abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15922338
quote:
negeer de tekens maar , daar staat in het oosters de naam van de chakra
Leuk die tekens in het "Oosters". Dat Oosters is toevallig mijn taal.
Er staat lam, vam, ram enz. Gewoon lettergrepen, geen woorden die wat betekenen.
"Als je nooit twijfelt leer je niets"
pi_15989491
Hey allen,

Nou, het is alweer een tijdje geleden dat ik voor het laatst serieus gemediteerd heb (het is me pas 1x goed gelukt). Ik heb er ooit onder de naam lmnt22 iets over geschreven, maar dat is denk ik al meer dan een jaar geleden. Om de een of andere reden vond ik het nu we nodig om het eens te proberen en ik vond de aanwijzingen op Fok!. Dus ik de aanwijzingen opgevolgd en de eerste 2 keer wilde het niet lukken, ik werd steeds afgeleid door vanalles en nog wat, maar net is het dan wel gelukt.

Jezus wat voel ik me nu kut zeg; toen ik net bij kwam stond mijn hoofd bijna op ontploffen en mijn ogen waren super zwaar. Ook mijn lichaam was geen beweging in te krijgen. Het begint nu alweer wat bij te trekken maar man o man, dat was me ff wat! Ik weet eerlijk gezegd niet of ik echt in slaap ben gevallen, ik weet alleen dat ik ineens weer bij kennis was. De tijd leek wel te hebben stilgestaan. Ik dacht echt dat ik daar 2 uur had gelegen, maar het was hooguit 20 min geweest. Hele vreemde ervaring voor me.

Wat heb ik toch verkeerd gedaan? Ondanks het feit dat het niet 100% het gewenste resultaat had, ben ik toch wel blij dat het op wat voor manier dan ook effect heeft gehad. Ik weet het nog steeds niet hoor, met die energie trillingen en energie niveau's, maar zolang het tenminste enig effect heeft vind ik het al lang leuk om mee te experimenteren.

Nog bedankt voor de tips trouwens.

x

maandag 5 januari 2004 @ 19:53:53 #28
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_15989575
Ik meen gehoord te hebben dat als je in trance bent en in slaap valt je je heel erg kut kunt voelen als je wakker word! dus misschien is dat het.
Michelle is een chick
pi_15999444
Net dus (weer na een lange tijd) geprobeerd de mediteren.. ik kwam alleen weer bij mn ouwe probleem terecht (wist gelijk waarom ik was gestopt:D ): ik mediteer liggend, dus mijn tong kwam de hele tijd in mijn keel (was bang dat ik m in ging slikken of ging stikken als ik in trance kwam, dus steeds verliggen).
Ik kreeg op het laatst wel een hele lichte tinteling over mijn hele lichaam, en ik ervaarde een soort Rapid-Eye Movement (ook zag ik iets wat ik nog nooit heb gezien, ik zag een soort draaiding.. naja.. zal wel ). Toen ik dit ervaarde bleef ik de hele tijd rustig en niet overexcited. Het probleem was, ik had spuug in mijn mond wat ik moest doorslikken. Dit bracht me natuurlijk weer gelijk terug naar de o zo fysieke staat van zijn.
Kon dus weer opnieuw beginne. Nie gedaan, want dan had ik natuurlijk weer t zelfde gehad..

Herkent iemand dit?

pi_16010444
Ja ik heb precies hetzelfde... als ik net echt lekker bezig ben dan moet ik ff slikken ofzo omdat ik dan een droge mond krijg of zoiets.
Erg afleidend maarja er is weinig aan de doen denk ik ?
Most people in this world think there is no such force as one that we cannot see or touch.... what if there is ?
pi_16011182
Nou TS, ik heb zojuist dat boek gelezen, maar ik had eigenlijk al bij pagina 8 moeten stoppen. Wat een onzin om het maken van een huis te vergelijken met het maken leven. Het maken van een huis zou volgens dit boek makkelijker zijn dan het maken van leven. Ook al ben ik van mening dat je bij leven niet over "maken" kunt spreken, wil ik toch even opmerking plaatsen ervanuitgaande dat deze 2 zaken wel te vergelijken zijn.

Wie bepaald er bijvoorbeeld wat moeilijker is? Voor een koppel waarvan beide partners onvruchtbaar zijn is het maken van leven natuurlijk vrijwel onmogelijk en voor hun zal het maken van een huis inderdaad makkelijker zijn, maar voor een koppel die geen problemen heeft met vruchtbaarheid kan het maken van leven (ik zie het krijgen van een kind even als het maken van leven) veel makkelijker zijn dan het maken van een huis. Ik bedoel, om een kindje te wereld te helpen hoeft niet echt veel kennis of resources te hebben. Dit geldt echter wel voor een huis of andere materiele zaken. Hiervoor moet men wel kennis en materialen bezitten om het product te maken. Ik begrijp dat de schrijver met zijn verhaal iets anders bedoeld heeft, maar dat zegt voor mij alleen maar dat het "maken" van leven en het "maken" van een huis niet te vergelijken zijn.

Ik vind het irritant dat de schrijver telkens van de lezer verwacht dat hij zijn stellingen compleet voor waar aanneemt, omdat het anders geen zin zou hebben om verder te lezen. Ik had dus al bij pagina 8 moeten stoppen, maar ben uit nieuwschierigheid toch verder gegaan en ik heb me zeker af en toe eens afgevraagd wat hij nou met de tekst bedoelde. Sommige stukjes zie ik ook wel als zinnig, maar toen de schrijver van mij verwachte om alleen maar verder te lezen als ik het met hem eens was dat het gehele universum gemaakt en bedoeld is voor ons, de mensen op aarde, heb ik besloten om het boek even tijdelijk te laten liggen.

Ik denk dat ik het boek uiteindelijk wel zal uitlezen, maar hoe verder ik kom, hoe meer ik aan de inhoud van het boek begin te twijfelen. Zoals het er nu voor staat denk ik dat het boek toegaat naar een poging om het bestaan van een of andere God te bewijzen. Maar het lezen van dit boek kan zeker geen kwaad om eens met een ander perspectief tegen het leven aan te kijken.

Nog meer mensen die het boek (deels) gelezen hebben?

x

[Dit bericht is gewijzigd door xivix op 06-01-2004 15:26]

dinsdag 6 januari 2004 @ 15:22:58 #32
65303 _Tijmen_
Weet alles al!
pi_16011234
Ik slik meestal gewoon, dat is wel vervelend voor je meditatie, maar nog vervelender als je het 'laat zitten'.
Als je diep genoeg in trance bent merk je het niet eens meer, althans ik niet.
En dat met die draaiingen heb ik ook wel eens.
Verschillende kleuren die lijken te draaien en over te vloeien in elkaar.
Dit zelfde effect krijg je als je heel hard tegen je ogen drukt als je ze dicht hebt, alleen dan zonder kleur.
Dus ik denk niet dat het met meditatie te maken heeft.
Nouja bijna dan
pi_16012755
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 14:57 schreef ViLLzZ het volgende:
Erg afleidend maarja er is weinig aan de doen denk ik ?
Idd, maar oefening baart kunst. Na een tijd zal je daar geen last meer van hebben.
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 15:20 schreef xivix het volgende:
ik eigenlijk niet maar ik ga toch maar in op je post...
quote:
Nou TS, ik heb zojuist dat boek gelezen, maar ik had eigenlijk al bij pagina 8 moeten stoppen. Wat een onzin om het maken van een huis te vergelijken met het maken leven. Het maken van een huis zou volgens dit boek makkelijker zijn dan het maken van leven. Ook al ben ik van mening dat je bij leven niet over "maken" kunt spreken, wil ik toch even opmerking plaatsen ervanuitgaande dat deze 2 zaken wel te vergelijken zijn.
..m.i. zou je het leven heel goed kunnen vergelijken met een huis bouwen. Je hebt je eigen lot in handen is de kerngedachte, als jij dat niet vindt ben je van mening dat het leven iets is wat je overkomt. Gewoon andere manier van tegen het leven aankijken.
quote:
Wie bepaald er bijvoorbeeld wat moeilijker is?
jijzelf, gegeven je instelling hierboven maak je je hetzelf erg lastig als je denkt dat je lot afhangt van 'iets' anders dan jezelf. Je schept je eigen realiteit, je maakt je eigen keuzes en jij bepaald waar je terechtkomt (inclusief eigen verantwoordelijkheid). Jij gelooft dat niet en zo zal je je misschien afvragen "Waarom ik, waarom dat". Dat is best moeilijk. Maarja, dat bepaal jijzelf dus.
quote:
Wie bepaald er bijvoorbeeld wat moeilijker is? Voor een koppel waarvan beide partners onvruchtbaar zijn is het maken van leven natuurlijk vrijwel onmogelijk en voor hun zal het maken van een huis inderdaad makkelijker zijn, maar voor een koppel die geen problemen heeft met vruchtbaarheid kan het maken van leven (ik zie het krijgen van een kind even als het maken van leven) veel makkelijker zijn dan het maken van een huis. Ik bedoel, om een kindje te wereld te helpen hoeft niet echt veel kennis of resources te hebben. Dit geldt echter wel voor een huis of andere materiele zaken. Hiervoor moet men wel kennis en materialen bezitten om het product te maken. Ik begrijp dat de schrijver met zijn verhaal iets anders bedoeld heeft, maar dat zegt voor mij alleen maar dat het "maken" van leven en het "maken" van een huis niet te vergelijken zijn.
Hmm ben ik niet met je eens; er zou eigenlijk een school moeten zijn voor toekomstige ouders. Niemand die heeft gestudeerd voor moeder of vader en 'iedereen' kan inderdaad een baby maken maar om het vervolgens op te voeden, normen en waarden meegeven enz, lijkt me een heel andere zaak (maar ik ben dan ook geen ouder).

Maargoed is misschien een beetje offtopic...

dinsdag 6 januari 2004 @ 18:03:11 #34
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_16015450
quote:

x

Je moet ervan uitgaan dat ze bedoelen leven Scheppen, Niet doormiddel van geboorte!
Dus of iets materialistisch of een echte levensvorm.
En als je verder leest snap je waarom je dat gewoon moet aannemen...
Michelle is een chick
pi_16016698
o oeps volgens mij heb ik je post verkeerd begrepen xivix, sorry
toch maar 's dat boekje lezen
pi_16018951
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 18:03 schreef Mischa_NL het volgende:

[..]

Je moet ervan uitgaan dat ze bedoelen leven Scheppen, Niet doormiddel van geboorte!
Dus of iets materialistisch of een echte levensvorm.
En als je verder leest snap je waarom je dat gewoon moet aannemen...

Vond jij het niet vervelend dat de schrijver telkens tussendoor schreef hoe je al het voorgaande voor waar aan moest nemen voordat het zin had om verder te lezen.

Ik ben inderdaad van mening dat het leven zoals wij dat hier kennen niet gemaakt is door iemand; niet gemaakt is voor een doel. Het overkomt ons gewoon en er komt ook een tijd dat het weer voorbij is. Voor onszelf en voor de mensen en dan zullen andere levensvormen het overnemen. Misschien wel levensvormen die gemaakt kunnen worden (robots, machines) of misschien wel een nieuw soort, maar ik denk dat de mensheid ook weer tenonder gaat.

Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat het universum niet gemaakt is voor ons, de mensen. En waarom zou het universum een doel moeten hebben? Het is gewoon iets wat er is en waar wij nu in kunnen leven.

Ik had het trouwens bij het maken van leven (krijgen van een kind) niet over moeilijk of makkelijk kwa opvoeding en cursussen, enkel en alleen over het maken van leven. Dus waar daarna gebeurt laat ik even buiten beschouwing en ik ben het met je eens dat opvoeden ook een kunst appart is.

Nog steeds zie ik een persoonlijkheid, karakter, geest, gedachten, allemaal iets als een product van chemische en elektronische reacties in ons brein en de rest van het lichaam. Daarom denk ik ook dat een geest of een ziel samen met het lichaam dood gaat. Doordat het hart niet meer pomp kunnen deze reacties namelijk niet meer plaats vinden. Begrijp me niet verkeerd; ik zou het echt graag anders willen zien hoor; dat geest en lichaam 2 verschillende dingen zijn, maar voor mij blijft de geest voorlopig nog een product van het lichaam. En ik heb heel veel moeite om hier omheen te kijken.

Lang verhaal, maar toch steeds een beetje hetzelfde. Ik heb gewoon heel veel moeite om de kennis uit mijn natuurkunde, biologie en chemie lessen te vergeten en objectief naar dit thema te kijken. Eigenlijk wel jammer, want het blijft natuurlijk zo dat er nog veel zaken zijn die niet verklaard kunnen worden.

x

dinsdag 6 januari 2004 @ 22:02:38 #37
64838 Mischa_NL
De_Relatieman
pi_16021538
Ik vind de theorie over het astrale lichaam dat langs alle 7(?) de Dimensies reist na het doodgaan wel heel geloofwaardig.;)
Michelle is een chick
pi_16022461
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 20:29 schreef xivix het volgende:
Doordat het hart niet meer pomp kunnen deze reacties namelijk niet meer plaats vinden. Begrijp me niet verkeerd; ik zou het echt graag anders willen zien hoor; dat geest en lichaam 2 verschillende dingen zijn, maar voor mij blijft de geest voorlopig nog een product van het lichaam. En ik heb heel veel moeite om hier omheen te kijken.
Geloof je in uittredingen?

Misschien een rare vergelijking hoor, maar misschien een prille toevoeging om er alvast een beetje omheen te kunnen kijken ofzo .

pi_16027830
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 10:33 schreef Bhaarath het volgende:

[..]

Leuk die tekens in het "Oosters". Dat Oosters is toevallig mijn taal.
Er staat lam, vam, ram enz. Gewoon lettergrepen, geen woorden die wat betekenen.

Who gives a shit , ik zei toch niet op letten.
Als je nou nog een constructieve post had ipv zo'n , offtopic attention whore post

[Dit bericht is gewijzigd door Antagonist op 07-01-2004 02:42]

Soldaat bij de verbindingsdienst
pi_16027914
quote:

Ik vind het irritant dat de schrijver telkens van de lezer verwacht dat hij zijn stellingen compleet voor waar aanneemt, omdat het anders geen zin zou hebben om verder te lezen. Ik had dus al bij pagina 8 moeten stoppen, maar ben uit nieuwschierigheid toch verder gegaan en ik heb me zeker af en toe eens afgevraagd wat hij nou met de tekst bedoelde. Sommige stukjes zie ik ook wel als zinnig, maar toen de schrijver van mij verwachte om alleen maar verder te lezen als ik het met hem eens was dat het gehele universum gemaakt en bedoeld is voor ons, de mensen op aarde, heb ik besloten om het boek even tijdelijk te laten liggen.

Ik denk dat ik het boek uiteindelijk wel zal uitlezen, maar hoe verder ik kom, hoe meer ik aan de inhoud van het boek begin te twijfelen. Zoals het er nu voor staat denk ik dat het boek toegaat naar een poging om het bestaan van een of andere God te bewijzen. Maar het lezen van dit boek kan zeker geen kwaad om eens met een ander perspectief tegen het leven aan te kijken.

x

Het zijn meer de gedachtes die het opwekt , niet de preciese stellingen.
Als jij in ieder geval inziet dat door die paradox , huis lichaam , het verschil tussen leven en levenloos een buiten fysiek iets is dan snap je de bedoeling wel.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 17:01:19 #41
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_16225230
ik heb net voor het eerst gemediteerd
ik heb net al die stukken gelezen en ben gewoon begonnen met de simpele en eerste vorm van mediteren.
om eerlijk te zijn geloofde ik er niet zo in, maar tog maar geprobeerd en het ging best redelijk.
het waait behoorlijk hard buiten en daardoor is er nogal veel geluid, en ook had ik last dat ik steeds moest slikken en dan weer klaarwakker was.

verder ging het goed, ik had een paar vreemde rillingen in het begin en zag een soort gekleurde draaiende propelortjes, heel erg vreemd.

toen ik weer helemaal bij bewustzijn was had ik het gevoel dat ik net een paar uur had geslapen maar ik bleek maar 30 minuten gelegen te hebben.

iig een leuke ervaring en ik ga het zeker vaker proberen

an urge to help mankind overcomes me
pi_16234374
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 17:01 schreef saaw het volgende:
ik heb net voor het eerst gemediteerd
ik heb net al die stukken gelezen en ben gewoon begonnen met de simpele en eerste vorm van mediteren.
om eerlijk te zijn geloofde ik er niet zo in, maar tog maar geprobeerd en het ging best redelijk.
het waait behoorlijk hard buiten en daardoor is er nogal veel geluid, en ook had ik last dat ik steeds moest slikken en dan weer klaarwakker was.

verder ging het goed, ik had een paar vreemde rillingen in het begin en zag een soort gekleurde draaiende propelortjes, heel erg vreemd.

toen ik weer helemaal bij bewustzijn was had ik het gevoel dat ik net een paar uur had geslapen maar ik bleek maar 30 minuten gelegen te hebben.

iig een leuke ervaring en ik ga het zeker vaker proberen

Fijn dat je het probeert , het is echt een hele handige vaardigheid.
Maar de scepsis weerhoudt mensen er vaak van om het te proberen.

Slikken en andere verstoringen van meditatie die zal je na een tijdje alleen nog maar minder hebben, een soort gewenning.

Die rillingen zijn een indicatie dat je van bewustzijnsniveau zakt, je laat je fysieke lichaam in feite achter.

Wel weer leuk om nog iemand te hebben die het probeert , veel succes

pi_16268532
eerst lukte het allemaal nog wel, maar nu opeens lukt het helemaal niet meer. Volgens mij is mn hoofd wel leeg, maar gebeurt gewoon niks meer. Na een tijdje ontdek ik dus dat ik al een half uur zo lig en stop ik er maar weer mee:X
Цой жив
pi_16286611
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 23:07 schreef Zwoerd het volgende:
eerst lukte het allemaal nog wel, maar nu opeens lukt het helemaal niet meer. Volgens mij is mn hoofd wel leeg, maar gebeurt gewoon niks meer. Na een tijdje ontdek ik dus dat ik al een half uur zo lig en stop ik er maar weer mee:X
Dit herken ik! Niet leuk het lukt gewoon neit goed meer.
Michelle is een chick
pi_16298650
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:07 schreef Mischa_NL het volgende:

[..]

Dit herken ik! Niet leuk het lukt gewoon neit goed meer.

Teveel verwachtingen, teveel wachten op een bepaald gevoel...

Mediteren kan anders aanvoelen, dat betekend niet dat het niet goed gaat...

Er zijn geen regels, er zijn geen vastgestelde gevoelens die je moet voelen, er zijn geen vastgestelde dingen die je mee moet maken omdat het anders niet gelukt is...

De ene keer zal je een ontzettend heftige ervaring hebben, de volgende keer lijkt het op een beetje suffen...

Gewoon lekker doorgaan en laat die verwachtingen los, mediteren is jezelf los kunnen laten, je ego even laten varen, alle wereldse beslommeringen even laten gaan, geen verwachtingen, geen vragen, geen druk...

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_16315418
zeg Antagonist, is het niet hoog tijd voor een groepsmeditatie?

Leuke primeur, de eerste FOK! groepsmeditatie

pi_16321549
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 15:11 schreef The_Shining het volgende:
zeg Antagonist, is het niet hoog tijd voor een groepsmeditatie?

Leuke primeur, de eerste FOK! groepsmeditatie

Zou een heel leuk idee zijn
Geintereseerden kunnen mij mailen en of msnen op sybren_schenk@hotmail.com
Ik zal kijken of ik hier nog verder kan posten , ik ben namelijk gebanned.
Maar jullie zullen zoiezo nog contact van mij hebben.

Vaarwel Fok!

pi_16347232
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 19:07 schreef Antagonistica het volgende:
Zou een heel leuk idee zijn
Geintereseerden kunnen mij mailen en of msnen op sybren_schenk@hotmail.com
Ik zal kijken of ik hier nog verder kan posten , ik ben namelijk gebanned.
Maar jullie zullen zoiezo nog contact van mij hebben.

Vaarwel Fok!

hmm, jammer. Hoop dat je alsnog met je kloon hier post anders

Zijn er mediterende fokkers die willen meedoen?

zaterdag 17 januari 2004 @ 23:42:10 #49
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_16354435
ik ben wel geinteresseert maar ik ben pas net begonnen met meditatie dus ik weet niet of ik me dan goed genoeg kan ontspannen en mn hoofd gedachtenloos krijgen in n grotere groep mensen
misschien als het wat beter lukt
an urge to help mankind overcomes me
pi_16354520
ik wil ook wel meedoen maar ligt eraan waar het is aangezien ik met trein niet ver kom omdat ik eerst een heel eind moet fietsen naar de trein. Als het niet TE ver is kan ik wel gebracht worden. Voor de rest wel interesse.
Ik ben btw ook niet heel ver met mediteren, Trance is me nu denk ik 3 a 4 keer gelukt.
Michelle is een chick
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')