Tegenwoordig schuift men alles zoveel mogelijk naar het midden om de reden dat je er anders precies tussenin moet zitten om het effect goed te kunnen horen.
Ik vind het eerste eigenlijk wel wat hebben, het maakt het allemaal net ff wat spannender omdat het je 't idee geeft dat je tussen de artiesten instaat als het goed afgemixt is.
wat vinden jullie beter?
quote:Ja, dat wel.. maar niet dat je meteen een ruimtelijk effect hebt. Ik luister vooral naar jazz en daar zitten nog weleens wat oude opnamen tussen waarin het stereobeeld wat wijder is
Op donderdag 25 december 2003 02:06 schreef Mondo_Generator het volgende:
Kheb eik nog genoeg recente albums waar bijv. gitaar, bas of zang toch wel 80% op één kanaal zit, weet niet wat voor muziek jij luistert, verder
quote:Da's nog wel het ergste inderdaad. Mogelijke oplossing is om het alsnog in mono af te spelen of door (indien aanwezig) een crossfade tussen links en rechts te doen. Met het laatste versmal je het stereobeeld naar eigen smaak.
Op donderdag 25 december 2003 18:31 schreef Zander het volgende:
Ik hou eerlijk gezegd ook niet zo van dat jaren 60-stereobeeld, vind het vooral een crime om met een hoofdtelefoon te luisteren. Nog erger is het als moderne bands expres hun platen zo laten mixen om maar 'authentiek' te klinken.
Was er toen eigenlijk een goede reden om het zo te mixen? Of was het toen meer een soort gimmick?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |