quote:Nee hoor, ik heb 'm in het echt gezien op de AutoRai.
Op woensdag 24 december 2003 03:27 schreef Hellrazor het volgende:[..]
hoezo nep.
quote:ja? heb je foto's (echte
Op woensdag 24 december 2003 07:31 schreef MaartenGrendel het volgende:[..]
Nee hoor, ik heb 'm in het echt gezien op de AutoRai.
Oude life liner 4
Nieuwe Life liner 4
MMT Bus Azg
quote:Nee, deze bestaat echt... Hij is al op tv geweest en ik heb hem ook gezien op de AutoRai
hoezo nep.
quote:Ja, dat kan. Maar zijn dat niet supersport machines?
Op dinsdag 23 december 2003 02:00 schreef Farao het volgende:
Suzuki GSXR, volgens mij is dat een motor, kan dat ?
quote:In Zwolle zou deze in gebruik zijn:
Motorambu's bestaan ook (rijden in Den Haag) maar zijn volgens mij van BMW.
Merk: Suzuki
Type: -
Soort: Motor
Gegevens: Deze motorfiets wordt gebruikt als Ovd-g motor maar kan ook worden ingezet tijdens grote evenementen. Te denken valt aan wielerwedstrijden, motorcross etc. De motor is daarvoor volledig uitgerust met eerste hulp materiaal zodat de ambulanceverpleegkundige iemand snel kan stabiliseren.
Ik heb hem echter nog nooit gezien.
quote:ff een paar opmerkingen
Op woensdag 24 december 2003 02:52 schreef Kluupkluup het volgende:
Peugeut 206 H2O Brandweerauto
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Flexe bak
Ik wil de ambulance-uitvoering wel es zien.. Stond er al, niet goed gekeken![]()
- Dit is geen 206, dit is een prototype, gewoon H²0 genaamd.
- Mensen die zeggen dat dit nep is hebben gelijk, maar
- De auto bestaat echt (sterker, k heb erin gezeten)
quote:Op de site van RAV IJsselvecht staat nog een foto van een Landrover Discovery. Die zag ik niet in je rijtje staan, dus bij deze. Staat onder "Zwolle"
Op dinsdag 23 december 2003 01:18 schreef Farao het volgende:
Ik heb ondertussen een aardige verzameling plaatjes op m'n pc, julie hebben de keuze uit de volgende modellen/types :<knip>
-edit- je kan natuurlijk ook meteen het plaatje invoegen...
Beetje jammer, ben zelf Peugeot-fan, maar deze wagen is niet voor de spoedgevallen. Zwarte bumper is altijd 1.1liter motor. (dacht ik)
Had liever een stoere 1.6 of GTI gezien...
quote:Ja, vind ik ook wel leuk!
Op woensdag 24 december 2003 19:40 schreef jochem8 het volgende:
Nog enige kans dat je die Mondeo voor me wil plaatsen Farao ?Thx!
quote:Het is een prototype en testauto dat rijdt op waterstof. Peugeot heeft alleen een toepasselijke uitmonstering aangebracht, een brandweerauto.
hoezo nep.
quote:Volgens mij heb jij deze week nachtdienst of niet
Op donderdag 25 december 2003 01:17 schreef Farao het volgende:
ik zie weer een paar verzoekjes, misschien dat 'k die vannacht nog online zet, en anders morgen.
quote:Nee heb net een paar dagen vrij gehad.
volgens mij heb jij deze week nachtdienst of niet
quote:Ow, ook goed. Ben net echt een autokenner, dacht dat dit een lupo was.
Dit is geen lupo maar een polo.
quote:Bedankt voor de link. Wist dat ie er was, had foto ook aleens gezien, alleen nog niet opgeslagen.
Op de site van RAV IJsselvecht staat nog een foto van een Landrover Discovery. Die zag ik niet in je rijtje staan.
quote:Als deze wagen niet voor spoedgevallen was waarom denk je dat ie er dan zo uitzag en een zwaailicht had ?
Beetje jammer, ben zelf Peugeot-fan, maar deze wagen is niet voor de spoedgevallen. Zwarte bumper is altijd 1.1liter motor. (dacht ik)
Al deze auto's die ik post zijn óf auto's van een CHP (Centrale Huisartsen Post) of de vervoersmiddelen van een OVD-G (Officier van Dienst Geneeskunde).
De CHP uitvoeringen worden dus door de huisartsen gebruikt ('s avonds en in het weekend), en met die auto's worden patienten bezocht met klachten die niet tot het volgende speekuur (volgende dag, na het weekend) kunnen wachten.
Als er sprake is van een levensbedreigende situatie (hart-infarct, hersenbloeding, hypo) dan word er met zwaailicht en sirene gereden.
De OVD-G is een ambulanceverpleegkundige met een leidinggevende functie, die word toegepast bij grote ongevallen en rampen.
Als er iets gebeurd met meerdere slachtoffers (waar dus meerdere ambulance's, politie en brandweer heen moeten) wordt de OVD-G ook ter plaatse geroepen.
Hij "deelt de taken uit" ,houdt overzicht, overlegd met brandweer en politie OVD's en zorgt dat de situatie overzichtelijk blijft.
Hij heeft dus voornamelijk een coördinerende rol, zo kan de bemanning van de 1e ambu terplaatse zich met de acute hulpverlening bezighouden.
Een OVD-G zal in zo'n situatie altijd zwaailicht en sirene voeren om terplekke te komen, om zo snel mogelijk de beste situatie te creeeren.
Maar goed, ik zal nu de foto's van de gevraagde auto's gaan uploaden.
Ford Mondeo
Ford Ka
Fiat Punto
Fiat Punto
Seat Ibiza
Susuki nogwat, tenminste, dat denk ik. Kon geen foto vinden die op deze auto leek, en dacht dat die S in de neus van suzuki was. Als iemand het wel weet hoor ik het graag.
Opel Astra (is de enigste die ik heb)
VW Golf
VW Passat, rijdt prima trouwens (is de wagen van de OVD-G van Maastricht)
VW Sharron
quote:u gaat door voor de koelkast
Op donderdag 25 december 2003 02:35 schreef SwOoSh het volgende:
die suzuki is toch een alto?
Ze moeten bij de ambulancediensten zeker ook bezuinigen?
quote:Wij gelukkig niet, die passat hierboven is van ons, en dan hebben we o.a. nog 2 Toyota landcruiser's (zie foto 1e post).
Op donderdag 25 december 2003 02:47 schreef Threepio het volgende:Ze moeten bij de ambulancediensten zeker ook bezuinigen?
quote:Helaas, de enige terrein-achtige voertuigen die 'k heb zijn de Landcruiser en de Discovery van Toyota.
Op donderdag 25 december 2003 02:54 schreef yup het volgende:
Heb je toevallig niet een foto van de X5? Of iets in de trant van dat? Lijkt me wel vet zo een X5 ambu
quote:Met 60pk is dat geen snelle bak. (die 206 dus)
Op donderdag 25 december 2003 02:06 schreef Farao het volgende:
Als deze wagen niet voor spoedgevallen was waarom denk je dat ie er dan zo uitzag en een zwaailicht had ?
quote:Ja ik snapte ook wel waar je op doelde, ik heb me misschien wat ongelukkig uitgedrukt.
Op donderdag 25 december 2003 10:14 schreef Dropslurf het volgende:Met 60pk is dat geen snelle bak. (die 206 dus)
Ik bedoelde alleen dat ik er dan een snelle motor in verwacht had.
Da's toch een normale PTA opmerking?
Alleen is spoedrijden veel meer als snelheid, 't belangrijkste is dat je niet steeds hoeft te remmen (andere auto's, rode stoplichten, verkeer van recht), je heb altijd voorrang en dat scheelt ook tijd.
Al denk ook dat er wel een zwaardere motor inzit, de meeste ovd-g wagens hebben toch wel pit.
quote:Hehe
Op donderdag 25 december 2003 02:47 schreef Threepio het volgende:[..]
u gaat door voor de koelkast
Ze moeten bij de ambulancediensten zeker ook bezuinigen?
De politie rijdt daar onder andere mee in rond
quote:Bedoel je dat de fabriek standaard de turbo-motor in de Astra zet en dan het levert bij de zuid-afrika? Dus speciaal voor zuid-afrika, want naar mijn weten is die Astra nooit geleverd met een sterkere motor dan 150 pk (2.0 16v DOHC).
Op donderdag 25 december 2003 15:03 schreef Mr.Sinister het volgende:
Astra is in zuid-afrika
met de turbo motor uit de calibra standaard geleverd fabrieks afDe politie rijdt daar onder andere mee in rond
[afbeelding]
quote:Tis anders wel een 2ehandsje, de diablo werd al gemaakt toen de politie met deze bedrukking kwam (met die schuine strepen).
Op donderdag 25 december 2003 14:04 schreef Kluupkluup het volgende:[..]
Hehe
en de politie maar uitgeven
[afbeelding]
Bovendien schijnt de countach als een dweil te rijden dus daar zijn ze lekker mee
Werd verkocht onder de naam Kadett/Astra 200t S
quote:Dat wil ik hier ook
Op donderdag 25 december 2003 16:26 schreef Mr.Sinister het volgende:
Ja in Zuid Afrika kon je gewoon de Astra F met turbo motor (C20LET) 204 pk zo bij de dealer bestellen.Werd verkocht onder de naam Kadett/Astra 200t S
quote:Volgens mij is die op schaal...
Op donderdag 25 december 2003 14:04 schreef Kluupkluup het volgende:[..]
Hehe
en de politie maar uitgeven
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |