abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15698983
Mensen, wat kan er kapot zijn als de pc niet wilt opstarten:

Je drukt op ON, je moederbord start, dus krijgt stroom, maar de rest doet hij niks, hij laad niks, geen piep, geen beeld, niks.

Wat kan er kapot zijn ?

ne okuyon, bokmu var?
pi_15699000
quote:
Op donderdag 25 december 2003 18:59 schreef saban het volgende:

Wat kan er kapot zijn ?

De rest.
pi_15699007
Alles goed aangesloten? IDE kabels?
De meeste mobo's van tegenwoordig hebben wel lampjes op je mobo, bij bepaalde combinatie is de error te zien.. kun je zien in je boekie
  donderdag 25 december 2003 @ 19:02:47 #4
51849 nXn
Fueled By Bawls
pi_15699029
HDD kapot?
ramm kapot?
cpu kapot?
enz enz enz enz enz enz enz enz
Zeg Maar Niets, Dan Klink Je Wel Zo Intelligent....
pi_15699065
Het is een oude systeem, AMD K6 233mhz, IDE kabels zijn goed aangesloten, alles is goed aangesloten, batterij is vervangen, dus wat kan het zijn ?
ne okuyon, bokmu var?
pi_15699068
Je hebt neem ik aan nog een pc staan? ( of je post dit op iemand anders pc..) haal ff de HD, Geheugen etc. uit die pc die het niet doet.. en douw het in de werkende.. kun je zo alles uitsluiten wat het niet doet..
pi_15699094
quote:
Op donderdag 25 december 2003 19:05 schreef PunisherADF het volgende:
Je hebt neem ik aan nog een pc staan? ( of je post dit op iemand anders pc..) haal ff de HD, Geheugen etc. uit die pc die het niet doet.. en douw het in de werkende.. kun je zo alles uitsluiten wat het niet doet..
De HD kan ik eventueel vervangen, geheugen niet, die is SD, wat ik hier heb is DDR, videokaart kan er ook niet in, deze is AGP terwijl die onboard heeft, en anders PCI sloten, maar geen AGP.
Voeding kan ik ook niet vervangeren, wat ik nu heb is allemaal te nieuw voor die 233mhz.
ne okuyon, bokmu var?
pi_15699198
dit heb ik ook ooit een keer gehad bleek dat mijn processor er niet goed meer opzat
pi_15699223
Als je het geheugen er uit haalt doet je pc het nog wel je krijgt alleen meldingen bij het opstarten dat er te wijnig geheugen is

Of hij gaat piepen

www.flipnet.tk
pi_15699237
als je je geheugen er uit haald doet je pc ook niets meer alleen piepen
pi_15699249
quote:
Op donderdag 25 december 2003 19:00 schreef Conflict het volgende:

De rest.

fotografie FTW
pi_15699265
Maar hij piept ook niet..
ne okuyon, bokmu var?
  donderdag 25 december 2003 @ 19:20:06 #13
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_15699310
Waarschijnlijk is het de cpu... zonder een cpu of doorgebrand cpu doet een moederbord namelijk helemaal niets.

Het zou natuurlijk ook het moederbord zelf kunnen zijn.

Sell in may and go away. Forget it, we are here to stay.
pi_15699333
quote:
Op donderdag 25 december 2003 19:20 schreef Neutrino het volgende:
Waarschijnlijk is het de cpu... zonder een cpu of doorgebrand cpu doet een moederbord namelijk helemaal niets.

Het zou natuurlijk ook het moederbord zelf kunnen zijn.

Ja dat dacht ik dus ook, de mobo of de cpu, hoe kom ik daar achter Of misschien wel de voeding die geen genoeg stroom levert ? Of piept hij dan ?
ne okuyon, bokmu var?
  donderdag 25 december 2003 @ 19:23:13 #15
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_15699381
probeer alles los te koppelen zoals hdd, cdrom, overige pci kaarten etc dat je niet nodig heb om op te starten.

Test het dan, dan weet je dat het de voeding iig niet is..

donderdag 25 december 2003 @ 19:24:15 #16
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_15699403
ik heb nl ook het zo'n probleem gehad en toen gaf mn extra cdrom speler problemen waardoor hij te weinig stroom kreeg en er mee stopte..
  donderdag 25 december 2003 @ 19:27:31 #17
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_15699456
blaaah zo moe wordt je van die loze vragen heb je zelf geen hersenen??

Als zoiets gebeurt ga je een stappenplan opzetten ik zal wel ff een voorbeeld geven:

1.alle foutmeldingen opsporen
Hoor je piepjes van het moederbord?
Is er hdd activiteit? dit is te zien door het hdd lampje
Is de fan voor de processor aangesloten? draait hij ook?
Check ook voor eventuele kortsluiting

2.foutmeldingen die je hebt raporteren en van daaruit verder werken.
Je hebt dus geconstateerd dat het moederbord wel stroom krijgt maar verder niets doet.

3.De pc zo kaal mogelijk laten booten
Dat wil dus zeggen dat je alles wat niet noodzakelijk is eruit laat.
Dus alleen
-Processor
-1 reepje ram
-hdd
-geen videokaart als de pc het doet hoor je piepjes en ligt het dus aan de videokaart

4.doet de pc nog niets
Als je verschilldende ram reepjes hebt probeer je ze om en om en ook in verschillende banken.
(probeer het ook met een andere videokaart b.v. een pci kaart)

5.doet de pc nog niets
dan kun je er waarschijnlijk vanuit gaan dat of de processor of het moederbord het begeven heeft.
Om hiervan cker te zijn kunt u het best de processor los testen doet deze het dan is het waarchijnlijk het moederbord
Doet deze het niet dan is het waarchijnlijk het moederbord.
Maar dit hoeft niet cker te zijn de proc+het mobo kunnen namelijk ook beide stuk zijn voor je een nieuwe proc of mobo haalt test het andere onderdeel ook.

Dus als uiteidelijk na dit stappen plan niets het doet ga je de proc en mobo apart testen of laten testen...

Gebruik de volgende keer je eigen hersens en stel zelf eens zo'n stappenplan op zo moeilijk is het niet hoor.........
okal heb je geen verstand van pc's

pi_15699539
De CPU kan ik niet apart testen, de mobo ook niet, en een andere voeding erop zetten kan ook niet, ik heb maar 1 reep geheugen, en onboard video.
Geen foutmeldingen, geen piep, cpufan draait.

Hoe gaat zo een stappen plan dan te werk ?

ne okuyon, bokmu var?
  donderdag 25 december 2003 @ 19:47:50 #19
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_15699831
Ehh

Tsja je kan er waarschijnlijk vanuitgaan dat het het moederbord of processor is dus als je ze niet kan testen dan kan je eigenlijk ook niets te weten te komen.

Verder kunnen het ook kleine dingen zijn die kortsluiting maken of kappotte of doorgebrande elco's eloco's zijn de batteryvormige dingen op het mobo kijk ook eens of je een rotte of lekkende elko ziet.
Als er een elko stuk is is het mobo stuk je kan het maken door er een nieuwe op te solderen maar dit zou ik niet aanraden.

Hier dus een plaatje van een kapotte elco
dat groene batterijtje waar bruim spul uitkomt.

Probeer iig zo kaal mogelijk je pc op te starten en stel je vraag anders ook eens op http://gathering.tweakers.net/

Sorry dat ik je niet zo veel verder kan helpen en sorry voor de spelfouten maar m'n fam wacht op mij kerstdinre :S dus ik kan ff niet meer posten probeer igg de dingen die hierboven staan en veel succes..

pi_15699914
Thx, en ehm, je hebt idd gelijk, kortsluiting.. als ik mn kast aanraak krijg ik schokken als ik m aansluit met aarde..
ne okuyon, bokmu var?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')