abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15712207
Als je kijkt naar de lijstjes die door veel mensen als all-time klassiekers worden benoemt valt op dat er praktisch alleen rock/metal in staat. Voor een deel is dat te verklaren omdat dit nou eenmaal de heersende muziekstroming was afgelopen paar decennia.
Maar aangezien house tegenwoordig een grote rol speelt onder de hedendaagse (voorral jonge) bevolking, zou het dan niet mogelijk zijn dat over x aantal jaar er ook house nummers opduiken tussen de all-time-classics?

Persoonlijk denk ik van niet aangezien electronische muziek nooit het niveau en de beleving kan evenaren van rock/metal muziek. Maar misschien denkt men daar over 50 jaar wel heel anders over.

Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_15712215
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 04:12 schreef Hayek het volgende:

Persoonlijk denk ik van niet aangezien electronische muziek nooit het niveau en de beleving kan evenaren van rock/metal muziek. Maar misschien denkt men daar over 50 jaar wel heel anders over.

Wat een flauwekul. Speedy J - Pull over is toch echt wel een klassieker. En zo zijn er veel meer house classics.
pi_15712219
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 04:13 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat een flauwekul. Speedy J - Pull over is toch echt wel een klassieker. En zo zijn er veel meer house classics.

ja, classics binnen de house muziek. Maar ik bedoel classics in het algemeen, net als the Beatles of Queen dat waren/zijn.
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
  Milf vrijdag 26 december 2003 @ 04:14:41 #4
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_15712222
2 unlimited

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_15712230
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 04:14 schreef Hayek het volgende:

[..]

ja, classics binnen de house muziek. Maar ik bedoel classics in het algemeen, net als the Beatles of Queen dat waren/zijn.

Je gaat er vanuit dat houseliefhebbers niet van rock of andere muziek genres kunnen houden.

Bij mij hoort Speedy J. samen met de Beatles en Queen in het lijstje favo klassiekers.

pi_15712234
Energy 52 - Cafe del mar

Dat is toch wel een grote kanshebber denk ik (en tevens mijn favoriete nummer aller tijden, van alle genres)

pi_15712240
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 04:18 schreef gelly het volgende:

Je gaat er vanuit dat houseliefhebbers niet van rock of andere muziek genres kunnen houden.

Bij mij hoort Speedy J. samen met de Beatles en Queen in het lijstje favo klassiekers.

ja en bij mij hoort K3 er ook bij.. maar ik bedoel dus onder de totale bevolking, zullen house nummers over een paar decennia gewoon tussen de bekende lijsten komen, of is dat voorbehouden aan een specifieke soort muziek.
In de jaren 70 had je ook disco muziek, die zie je ook niet vaak terug tussen de klasiekers, misschien hebben sommige soorten muziek gewoon niet de potentie om als legendarisch te worden betiteld
  Milf vrijdag 26 december 2003 @ 04:22:40 #8
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_15712243
james brown is dead - la style

of wat dacht je van i wanna give you devotion van nomad
of what time is - klf

*zucht*

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_15712246
House jaaa
Speedy J !!
en The Horrist - Flesh is the Flever !! GOGOOOO (sorry bezopen !:P)
@®|_()
pi_15712251
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 04:21 schreef Hayek het volgende:

[..]

In de jaren 70 had je ook disco muziek, die zie je ook niet vaak terug tussen de klasiekers, misschien hebben sommige soorten muziek gewoon niet de potentie om als legendarisch te worden betiteld

Saturday Night Fever ? Er zijn nog wel meer disco hits die in de favo top zoveel lijstjes staan. Er is een enorm grote groep house liefhebbers. Waarom zou er over een jaar of tien niet een goede house classic in zo'n lijstje kunnen staan ?
pi_15712256
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 04:24 schreef gelly het volgende:

Saturday Night Fever ? Er zijn nog wel meer disco hits die in de favo top zoveel lijstjes staan.

DIe zijn er wel, maar zijn erg in de minderheid tot rock/metal nummers, zie ook die top-10 lijstjes op de FP
quote:
Er is een enorm grote groep house liefhebbers. Waarom zou er over een jaar of tien niet een goede house classic in zo'n lijstje kunnen staan ?
Misschien omdat een nummer niet alleen populair moet zijn, maar dat mensen ook een bepaald idee hebben over hoe een legendarisch nummer eruit moet zien, en gezien de huidige lijstjes zie je dat men bijna altijd voor rock muziek kiest, dus misschien worden andere soorten muziek niet zo snel als een klassieker beschouwd.

Tis maar een idee, daarom opende ik dit topic ook

pi_15712260
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 04:28 schreef Hayek het volgende:

[..]

en gezien de huidige lijstjes zie je dat men bijna altijd voor rock muziek kiest, dus misschien worden andere soorten muziek niet zo snel als een klassieker beschouwd.

House bestaat ook nog niet zolang als rock, en house heeft ook nog niet de status van "echte" muziek. Over een jaar of 10 is house ook gewoon erkend als "echte" muziek stroming, en zullen de top zoveel lijstjes ook gevuld zijn met house classics. Denk ik.
pi_15712271
quote:
Ik denk er nu al anders over. House is een heel ander gevoel dan rock, maar kan net zo goed zijn.

Zeker weten dat er heel veel housemuziek in de toekomstige klassiekerslijsten komen. Hopelijk worden het alleen niet alleen maar van die vrolijke huppeldeuntjes van Gaygay D'Agostino, die eigenlijk maar een commerciele clown is vergeleken met de echte artiesten zoals Speedy J, Joey Beltram, Robert Armani, 3 Steps Ahead, etc.

vrijdag 26 december 2003 @ 05:09:27 #14
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_15712345
quote:
Dat kulargument wordt elke keer weer aangedragen. Zaken als 'gevoel' en 'elke keer anders'... en dan lekker CDtjes luisteren (die juist al het 'gevoel' uit de muziek weghalen).

Maar even ontopic: Rock in z'n huidige vorm bestaat in ieder geval al 15 jaar langer house. Daarnaast richten de genres zich op totaal verschillende vlakken. Rock is meer luistermuziek voor thuis (of op een zompig grasveld in de regen), terwijl house echte dansmuziek is, gemaakt om in clubs te worden gedraaid. Veel houseliefhebbers luisteren niet naar de radio of ze luisteren hele andere zenders dan de rockfans. Hetgeen op de radio wordt gedraaid is namelijk vaak middle-of-the-road of extreme bagger en de echt goede nummers verschijnen slechts in gelimiteerde opgaven. Af en toe breekt er wel eens een goede plaat door, alleen raakt deze ondergesneeuwd door de goedkope ripoffs van anderen (er valt namelijk verdomd veel geld te verdienen met deze muzieksoort). Daarnaast is veel house totaal niet geschikt om op de radio te worden gedraaid, omdat het te abstract is. In een club komt zo'n plaat helemaal tot z'n recht en gaat de zaal volledig los, op de radio klinkt dezelfde plaat als klereherrie.
In het komende decennium zal house zich denk ik wel gaan ontdoen van z'n gimmickstatus en meer waardering krijgen. Let wel, de huidige generatie is opgegroeid met housemuziek en kan deze vaak beter plaatsen. Over een jaar of 10 a 15 zijn de lijsten denk ik gevuld met aanzienlijk minder rock, meer house (of in ieder geval electronische muziek), hiphop en een kleine hoeveelheid R&B.

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_15712349
er ZIJN al genoeg klassiekers...voor zover ze klassiek kunnen zijn..

speedy j
jaydee
energy 52

vergeet niet dat house nog maar kort bestaat

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  vrijdag 26 december 2003 @ 05:16:35 #16
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_15712354
quote:

Persoonlijk denk ik van niet aangezien electronische muziek nooit het niveau en de beleving kan evenaren van rock/metal muziek Maar misschien denkt men daar over 50 jaar wel heel anders over.

Ik ben van mening dat metal/rock het niveau en de beleving van diverse elektronica nooit zal kunnen ervaren...t'is maar wat je persoonlijk het meeste aantrekt. Ik heb veel soorten metal geluisterd varierend van impaled nazarene tot fear factory maar toen ik eenmaal op elektronica uitkwam was ik defenitief verkocht.
Er is genoeg complexe, abstracte en erg diepgaande elektronica maar dat zal nooit commercieel worden omdat de doelgroep gewoon te klein is en dat is ook maar beter zo in mijn optiek.

[Dit bericht is gewijzigd door HAL9000S op 26-12-2003 05:24]

Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 26 december 2003 @ 05:21:20 #17
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_15712364
Kijk naar een formatie als underworld, die gasten hebben ook veel respect gekregen van vele rockliefhebbers voor hun klassieker born slippy.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_15712473
Ach, komt wel. Over een tijdje zijn de hippe platen van nu ook mainstream en zal misschien Born Slippy ook nog wel een keer langskomen op radio 2 en zo.
De house nummers van begin jaren '90 zijn inmiddels al een beetje mainstream aan het worden en komen nu ook hier en daar in de Veronica Top 1000 Allertijden voor. Bijv. Snap en Culture Beat.
Over gabber house heb ik nog mijn twijfels, maar ik denk dat Technohead - I Wanna be a Hippy nog wel de meeste kans heeft.
Btw, ik luister dit jaar naar de Top 1000 Allertijden, de Radio 2 lijst is te oubollig geworden en vernieuwing is hoognodig. De Top 1000 is hoe de Top 2000 over jaren zal zijn.
pi_15712476
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 04:28 schreef Hayek het volgende:
Misschien omdat een nummer niet alleen populair moet zijn, maar dat mensen ook een bepaald idee hebben over hoe een legendarisch nummer eruit moet zien, en gezien de huidige lijstjes zie je dat men bijna altijd voor rock muziek kiest, dus misschien worden andere soorten muziek niet zo snel als een klassieker beschouwd.
Er staan genoeg New Wave (lees: electronische/synthpop muziek) in die lijsten hoor. Veel zelfs.
Of je hebt de Arrow Rock 500 lijst zitten bekijken
pi_15712534
Daft Punk zie ik wel in de toekomst in de lijsten verschijnen.
  vrijdag 26 december 2003 @ 10:12:38 #21
40220 -username-
Hopeloos geval...
pi_15712817
Hmmmz, ik zie in lijstjes nu ook wel eens dingen als klassiekers staan waarvan ik denk "omg wat een aanfluiting" Zag laatst Bijv Robbie Williams met Feelin de top 50 van een top heel erg veel aller tijden staan.

Electronische muziek/house.....hmmm, heeft nog een hele lange weg te gaan. Klassiekers zijn imho echt stukken muziek die hun stempel op de hele muziekgeschiedenis gedrukt hebben. Die bij generatie a t/m x bekend zijn en waarvan iedereen het echt kent.

De muziekstomingen hier genoemd hebben dan nog een hele lange weg te gaan. Ik ben trouwens ook van mening dat dit nooit het niveau kan halen van de huidige klassiekers, maar ik denk (vrees) dat het wel ooit die status kan halen.

Iedereen die beweert dat er nu al klassiekers zijn in deze stromingen zijn naief...hooguit klassiekers binnen t genre, maar omg doe ff reeel voordat je zoiets beweert....

Therapy has tought me that nothing is my fault
  vrijdag 26 december 2003 @ 10:13:58 #22
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15712824
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 04:14 schreef nikky het volgende:
2 unlimited

nono nononono nono nono there's no limit
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_15712952
house muziek....

house is geen muziek imho.
maar ja das mijn mening!!!

pi_15713018
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 05:21 schreef HAL9000S het volgende:
Kijk naar een formatie als underworld, die gasten hebben ook veel respect gekregen van vele rockliefhebbers voor hun klassieker born slippy.
precies, Underworld - Born Slippy is een klassieker. Moest er gelijk aan denken toen ik de topictitel las.
pi_15713055
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 10:36 schreef inkie1010 het volgende:
house muziek....

Naar mijn mening is veel jaren '90 top 40 muziek geen muziek, maar jaren later heb ik toch bij sommige nummers die ik crap vond een apart gevoel door de herinneringen die er aan vast zitten.
Dus misschien komen daardoor sommige house nummers jaren later, door bijv. melancholie, uiteindelijk in zo'n lijst.
  vrijdag 26 december 2003 @ 11:29:09 #26
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15713549
quote:
house muziek....

Wat een oogklep-opmerking
[..]
pi_15713559
Omdat toevallig geen house/techno in een lijstje wat in jouw straatje ligt te vinden is, heeft het genre geen klassiekers voortgebracht?

Dat is een wel erg beperkte visie. Sowieso draait het genre minder lang mee en wordt het nog steeds effectief gezien geboycot op de radio, de echte hoogstaande platen komen niet door de format-barriere heen. Treurige, men heeft wel eurodance overgenomen, maar de serieuze produkties niet.

Verder is het een feit dat de liefhebbers (net zoals bij disco platen trouwens, alsof daar geen klassiekers vandaan komen) meestal totaal niet geinteresseerd zijn in de infantiele (want voorspelbare en kleffe) lijsten die kennelijk ieder jaar weer de lucht in moeten worden gepompt.

Zolang house/techno/ambient en dergelijke niet bij de Arbeidsvitaminen en Saai Radio worden gedraaid kom je niet in een lijst, zo simpel werkt het. Dat zal maar langzaam veranderen, tenzij men serieuze pogingen doet om een dancezender op te zetten en dus niet, zoals ID&T, met nog meer niggerschlager aan komt zetten.

Mijns inziens bewijst de enorme hoeveelheid releases en het steeds groter wordend aantal (sub)stijlen juist dat er meer leven in zit dan bepaalde genres. Het is opvallend hoezeer men in de rock hoek teruggrijpt op oude platen, kennelijk is het genre doodgebloed.

Ten aanzien van klassiekers is het meer een probleem dat de echte klassiekers door meeloopvolk al snel worden misbruikt of vernaggelt of ondersneeuwen in de bagger van Boozywoozy niveau.

Wanneer iemand als Paul Weller Joe Smooth - Promised land als klassieker ziet, dan is er vanuit artistiek oogpunt geen discussie meer mogelijk. Dat bekende artiesten voor remixen en producties ook producenten uit deze hoek weten te vinden versterkt dat beeld alleen maar.

vrijdag 26 december 2003 @ 11:31:31 #28
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15713585
toch denk ik wel dat het tot in de lengte van dagen niet mainstream zal worden, dus over 20 jaar hoef je het niet op Sky Radio te verwachten...
[..]
  vrijdag 26 december 2003 @ 11:42:26 #29
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_15713743
house klasiekers?

Born slippy - Underworld
Dont you want me - Felix
Alles naar de klote - Euromasters
en iets met de titel Anastacia of zoiets

Ik ben inmiddels overleden
pi_15714158
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 11:29 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Wat een oogklep-opmerking

Dat is jouw mening.
  vrijdag 26 december 2003 @ 12:19:00 #31
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_15714407
snap - the power of love (of zoiets)
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  vrijdag 26 december 2003 @ 12:19:27 #32
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_15714415
The house of God
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_15714451
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 04:30 schreef gelly het volgende:

[..]

House bestaat ook nog niet zolang als rock, en house heeft ook nog niet de status van "echte" muziek. Over een jaar of 10 is house ook gewoon erkend als "echte" muziek stroming, en zullen de top zoveel lijstjes ook gevuld zijn met house classics. Denk ik.

Pcies hoe ik er over denk. Binnen de "house"scene zijn er nu al echte classics's.
  vrijdag 26 december 2003 @ 12:23:42 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_15714489
Veel klassiekers zijn bij het grote publiek niet direct bekend populair. Maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn.

Ik heb wel eens een top 100 beste dsncenummers gemaakt de top 20 was:

20 Leftfield ft. John Lydon - Open up
19 Baby D. - Let me be your fantasy
18 Spiller - Groove jet
17 The Prodigy - Out of Space
16 Snap! - The Power
15 System F. - Out of the Blue
14 Human Resource - The Dominator
13 Delerium ft. Sarah McLachlan - Silence
12 Jam & Spoon - Stella
11 Jaydee - Plastic Dreams
10 Joey Beltram - Energy Flash
9 Massive Attack ft. Shara Nelson - Unfinished Sympathy
8 Gat Decor - Passion
7 DHS - The House of God
6 Felix - Don't you want me
5 Underworld - Born Slippy
4 The Prodigy - No Good
3 Snap! - Rhyhtm is a dancer
2 Moby - Go
1 Faithless - Insomnia

pi_15714520
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 12:21 schreef Curare het volgende:

[..]

Pcies hoe ik er over denk. Binnen de "house"scene zijn er nu al echte classics's.

Marc Acardipane & Dj Rob - The "X" Anthem ofzo
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_15714546
Ik ben bang dat een top100 allertijden er over pakweg 20 jaar toch heel anders uitziet. Kijk maar eens naar zo'n top 40 en de rommel dat er instaat. Er mag totaal geen enkele muziek met enig diepgang meer instaan, buiten het feit of het nu house of rock is. Alhoewel ik een rockfan ben, geloof ik best dat de niet commerciele house een stuk beter te pruimen is dan die goedkope, oppervlakkige deuntjes die nu de top 40 bevolken. Maarja, dat geldt voor alle muziekstromingen.
pi_15714589
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 12:26 schreef kriele het volgende:
Ik ben bang dat een top100 allertijden er over pakweg 20 jaar toch heel anders uitziet. Kijk maar eens naar zo'n top 40 en de rommel dat er instaat. Er mag totaal geen enkele muziek met enig diepgang meer instaan, buiten het feit of het nu house of rock is. Alhoewel ik een rockfan ben, geloof ik best dat de niet commerciele house een stuk beter te pruimen is dan die goedkope, oppervlakkige deuntjes die nu de top 40 bevolken. Maarja, dat geldt voor alle muziekstromingen.
Ik zoek de spijker-op-zn-kop-smiley
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 26 december 2003 @ 12:29:29 #38
71422 beeblebrox
the answer to everything
pi_15714626
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 05:09 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Dat kulargument wordt elke keer weer aangedragen. Zaken als 'gevoel' en 'elke keer anders'... en dan lekker CDtjes luisteren (die juist al het 'gevoel' uit de muziek weghalen).

Maar even ontopic: Rock in z'n huidige vorm bestaat in ieder geval al 15 jaar langer house. Daarnaast richten de genres zich op totaal verschillende vlakken. Rock is meer luistermuziek voor thuis (of op een zompig grasveld in de regen), terwijl house echte dansmuziek is, gemaakt om in clubs te worden gedraaid. Veel houseliefhebbers luisteren niet naar de radio of ze luisteren hele andere zenders dan de rockfans. Hetgeen op de radio wordt gedraaid is namelijk vaak middle-of-the-road of extreme bagger en de echt goede nummers verschijnen slechts in gelimiteerde opgaven. Af en toe breekt er wel eens een goede plaat door, alleen raakt deze ondergesneeuwd door de goedkope ripoffs van anderen (er valt namelijk verdomd veel geld te verdienen met deze muzieksoort). Daarnaast is veel house totaal niet geschikt om op de radio te worden gedraaid, omdat het te abstract is. In een club komt zo'n plaat helemaal tot z'n recht en gaat de zaal volledig los, op de radio klinkt dezelfde plaat als klereherrie.
In het komende decennium zal house zich denk ik wel gaan ontdoen van z'n gimmickstatus en meer waardering krijgen. Let wel, de huidige generatie is opgegroeid met housemuziek en kan deze vaak beter plaatsen. Over een jaar of 10 a 15 zijn de lijsten denk ik gevuld met aanzienlijk minder rock, meer house (of in ieder geval electronische muziek), hiphop en een kleine hoeveelheid R&B.

het blijven altijd iig de jongeren die dit luisteren hoor, als die "house" mensen ouder worden blijven ze het echt niet luisteren geloof me maar!
En dan heb je nog altijd mensen zoals ik die jong zijn en calssic rock luisteren enzow. En ik bven niet de enigste
Marvin go away!
  vrijdag 26 december 2003 @ 12:30:10 #39
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_15714636
Inderdaad Speedy J Yaaaaaahhh en ook het 2e nummer van de CD-single (weet de titel niet) dit zijn composities, prachtig!!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  vrijdag 26 december 2003 @ 12:38:15 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_15714808
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 12:29 schreef beeblebrox het volgende:

[..]

het blijven altijd iig de jongeren die dit luisteren hoor, als die "house" mensen ouder worden blijven ze het echt niet luisteren geloof me maar!
En dan heb je nog altijd mensen zoals ik die jong zijn en calssic rock luisteren enzow. En ik bven niet de enigste

Ik ken mensen van dik in de 30 die nog naar house luisteren. Veel ouder is de oudste house-generatie ook niet.
  vrijdag 26 december 2003 @ 12:45:44 #41
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_15714998
Natuurlijk niet, het blijft house.
The Most Incredible, Baby
  vrijdag 26 december 2003 @ 12:47:57 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_15715060
Daarmee bedoel ik de eerste generatie liefhebbers die er ooit bestaan heeft
  vrijdag 26 december 2003 @ 13:02:18 #43
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_15715449
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 10:47 schreef De_Schaduw het volgende:maar jaren later heb ik toch bij sommige nummers die ik crap vond een apart gevoel door de herinneringen die er aan vast zitten.
Dus misschien komen daardoor sommige house nummers jaren later, door bijv. melancholie, uiteindelijk in zo'n lijst.
Ja, dat idee heb ik ook.
.
pi_15716524
quote:

[..]

Zou kunnen. Ik was eerder altijd een groot metalfan, maar nu ik wat ouder wordt(31), begin ik toch meer naar andere muziek te luisteren. Ik houdt nog steeds van metal, maar heb me inmiddels wat breder georienteerd.
  vrijdag 26 december 2003 @ 13:51:18 #45
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_15716734
quote:
Ah, de hokjesgeest is weer aanwezig. Dus, jongeren luisteren house, rock en hiphop, 30'ers en 40'ers naar Sky Radio en vanaf 50 komt klassiek om de hoek kijken terwijl ze lekker achter de geraniums wegkwijnen.
Da's mijns inziens complete onzin. Als je ouder wordt, ga je vaak 'muziek van vroeger' luisteren vanwege de herinneringen. De moderne muziek is pas vanaf eind jaren 50 begonnen, daarvoor zat je hier in Nederland opgescheept met Olga Lowina en dergelijke. Het duurt gewoon nog een tijd voordat house en aanverwante stijlen eindelijk eens worden geaccepteerd. Kijk over 10 jaar jaar eens weer. Er zijn genoeg 30'ers en 40'ers (en zelfs nog ouder) die zich al jaren volledig op de housescene hebben gestort (velen zijn er al vanaf het begin bij) en de groep wordt steeds groter.

Hiphop/rap viert volgend jaar (of in 2005) z'n 30 jarige bestaan. Deze stijl was begin jaren 80 een gimmick (vaak gecombineerd met disco), daarna weggeweest en pas eind jaren 90 (dus, ruim 20 jaar na dato) begint het weer een beetje te komen.
House heeft zich in Nederland daarentegen meer geëvolueerd. Vanaf begin jaren 90 met LA Style en andere low tempo house, door naar de foute eurohouse, vervolgens happy hardcore (echte hardcore is eigenlijk altijd underground gebleven) en daarna eurodance/eurotrance. In al die jaren weet het gros van de bevolking de stijlen nog steeds niet te plaatsen en dat is ze ook niet kwalijk te nemen. De echt goede platen worden vrijwel niet gedraaid. Eigenlijk is eurotrance pas de eerste stijl die in het begin wat serieuzer werd genomen, maar compleet is verpest door een aantal randdebielen (één woord: skihut) waardoor de stijl een zeer slechte naam heeft gekregen, ook al is het een compleet andere stijl. Het is gewoon in en in triest als je hoort wat mensen onder house/trance/hardcore/techno/... verstaan.

Nogmaals: wacht nog een jaar of 10 en het gaat helemaal goedkomen.

vrijdag 26 december 2003 @ 14:01:55 #46
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15717099
quote:
house muziek....

House is muziek, en dat is een feit.

Dat je het geen mooie muziek vindt, dat is jouw mening

[..]
  vrijdag 26 december 2003 @ 14:21:20 #47
40220 -username-
Hopeloos geval...
pi_15717740
valt me op dat heel veel mensen het verschil niet kunnen zien tussen genre klassiekers en ehm...hoe zeg je het.....algemene klassiekers zeg maar.

Een nummer kan best binnen het house genre een klassieker zijn, maar dat is HEEL iets anders dan een klassieker in de gehele muziekwereld....

Therapy has tought me that nothing is my fault
  vrijdag 26 december 2003 @ 14:23:54 #48
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_15717812
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 14:01 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

House is muziek, en dat is een feit.

Dat je het geen mooie muziek vindt, dat is jouw mening

pcies dat wilde ik net zeggen

[Dit bericht is gewijzigd door HAL9000S op 26-12-2003 14:36]

Cop killer
Kill them, cop killer
pi_15718079
Ik denk niet dat house breedgedragen klassiekers zal voortbrengen, maar dat heeft niets te maken met de aard van de housemuziek. De rol van muziek in de samenleving veranderd steeds, en zodoende ook de wijze waarop men naar het verschijnsel muziek kijkt. 'Klassiekers' heeft dus een constant veranderende betekenis. Als je vanuit een muzikaal perspectief uit de jaren 70 kijkt en daarmee ontwikkelingen van tegenwoordig wil analyseren, dan gaat er gewoon een boel scheeflopen, omdat het perspectief te smal is om bepaalde ontwikkelingen te kunnen duiden en verklaren.

[Dit bericht is gewijzigd door zodiakk op 26-12-2003 14:36]

vrijdag 26 december 2003 @ 14:35:37 #50
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_15718155
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 14:21 schreef -username- het volgende:

Een nummer kan best binnen het house genre een klassieker zijn, maar dat is HEEL iets anders dan een klassieker in de gehele muziekwereld....

Wanneer is het een klassieker in de gehele muziekwereld dan? Als iedereen dat nummer als klassieker erkent?
Rockliefhebbers hebben hun eigen klassiekers, en danceliefhebbers ook....Als jij mij vraagt wat een klassieker is zal ik eerder met Daft punk - around the world of Speedy J met pullover komen dan met iets van Queen of met iets van The doors, klassiekers van rockliefhebbers hebben in de housewereld ook geen rol van betekenis dus zijn dat ook geen klassiekers in de gehele muziekwereld....
Een klassieker is naar mijn mening dan ook een relatief begrip....

pffff, ik word gek van dat woord...

Cop killer
Kill them, cop killer
pi_15718258
Zonder gitaar kom je niet in de Top zoveel. Daarvoor zijn de mensjes allemaal veel te bang. Mensen die bleren dat House geen muziek is zijn precies van die bange luitjes die geen veranderingen willen zien. House muziek heeft veel klassiekers voortgebrachtn die in mijn ogen vele malen beter zijn als het Child In Time of November Rain.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 26 december 2003 @ 15:12:21 #52
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_15719114
House muziek (eigenlijk is house een eigen genre binnen de electronische muziek net als techno maar goed) zal in mijn ogen ook nooit een nummer met zo'n grote mass-appeal als 'Stairway to Heaven' voortbrengen. Simpelweg omdat zo'n nummer veel toegankelijker is voor een groot publiek. Maar is dat het wat een nummer tot een klassieker maakt? Ik denk het niet.

Minder toegankelijke muziek (denk bijvoorbeeld ook aan jazz) heeft voor z'n eigen publiek natuurlijk wel degelijk klassiekers. Geniale stukjes muziek die vele jaren later nog net zoveel waardering vinden bij mensen met een net iets minder standaard smaak.

The Horizons Of The Spring
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
pi_15719397
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 14:38 schreef Da_Sandman het volgende:
House muziek heeft veel klassiekers voortgebrachtn die in mijn ogen vele malen beter zijn als het Child In Time of November Rain.
Ik vind Child In Time ook nogal overschat, apart nummer dat wel, maar geen meesterwerk imho.

Maar ik heb ook nog nooit een housenummer gehoord waarvan ik het idee had dat het een legendarisch nummer was/zou gaan worden

pi_15719434
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 08:02 schreef Omkron het volgende:
Daft Punk zie ik wel in de toekomst in de lijsten verschijnen.
precies, nou kun je de tmf top 1000 ofzo niet al te serieus nemen, maar daar stond Around The World al op 120 ofzo, en daar stemt geloof ik vooral jeugd op, dus wie weet wordt 't nog wel wat in de toekomst
pi_15719472
quote:
Maar even ontopic: Rock in z'n huidige vorm bestaat in ieder geval al 15 jaar langer house. Daarnaast richten de genres zich op totaal verschillende vlakken. Rock is meer luistermuziek voor thuis (of op een zompig grasveld in de regen), terwijl house echte dansmuziek is, gemaakt om in clubs te worden gedraaid.
Ik denk dat je daar dan ook een van de redenen te pakken hebt waarom house (en de meeste andere vormen van dance) er zo lang over doet om in de favorietenlijst te komen. Veel is namelijk zo gebaseerd om in de eerste plaats op te dansen en pas in de tweede plaats te luisteren, dat eigenlijk alleen de generatie die nog uitgebreid gaat dansen het kan waarderen. De generatie die al niet meer naar clubs ging toen house opkwam heeft daar uiteraard geen nostalgische gevoelens bij, en zonder die gevoelens is vrij veel van de house gewoon te abstract.

Over een jaar of tien, twintig is er een generatie met mensen die wel nostalgische gevoelens hebben bij house, en dan komen ze ook wel in de lijsten voor.

Aan de andere kant is house dusdanig bezig met vernieuwing (oa productie), dat het zichzelf tegenwerkt. Nummers die niet binnen redelijk korte tijd als "klassieker" worden beschouwd (het eerder genoemde Born Slippy) klinken al gauw te gedateerd om nog overwogen te worden. De Rockdinosauriërs hebben hier uiteraard geen last van .

quote:
en een kleine hoeveelheid R&B.
Ik hoop zo dat je hier gelijk mee gaat krijgen .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_15719548
mijn ouwe van 52 is helemaal verslaafd aan Underworld

Net als ik

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_15719567
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 15:29 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
mijn ouwe van 52 is helemaal verslaafd aan Underworld
Energy 52
  vrijdag 26 december 2003 @ 15:39:14 #58
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_15719760
George Morel - Morel's Groove
SL&M - Positive education
The Bucketheads - the bomb
Paperclip People - Throw
Jaydee - Plastic dreams

Maarja, het zal nooit beter zijn dan the real thing natuurlijk. De betekenis is sinds de val van de Berlijnse muur (volgens mij een van de successen achter house) zo erg veranderd en gestandaardiseerd, dat het allemaal een beetje teveel op elkaar lijkt.
Volgens mij kun je het beste gewoon 'allesvreter-met-voorkeur-voor' blijven

[Dit bericht is gewijzigd door Harry_Sack op 26-12-2003 15:44]

Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  vrijdag 26 december 2003 @ 15:42:10 #59
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_15719839
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 15:26 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nummers die niet binnen redelijk korte tijd als "klassieker" worden beschouwd (het eerder genoemde Born Slippy) klinken al gauw te gedateerd om nog overwogen te worden. De Rockdinosauriërs hebben hier uiteraard geen last van .

Ooooh nee, als elektronica-freak kan ik je gerust zeggen dat nummers als Born Slippy en Around de world absoluut tijdloos zijn.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_15719888
Laurent Garnier - The Man With The Red Face
Capricorn - 20 Hz
Aztec Mystic - Knight of the jaguar

klassiekers genoeg

'Probleem' is alleen dat ze vaak niet commercieel zijn uitgebuit...

pi_15720009
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 15:42 schreef HAL9000S het volgende:
Ooooh nee, als elektronica-freak kan ik je gerust zeggen dat nummers als Born Slippy en Around de world absoluut tijdloos zijn.
Ja, Born Slippy haalde ik dus ook al als voorbeeld aan van een nummer wat binnen korte tijd al als klassieker werd gezien. Slechte zinsbouw mijnerzijds, gecombineerd met de programmeursneiging om haakjes in Nederlandse zinnen te gebruiken .
  vrijdag 26 december 2003 @ 16:17:07 #62
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_15720543
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 15:26 schreef Litpho het volgende:
Aan de andere kant is house dusdanig bezig met vernieuwing (oa productie), dat het zichzelf tegenwerkt. Nummers die niet binnen redelijk korte tijd als "klassieker" worden beschouwd (het eerder genoemde Born Slippy) klinken al gauw te gedateerd om nog overwogen te worden. De Rockdinosauriërs hebben hier uiteraard geen last van .
Ik denk dat je hier wel gelijk in hebt.

Hoe dan ook zullen er over een tijdje wel een paar platen zijn die in 'aller tijden' lijstjes verschijnen, maar of dat er veel zullen zijn...? Dan zal een volgende generatie, die niet met die nummers opgegroeid is, ze ook moeten gaan waarderen. Nummers die gebaseerd zijn op een 'liedje' (dus couplet, refrein enz) en minder afhankelijk zijn van productie hebben wellicht meer kans om lange tijd, door meerdere generaties, goed gevonden te worden.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 26 december 2003 @ 21:45:12 #63
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_15727417
Je moet gewoon vaststellen dat het allemaal of oeroude of zeer toegankelijke moderne muziek is die in de lijsten met klassiekers staan, aangezien het vrijwel allemaal nummers zijn die ook ooit de top 40 haalden. De beste alteratieve rock/metal staat er niet in (waar is Tool bijvoorbeeld, of Primus etc etc, of neem Pearl Jam: er staan alleen nummers van Ten in die lijstjes, terwijl hun minder toegankelijke maar wel beste CD's imo totaal niet terugkomen), en dat zal ook gelden voor de goede electronica/house/ whatever.

Dus: rockers als fossielen bestempelen is kolder, en house en electronica over een kam scheren als gevoeloos ook. De enige conclusie is dat is dat soort lijsten geen "extremen" voorkomen.

"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_15727754
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 11:31 schreef MikeyMo het volgende:
toch denk ik wel dat het tot in de lengte van dagen niet mainstream zal worden, dus over 20 jaar hoef je het niet op Sky Radio te verwachten...
Nee, Led Zeppelin en Pink Floyd hoor je vaak op Sky? Toch staan die wel in de Top2000 (beide in de Top 20 zelfs).

Zodra die hele generatie '60-ers en '70-ers er niet meer is, zal die Top2000 steeds gevarieerder worden en zie ik een DJ Shadow of andere electronica-genieën wel (hoog) in de Top 2000 verschijnen. Rock-nummers zullen er ook nog steeds in blijven, omdat elke generatie daar weer mee opgevoed wordt.

Maar de doelgroep van Radio 2 bevindt zich niet in de doelgroep van electronische muziek. Dat komt vanzelf .

Die Welt ist alles was der Fall ist.
  vrijdag 26 december 2003 @ 23:00:41 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_15729186
Voor de gein copy paste ik mn complete top 100 wel ff

100 Fatboy Slim - Praise you
99 Disco Sluts - Full Flyte
98 808 State - Pacific State
97 Slam - Postive Education
96 Kristine W. - Feel what you want
95 Bomb the Bass - Beat This
94 Kosheen - Hide U
93 Moloko - Sing it back (Boris Dlugosch mix)
92 The Shamen - Move any Mountain
91 CJ Bolland ft. Jade4U - Sugar is Sweeter
90 The Prodigy - Firestarter
89 Jonny L. - Hurt u so
88 Allison Limerick - Where the love lives
87 Fatboy Slim - The Rockafeller Skank
86 Cassius - Sound of Violence (Narcotic Thrust remix)
85 K-Klass - Rhythm is a mystery
84 Touch and go - Would you?
83 Corona - Rhythm of the night
82 Farley Jackmaster Funk ft. Darryl Pandy - Love can't turn around
81 Marshall Masters - Stereo Murder
80 Cygnus X. - Superstring (Rank 1 remix)
79 Elvis vs JXL - A Little less conversation
77 Rozalla - Everybody's free
76 Ruffneck & Yavahn - Everybody be somebody
75 Humanoid - Stakker Humanoid
74 MK - Burning
73 The KLF - Last train to trancentral
72 The Nightcrawlers - Push the feeling on
71 Lil Louis - Blackout
70 Rhythim is Rhythim - Strings of Life
69 D-Mob ft. Gary Haisman - We call it Acieeed
68 Bizarre Inc. ft. Angie Brown - I'm gonna get you
67 Praga Khan ft. Jade4U - Injected with a poison
66 Future Sound of London - Papua new guinea
65 C&C Music factory - I'm gonna make you sweat
64 Joe Smooth - Promised Land
63 Mousse T. - Horny
62 Todd Terry - Weekend
61 Slam ft. Tyrrone Palmer - Lifetimes
60 Armand van Helden - You dont't know me
59 Speedy J. - Pullover
58 Propellerheads - Spybreak
57 Daft Punk - Around the world
56 De'Lacey - Hideaway
55 Azzido da Bass - Doom's night (Timo Maas remix)
54 Livin Joy - Dreamer
53 Captain Hollywood project - More & More
52 Jones & Stephenson - The first rebirth
51 Faithless - God is a DJ
50 Orbital - Halcyon
49 Sil - Windows
48 Paul van Dyk - For an Angel
47 Chocolate puma - I wanna be with you
46 T99 - Anasthasia
45 UNKLE - Rabbit in our headlight
44 2 Unlimited - Get Ready for this
43 Phuture - Acid Traxx
42 Robert Owens - I'll be your friend
41 Grooveyard - Mary go Wild
40 Energy 52 - Cafe del mar
39 Pancake - Don't turn your back on me
38 The Footclub - Driftwood
37 LA Style - James Brown is Dead
36 Technotronic - Pump up the jam
35 Rui da Silva ft. Cassandra - Touch me
34 Southside spinners - Luvstruck
33 Chicane ft. Maire Brennan - Saltwater
32 Lil Louis - French Kiss
31 D-Shake - Yaaah!
30 Dance 2 Trance - Power of American Natives
29 M/A/R/R/S/ - Pump up the volume
28 The Goodmen - Give it up
27 Robin S. - Show me love
26 Robert Miles - Children
25 Age of Love - Age of Love
24 Culture Beat - Mr Vain
23 Josh Wink - Higher State of conscienceness
22 Inner City - Big Fun
21 Everything but the girl - Missing (Todd Terry remix)
18 Spiller - Groove jet
16 Snap! - The Power
12 Jam & Spoon - Stella
8 Gat Decor - Passion
7 DHS - The House of God
4 The Prodigy - No Good
2 Moby - Go
1 Faithless - Insomnia

En dan staan er een hele hoop klassiekers nog niet eens in.

[Dit bericht is gewijzigd door Hexagon op 26-12-2003 23:02]

pi_15736676
100 Fatboy Slim - Praise you
99 Disco Sluts - Full Flyte
98 808 State - Pacific State
97 Slam - Postive Education
96 Kristine W. - Feel what you want
95 Bomb the Bass - Beat This
94 Kosheen - Hide U
93 Moloko - Sing it back (Boris Dlugosch mix)
92 The Shamen - Move any Mountain
91 CJ Bolland ft. Jade4U - Sugar is Sweeter
90 The Prodigy - Firestarter
89 Jonny L. - Hurt u so
88 Allison Limerick - Where the love lives
87 Fatboy Slim - The Rockafeller Skank
86 Cassius - Sound of Violence (Narcotic Thrust remix)
85 K-Klass - Rhythm is a mystery
84 Touch and go - Would you?
83 Corona - Rhythm of the night
82 Farley Jackmaster Funk ft. Darryl Pandy - Love can't turn around
81 Marshall Masters - Stereo Murder
80 Cygnus X. - Superstring (Rank 1 remix)
79 Elvis vs JXL - A Little less conversation
77 Rozalla - Everybody's free
76 Ruffneck & Yavahn - Everybody be somebody
75 Humanoid - Stakker Humanoid
74 MK - Burning
73 The KLF - Last train to trancentral
72 The Nightcrawlers - Push the feeling on
71 Lil Louis - Blackout
70 Rhythim is Rhythim - Strings of Life
69 D-Mob ft. Gary Haisman - We call it Acieeed
68 Bizarre Inc. ft. Angie Brown - I'm gonna get you
67 Praga Khan ft. Jade4U - Injected with a poison
66 Future Sound of London - Papua new guinea
65 C&C Music factory - I'm gonna make you sweat
64 Joe Smooth - Promised Land
63 Mousse T. - Horny
62 Todd Terry - Weekend
61 Slam ft. Tyrrone Palmer - Lifetimes
60 Armand van Helden - You dont't know me
59 Speedy J. - Pullover
58 Propellerheads - Spybreak
57 Daft Punk - Around the world
56 De'Lacey - Hideaway
55 Azzido da Bass - Doom's night (Timo Maas remix)
54 Livin Joy - Dreamer
53 Captain Hollywood project - More & More
52 Jones & Stephenson - The first rebirth
51 Faithless - God is a DJ
50 Orbital - Halcyon
49 Sil - Windows
48 Paul van Dyk - For an Angel
47 Chocolate puma - I wanna be with you
46 T99 - Anasthasia
45 UNKLE - Rabbit in our headlight
44 2 Unlimited - Get Ready for this
43 Phuture - Acid Traxx
42 Robert Owens - I'll be your friend
41 Grooveyard - Mary go Wild
40 Energy 52 - Cafe del mar
39 Pancake - Don't turn your back on me
38 The Footclub - Driftwood
37 LA Style - James Brown is Dead
36 Technotronic - Pump up the jam
35 Rui da Silva ft. Cassandra - Touch me
34 Southside spinners - Luvstruck
33 Chicane ft. Maire Brennan - Saltwater
32 Lil Louis - French Kiss
31 D-Shake - Yaaah!
30 Dance 2 Trance - Power of American Natives
29 M/A/R/R/S/ - Pump up the volume
28 The Goodmen - Give it up
27 Robin S. - Show me love
26 Robert Miles - Children
25 Age of Love - Age of Love
24 Culture Beat - Mr Vain
23 Josh Wink - Higher State of conscienceness
22 Inner City - Big Fun
21 Everything but the girl - Missing (Todd Terry remix)
18 Spiller - Groove jet
16 Snap! - The Power
12 Jam & Spoon - Stella
8 Gat Decor - Passion
7 DHS - The House of God
4 The Prodigy - No Good
2 Moby - Go
1 Faithless - Insomnia

En dan staan er een hele hoop klassiekers nog niet eens in.

Naar mijn mening kan je 75% nog niet als klassieker zijn in die lijst.

Orbital - Chime
Fatboy Slim - Everybody needs a 303
Bomb The Bass - Bug Powder Dust
Leftfield - Not Forgotten & More than you know

Waar zijn deze?

zaterdag 27 december 2003 @ 13:33:46 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_15740197
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 05:24 schreef PDOA het volgende:

Naar mijn mening kan je 75% nog niet als klassieker zijn in die lijst.

Orbital - Chime
Fatboy Slim - Everybody needs a 303
Bomb The Bass - Bug Powder Dust
Leftfield - Not Forgotten & More than you know

Waar zijn deze?

Dan vind ik jouw defenitie van classics wel raar. Ik kan van een heel aantal platen wel begrijpen dat je ze niet als classic ziet. Maar Platen als I`ll be your friend, The First Rebirth, Cafe del mar, Plastic Dreams, Out of Space etc. hebben die titel al zeker verdiend

[Dit bericht is gewijzigd door Hexagon op 27-12-2003 13:59]

zaterdag 27 december 2003 @ 14:08:24 #68
11545 sjefhoelenpapers
Snacks zijn mijn leven!
pi_15740915
Dat niemand nog The Prodigy heeft genoemd. Hebben volgens mij toch ook in de Top100 allertijden gestaan. En is een mooi voorbeeld van een groep die brug weet te slaan tussen rock en house.
Real-life soap Sjef Hoelenpapers??: http://www.sjefhoelenpapers.com
Download al mijn nummers: http://www.myspace.com/hoelenpapers
  zondag 28 december 2003 @ 15:54:26 #69
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_15766667
Een kenmerk van veel platen die als klassiekers worden gezien is dat ze een gevoel van epiek met zich meedragen. Een gitaarsolo, een stukje acapella, men weet vast wel wat ik bedoel (zoniet: een stukje binnen de plaat waar je op wilt wachten bijna ongeacht de consequenties). Zo'n gevoel kan een houseplaat (ik walg ervan hoe die term wordt misbruikt overigens) ook oproepen. Die nummers hoeven overigens in hun eigen scene niet eens klassiekers te zijn. "Pull over" van Speedy J heeft dat niet, "Insomnia" en "God is a DJ" van Faithless wel.

Een ander veel gezien kenmerk is dat zo'n plaat een defining point is geweest. Als dat voor een mainstream plaat geldt dan wordt dat een mainstream klassieker. Geldt dat voor een underground-plaat, dan wordt dat wel een klassieker, maar slechts binnen de eigen scene, zoals "Pull over" en zo heeft elk genre wel z'n eigen rijtje klassiekers.

Uiteindelijk zullen er meer "house" platen klassiekers worden, maar ik ben bang dat een aantal platen van de afgelopen 20 jaar voor deze status over het hoofd gaan worden gezien.

"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_15768854
Oldstyle en oldskool roeleert!
Alle ouwe housenummertjes van eind jaren tachtig/begin jaren negentig en niet te vergeten de early hardcore!
Das mijn jeugdsentiment.

XXX Mokummeisje

Let there BI house
pi_15792369
-

[Dit bericht is gewijzigd door vogeltje op 29-12-2003 13:05]

after turn the volume up, it's my beat !
  maandag 29 december 2003 @ 19:05:37 #72
58507 koudair
Only god can judge me
pi_15803103
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 14:38 schreef Da_Sandman het volgende:
Zonder gitaar kom je niet in de Top zoveel. Daarvoor zijn de mensjes allemaal veel te bang. Mensen die bleren dat House geen muziek is zijn precies van die bange luitjes die geen veranderingen willen zien. House muziek heeft veel klassiekers voortgebrachtn die in mijn ogen vele malen beter zijn als het Child In Time of November Rain.
noem er eens 3
  maandag 29 december 2003 @ 21:39:50 #73
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_15807817
quote:
Op maandag 29 december 2003 19:05 schreef koudair het volgende:

[..]

noem er eens 3

Leftfield - Open up
Faithless - Salva Mea (Album versie)
Gat Decor - Passion
Humate - Love Stimulation
William Orbit - Water from a Wine Leaf
Underworld - Dirty Epic
Future Sound of London - Papua new Guinea
N-Trance - Set you free
The Prodigy - Your love
Massive Attack - Unfinished Sympathy
A Man called Adam - Estelle
Cassius - Sound of Violence (Narcotic Thrust mix)
pi_15808848
Als we kijken naar de jazz. Jazz heeft ook heel veel klassiekers met zich meegebracht maar die zie je ook niet terug in de door pop en rock gedomineerde lijstjes. Ook jazz is te ontoegankelijk voor de radio en vandaar dat het minder exposure krijgt.

Dance leeft net zoals jazz veel meer 'ondergronds' en dat is de reden dat haar klassiekers amper zichtbaar zijn voor de grote massa - op enkele uitschieters naar boven na dan. Met de kwaliteit of de diepgaandheid van de muziek heeft het weinig van doen trouwens.

Of iets een klassieker is en of iets tijdloos is kunnen de meningen uiteraard verschillen maar binnen elk genre bestaat er toch zoiets als een algemene consensus. Overigens moet je de "old school"-klassiekers los zien van de échte dance-klassiekers.

[Dit bericht is gewijzigd door teknomist op 29-12-2003 23:41]

“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 29 december 2003 @ 22:16:25 #75
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_15809014
quote:
Op maandag 29 december 2003 22:11 schreef teknomist het volgende:
Als we kijken naar de jazz. Jazz heeft ook heel veel klassiekers met zich meegebracht maar die zie je ook niet terug in de door pop en rock gedomineerde lijstjes. Ook jazz is te ontoegankelijk voor de radio en vandaar dat het minder exposure krijgt.

Dance leeft net zoals jazz veel minder 'ondergronds' en dat is de reden dat haar klassiekers amper zichtbaar zijn voor de grote massa - op enkele uitschieters naar boven na dan. Met de kwaliteit of de diepgaandheid van de muziek heeft het weinig van doen trouwens.

Of iets een klassieker is en of iets tijdloos is kunnen de meningen uiteraard verschillen maar binnen elk genre bestaat er toch zoiets als een algemene consensus. Overigens moet je de "old school"-klassiekers los zien van de échte dance-klassiekers.

Maak er maar meer 'ondergronds' van... maar verder ben ik het hier helemaal mee eens (getuige ook mijn eigen eerdere post, inclusief de programmeursneiging om haakjes in normale zinnen te gebruiken, hetwelk overigens volledig verantwoord is).

[Dit bericht is gewijzigd door Curchulain op 29-12-2003 22:24]

"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  maandag 29 december 2003 @ 22:29:16 #76
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_15809353
quote:
Op maandag 29 december 2003 21:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Leftfield - Open up
Faithless - Salva Mea (Album versie)
Gat Decor - Passion
Humate - Love Stimulation
William Orbit - Water from a Wine Leaf
Underworld - Dirty Epic
Future Sound of London - Papua new Guinea
N-Trance - Set you free
The Prodigy - Your love
Massive Attack - Unfinished Sympathy
A Man called Adam - Estelle
Cassius - Sound of Violence (Narcotic Thrust mix)

Ten eerste zijn dat er wel meer dan 3
Ten tweede ken ik er zelf maar (effe telle) 6 van (en daarvan heb ik er 5). De kans dat de massa de rest kent schat ik erg klein in en de massa bepaalt uiteindelijk wat wel en wat geen klassieker is. Onbekend maakt onbemind, om maar eens een cliché van formaat uit de kast te halen.
  maandag 29 december 2003 @ 23:30:40 #77
53409 VikingVempire
Only Death is Real
pi_15811018
het zal nooit klassiekers voortbrengen..gewoonweg omdat het simpele bagger is en er geen bezieling in zit...bands zoals The Beatles en Led Zeppelin ( en nog vele anderen) hebben dat wel.
In Satan We Trust
pi_15811050
quote:
Op maandag 29 december 2003 23:30 schreef VikingVempire het volgende:
het zal nooit klassiekers voortbrengen..gewoonweg omdat het simpele bagger is en er geen bezieling in zit...bands zoals The Beatles en Led Zeppelin ( en nog vele anderen) hebben dat wel.
Define bezieling...

Met dat soort kortzichtige posts kun je beter gelijk optiefen en terug gaan naar je gitaar-vriendjes

“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 29 december 2003 @ 23:38:39 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_15811193
quote:
Hou je kop gewoon als je er geen verstand van hebt

Ga eerst maar eens wat (goede) tracks en albums luisteren voor je nog eens wat zegt.

pi_15811206
quote:
The Beatles waren gewoon een boy band

[Dit bericht is gewijzigd door teknomist op 29-12-2003 23:44]

maandag 29 december 2003 @ 23:39:46 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_15811215
quote:
Op maandag 29 december 2003 22:29 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Ten eerste zijn dat er wel meer dan 3
Ten tweede ken ik er zelf maar (effe telle) 6 van (en daarvan heb ik er 5). De kans dat de massa de rest kent schat ik erg klein in en de massa bepaalt uiteindelijk wat wel en wat geen klassieker is. Onbekend maakt onbemind, om maar eens een cliché van formaat uit de kast te halen.

Nee maar het ging de persoon om tracks die wij housefans beter geproduceerd vonden dan een nummer als Stairway to heaven.
pi_15811236
quote:
house muziek....

Mensen die met zo'n excuus beginnen geven de zwakte van hun bewering al aan

De definitie van muziek is zoiets als "een schematisch geordende collage van geluiden". Ik denk dat ''house" dat ruimvoldoende aan dat criterium voldoet.

pi_15811293
Het housegenre heeft z'n klassiekers, maar ik denk dat alleen platen die echt de crossover maken en breed geaccepteerd worden een kans maken om als absolute klassieker gezien te worden.... zoiets als Underworld, Fatboy Slim, Chemical Brothers, Faithless Massive Attack, meer dat soort dingen..
pi_15811300
quote:

Haha meneer, kan in de toekomst kijken... Ken je Mick Boskamp en Eddy De Clerq?

Excuses voor mijn botte reacties. Ik word soms moe van die kortzichtige reacties van pop- en rock-fans; wij hebben toch ook niet van dat soort kritiek op hun muziek?

Jazz- en soul-fans begrijpen ons gelukkig veel beter

maandag 29 december 2003 @ 23:47:11 #85
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_15811365
quote:
Op maandag 29 december 2003 23:43 schreef Jape het volgende:
Het housegenre heeft z'n klassiekers, maar ik denk dat alleen platen die echt de crossover maken en breed geaccepteerd worden een kans maken om als absolute klassieker gezien te worden.... zoiets als Underworld, Fatboy Slim, Chemical Brothers, Faithless Massive Attack, meer dat soort dingen..
We redeneren op dit moment ook wel veel naar de klassieker zoals die ooit door een generatie rockfans is gesteld. Dat zijn vaak lange Bombastische platen met de eerder genoemde solo's. Het zijn ook platen die in hun jonge jaren een belangrijke rol speelden.

De tegenwoordige generatie zit niet meer op die dingen te wachten. Daardoor zal de defenitie van een klassieker langzaam wel veranderen.

pi_15811443
quote:
Op maandag 29 december 2003 23:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

We redeneren op dit moment ook wel veel naar de klassieker zoals die ooit door een generatie rockfans is gesteld. Dat zijn vaak lange Bombastische platen met de eerder genoemde solo's. Het zijn ook platen die in hun jonge jaren een belangrijke rol speelden.

De tegenwoordige generatie zit niet meer op die dingen te wachten. Daardoor zal de defenitie van een klassieker langzaam wel veranderen.

Klassiekers worden gekenmerkt door hun herkenbaarheid, hun genialiteit en door het markeren van een bepaalde periode in het leven van een muziekgenre. Dat zijn volgens mij de belangrijkste criteria om aan het etiket 'klassieker' te mogen voldoen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 29 december 2003 @ 23:53:38 #87
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_15811496
quote:
Op maandag 29 december 2003 23:47 schreef Hexagon het volgende:

De tegenwoordige generatie zit niet meer op die dingen te wachten.

Bij "de tegenwoordige generatie" moet alles maar nieuw zijn; het liefst hebben ze de nummers nog voordat ze gemaakt zijn, en als een plaatje al 4 weken uit is dan is het al oud. Tenminste, dat concludeer ik uit mijn observatie van de diverse dance-topics hier op het forum.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_15811519
quote:
Sorry dat ik het zeg, maar dit vind ik wel ERG kortzichtig. Ben je ooit wel eens met de echte house of uberhaupt de echte dance in aanraking gekomen? Als je denkt dat wat je op TMF en in de meeste discotheken als echte dance geklasseerd kan worden, zit je goed fout. Daar vinden wij (de dance-liefhebbers) hetzelfde van als jij nu zegt: complete inhoudsloze ongeinspireerde simpele bagger..

Als ik verder naar jouw icoon en naam kijk, schat ik dat je van metal houdt? Vind jij het eerlijk om te zeggen dat metal bagger is door Linkin Park (om maar een zijstraatje te noemen) te luisteren?

pi_15811568
quote:
Op maandag 29 december 2003 23:53 schreef Tokus het volgende:

[..]

Bij "de tegenwoordige generatie" moet alles maar nieuw zijn; het liefst hebben ze de nummers nog voordat ze gemaakt zijn, en als een plaatje al 4 weken uit is dan is het al oud. Tenminste, dat concludeer ik uit mijn observatie van de diverse dance-topics hier op het forum.

Welke dance-topics heb je gelezen dan als ik vragen mag? Want hoewel jouw bewering voor een deel klopt, is het echt niet zo dat een plaat na 4 weken 'oud' is. Wel is het zo dat binnen de dance over het algemeen VEEL meer nummers in een bepaalde tijd uitkomen dan binnen andere muziekstromingen. Met als gevolg ook meer bagger die even leuk is, maar daarna snel verveelt.
pi_15811615
quote:

[..]

Dat heeft eerder met het tijdsgewricht te maken dan met de muziek zelve.
pi_15811650
quote:
Op maandag 29 december 2003 23:59 schreef teknomist het volgende:
Wat bedoel je hier precies mee?
pi_15811684
quote:
Op maandag 29 december 2003 23:59 schreef teknomist het volgende:

[..]

En het is een generalisatie.
pi_15812211
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 00:01 schreef Litpho het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier precies mee?

Het heeft te maken met de gejaagdheid en het individualistische van deze huidige maatschappij te maken; niet zozeer met de muziek zelf.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 december 2003 @ 00:24:11 #94
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_15812249
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 00:22 schreef teknomist het volgende:

[..]

Het heeft te maken met de gejaagdheid en het individualistische van deze huidige maatschappij te maken; niet zozeer met de muziek zelf.

verklaar dan eens waarom het bij house en popmuziek veel sterker het geval is dan bij rock en metal?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_15812275
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 00:22 schreef teknomist het volgende:
En dat het voornamelijk voorkomt bij de groep die geïnteresseerd zijn in dance en r&b is een op zichzelf staand feit, zonder enig verband daarmee? .
pi_15812315
Ik denk dat liefhebbers van dance meer aan dit tijdsbeeld voldoen. Liefhebbers van rock en metal zijn wat stabieler - overigens niet als generalisatie bedoeld
  dinsdag 30 december 2003 @ 00:26:51 #97
77591 Onnem
One - M = 1M
pi_15812329
mooi hoor al die lijstjes,

maar ik denk zelf niet dat house de top zoveel lijsten ooit zal domineren, tuurlijk zullen er wel enkele nummers in komen, maar het is en blijft een zij-stroming. The Beatles, The Doors, Pink Floyd vroeger allemaal top 40 nummer 1 hits! Daar zit het sentiment ook.

Maar kijk bijvoorbeeld naar jazz muziek, jazz bestaat zelfs nog langer dan rock, maar zie je daar iets van terug in de top zoveel lijsten? Het is voor de meeste mensen moeilijk om zo'n nummer echt te waarderen.

De top 40 hits zullen altijd de top allertijden beheersen, ook al zit er zoveel bagger tussen.

Carmen Elektra is het beste dat Silicon Valley tot nu toe heeft voortgebracht :D
pi_15812464
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 00:26 schreef Onnem het volgende:
mooi hoor al die lijstjes,

maar ik denk zelf niet dat house de top zoveel lijsten ooit zal domineren, tuurlijk zullen er wel enkele nummers in komen, maar het is en blijft een zij-stroming. The Beatles, The Doors, Pink Floyd vroeger allemaal top 40 nummer 1 hits! Daar zit het sentiment ook.

Maar kijk bijvoorbeeld naar jazz muziek, jazz bestaat zelfs nog langer dan rock, maar zie je daar iets van terug in de top zoveel lijsten? Het is voor de meeste mensen moeilijk om zo'n nummer echt te waarderen.

De top 40 hits zullen altijd de top allertijden beheersen, ook al zit er zoveel bagger tussen.

Je hebt zeker gelijk al zie ik "house" (ik spreek liever van dance) niet als een zij-stroming.
pi_15816689
Ik vind dit wel een interessante discussie. Ik ben zeker geen house- of dance-kenner, maar is het ook niet zo dat de dance-scene zo gefragmenteerd is dat er gewoon bijna geen overeenstemming is over wat nu echte klassiekers zijn?

Liefhebbers van techno of drum & bass moeten vaak niet veel van trance of hardcore hebben, en er zijn zoveel verschillende stijlen en stromingen dat er vast maar weinig platen zijn die in het algemeen als klassieker worden beschouwd, hooguit binnen de 'eigen' kring van liefhebbers van 1 bepaald genre.

Om platen in zo'n lijst te krijgen moeten er nu eenmaal veel mensen op dezelfde plaat stemmen en moet een plaat toch een zeker 'mainstream-appeal' hebben. Dat geldt voor rockmuziek net zo goed, want obscure rockbands van twintig jaar geleden kom je ook niet tegen in die lijst. De dance-platen die de afgelopen jaren de top 40 gehaald hebben lijken voor mij, als buitenstaander, vaak ook van zo'n hoog gimmick-gehalte, dat ik me moeilijk kan voorstellen dat dat nou juist de platen zijn die over tien jaar nog steeds gedraaid worden. Terwijl er toch ook genoeg hoogwaardige electronische muziek wordt gemaakt, maar die zie je helaas veel minder in de hitlijsten terug.

[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 30-12-2003 05:18]

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  dinsdag 30 december 2003 @ 08:33:28 #100
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15817021
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 00:24 schreef Tokus het volgende:

[..]

verklaar dan eens waarom het bij house en popmuziek veel sterker het geval is dan bij rock en metal?

toen Korn - issues en RATM - The Battle of LA voor hun releasedatum al op het net te downen waren was men ook zo gesjeesd. Iedereen moest hem zo asap hebben, tja dan is zo'n album al nog voor de release "oud"
[..]
  dinsdag 30 december 2003 @ 10:50:43 #101
55900 GM
vind ik dan toch
pi_15818805
Ik denk dat voor house hetzelfde geldt als voor elke andere stroming (al ben ik er zelf niet bepaald een liefhebber van). Nummers die wat minder commercieel zijn kunnen klassiekers worden en nummers die retecommercieel zijn op dit moment blijken na verloop van tijd eendagsvliegen.
Ik vind over het algemeen voor vrijwel elke stroming gelden dat er voornamelijk weinig originele bagger uitgebracht wordt. Covers van oorspronkelijk echt wel goede nummers zijn niet om aan te horen zo slecht. Het enige wat er aan wordt toegevoegd is een hoger tempo en een of andere achterlijke beat. Het lijkt wel of die hele hitlijst uit slecht covers (er zou een bond tegen slechte covers moeten bestaan) en samples en weinig echt oorspronkelijk, eigen materiaal.
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
pi_15818920
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 10:50 schreef GM het volgende:
Het lijkt wel of die hele hitlijst uit slecht covers (er zou een bond tegen slechte covers moeten bestaan) en samples en weinig echt oorspronkelijk, eigen materiaal.
Heel irritant inderdaad, maar dat is niet echt eigen aan de house. De hitlijsten hebben altijd al volgestaan met covers waarvan het overgrote deel overbodig werd gevonden door mensen die het origineel kenden.
pi_15819346
quote:

[..]

Dan heb je het dus over "dance".

Ga je serieus kijken naar house/techno dan zijn pakweg 5% of meer van de huidige releases, her-persingen of re-releases. En dan heb ik het niet over re-releases van een paar maanden oud of makkelijke/hippe verzamelaars, maar een-op-een re-releases van ettelijke jaren terug die gewoon (!!) tussen de nieuwe platen staan.

Zo heb ik recentelijk een paar KMS platen opgepikt (origineel uit begin 90) en Planetary Assault Systems - Planetary funk volume 3 (origineel uit 1993). Kom daar maar eens om bij een andere muziekstroming. Ik denk dat alleen Jazz hierbij in de buurt komt.

[Dit bericht is gewijzigd door Circuitbreaker op 30-12-2003 12:56]

pi_15820245
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 04:40 schreef Zander het volgende:
Ik vind dit wel een interessante discussie. Ik ben zeker geen house- of dance-kenner, maar is het ook niet zo dat de dance-scene zo gefragmenteerd is dat er gewoon bijna geen overeenstemming is over wat nu echte klassiekers zijn?
Versnippering is inderdaad een typisch probleem met electronische muziek. Deze versnippering is, naast eerder genoemde factoren zoals "radio-onvriendelijkheid" (deze muziek komt niet tot z'n recht op de radio), "abstractie" (geen "liedjes", dus te abstract/moeilijk voor de massa) de oorzaak dat house/techno/electronica ooit een massaproduct wordt. De oplages zijn ook erg beperkt vergeleken met "reguliere" releases, dat helpt ook niet echt...
pi_15820477
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 15:12 schreef Manji het volgende:
House muziek (eigenlijk is house een eigen genre binnen de electronische muziek net als techno maar goed) zal in mijn ogen ook nooit een nummer met zo'n grote mass-appeal als 'Stairway to Heaven' voortbrengen. Simpelweg omdat zo'n nummer veel toegankelijker is voor een groot publiek. Maar is dat het wat een nummer tot een klassieker maakt? Ik denk het niet.

Minder toegankelijke muziek (denk bijvoorbeeld ook aan jazz) heeft voor z'n eigen publiek natuurlijk wel degelijk klassiekers. Geniale stukjes muziek die vele jaren later nog net zoveel waardering vinden bij mensen met een net iets minder standaard smaak.

De term "klassieker" is wat mij betreft dan ook zinloos bij "minder toegankelijke muziek". Ik zou liever de term "tijdloos" hanteren, dan ben je niet gebonden aan 't oordeel van de massa of de "critici".

Deze laatsten hebben wat house/techno/electronica/etc. betreft over 't algemeen net zo'n plaat voor hun kop als sommige posters hier

dinsdag 30 december 2003 @ 11:54:42 #106
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_15820520
quote:

[..]

Onzin

De echte houseliefhebber luistert net zo grag een nummertje uit 1990. Het zijn meer de Breezahkids die alles wat oud is veroordelen.

dinsdag 30 december 2003 @ 11:56:26 #107
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_15820568
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 10:50 schreef GM het volgende:

Ik vind over het algemeen voor vrijwel elke stroming gelden dat er voornamelijk weinig originele bagger uitgebracht wordt. Covers van oorspronkelijk echt wel goede nummers zijn niet om aan te horen zo slecht. Het enige wat er aan wordt toegevoegd is een hoger tempo en een of andere achterlijke beat. Het lijkt wel of die hele hitlijst uit slecht covers (er zou een bond tegen slechte covers moeten bestaan) en samples en weinig echt oorspronkelijk, eigen materiaal.

De meeste echte danceliefhebbers hebben ook een enorme hekel aan al die domme covertjes. Dat er suffe producers zijn a la Jan Wayne kunnen we helaas niet verhelpen.

We hebben het bij rock ook niet over Kane of Di-Rect

[Dit bericht is gewijzigd door Hexagon op 30-12-2003 12:30]

dinsdag 30 december 2003 @ 13:25:54 #108
41067 MostHateD
not mutch 2 say
pi_15823008
who gives a fuck of er nou POPULAIRE klassiekers komen...
als er binnen house maar klassiekers zijn, dan is er toch niets om over te zeuren?
ik denk niet dat dance ooit zo populair word als queen (hoogstends trance, maar dat vind ik geen muziek...dan klinkt het nog beter als ik diaree heb)
[url=http://home.wanadoo.nl/i_kilicoglu]SITE!![/url]
  dinsdag 30 december 2003 @ 14:33:05 #109
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_15825242
quote:
Misschien een wat late reactie, maar ik kan mij toch absoluut niet aan de indruk onttrekken dat de Beatles ook enkele hits hebben gescoord alleen maar omdat hun naam aan het nummer verbonden was.

Verder zag ik nog ergens dat alleen jongeren naar "house" zullen luisteren. Ooit wel eens van Donald Mattern gehoord, ook wel bekend als Junior Vasquez? Die kerel is inmiddels 56 en behoort nog altijd tot de crème de la crème van de producers en remixers van electronische muziek.

Een groot probleem is de commercialisering van enkele stromingen die het "goed doen" in de hitlijsten, zoals *kuch*trance*kuch* en *kots*happy*kots*hardcore*kuch* en de absolute bagger die daardoor tot de muziekindustrie wordt toegelaten ("het verkoopt toch wel, want het is trance"). Hierdoor raakt voor hen die toch al weinig met electronische muziek op hadden het beeld van de scene volledig verstoord en verdwijnt eventueel aanwezige bereidheid tot het verfijnen van hun mening als sneeuw voor de zon. Erg jammer.

dinsdag 30 december 2003 @ 14:40:42 #110
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_15825457
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 04:40 schreef Zander het volgende:
. Terwijl er toch ook genoeg hoogwaardige electronische muziek wordt gemaakt, maar die zie je helaas veel minder in de hitlijsten terug.
Daar ben ik eerlijk gezegd nogal blij om...
Cop killer
Kill them, cop killer
  dinsdag 30 december 2003 @ 14:42:31 #111
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_15825505
quote:
het zal nooit klassiekers voortbrengen..gewoonweg omdat het simpele bagger is en er geen bezieling in zit...
*Proest!!! Ik heb echt medelijden met jouw simpele ziel zeg...
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_15825648
"House music is the universal sound.. so it will always be around.."

Steek dat maar in je zak..

dinsdag 30 december 2003 @ 14:56:01 #113
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_15825923
Persoonlijk vind ik House muziek en vooral de trance-achtige deuntjes erg leuk... in een disco. Op de radio hoor ik alleen BOEM BOEM BOEM BOEM. Tja, zo wordt het geen klassieker.

Pullover van Speedy J is in feite niets anders dan een doorlopende beat loop en een synthpiepje dat non-stop piep pieuuu pieu doet. In het house genre is het een klassieker, maar ik zie zoiets eigenlijk nooit in de radi 20 top 2000 verschijnen. Zelfs als de jaren 90 house liefhebbers zelf een jaar of 50 zijn geworden en naar radio 2 luisteren.

Je kunt het gewoon niet vergelijken met Queen ofzo. Je kunt klassieke muziek ook niet vergelijken met popmuziek. Appels, bananen en peren.

Wat wel frappant is, is dat in de veronica lijstjes -die toch vooral 15 to 30 als luisteraar hebben- toch nummers uit begin jaren 70 instaan. Dat moeten toch de klassiekers zijn lijkt me, want het gros van de stemmers was toen nog niet of net geboren.

Je kunt mijns inziens dan ook over een echte klassieker spreken als een liedje ouder dan 15 jaar is en in zo'n lijstje voorkomt. House is nog te jong om over klassiekers te spreken. Pas als mensen het over 20 jaar nog over Pullover hebben, dan pas is het een echte klassieker.

Religie maakt meer kapot dan je lief is
  dinsdag 30 december 2003 @ 15:19:00 #114
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_15826672
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:56 schreef Vamos het volgende:
Je kunt mijns inziens dan ook over een echte klassieker spreken als een liedje ouder dan 15 jaar is en in zo'n lijstje voorkomt. House is nog te jong om over klassiekers te spreken.
Daar ga je toch mist in....een artiest als Juan Atkins heeft al techno-klassiekers gereleased vanaf 1985. Niet voor niks is het meest recente techno topic vernoemt naar zijn 18 jaar oude Model 500.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_15827740
quote:
Pullover van Speedy J is in feite niets anders dan een doorlopende beat loop en een synthpiepje dat non-stop piep pieuuu pieu doet. In het house genre is het een klassieker,
Waarom noemt iedereen altijd "Pullover" van Speedy J ?????

Dat is een DJ Tool geen normale house/techno plaat (!!).

Pak dan "Krekc" of beter "Evolution".

dinsdag 30 december 2003 @ 15:56:49 #116
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_15827936
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:50 schreef Circuitbreaker het volgende:

[..]

Waarom noemt iedereen altijd "Pullover" van Speedy J ?????

Dat is een DJ Tool geen normale house/techno plaat (!!).

Pak dan "Krekc" of beter "Evolution".

Pullover is jaren ouder dan Krekc en heeft enkele weken in de top 40 gestaan. Dat laatste kan ook van Evolution niet gezegd worden. Daarom wordt Pullover genoemd. En het is inderdaad geen normale technoplaat, het is een technoklassieker

Owja, elke plaat is een DJ tool want zonder platen is een DJ nergens natuurlijk. Goed gereedschap is het halve werk, aldus mijn tweede cliché van formaat in dit topic.

dinsdag 30 december 2003 @ 15:59:01 #117
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_15828011
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:19 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Daar ga je toch mist in....een artiest als Juan Atkins heeft al techno-klassiekers gereleased vanaf 1985. Niet voor niks is het meest recente techno topic vernoemt naar zijn 18 jaar oude Model 500.

De 'house' zoals we die nu kennen kwam toch echt pas in de top 40 begin jaren 90. Alhoewel Gat Decor enzo ook wel hier toe gerekend kan worden , dus maak er maar eind jaren 80 van dan
Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_15828026
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:56 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Pullover is jaren ouder dan Krekc en heeft enkele weken in de top 40 gestaan. Dat laatste kan ook van Evolution niet gezegd worden. Daarom wordt Pullover genoemd. En het is inderdaad geen normale technoplaat, het is een technoklassieker

En tegenwoordig zelfs een productie waarvan Jochem Paap had gewild dat hij hem nooit uitgebracht had. Ik geloof dat ie knetterleip wordt iedere keer van de SpeedyJ/Pullover asociatie.
pi_15828101
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:59 schreef Vamos het volgende:

[..]

De 'house' zoals we die nu kennen kwam toch echt pas in de top 40 begin jaren 90. Alhoewel Gat Decor enzo ook wel hier toe gerekend kan worden , dus maak er maar eind jaren 80 van dan

Gat Decor = 92?
pi_15828159
quote:
Je kunt het gewoon niet vergelijken met Queen ofzo. Je kunt klassieke muziek ook niet vergelijken met popmuziek. Appels, bananen en peren.
Maar dat weerhoudt jullie rock frusti's er niet van jullie muziek superieur te vinden vergeleken met house/techno terwijl jullie posts keer op keer aangeven dat jullie niets van house/techno begrijpen en ook geen enkele moeite doen om je erin te verdiepen. Het enige wat voor jullie interessant is, is dergelijke muziek zoveel mogelijk omlaag halen, wat ik erg goedkoop vind.
pi_15828248
Ik heb even geen zin om al de bovenstaande posts door te nemen.. Maar is iedereen het er eigenlijk al over eens wat de definitie is van 'klassieker' ?

dinsdag 30 december 2003 @ 16:08:09 #122
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_15828295
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:59 schreef Vamos het volgende:

[..]

Sorry maar kun je 'house zoals we die nu kennen wat' wat concreter definieren?
Klassieke house artiesten zoals Ron Hardy waren al in 1985 bezig met houseplaten te draaien in de Chicago scene.
quote:
Ron Hardy was the first Chicago Radio DJ who played House on air. Without this legendary DJ House Music could never explode so fast... He died very early.
Cop killer
Kill them, cop killer
  dinsdag 30 december 2003 @ 16:09:30 #123
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_15828330
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 16:06 schreef Omkron het volgende:
Ik heb even geen zin om al de bovenstaande posts door te nemen.. Maar is iedereen het er eigenlijk al over eens wat de definitie is van 'klassieker' ?

Nee, en daarom is deze discussie eigenlijk al een verloren zaak...
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_15828353
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 16:09 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Nee, en daarom is deze discussie eigenlijk al een verloren zaak...

pi_15829142
Ik heb net even de lijst doorgenomen van de FP. Het probleem is gewoon dat de radiostations de mensen 'muzikaal' dom houden. Commerciele shit wordt teveel op de radio gedraaid, als dat 'format' de komende jaren stand zal houden vrees ik dat er dus nooit 'house' klassiekers in de lijsten zullen komen.
pi_15829199
Je zou toch eigenlijk precies dezelfde vraag kunnen stellen over rap/hiphop?
Blijkbaar zijn andere stijlen dan rock gewoon inferieur :\
  dinsdag 30 december 2003 @ 16:39:24 #127
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_15829319
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 14:33 schreef Curchulain het volgende:
Misschien een wat late reactie, maar ik kan mij toch absoluut niet aan de indruk onttrekken dat de Beatles ook enkele hits hebben gescoord alleen maar omdat hun naam aan het nummer verbonden was.
Wakker worden! Kun je dit dan voor welke bekende naam, in welk genre dan ook, wel uitsluiten? Nee inderdaad, dat kan niet. Het is dan ook een non-argument.
En noem eens een nummer dan, waarvoor dat geldt. Obladi Oblada soms (altijd een populair Beatles-haatnummer)? Maar da's nooit een hit of ook maar een single geweest. Toch kent iedereen het. In ieder geval is er geen artiest of band ter wereld waarvan zoveel albumtracks algemeen bekend zijn als van de Beatles.

Nummers die na een generatie nog in algemene 'Aller Tijden' lijstjes staan, zijn altijd stuk voor stuk nummers die hun genre zijn ontstegen. Daarmee bedoel ik dat ook liefhebbers van andere genres zo'n nummer kunnen waarderen. Of dat ook met housenummers gaat gebeuren zal de tijd leren.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 30 december 2003 @ 16:41:03 #128
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_15829375
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 15:59 schreef Omkron het volgende:

[..]

En tegenwoordig zelfs een productie waarvan Jochem Paap had gewild dat hij hem nooit uitgebracht had. Ik geloof dat ie knetterleip wordt iedere keer van de SpeedyJ/Pullover asociatie.

Ja dat is de pech als je een klassieker maakt. Iedereen maakt dan die associatie. Iedereen associeert toch ook Sean Connery met James Bond en Rembrandt met de Nachtwacht? Blijkbaar heeft Jochem daar wat moeite mee. Kan ik me wel voorstellen omdat technisch gezien zijn latere producties wel beter zijn.
pi_15829424
Een dergelijke lijst zou je pas kunnen maken als je daadwerkelijk zou kunnen meten.. met een rating systeem bv.

Dat gaat in de toekomst wel makkelijk worden als je bv. kijkt naar www.live365.com . Daar kun je dus nummers waarderen. En op die manier kun je tot een lijst komen, eventueel maatstavend ten opzichte van de lijst van voorgaande jaren.

dinsdag 30 december 2003 @ 17:01:00 #130
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_15830070
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 16:39 schreef Jane het volgende:

[..]

Wakker worden! Kun je dit dan voor welke bekende naam, in welk genre dan ook, wel uitsluiten? Nee inderdaad, dat kan niet. Het is dan ook een non-argument.

En waar haal jij het dan vandaan dat ik het als argument probeer te gebruiken?
quote:
En noem eens een nummer dan, waarvoor dat geldt. Obladi Oblada soms (altijd een populair Beatles-haatnummer)?
Een nummer dat ik altijd zal blijven associëren met Corky Thatcher... Verder vindt ik het inderdaad niks.
quote:
Maar da's nooit een hit of ook maar een single geweest. Toch kent iedereen het. In ieder geval is er geen artiest of band ter wereld waarvan zoveel albumtracks algemeen bekend zijn als van de Beatles.
Umm... ik ken niet eens alle 11(?) nr. 1 hits die ze gehad hebben. Kan er ook niet wakker van liggen.
quote:
Nummers die na een generatie nog in algemene 'Aller Tijden' lijstjes staan, zijn altijd stuk voor stuk nummers die hun genre zijn ontstegen. Daarmee bedoel ik dat ook liefhebbers van andere genres zo'n nummer kunnen waarderen. Of dat ook met housenummers gaat gebeuren zal de tijd leren.
Elke algemene 'Aller tijden' lijst reflecteert de smaak van de doelgroep van de instantie die de lijst samenstelt. Daarom zijn ze ook allemaal verschillend. Hoe algemener die doelgroep, hoe meer de lijst een afspiegeling ervan wordt en er meer variatie in voorkomt. Het concept van zo'n lijst vindt echter een breder gehoor bij de generatie die in de 60er en 70er jaren is opgegroeid dan bij de generatie van nu. Dat is een, zo niet de, reden waarom er veel nummers uit die tijd in staan.

De tijd zal het dus niet leren, het is een kwestie van tijd.

pi_15830302
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:01 schreef Curchulain het volgende:
Het concept van zo'n lijst vindt echter een breder gehoor bij de generatie die in de 60er en 70er jaren is opgegroeid dan bij de generatie van nu. Dat is een, zo niet de, reden waarom er veel nummers uit die tijd in staan.

De tijd zal het dus niet leren, het is een kwestie van tijd.

Ja precies.. 'toekomstige' demografie speelt natuurlijk ook een rol.
pi_15830364
Waar is Voyage van Yahel, mensen?
pi_15830551
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:10 schreef veldmuis het volgende:
Waar is Voyage van Yahel, mensen?
Die had ik gisteren nog in mijn handen.. Ik had een asbak tekort.. dus heb ik dat er maar van gemaakt.
pi_15830579
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:15 schreef Omkron het volgende:

[..]

Die had ik gisteren nog in mijn handen.. Ik had een asbak tekort.. dus heb ik dat er maar van gemaakt.

Jij bent zo'n hardrocker ofzo? .
pi_15830620
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:16 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Jij bent zo'n hardrocker ofzo? .

Die Hard house fan. No joke.
pi_15830702
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:18 schreef Omkron het volgende:

[..]

Die Hard house fan. No joke.

Dan moet je me ff uitleggen wat er mis is met voyage!
  dinsdag 30 december 2003 @ 17:23:40 #137
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_15830776
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:21 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Was misschien al onherstelbaar beschadigd?

Heb eerlijk gezegd slechts heel vaag ooit een keer van Yahel gehoord...

pi_15830785
quote:

[..]

Tijs Verwest.
pi_15830814
quote:

[..]

owkee... k heb ff wat gemist... maar k denk niet dat hardhouse ook maar enigzins een klassieker 'voort zal brengen' zoals dat zo mooi beschreven staat
pi_15830826
dag pa
pi_15830830
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:23 schreef Omkron het volgende:

[..]

Tijs Verwest.

.
"Ieuhw die plaat komt van triesto, ieuhw dan vind ik m niet koel"
Dat idee? .
pi_15830950
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:25 schreef veldmuis het volgende:

[..]

.
Dat idee? .

K denk dat dat inderdaad het idee erachter was ja... Maar ja... zo helderziend ben ik nou ook weer niet
  dinsdag 30 december 2003 @ 17:29:57 #143
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_15830988
* Nu lekker Plus 8 techno klassiekers aan het luisteren is...

FUSE - stac
Speedy J - Beam me up!
Utdu - Between the mirrors
Plastikman - spastik
sysex - cr acid trax 1
born under a rhyming planet - analogue heaven
plastikman - krakpot

Allemaal classics!!! Wat dachten jullie van house klassiekers als LFO of Sweet Excorsist, een van de eerste warp releases??

[Dit bericht is gewijzigd door HAL9000S op 30-12-2003 17:31]

Cop killer
Kill them, cop killer
pi_15831018
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:25 schreef veldmuis het volgende:

[..]

.
Dat idee? .

Nee.. dat is het niet denk ik.. Want tiesto heeft dus Delerium - Silence geremixed.. en dat nummer is ongeloofelijk..

Maar dat yahel.. ik weet het niet hoor.. niet echt mijn smaakje.. En eigenlijk ik een beetje op de tiesto generatie.. De meesten hebben een beetje onderontwikkelde smaak en durven niet verder te luisteren dan hun oor reikt.

pi_15831059
Owja, vergeten.
Rank 1 - Airwave.
pi_15831081
-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door Omkron op 30-12-2003 17:38]

pi_15831119
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:31 schreef veldmuis het volgende:
Owja, vergeten.
Rank 1 - Airwave.
vin je da coowl
pi_15831170
-knip-

[Dit bericht is gewijzigd door veldmuis op 30-12-2003 17:39]

pi_15831188
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:34 schreef Isilwen_Telemnar het volgende:

[..]

vin je da coowl

Die originele is mooi ja .
pi_15831242
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:35 schreef veldmuis het volgende:

[..]

prijzen/waar afhalen? .

Bookmark het adres.. want ik ga de link weer gelijk weghalen. Contact gegevens staan onderin.
pi_15831244
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:36 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Die originele is mooi ja .

owkee... dan zal k me daar bij moeten neerleggen... ow wat ben ik lullig... af en toe... kan ook lief zijn hoor... denk ik
pi_15831342
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:37 schreef Omkron het volgende:

[..]

Bookmark het adres.. want ik ga de link weer gelijk weghalen. Contact gegevens staan onderin.

Heb ik ook maar even knip gedaan .
Als ik het niet vergeet gooi ik binnekort wel een mailtje jou kant op .
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:37 schreef Isilwen_Telemnar het volgende:

[..]

owkee... dan zal k me daar bij moeten neerleggen... ow wat ben ik lullig... af en toe... kan ook lief zijn hoor... denk ik

Je zal wel moeten, als adoptiekindje .
pi_15831390

Ja das waar... anders word ik vast in één of ander donker hok opgesloten tot na oud en nieuw... hangt dr natuurlijk vanaf wat je van plan bent

pi_15831462
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:41 schreef Isilwen_Telemnar het volgende:

Ja das waar... anders word ik vast in één of ander donker hok opgesloten tot na oud en nieuw... hangt dr natuurlijk vanaf wat je van plan bent

Tssk leer eens quoten joh .
En om deze slowchat te beeindigen, ik ga eten!
pi_15831497
Is goed veldmuis.. kijk maar een beetje rond.. ik lees het wel in mijn email..

Thanx voor de -knip-

pi_15831500
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:43 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Tssk leer eens quoten joh .
En om deze slowchat te beeindigen, ik ga eten!

zo beter.... nou eetse
pi_15831529
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 16:03 schreef Circuitbreaker het volgende:

[..]

Maar dat weerhoudt jullie rock frusti's er niet van jullie muziek superieur te vinden vergeleken met house/techno terwijl jullie posts keer op keer aangeven dat jullie niets van house/techno begrijpen en ook geen enkele moeite doen om je erin te verdiepen. Het enige wat voor jullie interessant is, is dergelijke muziek zoveel mogelijk omlaag halen, wat ik erg goedkoop vind.

Dat is idd iets waar ik me erg aan kan irriteren. Je kunt ze het beste negeren terwijl ze wel keer op keer dance-topics vervuilen met hun kortzinnig gezwam
  dinsdag 30 december 2003 @ 17:47:25 #158
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_15831580
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:45 schreef teknomist het volgende:

[..]

Dat is idd iets waar ik me erg aan kan irriteren. Je kunt ze het beste negeren terwijl ze wel keer op keer dance-topics vervuilen met hun kortzinnig gezwam

sta erboven... De gedachte wat deze mensen allemaal moeten missen onder het motto van 'house muziek is simpele rotzooi' tovert een bespottelijke glimlach op m'n gelaat.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_15831729
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:47 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

sta erboven... De gedachte wat deze mensen allemaal moeten missen onder het motto van 'house muziek is simpele rotzooi' tovert een bespottelijke glimlach op m'n gelaat.

Ik sta er zeker boven maar ik ben ook een happer
  dinsdag 30 december 2003 @ 20:03:51 #160
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_15835576
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 16:39 schreef Jane het volgende:
Obladi Oblada soms (altijd een populair Beatles-haatnummer)? Maar da's nooit een hit of ook maar een single geweest.
Toch heb ik die plaat op single gehad (7" op het Apple label). Tijdens een grote opruimwoede van een jaar of 2 geleden heb ik alle ouwe meuk weggegooid (tot op heden spijt van, gezien er erg veel klassiekers tussen zaten).

Om even weer enigszins ontopic te gaan: Elektronische muziek zal de komende jaren een steeds grotere rol gaan spelen. Je ziet dat in alle genres de elektronica bijna niet meer is weg te denken. Als we Max Mathews (Professor op Stanford en ontwikkelaar van de eerste computergebaseerde synthesizer) mogen geloven zal rond 2010 bijna alle muziek door elektrische circuits worden gegenereerd. Zoals het er nu naar uitziet zou hij wel eens gelijk kunnen hebben. Housemuziek is in ieder geval een enorme impuls voor deze ontwikkelingen.

pi_15836300
quote:

[..]

Rock is meer luistermuziek voor thuis (of op een zompig grasveld in de regen), terwijl house echte dansmuziek is, gemaakt om in clubs te worden gedraaid. Veel houseliefhebbers luisteren niet naar de radio of ze luisteren hele andere zenders dan de rockfans. Hetgeen op de radio wordt gedraaid is namelijk vaak middle-of-the-road of extreme bagger en de echt goede nummers verschijnen slechts in gelimiteerde opgaven. Af en toe breekt er wel eens een goede plaat door, alleen raakt deze ondergesneeuwd door de goedkope ripoffs van anderen (er valt namelijk verdomd veel geld te verdienen met deze muzieksoort). Daarnaast is veel house totaal niet geschikt om op de radio te worden gedraaid, omdat het te abstract is. In een club komt zo'n plaat helemaal tot z'n recht en gaat de zaal volledig los, op de radio klinkt dezelfde plaat als klereherrie.

Je hebt helemaal gelijk, MSXUser. Ik draai zelf bij een lokale omroep (Salsa Radio in Papendrecht), en draai juist de dingen die je nauwelijks en meestal nooit hoort op de radio. Bij een lokale omroep kan dat wel.
Wat draai ik dan? Ik draai in het eerste uur van m'n show onbekende funk, soul en disco (Zulema, Keni Burke, Maxine Singleton, Change enzovoort). Omdat dit beter in het gehoor ligt, levert dit weinig problemen op, zelfs niet vanwege de lengte (vaak 5 minuten of meer).
In het tweede uur draai ik houseproducties in een aantal verschillende stijlen. Je merkt dat dit slecht overkomt (met als grote reden de bestemming voor de dansvloer). Platen zijn lang, ik draai ze dus ook niet helemaal, of ik praat over de baslijn in het begin heen. Ik probeer met mijn muziekkeuze anders te zijn dan de meeste grote radiobroeders, jammer dat dat toch niet zo gewaardeerd wordt. Ik kies - om dat helder te maken - niet voor deze muziek om apart te zijn, ik kies ervoor omdat ik er een passie voor heb.
Ik denk dus, om de reden die jij aangeeft, dat house (voorlopig) niet als top 100 allertijden-muziek zal worden opgevat.
pi_15848625
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:29 schreef HAL9000S het volgende:
* Nu lekker Plus 8 techno klassiekers aan het luisteren is...

FUSE - stac
Speedy J - Beam me up!
Utdu - Between the mirrors
Plastikman - spastik
sysex - cr acid trax 1
born under a rhyming planet - analogue heaven
plastikman - krakpot

Allemaal classics!!! Wat dachten jullie van house klassiekers als LFO of Sweet Excorsist, een van de eerste warp releases??

Plus8 rulez...

UTU was dat niet een alias van Ken Ishii ?? Ik denk dat 303 fanaten "Cr acid trax 1" al gauw inruilen voor het snoeiharde "Intruder" Op Plus8 sublabel Probe zijn ook de nodige "tijdloze" tracks uitgebracht.

"FUSE - Train trac" in een remix van Mark "Vapourspace" Gage (vergeet niet diens "Gravitational arch of 10") is ook zwaar

LFO, Nightmares on Wax ("Aftermath" !) en dergelijke zijn , maar wat vind jij eigenlijk van de wat latere Britse techno zoals B12, Stasis en dergelijke ? Van de laatste is trouwens een 2CD met "rare and unreleased" trax uit op Peacefrog. Bij Clone hadden ze 'm in de zaak opstaan en dat viel in goede aarde bij de aanwezigen.

Hopelijk krijgt Peacefrog het voor elkaar een keer de oude Dan Curtin 12"es op Metamorphic te re-releasen, dat zijn ook "techno-klassiekers".

Tenslotte moet ik weer eens spitten in mijn collectie, de laatste Orlando Voorn release "Cruisin" is erg goed, maar hij heeft vroeger ook een aantal platen gemaakt met Juan Atkins o.a. op Metroplex. Die moet ik nodig weer eens afstoffen .

pi_15848799
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 20:24 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, MSXUser. Ik draai zelf bij een lokale omroep (Salsa Radio in Papendrecht), en draai juist de dingen die je nauwelijks en meestal nooit hoort op de radio. Bij een lokale omroep kan dat wel.
Wat draai ik dan? Ik draai in het eerste uur van m'n show onbekende funk, soul en disco (Zulema, Keni Burke, Maxine Singleton, Change enzovoort). Omdat dit beter in het gehoor ligt, levert dit weinig problemen op, zelfs niet vanwege de lengte (vaak 5 minuten of meer).
In het tweede uur draai ik houseproducties in een aantal verschillende stijlen. Je merkt dat dit slecht overkomt (met als grote reden de bestemming voor de dansvloer). Platen zijn lang, ik draai ze dus ook niet helemaal, of ik praat over de baslijn in het begin heen. Ik probeer met mijn muziekkeuze anders te zijn dan de meeste grote radiobroeders, jammer dat dat toch niet zo gewaardeerd wordt. Ik kies - om dat helder te maken - niet voor deze muziek om apart te zijn, ik kies ervoor omdat ik er een passie voor heb.
Ik denk dus, om de reden die jij aangeeft, dat house (voorlopig) niet als top 100 allertijden-muziek zal worden opgevat.

Misschien moet je dan meer naar house/techno platen kijken die meer aansluiten bij die andere platen en dan pas naar de meer pure house/techno platen gaan. Ik denk dan aan bijvoorbeeld Metro Area (house/disco mengeling), John Tejada (zwerft ergens tussen house en techno) of sommige Duitse producties zoals die van Rene Breithbarth. DJ Shufflemaster 's "Re:weekend" 12" is ook geschikt op dat vlak.

Het Belgische Mayaku maakt platen die ook erg bruikbaar zijn als brug, meer funk dan house/techno wel behoorlijk loop-georienteerd, maar misschien wat te lang.

woensdag 31 december 2003 @ 10:43:38 #164
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_15849772
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 20:03 schreef MSXUser het volgende:

Om even weer enigszins ontopic te gaan: Elektronische muziek zal de komende jaren een steeds grotere rol gaan spelen. Je ziet dat in alle genres de elektronica bijna niet meer is weg te denken. Als we Max Mathews (Professor op Stanford en ontwikkelaar van de eerste computergebaseerde synthesizer) mogen geloven zal rond 2010 bijna alle muziek door elektrische circuits worden gegenereerd. Zoals het er nu naar uitziet zou hij wel eens gelijk kunnen hebben. Housemuziek is in ieder geval een enorme impuls voor deze ontwikkelingen.

En weer een beetje offtopic: Dat is nu toch al het geval? Denk bijvoorbeeld aan de electrische (bas)gitaar. Alleen de drums en de vocalen in een rockband zijn nog akoustisch. En bij metal wordt er trouwens al veel gebruik gemaakt van getriggerde drums. Als deze meneer denkt alle muziek 'synthesizer-based' wordt, is die niet goed bij z'n hoofd.
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
pi_15849869
quote:
Op woensdag 31 december 2003 10:43 schreef Manji het volgende:
En weer een beetje offtopic: Dat is nu toch al het geval? Denk bijvoorbeeld aan de electrische (bas)gitaar. Alleen de drums en de vocalen in een rockband zijn nog akoustisch. En bij metal wordt er trouwens al veel gebruik gemaakt van getriggerde drums. Als deze meneer denkt alle muziek 'synthesizer-based' wordt, is die niet goed bij z'n hoofd.
Tja, de geachte professor heeft waarschijnlijk het aandeel electronische muziek sinds ±1960 op een staatje gezet en die lijn gedachteloos doorgetrokken. Bovendien vind ik door electrische circuits gegenereerd iets anders dan versterkt, maar dat zal dan wel aan mij liggen.
  woensdag 31 december 2003 @ 10:59:43 #166
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_15850071
quote:
Op woensdag 31 december 2003 10:48 schreef Litpho het volgende:

[..]

Tja, de geachte professor heeft waarschijnlijk het aandeel electronische muziek sinds ±1960 op een staatje gezet en die lijn gedachteloos doorgetrokken. Bovendien vind ik door electrische circuits gegenereerd iets anders dan versterkt, maar dat zal dan wel aan mij liggen.

Nee daar zit idd wel iets in.
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
  woensdag 31 december 2003 @ 11:05:41 #167
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_15850196
de betere housemuziek is en blijft underground.

Er zijn genoeg klassiekers op housegebied en die zijn naar mijn mening tijdloos (denk aan bijv. Franky knuckles the whistle song) of een oude Kerri Chandler of maw,................

Tja het zal nooit een strijd zijn om de verkoopcijfers wat echter wel speelt in het gewone POP land. Als een houseplaatje nog nooit de underground is ontstegen wilt nog niet zeggen dat het geen ongeloofelijke mooie plaat kan zijn (wellicht met resultaat: gehyped) die de status klassieker makkelijk behaalt, maar ondertussen het oor van de "bovengrondse" luisteraar ontgaat (denk maar aan de oplages van 500 exemplaartjes) en dus niet in de lijstjes voorkomt maar daarintegen wel een dikke klassieker is.

"A brain is like a parachute, it only functions when it's open" FRANK ZAPPA
pi_15850635
quote:
Op woensdag 31 december 2003 09:04 schreef Circuitbreaker het volgende:

[..]

Misschien moet je dan meer naar house/techno platen kijken die meer aansluiten bij die andere platen en dan pas naar de meer pure house/techno platen gaan. Ik denk dan aan bijvoorbeeld Metro Area (house/disco mengeling), John Tejada (zwerft ergens tussen house en techno) of sommige Duitse producties zoals die van Rene Breithbarth. DJ Shufflemaster 's "Re:weekend" 12" is ook geschikt op dat vlak.

Het Belgische Mayaku maakt platen die ook erg bruikbaar zijn als brug, meer funk dan house/techno wel behoorlijk loop-georienteerd, maar misschien wat te lang.

Bedankt voor de tips. Ik ga op zoek naar Rene B en Mayaku. Die anderen ken ik al Ik probeer natuurlijk aan te sluiten op het uur ervoor, ik open meestal met een vocal/funky houseplaat.
pi_15850858
om het maar even te onderstrepen ja, de 'housemuziek' die de gemiddelde casual mainstream muziekconsument (niks mis mee trouwens) te horen krijgt, of dat wat je al jaren in uitgaansgelegenheden hoort is maar een beperkte selectie van wat er allemaal aan electronische muziek verkrijgbaar is.. ik denk gewoon dat het een genre is met erg veel potentie dat op alle vlakken en in alle kringen steeds meer variatie (zowel qua compositie als klank) en volwassenheid gaat vertonen; dus klassiekers, ja die komen er wel; maar alles op z'n tijd.

als ik dan moest kiezen dan.. ja fuck.. ik heb zoveel goeie platen staan

maar denk b.v ook eens aan tracks van daft punk's homework, zoals around the world; dat kent ook iedereen en z'n broer wel (mits niet 40+ en verstofd ofzo)

woensdag 31 december 2003 @ 11:57:21 #170
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_15851510
quote:
Op woensdag 31 december 2003 11:24 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips. Ik ga op zoek naar Rene B en Mayaku. Die anderen ken ik al Ik probeer natuurlijk aan te sluiten op het uur ervoor, ik open meestal met een vocal/funky houseplaat.

Mayaku is Koenie en compagion op zijn eigen label wallysgrooveworld.
  woensdag 31 december 2003 @ 12:03:03 #171
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_15851646
quote:
Op woensdag 31 december 2003 11:34 schreef riley het volgende:
maar denk b.v ook eens aan tracks van daft punk's homework, zoals around the world; dat kent ook iedereen en z'n broer wel (mits niet 40+ en verstofd ofzo)
een paar nummers op dat album waren al uitgekomen op UMM en Soma records (in 92 en 94 meen ik).
Toen waren ze voor de house mensen al klasieker later geaccepteerd door idd. het album homework.
pi_15852568
de vinyl release incl. alle remixes van burnin' is b.v bijzonder geil

(daar zou ik echt zo 100 eur voor neer pleuren)

woensdag 31 december 2003 @ 12:39:37 #173
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_15852632
quote:
Op woensdag 31 december 2003 12:37 schreef riley het volgende:

met oa. de sneak mixes? die zijn nog wel uit te halen denk ik.
wel een leuke discofunk groover waar Nelly het ook heet van krijgt :-)
pi_15852681
mja of ian pooley's cut up mix
  woensdag 31 december 2003 @ 12:42:45 #175
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_15852710
even offtopic: MOTORBASS PANSOUL is in 96 uitgekomen en dit jaar meen ik als re-release.

voorbeeld van een klassieker dus!

Als jullie hem niet kennen zou ik toch es gaan luisteren

pi_15853451
quote:
Op woensdag 31 december 2003 12:41 schreef riley het volgende:
mja of ian pooley's cut up mix
Ian pooley rules!.. Gisteren de meridian ep gekregen van een oude bekende..

( what's your number )

woensdag 31 december 2003 @ 14:04:04 #177
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_15855324
quote:
Op woensdag 31 december 2003 13:04 schreef Omkron het volgende:

[..]

Ian pooley rules!.. Gisteren de meridian ep gekregen van een oude bekende..

( what's your number )

Since then... heerlijk album maar bij vlagen vindt ik het een beetje soft (ligt aan mij, smaakschommelingen enzo...)

En ik moet toegeven dat ik juist "What's your number" niet heb...

woensdag 31 december 2003 @ 14:06:17 #178
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_15855390
ian pooley whats you're number was uit op Force inc. met op de bkant het nummer you are Joy (athans zingt het meiske).

Idd. Ian pooley heeft goeie dansplaatjes gemaakt wat zelfs het underground gebeuren ver heeft doorbroken (net als daft punk, basement jaxx)

pi_15855430
die smaakschommelingen heb ik ook eigenlijk (ook wel vrij makkelijk op te maken uit m'n vinylcollectie), maar eigenlijk is dat juist een een onwijze pro; althans zo ben ik dat gaan ervaren. ik waardeer echt allerlei genres van electronische muziek , en als je op moment x niet zo'n zin hebt in 5 trage tracks na elkaar zet je even de lekkerste op en switch je daarna over naar iets anders
pi_15856062
Same here.. mijn collectie bestaat echt uit van alles..

Ik ga ff Kings of Tomorrow luisteren.. I'm so grateful..

pi_15857833
quote:
Op woensdag 31 december 2003 12:37 schreef riley het volgende:

bedoel je dat je 'm voor 100 euro wilt kopen? of vind je 'm zo veel waard?

als het eerste het geval is kan je 'm wel kopen

woensdag 31 december 2003 @ 16:09:27 #182
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_15858788
quote:
Op woensdag 31 december 2003 14:07 schreef riley het volgende:
die smaakschommelingen heb ik ook eigenlijk (ook wel vrij makkelijk op te maken uit m'n vinylcollectie), maar eigenlijk is dat juist een een onwijze pro; althans zo ben ik dat gaan ervaren. ik waardeer echt allerlei genres van electronische muziek , en als je op moment x niet zo'n zin hebt in 5 trage tracks na elkaar zet je even de lekkerste op en switch je daarna over naar iets anders
* Curchulain heeft alleen een vinylcollectie op z'n werk (vinylbehang )

Het is vooral CD en in nog grotere mate MP3, uiteenlopend van bossanova en electronic bigband jazz tot gabber en industrial noise DnB... en dan de rest nog uit genres die door sommigen als superieur worden gezien.

pi_15859472
Het probleem met dance is ook dat juist de kwaliteitsmuziek is heel erg ontoegankelijk, monotoon en weird voor velen is - met een aantal uitschieters natuurlijk zoals Prodigy, Daft Punk, Chemical Brothers etc. Dat is de reden dat dit soort muziek een beetje onder de oppervlakte blijft hangen en maar bij een select groepje populair is.

Kwalitatief goede pop- en rockmuziek is vaak ook toegankelijk... denk maar aan The Beatles, The Who etc. Dat is de reden dat dance waarschijnlijk nooit tussen de Queens en de Rolling Stones komt staan - ondanks dat het een heel ander genre betreft.

Ik weet dus ook niet zo zeker of dit over 10 a 20 jaar anders zal zijn.

woensdag 31 december 2003 @ 17:07:51 #184
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_15860683
quote:
Op woensdag 31 december 2003 16:32 schreef teknomist het volgende:
Het probleem met dance is ook dat juist de kwaliteitsmuziek is heel erg ontoegankelijk, monotoon en weird voor velen is - met een aantal uitschieters natuurlijk zoals Prodigy, Daft Punk, Chemical Brothers etc. Dat is de reden dat dit soort muziek een beetje onder de oppervlakte blijft hangen en maar bij een select groepje populair is.

Kwalitatief goede pop- en rockmuziek is vaak ook toegankelijk... denk maar aan The Beatles, The Who etc. Dat is de reden dat dance waarschijnlijk nooit tussen de Queens en de Rolling Stones komt staan - ondanks dat het een heel ander genre betreft.

Ik weet dus ook niet zo zeker of dit over 10 a 20 jaar anders zal zijn.

Nou ga je er van uit dat de muziek van de Beatles, The Who, Queen en de Stones kwalitatief goed is. Is dat wel zo? En gaat zo'n lijst überhaupt wel over kwaliteit?
  woensdag 31 december 2003 @ 19:41:06 #185
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_15864931
wellicht een idee nl. een topic. wat vind jij nu een echte houseclassic?
pi_15865042
quote:
Op woensdag 31 december 2003 15:32 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

bedoel je dat je 'm voor 100 euro wilt kopen? of vind je 'm zo veel waard?

als het eerste het geval is kan je 'm wel kopen

de release met alle remixes, stel ik zou die ergens zien staan voor 100 eur (het kan vast cheaper.. moet wel een keer gerepressed zijn), dan tel ik ze er denk ik wel voor neer. gewoon hup, kopen. klaar
pi_15888983
quote:
Op woensdag 31 december 2003 19:45 schreef riley het volgende:

[..]

de release met alle remixes, stel ik zou die ergens zien staan voor 100 eur (het kan vast cheaper.. moet wel een keer gerepressed zijn), dan tel ik ze er denk ik wel voor neer. gewoon hup, kopen. klaar

ik heb de release met remixes van Ian Pooley, Slam en 2 Sneak Remixes, en 't origineel natuurlijk en ik wil 'm dan ook wel verkopen, normaal gesproken niet, ik draai die plaat wel vaak (vooral de DJ Sneak Main Mix met die prachtige vocale sample)

als je echt interesse hebt moet je maar ff een mailtje sturen, de plaat is nog in goede staat

pi_15895863
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 16:34 schreef Omkron het volgende:
Ik heb net even de lijst doorgenomen van de FP. Het probleem is gewoon dat de radiostations de mensen 'muzikaal' dom houden. Commerciele shit wordt teveel op de radio gedraaid, als dat 'format' de komende jaren stand zal houden vrees ik dat er dus nooit 'house' klassiekers in de lijsten zullen komen.
Doet de radio niet, doen de mensen zelf. D'r is niemand die mensen verplicht naar de radio te luisteren. Dat veel mensen gedachteloos naar de radio luisteren en dan die 'shit' kopen, komt simpelweg omdat muziek ze niet voldoende interesseert om zich d'r echt in te verdiepen, voor die mensen is muziek alleen maar achtergrond, en af en toe iets om naar te luistern.
pi_15901429
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 11:27 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Doet de radio niet, doen de mensen zelf. D'r is niemand die mensen verplicht naar de radio te luisteren. Dat veel mensen gedachteloos naar de radio luisteren en dan die 'shit' kopen, komt simpelweg omdat muziek ze niet voldoende interesseert om zich d'r echt in te verdiepen, voor die mensen is muziek alleen maar achtergrond, en af en toe iets om naar te luistern.

Maar is dat nu eigenlijk zo'n grote ramp? Je kunt niet overal een kenner van zijn en alles wat diep en moeilijk is waarderen... Ik luister naar diepe en ontoegankelijke muziek maar op het gebied van films kom ik niet verder dan wat beschikbaar is in de locale DVD-boer.
pi_15915219
Ik vind 't niet erg hoor. Moeten de mensen vooral zelf weten waar ze naar luisteren. Doe ik ook. Luister nooit naar de radio, omdat ik dan teveel hoor wat ik niet leuk vind. Daarom heb ik ook zoveel CDs, kan ik lekker draaien wat ik leuk vind.
Ik reageerde alleen maar op iemand die vond dat 't allemaal de schuld van de radio was, en dat is het dus niet. Vrije markt en zo.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 00:00:50 #191
15600 BB-King
Long live the King!
pi_15915811
Tuurlijk, heel veel klassiekers heeft de house-scene opgeleverd.

Kom alleen toevallig niet op de namen.

Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_15921448
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 00:00 schreef BB-King het volgende:
Tuurlijk, heel veel klassiekers heeft de house-scene opgeleverd.

Kom alleen toevallig niet op de namen.

Niemand is het er over eens wat de definitie is van 'klassieker' en dan kom jij met deze reactie aan zetten...?

[Dit bericht is gewijzigd door Omkron op 03-01-2004 10:42]

pi_15922663
quote:
Op woensdag 31 december 2003 11:24 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Misschien beter om Rene B door SCSI-9 te vervangen. Rene B is eigenlijk meer een house/techno/minimal mengeling, hoewel zijn platen een stuk toegankelijker zijn dan zeg een Ricardo Villalobos.

SCSI-9 is russische laptop techhouse ofzo (voor de hokjes fans onder ons). De "Digital summer" 12" op Force Inc. is IMHO een klassieker. Een track (de titeltrack) gaat bijna de Metro Area kant op, een andere meer tech house en de laatste track richting minimal maar dan niet de "reduced" variant. Wat mij betreft een vrij toegankelijke 12" (NB nergens goedkoop of makkelijk) en wel een aanrader.

pi_16350674
met house bedoel je zeker ook Techno, trance, etc?

Dan moet je eens kijken naar nrs van DJ Tiesto. Hij was de eerste DJ die de trance en techno muziek naar het niveau van de pop-muziek bracht. Ook Sensation ( groot trance event voor de mensen die dat niet weten ) is al een klassieker, alleen is dat niet echt maar 1 nummer.

FF wat 2 unlimited betreft en al die andere house muziek van rond die tijd: UBER SCHIJT, tering muziek van het ergste soort. En die gabber muziek en hardcore is ook niet te pruimen.

Inderdaad Cafe del mar is heel erg rlxd, maar ik vind het niet het best nr dat er is .

Wees eens stil...
pi_16351737
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 21:25 schreef Mosselman het volgende:

FF wat 2 unlimited betreft en al die andere house muziek van rond die tijd: UBER SCHIJT, tering muziek van het ergste soort. En die gabber muziek en hardcore is ook niet te pruimen.

zegt de Mosselman
  zaterdag 17 januari 2004 @ 22:47:28 #196
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16353003
En what about Sadness, van Enigma? Dat lijkt me ook wel een behoorlijke classic. Die vindt m'n pa zelfs goed, en daar hoef je echt niet met Speedy J. bij aan te komen .

bij mij trouwens ook niet

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_16353331
Stond er eigenlijk een House nummer in de Top2000? Zodra er daar eentje in staat, mag je hem van mij wel tot klassieker bombarderen. Voor mij hoeft het zeker niet.
'Who needs Information, just give me confirmation'. RadioParadise | http://www.radioparadise.com/
pi_16353390
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 22:58 schreef ChiPMaN het volgende:
Stond er eigenlijk een House nummer in de Top2000? Zodra er daar eentje in staat, mag je hem van mij wel tot klassieker bombarderen. Voor mij hoeft het zeker niet.
Is iets pas een klassieker als iets in de Top2000 staat? Laat me niet lachen. Die lijst weert house muziek.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zaterdag 17 januari 2004 @ 23:28:50 #199
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16354136
En wat dachten we van Moby?
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_16355416
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 23:28 schreef Kwark het volgende:
En wat dachten we van Moby?
Moby is niet echt house he, maar wel goed soms idd
Wees eens stil...
  zondag 18 januari 2004 @ 00:40:01 #201
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16355652
quote:
Op zondag 18 januari 2004 00:29 schreef Mosselman het volgende:

[..]

Moby is niet echt house he, maar wel goed soms idd

Nou ja, Go en Feeling so real zouden best wel eens klassiekers kunnen worden, en dat lijkt me toch wel house. Of nie?
pi_16356777
quote:
Op zondag 18 januari 2004 00:40 schreef Kwark het volgende:

[..]

Nou ja, Go en Feeling so real zouden best wel eens klassiekers kunnen worden, en dat lijkt me toch wel house. Of nie?

dat zou ik nader moeten bestuderen ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord .

Rock muziek en zo is gewoon populair omdat het echt te onderscheiden is van andere muziek. Kijk naar U2, dat is toch heel wat anders dan de beatles bijvoorbeeld terwijl je DJ jurgen en Marco V niet kan onderscheiden.

Wees eens stil...
pi_16360944
quote:

Dan moet je eens kijken naar nrs van DJ Tiesto. Hij was de eerste DJ die de trance en techno muziek naar het niveau van de pop-muziek bracht. Ook Sensation ( groot trance event voor de mensen die dat niet weten ) is al een klassieker, alleen is dat niet echt maar 1 nummer.

Tiesto en techno in 1 zin noemen is in mijn ogen vloeken in de kerk. Tiesto heeft helemaal niets met techno te maken, wat dat aangaat zou ik sterk aanraden om je eens serieus in het genre te verdiepen, wat al beduidend langer bestaat dan trance.

Dat hij in zijn sets ook techno draait (en dan alleen de hits die hij niet zelf bedenkt, maar van anderen "afkijkt") is een ander verhaal.

Iemand als Orlando Voorn (Fix - Flash) of Speedy J, dat zijn Nederlandse technonamen.

pi_16360975
quote:
Op zondag 18 januari 2004 01:29 schreef Mosselman het volgende:

[..]
Rock muziek en zo is gewoon populair omdat het echt te onderscheiden is van andere muziek. Kijk naar U2, dat is toch heel wat anders dan de beatles bijvoorbeeld terwijl je DJ jurgen en Marco V niet kan onderscheiden.

Daar noem je typisch een tweetal weinig interessante namen om te beginnen. Dat je kennelijk te weinig verstand hebt van de muziek geeft meer over jezelf aan. Zet bijvoorbeeld The Advent en Marco Bailey naast elkaar, dat lijkt me toch best eenvoudig.
pi_16364569
quote:
Op zondag 18 januari 2004 10:26 schreef drexciya het volgende:

[..]

Daar noem je typisch een tweetal weinig interessante namen om te beginnen. Dat je kennelijk te weinig verstand hebt van de muziek geeft meer over jezelf aan. Zet bijvoorbeeld The Advent en Marco Bailey naast elkaar, dat lijkt me toch best eenvoudig.

Ik ben niet dom . Ik ga niet 2 namen noemen die je wel van elkaar kan onderscheiden he anders maak ik helemaal geen punt. Je bent namelijk niet echt goed bezig als je je eigen standpunt onderuit gaat halen met tegen argumenten voor wat je zelf typt. Ik heb inderdaad ook best veel schijt aan muziek, ik download het alleen om te luisteren, kan me verder niet schelen wie het gemaakt heeft.
Wees eens stil...
  zondag 18 januari 2004 @ 13:52:14 #206
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_16365077
quote:
Kijk naar U2, dat is toch heel wat anders dan de beatles bijvoorbeeld terwijl je DJ jurgen en Marco V niet kan onderscheiden.
Nee maar als je bijvoorbeeld

surgeon-rude66
nukubus-bangkok impact
luke eargoggle-2 many DJ's
Abfahrt Hinwil-Adult
Alec Empire-Amon Torbin
Anthony Rother Arovane
Arpanet-Autobot
Aux88-Catnip
Chicks on Speed-Chris Clark
Christian Morgenstern-Cybotron
daedelus-Daniel Bell
Digital Primate-DMX Crew
Dopplereffect-Ectomorph
FUSE-Funkstorung
I-F-Isan
Ken Lazlo-Kevon Yost
Kid606-Kraftwerk
Lab Rat XL-Le syndicat electronique
Legowelt-Lemon8
LFO-Little Computer People
Los Hermano Rodriguez-Loudboxer
Machinedrum-Macho cat garage
Manitoba-Marco Carola
Mark-Broom
Aurora-Mile Plateax
Monolake-Orgue Electronic
Paul Kalbrenner-Pimpshifter
Plastikman-Polarius
Porn Darsteller-Posthuman
Poserslaves-Proswell
Radioactiveman-Richard Devine
Rude66-Senor Coconot
Sexgrops-Shifted Phases
Soviets-Speedy J
Squadra Blanco-Swayzak
The other peoples Place-The youngsters
Tomcats in tokyo-transparant sound
Umek-Underground Resistance
Wighnomy Brothers-X-Plain

neemt dat is stukken makkelijker te onderscheiden van elkaar dan welke rockcombi dan ook...zoals drexciya al aangaf ligt dat meer aan jouw eigen kennis dan aan de muziek zelf

Cop killer
Kill them, cop killer
  zondag 18 januari 2004 @ 21:01:48 #207
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_16377189
quote:

[..]

Als jij Tiësto een pionier op dat gebied vindt ben je een paar jaar te laat uit je grot gekropen. Ook al is het überschijt, 2 Unlimited was eerder, de hele Eurodance crap was gewoon eerder. Ook Moby was met Go en Feeling so real meer pionier dan Tiësto ooit zal zijn. Dan hebben we nog de ravenummers van Marusha, U96 (Das Boot e.a.) en Westbam (The Mayday anthem, wie kent het niet?), alsmede de trancy rave van Jam & Spoon (Right in the night e.a.). Korter geleden: Paul Van Dyk en Sash! Sure, Tiësto is best een slimme jongen, maar geen pionier.

Enne, als je nog nooit van Go en Feeling so real hebt gehoord... shame on you. Zeker in de top 10 van kandidaat-klassiekers.

pi_16394144
quote:

[..]

dat zou ik nader moeten bestuderen ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord .

maandag 19 januari 2004 @ 14:54:14 #209
80134 phreaky_professor
DnB-Addicts Crew®
pi_16395961
quote:
Op zondag 18 januari 2004 13:52 schreef HAL9000S het volgende:
Nee maar als je bijvoorbeeld

...

neemt dat is stukken makkelijker te onderscheiden van elkaar dan welke rockcombi dan ook...zoals drexciya al aangaf ligt dat meer aan jouw eigen kennis dan aan de muziek zelf

Zoek de verschillen tussen:

Alec Empire - "low on ice"
DJ Amok - "I don't love this fxxking bitch"

[edit]
Ik stem op Model 500 - "sound of stereo". Hoe bedoel je een oudje! (1987)

[Dit bericht is gewijzigd door phreaky_professor op 19-01-2004 14:56]

Ceci n'est pas une signature.
pi_16396966
Ik heb dit topic helemaal gemist in de kerstvakantie

Ooit klassiekers? Tja, er is al veel genoemd wat er mijns inziens mee te maken heeft, waarom het nooit echt wat zal worden.

* de segregatie in hokjes (zo heeft een trancer andere klassiekers als een technohead en een clubber weer andere)
* hoe lang het bekend is (begonnen rondom 1985, pas bekend vanaf begin jaren '90)
* stemmen "wij" housers wel mee op dat soort lijstjes? waarvoor? als er nou nog eens een SERIEUZE dancelijst zou komen, en dus niet één zoals op ID&T kortgeleden was, dan zou er mogelijk nog eens gestemd worden, op een lijst waarbij je toch al weet dat als je het gaat luisteren je veel rock etc hoort, wat in de ogen van housers natuurlijk weer absolute is, waarom zou je dan gaan stemmen
* de mogelijke klassiekers vallen nou juist niet in het mainstream gedeelte.

Laten wij lekker onze klassiekers (van Jaydee tot Plastikman, van Jam & Spoon tot 3 Phase, van Tyree tot Marshall Jefferson, van Kevin Saunderson tot Felix) koesteren en de rest lekker blijven denken van house wat ze er nu van denken en dat is dat er alleen maar Tiesto's etc, in de housewereld zijn

House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
  maandag 26 januari 2004 @ 04:15:22 #211
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16586941
Felix - Don't you want me

Olive - You're not alone

pi_16587069
Ik vind Sensation Theme 2003 een hele goede kanshebber. Maar das heel persoonlijk natuurlijk

Die gaat in ieder geval met mij mee de toekomst in .. al komt dat ook door een emotionele binding met het nummer.

maandag 26 januari 2004 @ 07:49:55 #213
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_16587346
quote:
Als je kijkt naar de lijstjes die door veel mensen als all-time klassiekers worden benoemt valt op dat er praktisch alleen rock/metal in staat. Voor een deel is dat te verklaren omdat dit nou eenmaal de heersende muziekstroming was afgelopen paar decennia.
Maar aangezien house tegenwoordig een grote rol speelt onder de hedendaagse (voorral jonge) bevolking, zou het dan niet mogelijk zijn dat over x aantal jaar er ook house nummers opduiken tussen de all-time-classics?

stond no limit van 2 unlimited niet in de top 100 allertijden? (niet dat ik dat nou een goed voorbeeld vind van een klassieker)
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
  maandag 26 januari 2004 @ 07:51:42 #214
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_16587361
wat dacht je van the prodigy - out of space?
of noem je dat niet meer house?
pi_16588050
quote:
Op maandag 26 januari 2004 07:49 schreef Goofup het volgende:
stond no limit van 2 unlimited niet in de top 100 allertijden? (niet dat ik dat nou een goed voorbeeld vind van een klassieker)
Daar heb ik ook aan zitten denken en ik geloof ook nog een nummer van Snap. Wel ergens behoorlijk onderin, maar toch.
Zijn die lijstjes niet ergens online beschikbaar?
Nu ook Zuid Afrika
pi_16588920
Ik weet niet meer van wie het is..
Maar ik vind "Poing" ook wel een klassieker,,,
En "Dont Laugh" van Winx is ook wel een klassieker..
pi_16589379
quote:
Op maandag 26 januari 2004 10:13 schreef Triloxigen het volgende:
En "Dont Laugh" van Winx is ook wel een klassieker..
Rotterdam Termination Source of zo was het toch
Nu ook Zuid Afrika
  maandag 26 januari 2004 @ 11:33:40 #218
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_16590669
quote:
Op maandag 26 januari 2004 10:39 schreef ChAoZ het volgende:

[..]

Rotterdam Termination Source of zo was het toch

Yesyes...

En wat dachten we van "James Brown is dead" van LA Style?

maandag 26 januari 2004 @ 12:50:37 #219
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_16592991
quote:
Op maandag 26 januari 2004 09:19 schreef ChAoZ het volgende:

[..]

Daar heb ik ook aan zitten denken en ik geloof ook nog een nummer van Snap. Wel ergens behoorlijk onderin, maar toch.
Zijn die lijstjes niet ergens online beschikbaar?

rhythm is a dancer (snap) ja. Terwijl ik dat juist een van hun mindere vind Doe maar exterminate ofzo (
*single-cdtje heeft
pi_16593031
Zat klassiekers!
Ik noem Jaydee - Plastic Dreams bv
  maandag 26 januari 2004 @ 12:55:34 #221
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_16593136
the goodmen - "give it up"
zelfs simply red maakte daar gebruik van met hun fairground
  maandag 26 januari 2004 @ 14:39:49 #222
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_16596009
quote:
Op maandag 26 januari 2004 12:55 schreef Goofup het volgende:
the goodmen - "give it up"
zelfs simply red maakte daar gebruik van met hun fairground
Ik vind dat ze er wat anders mee deden... iets waarvoor je in de nor kan belanden na een onderzoek van de zedenpolitie... En het blijft een rooie klootzak (aldus Tony Wilson)
pi_16596256
quote:
Op maandag 26 januari 2004 10:13 schreef Triloxigen het volgende:
Dat zijn juist de nummers waardoor de hele scene niet serieus wordt genomen.
  maandag 26 januari 2004 @ 15:04:52 #224
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16596722
Ik ben trouwens - van huis uit rockfan - bezig een verzamelcd'tje samen te stellen met dance-achtige nummers die ik cool vind. Dit zonder er verder acht op te slaan of bepaalde genres nou wel of niet bij elkaar passen, en of het nou wel of niet "cultureel correct" is oid, gewoon dancemuziek die ik zelf tof vind.

Het voorlopige lijstje so far, in willekeurige volgorde:

Madonna what it feels like for a girl paul oakenfold remix
Prodigy Diesel Power
Faithless Salve Mea
Cygnus X Superstring
Felix Dont you want me
Kane rain down on me Tiësto remix
Moby Go
Underworld Born slippy
Björk Alarm Call
Aphex Twin Windowlicker
Orbital The Box
Massive Attack Unfinished sympathy paul oakenfold remix
KLF 3AM Eternal
Kosheen Hide you
Olive Youre not alone
Avalanches Electricity

Hier zitten ook wel een paar klassiekers tussen denk ik.
Iemand trouwens nog tips? Er zitten hier vast wel experts die adhv dit lijstje een beetje kunnen inschatten wat ik verder nog tof vind .

[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 26-01-2004 15:08]

pi_16596773
quote:
Op maandag 26 januari 2004 15:04 schreef Kwark het volgende:
Chemical Brothers Born slippy
Voor de goede orde... "Born Slippy" is van Underworld.
  maandag 26 januari 2004 @ 15:07:30 #226
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_16596816
quote:
Op maandag 26 januari 2004 15:06 schreef teknomist het volgende:

[..]

Slip of the tongue

maandag 26 januari 2004 @ 16:32:04 #227
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_16599987
quote:
Op maandag 26 januari 2004 15:06 schreef teknomist het volgende:

[..]

Om even in dezelfde corrigerende sferen te blijven... het nummer van Faithless heet "Salva mea"
  maandag 26 januari 2004 @ 16:35:53 #228
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_16600120
Ik mis Das Boot van U96
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  maandag 26 januari 2004 @ 16:38:58 #229
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_16600248
quote:
Op maandag 26 januari 2004 15:04 schreef Kwark het volgende:
Ik ben trouwens - van huis uit rockfan - bezig een verzamelcd'tje samen te stellen met dance-achtige nummers die ik cool vind. Dit zonder er verder acht op te slaan of bepaalde genres nou wel of niet bij elkaar passen, en of het nou wel of niet "cultureel correct" is oid, gewoon dancemuziek die ik zelf tof vind.

Het voorlopige lijstje so far, in willekeurige volgorde:

Madonna what it feels like for a girl paul oakenfold remix
Prodigy Diesel Power
Faithless Salve Mea
Cygnus X Superstring
Felix Dont you want me
Kane rain down on me Tiësto remix
Moby Go
Underworld Born slippy
Björk Alarm Call
Aphex Twin Windowlicker
Orbital The Box
Massive Attack Unfinished sympathy paul oakenfold remix
KLF 3AM Eternal
Kosheen Hide you
Olive Youre not alone
Avalanches Electricity

Hier zitten ook wel een paar klassiekers tussen denk ik.
Iemand trouwens nog tips? Er zitten hier vast wel experts die adhv dit lijstje een beetje kunnen inschatten wat ik verder nog tof vind .

PF Project - Choose life (lijkt voldoende op Born slippy)
Apollo 440 - The man with the harmonica (als tegenhanger van The box)
pi_16600277
quote:
Op maandag 26 januari 2004 15:07 schreef Kwark het volgende:

Slip of the tongue

Een Whitesnake remix die ik niet ken?
  maandag 26 januari 2004 @ 16:39:56 #231
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_16600285
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:39 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Ik vind dat ze er wat anders mee deden... iets waarvoor je in de nor kan belanden na een onderzoek van de zedenpolitie... En het blijft een rooie klootzak (aldus Tony Wilson)

ja, maar het is dus wel een goed voorbeeld dat house een breder begrip is dan de meeste mensen denken.
Ik vind het origineel ook vele malen beter dan wat simply red er mee deed. Niet alleen omdat het gewoon veel beter is, maar ook omdat ik het haat als mensen niet zelf iets kunnen bedenken.
  maandag 26 januari 2004 @ 16:42:24 #232
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_16600367
was eerder vandaag nog zo'n heel out nummer op de radio, van toen house nog house heette Grooveyard : "Mary goes wild"
Da's ook een klassieker
pi_16600420
of Good Life en Big Fun van Inner City, wat een heerlijke klasssiekers
  maandag 26 januari 2004 @ 16:44:44 #234
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_16600438
quote:
Op maandag 26 januari 2004 16:42 schreef Goofup het volgende:
was eerder vandaag nog zo'n heel out nummer op de radio, van toen house nog house heette Grooveyard : "Mary goes wild"
Da's ook een klassieker
Mary go wild... Ik heb 'm niet in m'n top 100 aller tijden staan... beetje zwak in de groove maar een geniale melodie.
pi_16600561
faithless

William orbit - barbers addigio for strings
robert miles - children
grooveyard - mary go wild

I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  maandag 26 januari 2004 @ 16:49:31 #236
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_16600616
en om even in andere house (nl. Drum & Bass) sferen te praten:
Goldie "Inner City Life" (of timeless, zoals die op het album heet)
Roni Size: "Brown Paper Bag", "Share the Fall"
DJ Hype "Super Sharp Shooter"
Aphrodite "Style from the darside"

zwijmel....

pi_16601043
ik ben van mening dat de kwaliteit van house muziek (of trance, wat je wilt) gewoon kwalitatief slechter is, dan andere muziekstromingen (voornamelijk oudere). Helaas geldt dit niet alleen voor de trance muziek van tegenwoordig, maar 99,99% van de muziek die tegenwoordig wordt gemaakt is commerciele onzin (spears, beyonce, minoge etc.) Ik ben benieuwd wat er over 30 jaar gezegd wordt over de muziek van de eerste 10 jaar van deze eeuw. je had the sound of the 60's/ 70's/ 80's en zelfs de jaren 90 had een nieuwe sound (opkomst van de house, wat je mening daarover dan ook is), maar de laatste jaren is de creativiteit ver te zoeken ( er worden zoooo veel covers gemaakt)
pi_16601154
quote:
Op maandag 26 januari 2004 16:59 schreef rooieman het volgende:
ik ben van mening dat de kwaliteit van house muziek (of trance, wat je wilt) gewoon kwalitatief slechter is, dan andere muziekstromingen (voornamelijk oudere). Helaas geldt dit niet alleen voor de trance muziek van tegenwoordig, maar 99,99% van de muziek die tegenwoordig wordt gemaakt is commerciele onzin (spears, beyonce, minoge etc.) Ik ben benieuwd wat er over 30 jaar gezegd wordt over de muziek van de eerste 10 jaar van deze eeuw. je had the sound of the 60's/ 70's/ 80's en zelfs de jaren 90 had een nieuwe sound (opkomst van de house, wat je mening daarover dan ook is), maar de laatste jaren is de creativiteit ver te zoeken ( er worden zoooo veel covers gemaakt)
Je bent typisch iemand die alleen naar de radio luistert
  maandag 26 januari 2004 @ 17:04:43 #239
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_16601208
quote:
Op maandag 26 januari 2004 16:49 schreef Goofup het volgende:
en om even in andere house (nl. Drum & Bass) sferen te praten:
Goldie "Inner City Life" (of timeless, zoals die op het album heet)
Roni Size: "Brown Paper Bag", "Share the Fall"
DJ Hype "Super Sharp Shooter"
Aphrodite "Style from the darside"

zwijmel....

DJ Tee Bee - Stolen documents
Brockie & Ed Solo - Lost bass
Panacea - German engineering
Kemal & Rob Data - Gene sequence

heerlijk... vinnik zeker beter te pruimen dan Aphrodite, en vaak beter dan Roni Size...

maandag 26 januari 2004 @ 17:06:52 #240
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_16601279
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:04 schreef Curchulain het volgende:

[..]

DJ Tee Bee - Stolen documents
Brockie & Ed Solo - Lost bass
Panacea - German engineering
Kemal & Rob Data - Gene sequence

heerlijk... vinnik zeker beter te pruimen dan Aphrodite, en vaak beter dan Roni Size...

ja, maar wel minder toegankelijk voor outsiders (vooral Panacea ). You have to learn how to live in the jungle to survive

[Dit bericht is gewijzigd door Goofup op 26-01-2004 17:09]

maandag 26 januari 2004 @ 17:07:21 #241
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_16601297
quote:
ik ben van mening dat de kwaliteit van house muziek (of trance, wat je wilt) gewoon kwalitatief slechter is, dan andere muziekstromingen (voornamelijk oudere).
Kerel, je weet bij god niet waar je over praat

De muziek die jij als kwalitatief slecht beschrijft (muziek die jij niet eens kunt definieren en beoordeeld aan de hand van totaal niet representatief en tevens oppervlakkige top40 materiaal) heeft heel wat meer persoonlijkheid en diepgang dan jij ooit zult beseffen.

Cop killer
Kill them, cop killer
  maandag 26 januari 2004 @ 17:09:29 #242
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_16601375
quote:
de rock die in de top 40 komt, is dat ook de rock waar jij van uit je dak gaat zo is het ook in de verschillende housestijlen
  maandag 26 januari 2004 @ 17:26:34 #243
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_16602048
quote:
ik ben van mening dat [..]
En ik ben van mening dat jouw mening kant noch wal raakt. Ten eerste hoeft aan een cover geen gebrek aan creativiteit ten grondslag te liggen. Ten tweede is er geen enkel verband tussen airplay en kwaliteit. Ten derde is niet-commercieel zijn en je publiek bereiken een vrijwel ondoenlijke opgave (dus moet je wel de commercie opzoeken). Ten vierde kraak je Beyoncé af en dat vind ik een van de lekkerste vrouwen in de muziekindustrie - niet dat dat er wat mee te maken heeft - die je niet met Britney of Kylie moet gaan vergelijken. Ten vijfde hebben de 60s, 70s en 80s ook een enorme berg covers opgeleverd die ons alleen ([vulzelfin] zij dank) nooit bereikt hebben. Ten zesde was de creativiteit in de 60s, 70s en 80s soms ook ver te zoeken, maar wordt daar gemakshalve overheen gekeken omdat de muziekstijl als superieur wordt beschouwd ten opzichte van de stijl die bekritiseerd wordt.

Amen.

maandag 26 januari 2004 @ 17:32:53 #244
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_16602274
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:06 schreef Goofup het volgende:

[..]

ja, maar wel minder toegankelijk voor outsiders (vooral Panacea ). You have to learn how to live in the jungle to survive

Dat vind ik nog redelijk meevallen omdat er bij de meeste nummers van Panacea die ik ken nog de herkenbare DnB drumritmes aanwezig zijn. 't Is voor sommige mensen alleen een beetje... ja... hard, zeg maar.
  maandag 26 januari 2004 @ 17:34:57 #245
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_16602329
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:32 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Dat vind ik nog redelijk meevallen omdat er bij de meeste nummers van Panacea die ik ken nog de herkenbare DnB drumritmes aanwezig zijn. 't Is voor sommige mensen alleen een beetje... ja... hard, zeg maar.

ik heb thuis "Machine Master" van hem en pas zo'n album van hem geluisterd... de gabber onder de drum & bass (in de zin van hard dan, niet in de zin van creativiteit)
  maandag 26 januari 2004 @ 17:41:19 #246
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_16602517
4 hero "starchaser"
zomaar vergeten te vermelden!

ben benieuwd wat rooieman's mening over dit nummer is (kent ie natuurlijk weer niet
downloaden en effe reactie graag... ben benieuwd

pi_16602627
Ik vind drum & bass eik niet echt onder het kopje 'house' vallen en dat is een understatement.
  maandag 26 januari 2004 @ 17:50:02 #248
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_16602764
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:34 schreef Goofup het volgende:

[..]

ik heb thuis "Machine Master" van hem en pas zo'n album van hem geluisterd... de gabber onder de drum & bass (in de zin van hard dan, niet in de zin van creativiteit)

Industrial noise drum & bass noem ik het altijd maar... zoals ik ook Industrial noise techno heb van Feindflug. Lekker militant.
  dinsdag 27 januari 2004 @ 09:14:00 #249
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_16618121
Perscription underground, balance, cajual,kms,umm, tribal uk/america, murk, shelter,strictly, balihu,peacefrog,defenitive,touche (ned), guidance, glasgow, cutting, ministry of sound, trackmode,nervous, kdj etc...etc....

Over housemuziek gesproken

dinsdag 27 januari 2004 @ 11:22:20 #250
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_16620629
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 09:14 schreef joeplemmens het volgende:
Perscription underground, balance, cajual,kms,umm, tribal uk/america, murk, shelter,strictly, balihu,peacefrog,defenitive,touche (ned), guidance, glasgow, cutting, ministry of sound, trackmode,nervous, kdj etc...etc....

Over housemuziek gesproken

Dat noem ik geen spreken, dat noem ik labels opsommen...
  dinsdag 27 januari 2004 @ 11:52:43 #251
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_16621427
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 11:22 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Op labels komt misschien muziek uit en als je je verdiept in deze labels dan zul je merken dat daar genoeg classics op zijn uitgekomen.
DUH??

[Dit bericht is gewijzigd door joeplemmens op 27-01-2004 11:57]

dinsdag 27 januari 2004 @ 12:02:04 #252
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_16621697
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 11:22 schreef Curchulain het volgende:

[..]

labels kunnen opsommen is een skill die voortkomt uit muziekkennis hebben, lijkt me logisch. Een aantal legendarische labels waar ook vele classics op uitgebracht zijn:
Novamute, Minus, Tresor, Bunker Records, Clone Records, Merck, Warp, Basic Channel, Chain Reaction, Stilleben, Kompakt, Vibrant Music, Ernst etc. etc.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_16622318
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 11:52 schreef joeplemmens het volgende:

[..]

Op labels komt misschien muziek uit en als je je verdiept in deze labels dan zul je merken dat daar genoeg classics op zijn uitgekomen.
DUH??

Maar Wat heeft het dan nog te maken met de discussie?
  dinsdag 27 januari 2004 @ 12:35:15 #254
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_16622466
quote:
house muziek....

dat is bullshit! house is muziek, dat is een feit. Als jij een walvis een vis vindt is het nog altijd een zoogdier en geen vis. Je vindt het niet mooi, omdat het met een computer gemaakt is? vind je een band met een drumcomputer ook geen muziek meer? of een gitaar met crossover geen gitaargeluid meer?
Dat je bij het horen van de term house aan de ongeinspireerde hits in de charts of aan muziek die in bepaalde mainstream clubs gedraaid worden denkt, wil nog niet zeggen dat dat dan de hele scene overlapt.

Aphex Twin is geen Cheeky Girls. Om de extreme verschillen aan te geven

pi_16622506
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 12:35 schreef Goofup het volgende:

Cheeky Girls

iiiiiiii *rilt.
pi_16622515
Dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')