Heeft het iets te maken met de centrale schijfremmen op de achteras?
Alvast bedankt!
quote:Alfa 75 is dat ook zeggen ze, maar de versnellingsbak zit toch gewoon voor bij de 75
Op woensdag 24 december 2003 00:23 schreef Hyperdude het volgende:
motor voorin en versnelingsbak achterin geloof ik.
Ferrari 456, Porsche 924,944 en 928 ook.
Andersom zou ook kunnen maar daar ken ik geen voorbeelden van
quote:Als die-hard PTA'er mag ik de PTA niet in de steek laten
Op woensdag 24 december 2003 00:23 schreef Foo_niks het volgende:
Ga slapen
[Dit bericht is gewijzigd door yup op 24-12-2003 00:30]
quote:dat je dan niet weet wat Transaxle betekent
Op woensdag 24 december 2003 00:29 schreef yup het volgende:[..]
Als die-hard PTA'er mag ik de PTA niet in de steek laten
een eenheid die bestaat uit een combinatie van de versnellingsbak en de vooras gebruikt in voorwiel-aangedreven auto's
spoiler:
quote:Alfa 75 is RWD
Op woensdag 24 december 2003 00:32 schreef bas-beest het volgende:[..]
dat je dan niet weet wat Transaxle betekent
(nofi uiteraard
)
een eenheid die bestaat uit een combinatie van de versnellingsbak en de vooras gebruikt in voorwiel-aangedreven auto's
quote:
Op woensdag 24 december 2003 00:35 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
Je hebt niet goed geluisterd..
spoiler:Trans-sexual.
.
.
quote:De versnellingsbak zit boven de aandrijf-as, right?
Op woensdag 24 december 2003 00:35 schreef rvgeelen het volgende:
http://www.patgosscarworld.com/transaxle.htmcheck it out. In het Engels
quote:Zoals ik al zei, dus de versnellingsbak zit boven de achter-aandrijfas right?
Op woensdag 24 december 2003 00:35 schreef JaapB het volgende:
Tansaxle is dat de motor voor in de wagen ligt, dat de aandrijflijn naar de achteras dus draait met het toerental van de motor en dan binnenkomt in de versnellingsbak die aan het cardan van de achteras is gebouwd. Ideaal voor gewichtsverdeling, beetje lastig om het netjes en zonder haken te laten schakelen..
Transaxle:
Dus de versnellingsbak zit boven de achteras begrijp ik nu, en dat is idd beter voor de gewichtsverdeling.
Of is dit wat ik zeg fout?
Als dit juist is mag er wel een slotje op hoor.
quote:Nou niet helemaal, bij de Alfa 75 hangt de bak vooraan het differentieel, er bovenop kost teveel binnenruimte.
Zoals ik al zei, dus de versnellingsbak zit boven de achter-aandrijfas right?
quote:dat klopt ja... maar bij die link van rvgeelen, staat zo'n beetje hetzelfde als dat ik neerzet...
Op woensdag 24 december 2003 00:41 schreef yup het volgende:[..]
Alfa 75 is RWD
quote:Jullie maken het allemaal wel heel ingewikkeld. TransAxle betekend gewoon dat het differentieel en de versnellingsbak geïntegreerd zijn. Wordt idd vaak toegepast in FWD auto's (ivm ruimte gebrek en minder bewegende delen), maar kan uiteraard ook RWD toegepast worden (wat meestal gebeurd bij sportauto's ivm gewichtsverdeling idd).
Op woensdag 24 december 2003 00:49 schreef bas-beest het volgende:[..]
dat klopt ja... maar bij die link van rvgeelen, staat zo'n beetje hetzelfde als dat ik neerzet...
o.a. dus The term transaxle came into being with the advent of front wheel drive.
quote:Ok ik snap hem nu, thx
Op woensdag 24 december 2003 00:49 schreef JaapB het volgende:
@YUP schreef het volgende:
[..]Nou niet helemaal, bij de Alfa 75 hangt de bak vooraan het differentieel, er bovenop kost teveel binnenruimte.
quote:Ja je hebt gelijk
Op woensdag 24 december 2003 00:49 schreef bas-beest het volgende:[..]
dat klopt ja... maar bij die link van rvgeelen, staat zo'n beetje hetzelfde als dat ik neerzet...
o.a. dus The term transaxle came into being with the advent of front wheel drive.
quote:JaapB zegt dat de versnellingsbak voor de achter-differentieel zit. Jij zegt dat de differentieel en bak samen geintegreerd zijn, hoe kan dat dan, ik snap het effe niet meer
Op woensdag 24 december 2003 00:54 schreef The_Matrix het volgende:[..]
Jullie maken het allemaal wel heel ingewikkeld. TransAxle betekend gewoon dat het differentieel en de versnellingsbak geïntegreerd zijn. Wordt idd vaak toegepast in FWD auto's (ivm ruimte gebrek en minder bewegende delen), maar kan uiteraard ook RWD toegepast worden (wat meestal gebeurd bij sportauto's ivm gewichtsverdeling idd).
quote:Bij Alfa is de implementatie iets anders om te zorgen dat je wat meer ruimte hebt in de auto. Het principe is verder hetzelfde.
Op woensdag 24 december 2003 01:21 schreef yup het volgende:JaapB zegt dat de versnellingsbak voor de achter-differentieel zit. Jij zegt dat de differentieel en bak samen geintegreerd zijn, hoe kan dat dan, ik snap het effe niet meer
quote:Maar is de transaxle dan niet gewoon alleen de as die in dit systeem zit?
Op woensdag 24 december 2003 00:35 schreef JaapB het volgende:
Tansaxle is dat de motor voor in de wagen ligt, dat de aandrijflijn naar de achteras dus draait met het toerental van de motor en dan binnenkomt in de versnellingsbak die aan het cardan van de achteras is gebouwd. Ideaal voor gewichtsverdeling, beetje lastig om het netjes en zonder haken te laten schakelen..
quote:Het woord transaxle is een samenvoeging van de woorden transmission (versnellingsbak) en axle (as), Met de vertaling van het woord alleen zou je al kunnen weten, wat het was. De aandrijs as geintegreerd in de bak, dat kan dus bij voor en achter wiel aandrijving zijn. Het voordeel bij achterwiel aandijving is dat het vliegwiel veel kleiner kan zijn, of zelfs kan wegvallen.
Op woensdag 24 december 2003 08:43 schreef ShaoliN het volgende:[..]
Maar is de transaxle dan niet gewoon alleen de as die in dit systeem zit?
Zelf heb ik een Alfa Romeo 75 en een GTV6.
De Alfa 75 was de laatste auto met het zogenoemde Transaxle systeem.
Alle Transaxle systemen hebben RWD en nooit FWD.
Transaxle houdt in het kort in, dat de versnellingsbak voor de achteras is geplaatst. Bij Alfa heb je een lichte allu motorblok voorin liggen en een zware gietijzeren versnellingbak achterin. Bij de GTV6 zorgt dit voor een bijna 50/50% gewichtsverdeling. Hetgeen weer zorgt voor een uitstekende wegligging.
Voor de rest kan het woord 'transaxle' idd ook duiden op een ordinaire voorwielaandrijver, maar het wordt meestal gebruikt als aanduiding dat de motor voorin en de bak achterin ligt (en daar een eenheid vormt met het differentieel).
quote:Zover ik weet bestaat er geen transaxle met voorwiel aandrijving.
Op woensdag 24 december 2003 14:25 schreef Threepio het volgende:
Dit principe wordt ook toegepast in de nieuwe Maserati Quattroporte en het gaat (waarschijnlijk) toegepast worden in de nieuwe grote VW (die het gat tussen de Passat en de Phaeton op moet vullen) en JA die gaat achterwielaandrijving krijgen.Voor de rest kan het woord 'transaxle' idd ook duiden op een ordinaire voorwielaandrijver, maar het wordt meestal gebruikt als aanduiding dat de motor voorin en de bak achterin ligt (en daar een eenheid vormt met het differentieel).
quote:Zoals eerder gezegd: het woord 'transaxle' is een samentrekking van 'transmission' en 'axle', het betekent dus dat de bak en de as(differentieel) een eenheid vormen. Dit is afaik bij alle voorwielaandrijvers het geval.
Op woensdag 24 december 2003 14:28 schreef Italiaan het volgende:[..]
Zover ik weet bestaat er geen transaxle met voorwiel aandrijving.
Je hebt ook een heel andere wielophanging bij een transaxle.
Voorwielaangedreven auto's hebben een bak die aan het motorblok hangt.
Een voorwielaangedreven transaxle bestaat gewoon niet
quote:Theoretisch gezien zijn bijna alle voorwiel aangedreven auto's trasnaxle, maar dat wordt zo niet aangeduid
Op woensdag 24 december 2003 14:52 schreef Italiaan het volgende:
Transaxle is juist het systeem met de bak voor de achteras.
Zoals ook op alle plaatjes hierboven te zien is.Je hebt ook een heel andere wielophanging bij een transaxle.
Voorwielaangedreven auto's hebben een bak die aan het motorblok hangt.
Een voorwielaangedreven transaxle bestaat gewoon niet
quote:
Op donderdag 25 december 2003 01:16 schreef IBAZ het volgende:
dat is een transvestiet die axel heet en die kom je tegen bij de alfa owners club (de voorzitter)
quote:Jongens, even met z'n allen hard gaan lachen. Ik heb veel slechte grappen gehoord, maar dit. Dit kan bijna niet slechter
Op donderdag 25 december 2003 01:16 schreef IBAZ het volgende:
dat is een transvestiet die axel heet en die kom je tegen bij de alfa owners club (de voorzitter)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |