Nu is het probleem: hoe ga ik dit opnemen?
Ik heb wel de digitale piano van mijn moeder, waarin
ook MIDI geluiden zitten, en dus ook een stel viool geluiden, maar dat klinkt dus niet echt super.
En een stijkkwartet inhuren lijkt me ook wat overdreven.
Wie weet er wat op?
quote:Wow. Gaaf zeg. Maar ¤ 445 is wel erg veel voor een conservatorium demo.
Op dinsdag 23 december 2003 17:07 schreef Sovereign het volgende:
http://www.vsl.co.at/english/pages/products_%26_shop/horizon_series/solo_strings.htm
quote:Tja, en je hebt er ook een goede geluidskaart voor nodig en zo, ik weet wat het kost, heb zelf de 1st edition performance set (heeft helaas geen solo strings). Maar aan de andere kant, goede investering want als je conservatorium gaat doen maak je hier vast nog wel geruik van!
Op dinsdag 23 december 2003 17:08 schreef Bioslock het volgende:
Wow. Gaaf zeg. Maar ¤ 445 is wel erg veel voor een conservatorium demo.
quote:Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik heb het geld gewoon niet.
Op dinsdag 23 december 2003 17:10 schreef Sovereign het volgende:[..]
Maar aan de andere kant, goede investering want als je conservatorium gaat doen maak je hier vast nog wel geruik van!
Laat 't trouwens eens horen als 't klaar is, ben wel benieuwd.
quote:Dat zal ik eens proberen. Dank.
Op dinsdag 23 december 2003 17:19 schreef Zander het volgende:
Ik denk dat de goedkoopste oplossing is om een of andere VST te gebruiken. Die Edirol Orchestra VST klinkt bijvoorbeeld best aardig (niet geweldig, maar vast beter dan de strings van een digitale piano), en daar is via file sharing-systemen vrij gemakkelijk aan te komen. Goed, kopen is natuurlijk beter, maar als je geen geld hebt kun je natuurlijk wel tijdelijk even een eehm.. 'evaluatie'-versie gebruiken.
quote:Ik zal van de week wel even op de digitale piano opnemen, en dan laten horen. Dan krijg je een idee.
Laat 't trouwens eens horen als 't klaar is, ben wel benieuwd.
quote:Dat is ook een optie.
Op dinsdag 23 december 2003 17:19 schreef Zander het volgende:
Ik denk dat de goedkoopste oplossing is om een of andere VST te gebruiken. Die Edirol Orchestra VST klinkt bijvoorbeeld best aardig (niet geweldig, maar vast beter dan de strings van een digitale piano), en daar is via file sharing-systemen vrij gemakkelijk aan te komen. Goed, kopen is natuurlijk beter, maar als je geen geld hebt kun je natuurlijk wel tijdelijk even een eehm.. 'evaluatie'-versie gebruiken.
Zou de compositie trouwens wel eens willen horen. Waarom eigenlijk 4 violen? Meestal zie je de volgende instrumenten: bas, cello, viola, en 2 violen afaik.
quote:Okay Okay. Strijkkwartet had ik moeten zeggen. Ik bedoel cello, viola, en 2 violen.
Op dinsdag 23 december 2003 17:38 schreef Sovereign het volgende:[..]
Dat is ook een optie.
Al vind ik al dat Edirol spul tegenwoordig beneden de maat.
Zou de compositie trouwens wel eens willen horen. Waarom eigenlijk 4 violen? Meestal zie je de volgende instrumenten: bas, cello, viola, en 2 violen afaik.
quote:Ben benieuwd!
Op dinsdag 23 december 2003 17:40 schreef Bioslock het volgende:
Okay Okay. Strijkkwartet had ik moeten zeggen. Ik bedoel cello, viola, en 2 violen.
quote:Ik ook.
Op dinsdag 23 december 2003 17:42 schreef Sovereign het volgende:[..]
Ben benieuwd!
quote:Nee, ik speel zelf geen viool.
Op dinsdag 23 december 2003 17:43 schreef giovan het volgende:
Speel je zelf viool??
de zaak inspelen (elke partij afzonderlijk) en met cubase onder elkaar plakken
quote:Tja, dan wordt het wel wat lastiger.....
Op dinsdag 23 december 2003 17:44 schreef Bioslock het volgende:[..]
Nee, ik speel zelf geen viool.
[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 23-12-2003 21:54]
quote:"Midisound" impliceert niet per definitie shit. Maar ik meen niet dat je dat zo bedoelt, toch?
Op dinsdag 23 december 2003 20:55 schreef NB_TD het volgende:
midisounds had gedaanIk lachte me dood.......het klinkt voor geen meter.
quote:Ja klopt. Het hoeft natuurlijk niet van geweldige kwaliteit te zijn.
Op dinsdag 23 december 2003 21:06 schreef SKMbeat het volgende:
Ga je Compositie studeren?
Volgens mij als je de partituur uitgeschreven en al inlevert bij de toelatingscommissieleden en bij benadering kan laten horen hoe het 4-stemming zou klinken via een eenvoudige midi-opname dan zullen ze volgens mij al tevreden zijn.
quote:Die moet ik nog opgestuurd krijgen.
Wat staat er in de toelatingseisen over de kwaliteit of bel het conservatorium op of het een groot probleem is als je geen demo hebt?
Je muziekjes intekenen in Reason, geluiden toewijzen aan de viool-tonen en klaar.
Vind je dat tweede te moeilijk, dan heeft Reason zelf ook goede viool geluiden (hele mooie volle, welke voor het ongeoefende oor niet van echt te onderscheiden zijn).
quote:damn, dat wil ik hebben
Op dinsdag 23 december 2003 17:07 schreef Sovereign het volgende:
http://www.vsl.co.at/english/pages/products_%26_shop/horizon_series/solo_strings.htm
quote:Het voordeel van Reason is dus dat het geheel alles behalve "MIDI-achtig" klinkt. Dit komt kortgezegd doordat je ieder (MIDI)toontje toewijst aan een (WAV)sample. Ipv MIDI toontjes die verwijzen naar MIDIgeluiden.
Op woensdag 24 december 2003 13:12 schreef Bioslock het volgende:
Alweer een goed idee.
quote:Ik ook, ben dus hard aan 't sparen.
Op woensdag 24 december 2003 13:14 schreef BrianMay het volgende:
damn, dat wil ik hebben
quote:Reason gebruikt nog steeds midi, wat je bedoelt is dat er geen klansynthese aan te pas komt. Samples zijn immers opnames van echte instrumenten. Maar ook die kun je "midi-achtig" (b.v. strak in de maat, geen expressie) laten klinken als je er slecht mee omspringt.
Het voordeel van Reason is dus dat het geheel alles behalve "MIDI-achtig" klinkt. Dit komt kortgezegd doordat je ieder (MIDI)toontje toewijst aan een (WAV)sample. Ipv MIDI toontjes die verwijzen naar MIDIgeluiden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |