Persoonlijk denk ik van niet aangezien electronische muziek nooit het niveau en de beleving kan evenaren van rock/metal muziek. Maar misschien denkt men daar over 50 jaar wel heel anders over.
quote:Wat een flauwekul. Speedy J - Pull over is toch echt wel een klassieker. En zo zijn er veel meer house classics.
Op vrijdag 26 december 2003 04:12 schreef Hayek het volgende:Persoonlijk denk ik van niet aangezien electronische muziek nooit het niveau en de beleving kan evenaren van rock/metal muziek. Maar misschien denkt men daar over 50 jaar wel heel anders over.
quote:ja, classics binnen de house muziek. Maar ik bedoel classics in het algemeen, net als the Beatles of Queen dat waren/zijn.
Op vrijdag 26 december 2003 04:13 schreef gelly het volgende:[..]
Wat een flauwekul. Speedy J - Pull over is toch echt wel een klassieker. En zo zijn er veel meer house classics.
quote:Je gaat er vanuit dat houseliefhebbers niet van rock of andere muziek genres kunnen houden.
Op vrijdag 26 december 2003 04:14 schreef Hayek het volgende:[..]
ja, classics binnen de house muziek. Maar ik bedoel classics in het algemeen, net als the Beatles of Queen dat waren/zijn.
Bij mij hoort Speedy J. samen met de Beatles en Queen in het lijstje favo klassiekers.
Dat is toch wel een grote kanshebber denk ik (en tevens mijn favoriete nummer aller tijden, van alle genres)
quote:ja en bij mij hoort K3 er ook bij.. maar ik bedoel dus onder de totale bevolking, zullen house nummers over een paar decennia gewoon tussen de bekende lijsten komen, of is dat voorbehouden aan een specifieke soort muziek.
Op vrijdag 26 december 2003 04:18 schreef gelly het volgende:Je gaat er vanuit dat houseliefhebbers niet van rock of andere muziek genres kunnen houden.
Bij mij hoort Speedy J. samen met de Beatles en Queen in het lijstje favo klassiekers.
of wat dacht je van i wanna give you devotion van nomad
of what time is - klf
*zucht*
quote:Saturday Night Fever ? Er zijn nog wel meer disco hits die in de favo top zoveel lijstjes staan. Er is een enorm grote groep house liefhebbers. Waarom zou er over een jaar of tien niet een goede house classic in zo'n lijstje kunnen staan ?
Op vrijdag 26 december 2003 04:21 schreef Hayek het volgende:[..]
In de jaren 70 had je ook disco muziek, die zie je ook niet vaak terug tussen de klasiekers, misschien hebben sommige soorten muziek gewoon niet de potentie om als legendarisch te worden betiteld
quote:DIe zijn er wel, maar zijn erg in de minderheid tot rock/metal nummers, zie ook die top-10 lijstjes op de FP
Op vrijdag 26 december 2003 04:24 schreef gelly het volgende:Saturday Night Fever ? Er zijn nog wel meer disco hits die in de favo top zoveel lijstjes staan.
quote:Misschien omdat een nummer niet alleen populair moet zijn, maar dat mensen ook een bepaald idee hebben over hoe een legendarisch nummer eruit moet zien, en gezien de huidige lijstjes zie je dat men bijna altijd voor rock muziek kiest, dus misschien worden andere soorten muziek niet zo snel als een klassieker beschouwd.
Er is een enorm grote groep house liefhebbers. Waarom zou er over een jaar of tien niet een goede house classic in zo'n lijstje kunnen staan ?
Tis maar een idee, daarom opende ik dit topic ook
quote:House bestaat ook nog niet zolang als rock, en house heeft ook nog niet de status van "echte" muziek. Over een jaar of 10 is house ook gewoon erkend als "echte" muziek stroming, en zullen de top zoveel lijstjes ook gevuld zijn met house classics. Denk ik.
Op vrijdag 26 december 2003 04:28 schreef Hayek het volgende:[..]
en gezien de huidige lijstjes zie je dat men bijna altijd voor rock muziek kiest, dus misschien worden andere soorten muziek niet zo snel als een klassieker beschouwd.
quote:Ik denk er nu al anders over. House is een heel ander gevoel dan rock, maar kan net zo goed zijn.
Persoonlijk denk ik van niet aangezien electronische muziek nooit het niveau en de beleving kan evenaren van rock/metal muziek. Maar misschien denkt men daar over 50 jaar wel heel anders over.
Zeker weten dat er heel veel housemuziek in de toekomstige klassiekerslijsten komen. Hopelijk worden het alleen niet alleen maar van die vrolijke huppeldeuntjes van Gaygay D'Agostino, die eigenlijk maar een commerciele clown is vergeleken met de echte artiesten zoals Speedy J, Joey Beltram, Robert Armani, 3 Steps Ahead, etc.
quote:Dat kulargument wordt elke keer weer aangedragen. Zaken als 'gevoel' en 'elke keer anders'... en dan lekker CDtjes luisteren (die juist al het 'gevoel' uit de muziek weghalen).
Op vrijdag 26 december 2003 04:12 schreef Hayek het volgende:
Maar even ontopic: Rock in z'n huidige vorm bestaat in ieder geval al 15 jaar langer house. Daarnaast richten de genres zich op totaal verschillende vlakken. Rock is meer luistermuziek voor thuis (of op een zompig grasveld in de regen), terwijl house echte dansmuziek is, gemaakt om in clubs te worden gedraaid. Veel houseliefhebbers luisteren niet naar de radio of ze luisteren hele andere zenders dan de rockfans. Hetgeen op de radio wordt gedraaid is namelijk vaak middle-of-the-road of extreme bagger en de echt goede nummers verschijnen slechts in gelimiteerde opgaven. Af en toe breekt er wel eens een goede plaat door, alleen raakt deze ondergesneeuwd door de goedkope ripoffs van anderen (er valt namelijk verdomd veel geld te verdienen met deze muzieksoort). Daarnaast is veel house totaal niet geschikt om op de radio te worden gedraaid, omdat het te abstract is. In een club komt zo'n plaat helemaal tot z'n recht en gaat de zaal volledig los, op de radio klinkt dezelfde plaat als klereherrie.
In het komende decennium zal house zich denk ik wel gaan ontdoen van z'n gimmickstatus en meer waardering krijgen. Let wel, de huidige generatie is opgegroeid met housemuziek en kan deze vaak beter plaatsen. Over een jaar of 10 a 15 zijn de lijsten denk ik gevuld met aanzienlijk minder rock, meer house (of in ieder geval electronische muziek), hiphop en een kleine hoeveelheid R&B.
speedy j
jaydee
energy 52
vergeet niet dat house nog maar kort bestaat
quote:Ik ben van mening dat metal/rock het niveau en de beleving van diverse elektronica nooit zal kunnen ervaren...t'is maar wat je persoonlijk het meeste aantrekt. Ik heb veel soorten metal geluisterd varierend van impaled nazarene tot fear factory maar toen ik eenmaal op elektronica uitkwam was ik defenitief verkocht.
Op vrijdag 26 december 2003 04:12 schreef Hayek het volgende:Persoonlijk denk ik van niet aangezien electronische muziek nooit het niveau en de beleving kan evenaren van rock/metal muziek Maar misschien denkt men daar over 50 jaar wel heel anders over.
[Dit bericht is gewijzigd door HAL9000S op 26-12-2003 05:24]
quote:Er staan genoeg New Wave (lees: electronische/synthpop muziek) in die lijsten hoor. Veel zelfs.
Op vrijdag 26 december 2003 04:28 schreef Hayek het volgende:
Misschien omdat een nummer niet alleen populair moet zijn, maar dat mensen ook een bepaald idee hebben over hoe een legendarisch nummer eruit moet zien, en gezien de huidige lijstjes zie je dat men bijna altijd voor rock muziek kiest, dus misschien worden andere soorten muziek niet zo snel als een klassieker beschouwd.
Electronische muziek/house.....hmmm, heeft nog een hele lange weg te gaan. Klassiekers zijn imho echt stukken muziek die hun stempel op de hele muziekgeschiedenis gedrukt hebben. Die bij generatie a t/m x bekend zijn en waarvan iedereen het echt kent.
De muziekstomingen hier genoemd hebben dan nog een hele lange weg te gaan. Ik ben trouwens ook van mening dat dit nooit het niveau kan halen van de huidige klassiekers, maar ik denk (vrees) dat het wel ooit die status kan halen.
Iedereen die beweert dat er nu al klassiekers zijn in deze stromingen zijn naief...hooguit klassiekers binnen t genre, maar omg doe ff reeel voordat je zoiets beweert....
quote:nono nononono nono nono there's no limit
Op vrijdag 26 december 2003 04:14 schreef nikky het volgende:
2 unlimited
quote:precies, Underworld - Born Slippy is een klassieker. Moest er gelijk aan denken toen ik de topictitel las.
Op vrijdag 26 december 2003 05:21 schreef HAL9000S het volgende:
Kijk naar een formatie als underworld, die gasten hebben ook veel respect gekregen van vele rockliefhebbers voor hun klassieker born slippy.
quote:Naar mijn mening is veel jaren '90 top 40 muziek geen muziek, maar jaren later heb ik toch bij sommige nummers die ik crap vond een apart gevoel door de herinneringen die er aan vast zitten.
Op vrijdag 26 december 2003 10:36 schreef inkie1010 het volgende:
house muziek....house is geen muziek imho.
maar ja das mijn mening!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |