. Ben nog bezig met deel X. Kutspoilers. Niet doen. Sul.
Op maandag 29 december 2003 15:36 schreef pkwarts het volgende:[..]
zal ik je een geheimpje verklappen, in FF X gaan ze allemaal dood! achter elkaar! moehaha! ahum...sorry
Wtf ?
quote:Ik heb elke FF zeker 4 keer gespeeld en ben met X nu voor de 2e keer bezig....
Op maandag 29 december 2003 15:49 schreef nikanoru het volgende:[..]
Cho heeft X nog nooit gespeeld dus dat vind ik lullig.
quote:Spoiler van niks,.... hij weet niet waar die het over heeft
Op maandag 29 december 2003 16:15 schreef FijneDolfijn het volgende:[..]
Klojo. Ben nog bezig met deel X. Kutspoilers. Niet doen. Sul.
quote:Okay dan, dan wast zeker een grapje ofzo. Ik dacht even dat ie mijn hele spel verneukt had.
Op maandag 29 december 2003 16:32 schreef Chocobo het volgende:[..]
Spoiler van niks,.... hij weet niet waar die het over heeft
Not funny, those things.
quote:Wedden van niet
Ik heb elke FF zeker 4 keer gespeeld en ben met X nu voor de 2e keer bezig....
quote:*FFVII 7 keer heeft uitgespeeld
Ik heb elke FF zeker 4 keer gespeeld en ben met X nu voor de 2e keer bezig....
quote:Grenzeloos irritante figuurtjes, misschien nog wel vervelender dan Moogles.
Op maandag 29 december 2003 14:50 schreef Chocobo het volgende:[..]
Ben dol op Chocobo's
quote:Ja,... dat beschrijft mijn persoonlijkheid wel een beetje
Op dinsdag 30 december 2003 01:36 schreef Reddiablo het volgende:[..]
Grenzeloos irritante figuurtjes, misschien nog wel vervelender dan Moogles.
quote:?
Op maandag 29 december 2003 17:04 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Wedden van niet
quote:Godver
Op dinsdag 30 december 2003 00:15 schreef Ker_Plunk het volgende:[..]
*FFVII 7 keer heeft uitgespeeld
*
quote:spoiler:
Op dinsdag 30 december 2003 11:17 schreef Opie het volgende:
Verdomme, ik zit vast bij het gevecht met Seymour en z'n 2 Guado Guards. De enige manier waarop ik die guards weg krijg is een Summon overdrive, maar er moet ook een andere manier zijn om die gasten tegen te houden als ze een auto-potion doen. Alleen weet ik niet welke spell..
quote:spoiler:
Op dinsdag 30 december 2003 11:40 schreef Chocobo het volgende:[..]
spoiler:
Gebruik de steal feature van Rikku,.... dan kunnen ze daarna geen potions meer gebruiken![]()
Zelf ook spoiler tags gebruiken dan aub.
[Dit bericht is gewijzigd door Notorious_Roy op 30-12-2003 12:27]
quote:FF III is alleen in het Japans uitgekomen, dus die heb je vast geen 4 keer gespeeld
Op dinsdag 30 december 2003 08:54 schreef Chocobo het volgende:[..]
?
Nahjah, intro was iig wel mooi om te zien....
quote:Leuk
Op dinsdag 30 december 2003 12:28 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
FF III is alleen in het Japans uitgekomen, dus die heb je vast geen 4 keer gespeeld
Famitsu, Japans grootste gamemagazine heeft een onderzoek gedaan bij een groot aantal Japanse gamers, developers en verkopers. Famitsu wilde onderzoeken welke games en bedrijven het meest succesvol zullen zijn in het jaar 2004, maar dan door de ogen van andere. Hier is het resultaat:
Most Successful Games in 2004
Players:
1. Final Fantasy XII (PS2, Square Enix)
2. Metal Gear Solid 3 (PS2, Konami)
3. Dragon Quest V (PS2, Square Enix)
Developers:
2. Dragon Quest VIII (PS2, Square Enix)
3. Gran Turismo 4 (PS2, Sony)
Dealers:
2. Dragon Quest VIII (PS2, Square Enix)
3. Dragon Quest V (PS2, Sony)
Most Successful Firms in 2004
1. Square Enix
2. Nintendo
3. Namco
4. Sega
5. Capcom
6. Konami
Square-Enix is dus de grote winnaar en dat komt ook vooral door Final Fantasy XII en Dragon Quest VIII. We kunnen ook wel zeggen dat Sony ook flink scoort, want de games die in de top 3's staan komen alleen uit op Sony's PlayStation 2.
quote:Nee,........ had je Chocobo's maar lief moeten vinden
Op vrijdag 2 januari 2004 09:26 schreef Reddiablo het volgende:
kan iemand ff linken naar Dragon Quest? Ken het spel niet echt, even checken dus
Deeltje 11, de vreemde eend in de bijt, krijgt een eigen topic.
quote:Terecht,.. het lijkt me echt niks maar ben dan ook niet echt een fan van MMORPG's
Op zaterdag 3 januari 2004 20:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
Om dit topic echt magisch te houden: [PS2 / PC] Final Fantasy XI (Online)Deeltje 11, de vreemde eend in de bijt, krijgt een eigen topic.
quote:Hehe. Nu hoeven we niet steeds als iemand iets vraagt/zegt over Final Fantasy XI, Chocobo voor de triljoenste keer horen zegggen dat hij MMORPG maar niks vindt.
Op zondag 4 januari 2004 08:27 schreef Chocobo het volgende:[..]
Terecht,.. het lijkt me echt niks maar ben dan ook niet echt een fan van MMORPG's
quote:Wow...
December 22, 2003 - Let's first make sure you've got your facts straight (it's easy to get confused with all the rereleases and budget versions of games that come out in Japan). Final Fantasy X-2 was released to Japan back in March. It was released to America back in November. On February 19, 2004, Japan will get a partly localized version of the American Final Fantasy X-2 under the name Final Fantasy X-2 International + Last Mission.Square Enix has been releasing "international" versions of games with English voice-overs and a few subtle enhancements since the first Final Fantasy X game. Judging from what we were able to play of it at the Jump Festival comic/game show, held recently in Tokyo, FFX-2 International + Last Mission is the first time the company has put a major effort into producing new content for the expected re-release.
As the name may suggest, this re-release has an all new mode of play selectable from the start called Last Mission. This mode starts Yuna off in a town that has a tall tower viewable in the distance. Only one of Yuna, Rikku and Paine can enter the tower, and they do so without items or dress spheres.The tower is played through somewhat like an action-RPG. Each floor is set up as a grid, with your moving your character in real time between squares. Enemies are on the grid along with you, moving around. Some squares contain items and dress spheres that you can pick up. Other squares have traps, with some scaring you and making you drop items and others launching you to other areas of the tower. We're not sure, but your goal seems to be to get to the top of the tower.
You and enemies engage in battle on the grid. When the square you're in turns red, you freeze momentarily and are attacked by a nearby enemy. When a grid in front of you turns blue, it means you can attack whatever is in it by pressing an attack button or using an item that you've picked up or an ability that's associated with your current dress sphere. The attack happens right there on the grid. If you use Yuna in gunner form, it kinda feels like a mini shooting game.
As with the game proper, you can change your costumes as you please, assuming you've obtained dress spheres. Each dress sphere has its own life meter, and when it depletes the sphere is destroyed and the character you're controlling looses most of her clothes (always a good sight). When not clothed, you can be hit only a few times before death.
The new trailer shown of FFX-2 International + Last Mission revealed some new dialogue scenes between Yuna, Rikku and Paine on top of this. It seems that there may be even more to this mode than just the action-based dungeon.
The Last Mission mode isn't all that's new, though. We're actually more interested in the new feature of the normal mode of play: monster breading.
FFX-2 International + Last Mission allows you to capture and train non-playable characters for battle. This includes enemies from throughout the world and even members of your crew. We've also heard that you can capture the members of the LeBlanc group as well.
To enter the game's monster breeding mode, you speak to Shinra on the bridge of the Gullwing group's ship. In addition to the options Shinra gave you access to in the regular release of FFX-2, he now gives you access to a monster breeding management screen where all areas of monster breeding are handled.
To first capture monsters, you need a capture pod, of which there are different forms. Using a map accessible from the monster breeding screen, you place pods throughout the world in each of the areas accessible in the main game. After some time, the pod may end up catching a creature (or member of your crew) whom your given the option of adding to your growing battle team. The Jump Festival demo had numerous creatures (and members of the crew) already captured for us.
Once a creature has been caught, you can use him as part of a battle party used in the game's battle tournament mode. Each member of your battle team, including Yuna, Paine and Rikku, are assigned a rating of S or M. S members take up one of the three available slots in the party, with M members taking up two slots. We didn't see any L members (which would presumably take up 3 slots), so we're not sure if there is such a thing. Yuna, the crew and most of the smaller creatures are rated S, with the larger creatures rated M. You can make a party of anywhere from one to three characters.
Actual battles take place in a coliseum that's set up like a death match, with an energy barrier surrounding the characters and a spot light shining from above. It may seem strange, but the presentation for this particular coliseum is actually better than what Nintendo managed with Pokemon Colosseum.
The battles we were able to fight were part of an eight-way elimination tournament with the team we created representing team Gullwing in the tournament. There are slots for other types of tournaments as well, suggesting that there's room for expansion perhaps by playing the game.
While in battle, you control only Yuna, Paine and Rikku, assuming they're in your party. In the battles we faught, the computer controlled the monsters and crew. Aside from that, the tournament battles play like normal battles from FFX-2. You have full control over the three girls and can change between dresses as you please. While the creatures in your group have jobs just like the girls, they don't actually have costumes associated with them (Square Enix has lots of employees, but probably not enough to model fitting costumes for each of the monsters in the game).
We're not one hundred percent sure how one goes about actually raising creatures that have been caught, or what the result of raising a creature may be. Outside of tournament battles, each creature seems to have his own set of narrative episodes to play through. One creature seemed to have fourteen such stories, although we didn't get to try this area out and are unsure of specifics beyond this.
There's clearly a lot to this mode of play, just as there is to the Last Mission mode. Add to this new costumes including the awesome Psychiker costume which makes its wearer float just off the ground, and you have a good reason for Japanese gamers to take another look at Final Fantasy X-2.
If 250,000 plus people bought the international version of Final Fantasy X which existed mostly because of its English voice-overs and theme song, just imagine how many are going to invest in FFX-2's international version with its huge list of new features.
quote:Bestaat er de mogelijkheid dat wij die aflevering ok kunnen zien?
Op zaterdag 3 januari 2004 11:31 schreef Chocobo het volgende:
http://ps2.ign.com/articles/448/448918p1.html
quote:DAMN YOU!!!
Op woensdag 7 januari 2004 07:45 schreef Chocobo het volgende:
!!!!!!!!!!!!!!! in FFX-2Of Int + last mission ook PAL wordt is nog onbekend maar wel waarschijnlijk aangezien we ook de International version van FFX kregen
http://www.the-magicbox.com/game010504b.shtml
quote:
EA's Q1 plans revealed.EA's delightful new press extranet has been updated with various release dates for some of its key and most interesting Q1 titles - namely Final Fantasy X-2, Medal of Honor: Pacific Assault, The Sims 2 and Battlefield Vietnam.
The Sims 2 (PC), meanwhile, will appear on March 19th, so expect the following week's chart to be something of a given, while we won't have much longer to wait for Square Enix's Final Fantasy X-2 (PS2), which is due out on February 13th.
Ik ben nu anderhalf uur bezig en moet zeggen dat het erg vaag is tot nu toe Je wordt heen en weer gesmeten tussen verschillende gebieden.
Ook het Sphere grid snap ik nog niet helemaal, maar dat komt nog wel, anders ga ik gewoon de guide lezen
Openingsfilmpje was wel erg mooi! En ook de overgangen tussen fmv en gameplay is soepel en bijna niet te zien. Erg mooie graphics!
quote:Persoonlijk vond ik de Sphere Grid FAQ van GameFAQs erg verhelderend.
Op woensdag 7 januari 2004 18:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik ben nu anderhalf uur bezig en moet zeggen dat het erg vaag is tot nu toeJe wordt heen en weer gesmeten tussen verschillende gebieden.
Wellicht een idee om die es door te lezen...
Nou ja, komt goed
quote:ikke wel
Op donderdag 8 januari 2004 12:35 schreef Strolie75 het volgende:
Je bent toch niet begonnen met de Advanced Sphere Grid he?
quote:ga je lange gevecht uit vechten evil being!
Op woensdag 7 januari 2004 17:42 schreef putshady het volgende:[..]
DAMN YOU!!!
(Hier zijn die spoiler tags dus voor...)
quote:Leuk Gijs
Op woensdag 7 januari 2004 18:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Vandaag begonnen met FF X kon ff mijn aandacht niet meer bij het leren houden.Ik ben nu anderhalf uur bezig en moet zeggen dat het erg vaag is tot nu toe
Je wordt heen en weer gesmeten tussen verschillende gebieden.
Ook het Sphere grid snap ik nog niet helemaal, maar dat komt nog wel, anders ga ik gewoon de guide lezen
![]()
Openingsfilmpje was wel erg mooi! En ook de overgangen tussen fmv en gameplay is soepel en bijna niet te zien. Erg mooie graphics!
Vaag is elke FF game in het begin. Het boek moet nog helemaal starten. Zie het zo: JE weet nu niet meer als Tidus zelf Stoer toch ? Veel gameplezier verder
Ohja,... nog een nieuws bericht !
Als er één ding is waar Europese gamers wel gewend aan zijn, dan is het aan lang wachten. Vooral Japanse games verschijnen pas maanden later in Europa. Een klein voordeeltje van al dat wachten is dat er meestal de nodige vernieuwingen en toevoegingen zijn doorgevoerd in de versie die in Europa wordt uitgebracht.
Dat scenario gaat helaas niet op voor Final Fantasy X-2 dat op 13 februari in de Europese winkels ligt. Volgens Electronic Arts gaat het hier om een vertaalde versie van de Amerikaanse release. Dat is jammer, aangezien Square binnenkort ook Final Fantasy X-2 International + Last Mission uitbrengt.
Deze versie bevat een aantal uitbreidingen ten opzichte van het originele spel. Naast de extra missies, bevat de game meer mini-games waaronder een uitgebreide Monster Arena. Hierin kan je het opnemen tegen alle monsters en personages van FFX, waaronder ook Auron, Tidus en Seymour en de extra baas Emerald. Naast deze ingame extra's bevat de internationale versie ook een preview van de nieuwe animatiefilm rond Final Fantasy 7.
quote:Zou hiervan ook nog een Europese versie komen?
Op vrijdag 9 januari 2004 07:44 schreef Chocobo het volgende:
Dat scenario gaat helaas niet op voor Final Fantasy X-2 dat op 13 februari in de Europese winkels ligt. Volgens Electronic Arts gaat het hier om een vertaalde versie van de Amerikaanse release. Dat is jammer, aangezien Square binnenkort ook Final Fantasy X-2 International + Last Mission uitbrengt.Deze versie bevat een aantal uitbreidingen ten opzichte van het originele spel. Naast de extra missies, bevat de game meer mini-games waaronder een uitgebreide Monster Arena. Hierin kan je het opnemen tegen alle monsters en personages van FFX, waaronder ook Auron, Tidus en Seymour en de extra baas Emerald. Naast deze ingame extra's bevat de internationale versie ook een preview van de nieuwe animatiefilm rond Final Fantasy 7.[/i]
quote:Gijs dat had ik ook. Ik heb hier voor choco en ker heel wat domme vragen gesteld, maar uiteindelijk heb ik hem wel uitgespeeld! Wat ik wel weet is dat ik voor FFX-2 een guide ga halen. Dat bevalt echt goed met DC
Op donderdag 8 januari 2004 12:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nee tuurlijk nietIk zal vanmiddag weer eens verder kijken
Maar ik denk trouwens dat ik ook al punten verspeeld heb met heen en weer lopen op dat dingen ofzo
En daar heeft de tutorial me juist al voor gewaarschuwd
![]()
Nou ja, komt goed
De guides heb ik vooral omdat ze zo mooi zijn.
quote:Wie gaat er nou een guide kopen omdat die mooi is
Op vrijdag 9 januari 2004 11:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb een guide, maar die pak ik er liever niet bijWil door het spel zelf ontmaagd worden en niet eerst ingewerkt worden door een guide.
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb een guide, maar die pak ik er liever niet bijWil door het spel zelf ontmaagd worden en niet eerst ingewerkt worden door een guide.
http://home.comcast.net/~famitsu2/famitsutrailer.zip
[Dit bericht is gewijzigd door Chocobo op 11-01-2004 08:00]
Tot nu toe valt het me erg mee.
spoiler:
[Dit bericht is gewijzigd door Michel op 11-01-2004 16:57]
quote:FFIX
Op woensdag 7 januari 2004 14:15 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
De trailer is erg cool. Dat stuk met dat orkest en de beelden van FF IX![]()
Ik had vroeger al een PS moeten kopen, dan had ik de serie bij kunnen houden... Maar ja, ik was blind
quote:Idd
Op zondag 11 januari 2004 22:38 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb nog ff geen tijd om al die games op 100 % uit te spelen![]()
Ik had vroeger al een PS moeten kopen, dan had ik de serie bij kunnen houden... Maar ja, ik was blind
quote:Ur, Xenogear is LANG, ben nu 35 uur bezig en nog steeds op cd 1. Volgens Yellow Bird duurt ie zo 95 uur
Op zondag 11 januari 2004 22:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ker, nu je er toch bent. In de zomervakantie wil ik Vagrant Story, Chrono Cross en Xenogears gaan doen. In welke volgorde?
Heb jij trouwens FFVII & VIII uitgespeeld?
8 suckte op de PC (kreeg geluid niet goed enzo, krakend tijdens de FMV )
Heb wel een groot stuk gespeeld nog, vond het wel een mooie game. 8 doe ik na die 3 anderen Square games
Ik dacht er trouwens zelf aan om te beginnen met CC, dit omdat ik Chrono Trigger zo geniaal vond
quote:CT was een onverwachtte hit voor mij
Op zondag 11 januari 2004 22:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
7 wel natuurlijk. 8 niet.8 suckte op de PC (kreeg geluid niet goed enzo, krakend tijdens de FMV
)
Heb wel een groot stuk gespeeld nog, vond het wel een mooie game. 8 doe ik na die 3 anderen Square games
Ik dacht er trouwens zelf aan om te beginnen met CC, dit omdat ik Chrono Trigger zo geniaal vond
Is trouwens te koop bij Nedgame. 35 euro. Ik MOEST hem hebben, aangezien de complete SNES versie 75 euro kost MINSTENS
quote:
Op zondag 11 januari 2004 22:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb CT op de PSXZit in FF:Chronicles (USA)
Is trouwens te koop bij Nedgame. 35 euro. Ik MOEST hem hebben, aangezien de complete SNES versie 75 euro kost
MINSTENS
quote:Respect toch?
Op zondag 11 januari 2004 23:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
JaFFIV heb ik nu dubbel op de PSX. En ik heb hem op de SNES.
quote:Tering, niet geslapen dan ofzo?
Op zondag 11 januari 2004 22:52 schreef Ker_Plunk het volgende:[..]
...
Aan de andere kant, vroeger (gaan we weer) speelde ik FFVII bijv. in 1 week uit, dat waren nog is tijden
quote:Spelen van 07.00 tot 01.00
Op zondag 11 januari 2004 23:16 schreef Michel het volgende:[..]
Tering, niet geslapen dan ofzo?
quote:
Op zondag 11 januari 2004 23:17 schreef Ker_Plunk het volgende:[..]
Spelen van 07.00 tot 01.00
Ja, kvond het zo cool
quote:Neen. Hakkert heeft hem zelfs niet eens gespeeld.
Op maandag 12 januari 2004 16:12 schreef peristilius het volgende:
Ben ik de enige hier die FF VII nooit heeft uitgespeeld?
Ik moet zelf overigens ook nog steeds eens beginnen met IX, maar nu eerst maar eens kijken of X-2 me bezig kan houden.
quote:Ik was toen 15-16 ofzo, nu lukt me dat nooit meer hoor
Op zondag 11 januari 2004 23:53 schreef Hakkert het volgende:[..]
.. Gijs af en toe ben je niet goed wijs weet je dat!.. Tering man dat zou ik dus echt nooit kunnen volhouden
Het Sphere Grid snap ik nu wel zo'n beetje, en het voice acting valt reuze mee
Alleen soms duurt het laden wat lang, maar dat is PS(2) eigen
quote:Aangezien het het beste deel is
Op maandag 12 januari 2004 16:26 schreef Michel het volgende:[..]
Neen. Hakkert heeft hem zelfs niet eens gespeeld.
De rest van de verslaafden hier, uiteraard wel.
quote:Sorry zooi
Op maandag 12 januari 2004 16:26 schreef Michel het volgende:[..]
Neen. Hakkert heeft hem zelfs niet eens gespeeld.
De rest van de verslaafden hier, uiteraard wel.Ik moet zelf overigens ook nog steeds eens beginnen met IX, maar nu eerst maar eens kijken of X-2 me bezig kan houden.
quote:Waar kan ik zo'n vriendin halen
Op maandag 12 januari 2004 18:01 schreef nikanoru het volgende:
Vandaag mn vriendin kennis laten maken met FFX. Meteen even de dans van Yuna laten zien en ze vond het mooi.
quote:Je bent oud geworden
Op maandag 12 januari 2004 17:51 schreef Ker_Plunk het volgende:[..]
Ik was toen 15-16 ofzo, nu lukt me dat nooit meer hoor
quote:Nee hoor, ik heb onlangs Castlevania: Lament of Innocence aangeschaft, maar ook nog Mega Man 2 gespeeld.
Op maandag 12 januari 2004 20:07 schreef peristilius het volgende:
is alleen zo moeilijk om met een oud spel te beginnen als je al die mooie nieuwe titels hebt liggen.
quote:Maar jij bent dan ook echt een gamefreak
Op maandag 12 januari 2004 20:12 schreef chibibo het volgende:[..]
Nee hoor, ik heb onlangs Castlevania: Lament of Innocence aangeschaft, maar ook nog Mega Man 2 gespeeld.
quote:/offtopic
Op maandag 12 januari 2004 20:12 schreef chibibo het volgende:[..]
Nee hoor, ik heb onlangs Castlevania: Lament of Innocence aangeschaft, maar ook nog Mega Man 2 gespeeld.
quote:Wel gespeeld, maar niet veel. Tot nu toe vind ik het een Symphony of the Night in 3D, maar dat hoeft niet slecht te zijn.
Op dinsdag 13 januari 2004 13:45 schreef nikanoru het volgende:
Hoe is Castlevania??? nu heb je em toch wel gespeeld? Ben zo fucking benieud naar de muziek.
quote:Dat is juist een van de grootste complimenten die je kan geven!
Op dinsdag 13 januari 2004 14:47 schreef chibibo het volgende:[..]
Wel gespeeld, maar niet veel. Tot nu toe vind ik het een Symphony of the Night in 3D, maar dat hoeft niet slecht te zijn.
De muziek is in ieder geval geweldig!
Tijdens het kaartenspel (Triple Triad) is het mogelijk om alle regels te resetten door te spelen met een persoon die bij de haven in Balamb zit.
Mijn vraag is nu zit deze persoon er vaker of is het zo dat als je eenmaal met hem gespeeld hebt hij voor altijd verdwenen is?
Ik zit nu op disk 2 en ik wordt helemaal gek van die Random rule , maar als ik dus maar één keer tegen deze persoon kan spelen dan wacht ik liever tot disk 3 anders heb ik kans dat ik weer die random rule heb en ben ik er niets mee opgeschoten!!!
Hopelijk weet iemand het antwoord
quote:
Beste klantUw reservering van
PS2 - FINAL FANTASY X-2 plus bonus
GUIDE - FINAL FANTASY X-2
CUBE - FINAL FANTASY CHRONICLES
GUIDE - FINAL FANTASY CHRONICLES
hebben wij voor u genoteerd.
Bij release ontvangt u opnieuw bericht van ons ter bevestiging van
verzenden, betaal-informatie of ophaalbericht*.
Vriendelijke groeten
DIMENSION PLUS
Ik vind namelijk die guides van piggyback meestal beter dan die van brady.
quote:kost dat grapje? Ik wil ze namelijk ook nog allebei hebben plus guides
Op dinsdag 13 januari 2004 16:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
En ik heb ook de Piggyback Guides besteld, als ze die niet krijgen neem ik de Brady. Vind ze allebei wel ok.
quote:Hier zou die dan moeten staan maar daar staat die niet
Op dinsdag 13 januari 2004 16:56 schreef Bommie het volgende:
Over guides gesproken, weet iemand of er ook een FF-X2 guide van piggyback komt?Ik vind namelijk die guides van piggyback meestal beter dan die van brady.
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 17:35 schreef Chocobo het volgende:
Hier zou die dan moeten staan maar daar staat die niethttp://www.authorisedcollection.com/
quote:
Final Fantasy®X-2: The official GuidePiggyback has signed an exclusive game guide agreement with Square Enix Europe Ltd, to accompany the prestigious and highly anticipated Final Fantasy®X-2 game for PlayStation® 2, across PAL territories. Learn to complete 100% of this massive RPG. The Final Fantasy®X-2 Official Guide covers everything there is to know on secrets, items, mini-games and dresspheres. It also contains a 6-page fold out reference cover as well as exclusive artwork - all printed on high-quality 135 gsm paper. More information about the guide will follow here shortly.
quote:He top toch
Op dinsdag 13 januari 2004 17:39 schreef Strolie75 het volgende:[..]
[..]
quote:Kan je die piggyback guides ook bestellen bij dimension plus?
Op dinsdag 13 januari 2004 17:26 schreef Notorious_Roy het volgende:En ik heb ook de Piggyback Guides besteld, als ze die niet krijgen neem ik de Brady. Vind ze allebei wel ok.
quote:Beter!
Op dinsdag 13 januari 2004 17:39 schreef Strolie75 het volgende:[..]
[..]
quote:Handig als referentie (zodat je kunt controleren of je niks hebt gemist), en er staat vaak leuke artwork in.
Op dinsdag 13 januari 2004 18:29 schreef peristilius het volgende:
Waarom wil iedereen guides?
Zijn ze zo vet?
quote:Ik vind het makkelijk als ik er ff niet meer uit kom
Op dinsdag 13 januari 2004 18:29 schreef peristilius het volgende:
Waarom wil iedereen guides?
Zijn ze zo vet?
quote:Op de psx werkt ie toch beter, FF met een toetsenbord is een beetje gaar, vooral als ie zo regelrecht is geport als FF8.
Op donderdag 15 januari 2004 22:14 schreef Strolie75 het volgende:
Net FF8 gekocht voor de PC! Ik heb een nieuwe laptop en dit lijkt me een uitstekende kans op eindelijk deze game eens te gaan spelen (ik heb hem ook op de PSX maar daar komt het maar niet van)
Ik heb pas FF8 (psx) gespeeld en wat een ontzettend gaaf spel zeg. Mooie graphics, muziek, filmpjes etc. Ik ga dan ook zeker FF7 en FF9 kopen
maar mijn vraag is, ik heb in FF8 gemerkt dat als jij level-upt, alle andere vijanden in het spel ook steeds sterker worden. Ik heb het op een ff-fan-forum gevraagd en het blijkt idd te kloppen, het is zelfs makkelijker om FF8 op een 'lage level' uit te spelen dan op een hoge omdat de bazen etc in verhouding sterker worden.
Mijn vraag nu, geldt dit aparte systeem ook voor alle andere FF's?
quote:IX. Mijn favoriet in de nieuwe generatie
Op vrijdag 16 januari 2004 21:22 schreef Strolie75 het volgende:
Welke is eigenlijk leuker? FFVIII of FFIX?
quote:Daar heb ik nix van gemerkt
Op vrijdag 16 januari 2004 20:28 schreef Internationalist het volgende:
Ok ff een vaag vraagjeIk heb pas FF8 (psx) gespeeld en wat een ontzettend gaaf spel zeg. Mooie graphics, muziek, filmpjes etc. Ik ga dan ook zeker FF7 en FF9 kopen
maar mijn vraag is, ik heb in FF8 gemerkt dat als jij level-upt, alle andere vijanden in het spel ook steeds sterker worden. Ik heb het op een ff-fan-forum gevraagd en het blijkt idd te kloppen, het is zelfs makkelijker om FF8 op een 'lage level' uit te spelen dan op een hoge omdat de bazen etc in verhouding sterker worden.
Mijn vraag nu, geldt dit aparte systeem ook voor alle andere FF's?
VIII heb ik maar half gespeeld
quote:VIII
quote:Ik ben met Kingdom Hearts begonnen, PoP is toch tot eind volgende maand uitgesteld.
Op zaterdag 17 januari 2004 21:21 schreef Chocobo het volgende:
VIIImaar dat is zeer persoonlijk mijn FF gamende vriend
quote:Dat je het half hebt gespeeld maakt niet uit, gebruik maar eens je scan op random vijanden en vergelijk het eens als je zelf een paar levels hoger bent..
Op zaterdag 17 januari 2004 15:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
Daar heb ik nix van gemerkt
VIII heb ik maar half gespeeld
quote:Nou volgens mij niet... Als ik levelde dan kon ik dezelfde vijand makkelijker aan... de vijanden die je daarna in het spel tegenkomt worden moeilijk, maar das logisch, omdat je verder in het spel zit..
Op zaterdag 17 januari 2004 21:26 schreef Internationalist het volgende:[..]
Dat je het half hebt gespeeld maakt niet uit, gebruik maar eens je scan op random vijanden en vergelijk het eens als je zelf een paar levels hoger bent..
Niemand die trouwens het antwoord weet op mijn vraag?
quote:Vijanden levelen wel degelijk met je mee in FF 8, vandaar dat je ook voor elk lvl maar 1000 exp punten nodig hebt.
Op zaterdag 17 januari 2004 21:49 schreef Hakkert het volgende:[..]
Nou volgens mij niet... Als ik levelde dan kon ik dezelfde vijand makkelijker aan... de vijanden die je daarna in het spel tegenkomt worden moeilijk, maar das logisch, omdat je verder in het spel zit..
Ik weet niet of je de guide van FF8 heb maar daar staat ook in dat vijanden met je mee levelen.
quote:U is correct,... junctionen is de key tot superkrachten.
Op zondag 18 januari 2004 01:47 schreef Bommie het volgende:[..]
Vijanden levelen wel degelijk met je mee in FF 8, vandaar dat je ook voor elk lvl maar 1000 exp punten nodig hebt.
Het junctionen is gewoon heel belangrijk.Ik weet niet of je de guide van FF8 heb maar daar staat ook in dat vijanden met je mee levelen.
quote:Dank je wel, en nu voor de 3e keer mijn vraag: Geldt dit ook voor alle andere Final Fantasy's?
Op zondag 18 januari 2004 01:47 schreef Bommie het volgende:[..]
Vijanden levelen wel degelijk met je mee in FF 8, vandaar dat je ook voor elk lvl maar 1000 exp punten nodig hebt.
Het junctionen is gewoon heel belangrijk.Ik weet niet of je de guide van FF8 heb maar daar staat ook in dat vijanden met je mee levelen.
quote:Probeer Diablos (lampje in je item enzo) maar eens te verslaan als je zelf +/- lvl 80 bent, lukt je never nooit terwijl het in het begin zelfs vrij makkelijk is.
Op zaterdag 17 januari 2004 21:49 schreef Hakkert het volgende:[..]
Nou volgens mij niet... Als ik levelde dan kon ik dezelfde vijand makkelijker aan... de vijanden die je daarna in het spel tegenkomt worden moeilijk, maar das logisch, omdat je verder in het spel zit..
quote:Ik heb 8 nooit gespeeld
Op zondag 18 januari 2004 10:50 schreef Internationalist het volgende:[..]
Probeer Diablos (lampje in je item enzo) maar eens te verslaan als je zelf +/- lvl 80 bent, lukt je never nooit terwijl het in het begin zelfs vrij makkelijk is.
quote:Neen, FF8 is voor zover ik weet het enige deel waar dit gebeurt (hoewel ik niet zeker ben over FF10, FFX-2 en FF11).
Op zondag 18 januari 2004 10:48 schreef Internationalist het volgende:
Dank je wel, en nu voor de 3e keer mijn vraag: Geldt dit ook voor alle andere Final Fantasy's?
quote:Ik blijf erbij dat FFIX de leukste is.
quote:ah! dank u
Op zondag 18 januari 2004 13:34 schreef chibibo het volgende:[..]
Neen, FF8 is voor zover ik weet het enige deel waar dit gebeurt (hoewel ik niet zeker ben over FF10, FFX-2 en FF11).
quote:* Eensch is met [betreffende user] *
Op maandag 19 januari 2004 15:17 schreef peristilius het volgende:
Ik blijf erbij dat FFIX de leukste is.
quote:Tsja, als ik naar die characters kijk.. wat een kleuters zeg..
Op maandag 19 januari 2004 15:17 schreef peristilius het volgende:[..]
Ik blijf erbij dat FFIX de leukste is.
quote:De characters zijn juist een sterk punt van FF9, niet meer van die zeikerige figuren zoals Squall. Het is een apparte stijl, maar er zit tenminste wat meer humor in.
Op dinsdag 20 januari 2004 09:32 schreef Internationalist het volgende:[..]
Tsja, als ik naar die characters kijk.. wat een kleuters zeg..
Terwijl de coolheid en 'geloofwaardigheid' van bijv. Squall en Seifer juist 1 van de sterke punten van FF8 is.
Maar FF9 is dus wel [afbeelding]?
quote:Als ik de beelden van FF:CC zie denk ik helemaal niet dat het om een FF gaat. Het ziet er niet meer uit als zo'n typische FF.
Op dinsdag 20 januari 2004 12:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
[afbeelding]
![]()
Het enige verschil is dat deze real time gaat zijn, en niet turnbased.
Average Ratio: 78.8% - (81.9%)
quote:Een dag voor me verjaardig.
Op dinsdag 20 januari 2004 14:48 schreef Notorious_Roy het volgende:
11 maartAverage Ratio: 78.8% - (81.9%)
quote:Mag jij raden wanneer ik jarig ben
Op dinsdag 20 januari 2004 15:07 schreef Bommie het volgende:[..]
Een dag voor me verjaardig.
Kan ik 'm mooi voor me verjaardig vragen
quote:kopen! zo duur zijn die dingen niet meer
Op dinsdag 20 januari 2004 18:10 schreef peristilius het volgende:
Ben ook 12 maart jarig, alleen heb ik geen gamecube
Hoe heb jij Final Fantasy X-2 en de guide gereserveerd op dimplus, want elke keer als ik het ene reserveer verdwijnt het andere uit me bestellijst
[Dit bericht is gewijzigd door Bommie op 21-01-2004 00:36]
Daar vermeld ik ook altijd mijn klantnummer
quote:Zijn er al reviews?
Average Ratio: 78.8% - (81.9%)
quote:Best een ok score,...
11 maartAverage Ratio: 78.8% - (81.9%)
Damn ik ben nu met FFX bij de laatste baas, wat een bitch is dat!, toch maar ff levelen, en daarom heb ik een vraagje:
spoiler:
En nog een vraagje, hoe kan je ooit weten waar je al die ultimate weapon dingen moet halen zonder guide?
Ik neem trouwens al het slechte terug over FFX wat ik ooit gezegd had, ik speelde het gewoon verkeerd Ik ging als een gek naar het eind rushen zonder sidequests te doen, maar die zijn juist zo vet
En Yojimbo is gewoon plain cool
De realistischere graphics en personages zoals te zien in FF8 en FF10 maken deel uit van de nieuwe FF stijl.
quote:Whehe.
Op woensdag 21 januari 2004 15:46 schreef peristilius het volgende:
Volgens mij heeft FF geen stijl (niet verkeerd opvatten),
quote:Ik doelde eigenlijk vooral op de grafische stijl. FF 'oude stijl' was vooral SD, terwijl FF 'nieuwe stijl' naar realisme neigt.
ieder deel heeft zijn eigen verhaal en omgeving, dus elke FF heeft gewoon een apparte sfeer.
Maar ook naast het grafische gedeelte lijkt er een verschuiving plaats te vinden. Zo stappen ze af naar de wat middeleeuws aandoende werelden van FF1 t/m FF6, naar omgevingen waar moderne en toekomstige technologie een rol speelt. Ook vind ik de verhaallijnen vanaf deel 7 wat 'donkerder' dan de voorgaande delen.
quote:Ik vind zelf het 'real-time' vechten zoals in Secret of Mana en Legend of Zelda leuker dan turn-based, maar het is inderdaad wel on-FFs.
Alleen dat het turn-based er nu bij CC uit verdwijnt vind ik een beetje vreemd. Maar ach met KH werkte het ook dus wie weet.
quote:Waarom het niet zien als een complete nieuwe zijtak in de FF reeks? Zoals FF Legend was voor de GB classic?
Op woensdag 21 januari 2004 16:03 schreef _Gonzo_ het volgende:
Ik heb het idee dat de naam "Final Fantasy" aan Chrystal Chronicles is toegevoedg om de verkoopcijfers te boosten. Ik bedoel, FF en real time horen gewoon niet bij elkaar. Maak een spel, voeg Final Fantasy aan je titel toe, gooi er hier en daar een moogle of een summon in en je verkoopcijfers zullen gegarandeerd een stuk hoger zijn.
quote:Er zijn er 2 voor de PC, 7 en 8. Maar ze zijn er bijna niet meer te verkrijgen.
Op woensdag 21 januari 2004 16:01 schreef Volano het volgende:
Goed dames en heren![]()
Ik heb nog noooit maar dan ook nog nooit FF gespeeldnu lijkt het me wel leuk (ooit is ergens gezien) om een keer te proberen weten jullie of er een FF voor op de pc is die en het spelen waard is.. en een beetje betaalbaar is om te kijken of ik het leuk vind?
Ik zou beginnen met 7 mocht je die vinden
Net met FFX mijn eerste ontmoeting met Yuna gehad Als ze dan zegt, "We can talk more" bedoelt ze natuurlijk gewoon neuken
quote:FF7, FF8 en FF11 zijn ook voor de PC verkrijgbaar. Van deze drie zou ik je FF7 aanraden; deze wordt door velen (maar niet door mij) gezien als de beste FF aller tijden.
Op woensdag 21 januari 2004 16:01 schreef Volano het volgende:
Ik heb nog noooit maar dan ook nog nooit FF gespeeldnu lijkt het me wel leuk (ooit is ergens gezien) om een keer te proberen weten jullie of er een FF voor op de pc is die en het spelen waard is.. en een beetje betaalbaar is om te kijken of ik het leuk vind?
Wat ze kosten weet ik niet, maar ik geloof dat FF11 behoorlijk prijzig is.
quote:Dat denk ik ook. Hetzelfde grapje hebben ze al eerder uitgehaald met FF Adventure, FF Legend, en (in mindere mate) FF Mystic Quest.
Op woensdag 21 januari 2004 16:03 schreef _Gonzo_ het volgende:
Ik heb het idee dat de naam "Final Fantasy" aan Chrystal Chronicles is toegevoedg om de verkoopcijfers te boosten.
quote:FF Legend is geen FF.
Op woensdag 21 januari 2004 16:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
Waarom het niet zien als een complete nieuwe zijtak in de FF reeks? Zoals FF Legend was voor de GB classic?
quote:Ik vond de online mogelijkheden die Square oorspronkelijk aan FF10 wilde toevoegen wel een leuk aardigheidje. Ik ben benieuwd of ze iets soortgelijks alsnog gaan doen voor FF12.
Op woensdag 21 januari 2004 16:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ohwja, 11 is er ook nogMaar das het zwarte schaap in de familie
Dat FF Adventure geen FF is ok, dat is Seiken Densetsu
quote:FF Legend is SaGa, zoals FF Adventure eigenlijk Seiken Densetsu is.
Op woensdag 21 januari 2004 16:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hoezo is FF Legend geen FFDat FF Adventure geen FF is ok, dat is Seiken Densetsu
[Dit bericht is gewijzigd door peristilius op 21-01-2004 16:26]
quote:De reeks is begonnen als SaGa op de GB.
Op woensdag 21 januari 2004 16:23 schreef Notorious_Roy het volgende:
SaGa ? Als in die nu in Unlimited Saga op de PS2 is gekomen! Dat wist ik niet
En volgens mij is Unlimited SaGa op de PS2 inderdaad weer de opvolger van SaGa Frontier, maar dat laatste weet ik niet helemaal zeker.
Respect voor Chi
Deze heb ik
Wil nog de 2 andere versie van FFVII hebben ( JAP & US) , liefst geseald, dan heb ik alle bestaande versie
quote:Mag ik je aanraken?
Op woensdag 21 januari 2004 19:26 schreef Ker_Plunk het volgende:
Even wat hemelse plaatjesDeze heb ik
[afbeelding]Wil nog de 2 andere versie van FFVII hebben ( JAP & US) , liefst geseald, dan heb ik alle bestaande versie
quote:Dude......................
[afbeelding]Wil nog de 2 andere versie van FFVII hebben ( JAP & US) , liefst geseald, dan heb ik alle bestaande versie
quote:
quote:Tering, hoe lang heb je daar voor gespaard?
Even wat hemelse plaatjes
Ik zit nu in Nibleheim.
Dat einde was wel het mooiste einde wat ik ken in een game tot nu toe
quote:yep , dat kan
Op donderdag 22 januari 2004 11:31 schreef Jebus het volgende:
Weet iemand trouwens of je in FFX-2 de filmpjes kan skippen? Dat vond ik wel zo frustrerend aan X
wel zo makkelijk als je m voor de 2e keer moet spelen .....
*voor de 3e keer mee bezig eerste 2 keer vergeten een dress sphere te halen ....
Gereserveerd bij Dimension Plus, krijg je er een stoer sleutelhangertje bij
Kannie wachten!
Ben opzettelijk traag Kingdom Hearts aan het spelen, want anders heppik geen RPG meer te spelen..
Zit nog niet zo lang in dit wereldje, maar merk wel dat andere games opeens een stuk minder zijn..
Beetje knallen, Bhof.
quote:Welkom in de wereld van echte games
Op donderdag 22 januari 2004 12:18 schreef PhaE het volgende:
Ik wil em ik wil em ik wil em!!Gereserveerd bij Dimension Plus, krijg je er een stoer sleutelhangertje bij
Kannie wachten!
Ben opzettelijk traag Kingdom Hearts aan het spelen, want anders heppik geen RPG meer te spelen..
Zit nog niet zo lang in dit wereldje, maar merk wel dat andere games opeens een stuk minder zijn..
Beetje knallen, Bhof.
quote:Dat snap ik echt niet
Op donderdag 22 januari 2004 12:58 schreef Strolie75 het volgende:
Dimension Plus kan opzouten. Voor de kerst die defecte RGB-kabel naar ze opgestuurd maar nooit meer antwoord gehad! Ondanks diverse mails!
quote:Maar jij zorgt dan ook voor de helft van de omzet.
Op donderdag 22 januari 2004 12:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dat snap ik echt nietik krijg altijd binnen een dag antwoord.
Geen problemen met Dimension Plus.
Ik ga (misschien niet slim, maar ja) ook vaak uit van de homepage, en die van dimension vind ik prettiger werken dan die van nedgame. Dus ga ik naar dimension
Maar nedgame ziet me ook vaak, zit hier in apeldoorn, en hebben veel en goedkope games voor de Dreamcast en PS1, soms wat voor de PS2 / PC.
Maaruh, jah.
dus..
Ben weer eens aan het typen om het typen geloof ik, verveel me rot.
Werken is bah, kan die tijd beter besteden!
s'nachts speel ik final fantasy 9 met mijn broer, we kunnen zo naar de eindbaas toe maar we zijn bezig met de chocograph sidequest, de chocobo is goud alle chocograph opgegraven nu alleen nog vinden en dan kijken we wel wat we verder doen, iemand nog tips?
quote:
Beste klantUw reservering van
PS2 - FINAL FANTASY X-2 incl bonus
GUIDE - FINAL FANTASY X-2 Piggyback (met 25% korting)
hebben wij voor u genoteerd.
Bij release ontvangt u opnieuw bericht van ons ter bevestiging van
verzenden, betaal-informatie of ophaalbericht*.
Vriendelijke groeten
DIMENSION PLUS
050-3129818
*afhankelijk van gekozen bestelwijze/afleverwijze
quote:zal geen probleen zijn
Op donderdag 22 januari 2004 16:20 schreef Jebus het volgende:
Ah net ff FFVII besteld, morgen binnen. Ben wel benieuwd na al die verhalen, ik hoop alleen dat ik door de crappy graphics heen kan kijken na FFX.
heb zelf FF VIII maar weer eens uit de kast getrokken
*ben nu tegelijk met FF X-2 , FF IX , FF VIII , Xenogears & Xenosaga bezig (en dan ook nog FF:tactics advance , breath of fire2 , sword of mana op de GBA )
weet niet waar ik nu mee verder moet ....
[Dit bericht is gewijzigd door dontcare op 22-01-2004 17:16]
quote:qua grafics beter , voor de rest vind ik m idd minder maar nog steeds leuk.
Op donderdag 22 januari 2004 17:43 schreef peristilius het volgende:
Hoorde van iemand dat X-2 minder goed is dan X, klopt dit?
quote:Korting?
Op donderdag 22 januari 2004 15:45 schreef Bommie het volgende:
Net een mailtje gehad van dimplus.
[..]
quote:(EGM)
Final Fantasy: Crstal Chronicles 8,0 / 8,0 / 8,0Twee van de drie reviewers hebben hun cijfer voor Final Fantasy nog even toegelicht:
"Het spijt me zeer als dit nogal direct overkomt, maar om dit spel Final Fantasy te noemen was wellicht geen goed idee." - Kevin
"Crystal Chronicles is niet hetzelfde als de Final Fantasy games waar de Nintendo-fans op gehoopt hadden." - Shane
Maar daar hou ik al rekening mee
Het eind van X werd de vorige keer voor mij een beetje verpest, omdat ik voor Auron, Yuna en Tidus al de ultimate weapons had. Dan word het wel erg makkelijk.
quote:Als je het bij het spel ook de guide bestelt krijg je 25% korting (op de guide dan, niet op het geheel).
Op donderdag 22 januari 2004 23:18 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Korting?
quote:Vind groot deel van FFVII mooier als FFX
Op donderdag 22 januari 2004 16:20 schreef Jebus het volgende:
Ah net ff FFVII besteld, morgen binnen. Ben wel benieuwd na al die verhalen, ik hoop alleen dat ik door de crappy graphics heen kan kijken na FFX.
quote:Krijg je daar een guide bij
Op donderdag 22 januari 2004 15:45 schreef Bommie het volgende:
Net een mailtje gehad van dimplus.
[..]
*Besteld*
quote:Ohnee.... een keychain
Op vrijdag 23 januari 2004 19:33 schreef Chocobo het volgende:[..]
Krijg je daar een guide bij
*Besteld*
quote:In de gaten houden dan
Op vrijdag 23 januari 2004 16:40 schreef Bommie het volgende:[..]
Als je het bij het spel ook de guide bestelt krijg je 25% korting (op de guide dan, niet op het geheel).
Staat ook op de site volgens mij.
Zit nu op ruim 8u. Heb blitzball gedaan (die gasten waren fucking veel beter stats die 2 keer zo hoog waren als de mijne
maar uiteindelijk toch pas in de verlenging met 1-0 verloren
)
Daarna met Auron erbij, tyfus mooie FMV's gezien en nu op weg naar de volgende tempel.
Daar vlabkij aeon gevecht met Yuna gewonnen van een of andere slet summoner
Wat een game
Battle systeem is veel cooler zo, sneller dan voorheen, gesprekken tussendoor, sphere grid is even wennen maar best ok. Alleen ik mis het level up idee nu wel een beetje... voelt nog vreemd aan.
quote:oh
Op vrijdag 23 januari 2004 19:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nee![]()
Maak jij trouwens het nieuwe deel aan
Met FFX-2 en FF:CC en FFXII erin
Ik ga nu nl GTST kijken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |