En de laatste reactie van mij in dat topic, waarmee ik het per ongeluk volgooide en nu voor het eerst een nieuw topic moet beginnen, dus als er iets fout is ...:
quote:
Op woensdag 24 december 2003 08:46 schreef miss_dynastie het volgende:
Wat een prachtig kamertje, Belana... het is dat het nogal onnozel is om nu al een wiegje te kopen voor een kindje dat (hopelijk) nog minimaal vijf jaar op zich laat wachten, maar anders
... * miss_dynastie is verliefd op het wiegje van Belana
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 21:36 schreef Belana het volgende:
Zow, ff showen:
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 22:35 schreef Ology1 het volgende:
Alhoewel de tweeling inmiddels al 9 maanden oud is, wil ik jullie de foto's van de kinderkamers niet onthouden.1 verzorgingskamertje en 1 slaapkamertje
http://www.xs4all.nl/~ovhoek/verzorigingskamertje.htm
http://www.xs4all.nl/~ovhoek/Onze%20bedjes.htm
[Dit bericht is gewijzigd door miss_dynastie op 24-12-2003 09:01]
we hebben 2 identieke kamertjes gekocht voor de tweeling. De commodes kunnen we later ook als (sokken)kastje gebruiken.
De grote kast op het verzorgingskamertje hebben we ook nog 1 op de slaapkamer van de kudos staan.
Dan hebben ze iig als ze uit elkaar gaan ieders een complete kamer.
Voor een tweeling zijn 2 commodes wel handig, want we halen ze 's ochtends tegelijk uit bed met z'n 2en en dan kunnen tegelijk de fles krijgen. We hebben er echt ritme in gebracht.
quote:Ik zou dat als ik weer een tweeling zou krijgen weer niet doen. Het is zo jammer geld, 2 complete kinderkamers. Mijn dochters zijn nu 4 en willen echt niet apart slapen. Dus niet 2 kinderkamers nodig. Plus dat als we ze tegelijk uit bed haalden de ene de luiers verschoonde en de ander alvast de flessen maakte. Zodat we allebei tegelijk de fles konden geven
Op woensdag 24 december 2003 09:01 schreef Ology1 het volgende:
CarOnlinewe hebben 2 identieke kamertjes gekocht voor de tweeling. De commodes kunnen we later ook als (sokken)kastje gebruiken.
De grote kast op het verzorgingskamertje hebben we ook nog 1 op de slaapkamer van de kudos staan.
Dan hebben ze iig als ze uit elkaar gaan ieders een complete kamer.Voor een tweeling zijn 2 commodes wel handig, want we halen ze 's ochtends tegelijk uit bed met z'n 2en en dan kunnen tegelijk de fles krijgen. We hebben er echt ritme in gebracht.
Maar goed, het ziet er wel harstikke leuk uit
Heb je jongetjes of meisjes of van allebei wat?
quote:We zijn gezegend met een koningskoppeltje. Jong/meisje dus.
Op woensdag 24 december 2003 13:14 schreef CarOnline het volgende:[..]
Ik zou dat als ik weer een tweeling zou krijgen weer niet doen. Het is zo jammer geld, 2 complete kinderkamers. Mijn dochters zijn nu 4 en willen echt niet apart slapen. Dus niet 2 kinderkamers nodig. Plus dat als we ze tegelijk uit bed haalden de ene de luiers verschoonde en de ander alvast de flessen maakte. Zodat we allebei tegelijk de fles konden geven
Maar meestal was ik alleen dus zou ik aan 2 commodes zowiezo niets gehad hebbenMaar goed, het ziet er wel harstikke leuk uit
Heb je jongetjes of meisjes of van allebei wat?
http://home.wanadoo.nl/y.pesik/babykamer%20in%20wording/de_babykamer_in_wording.htm
Wat vindt Jessai der eigenlijk van dat hij straks het kamertje deelt met zijn broertje of zusje.
Voor hem een hele prestatie want hij sliep tot die tijd bij ons in bed (al sinds de geboorte). Hoe hij op een baby op zijn kamer reageert weet ik niet, maar theoretisch gezien slapen ze ook niet samen. De baby slaapt er overdag en Jessai 's nachts. 's Nachts slaapt de baby ook bij ons in bed of in de slaapkamer (denk ik hoor, praktijk loopt toch vaak anders dan gepland )
quote:En de rest beter ook niet
Op donderdag 15 januari 2004 16:07 schreef Tan het volgende:
Telefoonmodemmers kunnen beter niet kijken (het zijn rond de 25 foto's)
quote:Was er ook al achter, dat krijg je met gratis webspace
Op donderdag 15 januari 2004 17:21 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
En de rest beter ook niet
Je maximum voor vandaag is overschreden, ik kijk morgen wel even
quote:O vandaar,
Op donderdag 15 januari 2004 17:21 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
En de rest beter ook niet
Je maximum voor vandaag is overschreden, ik kijk morgen wel even
Zo'n soort ' sluier' (hoe noem je dat?) boven het bedje willen we ook. Heb je dat met zo'n halve maan riedel aan de muur vastgemaakt, dat is wel een goed idee, ipv zo'n standaard achter het bedje.
quote:Die halvemaan hebben we bij Ikea gekocht, kost bijna niets
Op vrijdag 16 januari 2004 10:24 schreef ezzi het volgende:
Leuk kamertje, Tan! Wij zijn nu bezig met het kamertje en ik maak ook iedere keer foto's zodat we net zo'n reeks krijgen als hoe jij dat hebt gedaan.Zo'n soort ' sluier' (hoe noem je dat?) boven het bedje willen we ook. Heb je dat met zo'n halve maan riedel aan de muur vastgemaakt, dat is wel een goed idee, ipv zo'n standaard achter het bedje.
quote:Dat is een kleed, in Utrecht gekocht en in India gemaakt (wel met een Nederlands alfabet)
Op vrijdag 16 januari 2004 10:46 schreef miss_dynastie het volgende:
Leuk kamertje, Tan
Dat ABC-tje, is dat een schilderij of hebben jullie dat zelf op de muur geschilderd?
quote:Echt heel mooi
Op vrijdag 16 januari 2004 10:50 schreef Tan het volgende:[..]
Dat is een kleed, in Utrecht gekocht en in India gemaakt (wel met een Nederlands alfabet)
quote:Vond ik zelf ook, je hebt ze ook groter of met andere kleuren/afbeeldingen.
Op vrijdag 16 januari 2004 10:51 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
Echt heel mooi
!!!
Hier vind je meer info over waar je ze kunt kopen
http://www.aba-i.nl/
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 20:46 schreef Lois het volgende:
Tan wat een gezellige kamer.Ik vind die Teletubbieshoes geweldig en ook dat bedrekje lijkt me heel handig (waar heb je die vandaan?) en het klussende kindje is om op te vreten.
Dat bedrekje is inderdaad ideaal. Ik heb hem ook een tijdje op ons bed gehad toen hij nog bij ons in bed sliep. Ik heb hem toentertijd voor de oudste gekocht bij een lokale babyspeciaalzaak, maar de Prenatal verkoopt het ook, of kan het in ieder geval voor je bestellen. Het rekje is groter en kleiner te maken, naar gelang je wens. Ook is het eenvoudig uit elkaar te halen (kliksysteem) en mee te nemen als je op vakantie gaat of als je kleine ergens gaat logeren.
Dat teletubbiedekbed vind hij zelf ook helemaal geweldig, ook die had ik al voor mijn oudste twee dus ik weet niet of die nu nog te koop zijn. Volgens mij gewoon bij de Leenbakker of Kwantum.
Mocht je er erg graag eentje willen hebben maar kun je er geen vinden dan moet je het even aangeven. Ik heb er twee en gebruik er maar eentje. Je mag er best eentje van me hebben (ik heb genoeg dekbedhoezen en Jessai krijgt ook nog een giraffendekbedhoes van mijn moeder op zijn verjaardag).
Leuke kamer, Tan. En ik ben ook helemaal weg vandat kleed .
Hoe hoog moet zo'n ding ongeveer zijn? Ik ben 1.67 en mijn vriendje is 1.85 (zoiets?). Wat is een goede of normale hoogte?
Ik ben namelijk een leuke ouderwetse aan het zoeken, maar weet steeds niet of de afmetingen realistisch zijn! Thanks alvast!
quote:bron: http://www.veiligheid.nl/csi/websiteveiligheid.nsf/wwwVwContent/l3kinderveiligheidinhuismeubilair.htm
Commode
Een commode of aankleedtafel gebruik je om het kind te wassen, aan te kleden en de spullen in op te bergen die je voor het wassen en verschonen nodig hebt. Het is een van de meest gebruikte meubels in de babykamer, die vele jaren dienst moet doen.Kooptips
Achterzijde en zijkanten zijn voorzien van een opstaande rand met een minimale hoogte van 3 cm of de commode staat vlak tegen de muur geplaatst. Aan commodes zonder opstaande rand moet een aankleedkussen kunnen worden bevestigd.De afmetingen van het bovenblad zijn: breedte minimaal 75 cm, diepte minimaal 55 cm en werkhoogte tussen de 90 en 105 cm. De commode is glad afgewerkt. Hoeken en randen zijn afgerond. De commode staat stabiel, ook als deurtjes of laden geopend zijn. De laden hebben een stop, zodat deze er niet uit kunnen worden getrokken. Het werkblad steekt enkele centimeters naar voren uit. Je kunt de voorkant van je voeten onder de commode plaatsen. Bij een commode met vier wieltjes moeten minstens twee wieltjes vastgezet kunnen worden. Let bij een commode waarbij het werkblad opgeklapt kan worden op of het niet uit zichzelf terug kan klappen. De commode heeft geen gaten tussen de 5 en 12 mm. De commode heeft geen kleine onderdelen. Commodes die voldoen aan de Europese norm voor aankleedtafels zijn voorzien van het nummer EN1221. Gebruiktips
Laat een kind nooit los op de commode liggen, houd altijd een hand in de buurt om een onverwachte beweging op te vangen. Moet je even weg, leg het kind dan terug in zijn bedje. - Gebruik een aankleedkussen met opstaande randen. Zorg voor een praktische indeling, houd spullen die je vaak nodig hebt binnen handbereik. Leg alle spullen van tevoren klaar. Hang geen (zware) spullen aan de zijkanten van een commode, ze kunnen de kast instabiel maken. Zet de commode niet te dicht bij de verwarming.
quote:Thanks! Deze info had ik nodig!
