abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 december 2003 @ 11:59:53 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_15664032
Dus GEEN visum aan de grens, maar in tegenstelling tot alle andere EU landen moeten wij straks van tevoren in Nederland een visum halen om dit voormalig deel van ons koninkrijk te betreden. De bloedhekel die de huidige minister van Justitie heeft aan Nederlanders zal hier zeker debet aan zijn...
quote:
Toeristen lastiger naar Indonesië
Van onze correspondent

JAKARTA - Nederlanders moeten binnenkort wellicht een visum aanvragen om Indonesië binnen te komen. Sinds de aanslag op Bali vorig jaar werkt het land aan een nieuwe visumwet. Alleen inwoners uit landen die ook Indonesiërs zonder visum toelaten, zijn voortaan visumvrij. Reizigers uit 23 landen waar veel toeristen vandaan komen, kunnen aan de grens een visum kopen. Nederland staat niet op die lijst.

Het Indonesische ministerie van Justitie wil weinig kwijt over de gevolgen voor Nederland. De ambassade in Jakarta is verbijsterd. 'Wij weten zeker dat er meer toeristen uit Nederland naar Indonesië gaan dan uit landen als Finland, Noorwegen en Griekenland, die wel op de lijst staan. We hebben bij het ministerie van Justitie geprotesteerd en hen onze cijfers voorgelegd. Maar bij Justitie zeggen ze gewoon dat ze andere cijfers hebben', zegt een woordvoerster van de ambassade.

Het is niet ondenkbaar dat Nederland met opzet van de lijst is geweerd. Recente uitspraken van minister van Justitie Yusril Ihza Mahendra, die in een interview zei een bloedhekel te hebben aan Nederlanders, hebben die verdenking nieuw voedsel gegeven. Minister De Hoop Scheffer van Buitenlandse Zaken heeft gisteren zijn Indonesische collega Wirajuda om opheldering gevraagd. Die zei dat 'de uitspraak eerlijk is bedoeld en niet opgevat hoeft te worden alsof meneer Yusril tegen het Nederlandse volk is.'

Justitie-medewerker Haryono, lid van het team dat de visumwet voorbereidt, zegt dat zojuist een nieuw ontwerp van de wet is voltooid, met een tot 39 landen uitgebreide lijst van landen waarvoor een 'visum bij aankomst' geldt. Of Nederland daarbij zit wil Haryono niet zeggen. 'Dat is een zaak tussen beide regeringen. Dit is nog maar een ontwerp, dat eerst naar de minister moet.'

Staat Nederland niet op die lijst, dan moeten in de toekomst alle Nederlanders die naar Indonesië willen eerst naar de Indonesische ambassade, waar hun visum-aanvraag vijf werkdagen in beslag zal nemen. Nu mag iedereen zonder visum Indonesië binnen en daar zestig dagen blijven.

Ook al is de verplichting nog niet van kracht, de Indonesische ambassade in Den Haag is, alvast begonnen met het verstrekken van 'nieuwe' visa. Die kosten dertig euro en zijn slechts dertig dagen geldig. 'Het is nog niet verplicht, maar wij raden Nederlanders wel aan om een visum te halen, om moeilijkheden te voorkomen', zegt een woordvoerster van de ambassade. De procedure neemt vijf werkdagen in beslag. Wanneer de visumplicht van kracht wordt, is onduidelijk.

bron: http://www.volkskrant.nl/reizen/1065677160317.html
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_15664095
Jah dat is al langer bekend hoor
pi_15664147
quote:
Alleen inwoners uit landen die ook Indonesiërs zonder visum toelaten, zijn voortaan visumvrij
pi_15664149
Ja.. ach.. ff wachten tot die ouwe het loodje legt.. En nu al direkt alle ontwikkelingshulp stopzetten..
pi_15664361
Dit speelt al sinds maart 2003. Echter, tot op heden is er nog steeds niets doorgedrukt. Waarom niet?

1. Indonesia kan de toeristen hard genoeg gebruiken
de belangrijkste:
2. De verkiezingen komen eraan, dan moeten de mensen zich bezighouden met binnenlandse politiek (heel plotseling) en hebben ze geen tijd meer om dit soort dingen te regelen.

Het laatste wat ik ervan gehoord heb is dat President Megawati simpelweg geen tijd had om de wet te bekijken en definitief te tekenen .

