Al jaren fan van FF7, maar ben toch teleurgesteld. Voor diegene die ook fan is van het spel, ik raad het je zeker aan om te zien. Het geeft toch iets extra, maar verwacht niet al te veel.
Om te beginnen het verhaal. Het verhaal is denk ik sowieso te kort. Er is zeg maar een soort probleem, dat vluchtjes wordt opgelost, einde verhaal. Van mij hadden ze er 3 uren van kunnen maken met meer verhaal, ipv 1,5 uur. Daarnaast mis ik echt het verhaal hoe de andere karakters het doen. Zij komen even in het beeld, en verdwijnen ook gelijk weer. Ik ben het dan ook eens met BMH dat de karakters geen enkele ontwikkeling ondergaan. Het is te veel gericht op de actie. Je kunt het vergelijken met een normale film, waarbij alleen het actiegedeelte uit is gehaald, en dat uitgerekt tot 1,5 uur film.
De actiescenens gaan ook erg snel. Zo snel dat het volgen niet mogelijk is. Van mij hadden ze het iets trager mogen afbeelden. De flashbacks die in de film te zien zijn, is net als in het spel, dus best wel grappig dat ze dat ook hebben ingestopt. Alleen zijn de flashbacks naar mijn mening ook vrij kort. Soms krijg ik het gevoel wat het nut is van sommige flashbacks.
Het gekozen muziek snap ik zelf ook niet. Beetje vreemd geplaatst.
Al met al ben ik wel blij dat ik het gezien heb, maar ze hadden het veel mooier kunnen maken. Vergeleken met het spel vind ik dit wel erg slecht. Misschien had ik zelf te veel van verwacht. Na het lezen van een review van een fan die het ook heeft gezien, die ook nog eens zeer enthousiast was, had ik ook verwacht dat het goed zal zijn.
Hadden ze het spel zelf maar tot een film uitgebracht, wat zal dat toch mooi zijn.