abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30627200
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 00:25 schreef wadgem het volgende:
Toevallig genoeg heb ik hem nét gekeken. Verhaal was compleet nul, cinematografisch was het wel een juweeltje. En je zag trouwens Bahamut voorbij vliegen geen Behemoth.

En toen de oude gang bij elkaar kwam in een bepaalde scene had ik kippevel over m'n rug.
thx, ik heb het veranderd.

Final Fantasy VII: Advent Children DVD Ultimate Edition

damn, die japanners weten wat "Ultimate" inhoudt.....

[ Bericht 15% gewijzigd door SocialDisorder op 16-09-2005 09:03:55 ]
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  vrijdag 16 september 2005 @ 09:07:40 #27
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_30627481
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 00:13 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik heb me rotgezocht, maar kon er nergens een topic over vinden. En toen dacht ik: DAN MAAR EEN NIEUWE!
Final Fantasy VII: Advent Children

Maar we kunnen beter hier gewoon verder gaan lijkt me.

Ik heb hem ook gezien en hij ziet er prachtig uit.
De 3d-animatie's beginnen al levensecht te worden. En de film zit vol met ruige aktiescene's, vooral als de hele groep samenwerkt om Bahamut te verslaan.

Het is wel een film geworden puur voor de fans van FFVII, als je het spel niet hebt (uit)gespeeld zul je het verhaal en de karakters wat minder goed begrijpen.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  vrijdag 16 september 2005 @ 14:32:18 #28
91683 Blackhouse
Only in Kenya...
pi_30635317
Tja, wat zal ik zeggen. Ben blij dat ik de characters nu gezien heb zoals ze ooit in de concept art bedoeld waren. Nobuo is fucking briljant en ja Square Enix heeft wel een fucking goed 3d team.

Nu dan het verhaal. Welk verhaal?
Weet je, had dan gewoon het originele FF7 verhaal uitgebracht, dat was tenminste nog spannend her en der (nagelaten op de muziekjes van Cosmo Canyon en de Golden Sourcer *argh kil kil*). Natuurlijk is het fantastisch om te zwelgen in al het audio/visueel geweld, maar inhoudelijk wil je ook wat en daar is Square wederom niet in geslaagd. En dat is jammer. Kijk met deze film heb je een best klein target publiek, de mensen die FF7 gespeed hebben, de rest van de mensen gaan HELEMAAL niets van de film snappen. Dus, mijn idee is, was wat dieper op de materie ingegaan, wat meer verhaal en wat minder actie (RPG'ers gaan grotendeels voor het verhaal, toch?).

Wat wel een pluspunt was en zeker een hele verbetering met de eerste film, was de aanwezigheid van humor (dat mobieltje in Aeris kerkje was briljant, lag in een stuip). De eerste FF film nam zich veel te serieus, maar gelukkig kon je hier af en toe wel lachen.

Al met al, voor de fan een must see als is het maar voor het fantastische 3D werk en de rearranged muziek van Nobuo! Voor de mensen die niet zo into FF zijn of het spel nooit gespeeld hebben is het waarschijnljk niet de moeite waard.
Oscar Mike Golf Whiskey Tango Foxtrot Bravo Bravo Quebec
  vrijdag 16 september 2005 @ 14:56:22 #29
67677 furanku
Did I Do That :?
pi_30635972
Ik zou graag een soort Final Fantasy VIII Remake zien Deze vond ik persoonlijk net iets leuker dan deel 7, maar het scheelt niet veel. Heb deze film nog niet gezien, maar ik ben van plan om de dvd (import) aan te schaffen
I'm a fokker! can't you see, do u wanna fok! all night with me.. ^_^
pi_30635977
Ik heb hem ook gezien. Heel mooi en sfeervol, alhoewel het soms zweverig kan zijn voor de mensen die de game niet kennen. Ik moest soms wel ff nadenken hoe het ook alweer zat, want het is al jaren geleden dat ik de game heb gespeeld. Maar het was gewoon pure nostalgie: De karakters, de locaties, het verhaal, het battledeuntje.
pi_30643284
Ook Last Order is uit. 25 minuten anime van FFVII. Gaat over NIbelheim enzo.
  vrijdag 16 september 2005 @ 20:04:00 #32
61209 marcek
Nufonia Must Fall
pi_30645076
al bekend wanneer de dvd versie uitkomt met engels subs ?

hoe graag ik hem ook wil zien , enig vorm van ondertitels die te begrijpen zijn zou mooi zijn
  vrijdag 16 september 2005 @ 20:19:41 #33
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_30645569
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 14:32 schreef Blackhouse het volgende:
(RPG'ers gaan grotendeels voor het verhaal, toch?).
Ligt eraan, als ik een spel speel waar ik 40+ uur mee zoet ben, dan mag er van mij wel een mooi verhaal inzitten.
Maar bij een film van anderhalf uur, die gemaakt is om de nieuwste 3d-animatie te showen, hoeft er van mij geen ingewikkeld verhaal bij te zitten.
Sterker nog, ik ben het zat dat er telkens weer een zwaar ingewikkeld verhaal bedacht moet worden. Dat is juist hetgene wat mij bij de semi-animatie film Casshern zo tegenvalt.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_30651614
wist niet dat deze film bestond. ga 'm even zoeken
  zaterdag 17 september 2005 @ 00:01:42 #35
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_30652781
Ik heb em vandaag gezien. Wat een ongelofelijke slechte film. Ik ben dan wel niet fan van de final fantasy reeks, en ook niet helemaal bekend met de verhaallijn van FFVII, maar deze film is gewoon slecht.

De dialogen zijn zwak, de charackters ondergaan geen enkele ontwikkelingen. De hele film zit vol met actiescenes die te onduidelijk zijn gefilmt en totaal over the top zijn. Slowmotion word veel te vaak gebruikt waardoor je niet eens kunt aanpassen aan de verschillende snelheden waar de film in draait, dit is heel desoriënterend in vechtscenes.

De muziek word totaal verkeerd geplaats (over dramatische muziek bij het zien van wat water & tenenkrommende rock muziek afgewisseld door een afgeraffelde theme song van de FF serie).

[ Bericht 19% gewijzigd door BMH op 17-09-2005 00:11:23 ]
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_30654019
Al jaren fan van FF7, maar ben toch teleurgesteld. Voor diegene die ook fan is van het spel, ik raad het je zeker aan om te zien. Het geeft toch iets extra, maar verwacht niet al te veel.

Om te beginnen het verhaal. Het verhaal is denk ik sowieso te kort. Er is zeg maar een soort probleem, dat vluchtjes wordt opgelost, einde verhaal. Van mij hadden ze er 3 uren van kunnen maken met meer verhaal, ipv 1,5 uur. Daarnaast mis ik echt het verhaal hoe de andere karakters het doen. Zij komen even in het beeld, en verdwijnen ook gelijk weer. Ik ben het dan ook eens met BMH dat de karakters geen enkele ontwikkeling ondergaan. Het is te veel gericht op de actie. Je kunt het vergelijken met een normale film, waarbij alleen het actiegedeelte uit is gehaald, en dat uitgerekt tot 1,5 uur film.

De actiescenens gaan ook erg snel. Zo snel dat het volgen niet mogelijk is. Van mij hadden ze het iets trager mogen afbeelden. De flashbacks die in de film te zien zijn, is net als in het spel, dus best wel grappig dat ze dat ook hebben ingestopt. Alleen zijn de flashbacks naar mijn mening ook vrij kort. Soms krijg ik het gevoel wat het nut is van sommige flashbacks.

Het gekozen muziek snap ik zelf ook niet. Beetje vreemd geplaatst.

Al met al ben ik wel blij dat ik het gezien heb, maar ze hadden het veel mooier kunnen maken. Vergeleken met het spel vind ik dit wel erg slecht. Misschien had ik zelf te veel van verwacht. Na het lezen van een review van een fan die het ook heeft gezien, die ook nog eens zeer enthousiast was, had ik ook verwacht dat het goed zal zijn.

Hadden ze het spel zelf maar tot een film uitgebracht, wat zal dat toch mooi zijn.
pi_30722507
Vant weekend gezien, en ik moet zeggen; FANTASTISCH. Als zelfstandige film is het misschien geen hoogstaand werkje, maar cinematografisch is het zeker wel goed. De snelheid is in elke scène perfect gekozen, de vechtscènes zijn supersnel, zoals je gewend mag zijn uit de anime-wereld, met geweldige vertragingen a la bullettime ertussendoor.
Het verhaal gaat gewoon verder waar het spel ophield, en de karakters HOEVEN ook niet een ontwikkeling door te maken (hoewel Cloud wel degelijk een ontwikkeling doormaakt, en dat is toch het hoofdpersonage). Het moment dat ik Vincent Valentine Cloud te hulp zag schieten ging er een chill langs m'n rug, en verscheen er een smile op m'n gezicht van oor tot oor.
Loz z'n ringtone was geniaal gekozen overigens!

Nee, als film is het vrij matig, maar als aanvulling op FFVII (en zo is het ook bedoeld) is het zeker fantastisch. Nu maar hopen dat Dirge Of Cerberus (FFVII spin off met Vincent Calentine) net zo goed wordt. En de geruchten over FFVII-2 zijn weer sterker geworden na de techdemo van de E3.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_31882743
quote:
Op maandag 19 september 2005 12:11 schreef SocialDisorder het volgende:
Vant weekend gezien, en ik moet zeggen; FANTASTISCH. Als zelfstandige film is het misschien geen hoogstaand werkje, maar cinematografisch is het zeker wel goed. De snelheid is in elke scène perfect gekozen, de vechtscènes zijn supersnel, zoals je gewend mag zijn uit de anime-wereld, met geweldige vertragingen a la bullettime ertussendoor.
Het verhaal gaat gewoon verder waar het spel ophield, en de karakters HOEVEN ook niet een ontwikkeling door te maken (hoewel Cloud wel degelijk een ontwikkeling doormaakt, en dat is toch het hoofdpersonage). Het moment dat ik Vincent Valentine Cloud te hulp zag schieten ging er een chill langs m'n rug, en verscheen er een smile op m'n gezicht van oor tot oor.
Loz z'n ringtone was geniaal gekozen overigens!

Nee, als film is het vrij matig, maar als aanvulling op FFVII (en zo is het ook bedoeld) is het zeker fantastisch. Nu maar hopen dat Dirge Of Cerberus (FFVII spin off met Vincent Calentine) net zo goed wordt. En de geruchten over FFVII-2 zijn weer sterker geworden na de techdemo van de E3.
Helemaal mee eens, ik heb em net ook bekeken, die ringtone, echt zo goed

Alleen dat begin snap ik niet goed in die krater.... 498 jaar eerder? Dus de final cutscene van FFVII/Begin van deze film is dus al veeel later? Alle mensen gaan uiteindelijk toch dood?
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_31989618
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 23:04 schreef Agiath het volgende:
Helemaal mee eens, ik heb em net ook bekeken, die ringtone, echt zo goed
Haha ja die ringtone, ik zat op t moment toen om me heen te kijken van ''wie is nu weer zijn telefoon vergeten?''

Ik vond de film echt helemaal geweldig, maar vooral omdat ik de vorige zo ontzettend vond tegenvallen. Ik ben zelf helemaal fan van FF IX en dan valt t echt tegen als t allemaal zo ontzettend futuristisch is. Wou dat daar een film van uit kwam maar denk dat ik daar alleen van mag dromen haha
  dinsdag 11 april 2006 @ 00:23:38 #40
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_36843625
Voor wie hem in de bios wil zien.
Deze film gaat draaien op het Amsterdam Fantastic Film Festival.

www.afff.nl
IMDb Vote History
pi_46962794
Gister gezien.

Goede film

Alleen jammer dat je weinig meekrijgt over de oude personage's
Ze hadden er beter een langere film van moeten maken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')