Ik heb dit ook eens gezien, en nu herken ik het telkens weer, het haalt me helemaal uit de film; bijv. in the two towers als er een Elf van de muur geschoten wordt bij helm's deep.
Ik wou serieus dat ze er eens mee zouden ophouden ; het is een overdreven sample, en als inside-joke echt niet grappig meer.
George Lucas kennende (hij zit ook in alle Star wars films dus ) zullen we straks in episode 3 wel de 'wilhelm' krijgen als anakin totaal ingemaakt wordt door ewan mcgregor oid.
Onderhand zo afgezaagd dat het filmkenners alleen nog maar irriteert zeg ik !
aaaaaaaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiigghhhh
intromuziek bij sims classic; drumloop is sample - terwijl die juist de stijl aan de muziek geeft, het kus-geluid uit Creatures 1 - gewoon een sample van Warner Bros. sample cds... en zo vond ik nog meer voorbeelden. Tijd is geld he....
En die Wilhelm scream had ik idd al eerder gehoord ja, maar nooit met geluidsmateriaal erbij :-)
quote:Op woensdag 24 december 2003 02:13 schreef MadScientist het volgende:
ik heb dat wel vaker bij geluidjes, maar meestal is het waarschijnlijk mijn imagination running wild. zo herken ik het 'tesla-coil' geluid van de game Red Alert ook wel in films als er iets met een stroomstoot wordt gedaan... maar of het echt waar is betwijfel ik
Zoek op die site dan even naar "Wilhelm" en je hebt hem binnen twee seconde.quote:Op zondag 2 oktober 2005 21:03 schreef 7eVeNL het volgende:
jammer dat die link niet meer werkt bovenin de topic :/
Ik was al bang dat ik de enige was, ik probeer over die sample ook iets op internet te vinden, maar tot nu toe zonder succes.quote:Op zondag 28 december 2003 16:48 schreef Fixers het volgende:
De standaard politieradio op de achtergrond. Sinds GTA hoor ik hetzelfde in zo'n beetje iedere film waar er een politieauto rondrijd.
Dat soort geluiden komen dan gewoon van de meest gebruikte sfx libraries af. Ik zou beginnen bij Sound Ideas The General en Hollywood Edge Premiere edition...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:40 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik was al bang dat ik de enige was, ik probeer over die sample ook iets op internet te vinden, maar tot nu toe zonder succes.
Sorry voor de schop...
Het is ook iets typisch voor Lucas. Die man is echt té camp voor woorden eigenlijk.quote:Op zondag 2 oktober 2005 22:21 schreef Timo20 het volgende:
Dat werd ook vermeld in zo`n docu van (ik meen) Indiana Jones. Erg cool![]()
zeker uit de clip van Michael Jacksons Thrillerquote:Op woensdag 24 december 2003 00:11 schreef California het volgende:
Er is ook een eeuwig hergebruikt geluid van een piepende deur, echt het stereotype geluid van een oude deur die in z'n scharnieren kraakt. Het is geen slecht geluidseffect, maar het is zo herkenbaar dat het me elke keer weer uit de film haalt.
Ik ga dit filmpje 's kijken [afbeelding].
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |