abonnement Unibet Coolblue
  zondag 4 januari 2004 @ 21:13:00 #151
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15963549
Damn, ik wist niet dat Thomas Lang zo'n talentje was
  zondag 4 januari 2004 @ 21:21:58 #152
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_15963812
Hier nog clinics van "THE MAN" Filenames spreek voor zich, must.
(Vinnie werkt tenminste met terugkerende patroontjes in een hoop van zijn clinics/solo's)

http://www.houseofdrumming.com/mp3s/VinnieClinic1.mp3
http://www.houseofdrumming.com/mp3s/vinnieclinic_talking.mp3

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 04-01-2004 21:33]

  zondag 4 januari 2004 @ 22:06:55 #153
24054 search64
Avec le grande
pi_15965116
Mijn Pearl Export staat te koop trouwens;

[TK] Drumstel Pearl Export

"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_15965141
oftewel gewoon http://www.houseofdrumming.com

staan ook wat transcripties van Colaiuta, check vooral ook de drumvids van Steve Holmes zelf, zeker de moeite waard.

  maandag 5 januari 2004 @ 12:51:46 #155
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_15979295
quote:
Op zondag 4 januari 2004 16:19 schreef Maidenfan het volgende:

[..]

460 euro per stuk idd.

En inderdaad, die spelen echt serieus zwaar... Ik had al moeite om de beater meer dan 1 cm te bewegen met mijn hand toen ik het vastpakte, niet dat ik zoveel kracht zette want ik had het niet verwacht maar het geeft je een idee...


Gelukkig zijn die veren instelbaar! Hallo!!!
Ik heb er laatst heel even op kunnen spelen en ik moet zeggen dat het me best te doen lijkt om op zon ding te dubbelbassen. Met twee van die pedalen tegelijk '4 dubbel bassen' wordt denk ik wat gecompliceerd en of het muzikaal nou zo zinvol is om op die snelheid te spelen vraag ik me af. Ja het klinkt wel stoer, maar of het je muziek nou echt meerwaarde geeft betwijfel ik.
Overigens valt er wel wat voor te zeggen om twee verschillende kicks met twee van die pedalen te gebruiken. Dan kan je op normale dubbel bass snelheid de gekste patronen spelen die je er normaal echt niet uit zou kunnen krijgen.
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  maandag 5 januari 2004 @ 18:06:46 #156
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_15986654
quote:
Op zondag 4 januari 2004 21:13 schreef Yokozuna het volgende:
Damn, ik wist niet dat Thomas Lang zo'n talentje was
THOMAS what's in the name
Remlof is een Spellings Nsb'er
  maandag 5 januari 2004 @ 19:43:58 #157
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15989282
Mijn nieuwe Ride is binnen
Of ja, ze zijn aan de deur geweest maar 'k lag te pitten

iig... mijn ouwe Ride is dus te koop!
18" Paiste 2002
Goede staat, geen scheuren/beschadigingen!

Alleen ongepoetst
'k heb nog geen idee wat 'k ervoor ga vragen, maar gooi maar eens met euro's, kijken of 'k een ride trug gooi

Verzendkosten zijn voor de koper!

Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_15990428
Ik weet niet of iemand anders er ook last van heeft maar tom ophangingen kunnen zo vervelend zijn!

Ik speel zelf op een Pearl Export (El Cheapo, maar wel relaxed) en de toms hebben beide een eigen tomholder. Ik heb een 10 inch en een 12 inch tom hangen. Die hangen superdicht tegen elkaar aan. Doordat ik een 10 inch tom heb kan mijn snaredrum lekker ver naar voren geschoven worden. Dan kan ik beter bij het base-pedaal.

Soms speel ik weleens in de oefenruimte op een drums die een Tama swingstar-achtig ophangsysteem heeft. Beide toms hangen aan een houder met twee stangen. Daar hangen dan nog twee reusachtige toms aan (12 en 13 inch). Vervolgens kan ik alleen nog maar lekker spelen als ik de 13 inch tom er helemaal af haal en dan de ride iets meer naar de tom hang.

Pearl addict noemen ze me hehe.

Iemand anders hier ook moeite mee (retorical question?)

"Seize the Day" ... I heard him say ... Life will not always be this way
pi_15990529
quote:
Op Monday 5 January 2004 19:43 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Mijn nieuwe Ride is binnen
Of ja, ze zijn aan de deur geweest maar 'k lag te pitten

iig... mijn ouwe Ride is dus te koop!
18" Paiste 2002
Goede staat, geen scheuren/beschadigingen!

[afbeelding]

Alleen ongepoetst
'k heb nog geen idee wat 'k ervoor ga vragen, maar gooi maar eens met euro's, kijken of 'k een ride trug gooi

Verzendkosten zijn voor de koper!


Krijg je de standaard er gratis bij ?
pi_15994302
quote:
Op maandag 5 januari 2004 20:21 schreef Spiketacular het volgende:
Ik weet niet of iemand anders er ook last van heeft maar tom ophangingen kunnen zo vervelend zijn!

Ik speel zelf op een Pearl Export (El Cheapo, maar wel relaxed) en de toms hebben beide een eigen tomholder. Ik heb een 10 inch en een 12 inch tom hangen. Die hangen superdicht tegen elkaar aan. Doordat ik een 10 inch tom heb kan mijn snaredrum lekker ver naar voren geschoven worden. Dan kan ik beter bij het base-pedaal.

Soms speel ik weleens in de oefenruimte op een drums die een Tama swingstar-achtig ophangsysteem heeft. Beide toms hangen aan een houder met twee stangen. Daar hangen dan nog twee reusachtige toms aan (12 en 13 inch). Vervolgens kan ik alleen nog maar lekker spelen als ik de 13 inch tom er helemaal af haal en dan de ride iets meer naar de tom hang.

Pearl addict noemen ze me hehe.

Iemand anders hier ook moeite mee (retorical question?)


Ik weet wat je bedoelt, ik heb zelf een swingstar, maar dat heeft niks met de ophanging te maken, maar wel met de grote van de toms.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 00:10:17 #161
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_15998101
quote:
Op maandag 5 januari 2004 20:28 schreef Guusie het volgende:

[..]

Krijg je de standaard er gratis bij ?


Die moet je altijd zelf kopen hè
Op deze komt gewoon mij nieuwe ride te hangen
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 03:53:24 #162
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_16001120
Over dubbelebase gesproken, wat Yoko zegt heb 'k ook, moet eerst opwarmen soms... vaak op repetitie gaat 't pas na een aantal nummers lekker. Voor een optreden zit 'k gewoon de hele tijd de pedaal bewegingen te maken op de grond gewoon zodat ze al opgewarmt zijn ...
En dagen dat 't niet gaat natuurlijk... soms haal 'k nummers niet die 'k normaal veel sneller kan spelen.

Ik wil trouwes bij optredens stroboscopen in m'n basedrums zetten die dan bijv via een schakelaartje onder m'n pedaal bij elke kick een flits geven... iemand ideetjus?
Zou dit ook met triggers kunnen? ben niet zo thuis in 't trigger gebeuren...


Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_16007102
kmoet echt nodig een nieuw drumstel hebben. Kheb nu zo'n powerbeat crap ding ( 400 euri toen ) , die trekt het dus kompleet niet meer. In de oefenruimtes drum ik op een gecombineerde pearl base met sonor en premier tomtoms / floortoms

Kheb een beetje rond lopen snuffelen, en ik ben bij een Tama Rockstar uitgekomen ( http://www.serlui.nl/prijzen/Tama/2003rockstar.pdf - ter indicatie -). Heb je suggesties of andere merken waar ik naar zou moeten kijken?

|| death-metal is the law ! || bier zuipen en kut roepen ||
  dinsdag 6 januari 2004 @ 14:32:36 #164
76799 fnoft
MusicHasTheRightToChildren
pi_16009575
Is er hier nog interesse voor??
Metal band Deluzion zoekt drummer
Music Has The Right To Fnoft...
pi_16011237
Hallo allemaal!
Ik heb zo op mijn gemakje de voorgaande drum topics doorgelezen en heb ook maar besloten om me eens kenbaar te maken

Ik speel zelf in een punkrock bandje en in een cover band (veelal rock covers).

Na een paar jaar spelen in oefenruimtes en op kits van andere drummers heb ik toch afgelopen zaterdag een kit besteld bij Peter Verspuy in Rotterdam, die, zoals het er nu naar uitziet, zaterdag a.s. al geleverd gaat worden!

Omdat ik niet tevreden was over de standaard uitvoering van de Pearl export, is het een Pear Export ELX custom geworden in de gelakte kleur Ebony Myst.
Mede omdat standaard een 10/12/14 set-up word geleverd en de floot-tom hangend is.

Hij bestaat uit het volgende:

13"x11" Mounted Tom
16"x16" Floor Tom
22"x18" Bass Drum
3 boom stands
1 hi-hat stand
1 snare stand

De snare (Tama Piccolo, Mighty hoop ), basspedal (Tama iron cobra), drum kruk (Pearl D 150 C) had ik al, net als mijn bekken set die bestaat uit een:

14" Zildjian A crash
16" Zildjian K dark crash
14" 302 Paiste hi-hat set (gaat worden vervangen)
8" 302 splash
20" 302 ride (Gaat worden vervangen)

(Repeteer set)
14" Wuhan crash
13" Wuhan hi-hat
20" Wuhan ride

Helaas woon ik in een flat, wat betekend dat ik wel een aparte kamer heb om de kit in op te slaan maar er niet op kan spelen (misschien met demp-matten).

Ik heb hem in 1e instantie gekocht voor optredens aangezien je nergens van uit kan gaan als je buiten de deur speelt

Ik ga het hier in ieder geval wat meer in de gaten houden

(edit: Ongelofelijk domme spelvouden eruit gehaald)

[Dit bericht is gewijzigd door fetcher op 06-01-2004 18:25]

All for nothing - Hardcore/Punkrock uit Rotterdam - http://www.afn.nu
pi_16012734
hehe Wu-han .... bereidt je maar voor op een bak grafherrie
|| death-metal is the law ! || bier zuipen en kut roepen ||
pi_16013086
Ik las pas ergens trashy
Aangezien ik ze gebruik tijdens repetietie's weet ik wel hoe ze klinken, inderdaad, smerig en trasy, ze waren gewoon cheap en ik heb slechtere bekkens gezien/gehoord.

Ze mogen wat mij betreft ook stuk... de 302 set is ook cheap, maar klinkt voor zijn geld niet verkeerd.

[Dit bericht is gewijzigd door fetcher op 06-01-2004 16:41]

All for nothing - Hardcore/Punkrock uit Rotterdam - http://www.afn.nu
pi_16013317
ja idd helemaal mee eens, als je muziekstijl het toe laat , waarom dan niet

Binnenkort zal ik eens wat van die Wu-han dingetjes uit proberen in de muziekzaak, misschien een keertje leuk

|| death-metal is the law ! || bier zuipen en kut roepen ||
pi_16014435
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 12:54 schreef SiQDiZ het volgende:
kmoet echt nodig een nieuw drumstel hebben. Kheb nu zo'n powerbeat crap ding ( 400 euri toen ) , die trekt het dus kompleet niet meer. In de oefenruimtes drum ik op een gecombineerde pearl base met sonor en premier tomtoms / floortoms

Kheb een beetje rond lopen snuffelen, en ik ben bij een Tama Rockstar uitgekomen ( http://www.serlui.nl/prijzen/Tama/2003rockstar.pdf - ter indicatie -). Heb je suggesties of andere merken waar ik naar zou moeten kijken?


Sonor 3003! van alle kits in die price range (dus de rockstar custom, pearl ELX) vind ik het qua kwaliteit en klank veruit de beste, mede dankzij de basswood/maple combinatie, de rockstar en pearl zijn volgens mij allebei basswood/mahogany. Ik ga binnenkort iig een 3003 kopen.

Tip; koop een nieuwe kit niet in nederland, veels te duur vergeleken met de musik produktiv in duitsland!

pi_16014472
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 16:17 schreef SiQDiZ het volgende:
hehe Wu-han .... bereidt je maar voor op een bak grafherrie
Ik vind de wuhan china's helemaal niet zo slecht voor hun prijs, ik wil zelf nog wat klein spul van wuhan kopen, mede omdat het lekker cheap is en niet storend slecht klinkt
pi_16014528
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 15:23 schreef fetcher het volgende:
De snare (Tama picelo, mighty hope), base pedal (Tama iron cobra)
Piccolo, Mighty hoop en respectivelijk bass

- sorry kon het niet laten -

  dinsdag 6 januari 2004 @ 17:35:56 #172
24054 search64
Avec le grande
pi_16014647
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 17:31 schreef Carn het volgende:
respectivelijk
...
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 6 januari 2004 @ 18:16:34 #173
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_16015884
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 12:54 schreef SiQDiZ het volgende:
kmoet echt nodig een nieuw drumstel hebben. Kheb nu zo'n powerbeat crap ding ( 400 euri toen ) , die trekt het dus kompleet niet meer. In de oefenruimtes drum ik op een gecombineerde pearl base met sonor en premier tomtoms / floortoms

Kheb een beetje rond lopen snuffelen, en ik ben bij een Tama Rockstar uitgekomen ( http://www.serlui.nl/prijzen/Tama/2003rockstar.pdf - ter indicatie -). Heb je suggesties of andere merken waar ik naar zou moeten kijken?


ik heb een rockstar custom vindt ik fijn vooral de hardware. heb wel ander snare bij genomen, en dubbelpedaal en andere vellen pinstripes. maar verder vindt ik wel relaxt drummen.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_16015994
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 17:31 schreef Carn het volgende:

[..]

Piccolo, Mighty hoop en respectivelijk bass

- sorry kon het niet laten -


Inderdaad Slordig! Ik pleit voor een spellingscontrole voordat je heb submit

Gelijk even aangepast.

Ik was trouwens best wel te spreken over de sound van "PDP" kits, de in licentie van DW gemaakte middenklasse kits. Lekker stevige sound, zware sound.

Alleen vond ik de ophanging erg gammel aandoen. Wat dat betreft doen Pearl en Tama dat nog beter, als heb je er geen last van bij een DW kit van 4500,-EUR

[Dit bericht is gewijzigd door fetcher op 06-01-2004 18:27]

All for nothing - Hardcore/Punkrock uit Rotterdam - http://www.afn.nu
  dinsdag 6 januari 2004 @ 18:52:53 #175
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_16016911
quote:
Op maandag 5 januari 2004 19:43 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Mijn nieuwe Ride is binnen
Of ja, ze zijn aan de deur geweest maar 'k lag te pitten

iig... mijn ouwe Ride is dus te koop!
18" Paiste 2002
Goede staat, geen scheuren/beschadigingen!

[afbeelding]

Alleen ongepoetst
'k heb nog geen idee wat 'k ervoor ga vragen, maar gooi maar eens met euro's, kijken of 'k een ride trug gooi

Verzendkosten zijn voor de koper!


vraagprijs??
Remlof is een Spellings Nsb'er
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')