Op zondag 18 januari 2004 19:54 schreef E.T. het volgende:
...kooptips commode...
quote:Ik had zelf bij de oudste twee een commode waarbij het werkblad niet opgeklapt werd, maar inschoof. Op zich heel handig als je een klein kamertje hebt, maar het was ook heel gevaarlijk.Het werkblad steekt enkele centimeters naar voren uit. Je kunt de voorkant van je voeten onder de commode plaatsen. Let bij een commode waarbij het werkblad opgeklapt kan worden op of het niet uit zichzelf terug kan klappen.
De oudste was 2 en de jongste 9 maanden toen ik een rampscenario had. De oudste had diarree en die wilde ik verschonen. De jongste kroop over de grond. Omdat Cheyenne (oudste) tegenstribbelde viel de luier, incl. poep nogal onhandig op de grond. Via de muren zeg maar, met de vieze kant naar beneden. Alles zat meteen onder de poep
Chinook kroop, nieuwsgierig als ze was, meteen naar de gevallen luier en begon erin te graaien. Cheyenne lag ondertussen nog te gillen op de commode, maar ik draaide me om, om te kijken wat Chinook deed. Ik hield Cheyenne wel vast met één hand, maar in mijn draai schoof het werkblad in en Cheyenne viel dus naar beneden, met haar neus plat op de grond en haar billen nog vol met poep.
Lekkere situatie, want wat moest ik eerst doen? Chinook uit de poep tillen die het al in haar mond zat te stoppen, of Cheyenne die inmiddels bloed huilde uit haar neus oppakken. Natuurlijk het laatste eerst, maar het was geen pretje allemaal.
Dit is wel een extreme rampscenario, maar het was niet de eerste keer dat het blad inschoof omdat ik er per ongeluk tegenaan drukte. Gelukkig kon ik de andere keren behoeden dat ze kwamen te vallen, maar ik wil alleen maar zeggen dat die inschuifbladen ook niet alles zijn
quote:Wouw, die sprei/deken is echt geweldig!! Gezellig kamertje hoor
Op maandag 19 januari 2004 09:19 schreef ruudjuh31 het volgende:
Het behang is nu alweer vervangen, maar misschien dat men het toch nog leuk vind om te kijken..":http://24.132.22.82/Sophia's%20nieuwe%20kamer/index.htm
quote:Wat leuk Sugar!
Op dinsdag 20 januari 2004 21:03 schreef Sugar het volgende:is bambi!
Maar gaat ons vooral om het ouderwetse: sixties!
Wie weet blijft bambi zitten, maar misschien....
Wanneer mag jij van jezelf dit soort dingen kopen?
Ik was wel al aan het oriënteren, maar sinds zondag heb ik toch heel sterk het gevoel dat ik nog maar even moet wachten. Maar het is zo verleidelijk... Al die kleine meubeltjes en kleertjes en zo
toch wel zaak om op tijd op pad te gaan om een beetje rond te kijken wat je wilt..
(zal trouwens van de week ff foto's van 't kamertje maken hier.. al moet ik wel nog de wiegbekleding doen)
quote:Ja, het is echt een oud setje uit de zestiger jaren en hartstikke tweedehands dus. En bambi? Tja, ik denk ook dat ik 'm eraf wil!!! Hihihi!
Op dinsdag 20 januari 2004 23:16 schreef piglet het volgende:
Wat leuk Sugar!![]()
al zou ik persoonlijk waarschijnlijk Bambi er toch afhalen, maar dat zou ik in het echt moeten zien denk ik
Is het echt sixties (dus 2ehands) of is het nieuw en in-de-stijl-van?Wanneer mag jij van jezelf dit soort dingen kopen?
Ik was wel al aan het oriënteren, maar sinds zondag heb ik toch heel sterk het gevoel dat ik nog maar even moet wachten. Maar het is zo verleidelijk... Al die kleine meubeltjes en kleertjes en zo
Ik ben ook een beetje aan het hannessen over wanneer je zulke dingen nou "mag" kopen... Moeilijk. Maar ja, tweedehands, dus we moeten nu beslissen óf het laten gaan! En daarvoor vinden we het setje echt te leuk.
En ach, wie weet helpt het "alvast kopen" om positief te denken?!
Komt goed, hoor, meis!
Om de één of andere reden hebben meubels van vroeger gewoon meer charme.
quote:En het ziet er ook een stuk degelijker uit, meer voor duurzaam gebruik, zeg maar. Mijn ouders hadden voor mij (1984) zo'n groeikamertje gekocht... commode en bedje en nog wat (weet niet meer wat) zijn om te bouwen tot kinderkamer en daarna weer terug te bouwen naar babykamer. Het ombouwen naar kinderkamer is nooit echt goed gelukt, er kwam alleen een bed uit, het bureautje is er niet gekomen, en goddank heb ik nooit een brusje gehad, want dat had de zooi echt niet overleefd
Op woensdag 21 januari 2004 07:55 schreef Tan het volgende:
Om de één of andere reden hebben meubels van vroeger gewoon meer charme.
quote:Klopt wel ja, de kinderkamer die ik voor de oudste heb gekocht was errug duur, maar de commode stortte na twee kinderen in elkaar. Het bedje heb ik nog steeds, daar komt de baby in te slapen straks, maar de commode was best prut zeg maar.
Op woensdag 21 januari 2004 08:28 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
En het ziet er ook een stuk degelijker uit, meer voor duurzaam gebruik, zeg maar. Mijn ouders hadden voor mij (1984) zo'n groeikamertje gekocht... commode en bedje en nog wat (weet niet meer wat) zijn om te bouwen tot kinderkamer en daarna weer terug te bouwen naar babykamer. Het ombouwen naar kinderkamer is nooit echt goed gelukt, er kwam alleen een bed uit, het bureautje is er niet gekomen, en goddank heb ik nooit een brusje gehad, want dat had de zooi echt niet overleefd
. Het was niet eens goedkoop trouwens, het kostte echt een fortuin
Wat dat aan gaat had ik ook heel graag het babybedje van mijn vriend gehad, maar mijn schoonmoeder bewaart alles, maar niet op een goede manier... er zitten dus allemaal houtwormen en zo in en dat hoeft van mij dus ook weer niet
Ik heb zelf in huis veel oude meubels, maar die zijn vele malen degelijker. Ik heb een kist staan waar aan de achterkant nog papieren stickers opzitten en dat ding heeft de halve wereld over gezworven, twee eeuwen terug. Maar die kist is nog steeds in perfecte staat. Zo maken ze dat tegenwoordig niet meer
quote:Dat roep ik dus ook heel vaak... en dan word ik weer voor oud wijf uitgescholden met mijn negentien jaar
Op woensdag 21 januari 2004 08:35 schreef Tan het volgende:Zo maken ze dat tegenwoordig niet meer
quote:Als het 2e hands is en je vind het echt heel gaaf dan moet je het gewoon doen! Anders blijf je waarschijnlijk spijt houden (want je vind zoiets natuurlijk nooit weer
Op woensdag 21 januari 2004 07:50 schreef Sugar het volgende:[..]
Ja, het is echt een oud setje uit de zestiger jaren en hartstikke tweedehands dus. En bambi? Tja, ik denk ook dat ik 'm eraf wil!!! Hihihi!
Ik ben ook een beetje aan het hannessen over wanneer je zulke dingen nou "mag" kopen... Moeilijk. Maar ja, tweedehands, dus we moeten nu beslissen óf het laten gaan! En daarvoor vinden we het setje echt te leuk.
En ach, wie weet helpt het "alvast kopen" om positief te denken?!![]()
Komt goed, hoor, meis!
Ik ga het proberen om positief te denken (tjakka!).
Maar ik ben bang dat ik toch eerst een hartje wil horen voor ik iets durf te kopen
quote:Ik vind het ook hoor, dat tegenwoordig alles veel minder stabiel en degelijk is.
Op woensdag 21 januari 2004 08:43 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
Dat roep ik dus ook heel vaak... en dan word ik weer voor oud wijf uitgescholden met mijn negentien jaar
![]()
![]()
Maar het is gewoon wel zo, de eerste meubels die mijn vader had, heeft hij 35 jaar (!) gehad... de kussens en zo heeft hij zelf slecht onderhouden, dus dat is eigen schuld... mijn ouders hebben toen een soortgelijke nieuwe bank gekozen, en die ziet er na VIER jaar al uit als die van 24 (mijn moeder doet ook niet aan onderhoud)
quote:Veel van de meubels, ook voor de kinderkamers, is oud en gekregen. Dat spul is allemaal nog mooi. Er zitten ook wat meubels tussen van deze tijd (ook oud en gekregen, maar dan oud omdat het al versleten is... van dat geplastificeerde MDF-spul) en dat ziet er dus eigenlijk niet meer uit. Maar ja... voor tijdelijk is het nog net te doen...
Op woensdag 21 januari 2004 08:58 schreef piglet het volgende:[..]
Ik vind het ook hoor, dat tegenwoordig alles veel minder stabiel en degelijk is.
Vroeguh was alles beter
Maar gelukkig is nog veel van het superdegelijke spul in de 2ehands zaak te koop. Alleen moet je dan wel net van de stijl houden
Ik zal vandaag wel eens wat foto's maken van de kinderkamers van mijn oudsten trouwens
http://home.wanadoo.nl/y.pesik/Cheyenne's%20kamer/Cheyenne.htm
En deze van Chinook:
http://home.wanadoo.nl/y.pesik/Chinook's%20kamer/Chinook.htm
Ik ben over beide kamers niet tevreden, het zijn hele kleine hokjes, en ze hebben véél spullen in open kasten. Ik hou van dichte kasten waar je de zooi niet achter ziet Maar ja... heb geen geld voor nieuwe meubels dus ze doen hun best maar om het netjes te houden
Daarnaast gaan we als het kan zsm verhuizen naar een betere woning, ik woon nu in een soort omgebouwde schuur (zie ook die gammele houten wandjes ) op het terrein van mijn schoonouders, die grote zooiverzamelaars zijn. Heb af en toe het idee dat ik op een vuilnisbelt woon
Maar jaaaaa.... alles went!
quote:Christan sliep bij Frank thuis in een bedje waar zijn opa een jaar of 70 geleden ook in geslapen heeft
Op woensdag 21 januari 2004 07:55 schreef Tan het volgende:
Ik zou ook zonder Bambi doen, maar ik vind het wel errug gaaf! Maar ik heb sowieso een voorliefde voor alles wat uit de jaren 70 stamt of eerder.Om de één of andere reden hebben meubels van vroeger gewoon meer charme.
quote:Ik heb Cheyenne's kast er niet op staan zag ik net, die is ook vol en dus rommelig
Op woensdag 21 januari 2004 12:39 schreef melonovy het volgende:
Leuke meidenkamer, die van Cheyenne!!
De kamer van Chinook is een beetje vol, wat het rommelig maakt, maar wel gezellig hoor!
quote:Had met 9 weken al de babykamer bed, kast en commode weet het erg vroeg maar was tweedehands op marktplaats en veels te bang dat het anders weg zou zijn dus gewoon gekocht.
Op dinsdag 20 januari 2004 23:16 schreef piglet het volgende:[..]
Wanneer mag jij van jezelf dit soort dingen kopen?
quote:Sounds like my story!
Op woensdag 21 januari 2004 14:33 schreef Rottdog het volgende:
Had met 9 weken al de babykamer bed, kast en commode weet het erg vroeg maar was tweedehands op marktplaats en veels te bang dat het anders weg zou zijn dus gewoon gekocht.
quote:Precies de reden dat ik van mezelf nog niet eens mag kijken op marktplaats
Op woensdag 21 januari 2004 14:33 schreef Rottdog het volgende:
Had met 9 weken al de babykamer bed, kast en commode weet het erg vroeg maar was tweedehands op marktplaats en veels te bang dat het anders weg zou zijn dus gewoon gekocht.
Heb de kinderwagen daar ook al weg kreeg der gewoon een kick van daarooo hihii
Iig.. de baby kan er in
De wieg waar ik zelf nog in gelegen heb, schoonpa opgeknapt heeft en ikzelf nieuwe bekleding in gemaakt heb:
Dit is het kamertje van Mara. Op het bedje zijn we heel erg trots die heeft papa S-A-I-N-T zelf gemaakt.
zie hier kleed en klamboe... zou er al bijna de box om neerzetten, haha maar wil toch maar ff een paar weken wachten
Mijn kamertje is ook bijna klaar op wat kleine dingetjes na. Maar omdat die essentieel zijn voor de sfeer, wacht ik nog eeeven met fotookes.
Ik gebruik de box meteen al, want ik heb een rieten reiswieg die er fijn in kan staan zonder dat Jessai erbij kan om 'beebie te aaiuh'.
quote:Dat gelebber aan een pasgeboren baby lijkt me ook niks nee
Op zondag 1 februari 2004 15:56 schreef Catootje het volgende:
Onze box dient ook als hondenafweer...onze hond is zo dol op kinderen(jaa, ik weet het) dat hij het liefst ze de hele dag zou aflebberen en dat vind ik wat minder (wat een paar maandjes zo her en der blootstellen aan kindjes al niet kan doen met onze hond)
ff offtopic hoor, maar geef je ook de placenta te eten aan de hond of laat je 'm aan de poepluier van de baby ruiken e.d.? Ik heb meerderemalen gehoord dat hondjelief de kleine dan met rust laat en het dan juist beschermt. Dat van die placenta vond ik nogal een smerig verhaal, maar er zijn er toch velen die dat doen.
quote:Nou, wat echt goed schijnt te werken is gewoonweg als je thuiskomt: bevallingshirt in de hondenmand, eerst hond knuffelen en dan botweg ije kind neerzetten en voorstellen: "kijk fikkie, dit is...." Placenta blijft achter in het ziekenhuis en de poepluier moet ik nog even bezien. Als ik nu zie hoe mijn hond ontzettend liefdevol met babietjes is, is denk ik een simpele methode voldoende.
Op zondag 1 februari 2004 15:59 schreef Tan het volgende:[..]
Dat gelebber aan een pasgeboren baby lijkt me ook niks nee
ff offtopic hoor, maar geef je ook de placenta te eten aan de hond of laat je 'm aan de poepluier van de baby ruiken e.d.? Ik heb meerderemalen gehoord dat hondjelief de kleine dan met rust laat en het dan juist beschermt. Dat van die placenta vond ik nogal een smerig verhaal, maar er zijn er toch velen die dat doen.
quote:Je mag de placenta meenemen als je dat wilt. Ook wel bekende traditie is kersenboompje planten op de moederkoek. Moet er zelf niet aan denken hoor... brr... maar het komt uit jouw lichaam en is dus ook jouw eigendom.
Op zondag 1 februari 2004 16:02 schreef Catootje het volgende:[..]
Nou, wat echt goed schijnt te werken is gewoonweg als je thuiskomt: bevallingshirt in de hondenmand, eerst hond knuffelen en dan botweg ije kind neerzetten en voorstellen: "kijk fikkie, dit is...." Placenta blijft achter in het ziekenhuis en de poepluier moet ik nog even bezien. Als ik nu zie hoe mijn hond ontzettend liefdevol met babietjes is, is denk ik een simpele methode voldoende.
Leuk ET dat glas in lood!
Klein Spookje ik lach me slap
Dat bedje hebben wij ook gezien bij Prénatal, goed bekeken hoe te maken maar helaas doordat ik in het ziekenhuis kwam te liggen en meer van die ongein konden we dat niet meer redden
Errug leuk geworden, het kan dus wel
Nu wil ik m graag als gewoon bedje als Lara groot genoeg is
Mijn moeder heeft ook zo'n mooi speelkleed gemaakt voor mijn kinderen, zo'n patchwork ding. Jammer genoeg net ietsje te groot voor de box, maar wel fijn op de grond.
En het bedje trouwens ook. Mijn Oma had er ook altijd zoeentje op zolder staan. Heeft ze het een paar jaar geleden naar de rommelmarkt gebracht.
PS: Brighteyes, de rommelmarkten en tweedehandswinkels hebben veel omabedjes
En Christan heeft ook in zo'n bedje geslapen bij qltel thuis Ook qltel zelf en opa Harry hebben er nog in gelegen
Het wordt een Hello Kitty of Mashi Maro (hondje) kamer, maar daarom willen we dus eerst weten of het een jongen of meisje wordt
quote:Ik hoop voor je dat ze het dan ook écht goed kunnen zien (echo toch? of vruchtwaterpunctie - dat laatste is wel betrouwbaar), anders zit je nog met een probleem.
Op dinsdag 3 februari 2004 16:14 schreef pluisje het volgende:
Ik kan echt niet wachten tot de 21e, dan weten we (hopelijk) wat het wordt, en kan ik de spulletjes die ik voor jongen/meisje in gedachten heb eindelijk gaan regelenHet wordt een Hello Kitty of Mashi Maro (hondje) kamer, maar daarom willen we dus eerst weten of het een jongen of meisje wordt
Mocht het op de echo echt niet duidelijk zijn, of twijfelen we zelf heel erg, zullen we denk ik wachten met deze dingen tot na de geboorte, maar eerst de echo maar eens afwachten.
quote:Ja dat is ook zo
Op dinsdag 3 februari 2004 16:26 schreef pluisje het volgende:
Zolang ze heel klein zijn, kan Hello Kitty ook best bij een jongen, en Mashi Maro is ook voor meisjes heel leuk
Ik had al visioenen van een knalroze Hello Kittykamertje
quote:Ja! Zag 'm bij de V&D in Zwolle, maar heb 'm laten liggen
Op dinsdag 3 februari 2004 17:50 schreef Rewimo het volgende:
Tan, heb jij Raffi al gevonden inmiddels?Anders wil ik hem/ze gerust voor je kopen hier.
Ik denk dat ik 'm als kraamkadootje vraag van deze of genen Maar wel erg lief van je aangeboden!
Leuk he als dan dat kamertje eindelijk af is. Dan kan je steeds in en uit lopen en dromen van wat er straks in gaat liggen.
[Dit bericht is gewijzigd door Rewimo op 03-02-2004 18:31]
Tan heeft ook al zulke frisse kleurtjes en ik vind de klamboe van klein spookje echt een droom.
Catootje, gertjes bedje is super. En wat een ontzettend leuk schilderij heeft je vriendin gemaakt.
Ik wil ook een kamertje showen, ware het niet dat ik nog geen kamertje heb. Momenteel zijn we druk met verbouwen in ons nieuwe huis. Hopelijk gaan we met 1 1/2 week over en kan ik ook gaan beginnen met inrichten van het kamertje. Dan volgen er zeker foto's.
Dat kinderkamergedoe word wel steeds erger emrk ik: ik was er eerst niet mee bezig, nu bijna obsessief "oe die heeft zo'n kamertje, oe dat is ook leuk"....maar die van ons is af (ik mag van vriendje geen klamboe-achtige dingen bij box of bed)! Maar oe, als ik nog moest beginnend an is dit een inspirerend topique!
quote:Ik was net even aan het rondsnuffelen op marktplaats.nl en daar zag ik deze advertentie: http://www.marktplaats.nl/markt/kinderen/kindermeubels/39831.htm?oudei=90
Op dinsdag 3 februari 2004 16:14 schreef pluisje het volgende:Het wordt een Hello Kitty of Mashi Maro (hondje) kamer, maar daarom willen we dus eerst weten of het een jongen of meisje wordt
<zucht> Het gaat niet zoals ik wil grrrrrr!!!!
edit (10e keer): geen spaties dus, nu moet ie goed zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door ezzi op 13-02-2004 13:34]
Het wiegje is een familiewiegje waarin al m'n neefjes, nichtjes, broertje en ik in hebben gelegen. Gelukkig was het al opnieuw bekleed door m'n moeder toen m'n nichtje werd geboren drie jaar geleden dus ik hoefde er niets meer aan te doen.
quote:ow, wat geweldig! Ik vind het blank al mooi! (ben zelf een blank teak liefhebber)
Op vrijdag 13 februari 2004 14:06 schreef ezzi het volgende:
De meubeltjes zijn nog niet helemaal klaar. Mijn vriend is meubelmaker en maakt dit met z'n vader (ook meubelmaker van beroep). Het is gemaakt van blank kersenhout en het wordt op dit moment donker gebeitst, zoals kersenhout meestal is.
ik zit gewoon te kwijlen hahaha
Hier komt iig de wieg waar ik, mijn broertje en mijn dochter in gelegen hebben. Verder hebben we wel een idee van commode, die moet hoger dan normaal zijn, dus was flink zoeken en wat denk je? Bij de ikea
De kleuren weten we ook al, nu eerst de kamer leeghalen en Pa bellen voor het laminaat.
Dank je!! We zijn er zelf ook heel erg blij mee. Kleuren zijn trouwens mintgroen (panelen) en blauw/lila behang.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 08:04 schreef beefcake het volgende:
Psyche, wat een leuke kamer!!! Echt superlief! En die knuffelWaar ga je die in hemelsnaam laten joh??
Dan breng je hem maar hierquote:Op dinsdag 16 maart 2004 10:55 schreef Tan het volgende:![]()
Die knuffel, ik geloof dat ik heel ongelukkig zou worden als ik zoiets zou winnen
![]()
Ja lief wel, en zacht ook vast, maar waar laat je zoietsquote:Op dinsdag 16 maart 2004 11:01 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dan breng je hem maar hier![]()
Ik heb voor mijn verjaardag (op mijn eigen verzoek) een knuffelbeer van een meter gekregen. Zo lief
Wat een leuke link!! Ik kwijl er bijna vanquote:Op zondag 28 maart 2004 11:18 schreef Tan het volgende:
Wie ging er ook alweer een hello kitty kamertje doen? Dat was toch iemand hier?
http://www.mijnwinkel.nl/shop11709/productlist1/ dit is een hele leuke online (sprookjes-)winkel en bij de cathegorie prinsessen zag ik ergens halverwege heel veel hello kitty -spulletjes.
Dat was ik, maar alleen als het een meisje werd...nu wordt het een MashiMaro kamertje, en komen er hier regelmatig pakjes uit Hong Kong binnen, omdat we er pas vrij laat achterkwamen dat er van dat beest in Nederland nauwelijks dingen te koop zijnquote:Op zondag 28 maart 2004 11:18 schreef Tan het volgende:
Wie ging er ook alweer een hello kitty kamertje doen? Dat was toch iemand hier?
http://www.mijnwinkel.nl/shop11709/productlist1/ dit is een hele leuke online (sprookjes-)winkel en bij de cathegorie prinsessen zag ik ergens halverwege heel veel hello kitty -spulletjes.
Ja, als de Hema niet zou bestaan had ik een heel leeg huisquote:Op donderdag 1 april 2004 18:58 schreef dutchie het volgende:
Tan leuk!
Ik ben inmiddels ook zwaar Hema-fan. Heb dat lakentje ook. Hema vet roelz!!! (ook even mee doet)
Ja die bedoel ikquote:Op zaterdag 17 april 2004 19:17 schreef Luchtbel het volgende:
Ben je nog nooit bij Ikea geweestIk denk dat ze een hele boel leuke dingetjes hebben in 'die babykamerstijl' ze hebben ook pluche boerderij enzo
Volgens mij staan de afbeeldingen die Tan bedoeld trouwens ook op www.ikea.nl [afbeelding]
Die is ook gaaf trouwens!! Zou ik er zelf dus allemaal bij doenquote:Op zaterdag 17 april 2004 19:21 schreef Luchtbel het volgende:
Dat het nog bestaat in deze tijd zeg, Ikea maagdIkea en Hema zijn zo ongeveer mijn natuurlijke habitat
Edit: en dit bedoelde ik! [afbeelding]
Kinderkamerkunst valt mij nog wel mee, maar inderdaad, een term als moederfiets word ik ook lichtelijk onpasselijk vanquote:Op zaterdag 17 april 2004 22:22 schreef Luchtbel het volgende:
'Kinderkamerkunst'Dat vind ik echt een term om van te
![]()
Dat is ook wel weer zo jaquote:Op zondag 18 april 2004 10:00 schreef bixister het volgende:
ja, is natuurlijk waar, maar voor iets puur decoratiefs als een schilderijtje vind ik dat toch wel wat anders dan voor meer functionele artikelen.
Moederkoekquote:Op zondag 18 april 2004 08:22 schreef Tan het volgende:
[..]
Kinderkamerkunst valt mij nog wel mee, maar inderdaad, een term als moederfiets word ik ook lichtelijk onpasselijk van
* LadyS gaat ook op de groene toerquote:Op zondag 18 april 2004 14:01 schreef Rottdog het volgende:
Phulphy wat een ontzettende schattige meubeltjes.
Gaan geloof ik zowat allemaal op de "groene" toer, Tan, Anitra en ik zei de gekzal binnenkort ook is wat foto's spammen van de babykamer zijn nu nog bezig met de laatste puntjes op de i
![]()
oh nou, dan zou ik hem daar maar kopen (stuk goedkoper dan de wehkamp)quote:Op vrijdag 23 april 2004 17:21 schreef Knorretje het volgende:
bij de prenatal hadden ze vanmiddag ook nog een zooi klamboe's leggen voor nu 6.99 aqua, groen, oranje en zoet roze waren er hier volop.
ja geen idee hoe ze er verder uitzagen, hoe de afwerking was, hoe de bovenkant in elkaar stak en van welk materiaal ze waren, ze lagen ingeseald in een bak. (en onze kleur en model zat er niet tussen dus verder niet bekeken)quote:Op vrijdag 23 april 2004 17:31 schreef lily het volgende:
[..]
oh nou, dan zou ik hem daar maar kopen (stuk goedkoper dan de wehkamp)
O! Dat valt dan weer mee zeg. Bij de Xenos waren ze volgens ietsje duurder. Vind aqua erg leuk. Past ook leuk bij het blokmotief van het dekentje denk ik.quote:Op vrijdag 23 april 2004 17:21 schreef Knorretje het volgende:
bij de prenatal hadden ze vanmiddag ook nog een zooi klamboe's leggen voor nu 6.99 aqua, groen, oranje en zoet roze waren er hier volop.
Leuk dingetje. Kan 'ie aan 2 kanten open ??quote:Op donderdag 29 april 2004 12:52 schreef Belana het volgende:
tadaaaaaaahet ledikantje is af!!!
open:
[afbeelding]
dicht:
[afbeelding]
Liam past weer in zijn bed:
[afbeelding]
kijk maar:
[afbeelding]
Nee, aan 1 kant. Meer heb je ook niet nodig. Het is alleen dus niet zo'n modern ding waar je het matras nog hoog kunt leggen, dus dat wordt veel bukkenquote:Op donderdag 29 april 2004 13:24 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Leuk dingetje. Kan 'ie aan 2 kanten open ??
Volgens de styliste uit de laatste 'in holland staat een huis' is dit juist helemaal jé van hèt. Gewoon laten zo dus en je hebt een superhip kamertjequote:Op donderdag 29 april 2004 13:19 schreef LadyS het volgende:
ik heb van de week trouwens ook een foto van de babykamer gemaakt
[afbeelding]
we moeten er dus nog aan beginnen
Die trendsetter hoeft er niet in te wonenquote:Op donderdag 29 april 2004 13:51 schreef Tan het volgende:
[..]
Volgens de styliste uit de laatste 'in holland staat een huis' is dit juist helemaal jé van hèt. Gewoon laten zo dus en je hebt een superhip kamertje(babyS wordt een heuze trendsetter
)
Ja, superhip!!!quote:Op donderdag 29 april 2004 14:17 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Die trendsetter hoeft er niet in te wonen
Wij hebben dus ook zo'n superhip huis
quote:Op donderdag 29 april 2004 14:26 schreef Belana het volgende:
[..]
Ja, superhip!!!
![]()
Valt toch wel mee ?? Laat 's wat zien dan, kunnen we erover oordelen.quote:Op donderdag 29 april 2004 14:17 schreef miss_dynastie het volgende:
Die trendsetter hoeft er niet in te wonen
Wij hebben dus ook zo'n superhip huis
Het enige wat meevalt, is dat we het niet gaan kopen en op zoek gaan naar een ander koophuis. Voor de rest is het doffe ellende, maar gelukkig niet meer die van onsquote:Op donderdag 29 april 2004 14:29 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Valt toch wel mee ?? Laat 's wat zien dan, kunnen we erover oordelen.
Ja, het kind is al in de maakquote:Op donderdag 29 april 2004 14:32 schreef Rottdog het volgende:
LadyS tjeetje meid jij schiet al lekker op![]()
ik weet toch echt zeker dat wij die gaan winnen, dus hou maar op met hopenquote:Op donderdag 29 april 2004 14:28 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
:'(
Ik heb mijn hoop gezet op de staatsloterij van morgen
Dat ziet er bekend uitquote:Op donderdag 29 april 2004 13:19 schreef LadyS het volgende:
ik heb van de week trouwens ook een foto van de babykamer gemaakt
[afbeelding]
Miss_d heeft een nog niet klaar kamertje, maar die is ook niet in verwachting en gaat toch binnenkort verhuizen, dussehquote:Op zondag 2 mei 2004 13:55 schreef minoes1967 het volgende:
Miss-D of Lady-S,wie had nou dat super-het-is-nog-niet-klaar-kamertje?
Je mag wel es gaan beginnen,zal ik komen helpen?Whahaha![]()
Groetjes,Minoes![]()
quote:Op zondag 2 mei 2004 14:04 schreef minoes1967 het volgende:
Ik bedoelde het kamertje van Lady-S dus,die moet nog beginnen,hahaha.
groetjes,Minoes![]()
Ehm... WE??? Jij gaat toch wel vanaf een tuinstoel lekker toekijken mag ik aannemen?quote:Op zondag 2 mei 2004 14:33 schreef LadyS het volgende:
[..]
Volgend weekend gaan we de stenen in de tuin leggen
quote:Op zondag 2 mei 2004 17:41 schreef Tan het volgende:
[..]
Ehm... WE??? Jij gaat toch wel vanaf een tuinstoel lekker toekijken mag ik aannemen?
quote:Op zondag 2 mei 2004 17:44 schreef LadyS het volgende:
[..]
Ik breng Peter wel af en toe wat te drinken
Beer en Egel!!!quote:Op maandag 3 mei 2004 10:24 schreef miss_dynastie het volgende:
Wat een gaaf kamertje Dutchie. Ik kan alleen niet zo goed zien wat er op het schilderijtje staat.
Nee hoor, ik vind je volkomen objectief.quote:Op maandag 3 mei 2004 15:01 schreef ezzi het volgende:
Leuk kamertje Dutchie!
Wij hebben voor Ilse bijna dezelfde ledikant en ook bijna dezelfde kleur.
Dus wel logisch dat ik het errug mooi vind.
Ik hou me aanbevolen, mister_d wil em wel makenquote:Op maandag 3 mei 2004 10:48 schreef Luchtbel het volgende:
Die kroonstoel heeft in meerdere boekjes gestaan Doe het zelf et cetera.
Ook kan je heb ik hem een stuk goedkoper ongeverfd kopen via een paar andere websites, een heel stuk goedkoper, plus je kan z'n naam er nog op maken ofzo. Maar ben even die links kwijt maar als ik het weer weet het ik ze wel even neer, maar als je hem leuk vind; de stoel is ehct wel goedkoper te krijgen hoor!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |