abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15687340
In het begin van het "stereo" tijdperk gebruikte men vaak het stereobeeld anders dan tegenwoordig . Bas en percussie werden vaak rechts geplaatst, de begeleiding in het midden en de melodielijn aan de linkerkant van het spectrum.

Tegenwoordig schuift men alles zoveel mogelijk naar het midden om de reden dat je er anders precies tussenin moet zitten om het effect goed te kunnen horen.

Ik vind het eerste eigenlijk wel wat hebben, het maakt het allemaal net ff wat spannender omdat het je 't idee geeft dat je tussen de artiesten instaat als het goed afgemixt is.

wat vinden jullie beter?

donderdag 25 december 2003 @ 02:06:35 #2
30926 funnyfox
De mortuis nil nisi bene
pi_15687449
Ik kan kiezen met een knoppie op me afstandbediening, ik kan niet echt kiezen hangt er van af waar ik naar kijk. Over het algemeen vind ik het huidige beter
een vooroordeel is ook een oordeel, geen mening is ook een mening...
pi_15687451
Kheb eik nog genoeg recente albums waar bijv. gitaar, bas of zang toch wel 80% op één kanaal zit, weet niet wat voor muziek jij luistert, verder
That never existed
pi_15687598
Doe mij maar zoals het nu is en als je goed luistert is de percursie wel degelijk naar links of naar recht gepant!
Ik denk dat je soiezo lage tonen niet moet pannen dat verziekt bijvoorbeeld radio uitzendingen omdat die al stereo verbreders gebruiken en dat word het al erge effect nog erger dan het al is!!
  donderdag 25 december 2003 @ 02:56:02 #5
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_15688065
Nieuwe opnamen zijn een stuk prettiger om naar te luisteren. Die harde panning van vroeger bezorgt mij in ieder geval gegarandeerd koppijn.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_15698541
quote:
Op donderdag 25 december 2003 02:06 schreef Mondo_Generator het volgende:
Kheb eik nog genoeg recente albums waar bijv. gitaar, bas of zang toch wel 80% op één kanaal zit, weet niet wat voor muziek jij luistert, verder
Ja, dat wel.. maar niet dat je meteen een ruimtelijk effect hebt. Ik luister vooral naar jazz en daar zitten nog weleens wat oude opnamen tussen waarin het stereobeeld wat wijder is
pi_15698568
Ik hou eerlijk gezegd ook niet zo van dat jaren 60-stereobeeld, vind het vooral een crime om met een hoofdtelefoon te luisteren. Nog erger is het als moderne bands expres hun platen zo laten mixen om maar 'authentiek' te klinken.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  donderdag 25 december 2003 @ 18:56:40 #8
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_15698941
quote:
Op donderdag 25 december 2003 18:31 schreef Zander het volgende:
Ik hou eerlijk gezegd ook niet zo van dat jaren 60-stereobeeld, vind het vooral een crime om met een hoofdtelefoon te luisteren. Nog erger is het als moderne bands expres hun platen zo laten mixen om maar 'authentiek' te klinken.
Da's nog wel het ergste inderdaad. Mogelijke oplossing is om het alsnog in mono af te spelen of door (indien aanwezig) een crossfade tussen links en rechts te doen. Met het laatste versmal je het stereobeeld naar eigen smaak.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_15699112
Voor de koptelefoon is het niet echt ideaal nee, maar via de speakers gaat het prima
  vrijdag 26 december 2003 @ 12:10:47 #10
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_15714251
Ik vind dat jaren '60 stereo ook maar niks, zoals Zander zegt is het op de koptelefoon helemaal een verschrikking. Luister maar eens naar bijvoorbeeld Revolver van de Beatles en huiver .

Was er toen eigenlijk een goede reden om het zo te mixen? Of was het toen meer een soort gimmick?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')