abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15653825
Een fanatieke supporter van FC Twente uit Vak P is een actie begonnen tegen de kwetsende spreekkoren. Deze zijn vaak te horen in de Nederlandse stadions. De teksten zijn meestal gericht op scheidsrechters, trainers of spelers. De Twentenaar is op internet een site begonnen.

De initiatiefnemer legt in de Twentsche Courant Tubantia uit waarom hij de actie op touw heeft gezet. "Ik heb twee familieleden die ernstig ziek zijn en als ik dan leuzen hoor die met kanker te maken hebben, dan word ik daar niet vrolijk van. Het moet afgelopen zijn."

Op zijn site schrijft de initiatiefnemer ondermeer: "Schrijf de spreekkoren nu eens op die je wel eens heb geschreeuwd. Verander dan de naam van de scheidsreichter of voetballer in die van jezelf of een ander dierbare. Je zult zien dat het dan een heel stuk kwetsender is."

Aanleiding voor de actie waren de kwetsende spreekkoren vorige week in het Arke Stadion tegen Ajax 2. Hierdoor werd het duel zelfs even stilgelegd.

Bron: Fok!

http://www.stopspreekkoren.nl/ Site

[Dit bericht is gewijzigd door Inquistor87 op 23-12-2003 22:54]

pi_15653935
Ja en nu, wat vindt de TS ervan? Posten kan iedereen...
E-?
pi_15654064
Ik denk dat het moeilijk is weg te krijgen in de voetballerij....
Aap uit de mouw
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 december 2003 @ 22:57:25 #4
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_15654309
Het streven vind ik zeker te prijzen.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_15654349
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 22:57 schreef Doc het volgende:
Het streven vind ik zeker te prijzen.
Maar of het gaat lukken..... ik denk dat teveel mensen er schijt aan hebben. (Zie ook de eerdere discussie van SCH).
pi_15654471
Staat sinds vanmiddag ook al hier:
Overig Voetbal Nieuws Deel 2
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 december 2003 @ 11:42:24 #7
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_15663585
Na overleg weer open (hoewel de discussie al eerder gevoerd is )
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_15663630
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:42 schreef Doc het volgende:
Na overleg weer open (hoewel de discussie al eerder gevoerd is )

Ik was van plan om er een discussie over te starten om em weer te openen .

Ontopic:

Het is natuurlijk een heel goed initiatief alleen als je het een in een stadion hoort, zeker 10000 (als het er al niet meer zijn) mensen doen hier aan mee, hoe wil je die ineens stil krijgen?

pi_15663689
Goed initiatief, laat de supporters hun energie steken in het aanmoedigen van hun elftal, en niet in het beledigen van anderen..
  woensdag 24 december 2003 @ 11:49:12 #10
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_15663761
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:46 schreef Noca het volgende:
Goed initiatief, laat de supporters hun energie steken in het aanmoedigen van hun elftal, en niet in het beledigen van anderen..
Precies, als echte supporter ben je VOOR een club!!!!
Accept you're dead and start living
pi_15663786
Fantastisch initiatief, ben benieuwd hoe het vorm gaat krijgen. Ik ga het eens goed lezen.
pi_15663819
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:50 schreef SCH het volgende:
Fantastisch initiatief, ben benieuwd hoe het vorm gaat krijgen. Ik ga het eens goed lezen.
Als er iemand tegen spreekkoren is dan ben jij het wel
pi_15663871
Zolang het geen rascistische of discriminerende spreekkoren zijn, heb ik er niet zo'n problemen mee. Spreekkoren met kanker vind ik ook op het randje.

Maar dit is natuurlijk gedoemd te mislukken. Dweilen met de kraan open.

While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_15663949
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:53 schreef zjroentje het volgende:
Zolang het geen rascistische of discriminerende spreekkoren zijn, heb ik er niet zo'n problemen mee. Spreekkoren met kanker vind ik ook op het randje.
Het gaat juist om dat soort spreekkoren
quote:
Maar dit is natuurlijk gedoemd te mislukken. Dweilen met de kraan open.
Waarom?
pi_15664020
quote:
Op woensdag 24 december 2003 11:56 schreef SCH het volgende:
Het gaat juist om dat soort spreekkoren
Uiteindelijk kom je toch weer op het woord kanker uit. Ik heb ook vrienden en familie verloren aan kanker, maar ik stoor me daar niet zo aan, in tegenstelling tot jou (geloof ik). Het is gewoon emotie die komt bovendrijven en dan floept er bij mij ook wel eens wat uit.
quote:
Waarom?
Omdat ik niet denk dat dit te veranderen valt door supporters onderling. Ik denk alleen dat dit gedaan kan worden door ingrepen van de verschillende instanties (bijv KNVB, de burgemeester) en harder op te treden.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_15664236
Ik las vandaag weer eens in een feijenoordtopic dat iemand de wedstrijd "de kanker aan vond" tsja en dat schijnt dan ook nog eens zo'n zogenaamde lieve jongen te zijn die....
Ik erger me daar helemaal kapot aan. Iets vervelends over iemand zeggen vind ik prima. Beetje schelden op de scheids of op spelers kan ik ook hebben, maar dat constante gezeik over ziektes dit en dat daar kan ik me echt helemaal blauw aan ergeren.

Recentelijk was het weer eens mis bij FcZwolle. Jongetjes moesten verbaal iemand voor hoerenjong uitmaken en dergelijke. Tot zover kan ik me nog afsluiten. Toen gingen ze over op de meest gruwelijke ziektes terwijl er ook supporters bij zitten die daar een heel vervelende ervaring mee hebben. Alleen daarom al kan je het niet maken. Eigenlijk vind ik dit al een opvoedingsprobleem want toen ik in mijn jonger jaren dit eruit kraamde gaf mijn moeder mij ook een wats om de oren.
Tegenwoordig moet ik dit allemaal maar tolereren en nu dat weer uit de mode is respecteren.

Goh ja want die jongens zijn nu eenmaal fanatieke supporters en gaan altijd naar het stadion.

Alsof dat ook maar een heeeeeeeeeeeeel klein beetje een excuus is om je verbaal zo te laten gaan! als je in VBL met dat soort termen moet gaan posten dan ben je toch sociaal minder begaafd Sterker nog ik verdenk zo iemand er sterk van een licht autistische inslag te hebben.
Wij hebben het hier in VBL als regel gesteld dat we ziektes en dergelijke niet tolereren. Ik krijg sterk het gevoel dat als je het pas aangeeft aan een modje hij er wat aan doet, want het is zeker geen actief beleid van de modjes om er op te letten en verandering in te brengen. Misschien omdat die users zulke schatjes zijn en geen vlieg kwaad doen.....

[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
pi_15664611
Prima initiatief en zeker omdat het van een erkende fanatieke supporter komt. De kans van slagen is in dat soort situaties groter, omdat zo'n persoon overwicht kan hebben in een groep, dit in tegenstelling tot een papiertje van de KNVB of van het bestuur waar meestal hard om gelachen wordt.

Aan de andere kant, het blijft een uiting van emotie en in een groep ga je makkelijk op en is het soms wel prettig om lekker mee te zingen zonder dat je er bij nadenkt wat je eigenlijk zingt. Dat is absoluut niet goed te keuren, maar het gebeurt wel.

Maar het gaat iig de goede kant op als supporters elkaar onderling gaan corrigeren

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15664734
Ach beetje overdreven en nutteloos.. Hoort er nu eenmaal bij en dat krijg je er toch niet uit.. En waar leg je de grens..
  woensdag 24 december 2003 @ 12:40:22 #19
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_15665185
Ach ja, die discussie ga ik al niet meer voeren.

Ik heb voor mezelf een tolerantiegrens over wat wel kan en wat niet kan, en daar laat ik het ben denk ik zo!

[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_15665216
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:40 schreef FrankyMcG het volgende:
Ach ja, die discussie ga ik al niet meer voeren.

Ik heb voor mezelf een tolerantiegrens over wat wel kan en wat niet kan, en daar laat ik het ben denk ik zo!

Jouw grens is niet zo belangrijk.
  woensdag 24 december 2003 @ 12:45:56 #21
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_15665373
Ach ja, dat ze actie ondernemen tegen echte grove spreekkoren is een goeie zaak.

Maar ze kunnen toch nooit alles aan banden lkeggen.

Sowieso heeft iedereen een andere tolerantiegrens.

En bij mr. Raphael Naftiel is deze grens -100!

[Dit bericht is gewijzigd door FrankyMcG op 24-12-2003 13:00]

[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_15665539
Spreekkoren horen gewoon bij het voetbal en ik stoor me er niet aan. En de groottste onzin is als ik iemand hoor zeggen dat het een probleem van de randstad is, want hoe vaak heb ik wel niet "hoerenjong" horen zingen bij loser-clubs als Heerenveen of RBC. Gebeurt overal en dat krijg je toch niet uitgebannen. Gelukkig niet, want voetbal is emotie en dan kan er wel es een scheldwoordje uitfloepen.
pi_15665890
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:51 schreef Hagenees het volgende:
Gelukkig niet, want voetbal is emotie en dan kan er wel es een scheldwoordje uitfloepen.
Uitfloepen?

Een kwartier lang hamas hamas roepen is toch geen uitfloepen?

pi_15666675
goede actie
of het veel helpt is de vraag maar er is een begin
pi_15666724
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:51 schreef Hagenees het volgende:
Spreekkoren horen gewoon bij het voetbal en ik stoor me er niet aan. En de groottste onzin is als ik iemand hoor zeggen dat het een probleem van de randstad is, want hoe vaak heb ik wel niet "hoerenjong" horen zingen bij loser-clubs als Heerenveen of RBC. Gebeurt overal en dat krijg je toch niet uitgebannen. Gelukkig niet, want voetbal is emotie en dan kan er wel es een scheldwoordje uitfloepen.
horen zingen bij loser-clubs als Heerenveen of RBC => en jij bent van ado...

Maar een scheldwoordje is niet kanker enz. Dat hoort er gewoon helemaal niet bij!

woensdag 24 december 2003 @ 14:08:22 #26
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_15668047
Goed initiatief, maar volgens mij bereik je met dit soort initiatieven niet de hard-core kernen van de kwetsende spreekkoren roepende supporters.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 24 december 2003 @ 14:11:41 #27
41009 sugarnieuws
Topwebgames.nl / Beltoontop.nl
pi_15668126
Een goed initiatief, alleen ben ik er van overtuigd dat het niet gaat lukken.

Spreekkoren komen voor uit de emotie voor je club (er zijn uitzonderingen). (bv: geeft de scheids een onterechte penalty!)

Dan loopt de emotie gewoon op, kijk je kan gaan lopen schoppen en slaan tegen de stoeltje maar je ook met z'n allen even laten weten wat je ervan vindt. Want je leeft met je club mee en je bent ook weer sago als ze verliezen. Je hebt gewoon een hart voor de club. En als je met z'n 1000de gaat het wat makkelijker.

Tuurlijk heb ik soms ook wel eens mijn bedenkingen bij spreekkoren, wat voor zin het heeft en wat lomp het wel niet is. Maar zit ik in het stadion en ben ik ergens boos over dan zing ik gewoon mee !

Conclusie: goed initiatief maar het gaat niet werken

woensdag 24 december 2003 @ 14:14:05 #28
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_15668178
quote:
Op woensdag 24 december 2003 14:11 schreef sugarnieuws het volgende:

Maar zit ik in het stadion en ben ik ergens boos over dan zing ik gewoon mee !

En zeker als jullie tegen Feyenoord spelen!
  woensdag 24 december 2003 @ 14:16:02 #29
41009 sugarnieuws
pi_15668227
quote:
Op woensdag 24 december 2003 14:14 schreef FrankyMcG het volgende:

[..]

En zeker als jullie tegen Feyenoord spelen!

ik was alleen deze keer niet zo boos

Maar jullie kunnen er ook wat van! Naar mijn mening zijn jullie meer anti dan pro!

woensdag 24 december 2003 @ 14:22:42 #30
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_15668410
quote:
Op woensdag 24 december 2003 14:16 schreef sugarnieuws het volgende:

Maar jullie kunnen er ook wat van! Naar mijn mening zijn jullie meer anti dan pro!

Soms is het anti-gedeelte juist het leukste.

En ja, tegen ajax, dan is het gewoon als een stier op een rode doek!

pi_15668433
Een mooi initiatief, wat uiteraard gedoemd is te mislukken.

Je zal het er nooit uit krijgen, en eerlijk gezegd kan ik er totaal niet wakker van liggen ook.

Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_15668459
Wat een schijnheilig gelul hier zeg, zoals Bateman, Suganieuws en anderen - iedereen vindt het een goed idee maar als het erop aan komt, maakt het ze geen ruk uit. Neem gvd je verantwoordelijkheid
pi_15668492
quote:
Op woensdag 24 december 2003 14:25 schreef SCH het volgende:
Wat een schijnheilig gelul hier zeg, zoals Bateman, Suganieuws en anderen - iedereen vindt het een goed idee maar als het erop aan komt, maakt het ze geen ruk uit. Neem gvd je verantwoordelijkheid
Hoezo?

Met een groot gedeelte van de spreekkoren heb ik persoonlijk geen problemen.

woensdag 24 december 2003 @ 14:26:33 #34
41009 sugarnieuws
pi_15668501
quote:
Op woensdag 24 december 2003 14:22 schreef FrankyMcG het volgende:

[..]

Soms is het anti-gedeelte juist het leukste.

En ja, tegen ajax, dan is het gewoon als een stier op een rode doek!

Dat is waar, anti juist leuk, maar als ik zo me 1 van je mede supporters praat (en dat gebeurt bijna elke dag) dan hoor ik altijd en overal anti liedjes over, maar nooit een keer een pro tekst op het lied van F*y*n**rd na dan.

En ja klassiekers vragen er natuurlijk om......... daar heb gelijk in! Daar ben ik er ook zeker van overtuigd dat het niet te stoppen valt.

woensdag 24 december 2003 @ 14:28:01 #35
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_15668557
quote:
Neem gvd je verantwoordelijkheid
Ik neem mijn verantwoordelijkheid, d.m.v. mijn tolerantiegrens!
  woensdag 24 december 2003 @ 14:29:30 #36
41009 sugarnieuws
pi_15668598
quote:
Dan ga jij toch als levensverbeteraar in een stadion staan, de hele wedstrijd je mond dicht houden en lekker je club niet steunen. Hou dan je mond.

Tuurlijk is het een goed idee, dat zal ik hem niet ontnemen alleen is het niet te stoppen. En dat weet ik omdat ik zelf ook mee doe! En nix scheinheilig gelul, het is gewoon als emotie voor de club. Als mijn clubbie verliest dan loop ik met zo'n sik en dan laat ik dat graag merken !

woensdag 24 december 2003 @ 14:29:59 #37
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_15668615
quote:
Op woensdag 24 december 2003 14:26 schreef sugarnieuws het volgende:

Dat is waar, anti juist leuk, maar als ik zo me 1 van je mede supporters praat (en dat gebeurt bijna elke dag) dan hoor ik altijd en overal anti liedjes over, maar nooit een keer een pro tekst op het lied van F*y*n**rd na dan.

Toch zijn d'r genoeg pro-Feyenoord liederen, zoals bijvoorbeeld "Mijn Feyenoord"!
  woensdag 24 december 2003 @ 14:31:51 #38
41009 sugarnieuws
pi_15668666
quote:
Op woensdag 24 december 2003 14:29 schreef FrankyMcG het volgende:

[..]

Toch zijn d'r genoeg pro-Feyenoord liederen, zoals bijvoorbeeld "Mijn Feyenoord"!

hehehe ok, dat geloof ik graag alleen hoor ik ze nooit van die mensen die ik ken.
pi_15668671
quote:
Op woensdag 24 december 2003 14:28 schreef FrankyMcG het volgende:

[..]

Ik neem mijn verantwoordelijkheid, d.m.v. mijn tolerantiegrens!

Daar koopt niemand wat voor. Als jouw grens ligt bij de gedachte dat je 20 minuten lang Hamas Hamas mag zingen bv. Het gaat juist niet om persoonlijke grenzen maar om een publieke grens. Er met elkaar zorgen dat dat soort onzin wordt uitgebannen.
  woensdag 24 december 2003 @ 14:33:30 #40
41009 sugarnieuws
pi_15668719
quote:
Op woensdag 24 december 2003 14:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Daar koopt niemand wat voor. Als jouw grens ligt bij de gedachte dat je 20 minuten lang Hamas Hamas mag zingen bv. Het gaat juist niet om persoonlijke grenzen maar om een publieke grens. Er met elkaar zorgen dat dat soort onzin wordt uitgebannen.

Ok wat mag dan wel en wat mag dan niet volgens jou.
pi_15668733
quote:
Op woensdag 24 december 2003 14:29 schreef sugarnieuws het volgende:

[..]

Dan ga jij toch als levensverbeteraar in een stadion staan, de hele wedstrijd je mond dicht houden en lekker je club niet steunen. Hou dan je mond.

Levensverbeteraar?
Ik hou mijn mond zeker niet, ik zing de grappige, scherpe spreekkoren mee en verzin ze ook zelf. Je bent echt geen watjes als je niet over joden, kanker of hoerenjongens zingt hoor
quote:
Tuurlijk is het een goed idee, dat zal ik hem niet ontnemen alleen is het niet te stoppen. En dat weet ik omdat ik zelf ook mee doe! En nix scheinheilig gelul, het is gewoon als emotie voor de club. Als mijn clubbie verliest dan loop ik met zo'n sik en dan laat ik dat graag merken !
Schijnheilig gelul dus want je zegt tegen die spreekkoren te zijn maar je zingt ze wel mee. Emotie kan je ook op een andere manier uiten.
pi_15668746
quote:
Op woensdag 24 december 2003 14:33 schreef sugarnieuws het volgende:

[..]

Ok wat mag dan wel en wat mag dan niet volgens jou.

Dat kan je zelf ook wel verzinnen lijkt me. Of heb je geen enkel referentiekader wat dat betreft?
  woensdag 24 december 2003 @ 14:34:47 #43
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_15668759
quote:
Op woensdag 24 december 2003 14:31 schreef sugarnieuws het volgende:

hehehe ok, dat geloof ik graag alleen hoor ik ze nooit van die mensen die ik ken.

Vind je het gek! Loek kent ook helemaal geen Feyenoord liedjes!
  woensdag 24 december 2003 @ 14:38:52 #44
41009 sugarnieuws
pi_15668877
quote:
Schijnheilig gelul dus want je zegt tegen die spreekkoren te zijn maar je zingt ze wel mee. Emotie kan je ook op een andere manier uiten.
Tuurlijk de voetbalwereld zou beter zijn zonder, maar dat betekent nog niet dat ik er mee stop. Ik heb veel voor me club over stop er veel energie in en ben er veel mee bezig. En dat betekent voor mij ook mee zingen met spreekkoren.

Maar ja.....

no one likes us, we don't care!

woensdag 24 december 2003 @ 14:39:27 #45
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_15668890
quote:

[..]

Maar daar ligt nu ook een moeilijkheid, waar ligt de grens....?

Hamas Hamas-spreekkoren gaan duidelijk over de grens, maar gaat het uitschelden van bv De Graafschap-, Groningen- en Heerenveen-supporters voor boeren over de grens? De Graafschap-supporters zien het juist als geuzennaam.

En ben je anti-semitisch bezig als je Ajacieden joden noemt? Ze gebruiken het zelf als bijnaam.

Daarnaast mogen er wat mij betreft best scherpe spreekkoren in een stadion zijn, het moet wat mij betreft niet stil worden. Maar hoeren-spreekkoren en hamas-spreekkoren mogen wat mij betreft wel verdwijnen

pi_15668932
quote:
Op woensdag 24 december 2003 14:38 schreef sugarnieuws het volgende:

[..]

Tuurlijk de voetbalwereld zou beter zijn zonder, maar dat betekent nog niet dat ik er mee stop. Ik heb veel voor me club over stop er veel energie in en ben er veel mee bezig. En dat betekent voor mij ook mee zingen met spreekkoren.

Maar ja.....

no one likes us, we don't care!

Wat mij betreft krijgen types zoals jij een stadionverbod voor vele jaren. Om mee te beginnen. Zal je niet leuk vinden maar het lijkt de enige manier te zijn.
  woensdag 24 december 2003 @ 14:44:39 #47
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_15669056
quote:
Op woensdag 24 december 2003 14:39 schreef Eilanden het volgende:

En ben je anti-semitisch bezig als je Ajacieden joden noemt?

Ik vind zelf van niet!

Maar als ik die Raphael Naftiel van CIDI bezig zie, zou ik er bijna anti-semitisch van worden!

[Dit bericht is gewijzigd door FrankyMcG op 24-12-2003 14:46]

woensdag 24 december 2003 @ 14:45:11 #48
41009 sugarnieuws
pi_15669073
quote:
Op woensdag 24 december 2003 14:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat mij betreft krijgen types zoals jij een stadionverbod voor vele jaren. Om mee te beginnen. Zal je niet leuk vinden maar het lijkt de enige manier te zijn.

hahahahah lach me dood! Dan is strax het halve stadion leeg, wie is er dan nog om hun clubje te steunen! Die bobo's doen hun mond toch niet open!
pi_15669229
quote:
Op woensdag 24 december 2003 14:45 schreef sugarnieuws het volgende:

[..]

hahahahah lach me dood! Dan is strax het halve stadion leeg, wie is er dan nog om hun clubje te steunen! Die bobo's doen hun mond toch niet open!

^
Alsof het halve stadion kwetsende spreekkoren zingt. Let maar op hoe snel het ophoudt als deze sanctie jullie boven het hoofd hangt.

Twente had de bekerwedstrijd moeten verliezen op basis van die spreekkoren, dan gebeurt het niet zo snel weer.

Je moet de supporters direct verantwoordelijk stellen en ze raken waar het pijn doet / het voetbalbelang van de club. Niet het geld maar de punten.

woensdag 24 december 2003 @ 14:52:57 #50
26251 Eilanden
pi_15669299
quote:
Op woensdag 24 december 2003 14:50 schreef SCH het volgende:

[..]

^
Alsof het halve stadion kwetsende spreekkoren zingt. Let maar op hoe snel het ophoudt als deze sanctie jullie boven het hoofd hangt.

Twente had de bekerwedstrijd moeten verliezen op basis van die spreekkoren, dan gebeurt het niet zo snel weer.

Je moet de supporters direct verantwoordelijk stellen en ze raken waar het pijn doet / het voetbalbelang van de club. Niet het geld maar de punten.

Maar dan blijft nog de vraag staan SCH, waar ligt de grens tussen scherp, ludiek en kwetsend?
pi_15669353
quote:
Op woensdag 24 december 2003 14:39 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Maar daar ligt nu ook een moeilijkheid, waar ligt de grens....?

Hamas Hamas-spreekkoren gaan duidelijk over de grens, maar gaat het uitschelden van bv De Graafschap-, Groningen- en Heerenveen-supporters voor boeren over de grens? De Graafschap-supporters zien het juist als geuzennaam.

En ben je anti-semitisch bezig als je Ajacieden joden noemt? Ze gebruiken het zelf als bijnaam.

Daarnaast mogen er wat mij betreft best scherpe spreekkoren in een stadion zijn, het moet wat mij betreft niet stil worden. Maar hoeren-spreekkoren en hamas-spreekkoren mogen wat mij betreft wel verdwijnen

Ach weet je, als het over dit soort dingen gaat, komt altijd meteen die discussie over de grens weer naar boven.

Ik vind dat maar een afleidingsmanouvre. Mensen weten heel goed wat wel en niet kan en wat wel en niet kwetsend is. Er zit een groot verschil tussen zomaar iets roepen of iets met 200 mensen langdurig zingen.

Het gaat erom dat je ook creatief kan zijn in de spreekkoren, dat hoerenjong en hamas is toch ook retesaai. Het is de dood in de pot van een stelletje sukkels die denken dat ze stoer zijn. Meelopers over het algemeen zonder eigen wil.

Als je de types er uit haalt die er verantwoordelijk voor zijn, is het snel over.

pi_15669367
quote:

Ik vind het een mooi initiatief, dat iemand dat probeert dus...

Persoonlijk kan ik er niet wakker van liggen zolang ik negers naast me keihard mee hoor roepen met oerwoudgeluiden, en opa's mee hoor doen met ''en wie niet springt..''

edit :

quote:
Als je de types er uit haalt die er verantwoordelijk voor zijn, is het snel over.
En zit er in geen enkel stadion (behalve in Heerenveen dan...) geen hond meer...
  woensdag 24 december 2003 @ 14:57:15 #53
41009 sugarnieuws
pi_15669409
quote:
Op woensdag 24 december 2003 14:50 schreef SCH het volgende:

[..]

^

Dit is zowiezo niet te realiseren, het is wel de verantwoordelijkheid van de voetbalclub dat het publiek. Zij worden er ook op aangesproken en krijgen een boete (ook niet altijd geloof ik).

Dus als het organisatorisch haalbaar was, dan zou er misschien al lang wat aan gedaan zijn. Maar ja wat zou jij doen of een paar duizend euro boete of het hele jaar veel minder omzet.

En daarnaast is het niet eens traceerbaar wie wat zingt, tenzij je bij elke supporter een steward zingt en dan nog wat kan een steward verrichten tegen een groep fanatieke supporters? Die gaan niet vrijwillig het stadion uit.

Zou deze regeling wel van toepassing worden, dan zouden bij Ajax dus 410 en F-side en nog wat andere fanatieke supporters van andere vakken uit het stadion gehaald worden. Nou dan heb je het als voetbalclub dus echt goed voor elkaar.......................................

pi_15669426
quote:
Op woensdag 24 december 2003 14:55 schreef PBateman1978 het volgende:
En zit er in geen enkel stadion (behalve in Heerenveen dan...) geen hond meer...

Ga eens naar een stadion, zou ik zeggen

pi_15669454
quote:
Op woensdag 24 december 2003 14:57 schreef sugarnieuws het volgende:
Zou deze regeling wel van toepassing worden, dan zouden bij Ajax dus 410 en F-side en nog wat andere fanatieke supporters van andere vakken uit het stadion gehaald worden. Nou dan heb je het als voetbalclub dus echt goed voor elkaar.......................................
Dat denk ik dus niet. Ik denk dat ze eieren voor hun geld kiezen en voor andere liederen kiezen.
  woensdag 24 december 2003 @ 15:00:02 #56
26251 Eilanden
pi_15669485
quote:
Ach weet je, als het over dit soort dingen gaat, komt altijd meteen die discussie over de grens weer naar boven.
Misschien is dat wel omdat het relevant is
quote:
Ik vind dat maar een afleidingsmanouvre. Mensen weten heel goed wat wel en niet kan en wat wel en niet kwetsend is. Er zit een groot verschil tussen zomaar iets roepen of iets met 200 mensen langdurig zingen.
Maar dat kwetsen kan voor iemand weer verschillend zijn. Voel jij je gekwetst als ze Heerenveen supporters uitmaken voor boeren? Ikzelf vind dat niet kwetsend
  woensdag 24 december 2003 @ 15:02:39 #57
41009 sugarnieuws
pi_15669556
quote:
Op woensdag 24 december 2003 15:00 schreef Eilanden het volgende:

[..]

[..]

Maar dat kwetsen kan voor iemand weer verschillend zijn. Voel jij je gekwetst als ze Heerenveen supporters uitmaken voor boeren? Ikzelf vind dat niet kwetsend

En zou zijn er wel meer woorden die voor de 1 geen betekenis hebben en voor de ander juist heel veel.
pi_15669640
quote:
Op woensdag 24 december 2003 15:00 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat het is om de discussie niet aan te hoeven gaan. Hetzelfde als het gaat om puntenaftrek of stilleggen van de wedstrijd. Dan komen er allerlei bezwaren - als je er wat aan wilt doen, moet je sterk zijn en ook de nadelen accepteren.
quote:
Om dat soort teksten gaat het ook niet. Heel veel spreekkoren zijn dom maar niet kwetsend: ik denk dat je niemand hoeft uit te leggen dat "joden aan het gas" kwetsend is, of wel?
  woensdag 24 december 2003 @ 15:14:06 #59
26251 Eilanden
pi_15669829
quote:
Op woensdag 24 december 2003 15:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat het is om de discussie niet aan te hoeven gaan. Hetzelfde als het gaat om puntenaftrek of stilleggen van de wedstrijd. Dan komen er allerlei bezwaren - als je er wat aan wilt doen, moet je sterk zijn en ook de nadelen accepteren.
[..]

Maar daarom vind ik het juist interessant om te zien wat men hier in VBL wel of niet kwetsend vindt. Ik denk dat daarover nog behoorlijke verschillen van mening zijn.
quote:
Om dat soort teksten gaat het ook niet. Heel veel spreekkoren zijn dom maar niet kwetsend: ik denk dat je niemand hoeft uit te leggen dat "joden aan het gas" kwetsend is, of wel?
Zoals je al in een eerdere post hebt kunnen lezen, had ik al aangegeven dat dergelijke spreekkoren wat mij betreft over de grens gaan....
  woensdag 24 december 2003 @ 15:16:04 #60
41009 sugarnieuws
pi_15669855
quote:
Op woensdag 24 december 2003 15:06 schreef SCH het volgende:

[..]

[..]

Spreekkoren met k*nker en hoerenjong?
Dat kan voor de 1 wel kwetsend zijn en voor de ander niet?
Dus in principe zullen ze nooit verdwijnen en zeker niet omdat ze al in de volksmond als dagelijks als scheldwoord gebruikt worden.
pi_15669904
quote:
Op woensdag 24 december 2003 15:16 schreef sugarnieuws het volgende:

[..]

Spreekkoren met k*nker en hoerenjong?
Dat kan voor de 1 wel kwetsend zijn en voor de ander niet?
Dus in principe zullen ze nooit verdwijnen en zeker niet omdat ze al in de volksmond als dagelijks als scheldwoord gebruikt worden.

Spreekkoren met kanker en hoerenjongen zijn kwetsend. Basta!

Dat ze ergens anders gebruikt worden, is geen argument.

pi_15670009
Het is natuurlijk wel te triest dat woorden als kankerlijer en hoerenjong voor sommigen als "normaal" taalgebruik gezien wordt. Ik denk dat je de grens vrij duidelijk kan stellen.

Als er ernstige ziektes aan iemands adres worden toegewenst mag je direct staken. "Het zijn die kut kanker joden" "kanker Jol" of dingen van dien aard moeten m.i. worden uitgeband

Dingen als Hondelul heb ik totaal geen problemen mee, daar zit een vorm van ironie in.

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  woensdag 24 december 2003 @ 15:24:41 #63
41009 sugarnieuws
pi_15670026
quote:
Op woensdag 24 december 2003 15:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Spreekkoren met kanker en hoerenjongen zijn kwetsend. Basta!

Dat ze ergens anders gebruikt worden, is geen argument.

Blijkbaar niet voor iedereen want anders zou het niet gezongen worden!
pi_15670032
Het lijkt wel alsof sommigen vinden dat spreekkoren alleen krachtig zijn als er harde termen worden gebruikt. Ik vind juist het tegenovergestelde.
pi_15670049
quote:
Op woensdag 24 december 2003 15:24 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Het is natuurlijk wel te triest dat woorden als kankerlijer en hoerenjong voor sommigen als "normaal" taalgebruik gezien wordt.
Het is niet normaal nee, maar in de meeste gevallen vind ik het ook niet kwetsend.
pi_15670069
quote:
Op woensdag 24 december 2003 15:24 schreef sugarnieuws het volgende:

Dus omdat een aantal geestelijk minder capabelen dat als niet kwetsend zien, moet het maar kunnen?

Er zijn ook mensen die vinden dat ze hun kinderen mogen slaan, dus kindermishandeling ook maar accepteren dan?

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15670120
quote:
Op woensdag 24 december 2003 15:24 schreef sugarnieuws het volgende:

[..]

Dus moorden en verkrachtingen zijn ook heel normaal want er zijn nou eenmaal mensen die het doen.
pi_15670126
quote:
Op woensdag 24 december 2003 15:25 schreef zjroentje het volgende:

Het is niet normaal nee, maar in de meeste gevallen vind ik het ook niet kwetsend.

Voor jou en een hoop anderen misschien niet, maar als je daar op het veld staat lijkt het me verschrikkelijk als je dat soort dingen naar je kop geslingerd krijgt. Daar helpt een miljoenen salaris ook niet tegen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15670161
quote:
Op woensdag 24 december 2003 15:28 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Voor jou en een hoop anderen misschien niet, maar als je daar op het veld staat lijkt het me verschrikkelijk als je dat soort dingen naar je kop geslingerd krijgt. Daar helpt een miljoenen salaris ook niet tegen

Het is maar net hoe je in elkaar steekt.

Ik zou er me helemaal niks van aantrekken en er eigenlijk een beetje om moeten lachen.

Heb me toendertijd ook rotgelachen om de reactie van Bousatta op het spreekkoor "Dries Bousatta, je moeder heeft een snor".

pi_15670162
quote:
Op woensdag 24 december 2003 15:25 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Dus?
pi_15670196
quote:
Op woensdag 24 december 2003 15:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus?

Vind ik dat er niet zo snel een wedstrijd moet worden stilgelegd, omdat een scheidsrechter voor hoerenjong wordt uitgemaakt.

Maar zo steek ik in elkaar. Als een scheids zich erdoor beledigd of gekwetst voelt is het zijn goed recht de wedstrijd te staken.

woensdag 24 december 2003 @ 15:38:25 #72
41009 sugarnieuws
pi_15670307
quote:
Dus moorden en verkrachtingen zijn ook heel normaal want er zijn nou eenmaal mensen die het doen.
quote:
Er zijn ook mensen die vinden dat ze hun kinderen mogen slaan, dus kindermishandeling ook maar accepteren dan?
Wat een vergelijkingen!
pi_15670338
Wij zingen geen kanker meer Heb het dit seizoen nog niet 1 keer massaal gehoord in't Oosterpark. Goed van ons he, SCH?
Ook het in de vorige editie's van FCG-Ajax bijna gebruikelijk geworden 'Hamas' en nog héél wat liedjes in die trent bleven dit jaar achterwege voor een wedstrijd lang pro-FCG zang. Blijkbaar voelen ook veel meer mensen zich dan geroepen hun kelen open te gooien zodat de sfeer dan sowieso veel beter is.
Alleen nog af en toe hoerenjong, maar dat was tegen individuen die er ook wel een beetje om vroegen door hun gedrag richting de tribune's.
Daar staat ook nog eens tegenover dat de sfeer op zich wel een stuk verbeterd.

Had die ene actie tegen kanker-spreekkoren bij Feyenoord ook geen succes? Het probleem er mee is, is dat kanker zo'n goed bekkend woordje is. Zodra daar een pakkend alternatief voor gevonden is ben je er zo vanaf.

Dan nog over die geuzennamen. Bij Ajax noemen ze zichzelf maar wat graag Joden. 'Wat zijn die Joden stil' of 'Wie niet springt..' vind ik dan ook zeker kunnen. Bij 'Hamas, Hamas' haal je er ineens heel andere zaken bij. Dat zong ik om die reden niet mee.
(wat heeft hamas trouwens met gas te maken die houden er toch heel andere manieren op na?)

[Dit bericht is gewijzigd door Cruoninga op 24-12-2003 15:42]

woensdag 24 december 2003 @ 15:39:57 #74
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_15670348
Altijd goed dat iemand het wil proberen,maar de kans dat het slaagt is minimaal..
pi_15670359
quote:
Op woensdag 24 december 2003 15:38 schreef sugarnieuws het volgende:

Wat een vergelijkingen!

Het is precies hetzelfde. Omdat een aantal mensen het normaal vinden, moet het maar geaccepteerd worden. Mijn voorbeeld was extreem om aan te geven dat jou redenatie een zeer ongelukkige is
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15670424
quote:
Ga eens naar een stadion, zou ik zeggen

SCH, kijk eerst eens naar de maatschappij zelf, die is verneukt, en het stadion-publiek is daar een reflectie van....

Verder blijf ik er bij dat het hondelul van vroeger, het hoerenjong van nu is.

woensdag 24 december 2003 @ 16:01:13 #77
26251 Eilanden
pi_15670841
Uit bovenstaande posts kan je zien dat de meningen over wat kwetsend is of niet nogal verschillen. Daarom lijkt mij de actie van de Twentenaar tegen spreekkoren vrij kansloos. Goed dat er iemand actie onderneemt , maar ik zie het niet slagen. Dan ben ik er meer voorstander van dat er duidelijke regels komen omtrent wat wel en niet kwetsend is, met daarbij de bijbehorende strafmaat. Alleen op die wijze kan je het IMHO oplossen.
pi_15671515
Beetje nutteloze site vol clichés van die rakker. Het is de laatste jaren juist een stuk minder geworden, veel minder dan een jaar of 5 terug....
En een beetje spreekkoren horen er gewoon bij. Je bent niet voor niets de twaalfde man. De eigen ploeg naar de overwinning schreeuwen en mocht het nodig zijn de nodige intimidaties naar de vijand...
pi_15671801
quote:
Op woensdag 24 december 2003 16:01 schreef Eilanden het volgende:
Uit bovenstaande posts kan je zien dat de meningen over wat kwetsend is of niet nogal verschillen. Daarom lijkt mij de actie van de Twentenaar tegen spreekkoren vrij kansloos.
Dan doe je net of het relevant is wat mensen vinden. En dat is het niet. Het is geen lieve vraag of mensen iets niet willen zingen, het is een eis. We vragen ook niet lief wat mensen van een verkrachting vinden. Het mag gewoon niet. Daarom moeten de sancties harder en duidelijker worden.
quote:
Dan ben ik er meer voorstander van dat er duidelijke regels komen omtrent wat wel en niet kwetsend is, met daarbij de bijbehorende strafmaat. Alleen op die wijze kan je het IMHO oplossen.
Dat is ook prima natuurlijk.
pi_15674507
Ik irriteer me nauwelijks aan spreekkoren. Vind het wel grappig dat de initatiefnemer Engeland als voorbeeld neemt, das inderdaad de bakermat van positieve spreekkoren

Als er al iets aan de spreekkoren moeten worden gedaan, moet je het bij de kern aanpakken, en dat m.i. de maatschappij. Wat er op¨de tribune gebeurd is afspiegeling daarvan.

"..and in my brain it's going wrong.."
  woensdag 24 december 2003 @ 18:23:14 #81
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_15674944
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:07 schreef sqlsmurft het volgende:
Ik las vandaag weer eens in een feijenoordtopic dat iemand de wedstrijd "de kanker aan vond" tsja en dat schijnt dan ook nog eens zo'n zogenaamde lieve jongen te zijn die....
Je mag mijn naam wel naam wel noemen hoor, schat
quote:
Op woensdag 24 december 2003 12:07 schreef sqlsmurft het volgende:
Alsof dat ook maar een heeeeeeeeeeeeel klein beetje een excuus is om je verbaal zo te laten gaan! als je in VBL met dat soort termen moet gaan posten dan ben je toch sociaal minder begaafd Sterker nog ik verdenk zo iemand er sterk van een licht autistische inslag te hebben.
Wij hebben het hier in VBL als regel gesteld dat we ziektes en dergelijke niet tolereren. Ik krijg sterk het gevoel dat als je het pas aangeeft aan een modje hij er wat aan doet, want het is zeker geen actief beleid van de modjes om er op te letten en verandering in te brengen. Misschien omdat die users zulke schatjes zijn en geen vlieg kwaad doen.....
Vooral doorgaan zo. Je hebt me nog nooit ontmoet, nog nooit gezien en toch durf jij het aan om mij autistisch en sociaal zwak begaafd te noemen. Enkele mensen hier kennen mij en die kunnen vast wel het tegenovergestelde zeggen over wat jij denkt. Ik ben iemand van weinig woorden, ben wie ik ben. Leer er maar mee te leven.

Op de site van Van Dale woordenboeken staat het volgende, en ik citeer:
"kan·ker (de ~ (m.))
1 ziekte waarbij cellen zich ongeremd delen en zich door het lichaam verspreiden
2 voortwoekerend kwaad
3 ziekte bij dieren, planten of bomen

kan·ke·raar (de ~ (m.), ~s)
1 mopperaar

kan·ke·ren (onov.ww.)
1 [pej.] hevig klagen
2 zich woekerend verspreiden

kan·ker·pit (de ~ (m.))
1 [inf.] mopperaar"

Zo kan alles wat met kanker aangeduid wordt, het voortwoekerend kwaad betekenen. Dan betekent kankerjood ineens heel wat anders. Jood=Iemand die zich voordoet als supporter van Ajax. Kanker ervoor betekent dan het voortwoekerend kwaad dat zich Ajaxsupporter noemt. Een voortwoekerend kwaad is iemand die erg gehaat wordt vandaar deze benaming.

Buiten dat is het woord kanker een woord wat in de Haagse- en Rotterdamse taal veel wordt gebruikt. Misschien wel vaker dan in andere streken/steden.

Met deze post probeer ik aan te geven dat er nog weleens wat misvattingen bestaan over het woord kanker of alles wat tegen Joden gericht is. Uiteraard de voetbaljoden en niet de mensen van Joodse afkomst.Want wie pronkt er nou met alles wat met Israel te maken heeft. eet dat niet provoceren?

Alles wordt altijd maar van een kant benaderd. Nooit worden de Ajaxsupporters veroordeeld voor hun provocerende gedrag door de media of door het eigen bestuur. Altijd wordt de beschuldigende vinger naar de tegenstander van Ajax gericht.

Zelfs de media vind het geweldig wanneer er een Israelische vlag van 25 bij 25 meter over de F-sde wordt getoond. ennelijk niet bewust van het feit dat alles daartegen zowieso wordt afgekeurd door diezelfde media.

Ik laat het hierbij, hamas

[Dit bericht is gewijzigd door Cart_man op 24-12-2003 19:33]

A.M.A.B
pi_15677905
Je lult dus gewoon die onzin goed en gaat vervolgens een beetje huilen in Hools

Kom op Cart_man - kanker, aids en dergelijke zijn afschuwelijke ziektes, die heb je toch niet nodig om mee te schelden. Ik denk niet dat je sociaal zwak begaafd bent of autistisch (mijn autistische pleegkindje gebruikt die taal trouwens niet) maar dat je je misschien laat meeslepen of het gewoon goed wilt praten. Dat lukt je niet en zal je ook nooit lukken.

Gewoon een beetje respect, is dat nou zo moeilijk?
Is het nou echt onmogelijk om andere teksten te verzinnen?

pi_15677941
quote:
Op woensdag 24 december 2003 15:43 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

SCH, kijk eerst eens naar de maatschappij zelf, die is verneukt, en het stadion-publiek is daar een reflectie van....

Dat kan allemaal best zo zijn maar die maatschapij dat ben jij. Waarom zouden we ons er bij neerleggen?
  woensdag 24 december 2003 @ 20:14:05 #84
41009 sugarnieuws
pi_15677953
quote:
Op woensdag 24 december 2003 18:23 schreef Cart_man het volgende:

Met deze post probeer ik aan te geven dat er nog weleens wat misvattingen bestaan over het woord kanker of alles wat tegen Joden gericht is. Uiteraard de voetbaljoden en niet de mensen van Joodse afkomst.Want wie pronkt er nou met alles wat met Israel te maken heeft. eet dat niet provoceren?

Alles wordt altijd maar van een kant benaderd. Nooit worden de Ajaxsupporters veroordeeld voor hun provocerende gedrag door de media of door het eigen bestuur. Altijd wordt de beschuldigende vinger naar de tegenstander van Ajax gericht.

Zelfs de media vind het geweldig wanneer er een Israelische vlag van 25 bij 25 meter over de F-sde wordt getoond. ennelijk niet bewust van het feit dat alles daartegen zowieso wordt afgekeurd door diezelfde media.

Ik laat het hierbij, hamas

Opzich heb jij geen benul id denk, waarom wij onszelf joden noemen!

Opzich ook weinig zin om het uit te leggen, want onthouden doe je het denk toch niet!

pi_15678006
Dat ajacieden zich joden noemen, is op zich belachelijk. Maar daar hebben anderen toch niks mee te maken? Er zijn mensen die zich daardoor gekwetst voelen, dus houd ik daar rekening mee. Bovendien ga ik geen mensen joden noemen die geen joden zijn. Als zij zich zelf daarmee voor gek willen zetten, laat ze toch
  woensdag 24 december 2003 @ 20:25:12 #86
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_15678240
quote:
Op woensdag 24 december 2003 20:12 schreef SCH het volgende:
Je lult dus gewoon die onzin goed en gaat vervolgens een beetje huilen in Hools
Dat gaat niet over die onzin, vriend
quote:
Kom op Cart_man - kanker, aids en dergelijke zijn afschuwelijke ziektes, die heb je toch niet nodig om mee te schelden. Ik denk niet dat je sociaal zwak begaafd bent of autistisch (mijn autistische pleegkindje gebruikt die taal trouwens niet) maar dat je je misschien laat meeslepen of het gewoon goed wilt praten. Dat lukt je niet en zal je ook nooit lukken.

Gewoon een beetje respect, is dat nou zo moeilijk?
Is het nou echt onmogelijk om andere teksten te verzinnen?

Er is een verschil tussen de Cart_man binnen het stadion en een verschil tussen Cart_man buiten het stadion.

Respect voor mijn tegenstanders heb ik niet en zal ik nooit krijgen. Ja ik laat me wel eens meeslepen in het stadion. Is iets met emotie of zoiets.Weet mijn emoties aardig in de hand te houden buiten het stadion, is echter totaal anders wanneer ik in het stadion zit. Ga ik allemaal niet uitleggen, heb ik totaal geen zin in. Deze discussie leidt toch nergens toe, we worden het nooit eens. Ik kanker er gewoon lustig op los in de stadions waar ik kom.

A.M.A.B
pi_15678332
Dan is het wachten tot je stadionverbod of dat je ploeg punten moet inleveren. Of ga je dan nog zo lekker door?
  woensdag 24 december 2003 @ 20:35:47 #88
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_15678453
leuk initiatief maar compleet kansloos.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_15678470
quote:
Op woensdag 24 december 2003 20:35 schreef DutchGooner het volgende:
leuk initiatief maar compleet kansloos.
Leuk dat iedereen dat zegt Niemand wil het dus eigenlijk zelf.
  woensdag 24 december 2003 @ 20:38:30 #90
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_15678512
quote:
Op woensdag 24 december 2003 20:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Leuk dat iedereen dat zegt Niemand wil het dus eigenlijk zelf.

zo is het toch?
Voor iedereen ligt de grens van " te ver gaan" ergens anders.
Zolang dat niet op 1 lijn ligt zal je het nooit uit de stadions verdwijnen,simpel
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_15678596
quote:
Op woensdag 24 december 2003 20:38 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

zo is het toch?
Voor iedereen ligt de grens van " te ver gaan" ergens anders.
Zolang dat niet op 1 lijn ligt zal je het nooit uit de stadions verdwijnen,simpel

Het hoeft toch geen democratisch principe te worden. De KNVB bepaalt wat er kan en staakt, trekt punten af en deelt stadionverboden uit als het overtreden wordt. Heel simpel.

Het kan echt wel maar niemand wil het echt. Of durft het echt.

pi_15679096
quote:
Vooral doorgaan zo. Je hebt me nog nooit ontmoet, nog nooit gezien en toch durf jij het aan om mij autistisch en sociaal zwak begaafd te noemen. Enkele mensen hier kennen mij en die kunnen vast wel het tegenovergestelde zeggen over wat jij denkt. Ik ben iemand van weinig woorden, ben wie ik ben. Leer er maar mee te leven.
Iedereen die op dergelijke wijze zich uit schaal ik in die categorien in.
Verbaas me ook altijd over de geweldige zelfkennis van mensen zoals jij die zichzelf altijd als mama's lieverdje zien en die onder de vlag van emotie alles maar uitvlakken als "kan gebeuren", of "moet je ruim zien", of "kwestie van interpreteren" etc. Ik kan daar heel slecht tegen.

In een ander topic was er een discussie over of je iemand een NSB-er kon noemen. Zelf vond ik dat in eerste instantie geen probleem omdat ik dit alleen in situaties kon indenken dat je dit op een grappige manier bedoelt. Bleek dat er mensen zijn die hier op een heel andere manier naar kijken en bepaalde gevoelens hierover hebben.
Dan moet je ook zo groot zijn en je standpunt bijdraaien en jezelf daarin aanpassen. Gooi niet alles op dialect of spreektaal of gewoontes maar bedenk eens hoe dat op anderen over kan komen. En natuurlijk zijn er altijd mensen die zeggen dat dat ze niks interesseert. Tsja dan houdt het op en hadden we niet eens aan dergelijke discussies hoeven beginnen.

quote:
Je mag mijn naam wel naam wel noemen hoor
Had ik niet in het minst behoefte aan omdat je jezelf in mijn ogen al belachelijk genoeg maakt door je zo te uiten. Ik heb jou al aangegeven daar moeite mee te hebben en dat was voor mij genoeg.
pi_15679401
Ach, ik ben wel de laatste die iemand een ongeneeslijke ziekte toewenst en heb ook helemaal niets tegen joden. Zelfs niet tegen Antilianen, Turken of Marokanen. Maar in de emotie van het moment of als die arrogante Amsterdammertjes op bezoek komen, wapperend met joden vlaggen, tja dan vragen ze erom en kunnen ze het krijgen. De liefde voor je club en stad zit zo diep dat je wel eens gekke dingen roept waarvan je achteraf denkt: hm, niet zo netjes maar ja op dat moment dan moet je gewoon ff van de frustraties af.
En bovendien: Hamas hamas is alleen toen in het utrecht vak 20 minuten lang gescandeerd en verder hoor je het hier en daar maar dat is dan zeker niet langer als 1 minuutje. Gewoon ff ontlading en doorvoetballen niks mis mee en al die moraalriddertjes die nemen maar een scc bij Heerenveen. Bij Den Haag weet je precies waar je moet gaan zitten als je niet tussen het gescheld wil zitten, de kindertribune haha. Nee hoor, gewoon in een rustig vak gaan staan en verder je bek houwe. Wat er zijn er zat die het voetbal wel als een passie en emotievolle gebeurtenis zien en daar verandert niemand wat aan!
pi_15679437
Wat ik maar wil zeggen = je moet het allemaal met een flinke korrel zout nemen en kan je er niet tegen, blijf binnen en bezoek een keer Thialf (goh, ook al in Heerenveen ;-)
pi_15679614
quote:
Op woensdag 24 december 2003 21:17 schreef Hagenees het volgende:
Wat er zijn er zat die het voetbal wel als een passie en emotievolle gebeurtenis zien en daar verandert niemand wat aan!
Bij die mensen schaar ik mij zeer zeker, zie mij eens in het stadion te keer gaan man. Maar heel toevallig kan ik dat wel zonder al die onzintermen. Dat heeft niks maar dan ook niks met passie of liefde voor je club of stad te maken. Integendeel juist. Passie kan je op hele andere manier uiten, en anders oefen je daar maar eens op

Je suggereert dat mensen zich maar aan jou moeten aanpassen, da's een grove vergissing. Het wordt tijd dat mensen die zich niet kunnen gedragen, zich leren aanpassen. Wat denk je dat er gebeurt als je die spreekkoren niet meer kan zingen? Dat het ineens heel saai is ofzo?

pi_15679731
Ja kijk maar naar een club als Heerenveen waar iedereen rustig op z'n stoeltje zit. Of naar Vitesse waar een of andere stadionsclown heel vrolijk wordt van het slaan op een trommel, brrrr, moet er niet aan denken om daar tussen te staan en zoals ik al zei: ik doe al die dingen niet expres of om mensen te irriteren maar puur uit emotie. dat kan je niet controleren.
En ik wil helemaal niet dat mensen zich aan mij gaan aanpassen maar andersom doe ik dat zeker niet. Dus ik ga me echt niet proberen in te houden ofzo. Ik respecteer de mensen die naar een wedstrijd van FC Den Haag komen kijken, de hele wedstrijd op hun stoeltje willen zitten en de polonaise lopen (gelukkig zijn er daar hier niet zo veel van), maar ik doe er niet aan mee en heb me eigen wedstrijdbeleving....en daar is geen speld tussen te krijgen
pi_15679895
quote:
Op woensdag 24 december 2003 21:34 schreef Hagenees het volgende:
Ja kijk maar naar een club als Heerenveen waar iedereen rustig op z'n stoeltje zit.
Ik heb nog nooit gezeten bij een wedstrijd van Heerenveen. Het is ook een wat flauw argument. Bij iedere club komen kwetsende spreekkoren en meer van die ongein voor. Bij sommige clubs wat minder omdat supporters elkaar er meer op aanspreken of gewoon wat minder grof zijn of wat creatiever.
quote:
en zoals ik al zei: ik doe al die dingen niet expres of om mensen te irriteren maar puur uit emotie. dat kan je niet controleren.

Dat is geen argument. Dan ga je maar in therapie ofzo. Het is fijn dat je het niet express doet maar je kan ook hele foute dingen doen vanuit je emotie. Dan moet je maar wat meer zelfbeheersing leren opbrengen.
quote:
En ik wil helemaal niet dat mensen zich aan mij gaan aanpassen maar andersom doe ik dat zeker niet. Dus ik ga me echt niet proberen in te houden ofzo.
Dan hebben we een probleem. Als je je niet aan de regels wilt houden, moet je niet moeilijk doen als er sancties op volgen.
pi_15680021
Welnee ik heb geen probleem en jij bepaalt ook niet wat mijn regels zijn, PIK. Dat doe ik altijd nog zelf haha. Als JIJ moeite hebt met mijn (volgens de wet legale) gedrag dan is dat jouw probleem waar je zelf een oplossing voor moet zien te vinden. Je kan hoogstens aan me vragen of ik niet zo wil schreeuwen en druk doen maar de kans dat ik aan je verzoek voldoe is vrij miniem.
pi_15680055
quote:
Op woensdag 24 december 2003 21:46 schreef Hagenees het volgende:
Welnee ik heb geen probleem en jij bepaalt ook niet wat mijn regels zijn, PIK. Dat doe ik altijd nog zelf haha. Als JIJ moeite hebt met mijn (volgens de wet legale) gedrag dan is dat jouw probleem waar je zelf een oplossing voor moet zien te vinden. Je kan hoogstens aan me vragen of ik niet zo wil schreeuwen en druk doen maar de kans dat ik aan je verzoek voldoe is vrij miniem.
Oh, maar als jouw gedrag legaal is dan zing jij dus helemaal niet mee met al die kwetsende spreekkoren over kanker, joden en hamas. Dan had ik het even verkeerd begrepen.
pi_15680201
Kom op, dat is eigenlijk het enige waar er hier in Den Haag over gezongen wordt haha. Maar er staat zeker niks in de wet over scheldwoorden dat je die niet mag gebruiken. En de mensen die om mij heen staan vinden het ook totaal geen probleem en de mensen die dat wel vinden zitten in een ander vak, probleem opgelost.
En als wij joden zingen dan is dat niet racistisch bedoeld. Mischien denk jij van wel maar wij weer van niet dus het is een eindeloze spiraal waarin niemand of iedereen gelijk heeft.
  woensdag 24 december 2003 @ 21:57:06 #101
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_15680287
quote:
Op woensdag 24 december 2003 21:03 schreef sqlsmurft het volgende:

[..]

Iedereen die op dergelijke wijze zich uit schaal ik in die categorien in.
Verbaas me ook altijd over de geweldige zelfkennis van mensen zoals jij die zichzelf altijd als mama's lieverdje zien en die onder de vlag van emotie alles maar uitvlakken als "kan gebeuren", of "moet je ruim zien", of "kwestie van interpreteren" etc. Ik kan daar heel slecht tegen.

Blablablablabla...ik hoef mij niet aan te passen aan jou. Mensen die andere in categoriën plaatsen ros ik dolgraag op hun bek, want ik haat zulke lui met de grond van mijn hart. Lekker niveau, hè.

Als jij ergens niet tegen kan dan is dat jou probleem. Probeer er maar overheen te lezen en val mij er voortaan niet mee lastig.

Als ik ga schelden dan is dat niet per ongeluk, dat is veelal met een reden en heeft het te maken met het uiten van mijn emoties.

En wat mensen op het internet van mij denken boeit me al helemaal niet.

Nogmaals, HAMAS

A.M.A.B
  woensdag 24 december 2003 @ 21:57:44 #102
41009 sugarnieuws
pi_15680304
quote:
Op woensdag 24 december 2003 21:48 schreef SCH het volgende:

Dan hebben we een probleem. Als je je niet aan de regels wilt houden, moet je niet moeilijk doen als er sancties op volgen.

Wanneer komen die sancties dan?? nooit !!!!!!!!!!!!!!!!
pi_15680935
quote:
Op woensdag 24 december 2003 21:57 schreef Cart_man het volgende:

Blablablablabla...ik hoef mij niet aan te passen aan jou. Mensen die andere in categoriën plaatsen ros ik dolgraag op hun bek, want ik haat zulke lui met de grond van mijn hart.

En dat is dus precies waar jij nu al de hele tijd mee bezig bent.
Mensen in categorieen plaatsen.
Pot verwijte de ketel etc
En als lieve jongen met dat fijne karakter die geen vlieg kwaad doet is het weer tekenend dat je me op mijn bek wilt rossen.
quote:
Als ik ga schelden dan is dat niet per ongeluk, dat is veelal met een reden en heeft het te maken met het uiten van mijn emoties.
praat daar eens over met iemand die er voor geleerd heeft.
Ik kan het geduld er niet voor opbrengen.
quote:
Als jij ergens niet tegen kan dan is dat jou probleem. Probeer er maar overheen te lezen en val mij er voortaan niet mee lastig.

En wat mensen op het internet van mij denken boeit me al helemaal niet.

En daarmee is de discussie tussen ons een nutteloze gebleken.
Jij wilt kennelijk hierover niet op basis van argumenten praten.
Tsja nogmaals: dan houdt het op.
  woensdag 24 december 2003 @ 22:54:28 #104
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_15682075
quote:
Op woensdag 24 december 2003 22:20 schreef sqlsmurft het volgende:

[..]

En dat is dus precies waar jij nu al de hele tijd mee bezig bent.
Mensen in categorieen plaatsen.
Pot verwijte de ketel etc
En als lieve jongen met dat fijne karakter die geen vlieg kwaad doet is het weer tekenend dat je me op mijn bek wilt rossen.
[..]

praat daar eens over met iemand die er voor geleerd heeft.
Ik kan het geduld er niet voor opbrengen.
[..]

En daarmee is de discussie tussen ons een nutteloze gebleken.
Jij wilt kennelijk hierover niet op basis van argumenten praten.
Tsja nogmaals: dan houdt het op.

Ik plaats iedereen in categorieën ja. Jou in die van ongelooflijk betweterige sukkels

Had nooit de intentie om met je in discussie te gaan. Je beledigt me op persoonlijke titel, dat hoef ik niet te pikken. Wil best eens met je in discussie gaan bij de volgende Zwolle - Feijenoord. Ideetje

A.M.A.B
pi_15683505
Alleen dit topic bewijst al dat het hard tijd wordt dat er strengere regels komen en dat er ingegrepen wordt. Goedschiks gaat het niet dus tja...
  woensdag 24 december 2003 @ 23:46:03 #106
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_15683817
quote:
Op woensdag 24 december 2003 23:37 schreef SCH het volgende:
Alleen dit topic bewijst al dat het hard tijd wordt dat er strengere regels komen en dat er ingegrepen wordt. Goedschiks gaat het niet dus tja...
En kwaadschiks zal alleen maar averechts gaan werken
A.M.A.B
pi_15683847
quote:
Op woensdag 24 december 2003 23:46 schreef Cart_man het volgende:

[..]

En kwaadschiks zal alleen maar averechts gaan werken

Gaan we dreigen?
Lijkt mij niet hoor. Stadionverboden en puntaftrek zijn zeer effectieve maatregelen. Of wil jij degene zijn door wie Feyenoord degradeert?
  woensdag 24 december 2003 @ 23:52:51 #108
42845 Bobu
PSV KAMPIOENEN
pi_15684028
quote:
Op woensdag 24 december 2003 23:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Gaan we dreigen?
Lijkt mij niet hoor. Stadionverboden en puntaftrek zijn zeer effectieve maatregelen. Of wil jij degene zijn door wie Feyenoord degradeert?

Hoe wil je puntaftrek regelen? Stel, en dit is een vrij grote stel, dat PSV op zaterdag speelt en Ajax op zondag. Voor beide wedstrijden zorg ik met een groep vrienden voor kaarten. Bij PSV gedragen we ons netjes en bij Ajax plaatsen we enkele spreekkoren over de betreffende scheidsrechter...Ajax de lul en wij de lachende derde? Of moet er dan ook weer een nieuw persoonsgebonden clubcard-systeem komen ofzo?

Dit soort dingen zijn ZO moeilijk te regelen lijkt mij.

pi_15684370
quote:
Op woensdag 24 december 2003 23:52 schreef Bobu het volgende:
Dit soort dingen zijn ZO moeilijk te regelen lijkt mij.
Het is niet erg dat het moeilijk is. De situatie zoals die nu is, is altijd kuttiger.
  donderdag 25 december 2003 @ 00:09:03 #110
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_15684526
quote:
Op woensdag 24 december 2003 23:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Gaan we dreigen?

Nee, ik dreig niet. Geef alleen maar aan dat kwaadschiks niet helpt. Dat heeft nog nooit geholpen. Stadionverboden zullen ook niet helpen en puntaftrek krijg je er niet doorheen. Een stadionverbod geven omdat ik kankerjood zeg tegen iemand ken niet omdat het niet wettelijk vastgelegd staat dat ik het niet mag roepen. art 1. is er ook niet op van toepassing en dat is ook gewoon aan te vechten mocht iemand daarop wel een sv krijgen. Maar daar weet ik het fijne niet van...

[Dit bericht is gewijzigd door Cart_man op 25-12-2003 00:18]

A.M.A.B
  donderdag 25 december 2003 @ 11:02:46 #111
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_15689641
Ik zou op zich op Cart_Man willen reageren, maar goed, die heeft zijn eigen beleving en dat moet ik dan maar respecteren. Misschien komt dat respect op een of andere manier nog wel eens terug.

Daarna kwam ik dit tegen:

quote:
Op woensdag 24 december 2003 20:14 schreef sugarnieuws het volgende:
Opzich heb jij geen benul id denk, waarom wij onszelf joden noemen!

Opzich ook weinig zin om het uit te leggen, want onthouden doe je het denk toch niet!

Ik heb er als Ajacied ook geen benul van waarom iemand die niet joods is zichzelf jood noemt. Geuzennaam noemen ze dat. Rot op met je geuzennaam.

Ik ben benieuwd met welk verhaal jij op de proppen zal komen wanneer ik je vraag hier een onomstotelijk goed beargumenteerd verhaal neer legt waarom jij jezelf jood zou moeten noemen.

donderdag 25 december 2003 @ 11:06:02 #112
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_15689676
quote:
Op woensdag 24 december 2003 15:43 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Wat een dooddoener van een post zeg. Het is een weerspiegeling van de maatschappij? En daarom zou je er niks aan kunnen doen?
  donderdag 25 december 2003 @ 11:16:13 #113
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_15689783
quote:
Op woensdag 24 december 2003 21:53 schreef Hagenees het volgende:
Kom op, dat is eigenlijk het enige waar er hier in Den Haag over gezongen wordt haha.
Inderdaad, wat dat betreft is het publiek van ADO het meest lachwekkende. Gewoon kankah ervoor zetten en het is compleet. Nee jongens, heel creatief!

Maargoed, ik heb niet de illusie dat het stopt. Maar wellicht zouden soortgelijke acties als van deze Twente-supporter het ietwat kunnen verminderen.

Bobu (geloof ik) kwam met het standpunt dat puntenaftrek niet kon, omdat je dan als supporter van een andere club bij de concurrent op de tribune gaat zitten om je te misdragen. Ten eerste is dat denk ik voor veel van zulke gasten ten eerste hun eer te na, en ten tweede te duur. Bovendien is het systeem met clubcards nou niet echt zo aanmoedigend om makkelijk kaarten te kopen. Dus zodoende komen er nooit genoeg mensen in het stadion van de concurrent om puntaftrek te veroorzaken. Ik vond het een heel slimme opmerking van Bobu maar ik denk toch dat zijn scenario in de praktijk vrijwel onmogelijk is.

Komen de geluiden uit het uit-vak, dan is de uitspelende ploeg de lul. Komen ze uit de rest van het stadion, krijgen zij de puntaftrek. Ik vind het goed. Bestaat het risico dat ADO volgend jaar weer HCE speelt in ieder geval ook niet meer

pi_15690137
Zo'n systeem bestaat er dit seizoen officieel al. Bij spreekkoren een waarschuwing en gebeurt het dan nog een keer: staken. Gevolg: een grote boeten en eventueel puntenaftrek. Maar dit systeem wordt nog niet in uitvoering gebracht. Laatst bij Den Haag was er een of andere idioot die de wedstrijd staakte na het gooie van een bommetje. Daarna wel weer doorgegaan maar toen hadden we bijna de primeur. De overige scheidsrechters die hier fluiten weten wat ze te wachten staan en stellen hun tolerantiegrens een heel stuk bij want anders zou waarschijnlijk geen enkele wedstrijd het einde halen. Toppunt was toen Luinge hier een keer floot en er wel 200 aanstekers neerdaalde op de schouders van een Sparta-speler. Die ging liggen maar Luinge gebaarde dat ie moest doorspelen hahaha, sindsdien is Luinge onze vriend en wordt ie hartstochtelijk toegejuicht elke keer als ie het veld betreedt.
Overigens wordt er duidelijk met twee maten gemeten want vorige week zat ik voor de televisie naar de samenvatting van Aj#x te kijken en wat schetst mijn verbazing: vuurwerkbom na vuurwerkbom werd er afgestoken en er kon zelfs geen waarschuwing van de stadionspeaker af. Bij Den Haag worden er twee strijkers ontploft en de wedstrijd ligt stil.....KLASSEJUSTITIE noem ik het, een schande! Maar ja, wij zijn natuurlijk maar Den Haag dus wordt er geen ruchtbaarheid aan gegeven....
Daar kan IK me nou druk om maken.
  donderdag 25 december 2003 @ 11:51:53 #115
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_15690258
Was bij Ajax-Utrecht zkeer?
pi_15692135
quote:
Op donderdag 25 december 2003 00:09 schreef Cart_man het volgende:
Maar daar weet ik het fijne niet van...

Neem maar van mij aan dat je echt wel een stadionverbod kan krijgen op basis van kwetsende en beledigende spreekkoren.

pi_15692210
Types als Hagenees zouden op basis van zijn teksten op Fok alleen al door de clubleiding geweerd moeten worden. Dat mag en dat kan en daar heeft Den Haag zelfs iemand voor in dienst. Mensen die er trots op zijn, hebben niks te zoeken in een stadion.
  donderdag 25 december 2003 @ 15:26:31 #118
41009 sugarnieuws
pi_15694984
quote:
Op donderdag 25 december 2003 11:02 schreef twi het volgende:
Ik zou op zich op Cart_Man willen reageren, maar goed, die heeft zijn eigen beleving en dat moet ik dan maar respecteren. Misschien komt dat respect op een of andere manier nog wel eens terug.

Daarna kwam ik dit tegen:
[..]

Ik heb er als Ajacied ook geen benul van waarom iemand die niet joods is zichzelf jood noemt. Geuzennaam noemen ze dat. Rot op met je geuzennaam.

Ik ben benieuwd met welk verhaal jij op de proppen zal komen wanneer ik je vraag hier een onomstotelijk goed beargumenteerd verhaal neer legt waarom jij jezelf jood zou moeten noemen.

Gaarne een kijkje te nemen in de AJAX historie!
pi_15695007
Jezus wat een zielige kerel zeg! Oke misschien zingen die gasten een beetje harde teksten af en toe maarjah laat ze lekker zingen man! Dat hoort toch gwn bij voetbal, kvind 't wel grappig eigenlijk.. Als je het niet leuk vind ga je toch gwn niet heen!!!
pi_15695673
quote:
Op donderdag 25 december 2003 15:26 schreef sugarnieuws het volgende:

[..]

Dan kom ik rond de jaren 40-45 nou niet bepaald 'joods-vriendelijke' feiten tegen
  donderdag 25 december 2003 @ 16:22:11 #121
41009 sugarnieuws
pi_15696090
quote:
Op donderdag 25 december 2003 16:02 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Dan kom ik rond de jaren 40-45 nou niet bepaald 'joods-vriendelijke' feiten tegen

Dat kwam door die duitsers!

[Dit bericht is gewijzigd door sugarnieuws op 25-12-2003 16:23]

donderdag 25 december 2003 @ 16:22:55 #122
42845 Bobu
PSV KAMPIOENEN
pi_15696108
quote:
Op donderdag 25 december 2003 15:26 schreef sugarnieuws het volgende:

[..]

Er wordt gevraagd om JOUW verhaal. Kom er dan eens mee. Altijd die ajacieden die met de historie op de proppen komen. Kom eens met jouw verhaal over het feit dat je jezelf jood noemt.
  donderdag 25 december 2003 @ 16:33:12 #123
41009 sugarnieuws
pi_15696319
quote:
Op donderdag 25 december 2003 16:22 schreef Bobu het volgende:

[..]

Er wordt gevraagd om JOUW verhaal. Kom er dan eens mee. Altijd die ajacieden die met de historie op de proppen komen. Kom eens met jouw verhaal over het feit dat je jezelf jood noemt.

Na duizende keren al te hebben uitgelegd heb ik geen zin omdat nogmaals te doen...........en kom nu niet dat ik het niet weet, want ik weet dondersgoed hoe het in elkaar zet.

Dat wij onszelf joden noemen is als eerbetoon naar de Joden toe, wil je het hele verhaal weten dan ga je dat maar lekker zelf uitpluizen!

donderdag 25 december 2003 @ 16:47:14 #124
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_15696597
quote:
Op donderdag 25 december 2003 16:33 schreef sugarnieuws het volgende:

[..]

Na duizende keren al te hebben uitgelegd heb ik geen zin omdat nogmaals te doen...........en kom nu niet dat ik het niet weet, want ik weet dondersgoed hoe het in elkaar zet.

Dat wij onszelf joden noemen is als eerbetoon naar de Joden toe, wil je het hele verhaal weten dan ga je dat maar lekker zelf uitpluizen!

Een eerbetoon aan alle Joden toe die totaal en compleet ongegrond is. Fabetljes over Joodse historie van Ajax zijn allemaal verzonnen, en op niets gebaseerd.
  donderdag 25 december 2003 @ 16:50:05 #125
41009 sugarnieuws
pi_15696654
quote:
Op donderdag 25 december 2003 16:47 schreef twi het volgende:

[..]

Een eerbetoon aan alle Joden toe die totaal en compleet ongegrond is. Fabetljes over Joodse historie van Ajax zijn allemaal verzonnen, en op niets gebaseerd.

Believe what u want!
pi_15696663
quote:
Op donderdag 25 december 2003 13:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Neem maar van mij aan dat je echt wel een stadionverbod kan krijgen op basis van kwetsende en beledigende spreekkoren.

In de praktijk is het alleen bijna niet mogelijk om te bewijzen dat iemand zich schuldig heeft gemaakt aan 'kwetsende' spreekkoren...
  donderdag 25 december 2003 @ 16:50:43 #127
42845 Bobu
PSV KAMPIOENEN
pi_15696665
quote:

[..]

Ajaxusa.com
quote:
"The opponents' supporters used to arrive at Weesperpoort Station, an area in which a lot of Jewish street-hawkers were working. That's why people started saying, 'We're going to the Jews.' But the club itself did not have a Jewish culture at all before the Second World War."
De reden dat heel veel clubs aan hun bijnaam komen. Supporters van de tegenstander die ermee zijn begonnen en vervolgens wordt het op een of andere manier door de supporters zelf overgenomen. Is ook het geval geweest bij PSV met het "boeren"verschijnsel.
pi_15696764
quote:

[..]

Amsterdam is toch een beetje Joodse stad.
Er hebben veel Joden in het Ajax bestuur gezeten.

Maar de reden waarom wij ons Joden noemen ligt geheel bij Feyenoord. Die begonnen ons de naam Jood te geven, hun zagen een Jood als iets slechts. De F-side nam die naam over, zodat A ze in Rotterdam "Jood" niet meer als "Scheldnaam" konden gebruiken en B ze een beetje respect voor de Joodse gemeenschap wel op hun plaats vonden.

En ik weet uit eigen ervaring dat er aardig veel Joden dit wel leuk vinden.

No matter how No matter why We're gonna play that hardcore music till we die!
Lego de ga euh korfbal kampioen.
pi_15696807
En trouwens Cart_Man mag idd dan wel is iets te ver gaan, maar SQLsmurft is de andere kant van het verhaal. Die respecteert maar 1 mening en dat is zijn eigen.

En net of hij nog nooit iemamd verrot gescholden heeft.

pi_15696873
quote:
Op donderdag 25 december 2003 11:06 schreef twi het volgende:

[..]

Wat een dooddoener van een post zeg. Het is een weerspiegeling van de maatschappij? En daarom zou je er niks aan kunnen doen?

Das wel de kern van het zogenaamde probleem. Typisch Nederlands om in de voetbalstadions heisa te gaan maken over spreekkoren en het op de straat gewoon toe te staan..
Hoe kan je nou verwachten dat woorden als "Kanker" uit het stadion verdwijnen als het in het normale leven tot de dagelijkse vocabulair hoort? Hoe kan je verwachten dat spreekkoren over WO II afnemen als cabaretiers er avonden mee vullen, hetzelfde geldt voor de ramp in Enschede en verder..

En hoe ver wil je gaan?
"Dick Jol komt de Kuip niet uit" ook gaan verbieden omdat het een vorm van bedreiging is? Wat zal in de Arena harder aankomen "Kanker Joden" of "Waar is die Para nou"? Bij het eerste zal de media er weer boven op springen, terwijl ik het tweede toch een stuk erger vind.
En kunnen Tyfus en Pleuris wel als scheldwoord? Immers het aantal mensen dat aan deze ziektes mensen hebben verloren zal tot de nul procent gaan.
"Hamas Hamas Joden aan het gas" lig ik niet wakker van tijdens een wedstrijd Feijenoord - Ajax, zeker niet als het uitvak vol trots "joden, joden" scandeert. Iedereen weet wie er bedoelt worden als er in de Kuip "Joden" van de tribune rolt. Dat is gewoon iets van het 'voetbalwereldje', maar Cohen zag het verschil niet, die greep in bij de Utrecht supporters maar liet een demonstratie op de dam wel oogluikend toe. Ik begin me dan pas ook echt zorgen te maken over anti-semitisme in de voetbalwereld, als Feijenoordsupporters 'echte' Joodse voorbijgangers zouden molesteren, maar gelukkig is dat helemaal niet het geval.

Grenzen zijn wat mij betreft zeker wel van belang, want wie bepaalt de grens, wat is de grens, waarom is dat de grens?

donderdag 25 december 2003 @ 17:03:15 #131
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_15696926
quote:
Op donderdag 25 december 2003 16:50 schreef Bobu het volgende:

[..]

Ajaxusa.com
[..]

De reden dat heel veel clubs aan hun bijnaam komen. Supporters van de tegenstander die ermee zijn begonnen en vervolgens wordt het op een of andere manier door de supporters zelf overgenomen. Is ook het geval geweest bij PSV met het "boeren"verschijnsel.

Dus jij noemt jezelf een boer of een lamp?

Trouwens, ook omdat de eerste voorzitter Joods was, en een deel van de aanhang ook (middenstand in Amsterdam is toch een aardig deel Joods). Het heeft overigens helemaal niets met 40-45 te maken. Het is in de loop van de jaren als geuzennaam aangenomen, maar persoonlijk heb ik er niets, maar dan ook helemaal niets mee. En ik snap nog steeds het principe niet dat iemand die niet Joods is (ik durf te wedden grofweg 95% in het stadion, als het niet meer is) zich dan Joods voor gaat doen.

pi_15696936
quote:
Op donderdag 25 december 2003 16:55 schreef Ajaxno1 het volgende:

[..]

Amsterdam is toch een beetje Joodse stad.
Er hebben veel Joden in het Ajax bestuur gezeten.

Maar de reden waarom wij ons Joden noemen ligt geheel bij Feyenoord. Die begonnen ons de naam Jood te geven, hun zagen een Jood als iets slechts. De F-side nam die naam over, zodat A ze in Rotterdam "Jood" niet meer als "Scheldnaam" konden gebruiken en B ze een beetje respect voor de Joodse gemeenschap wel op hun plaats vonden.

DWS noemde jullie al joden in de jaren dertig, en 3 Joodse voorzitters is niet eens zoveel.

En dat Joden gedoe is ookal zo hypocriet, 10 mjaar geleden als er "Joden Joden" klonk naar het uitvak, kwam iedereen weer met "daar heb je weer die vervelende spreekkoren", en nu niet als de F-side dat zelfde spreekkoor aanheft, zeggen we dat de sfeer er in begint te komen..

pi_15696976
quote:
Op donderdag 25 december 2003 17:03 schreef twi het volgende:

[..]

Dus jij noemt jezelf een boer of een lamp?

Trouwens, ook omdat de eerste voorzitter Joods was, en een deel van de aanhang ook (middenstand in Amsterdam is toch een aardig deel Joods). Het heeft overigens helemaal niets met 40-45 te maken. Het is in de loop van de jaren als geuzennaam aangenomen, maar persoonlijk heb ik er niets, maar dan ook helemaal niets mee. En ik snap nog steeds het principe niet dat iemand die niet Joods is (ik durf te wedden grofweg 95% in het stadion, als het niet meer is) zich dan Joods voor gaat doen.

Volgens mij was zelfs de eerste voorzitter niet eens Joods..
Voor WO II had Ajax niets met Joden te maken, enkel dat zij uit een buurt kwamen waar veel Joden woonden (of werkten, zoiets was het..)
pi_15696984
quote:
Op donderdag 25 december 2003 17:03 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

DWS noemde jullie al joden in de jaren dertig, en 3 Joodse voorzitters is niet eens zoveel.

En dat Joden gedoe is ookal zo hypocriet, 10 mjaar geleden als er "Joden Joden" klonk naar het uitvak, kwam iedereen weer met "daar heb je weer die vervelende spreekkoren", en nu niet als de F-side dat zelfde spreekkoor aanheft, zeggen we dat de sfeer er in begint te komen..

Maar jullie gebruiken Joden in een geheel andere context, namelijk als "scheldnaam" Ajax gebruikt hem als "geuzennaam"
pi_15697003
quote:
Op donderdag 25 december 2003 15:28 schreef -Blaze- het volgende:
Jezus wat een zielige kerel zeg! Oke misschien zingen die gasten een beetje harde teksten af en toe maarjah laat ze lekker zingen man! Dat hoort toch gwn bij voetbal, kvind 't wel grappig eigenlijk.. Als je het niet leuk vind ga je toch gwn niet heen!!!
Sinds wanneer hoort "Hamas, Joden Aan Het Gas" of beledigende texten over de ziekte van de vrouw van Van Gaal bij het voetbal

Dat je zoiets grappig vind zegt meer over jouw gebrekkige geestelijke vermogens

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  donderdag 25 december 2003 @ 17:10:24 #136
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_15697073
quote:
Op donderdag 25 december 2003 17:00 schreef Staanplaats het volgende:
Je moet ergens beginnen, waarom niet in de stadions? Grenzen blijven een grijs gebied, en ik denk dat de KNVB het "Waar is Para nou?" echt wel onder de flink provocerende liederen zou scharen.

Maargoed, ik heb het met al die ziektes en geuzennamen niet zo op. Ik zeg niet dat het te stoppen is, het zit er gewoon zo diep in dat dat niet meer weg zal gaan. Maarja, wie weet dat het straffen van de clubs in kwestie toch een belletje doet rinkelen dat het in ieder geval niet meer zo ver moet komen dat er wedstrijden onderbroken moeten worden.

pi_15697078
quote:
Op donderdag 25 december 2003 17:07 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Sinds wanneer hoort "Hamas, Joden Aan Het Gas" of beledigende texten over de ziekte van de vrouw van Van Gaal bij het voetbal

Sinds een jaar of 20....
pi_15697084
quote:
Op donderdag 25 december 2003 17:06 schreef Ajaxno1 het volgende:

[..]

Maar jullie gebruiken Joden in een geheel andere context, namelijk als "scheldnaam" Ajax gebruikt hem als "geuzennaam"

Voor de impact moet dat toch niet uitmaken, of nou 40.000 zingt "Joden Joden" richting het uitvak, of dat nou 40.000 man zingt "Joden Joden" omdat ze er trots op zijn. Het is verwerpelijk of niet..

Maar mensen fijne kerst nog, ik ga weer bunkeren..

donderdag 25 december 2003 @ 17:11:20 #139
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_15697094
quote:
Op donderdag 25 december 2003 17:06 schreef Ajaxno1 het volgende:

[..]

En beide manieren zijn kut.
pi_15697117
quote:
Op donderdag 25 december 2003 17:10 schreef ultra het volgende:

Sinds een jaar of 20....

Het hoort er nog steeds niet bij. Het gebeurt, maar het hoort er niet bij!
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15697186
quote:
Op donderdag 25 december 2003 17:11 schreef twi het volgende:

[..]

En beide manieren zijn kut.

Dat is JOUW mening.

Ik zelf ben er ook niet echt voor, af en toe is het leuk. Maar liedjes voor Ajax brengen imo meer sfeer.

Waar ik me wel zorgen over maak zijn de persoonlijke liedjes tegen spelers en andere mensen die iets met de wedstrijd te maken hebben.

Ook de hypocritie (bestaad dat woord) onder supporters. Een goed voorbeeld hiervan is het PSV publiek.

Tegen ADO werdt Kezman zijn moeder beledigd, en het hele PSV publiek was kwaad, want zoiets zouden hun NOOIT doen.

2 weken later is het PSV - Ajax, en wat overkomt Sneijder..... Juist

donderdag 25 december 2003 @ 17:19:25 #142
41009 sugarnieuws
pi_15697265
quote:
Op donderdag 25 december 2003 17:03 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

DWS stond bekend als Neuzenclub (oftelwel joden), doordat de wedstrijden in een jodenbuurt werd gespeeld zijn door de tegenstander vooral de liederen: joden gaan eraan gezongen.

In de 70 / 80 jaren is Joden als geuzennaam door de F-side overgenomen, met als begin het gebruik van israelische vlaggen en later de benaming van de Ajax aanhang als joden.

Er hebben inderdaad maar 3 joden in het bestuur gezeten waarvan van Praag maar een halve jood is.

quote:
Volgens mij was zelfs de eerste voorzitter niet eens Joods..
Voor WO II had Ajax niets met Joden te maken, enkel dat zij uit een buurt kwamen waar veel Joden woonden (of werkten, zoiets was het..)
WOII heeft er niets te mee maken, maar de duitsers zorgde ervoor dat de joden niet mochten spelen bij AJAX.

In Amsterdam woonde in die Tijd veel joden en daarom hadden ze ook veel joodse aanhang. D.m.v. van de welvarende joden is AJAX altijd een goed onderhouden club geweest.

pi_15697286
quote:
Op donderdag 25 december 2003 17:15 schreef Ajaxno1 het volgende:

Ook de hypocritie (bestaad dat woord) onder supporters. Een goed voorbeeld hiervan is het PSV publiek.

Tegen ADO werdt Kezman zijn moeder beledigd, en het hele PSV publiek was kwaad, want zoiets zouden hun NOOIT doen.

2 weken later is het PSV - Ajax, en wat overkomt Sneijder..... Juist

Dat is iedere supportersgroep. Over Sneijder janken en Jol op dezelfde manier beledigen. Janken over Hamas en wel iedere Feyenoorder de kanker toewensen. Iedere supporter die denkt zo z'n team te moeten steunen...

Laten we het erop houden dat ik dat nooit zal begrijpen

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15697339
quote:
Op donderdag 25 december 2003 17:20 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Dat is iedere supportersgroep. Over Sneijder janken en Jol op dezelfde manier beledigen. Janken over Hamas en wel iedere Feyenoorder de kanker toewensen. Iedere supporter die denkt zo z'n team te moeten steunen...

Ik gebruikte het alleen als voorbeeld

En ik begrijp het ook niet.

donderdag 25 december 2003 @ 17:24:50 #145
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_15697390
quote:
Op donderdag 25 december 2003 11:16 schreef twi het volgende:

Bovendien is het systeem met clubcards nou niet echt zo aanmoedigend om makkelijk kaarten te kopen. Dus zodoende komen er nooit genoeg mensen in het stadion van de concurrent om puntaftrek te veroorzaken. Ik vond het een heel slimme opmerking van Bobu maar ik denk toch dat zijn scenario in de praktijk vrijwel onmogelijk is.

de clubcard is een lachertje.
Samen met 2 vrienden met wie ik altijd naar het voetballen ga hebben we in totaal 26 verschillende werkende clubcards.
Dat systeem is zo lek als een mandje

[Dit bericht is gewijzigd door DutchGooner op 25-12-2003 17:29]

NAAR HET ANDERE FORUM!
  donderdag 25 december 2003 @ 17:25:11 #146
41009 sugarnieuws
pi_15697401
quote:
Op donderdag 25 december 2003 17:20 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Snap best dat er mensen zijn die dit niet begrijpen en nooit zullen.

Het is en blijft gewoon het tonen van emotie voor de club! En ik weet dat er 1000de andere manieren zijn om dat te doen, maar wij houden het bij deze en dat is ook de reden dat spreekkoren nooit zullen verdwijnen.

Verbod op het bezoeken van wedstrijden zal de zaak alleen maar escaleren, rellen zullen ontstaan omdat de supporter toch zijn club opzoekt! De spreekkoren zullen dan op straat te horen zijn ipv. van in het stadion.

donderdag 25 december 2003 @ 17:27:09 #147
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_15697446
quote:
Op donderdag 25 december 2003 17:24 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Samen met vrienden met wie ik altijd naar het voetballen ga hebben we in totaal 26 verschillende werkende clubcards.

Dus jij zou er 25 euro p.p. voor over hebben om met een paar man een minuscule kans op punten in mindering bij Ajax te veroorzaken d.m.v. shockerende spreekkoren?
  donderdag 25 december 2003 @ 17:29:51 #148
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_15697507
quote:
Op donderdag 25 december 2003 17:27 schreef twi het volgende:

[..]

Dus jij zou er 25 euro p.p. voor over hebben om met een paar man een minuscule kans op punten in mindering bij Ajax te veroorzaken d.m.v. shockerende spreekkoren?

bij sommige clubs zit je al voor 10 euro
dus het antwoord is ja
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_15697786
quote:
Op donderdag 25 december 2003 16:22 schreef sugarnieuws het volgende:

[..]

Dat kwam door die duitsers!

Wel meer clubs waren behoorlijk fout. Ajax is echter de enige die die fouten nooit heeft toegegeven.
quote:
En ik weet uit eigen ervaring dat de meeste Joden het verschrikkelijk vinden.
pi_15698285
Als er zware sancties tegenover staan, zullen de meeste supporters hun collega's erop aanspreken omdat er anders puntenmindering dreigt. Dan keert de macht van de massa zich vanzelf tegen dat kleine groepje.
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  donderdag 25 december 2003 @ 20:10:52 #151
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_15700294
quote:
Op donderdag 25 december 2003 11:06 schreef twi het volgende:

[..]

SCH en jij zijn zo pienter, die kunnen vast wel een oplossing verzinnen voor dit verschrikkelijke probleem.

Kijk ik begrijp heus wel, al komt dat niet zo over, dat er mensen gekwetst worden door spreekkoren waarin woorden voorkomen als hamas, kanker, joden etc etc... Zijn zat supporters die daar niet aan zullen denken wanneer ze die kreten uitslaan. Kan het niet goed praten en ik leg jullie mening naast me neer over wat jullie van hun vinden, interesseert me niet. Ik respecteer ze om wie ze zijn.

Als ik in het stadion begin te schelden met kanker dit, kanker zus en kanker zo dan zal ik echt niet denken: Oh got, ik kwets mensen die zitten te kijken op de televisie. Dat het er bij jullie niet in gaat, tja dat zal ik dan maar op de koop moeten nemen.

Situatie zal echt nooit opgelost worden. Een stadionverbod geven vanwege kwetsende spreekkoren kan met succes aangevochten worden bij de rechter.

Kansloze situatie dus. Zou me meer zorgen maken om de situatie op de straat...

A.M.A.B
pi_15702888
pi_15703910
quote:
Op donderdag 25 december 2003 17:19 schreef sugarnieuws het volgende:

[..]

DWS stond bekend als Neuzenclub (oftelwel joden), doordat de wedstrijden in een jodenbuurt werd gespeeld zijn door de tegenstander vooral de liederen: joden gaan eraan gezongen.

In de 70 / 80 jaren is Joden als geuzennaam door de F-side overgenomen, met als begin het gebruik van israelische vlaggen en later de benaming van de Ajax aanhang als joden.

Er hebben inderdaad maar 3 joden in het bestuur gezeten waarvan van Praag maar een halve jood is.
[..]

WOII heeft er niets te mee maken, maar de duitsers zorgde ervoor dat de joden niet mochten spelen bij AJAX.

In Amsterdam woonde in die Tijd veel joden en daarom hadden ze ook veel joodse aanhang. D.m.v. van de welvarende joden is AJAX altijd een goed onderhouden club geweest.

Volgens mij haal je dingen door elkaar..
Ajax was de club die speelde in een buurt met veel Joodse straatverkopers, en werd mede door rivaal DWS daardoor voor Jodenclub uitgemaakt.
pi_15706018
Iedereen moet lekker het voetbal beleven op z'n eigen manier en nu stap ik uit deze discussie want zo'n SCH probeert hier een beetje iedereen ZIJN mening op te dringen waar ik niet van gediend ben en absoluut niet tegen kan. Oogkleppen heb je op en je staat totaal niet open voor argumenten van anderen. Jij lokt alleen maar reacties uit met dat beschuldigende vingertje van je, waardoor jij eigenlijk de enige bent die zich meer gaat irriteren, is dat niet dubbel stuk eigenwijs
pi_15709170
quote:

[..]

Je weet het dus gewoon niet. Is ook logisch want er is ook geen eenduidige uitleg voor. Dus lul niet zo man.
pi_15709240
quote:
Op donderdag 25 december 2003 17:24 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Samen met 2 vrienden met wie ik altijd naar het voetballen ga hebben we in totaal 26 verschillende werkende clubcards.

Mijn kat heeft ook een clubcard inderdaad
Je weet maar nooit of ie ineens mee wil.
pi_15709399
quote:
Op donderdag 25 december 2003 23:34 schreef Hagenees het volgende:
Iedereen moet lekker het voetbal beleven op z'n eigen manier en nu stap ik uit deze discussie want zo'n SCH probeert hier een beetje iedereen ZIJN mening op te dringen waar ik niet van gediend ben en absoluut niet tegen kan. Oogkleppen heb je op en je staat totaal niet open voor argumenten van anderen. Jij lokt alleen maar reacties uit met dat beschuldigende vingertje van je, waardoor jij eigenlijk de enige bent die zich meer gaat irriteren, is dat niet dubbel stuk eigenwijs
Hoezo dring ik mijn mening op? Er zijn gewoon regels, als je je daar niet aan wenst te houden, dan lazer je lekker op. Jij denkt je eigen wetten te kunnen maken maar zo zit de samenleving gelukkig niet in elkaar.

quote:
Op donderdag 25 december 2003 20:10 schreef Cart_man het volgende:
SCH en jij zijn zo pienter, die kunnen vast wel een oplossing verzinnen voor dit verschrikkelijke probleem.
De kwestie is duidelijk en oplossingen zijn. De KNVB en de clubs zijn tot nu te laf om er duidelijk stelling tegen te nemen en er in de praktijk echt werk van te maken.
quote:
Kijk ik begrijp heus wel, al komt dat niet zo over, dat er mensen gekwetst worden door spreekkoren waarin woorden voorkomen als hamas, kanker, joden etc etc... Zijn zat supporters die daar niet aan zullen denken wanneer ze die kreten uitslaan. Kan het niet goed praten en ik leg jullie mening naast me neer over wat jullie van hun vinden, interesseert me niet. Ik respecteer ze om wie ze zijn.
Prima toch. Ik leg jouw mening naast me neer en uiteindelijk heb ik gelijk en jij niet. Het is niet interessant of die supporters er wel of niet over nadenken - het gaat er omdat ze die spreekkoren achterwege moeten laten. Voor de rest zijn het ongetwijfeld ideale schoonzonen
quote:
Als ik in het stadion begin te schelden met kanker dit, kanker zus en kanker zo dan zal ik echt niet denken: Oh got, ik kwets mensen die zitten te kijken op de televisie. Dat het er bij jullie niet in gaat, tja dat zal ik dan maar op de koop moeten nemen.
Ik geloof heel graag dat je daar niet bij stilstaat op dat moment. Maar dat is toch helemaal geen argument. Het is jouw gebrek aan discipline, omgangsvormen of inlevingsvermogen. Daar moet jij mee dealen. Niet ik. Het gaat er niet om wat jij denkt op dat moment maar om wat je roept.
quote:
Situatie zal echt nooit opgelost worden. Een stadionverbod geven vanwege kwetsende spreekkoren kan met succes aangevochten worden bij de rechter.
Dat had je gedacht - de club kan een stadionverbod opleggen, daar heeft de rechter niks mee te schaften.
quote:
Kansloze situatie dus. Zou me meer zorgen maken om de situatie op de straat...
Fijn dat je daar dan wel mee begaan bent.
  vrijdag 26 december 2003 @ 01:13:31 #158
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_15709559
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 01:07 schreef SCH het volgende:

Dat had je gedacht - de club kan een stadionverbod opleggen, daar heeft de rechter niks mee te schaften.

Dat had jij gedacht.
SV's zijn in sommige gevallen wel degelijk aan te vechten bij de rechter en in het geval van spreekkoren is dat zo'n geval.
Ik ken iemand die kreeg een SV opgelegd nav een spreekkoor en die heeft ie met succes aangevochten
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_15709576
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 01:13 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Dat had jij gedacht.
SV's zijn in sommige gevallen wel degelijk aan te vechten bij de rechter en in het geval van spreekkoren is dat zo'n geval.
Ik ken iemand die kreeg een SV opgelegd nav een spreekkoor en die heeft ie met succes aangevochten

Wat had die jongen dan gezongen?
Als jij Hamas Hamas etc. zingt, dan gaat de rechter echt niet zeggen: mooi liedje meneer
  vrijdag 26 december 2003 @ 01:15:07 #160
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_15709586
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 01:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat had die jongen dan gezongen?
Als jij Hamas Hamas etc. zingt, dan gaat de rechter echt niet zeggen: mooi liedje meneer

Dat de scheids een hoerenjong was
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_15709656
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 01:15 schreef DutchGooner het volgende:
Dat de scheids een hoerenjong was
En waar baseerde de rechter zijn uitspraak op?
  vrijdag 26 december 2003 @ 01:21:28 #162
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_15709746
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 01:17 schreef SCH het volgende:

[..]

En waar baseerde de rechter zijn uitspraak op?

als sla je me (figuurlijk dan) dood.

Ik dacht dat het niet 100% bewezen was oid

NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_15709839
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 01:21 schreef DutchGooner het volgende:

Ik dacht dat het niet 100% bewezen was oid

Precies - maar dat heeft dus niks met het spreekkoor an sich te maken, inhoudelijk dan.

Er moeten meer maatregelen genomen worden om die bewijslast rond te krijgen - daar zijn wel oplossingen voor.

vrijdag 26 december 2003 @ 01:31:05 #164
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_15709983
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 01:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Precies - maar dat heeft dus niks met het spreekkoor an sich te maken, inhoudelijk dan.

Er moeten meer maatregelen genomen worden om die bewijslast rond te krijgen - daar zijn wel oplossingen voor.

tuurlijk had het er wel mee te maken.

De club gaf die jongen een SV nav een spreekkoor.
er anders over.
Die jongen had ook daadwerkelijk bekent dat gezongen te hebben maar ondanks dat het zelfs op tape stond heeft de rechter het SV teniet gedaan.
Als ze op 1 of andere manier de bewijslast rond willen maken wil ik wel weten op welke manier ze dat willen doen nav deze zaak waar ze een bekentenis hadden en het stond op tape

NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_15709993
Laten we nu eerst is vastellegen wat te ver gaat en wat nog kan, anders bereik je nog niks.
pi_15710002
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 01:31 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

tuurlijk had het er wel mee te maken.

De club gaf die jongen een SV nav een spreekkoor.
er anders over.
Die jongen had ook daadwerkelijk bekent dat gezongen te hebben maar ondanks dat het zelfs op tape stond heeft de rechter het SV teniet gedaan.
Als ze op 1 of andere manier de bewijslast rond willen maken wil ik wel weten op welke manier ze dat willen doen nav deze zaak waar ze een bekentenis hadden en het stond op tape

Dan was het waarschijnlijk iets anders dan de bewijslast.
  vrijdag 26 december 2003 @ 01:34:05 #167
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_15710061
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 01:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan was het waarschijnlijk iets anders dan de bewijslast.

zover ik het weet had het wel degelijk met de bewijslast te maken.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_15710082
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 01:34 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

zover ik het weet had het wel degelijk met de bewijslast te maken.

Een bekentenis is wel voldoende bewijslast.
  vrijdag 26 december 2003 @ 01:35:15 #169
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_15710089
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 01:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Een bekentenis is wel voldoende bewijslast.

dat lijkt mij ook
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_15710145
Maar er kunnen afspraken met justitie gemaakt worden - dan is het niet zo ingewikkeld om tot sv's en snelrecht te komen.
pi_15710531
Of je het nou goed of slecht vindt (zwart-wit uitgedrukt), het is een slechte zaak als de clubs fanatiek SV's zouden gaan uitdelen voor deze spreekkoren. Het zal officieel vast wel kunnen, in de praktijk wordt het natuurlijk gedoogd omdat het zo goed als onmogelijk is precies de 'daders' eruit te pikken. Bovendien heb je te maken met zéér vage grenzen en daar zal dat oer-amateuristische justitiele beleid bij de BVO's echt nóóit goed mee om kunnen gaan.

Bij SCH (de club, niet die homo ) hadden ze hun hele 'probleem' met dat NN-vak al kunnen verhelpen door gewoon de hele zooi een SV te geven voor het uitschelden van Bossen.

De media zouden eens moeten kappen met die sensatie-verhalen over die spreekkoren. Dat zou echt een hele hoop schelen.

vrijdag 26 december 2003 @ 10:37:09 #172
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_15712958
Laat maar zitten dit...

KNVB staat niet boven de rechterlijke macht in Nederland. Ken genoeg mensen die hun SV hebben aangevochten en het ook geseponeerd hebben gekregen. Zelfs SV's voor mishandeling/openbare geweldpleging zijn ingetrokken door de rechter, omdat er onvoldoende bewijs was.

A.M.A.B
pi_15713123
zolang supporters elkaar onderling niet corrigeren of bij zichzelf nadenken wat wel en wat niet kan valt er denk heel weinig aan te doen...
Winnaar Fok Europacup toto 2003/2004
http://home.wanadoo.nl/fside/geluiden/superjoden.mp3
  vrijdag 26 december 2003 @ 11:34:57 #174
26251 Eilanden
pi_15713634
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 01:31 schreef Ajaxno1 het volgende:
Laten we nu eerst is vastellegen wat te ver gaat en wat nog kan, anders bereik je nog niks.
Ajaxno1, dit heb ik een paar pagina's geleden ook al aangegeven in dit topic, maar om de een of andere reden vond SCH dat ook onnodig
  vrijdag 26 december 2003 @ 12:39:02 #175
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_15714829
quote:

Correct me if I am wrong:

Was ajax niet de eerste Nederlandse club die in WOII al haar Joodse leden uit de club trapte?

Lekker eerbetoon!

pi_15715153
Volgens SCH is alles zo klaar als een klontje, maar toch vraag ik me dan af waarom ze bij Feijenoord hele Task Force groepen hebben opgericht om onderzoek te doen naar de tolerantiegrenzen mbt tot spreekkoren ed?
  vrijdag 26 december 2003 @ 12:51:29 #177
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_15715156
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 12:39 schreef FrankyMcG het volgende:

[..]

Correct me if I am wrong:

Was ajax niet de eerste Nederlandse club die in WOII al haar Joodse leden uit de club trapte?

Lekker eerbetoon!

No correction needed:

http://www.google.nl/search?q=cache:BhuLA8Y0_E0J:www.joods.nl/rubrieken/artikel%3Fnr%3D2687+joods+verleden+ajax&hl=nl&ie=UTF-8

vrijdag 26 december 2003 @ 12:55:00 #178
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_15715246
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 12:51 schreef twi het volgende:

No correction needed:

http://www.google.nl/search?q=cache:BhuLA8Y0_E0J:www.joods.nl/rubrieken/artikel%3Fnr%3D2687+joods+verleden+ajax&hl=nl&ie=UTF-8

Da's duidelijk, zijn we daar ook weer klaar mee!
pi_15715587
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 12:51 schreef Staanplaats het volgende:
Volgens SCH is alles zo klaar als een klontje
Nou nee hoor, was het maar waar? Ik bestrijd alleen de mensen die zeggen dat het nooit kan en zal veranderen. Ik vind dat je daar pogingen toe moet doen en dat er veel meer mogelijk is dan nu gebeurt.
quote:
maar toch vraag ik me dan af waarom ze bij Feijenoord hele Task Force groepen hebben opgericht om onderzoek te doen naar de tolerantiegrenzen mbt tot spreekkoren ed?
Da's toch een stap in de goede richting dan?
pi_15715621
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 10:37 schreef Cart_man het volgende:
Laat maar zitten dit...

KNVB staat niet boven de rechterlijke macht in Nederland. Ken genoeg mensen die hun SV hebben aangevochten en het ook geseponeerd hebben gekregen. Zelfs SV's voor mishandeling/openbare geweldpleging zijn ingetrokken door de rechter, omdat er onvoldoende bewijs was.

Natuurlijk is er soms onvoldoende bewijs. Maar er zijn veel meer mensen die hun sv zonder succes hebben aangevochten. Het grootste deel wordt terecht uitgedeeld en de bewijsvoering kan worden verscherpt, in overleg met justitie.
pi_15715991
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 13:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou nee hoor, was het maar waar? Ik bestrijd alleen de mensen die zeggen dat het nooit kan en zal veranderen. Ik vind dat je daar pogingen toe moet doen en dat er veel meer mogelijk is dan nu gebeurt.
[..]

Da's toch een stap in de goede richting dan?

Dacht dat ik had begrepen dat jij die tolerantiegrenzen niet zo relevant vond omdat deze (publieke) grens allang duidelijk was/is.
Maar goed dat was dan een misvatting van mij kant..
pi_15716068
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 13:22 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Dacht dat ik had begrepen dat jij die tolerantiegrenzen niet zo relevant vond omdat deze (publieke) grens allang duidelijk was/is.
Maar goed dat was dan een misvatting van mij kant..

Wat ik bedoel is dat over die grens altijd wel een verschil van mening zal blijven bestaan maar dat dat geen reden mag zijn om de misdragingen te gaan aanpakken en de hele boel maar op zijn beloop te laten.

Het is vaak zo in het voetbal dat als je iets wil veranderen, er enorme mitsen en maren en muren worden opgeworpen. Daar moet je imo gewoon doorheen.

vrijdag 26 december 2003 @ 14:51:47 #183
17023 Elmotje
Leven is het meervoud van lef
pi_15718605
quote:

[..]

uitbannen nog wel, de wedstrijden zijn al zo saai

Zo een site helpt niks, veel mensen kijken niet eens naar een site en mensen laten zich bij een klassieker niet weerhouden omdat een fc twente supporter er een site over gemaakt heeft.

Zoiets als dit, een citaat van de site:
Nadat je de spreekkoren hebt opgeschreven verander je de naam van een speler, scheidsrechter of clubs/stad in die van jezelf, een familielid of een andere dierbare. Je zult zien dat bijvoorbeeld "Pietje, Pietje je moeder is een hoer" een heel stuk kwetsender is.

tja, dit helpt misschien bij kinderen, maar mensen die nu meedoen met spreekkoren zullen dit niet doen, straffen zal pas effect hebben, de site helpt echt niks, zoals ik al eerder zei.

[Dit bericht is gewijzigd door Elmotje op 26-12-2003 14:57]

Feyenoord Rotterdam
pi_15719364
Wat denkt zo iemand nou zelf?! Die leeft echt in een eigen wereldje de naieveling. Spreekkoren horen erbij en mensen moeten er niet moeilijk over doen. In Italie Spanje Engeland en Nederland: overal gebeurt het en zijn de mensen hetzelfde. Ik vind het alleen maar mooi die emotie, niemand raakt gewond en niemand in het bijzonder wordt uitgescholden of "gepest". Mensen die er niet tegen kunnen horen thuis te blijven en televisie te kijken zodat ze het geluid uit kunnen zetten. En dat is ook alleen maar mooi want zo blijven alleen de echte voetbalsupporters over die voor de sfeer zorgen waardoor de ambiance in de stadions alleen maar beter wordt!
pi_15719452
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 13:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat over die grens altijd wel een verschil van mening zal blijven bestaan maar dat dat geen reden mag zijn om de misdragingen te gaan aanpakken en de hele boel maar op zijn beloop te laten.

Het is vaak zo in het voetbal dat als je iets wil veranderen, er enorme mitsen en maren en muren worden opgeworpen. Daar moet je imo gewoon doorheen.

Ik vind juist dat we in de voetbalwereld zo ver door slaan. Waar we het in de normale maatschappij niet kunnen moet er in de voetballerij altijd maar keihard worden opgetreden en zonder pardon gehandeld worden.
Ik vind het compleet nutteloos als we ook nog eens ons politekorps gaan inzetten voor mensen die (kwetsende) spreekkoren aanheffen. Leg de prioriteiten daar waar ze het hardst nodig zijn, en niet daar waar ze de meeste media-aandacht krijgen..
pi_15719974
goed gezegd, want zo is het ook. Dat schreef ik al een paar stukjes hiervoor: de politie probeert indruk te maken door voetbalsupporters met een zero-tolerance aanpak te intimideren en keihard te straffen. Dit doen ze om hun falen in de gewone maatschappij te verbergen.
Dit zouden ze juist om moeten draaien, dan los je de problemen (zowel in het stadion als in de maatschappij) veel sneller op.
pi_15720000
Maar die SCH staat toch niet open voor argumenten van anderen, die luistert alleen naar zichzelf en loopt hier een beetje de boel op te naaien....engerdje.
  vrijdag 26 december 2003 @ 16:33:37 #188
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_15720865
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 15:49 schreef Hagenees het volgende:
Maar die SCH staat toch niet open voor argumenten van anderen, die luistert alleen naar zichzelf en loopt hier een beetje de boel op te naaien....engerdje.
Kankerhagenees
pi_15720927
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 10:37 schreef Cart_man het volgende:
Laat maar zitten dit...

Nou ik ken ook genoeg voorbeelden waarbij het tegendeel waar is. Aangezien elke club voor zichzelf handelt liggen de strafmaten nogal scheef. Bij FCG (en volgens mij overal wel) is het gewoonte supporters die in afwachting zijn van hun proces tot die tijd alvast de toegang tot het stadion te verbieden. Schuldig tot het tegendeel bewezen is dus. Als achteraf blijkt dat je onterecht die wedstrijd gemist hebt heb je gewoon pech gehad. En die mensen moeten dan nog eens gaan oordelen over zoiets ongrijpbaars als kwetsende spreekkoren. Dat zal nooit goed gaan.
pi_15721228
WTF heeft de maatschappij er mee te maken? Dat is dat typische gehuil van voetbalsupporters. We zjin zo zielig want we worden veel harder aangepakt dan anderen.
Stelletje watjes zijn het.

Kwetsende spreekkoren zijn een probleem. Degene die zegt dat dat er bij hoort gaat maar lekker onder zijn eigen douche andere mensen beledigen. Echte voetbalsupporters supporteren hun ploeg op een volwassen en positieve manier en breken hun club niet af.

Die nep-supporters moeten hun kop houden en/of worden geweerd uit stadions. Dat vind trouwens ook de meerderheid van de stadionbezoekers. Maar dat clubje schreeuwerds claimt altijd maar de echte supporters te zijn. En dat is natuurlijk hilarisch.

pi_15721306
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 16:36 schreef Cruoninga het volgende:
En die mensen moeten dan nog eens gaan oordelen over zoiets ongrijpbaars als kwetsende spreekkoren. Dat zal nooit goed gaan.
Wat is er nou zo ongrijpbaar aan? Het is nog nooit uitgegeprobeerd. Het is het eeuwige excuus om er niks aan te doen. Kan iemand mij uitleggen waarom er bij de bekerwedstrijd Twnete-Ajax2 uitiendelijk is doorgespeeld. Ajax 2 had reglementair met 3-0 moeten winnen, had niemand over kunnen piepen en dat stelletje schreeuwende idioten was verantwoordelijk geweest voor de uitschakeling van hun ploeg. Daar zijn scheidsrechters en waarnemers voor, die gaan over alle beslissingen tijdens een wedstrijd, en populair zijn ze toch al niet. Je waarschuwt een keer en als het niet stopt dan kap je er mee. Is toch heel helder?
pi_15721473
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 16:51 schreef SCH het volgende:
WTF heeft de maatschappij er mee te maken? Dat is dat typische gehuil van voetbalsupporters. We zjin zo zielig want we worden veel harder aangepakt dan anderen.
Stelletje watjes zijn het.

Kwetsende spreekkoren zijn een probleem. Degene die zegt dat dat er bij hoort gaat maar lekker onder zijn eigen douche andere mensen beledigen. Echte voetbalsupporters supporteren hun ploeg op een volwassen en positieve manier en breken hun club niet af.

Die nep-supporters moeten hun kop houden en/of worden geweerd uit stadions. Dat vind trouwens ook de meerderheid van de stadionbezoekers. Maar dat clubje schreeuwerds claimt altijd maar de echte supporters te zijn. En dat is natuurlijk hilarisch.

Hilarisch dat jij weet te bepalen wie er echt en nep is..

Als jij niet inziet dat het voetbalpuliek net zo goed een onderdeel van de maatschappij is, dan houdt deze discussie toch wel langzaam op. Jij vindt het normaal dat er op een inconsequente manier gehandeld moet worden, en noemt mensen die daar over klagen watjes. Zal ik op mijn beurt dan maar de mensen die klagen over spreekkoren met "kanker" watjes noemen?

pi_15721517
Jij vindt mensen die een moord plegen of een verkrachting begaan ook normaal?

Er zijn nou eenmaal dingen afgesproken met elkaar. Hetzij in het strafrecht, hetzij door de club die de eigenaar van het stadion is waar jij op dat moment te gast bent.

Daar heb je je aan te houden. Jij denkt eigen wetten te kunnen en mogen maken. Het spijt me voor je. Zo werkt het niet. En ik bepaal dat niet zelf hoor.

En ik vind supporters die het verzieken voor hun club en de rest van het publiek niet bepaald echte supporters nee. Jij wel dan?

pi_15721618
Kanker is volgens mij nog steeds geen woord wat strafrechtelijk verboden is...

(echter sommige clubs hebben het gebruik van dit woord wel opgenomen in het huishoudelijk regelement..)

pi_15721671
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 17:09 schreef Staanplaats het volgende:
Kanker is volgens mij nog steeds geen woord wat strafrechtelijk verboden is...

(echter sommige clubs hebben het gebruik van dit woord wel opgenomen in het huishoudelijk regelement..)

En je bent bij de club op bezoek, dus...
Maar je bent vast creatief genoeg om iets anders te verzinnen...
pi_15721691
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 17:04 schreef SCH het volgende:
Jij vindt mensen die een moord plegen of een verkrachting begaan ook normaal?

Er zijn nou eenmaal dingen afgesproken met elkaar. Hetzij in het strafrecht, hetzij door de club die de eigenaar van het stadion is waar jij op dat moment te gast bent.

Daar heb je je aan te houden. Jij denkt eigen wetten te kunnen en mogen maken. Het spijt me voor je. Zo werkt het niet. En ik bepaal dat niet zelf hoor.

En ik vind supporters die het verzieken voor hun club en de rest van het publiek niet bepaald echte supporters nee. Jij wel dan?

Ik laat me nooit echt uit over echte of neppe supporters.
Ik ben nep als ik zing "kanker bestuur" maar als ik vijf minuten later het "Hand in Hand" aanhef hoor ik weer bij de groep echte?
pi_15721713
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 17:12 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Ik laat me nooit echt uit over echte of neppe supporters.
Ik ben nep als ik zing "kanker bestuur" maar als ik vijf minuten later het "Hand in Hand" aanhef hoor ik weer bij de groep echte?

Je snapt echt wel wat ik bedoel man
pi_15721727
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 16:33 schreef twi het volgende:

[..]

Kankerhagenees

Gozah, wat is er? Ken ik jou ergens van?
  vrijdag 26 december 2003 @ 17:14:25 #199
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15721732
Suffe actie die toch niet gaat werken.

Laat ze lekker zingen.

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  vrijdag 26 december 2003 @ 17:15:42 #200
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_15721760
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 17:14 schreef Hagenees het volgende:

[..]

Gozah, wat is er? Ken ik jou ergens van?

Het was geen versierpoging Maar het heeft ook niet het gewenste effect hier
  vrijdag 26 december 2003 @ 17:15:51 #201
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15721769
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 16:33 schreef twi het volgende:

[..]

Kankerhagenees

Nu mag ik jou voor hoerejoch uitmaken. .
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  vrijdag 26 december 2003 @ 17:18:05 #202
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_15721812
Natuurlijk gaan sommige spreekkoren duidelijk over de schreef.

Maar wordt er aan het hele spreekkoren verhaal ook niet een te grote lading toegedeelt, en zou enigzins relativeren van dit alles niet een stuk beter zijn?

Er zijn imho ergere dingen dan een stelletje voetbalsupporters die elkaar wat dingen toe roepen!

Begrijp me niet verkeerd, er zijn ook spreekkoren die echt niet kunnen, en daar zal toch tegen op getreden worden.

Maar what's next?

De scheids die voor iedere negatieve klank van de tribune de wedstrijd staakt, stopt?

pi_15721816
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 16:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is er nou zo ongrijpbaar aan? Het is nog nooit uitgegeprobeerd. Het is het eeuwige excuus om er niks aan te doen. Kan iemand mij uitleggen waarom er bij de bekerwedstrijd Twnete-Ajax2 uitiendelijk is doorgespeeld. Ajax 2 had reglementair met 3-0 moeten winnen, had niemand over kunnen piepen en dat stelletje schreeuwende idioten was verantwoordelijk geweest voor de uitschakeling van hun ploeg. Daar zijn scheidsrechters en waarnemers voor, die gaan over alle beslissingen tijdens een wedstrijd, en populair zijn ze toch al niet. Je waarschuwt een keer en als het niet stopt dan kap je er mee. Is toch heel helder?

Ik zeg niets dat er niet aan gedaan moet worden. Ik denk alleen niet dat zulke harde maatregelen voor clubs en individuen de juiste manier zijn.

Ok, volgens jou had Twente - Ajax2 afgebroken moeten worden vanwege de spreekkoren 'Hamas, hamas joden aan het gas'. Waar stel je de grens dan? Stel dat in een stil stadion iemand wat kwetsends naar de scheids schreeuwt wat die ook net hoort, moet hij de wedstrijd dan ook staken?? Dan kan ik als Groninger bijvoorbeeld bij jullie op de tribune gaan zitten en ervoor zorgen dat jullie al je wedstrijden verliezen doordat ik de scheids verrot scheld. Of moet je niet staken bij 1 persoon? Bij welk aantal dan wel? 5? 20? 256? 1076?
Dan komt het ook nog weleens voor dat beide kanten zich negatief uitlaten. Dan moet er dus beoordeeld worden welke kant het ergste was en die moeten dus verliezen?
En is 'wie niet springt die is een Jood' nou wel of niet kwetsend? En zo'n ludiek liedje over Kezman bijvoorbeeld? Wat precies wel en wat precies niet?

En daar komt bij dat ik regelmatig ervaar dat het justitiele beleid van de clubs erg amateuristisch is. Dit zou tot gevolg hebben dat er heel veel onschuldigen onterecht de toegang tot het stadion zou worden ontzegd. Je bevindt je als supporter in een fanatiek vak dan sowieso al in een risico-gebied. Ik scheld elke wedstrijd wel, soms stil en soms wat harder. Ik zal na elke wedstrijd in spanning moeten afwachten of de club dit deze keer als kwetsend beoordeeld heeft of niet.

Er zal zo erg met 2 maten gemeten gaan worden dat je dit hele plan nooit moet uitvoeren. De negatieve media-aandacht zal enorm toenemen en massale protest-actie's zullen (in veel gevallen zeker terecht) volgen vanuit de fanatieke kernen.

Ik zing geen echt kwetsende liedjes. Toch zie ik bij dit beleid de kans omhoog schieten dat ik een SV aan me broek krijg.

Blijkbaar zijn er al actie's geweest die (gedeeltelijk) geholpen hebben. Nou prima, ga daarop door. Het is sowieso naief om te denken dat je het hele fenomeen spreekkoren in één klap kan wegvagen.

[Dit bericht is gewijzigd door Cruoninga op 26-12-2003 17:23]

pi_15722026
Spreekkoren moeten kunnen, hoort bij het spelletje zolang ze maar niet rasistisch zijn of over "ernstige" ziektes gaan.

De tegenstander een beetje uit de tent lokken/voor blok zetten is toch gewoon leuk. Dit brengt soms wat sfeer in het stadion. Maar er moet dan wel een grens zijn zodat het niet gaat leiden tot vechtpartijen na afloop.

pi_15722122
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 17:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Je snapt echt wel wat ik bedoel man

Ach misschien wel..

Maar blijf het altijd wel het toch frappant vinden, dat bijvoorbeeld bij een wedstrijd Feijenoord-Vitesse het meerendeel wel gewoon meedoet met spreekkoren, en dat de de Kuip slechts voor een klein gedeelte gevuld zit.
Zijn die 13.000 die daar waren dan toch nep? Waar zijn al die wereldverbeterende echte supporters dan?
't Zelfde geldt voor pakweg 15 jaar geleden, toen zat er ook nauwelijks een hond in de Kuip, en de gasten die er zaten, maakte zich niet druk om de spreekkoren. Maar naar mate de Kuip voller kwam te zitten, begon ook de weerstand tegen die spreekkoren toe te nemen.
Nou wil ik niet beweren dat spreekkoren en trouwheid in verband staan. Maar wie is iemand om een andere voor nep uit te maken, als hij zelf thuis blijft als het minder gaat met de club?

pi_15727172
Het heeft er niet mee te maken hoe vaak je komt, Staanplaats. Echte supporter of niet, is ook niet zo interessant imo. Het gaat erom dat je de club benadeelt met kwetsende spreekkoren. Je helpt er je spelers niet mee en je loopt ook nog eens dat de kans dat er maatregelen volgen. Als je echt voor je club staat, kan je dat beter niet doen.
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 17:18 schreef Cruoninga het volgende:
En daar komt bij dat ik regelmatig ervaar dat het justitiele beleid van de clubs erg amateuristisch is. Dit zou tot gevolg hebben dat er heel veel onschuldigen onterecht de toegang tot het stadion zou worden ontzegd. Je bevindt je als supporter in een fanatiek vak dan sowieso al in een risico-gebied. Ik scheld elke wedstrijd wel, soms stil en soms wat harder. Ik zal na elke wedstrijd in spanning moeten afwachten of de club dit deze keer als kwetsend beoordeeld heeft of niet.
Ben het helemaal met je eens als het gaat om het amateurisme van clubs inzake justitiele zaken. Dat moet dus ook veranderen. Maar ik vind dat veel supporters ook erg amateuristisch zijn en altijd de zielepieten uithangen. Het is nooi hun schuld, het lag altijd aan de anderen, zij begonnen immers.

Ik scheld ook extra wedstrijd. Natuurlijk.

quote:
Er zal zo erg met 2 maten gemeten gaan worden dat je dit hele plan nooit moet uitvoeren. De negatieve media-aandacht zal enorm toenemen en massale protest-actie's zullen (in veel gevallen zeker terecht) volgen vanuit de fanatieke kernen.
Die harde kernen zijn zelf het probleem dus daar hoef je je niet zoveel aan te trekken. Ze moeten stoppen met kwetsende liederen - dat betekent echt geen einde aan de spreekkoren. Wel aan de kwetsende.
quote:
Ik zing geen echt kwetsende liedjes. Toch zie ik bij dit beleid de kans omhoog schieten dat ik een SV aan me broek krijg.
Als je geen kwetsende liederen zingt, hoef je je niet veel zorgen te maken. Maar de kans op een SV zal toenemen, ook voor mij. Dat in inherent hieraan en dat hebben we dan te danken aan die sukkels die blijven zingen.
quote:
Blijkbaar zijn er al actie's geweest die (gedeeltelijk) geholpen hebben. Nou prima, ga daarop door. Het is sowieso naief om te denken dat je het hele fenomeen spreekkoren in één klap kan wegvagen.
Die illusie heb ik ook niet echt. Het is ook mooi als het het op een rustige manier kan, maar zoals bij Twente - dat is toch schandalig. Dan wil je toch geen voetbalsupporter meer zijn, dan wil je toch niks meer met het Nederlandse voetbal te maken hebben. Ik weet niet precies wat Twente ondernomen heeft tegen die groep maar ik vrees niet al te veel. Het zullen wel helden zijn
  vrijdag 26 december 2003 @ 23:08:26 #207
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_15729418
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 17:15 schreef twi het volgende:

[..]

Het was geen versierpoging Maar het heeft ook niet het gewenste effect hier

Wat denk je er mee te bereiken joh...dat je Hagenees kwetst door er kanker voor te zetten, dat hij zich beledigt gaat voelen? Kankerhagenees betekent voor mij net zo goed Hagenees is een lul/klootzak/teringlijer...echt kwetsend ja.
A.M.A.B
pi_15731964
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 21:29 schreef SCH het volgende:
Ben het helemaal met je eens als het gaat om het amateurisme van clubs inzake justitiele zaken. Dat moet dus ook veranderen.
Mja, makkelijker gezegd dan gedaan. Dit moet, dat moet. Uiteraard heb je gelijk, maar tussen moeten veranderen en daadwerkelijk veranderen ligt nog wel een hele wereld van verschil. De clubs zouden zo'n streng beleid gewoon niet goed uit kunnen voeren, en omdat ze dat nou eenmaal niet kunnen moeten ze het niet doen.
quote:
Maar ik vind dat veel supporters ook erg amateuristisch zijn en altijd de zielepieten uithangen. Het is nooit hun schuld, het lag altijd aan de anderen, zij begonnen immers.
Tegengas aan de altijd eenzijdige manier van berichtgeven door de media denk ik. Staat verder los van deze discussie.
quote:
Die harde kernen zijn zelf het probleem dus daar hoef je je niet zoveel aan te trekken. Ze moeten stoppen met kwetsende liederen - dat betekent echt geen einde aan de spreekkoren. Wel aan de kwetsende.
Nee dat zijn ze niet, het gaat om individuen en niet om groepen in hun geheel.
quote:
Als je geen kwetsende liederen zingt, hoef je je niet veel zorgen te maken. Maar de kans op een SV zal toenemen, ook voor mij.
Dan moet ik me dus wel degelijk zorgen maken.
quote:
Dat in inherent hieraan en dat hebben we dan te danken aan die sukkels die blijven zingen.
Nee, dat hebben we dan te danken aan de mensen die wanbeleid voeren. Hoe kunnen hun domme fouten nou te verwijten zijn aan mensen die kwetsende liedjes zingen? Heb ik ook maar iets met die mensen te maken??? Als persoon-A iets steelt en de politie pakt daarvoor persoon-B op. Dan is het toch niet de schuld van persoon-A dat persoon-B onterecht wordt opgepakt, maar van de politie die een fout maakt?
quote:
Die illusie heb ik ook niet echt. Het is ook mooi als het het op een rustige manier kan, maar zoals bij Twente - dat is toch schandalig. Dan wil je toch geen voetbalsupporter meer zijn, dan wil je toch niks meer met het Nederlandse voetbal te maken hebben. Ik weet niet precies wat Twente ondernomen heeft tegen die groep maar ik vrees niet al te veel. Het zullen wel helden zijn
Overdrijven kan ook. Ik heb die wedstrijd gekeken en er zat wel een lading emotie op. Toen het op het veld uit de hand liep tussen de spelers reageerde de Twente-supporters daarop. Dat ze de verkeerde woorden kiezen (omdat ze kwetsend zijn voor bepaalde mensen) is het niet goed te keuren, maar in principe kon ik wel een beetje in hun woede komen op dat moment. De tekst 'Joden aan het gas' is erg kwalijk, maar is nou eenmaal een synoniem geworden om je afgunst tegen de club Ajax te verwoorden. Dat is dan ook geen goede ontwikkeling, maar het was niet zo dat er op de tribune's van het Arke honderden neo-nazi's zaten ofzo. Je moet het wel in de juiste context blijven zien.

En dan blijft de belangrijkste vraag nog altijd onbeantwoord. Waar zou jij de grens willen leggen? Welk aantal moet wat zingen en voor hoelang? Ik blijf erbij dat die grenzen zo ontzettend vaag zijn dat er nooit een stipt beleid over gevoerd kan worden.

pi_15738996
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 00:30 schreef Cruoninga het volgende:
Tegengas aan de altijd eenzijdige manier van berichtgeven door de media denk ik. Staat verder los van deze discussie.
Daar moeten we nog eens over verder praten, wat de appel en het ei is. Maar jij doet eigenljik meteen hetzelfde: de schuld bij anderen leggen.
quote:
Nee dat zijn ze niet, het gaat om individuen en niet om groepen in hun geheel.
Helaas is groepsvomring en meedoen met de groep de basis van deze problematiek.
quote:
Dan moet ik me dus wel degelijk zorgen maken.
Yep, maar dat moet je nu ook al.
quote:
Nee, dat hebben we dan te danken aan de mensen die wanbeleid voeren. Hoe kunnen hun domme fouten nou te verwijten zijn aan mensen die kwetsende liedjes zingen? Heb ik ook maar iets met die mensen te maken??? Als persoon-A iets steelt en de politie pakt daarvoor persoon-B op. Dan is het toch niet de schuld van persoon-A dat persoon-B onterecht wordt opgepakt, maar van de politie die een fout maakt?
Dat is wel een punt maar toch vind ik het kenmerkend dat je meteen de schuld bij de beleidsmakers legt. Het zijn toch de supporters die beginnen te zingen, niet de politie? En wij kiezen ervoor om tussen die mensen te gaan staan. Misschien moeten we op de hoofdtribune gaan zitten
quote:
Overdrijven kan ook. Ik heb die wedstrijd gekeken en er zat wel een lading emotie op. Toen het op het veld uit de hand liep tussen de spelers reageerde de Twente-supporters daarop. Dat ze de verkeerde woorden kiezen (omdat ze kwetsend zijn voor bepaalde mensen) is het niet goed te keuren, maar in principe kon ik wel een beetje in hun woede komen op dat moment. De tekst 'Joden aan het gas' is erg kwalijk, maar is nou eenmaal een synoniem geworden om je afgunst tegen de club Ajax te verwoorden. Dat is dan ook geen goede ontwikkeling, maar het was niet zo dat er op de tribune's van het Arke honderden neo-nazi's zaten ofzo. Je moet het wel in de juiste context blijven zien.
Door het nog sterker te maken, valt het wel weer mee. Het waren geen neo-nazi's dus waar hebben we het eigenlijk over?
Niemand die dat beweerde, het ging om de spreekkoren die massaal en langdurig waren en ook na waarschuwingen niet ophielden. En ze waren dusdanig kwetsend dat het niets meer met beschaving te maken heeft.

Dat je zegt "Het is nou eenmaal synoniem geworden" - dat is wel een heel armoedig argument. Het kan nooit een argument zijn dat iets nou eenmaal zo geworden is. Ik snap wel wat je bedoelt maar ik vind dat je veel te veel vanuit die supporterbeleving praat. Ik ben een zeer fanatieke supporter en roer me stevig in het stadion en toch weet ik dit soort onzin te vermijden. Dat is echt zo moeilijk niet. Ik weiger om met lui in een stadion te staan die dit soort quatsh roepen, en dat betekent niet dat ik thuis moet blijven maar dat zij hun bek moeten houden of moeten opzouten. Ik wil ook af en toe mijn ouwe vadertje nog eens mee kunnen nemen.

quote:
En dan blijft de belangrijkste vraag nog altijd onbeantwoord. Waar zou jij de grens willen leggen? Welk aantal moet wat zingen en voor hoelang? Ik blijf erbij dat die grenzen zo ontzettend vaag zijn dat er nooit een stipt beleid over gevoerd kan worden.
Dus zou het alternatief zijn dat je het maar zo laat? Niks is zo ingewikkeld dat er geen poging moet worden ondernomen het tegen te gaan. Want laten we eens vaststellen wat de problemen kunnen zijn? Dat er een zekere mate van willekeur en onrechtvaardigheid in sluipt. Dat zal best, dat is vaak het gevolg van dit soort maatregelen. Dat kristalliseert zich op den duur misschien wel uit. In ieder geval is het kwaad te erg om het zomaar voorbij te laten gaan.

Maar ergens proef ik in die woorden dat jij die Hamas spreekkoren wel ontoelaatbaar vind maar weer niet zo erg om er echt iets tegen te doen. Klopt dat?

zaterdag 27 december 2003 @ 16:00:20 #210
44116 Vikingo
Sterker door strijd
pi_15743468
Tsja ik zou ook zoveel willen verbeteren in deze wereld.........
Wees toch eens realistisch!

Het hoort erbij of je nou wilt of niet, al jarenlang zijn er bij voetbalwedstrijden over de hele wereld spreekkoren te horen.
Maar goed om dit niet te accepteren is je goed recht, maar vertel mij dan hoe je dit probleem in godsnaam wilt aanpakken?

Jij zou graag willen zien dat er bij het gebruik van spreekkoren vanaf de tribunes een wedstrijd wordt gestaakt en de partij van wie de supporters de spreekkoren scandeerden de wedstrijd verliest of punten in mindering krijgt.
Je bent toch hopelijk niet zo kortzichtig dat je dit een effectieve maatregel vindt?
Dit zal tot gevolg hebben dat er weer een explosieve toename van fysiek geweld in en rondom de stadions plaats zal vinden.
Dit zou het einde van het nederlands voetbal betekenen.

Dus blijft er over om supporters naderhand te straffen.
Dit zou betekenen dat er een extra politie eenheid in het leven moet worden geroepen, die supporters continu observeert en naderhand straft met een stadionverbod en bijbehorende geldboete, om de kosten van zo'n extra eenheid samen met onze belastingcenten enigszinds te dekken.
Naast het feit dat het bij veel spreekkoren wettelijk gezien niet eens mogelijk is en het ook bijna onmogelijk is om te bepalen wat en wanneer iets een spreekkoor is en wie er dan schuldig zijn, is dit gewoon zo hypocriet als de pest ( of kanker (om te shockeren ) ).
Waar gaat het dan heen met dit land.
Het zou toch te gek voor woorden zijn dat ik een boete krijg omdat ik in een vak zat waar "Luinge je moeder is een hoer " geroepen is terwijl als ik met 2 kilo coke op schiphol gepakt wordt er gewoon zonder proces verbaal afkom!

Ik denk dat je je beter om andere dingen druk kan maken en als je dit echt als een dusdanig probleem ziet dat je het wilt bestreiden dat je het moet vertalen naar een maatschappelijk probleem, en moet inzien dat voetbal supporters met hun normen en waarden een vertaling zijn van onze hedendaagse maatschappij en de daarbij behorende normen en waarden.

Volgens mij is die maker van die site gewoon een beetje aandachtsgeil of wil hij een gooi doen naar de KRO's Titel: "held van het jaar" want als je een beetje verder kijkt dan je neus lang is ( ) zal je inzien dat hij erg nobel maar niet realistisch bezig is.

............................................................Hasta La Victoria Para Siempre............................................................
pi_15743949
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 16:00 schreef Vikingo het volgende:
Het hoort erbij of je nou wilt of niet, al jarenlang zijn er bij voetbalwedstrijden over de hele wereld spreekkoren te horen.
Lees het topic even. Het gaat niet om spreekkoren an sich. Die zijn prachtig.
pi_15745233
quote:
Op donderdag 25 december 2003 16:57 schreef Ajaxno1 het volgende:
En trouwens Cart_Man mag idd dan wel is iets te ver gaan, maar SQLsmurft is de andere kant van het verhaal. Die respecteert maar 1 mening en dat is zijn eigen.

En net of hij nog nooit iemamd verrot gescholden heeft.

Ik heb nog nooit iemand ziektes toegewenst als je dat soms bedoelt.
Komt niet in me op en voel er niet in het minst behoefte aan.
Ik "respecteer" zeer veel verschillende meningen, maar inderdaad heb ik weinig respect voor mensen die het normaal vinden om andere mensen te bedreigen of allerlei ziektes toe te wensen.
Vind daar nogal een verschil in zitten mbt het "respecteren" van alleen mijn eigen mening.
Gezien mijn discussieverleden hier op FOK lijkt me trouwens al wel aardig bewezen dat ik mijn mening wel degelijk kan aanpassen aan betere argumenten. Het is ook bewezen dat ik mijn mening niet zomaar ergens op baseer en weldegelijk met argumenten aan kom.
Begrijp jouw uitspraak over mij dan ook niet zo goed en vindt het ook redelijk kort door de bocht. Zou voor mij prettig zijn als je deze zou onderbouwen dan kan ik er wat mee. Op deze manier komt het voor mij nogal uit de lucht vallen.
pi_15745424
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 17:15 schreef sqlsmurft het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit iemand ziektes toegewenst als je dat soms bedoelt.
Komt niet in me op en voel er niet in het minst behoefte aan.
Ik "respecteer" zeer veel verschillende meningen, maar inderdaad heb ik weinig respect voor mensen die het normaal vinden om andere mensen te bedreigen of allerlei ziektes toe te wensen.
Vind daar nogal een verschil in zitten mbt het "respecteren" van alleen mijn eigen mening.
Gezien mijn discussieverleden hier op FOK lijkt me trouwens al wel aardig bewezen dat ik mijn mening wel degelijk kan aanpassen aan betere argumenten. Het is ook bewezen dat ik mijn mening niet zomaar ergens op baseer en weldegelijk met argumenten aan kom.
Begrijp jouw uitspraak over mij dan ook niet zo goed en vindt het ook redelijk kort door de bocht. Zou voor mij prettig zijn als je deze zou onderbouwen dan kan ik er wat mee. Op deze manier komt het voor mij nogal uit de lucht vallen.

Je doet net of iedereen die "anders" dan jou is, meteen verkeerd is.

En come on, iedereen roept wel eens een ziekte zodra er iets mis gaat of iemand bij hem wat misdoet.

Maar jij schijnbaar niet, goed voor je dat je beter dan ons bent.

pi_15745752
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 17:24 schreef Ajaxno1 het volgende:
Je doet net of iedereen die "anders" dan jou is, meteen verkeerd is.

En come on, iedereen roept wel eens een ziekte zodra er iets mis gaat of iemand bij hem wat misdoet.

Maar jij schijnbaar niet, goed voor je dat je beter dan ons bent.

Bedankt geloof ik

Ik roep in mijn priveleven niemand ziektes toe zo gauw er iets misgaat.
In een stadion doe ik inderdaad er ook niet aan mee. Net als 90% van de andere mensen die er zitten.
Als ik SCH zo hoor dan is hij ook een fanatieke supporter die graag mee zingt en aanmoedigt, maar tot een bepaalde grens.
Ik zou ook graag zien dat die grens als gemeengoed wordt beschouwd door alle supporters. Zwolle tegen PSV ging het verbaal ook stevig te keer. Tot op zekere hoogte is daar niet veel mis mee tot men het woord kanker in de mond nam en ik een vader zijn zoontje zag oppakken en het stadion uit zag lopen. Het kindje had inderdaad een ongezond kaal hoofd en de tranen liepen over zijn wangen. Eventjes daarvoor had hij nog meegezongen en gesprongen voor zijn team!
Is hij dan ineens geen echte supporter omdat hij niet tegen dergelijke spreekkoren kan
Ben ik dan iemand die "zijn" mening op een narcistische wijze uitdraagt omdat ik daar gevoelig voor ben
Zou zo'n jongetje nou de enige zijn op wie die spreekkoren impact hebben
Ik vind dat het voetbalstadion voor iedereen toegangkelijk moet zijn. Niet alleen voor de "harde kern" maar voor jan en alleman. Dus ook voor mensen die 90 minuten lang te keer gaan. Zo lang ze maar beseffen dat er ook een grens is waar ze niet overheen moeten gaan.
En ja die mening heb ik en ben ik alleen maar meer van overtuigd geraakt na dat incident. Overigens waren er nog veel meer mensen die het stadion toen verlieten.

pi_15745879
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 17:35 schreef sqlsmurft het volgende:

[..]

Bedankt geloof ik

Ik roep in mijn priveleven niemand ziektes toe zo gauw er iets misgaat.
In een stadion doe ik inderdaad er ook niet aan mee. Net als 90% van de andere mensen die er zitten.
Als ik SCH zo hoor dan is hij ook een fanatieke supporter die graag mee zingt en aanmoedigt, maar tot een bepaalde grens.
Ik zou ook graag zien dat die grens als gemeengoed wordt beschouwd door alle supporters. Zwolle tegen PSV ging het verbaal ook stevig te keer. Tot op zekere hoogte is daar niet veel mis mee tot men het woord kanker in de mond nam en ik een vader zijn zoontje zag oppakken en het stadion uit zag lopen. Het kindje had inderdaad een ongezond kaal hoofd en de tranen liepen over zijn wangen. Eventjes daarvoor had hij nog meegezongen en gesprongen voor zijn team!
Is hij dan ineens geen echte supporter omdat hij niet tegen dergelijke spreekkoren kan
Ben ik dan iemand die "zijn" mening op een narcistische wijze uitdraagt omdat ik daar gevoelig voor ben
Zou zo'n jongetje nou de enige zijn op wie die spreekkoren impact hebben
Ik vind dat het voetbalstadion voor iedereen toegangkelijk moet zijn. Niet alleen voor de "harde kern" maar voor jan en alleman. Dus ook voor mensen die 90 minuten lang te keer gaan. Zo lang ze maar beseffen dat er ook een grens is waar ze niet overheen moeten gaan.
En ja die mening heb ik en ben ik alleen maar meer van overtuigd geraakt na dat incident. Overigens waren er nog veel meer mensen die het stadion toen verlieten.

Spreekoren met kanker erin zijn fout, maar jij doet of het perongelijk zeggen van dat woord al geheel fout is. En dat is NIET zo, en tjah dat jij zo'n relaxte gozer bent die niet gaat schelden als ie een partij klappen heeft gehad. GOOD 4 U
pi_15746077
Een heleboel statements worden er in mijn schoenen geschoven waar ik echt de bron niet van ben.
Maar nogmaals enorm bedankt voor het compliment, al verdien ik het deze keer niet
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 17:40 schreef Ajaxno1 het volgende:
Spreekoren met kanker erin zijn fout.
Gelukkig zijn we het voor de rest wel met elkaar eens.
  zaterdag 27 december 2003 @ 18:49:48 #217
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_15747709
Toegankelijk voor jan en alleman zeg je sql...nou ik weet niet wat ik allemaal in het stadion zie zitten wanneer ik ga...maar weet dat zeker dat het overgrote deel jan en alleman inhoud. Heb ze ook nog nooit horen klagen, boe roepen, fluiten of wat dan ook...
A.M.A.B
pi_15748286
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 17:40 schreef Ajaxno1 het volgende:

[..]

Spreekoren met kanker erin zijn fout, maar jij doet of het perongelijk zeggen van dat woord al geheel fout is. En dat is NIET zo, en tjah dat jij zo'n relaxte gozer bent die niet gaat schelden als ie een partij klappen heeft gehad. GOOD 4 U

Daar heb je helemaal gelijk in. Het gaat hier ook niet om wat mensen in het stadion wel eens roepen maar om massale en langer durende spreekkoren die ook na een waarschuwing niet ophouden. En toch denk ik dat de meeste mensen geen hoerenjong of kankerhond tegen hun baas zeggen, maar blijkbaar wel tegen een scheids
pi_15748361
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 18:49 schreef Cart_man het volgende:
Toegankelijk voor jan en alleman zeg je sql...nou ik weet niet wat ik allemaal in het stadion zie zitten wanneer ik ga...maar weet dat zeker dat het overgrote deel jan en alleman inhoud. Heb ze ook nog nooit horen klagen, boe roepen, fluiten of wat dan ook...
Dan moet je beter opletten Cart_man - er zijn namelijk erg veel mensen die niet meer naar het stadion willen vanwege deze ongein. Of die niet met hun kinderen willen gaan. Vind jij het dan normaal dat kinderen met allerlei kwetsende dingen over ziektes, homo's joden en persoonlijke dingen worden geconfronteerd. "Papa, waarom zingen ze over oom Jaap". "Papa, wat is een kankerhond (hoerenjong etc.)"
pi_15748442
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 19:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in. Het gaat hier ook niet om wat mensen in het stadion wel eens roepen maar om massale en langer durende spreekkoren die ook na een waarschuwing niet ophouden. En toch denk ik dat de meeste mensen geen hoerenjong of kankerhond tegen hun baas zeggen, maar blijkbaar wel tegen een scheids

Idd, maar dat menings verschil tussen SQL en mij komt uit een ander topic. Toen Loek, Cart_Man beledigde en Cart_Man op zijn beurt weer hard terug reageerde.

Toen begon SQL gelijk van dit kan niet enzv.

Maar ik kan wel begrijpen dat je af en toe ff reageerd met "kanker...." en tjah ik vind dat onder de catogorie "emotie" vallen. Spreekoren waar je herhaardelijk zulke woorden gebruikt is geen emotie meer, maar vaak frustratie of juist van "Kijk is hoe stoer we zijn"

Ps, ik denk dat je tijdens een wedstrijd een keer roept van "Kanker scheids" dat opzich nog moet kunnen, maar echt blijven herhalen in spreekkoren is ZIEK en TRIEST

zaterdag 27 december 2003 @ 19:53:35 #221
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_15749472
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 19:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan moet je beter opletten Cart_man - er zijn namelijk erg veel mensen die niet meer naar het stadion willen vanwege deze ongein. Of die niet met hun kinderen willen gaan. Vind jij het dan normaal dat kinderen met allerlei kwetsende dingen over ziektes, homo's joden en persoonlijke dingen worden geconfronteerd. "Papa, waarom zingen ze over oom Jaap". "Papa, wat is een kankerhond (hoerenjong etc.)"

Ik ben nog nooit en dan bedoel ik echt nooit iemand tegen gekomen die mij vertelde dat hij niet meer ging met het gezin vanwege de spreekkoren. Ja, ik hoor zulke dingen alleen als reden van mensen die nog nooit in een stadion geweest zijn...

Moet je dan een kind ook niet meer op straat laten spelen vanwege gescheld met ziektes, want ik denk dat een kind zowel in het stadion als op straat hetzelfde hoort/leert.

A.M.A.B
pi_15749928
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 12:31 schreef SCH het volgende:
Daar moeten we nog eens over verder praten, wat de appel en het ei is. Maar jij doet eigenljik meteen hetzelfde: de schuld bij anderen leggen.
Uiteraard is het begin van het probleem de mensen die het zingen. Maar das verder allemaal offtopic.
quote:
Helaas is groepsvomring en meedoen met de groep de basis van deze problematiek.
Dat is uiteraard waar. Groepsgedrag is volgens mij de oorzaak van heel veel maatschappelijke problemen. Toch kan je niet de hele fanatieke kern hierop aanspreken. Dat wou ik maar ff duidelijk maken.
quote:
Yep, maar dat moet je nu ook al.
Waarover dan precies?
quote:
Dat is wel een punt maar toch vind ik het kenmerkend dat je meteen de schuld bij de beleidsmakers legt. Het zijn toch de supporters die beginnen te zingen, niet de politie? En wij kiezen ervoor om tussen die mensen te gaan staan. Misschien moeten we op de hoofdtribune gaan zitten
Ik leg de schuld bij de beleidsmakers als deze de verkeerde mensen een SV opleggen. Lijkt me niet meer dan terecht toch? Als ik ervoor kies om in een vak te gaan staan waar de beleving fanatiek is dan hoeft dat toch niet als gevolg te hebben dat ik wel rekening moet houden met een verhoogd risico op een SV?? Zo beleef ik wedstrijden nou eenmaal en ik vertik het werkelijk om ergens anders te gaan zitten. Ik sta momenteel trouwens ook niet tussen mensen waar dat regelmatig te horen is. Zoals ik al aangaf is het al weer een tijdje terug dat ik geluiden van die aard in het Oosterpark gehoord heb.
quote:
Dat je zegt "Het is nou eenmaal synoniem geworden" - dat is wel een heel armoedig argument. Het kan nooit een argument zijn dat iets nou eenmaal zo geworden is. Ik snap wel wat je bedoelt maar ik vind dat je veel te veel vanuit die supporterbeleving praat. Ik ben een zeer fanatieke supporter en roer me stevig in het stadion en toch weet ik dit soort onzin te vermijden. Dat is echt zo moeilijk niet. Ik weiger om met lui in een stadion te staan die dit soort quatsh roepen, en dat betekent niet dat ik thuis moet blijven maar dat zij hun bek moeten houden of moeten opzouten. Ik wil ook af en toe mijn ouwe vadertje nog eens mee kunnen nemen.
Ik gaf alleen aan waar de oorzaak van dit hele probleem ligt. Het is nou eenmaal een synoniem geworden, anders had je het hele gezeik niet eens gehad. De mensen die zulke spreekkoren willen bestrijden moeten toch gewoon wel weten waar het vandaan komt en wat er achter steekt? Anders kom je helemaal nergens. Het was dus geen argument om het goed te praten, maar een verklaring waarom het precies gezongen werd.
quote:
Dus zou het alternatief zijn dat je het maar zo laat? Niks is zo ingewikkeld dat er geen poging moet worden ondernomen het tegen te gaan. Want laten we eens vaststellen wat de problemen kunnen zijn? Dat er een zekere mate van willekeur en onrechtvaardigheid in sluipt. Dat zal best, dat is vaak het gevolg van dit soort maatregelen. Dat kristalliseert zich op den duur misschien wel uit. In ieder geval is het kwaad te erg om het zomaar voorbij te laten gaan.
Onrechtvaardigheid sluipt er denk ik niet in, het zal zo goed als het hele beleid bepalen. Mijn vertrouwen in die beleidsmakers is echt zo goed als 0%. Ik heb meer dan genoeg slechte ervaringen met die lui.
quote:
Maar ergens proef ik in die woorden dat jij die Hamas spreekkoren wel ontoelaatbaar vind maar weer niet zo erg om er echt iets tegen te doen. Klopt dat?
Nee dat klopt niet. Ik vind de tekst 'Joden aan het 'gas' ontoelaatbaar ja. En ik vind ook dat er best wat aan gedaan mag worden, maar de manier die jij aansnijdt is in mijn ogen niet de juiste oplossing.

[Dit bericht is gewijzigd door Cruoninga op 27-12-2003 20:13]

pi_15750639
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 19:53 schreef Cart_man het volgende:
Moet je dan een kind ook niet meer op straat laten spelen vanwege gescheld met ziektes, want ik denk dat een kind zowel in het stadion als op straat hetzelfde hoort/leert.
Ik ben op straat nog nooit een groep van 500 mensen tegengekomen die tegelijkertijd "Hamas hamas joden...etc" gingen roepen. Of andere spreekkoren. Jij wel?
pi_15755039
Wat ik trouwens wel een belangrijk punt vind is dat hele simpele dingen kunnen veranderen. Dat er bij Twente een spandoek hangt: "Vak P: wij haten iedereen" - dat is toch van een domheid. En de agressiviteit van spelers en trainers kan ook wel wat minder.

De KNVB had Israel best kunnen berispen over zijn uitspraak over het schieten in de knieen.

zaterdag 27 december 2003 @ 23:39:11 #225
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_15755106
Dat vind ik weer gejank SCH...jezus, moet iedere trainer/speler voortaan gaan letten op wat hij zegt, want anders krijgt hij een berisping.

Voetbal moet gewoon zijn zoals het altijd is geweest. Onbevangen en keihard.

A.M.A.B
pi_15755348
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 23:39 schreef Cart_man het volgende:
Hoezo moet dat?
  zaterdag 27 december 2003 @ 23:52:06 #227
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_15755378
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 23:35 schreef SCH het volgende:
Wat ik trouwens wel een belangrijk punt vind is dat hele simpele dingen kunnen veranderen. Dat er bij Twente een spandoek hangt: "Vak P: wij haten iedereen" - dat is toch van een domheid. En de agressiviteit van spelers en trainers kan ook wel wat minder.

Het is;"Wij tegen iedereen"
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_15755415
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 23:52 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Het is;"Wij tegen iedereen"

Hoe bedoel je? Dat staat er niet hoor.
  zaterdag 27 december 2003 @ 23:58:17 #229
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_15755524
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 23:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat staat er niet hoor.

volgens mij wel maar is het wel zo is,zie ik het niet als een probleem.
Maak van je hart geen moordkuil zullen we maar zeggen.

DG TEGEN ajax,Scum en Sperz

NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_15755560
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 23:58 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

volgens mij wel maar is het wel zo is,zie ik het niet als een probleem.
Maak van je hart geen moordkuil zullen we maar zeggen.

DG TEGEN ajax,Scum en Sperz

Het doek was net uitgebreid in beeld en ondanks al mijn beperkingen kan ik echt nog wel lezen

Ik vind het stupide

zondag 28 december 2003 @ 00:02:59 #231
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_15755651
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 23:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Het doek was net uitgebreid in beeld en ondanks al mijn beperkingen kan ik echt nog wel lezen

Ik vind het stupide

OK maar wat het is vaak met dingen die jij "stupide" vind er veel mensen zijn die er anders over denken
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_15755713
quote:
Op zondag 28 december 2003 00:02 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

OK maar wat het is vaak met dingen die jij "stupide" vind er veel mensen zijn die er anders over denken

Op Fok bedoel je - niet irl. Dan denken de meeste mensen er zo over.
  zondag 28 december 2003 @ 00:20:39 #233
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_15755996
quote:
Op zondag 28 december 2003 00:06 schreef SCH het volgende:

[..]

dan hebben wij toch hele verschillende werelden om ons heen
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_15756003
quote:
Op zondag 28 december 2003 00:20 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

dan hebben wij toch hele verschillende werelden om ons heen

Is dat een verrassing?
  zondag 28 december 2003 @ 00:25:40 #235
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_15756095
quote:
Op zondag 28 december 2003 00:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Is dat een verrassing?

Nee
NAAR HET ANDERE FORUM!
  zondag 28 december 2003 @ 02:11:22 #236
17023 Elmotje
Leven is het meervoud van lef
pi_15757869
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 23:39 schreef Cart_man het volgende:
Feyenoord Rotterdam
pi_15760698
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 23:35 schreef SCH het volgende:

De KNVB had Israel best kunnen berispen over zijn uitspraak over het schieten in de knieen.

Ik kon je best ver volgen maar dit vind ik echt ronduit kul. Dat 'wij tegen iedereen' gevoel hoort gewoon bij die club. Staat echt volledig los van deze hele discussie. En dat van Israel, het is nou eenmaal een mannen wereldje. Dat hoort er zeker bij.
  zondag 28 december 2003 @ 10:46:29 #238
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_15760916
quote:
Op zondag 28 december 2003 09:42 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Ik kon je best ver volgen maar dit vind ik echt ronduit kul. Dat 'wij tegen iedereen' gevoel hoort gewoon bij die club. Staat echt volledig los van deze hele discussie. En dat van Israel, het is nou eenmaal een mannen wereldje. Dat hoort er zeker bij.

Het was inderdaad "Vak P: Wij haten iedereen" of iets in die sfeer. Ik vind daar toch een redelijke vorm van stupiditeit in zitten hoor, als je er tijd in steekt om zo'n spandoek te maken. Ik zou zeggen Vak P: Voor altijd achter Twente.

Maar het lijkt er meer op dat je eerst je tegenstander verrot scheldt, alvorens je eigen team pas aan te moedigen (als je dat al doet).

pi_15762797
quote:
Op zondag 28 december 2003 09:42 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Haat hoort bij het voetbal?
En one-liners over iemand in de knieen schieten hoort bij het mannenwereldje?

Kom op zeg

pi_15764385
quote:
Op zondag 28 december 2003 00:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Mischien in jou kleine vriendenkring maar het overgrote deel van de stadionbezoekers vindt een agressief sfeertje prachtig!
Niet voor niets wordt er altijd zo gekankerd op de Oranje-supporters die geen vlieg kwaad doen, maar meer bezig zijn met carnaval en de polonaise als met voetbal. Daar zou jij goed tussen passen, maar ik ken verder echt niemand die dat leuk vindt.
Dat soort wedstrijden moet jij gaan bezoeken en het clubvoetbal links laten liggen, dan is jouw probleem opgelost!
pi_15764459
quote:
Op zondag 28 december 2003 14:09 schreef Hagenees het volgende:

[..]

Mischien in jou kleine vriendenkring maar het overgrote deel van de stadionbezoekers vindt een agressief sfeertje prachtig!
Niet voor niets wordt er altijd zo gekankerd op de Oranje-supporters die geen vlieg kwaad doen, maar meer bezig zijn met carnaval en de polonaise als met voetbal. Daar zou jij goed tussen passen, maar ik ken verder echt niemand die dat leuk vindt.
Dat soort wedstrijden moet jij gaan bezoeken en het clubvoetbal links laten liggen, dan is jouw probleem opgelost!

Je weet niet waar je het over hebt man. Ik haat die Oranje-sfeer en hou van fanatiek en opgefokt aanmoedigen. En met mij houdt het overgrote deel van de stadionbezoekers niet van kwetsende spreekkoren. Onder welke steen kom jij vandaan dat je dat denkt?
pi_15764617
Haha, vertel toch geen onwaarheden gek! Als je van een opgefokte sfeer houdt met veel passie en emotie horen scheldwoorden en een enkel spreekkoortje (lees: geen apengeluiden) daarbij, zo gaat dat in het dagelijkse leven ook. Jij bent een type feestneus, polonaise, trommel, bos peen op je haar.....die categorie!
In mijn ogen iemand die niet in een stadion thuishoort maar in een (Brabants) cafe!
pi_15764757
quote:
Op zondag 28 december 2003 14:22 schreef Hagenees het volgende:
Haha, vertel toch geen onwaarheden gek! Als je van een opgefokte sfeer houdt met veel passie en emotie horen scheldwoorden en een enkel spreekkoortje (lees: geen apengeluiden) daarbij, zo gaat dat in het dagelijkse leven ook. Jij bent een type feestneus, polonaise, trommel, bos peen op je haar.....die categorie!
In mijn ogen iemand die niet in een stadion thuishoort maar in een (Brabants) cafe!
Voetbal is passie en emotie, maar geen gescheld of gevloek, dat hoort daar gewoon niet thuis! Ja in het heetst van de strijd gebeurt dat wellis......... dat betekent gewoon dat jejezelf niet in de hand hebt.
pi_15764798
quote:
Op zondag 28 december 2003 14:29 schreef Inquistor87 het volgende:

[..]

Voetbal is passie en emotie, maar geen gescheld of gevloek, dat hoort daar gewoon niet thuis! Ja in het heetst van de strijd gebeurt dat wellis......... dat betekent gewoon dat jejezelf niet in de hand hebt.

En dus hoort schelden en vloeken er gewoon bij, want ook dat is emotie.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_15764835
quote:
Op zondag 28 december 2003 14:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En dus hoort schelden en vloeken er gewoon bij, want ook dat is emotie.

Maar dat is het probleem toch ook niet? Schelden en vloeken is heel iets anders dan massale en aanhoudende spreekkoren. Daar gaat dit topic over!
pi_15764866
quote:
Op zondag 28 december 2003 14:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar dat is het probleem toch ook niet? Schelden en vloeken is heel iets anders dan massale en aanhoudende spreekkoren. Daar gaat dit topic over!

Als iedereen massaal hetzelfde krijgt is ook dat onvermijdelijk. Ik denk ook niet dat iemand zich dat moet aantrekken, omdat het meestal niet gemeend is. Er zijn natuurlijk grenzen, maar vaak wordt een spreekkoor gigantisch overtrokken.
In Southern Sun
pi_15765004
quote:
Op zondag 28 december 2003 14:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als iedereen massaal hetzelfde krijgt is ook dat onvermijdelijk. Ik denk ook niet dat iemand zich dat moet aantrekken, omdat het meestal niet gemeend is. Er zijn natuurlijk grenzen, maar vaak wordt een spreekkoor gigantisch overtrokken.

En dat zet je niet aan het denken? Joden aan het gas is niet gemeend dus is het niet erg enz. Kom op, je weet wel beter.
pi_15765017
quote:
Op zondag 28 december 2003 14:42 schreef SCH het volgende:

[..]

En dat zet je niet aan het denken? Joden aan het gas is niet gemeend dus is het niet erg enz. Kom op, je weet wel beter.

Zoals ik al zeg, er zijn grenzen.
In Southern Sun
pi_15766464
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 20:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ben op straat nog nooit een groep van 500 mensen tegengekomen die tegelijkertijd "Hamas hamas joden...etc" gingen roepen. Of andere spreekkoren. Jij wel?

Soms zijn ze weleens te vinden op de Dam in Amsterdam, alleen dan treedt Cohen niet op..

Maar of dat kind nou "kanker" hoort tijdens het speelkwartier of in een voetbalstadion, maakt niet veel uit hoor. Mensen die zeggen niet naar het voetbal te gaan vanwege het verbale en fysieke geweld, weten absoluut niet wat de realiteit is. Fysieke geweld is er al nauwelijks en verbaal is nauwelijks in te dammen. Want hoe los je het dan op als er geen spreekkoren met kanker mogen komen, maar je wel in een vak zit waar mensen afzonderlijke van elkaar er vrolijk op los kankeren?

pi_15777699
quote:
Op zondag 28 december 2003 12:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Haat hoort bij het voetbal?
En one-liners over iemand in de knieen schieten hoort bij het mannenwereldje?

Kom op zeg

Ja, kom op zeg. Alsof deze gevallen zo erg waren. Israel drukt zich gewoon zo uit en ik vind het wel geinig, wat kan dat in godsnaam kwaad. En rivaliteit hoort zeker wel bij het voetbal.

Maar dat je deze zaken hebt aangehaalt begrijp ik niet zo. Wat heeft dat met de kwetsende spreekkoren-discussie te maken? Op mijn lange post heb je nog niet gereageert overigens.

pi_15781720
quote:
Op zondag 28 december 2003 21:45 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Ja, kom op zeg. Alsof deze gevallen zo erg waren. Israel drukt zich gewoon zo uit en ik vind het wel geinig, wat kan dat in godsnaam kwaad.

Een heleboel. Ik snap niet wat er geinig aan is. Blijkbaarzijn er toch niet zoveel grenzen.
quote:
En rivaliteit hoort zeker wel bij het voetbal.
Absoluut en zeker en gewis.
quote:
Maar dat je deze zaken hebt aangehaalt begrijp ik niet zo. Wat heeft dat met de kwetsende spreekkoren-discussie te maken?
Als er binnen de voetbalwereld al niet het goede voorbeeld wordt gegeven en agressie wordt gepredikt, hoe kun je dan van supporters verwachten dat ze zich gedragen.
quote:
Op mijn lange post heb je nog niet gereageert overigens.
Zal ik morgen even checken.
  maandag 29 december 2003 @ 00:35:20 #252
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_15782994
quote:
Op zondag 28 december 2003 23:57 schreef SCH het volgende:

, hoe kun je dan van supporters verwachten dat ze zich gedragen.

Deze slaat 100% op scheidsrechters
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_15789928
[quote]Op zondag 28 december 2003 23:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Een heleboel. Ik snap niet wat er geinig aan is. Blijkbaarzijn er toch niet zoveel grenzen.
[..]

Wat ben jij sneu als je dat zelfs al serieus gaat nemen, dan moet jij je vast de hele dag lopen te ergeren aan allerlei zaken, wat zal jij een moeilijk zwaar leven hebben zeg. Wat een stumperdje ben jij, maar ja verwondert me ook niets ik zag in je profiel dat je voor heerenveen bent EN journalist....tja dat kan niet gezond zijn Eikel. (ik ben toch nioet te grof voor je hoop ik?? dan wil ik best m'n tekst aanpassen hoor)

pi_15789991
Niet te grof, wel te dom Hagenees
pi_15790045
lache met jou
pi_15792724
Dat van Rinus Israël is toch geen deel van dit onderwerp.
Das gewoon Randstad-humor/cynisme om het zo maar te zeggen, dat mensen zich daar druk om gaan maken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')