abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15712207
Als je kijkt naar de lijstjes die door veel mensen als all-time klassiekers worden benoemt valt op dat er praktisch alleen rock/metal in staat. Voor een deel is dat te verklaren omdat dit nou eenmaal de heersende muziekstroming was afgelopen paar decennia.
Maar aangezien house tegenwoordig een grote rol speelt onder de hedendaagse (voorral jonge) bevolking, zou het dan niet mogelijk zijn dat over x aantal jaar er ook house nummers opduiken tussen de all-time-classics?

Persoonlijk denk ik van niet aangezien electronische muziek nooit het niveau en de beleving kan evenaren van rock/metal muziek. Maar misschien denkt men daar over 50 jaar wel heel anders over.

Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_15712215
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 04:12 schreef Hayek het volgende:

Persoonlijk denk ik van niet aangezien electronische muziek nooit het niveau en de beleving kan evenaren van rock/metal muziek. Maar misschien denkt men daar over 50 jaar wel heel anders over.

Wat een flauwekul. Speedy J - Pull over is toch echt wel een klassieker. En zo zijn er veel meer house classics.
pi_15712219
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 04:13 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat een flauwekul. Speedy J - Pull over is toch echt wel een klassieker. En zo zijn er veel meer house classics.

ja, classics binnen de house muziek. Maar ik bedoel classics in het algemeen, net als the Beatles of Queen dat waren/zijn.
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
  Milf vrijdag 26 december 2003 @ 04:14:41 #4
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_15712222
2 unlimited

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_15712230
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 04:14 schreef Hayek het volgende:

[..]

ja, classics binnen de house muziek. Maar ik bedoel classics in het algemeen, net als the Beatles of Queen dat waren/zijn.

Je gaat er vanuit dat houseliefhebbers niet van rock of andere muziek genres kunnen houden.

Bij mij hoort Speedy J. samen met de Beatles en Queen in het lijstje favo klassiekers.

pi_15712234
Energy 52 - Cafe del mar

Dat is toch wel een grote kanshebber denk ik (en tevens mijn favoriete nummer aller tijden, van alle genres)

pi_15712240
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 04:18 schreef gelly het volgende:

Je gaat er vanuit dat houseliefhebbers niet van rock of andere muziek genres kunnen houden.

Bij mij hoort Speedy J. samen met de Beatles en Queen in het lijstje favo klassiekers.

ja en bij mij hoort K3 er ook bij.. maar ik bedoel dus onder de totale bevolking, zullen house nummers over een paar decennia gewoon tussen de bekende lijsten komen, of is dat voorbehouden aan een specifieke soort muziek.
In de jaren 70 had je ook disco muziek, die zie je ook niet vaak terug tussen de klasiekers, misschien hebben sommige soorten muziek gewoon niet de potentie om als legendarisch te worden betiteld
  Milf vrijdag 26 december 2003 @ 04:22:40 #8
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_15712243
james brown is dead - la style

of wat dacht je van i wanna give you devotion van nomad
of what time is - klf

*zucht*

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_15712246
House jaaa
Speedy J !!
en The Horrist - Flesh is the Flever !! GOGOOOO (sorry bezopen !:P)
@®|_()
pi_15712251
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 04:21 schreef Hayek het volgende:

[..]

In de jaren 70 had je ook disco muziek, die zie je ook niet vaak terug tussen de klasiekers, misschien hebben sommige soorten muziek gewoon niet de potentie om als legendarisch te worden betiteld

Saturday Night Fever ? Er zijn nog wel meer disco hits die in de favo top zoveel lijstjes staan. Er is een enorm grote groep house liefhebbers. Waarom zou er over een jaar of tien niet een goede house classic in zo'n lijstje kunnen staan ?
pi_15712256
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 04:24 schreef gelly het volgende:

Saturday Night Fever ? Er zijn nog wel meer disco hits die in de favo top zoveel lijstjes staan.

DIe zijn er wel, maar zijn erg in de minderheid tot rock/metal nummers, zie ook die top-10 lijstjes op de FP
quote:
Er is een enorm grote groep house liefhebbers. Waarom zou er over een jaar of tien niet een goede house classic in zo'n lijstje kunnen staan ?
Misschien omdat een nummer niet alleen populair moet zijn, maar dat mensen ook een bepaald idee hebben over hoe een legendarisch nummer eruit moet zien, en gezien de huidige lijstjes zie je dat men bijna altijd voor rock muziek kiest, dus misschien worden andere soorten muziek niet zo snel als een klassieker beschouwd.

Tis maar een idee, daarom opende ik dit topic ook

pi_15712260
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 04:28 schreef Hayek het volgende:

[..]

en gezien de huidige lijstjes zie je dat men bijna altijd voor rock muziek kiest, dus misschien worden andere soorten muziek niet zo snel als een klassieker beschouwd.

House bestaat ook nog niet zolang als rock, en house heeft ook nog niet de status van "echte" muziek. Over een jaar of 10 is house ook gewoon erkend als "echte" muziek stroming, en zullen de top zoveel lijstjes ook gevuld zijn met house classics. Denk ik.
pi_15712271
quote:
Ik denk er nu al anders over. House is een heel ander gevoel dan rock, maar kan net zo goed zijn.

Zeker weten dat er heel veel housemuziek in de toekomstige klassiekerslijsten komen. Hopelijk worden het alleen niet alleen maar van die vrolijke huppeldeuntjes van Gaygay D'Agostino, die eigenlijk maar een commerciele clown is vergeleken met de echte artiesten zoals Speedy J, Joey Beltram, Robert Armani, 3 Steps Ahead, etc.

vrijdag 26 december 2003 @ 05:09:27 #14
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_15712345
quote:
Dat kulargument wordt elke keer weer aangedragen. Zaken als 'gevoel' en 'elke keer anders'... en dan lekker CDtjes luisteren (die juist al het 'gevoel' uit de muziek weghalen).

Maar even ontopic: Rock in z'n huidige vorm bestaat in ieder geval al 15 jaar langer house. Daarnaast richten de genres zich op totaal verschillende vlakken. Rock is meer luistermuziek voor thuis (of op een zompig grasveld in de regen), terwijl house echte dansmuziek is, gemaakt om in clubs te worden gedraaid. Veel houseliefhebbers luisteren niet naar de radio of ze luisteren hele andere zenders dan de rockfans. Hetgeen op de radio wordt gedraaid is namelijk vaak middle-of-the-road of extreme bagger en de echt goede nummers verschijnen slechts in gelimiteerde opgaven. Af en toe breekt er wel eens een goede plaat door, alleen raakt deze ondergesneeuwd door de goedkope ripoffs van anderen (er valt namelijk verdomd veel geld te verdienen met deze muzieksoort). Daarnaast is veel house totaal niet geschikt om op de radio te worden gedraaid, omdat het te abstract is. In een club komt zo'n plaat helemaal tot z'n recht en gaat de zaal volledig los, op de radio klinkt dezelfde plaat als klereherrie.
In het komende decennium zal house zich denk ik wel gaan ontdoen van z'n gimmickstatus en meer waardering krijgen. Let wel, de huidige generatie is opgegroeid met housemuziek en kan deze vaak beter plaatsen. Over een jaar of 10 a 15 zijn de lijsten denk ik gevuld met aanzienlijk minder rock, meer house (of in ieder geval electronische muziek), hiphop en een kleine hoeveelheid R&B.

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_15712349
er ZIJN al genoeg klassiekers...voor zover ze klassiek kunnen zijn..

speedy j
jaydee
energy 52

vergeet niet dat house nog maar kort bestaat

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  vrijdag 26 december 2003 @ 05:16:35 #16
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_15712354
quote:

Persoonlijk denk ik van niet aangezien electronische muziek nooit het niveau en de beleving kan evenaren van rock/metal muziek Maar misschien denkt men daar over 50 jaar wel heel anders over.

Ik ben van mening dat metal/rock het niveau en de beleving van diverse elektronica nooit zal kunnen ervaren...t'is maar wat je persoonlijk het meeste aantrekt. Ik heb veel soorten metal geluisterd varierend van impaled nazarene tot fear factory maar toen ik eenmaal op elektronica uitkwam was ik defenitief verkocht.
Er is genoeg complexe, abstracte en erg diepgaande elektronica maar dat zal nooit commercieel worden omdat de doelgroep gewoon te klein is en dat is ook maar beter zo in mijn optiek.

[Dit bericht is gewijzigd door HAL9000S op 26-12-2003 05:24]

Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 26 december 2003 @ 05:21:20 #17
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_15712364
Kijk naar een formatie als underworld, die gasten hebben ook veel respect gekregen van vele rockliefhebbers voor hun klassieker born slippy.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_15712473
Ach, komt wel. Over een tijdje zijn de hippe platen van nu ook mainstream en zal misschien Born Slippy ook nog wel een keer langskomen op radio 2 en zo.
De house nummers van begin jaren '90 zijn inmiddels al een beetje mainstream aan het worden en komen nu ook hier en daar in de Veronica Top 1000 Allertijden voor. Bijv. Snap en Culture Beat.
Over gabber house heb ik nog mijn twijfels, maar ik denk dat Technohead - I Wanna be a Hippy nog wel de meeste kans heeft.
Btw, ik luister dit jaar naar de Top 1000 Allertijden, de Radio 2 lijst is te oubollig geworden en vernieuwing is hoognodig. De Top 1000 is hoe de Top 2000 over jaren zal zijn.
pi_15712476
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 04:28 schreef Hayek het volgende:
Misschien omdat een nummer niet alleen populair moet zijn, maar dat mensen ook een bepaald idee hebben over hoe een legendarisch nummer eruit moet zien, en gezien de huidige lijstjes zie je dat men bijna altijd voor rock muziek kiest, dus misschien worden andere soorten muziek niet zo snel als een klassieker beschouwd.
Er staan genoeg New Wave (lees: electronische/synthpop muziek) in die lijsten hoor. Veel zelfs.
Of je hebt de Arrow Rock 500 lijst zitten bekijken
pi_15712534
Daft Punk zie ik wel in de toekomst in de lijsten verschijnen.
  vrijdag 26 december 2003 @ 10:12:38 #21
40220 -username-
Hopeloos geval...
pi_15712817
Hmmmz, ik zie in lijstjes nu ook wel eens dingen als klassiekers staan waarvan ik denk "omg wat een aanfluiting" Zag laatst Bijv Robbie Williams met Feelin de top 50 van een top heel erg veel aller tijden staan.

Electronische muziek/house.....hmmm, heeft nog een hele lange weg te gaan. Klassiekers zijn imho echt stukken muziek die hun stempel op de hele muziekgeschiedenis gedrukt hebben. Die bij generatie a t/m x bekend zijn en waarvan iedereen het echt kent.

De muziekstomingen hier genoemd hebben dan nog een hele lange weg te gaan. Ik ben trouwens ook van mening dat dit nooit het niveau kan halen van de huidige klassiekers, maar ik denk (vrees) dat het wel ooit die status kan halen.

Iedereen die beweert dat er nu al klassiekers zijn in deze stromingen zijn naief...hooguit klassiekers binnen t genre, maar omg doe ff reeel voordat je zoiets beweert....

Therapy has tought me that nothing is my fault
  vrijdag 26 december 2003 @ 10:13:58 #22
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15712824
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 04:14 schreef nikky het volgende:
2 unlimited

nono nononono nono nono there's no limit
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_15712952
house muziek....

house is geen muziek imho.
maar ja das mijn mening!!!

pi_15713018
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 05:21 schreef HAL9000S het volgende:
Kijk naar een formatie als underworld, die gasten hebben ook veel respect gekregen van vele rockliefhebbers voor hun klassieker born slippy.
precies, Underworld - Born Slippy is een klassieker. Moest er gelijk aan denken toen ik de topictitel las.
pi_15713055
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 10:36 schreef inkie1010 het volgende:
house muziek....

house is geen muziek imho.
maar ja das mijn mening!!!

Naar mijn mening is veel jaren '90 top 40 muziek geen muziek, maar jaren later heb ik toch bij sommige nummers die ik crap vond een apart gevoel door de herinneringen die er aan vast zitten.
Dus misschien komen daardoor sommige house nummers jaren later, door bijv. melancholie, uiteindelijk in zo'n lijst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')