Enkele discussies hierover lopen al een hele tijd op het Indonesië Prikbord

woensdag 24 december 2003 @ 12:12:43 #6
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_15664369
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:02 schreef calvobbes het volgende:
Jah dat is al langer bekend hoor
ik dacht dat het een nieuw artikel was, omdat het de voorpagina sierde van volkskrant reis pagina... ik had het ook al eerder gehoord, maar ik dacht dat er nieuwe ontwikkelingen waren.. ik heb me vergist. het artikel dateert uit oktober. NIettemin interessant voor sommigen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_15664402
ooh.. en als voorzorg een visum halen is absoluut niet nodig, je krijgt bij aankomst bij de douane in Indonesia (ook Bali dus) een stempel voor 60 dagen, GRATIS.

Het KBRI (de Indonesische ambassade) wil maar al te graag visa uitgeven, leuk zakcentje voor de feestdagen of de hadj.

woensdag 24 december 2003 @ 12:14:47 #8
19840 Libris
Live from Singapore
pi_15664421
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

ik dacht dat het een nieuw artikel was, omdat het de voorpagina sierde van volkskrant reis pagina... ik had het ook al eerder gehoord, maar ik dacht dat er nieuwe ontwikkelingen waren.. ik heb me vergist. het artikel dateert uit oktober. NIettemin interessant voor sommigen.

Het wordt inderdaad steeds vooruit geschoven, volgens mij staat de invoerdatum nu op 1 februari. Geen slimme zet van Indonesie als ze het doen.
  woensdag 24 december 2003 @ 12:15:23 #9
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_15664434
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:14 schreef indahnesia.com het volgende:
ooh.. en als voorzorg een visum halen is absoluut niet nodig, je krijgt bij aankomst bij de douane in Indonesia (ook Bali dus) een stempel voor 60 dagen, GRATIS.

Het KBRI (de Indonesische ambassade) wil maar al te graag visa uitgeven, leuk zakcentje voor de feestdagen of de hadj.

nu nog wel, maar straks niet meer dus.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_15664520
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:14 schreef Libris het volgende:

[..]

Het wordt inderdaad steeds vooruit geschoven, volgens mij staat de invoerdatum nu op 1 februari. Geen slimme zet van Indonesie als ze het doen.

er is nog steeds geen officiele datum, schuiven is al wat ze doen... whehe... zelfs als ze geld kunnen verdienen zijn ze slakketraag....
  donderdag 25 december 2003 @ 17:05:28 #11
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_15696969
Voor Indonesie is al sinds haar bestaan als onafhankelijke staat een visum nodig als je haar wil bezoeken als Nederlander zijnde.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_15717154
Wees blij dat je er straks nog wel heen kan met visum, als Portugees kwam/kom ik er niet in stond gelijk bovenin de visumrules: nationals from israel, portugal & afganistan are not allowed' ofzoiets
pi_15758116
Was toch op televisie 5 maanden terug in een interview met Netwerk zij een Indonesische Minister een hekel te hebben aan Nederlanders en dat er een visum komt voor NL.
  † In Memoriam † zondag 28 december 2003 @ 18:22:15 #14
34726 Fratz
Max
pi_15771083
er is dus nog steeds geen definitieve datum? wij willen namelijk op vakantie naar indonesië dus het is wel handig als we het weten enzo.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_16048823
Moet ik gvd helemaal naar de ambassade in Den Haag om een visum aan te vragen van maar liefst 20 euro (45 gulden dus) + reiskosten = toch bijna honderd gulden, alleen maar voor een visumpje
Had dat visumbedrag niet gewoon in het vliegticket verwerkt kunnen worden minister van haat zaken?
  donderdag 8 januari 2004 @ 03:28:05 #16
19840 Libris
Live from Singapore
pi_16058342
Even het bericht van Teletekst
quote:
JAKARTA Nederlanders die naar Indonesië
gaan,moeten vanaf 1 februari een visum
hebben.Jakarta stopt met het gratis
verstrekken van visa aan mensen uit een
reeks landen,waaronder Nederland.Een
visum gaat zo'n 20 euro kosten.
Had niet gedacht dat ze het echt zouden doorvoeren, het lijkt me niet bevordelijk voor het toerisme.
  donderdag 8 januari 2004 @ 03:33:07 #17
8502 BAZZA
pi_16058375
Maja misschien wel mooi voor Thailand dat wat meer toeristen mag verwelkomen
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  donderdag 8 januari 2004 @ 03:42:27 #18
19840 Libris
Live from Singapore
pi_16058434
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 03:33 schreef BAZZA het volgende:
Maja misschien wel mooi voor Thailand dat wat meer toeristen mag verwelkomen
Ik kan je Maleisie ook aanraden, mooie natuur, goedkoop, lekker eten, leuke mensen.

Hopelijk ga ik over 2 maandjes een weekje naar Thailand.

donderdag 8 januari 2004 @ 03:52:39 #19
8502 BAZZA
pi_16058479
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 03:42 schreef Libris het volgende:

Ik kan je Maleisie ook aanraden, mooie natuur, goedkoop, lekker eten, leuke mensen.

Bij Maleisie moet ik dan weer meteen denken aan een leider die een eerste klas anti-semiet is, vast niet representatief voor de gehele bevolking maar het is toch niet echt aanlokkelijk op het eerste gezicht.
Merk je daar iets van en verschillen ze nou van de oorspronkelijke inwoners van Singapore?
quote:
Hopelijk ga ik over 2 maandjes een weekje naar Thailand.
Thailand is erg oke, maar je moet ver weg blijven van de plaatsen waar al die (sex)toeristen heen gaan, de bevolking is daar veelal onvriendelijk terwijl dat niet in de volksaard zit maja dat is bijna altijd zo
  donderdag 8 januari 2004 @ 06:18:26 #20
19840 Libris
Live from Singapore
pi_16058946
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 03:52 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Bij Maleisie moet ik dan weer meteen denken aan een leider die een eerste klas anti-semiet is, vast niet representatief voor de gehele bevolking maar het is toch niet echt aanlokkelijk op het eerste gezicht.
Merk je daar iets van en verschillen ze nou van de oorspronkelijke inwoners van Singapore?
[..]

Ja, er is een groot verschil tussen Singapore en Maleisie (vooral het oosten, meer landelijke, gedeelte van Maleisie. In Singapore zijn de meeste mensen Christelijk en Maleisie blijft een moslimstaat, waar sommige mensen niet zo vriendelijk tegen (buitenlandse) vrouwen zijn. Ik ben een week naar Maleisie geweest (Penang, K.L., Melacca) en nergens ook maar een moment angst gevoeld. Juist hele aardige relaxte mensen. We (twee westerlingen) aten ergens wat in een restaurantje en dat vonden de koks prachtig, we kregen meteen allemaal schaaltjes om dingen te proberen.
quote:
Thailand is erg oke, maar je moet ver weg blijven van de plaatsen waar al die (sex)toeristen heen gaan, de bevolking is daar veelal onvriendelijk terwijl dat niet in de volksaard zit maja dat is bijna altijd zo
Ik ga waarschijnlijk met een paar Singaporese collega's naar Thailand, dus dan kom je ook meer op de minder toeristische plaatsen. Trouwens Platform gelezen van Michel H. (achternaam iets te frans )
  donderdag 8 januari 2004 @ 10:25:11 #21
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_16061030
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 20:53 schreef ilona-scuderia het volgende:
Moet ik gvd helemaal naar de ambassade in Den Haag om een visum aan te vragen van maar liefst 20 euro (45 gulden dus) + reiskosten = toch bijna honderd gulden, alleen maar voor een visumpje
Had dat visumbedrag niet gewoon in het vliegticket verwerkt kunnen worden minister van haat zaken?
Je kan je paspoort ook gewoon aangetekend opsturen met voor aantekenen gefranceerde retourenenvelop, doe ik ook altijd. Vaak duurt een visum aanvraag meerdere dagen en dat voorkomt dat je 2x heen en weer moet reizen. (ik zou wel even van tevoren telefonisch informeren bij de ambassade)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_16120794
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 10:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Je kan je paspoort ook gewoon aangetekend opsturen met voor aantekenen gefranceerde retourenenvelop, doe ik ook altijd. Vaak duurt een visum aanvraag meerdere dagen en dat voorkomt dat je 2x heen en weer moet reizen. (ik zou wel even van tevoren telefonisch informeren bij de ambassade)

Hé, dat klinkt wel beter, dan doen we dat wel
Maar ik snap nog steeds niet waarom zo'n visum voor maximaal 30 dagen wordt verstrekt, waarom niet langer dan 30 dagen
  zaterdag 10 januari 2004 @ 12:32:49 #23
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_16124596
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 02:08 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Hé, dat klinkt wel beter, dan doen we dat wel
Maar ik snap nog steeds niet waarom zo'n visum voor maximaal 30 dagen wordt verstrekt, waarom niet langer dan 30 dagen

Ik zou eerst eens met de ambassade bellen, heb je dat al gedaan?

als dat niet lukt zou ik eens bellen met Taurus visumbureau.. ( http://www.visum.nl )

telefoon : 020-4657502

die staan je altijd vriendelijk te woord en weten ook alles van visumzaken af..

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_16128341
Nee, nog niet gedaan maar ik bel maandag wel even
Het heeft geen haast, we gaan pas half november...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')