abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1074651
Overal waar je kijkt, overal waar je luistert, iedereen heeft het over geld?

Ik heb een hekel aan geld. Waarom moet alles nu in geld uitgedrukt worden en waarom moet iedereen zoveel hebben en wil niemand delen? Ik ben heel snel tevreden met iets, maar zelf dat kost zoveel geld, dat ik weer veel moet werken en dan heb ik geen tijd meer om leuke dingen te doen. Daar zit toch iets scheef? Mensen die hun hele leven in dienst stellen van het geld, en maar klagen dat ze niet genoeg hebben. Bla bla bla.

Deze wereld gaat door al dat geld naar de klote. Alles draait om geld. Zelfs mensen zijn inwisselbaar voor geld? Dat is toch belachelijk. Dieren worden gedood om geld, mensen worden gedood om geld. Maar waarom? Wat kun je nou met geld. Ja dingen kopen? En wat moet je nou met dingen? Ik heb ook geld, en ik wil het niet, maar het moet wel, want ik moet dingen betalen. Waarom kunnen we niet gewoon lekker delen en gewoon iedereen laten doen wat ie leuk vind en waar ie goed in is. Okee, da's natuurlijk een utopie, die misschien niet haalbaar is, maar op een bepaalde hoogte moet dat toch lukken? Mensen moeten eens verder kijken dan geld en gewoon gelukkig zijn. Maar ja, dat ziet eigenlijk niemand, want ze mensen dat ze met veel geld gelukkig zijn.. bah bah bah. En dan nu ook nog die euro, nieuw geld.. Wat moeten we daar nu weer mee? BAgger bagger bagger. JECH! Mensen moeten maar eens anders gaan denken, geld maakt niet gelukkig. En dat weet iedereen ook wel, maar stiekem worden ze toch wel gelukkig van geld. Want ja, wat is er nou leuker dan allemaal onzinnige dingen kopen? Nou? NOU?

pi_1074673
Geld maakt niet gelukkig.

Maar gelukkig maken ze wel geld.

zaterdag 23 juni 2001 @ 19:09:22 #3
12516 ThijNtjE
pooier-smurf
pi_1074754
ja, waarom draait verdorie alles om GELD
dat vind ik niet leuk, want ik heb het niet

Mensen moeten toch iets hebben waarvan ze denken dat ze er gelukkiger van worden

I am a man who's dreams have all deserted. I changed my face, I changed my name, but no one wants you when you lose
  zaterdag 23 juni 2001 @ 19:12:02 #4
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1074777
Geld is nu eenmaal een noodzakelijk kwaad. Teruggaan naar de ruilhandel lijkt me ook niet zo'n geslaagd idee...

Overigens vind ik dat er wel een meer gelijke inkomensverdeling mag komen. Als je ziet wat sommige topmannen van bedrijven als salaris verdienen dan is 't meer dan ze ooit op kunnen maken...

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zaterdag 23 juni 2001 @ 19:14:14 #5
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_1074787
Ik ben ook heel snel tevreden met iets .

Vooral met een villa van een paar miljoen, een Porsche 911 Turbo en de schoenencollectie van Ivana Trump zou ik binnen een oogwenk tevreden mee zijn.

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_1074819
Geld rules, daar kun ik spullen met kopen, bijv. een computer. En daarme kan ik fokken, en dan ben ik gelukkig
"There is no reason anyone would want a computer in their home." - Ken Olson, Digital Equipment Corp. (1977)
  zaterdag 23 juni 2001 @ 19:24:36 #7
11303 Ester
Blije oud-bie
pi_1074847
Hahaha, wat een heerlijk relaas. Zelf heb ik ook regelmatig dergelijke gedachtengangen, maar altijd komt het erop neer dat ik geen oplossing zou weten.

Misschien is de ruilhandel zo gek nog niet. Jij bietjes in je tuin en ik ga een koe slachten, als we dan samen koken hebben we én vlees én groente.
Als ik nou op jouw vrouw haar kids pas dan dan kan jouw vrouw ........ gaan doen en als we dat in het weekend dan omruilen kan ik weer iemand anders een dienst verlenen.

Is dat wat? En is het ook haalbaar? Jammer genoeg denk ik van niet.

Soms denk ik wel eens om in een huisje in de middle of nowhere te gaan wonen. Wel zelfgebouwd op niemandsland, anders moet je óf huur betalen ''of het land kopen. Waar vind ik niemandsland?
Dan áls ik al zover kom zal ik zelf mijn eten moeten verzorgen. Ik zal zélf voorzieningen moeten treffen m.b.v. stroom, hygiëne, water etc. Daarnaast zal ik geen luxe meer kunnen genieten, want dat draait om geld. Geen disco, geen t.v. (kabel kost ook geld) etc. etc. Zelfs als je dit allemaal op wilt geven denk ik dat het tegenwoordig niet meer haalbaar is.

Een andere optie om het probleem geld (en de verschillen) te "verhelpen" is iedereen ongeacht welk werk hij/zij doet hetzelfde loon te geven. Dan heeft een ieder hetzelfde te besteden. Is dus iets betaalbaar? Dan is dit voor iedereen betaalbaar. Is iets niet betaalbaar, zal niemand het kunnen betalen dus zal het automatisch goedkoper worden.
Maar ja hier zitten ook veel haken en ogen aan en by the way, zou het fair zijn als een bouwvakker hetzelfde zou verdienen als een folderjongen?

Nee, ik denk dat we de oplossing niet in een radicale verandering moeten zoeken. Maar hoe dan wel? Tsja, die filosofiën van mij zijn ook niet waterdicht dus die zal ik je besparen.

Mijn vriend vindt mij een wervelstorm
  zaterdag 23 juni 2001 @ 19:30:49 #8
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_1074890
Met geld op zich is niks mis, het zou toch wel onhandig zijn als je een hele kudde geiten mee moest slepen als je een nieuwe computer ging kopen.

Het is meer wat geld met mensen doet wat zuigt, sommige mensen realiseren zich niet dat het niet om het geld zelf draait maar om de dingen die je emee kan doen.

pi_1074912
quote:
Op zaterdag 23 juni 2001 18:50 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Okee, da's natuurlijk een utopie, die misschien niet haalbaar is, maar op een bepaalde hoogte moet dat toch lukken?
Lukt tot op een bepaalde hoogte ook. Een chirurg die je leven redt verdient dan wel 10 keer zoveel als de man die je kozijnen schildert, terwijl je leven je toch wel meer dan 10 keer meer waard is dan mooie kozijnen.
pi_1075017
Maar een of andere gekke meneer die ooit met z'n botte kop op tv is geweest verdiend ook meer dan een huisschilder. 't is maar wel voorbeeld je aanhaalt. Sommige mensen verdienen een belachelijke som geld, de een verdient het, de ander niet.

Zo las ik laatst trouwens een grappig verhaaltje over een man, die bommen en zo onschadelijk maakte. Hij kwam ooit een chirurg tegen en hij zei tegen de man, 'Als jij een fout maakt is de patient dood, als ik een fout maak ben ik de pijp uit'. Niet letterlijk natuurlijk, maar goed.. you get the picture.

Ik denk dat mensen die echt verantwoordelijk en GOED werk doen best meer mogen verdienen, maar ik vind ook dat er wel een soort minimum moet zijn, zodat mensen zeg maar kunnen doen waar ze goed in zijn en wat ze leuk vinden, ik denk dat dat betere resultaten oplevert en ook veel blijere mensen.

Maar het is inderdaad ook zo, dat op zich geld niet echt slecht is. Maar het houd mensen gewoon in z'n greep. DE mensen willen gewoon alles, en geld is het middel. Misschien dat geld wel een beetje een symbool is ook. Als je maar geld hebt, dan komt het wel goed met je. Als of je geluk kunt kopen met geld. Ik denk inderdaad dat er mensen zijn die dat werkelijk geloven. Of meer, dat je zonder geld niet gelukkig kan zijn. Ik denk dat dat het is.

En dat is best klote eigenlijk

pi_1075093
Tja, dat is toch ook een beetje wat we er zelf van maken.

- Zonder nikes ben je nix.
- Geen mobieltje?? looser.
- Ik heb lekker een mooiere auto.
- Kijk, mijn huisje.
- Sjit, en pak van wel 2000 piek??
- Geen eens een Geforce3 in je PC? wat zeg je?? en Celeron processor?? tssssss
- Geen kelvin klein ondergoed?
- en je levis broek waar is ie??
- C&A overhempt... triest hoor.

Het is maar een kleine greep uit de opmerkingen die je zo hier en daar hoort.. Vooral op middelbare scholen zijn we er steengoed in iemand op materialistische gronden af te kraken en als pispaal te gebruiken.

Het is niet voor niets dat er gelet wordt op de "buurman". Zoiets noemen ze status symbolen. Iedereen geilt erop "beter" te zijn dan de ander, dat is zowel op materialistisch gebied als op eer-gevoel. "Kijk, ik ben op TV geweest" of "ik ken de koningin persoonlijk"

Geld is een van die middelen om "beter" te zijn dan iemand die minder bedeeld is. Maar daarnaast is geld ook een middel om boodschappen te doen, en ik ben het wel met je eens dat geld niet gelukkig maakt, maar geen geld maakt wel ongelukkig. Want zeg nu zelf, iemand die altijd het dubbeltje moet omdraaien om iets te kunnen kopen, al is het maar om je reet af te kunnen vegen, heeft het toch zwaar in de huidige maatschappij.

Dan de opmerking over een betere verdeling van de inkomsten. Zoals hierboven ergens genoemd werd. Ik denk niet dat dat een oplossing is, er zal altijd rijk en arm zijn. Is dat er niet, dan is het ook niet noodzakelijk om je meer uit te sloven dan een ander. Want wees nu eerlijk, directeur of doktor o.i.d. wordt je niet zomaar, dan moet je ergens goed in zijn, daar heb je in moeten investeren, ik vindt dat je daar dan ook naar beloont dient te worden. Al moet je dat niet overdrijven zoals we wel eens zien bij grote bedrijven. Het communisme is op zich een goede gedachte, het gelijk verdelen van de inkomsten, althans dat is een van de onderdelen in het communisme. Maar het communisme mislukt in die zin dat mensen niet meer gemotiveerd zijn te werken, je krijgt je centen toch wel. Een land als rusland is daardoor kompleet in de vernieling geraakt.

Mijn mening in dit alles is dat je mensen moet belonen naar wat ze waard zijn. Iemand die niet werkt is in die zin dan dus nix waard en krijgt ook nix en gaat dus dood van de honger, om dat te voorkomen hebben we in nederland de bijstand, dat is een goed iets dat moet ook zo blijven, hoewel ik misbruik van de bijstand zou bestraffen met uitsluiting daarvan.
Een salaris van 3 ton als bovengrens, meer kan een mens lijkt mij niet waard zijn.

Probleem echter van zo'n bovengrens is dat veel mensen juridisch emigreren naar een land waar ze die grens niet hebben. Daarnaast hoef je dan ook geen belasting meer te betalen. Veel top mensen doen dit overigens al, om de nederlandse belasting te ontduiken

pi_1075117
Ik wil graag zoveel mogelijk geld om alleen egoïstische dingen mee te doen. Als ik op die Forbes lijst terecht komt zul je mij niet horen klagen. Ik zou blij verbaasd zijn
  zaterdag 23 juni 2001 @ 20:15:46 #13
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1075128
Iedereen hetzelfde inkomen lijkt me ook geen realistische oplossing. Dan zou er immers weinig motivatie zijn om door te leren of cursussen te volgen oid: hooguit om een beter/leuker beroep uit te oefenen, maar voor de inkomsten zal het dan niet uitmaken.

Maar aan de andere kant vind ik wél dat hoofdarbeid tov handarbeid in het algemeen te goed betaalt. Sommige mensen zijn nu eenmaal vooral goed met hun handen, waarom zouden zij zoveel minder moeten verdienen dan iemand die de hele dag achter een bureau zit?

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zaterdag 23 juni 2001 @ 20:19:32 #14
11776 JynX
Zou je denkeN?
pi_1075151
quote:
Op zaterdag 23 juni 2001 18:50 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Overal waar je kijkt, overal waar je luistert, iedereen heeft het over geld?

Ik heb een hekel aan geld. Waarom moet alles nu in geld uitgedrukt worden en waarom moet iedereen zoveel hebben en wil niemand delen? Ik ben heel snel tevreden met iets, maar zelf dat kost zoveel geld, dat ik weer veel moet werken en dan heb ik geen tijd meer om leuke dingen te doen. Daar zit toch iets scheef? Mensen die hun hele leven in dienst stellen van het geld, en maar klagen dat ze niet genoeg hebben. Bla bla bla.

Deze wereld gaat door al dat geld naar de klote. Alles draait om geld. Zelfs mensen zijn inwisselbaar voor geld? Dat is toch belachelijk. Dieren worden gedood om geld, mensen worden gedood om geld. Maar waarom? Wat kun je nou met geld. Ja dingen kopen? En wat moet je nou met dingen? Ik heb ook geld, en ik wil het niet, maar het moet wel, want ik moet dingen betalen. Waarom kunnen we niet gewoon lekker delen en gewoon iedereen laten doen wat ie leuk vind en waar ie goed in is. Okee, da's natuurlijk een utopie, die misschien niet haalbaar is, maar op een bepaalde hoogte moet dat toch lukken? Mensen moeten eens verder kijken dan geld en gewoon gelukkig zijn. Maar ja, dat ziet eigenlijk niemand, want ze mensen dat ze met veel geld gelukkig zijn.. bah bah bah. En dan nu ook nog die euro, nieuw geld.. Wat moeten we daar nu weer mee? BAgger bagger bagger. JECH! Mensen moeten maar eens anders gaan denken, geld maakt niet gelukkig. En dat weet iedereen ook wel, maar stiekem worden ze toch wel gelukkig van geld. Want ja, wat is er nou leuker dan allemaal onzinnige dingen kopen? Nou? NOU?

Geld is ook niet alles, maar wat doe je zonder geld?
Zo is het maar net
pi_1075395
quote:
Op zaterdag 23 juni 2001 19:12 schreef Zanderrr het volgende:
Geld is nu eenmaal een noodzakelijk kwaad. Teruggaan naar de ruilhandel lijkt me ook niet zo'n geslaagd idee...

Overigens vind ik dat er wel een meer gelijke inkomensverdeling mag komen. Als je ziet wat sommige topmannen van bedrijven als salaris verdienen dan is 't meer dan ze ooit op kunnen maken...

Als je het goed beschouwd is er nog steeds sprake van een ruilhandel. Geld wordt gebruikt als algemeen geaccepteerd ruilmiddel, en heeft als bijkomend voordeel dat het makkelijk te vervoeren is. Een briefje van 100 gulden is toch makkelijker mee te nemen dan 5 geiten (om eens wat te noemen).

Als jij dingen verkoopt krijg je daar geld voor, en met dat geld kun je weer andere dingen kopen. Als jij vlees wilt kopen maar de mensen die dat in de aanbieding hebben willen hout hebben en jij hebt alleen graan ('k noem maar wat) dan gaat het niet lukken.

Dus het idee van geld is wel makkelijker dan ruilhandel met producten.

zaterdag 23 juni 2001 @ 21:27:56 #16
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_1075555
quote:
Op zaterdag 23 juni 2001 21:00 schreef Light het volgende:

[..]

Als je het goed beschouwd is er nog steeds sprake van een ruilhandel. Geld wordt gebruikt als algemeen geaccepteerd ruilmiddel, en heeft als bijkomend voordeel dat het makkelijk te vervoeren is. Een briefje van 100 gulden is toch makkelijker mee te nemen dan 5 geiten (om eens wat te noemen).

Als jij dingen verkoopt krijg je daar geld voor, en met dat geld kun je weer andere dingen kopen. Als jij vlees wilt kopen maar de mensen die dat in de aanbieding hebben willen hout hebben en jij hebt alleen graan ('k noem maar wat) dan gaat het niet lukken.

Dus het idee van geld is wel makkelijker dan ruilhandel met producten.

Geld is juist geen ruilhandel, omdat een door iedereen geaccepteerd word.. De voordelen daarvan zijn enorm. Met geld kan je bij iedereen kopen. Met ruilhandel kan je enkel kopen bij mensen die ook iets van jou willen (en dan hebben we het juist niet over geld). Dat is de definitie van ruilhandel.

Down[br]Under
  zaterdag 23 juni 2001 @ 21:30:55 #17
7350 NewBeatle
a.k.a. Spookaap
pi_1075567
Money makes the world go around

Geld maakt niet gelukkig maar gelukkig maken ze wel geld.

Kom eens langs op het weblog van Spookaap Wii Code Spookaap 9004-9060-5780-5462
  zaterdag 23 juni 2001 @ 21:34:11 #18
7879 bfm
fok!lievert
pi_1075579
Niet alles draait om geld maar om de seks

Waarom heb je veel geld nodig? Voor een stoere wagen om op te vallen voor de dames/heren.

Dus et draait niet om geld maar om sex

[url=http://www.sgop.nl]Ik Sgop kont[/url]
  zaterdag 23 juni 2001 @ 21:35:51 #19
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_1075590
quote:
Op zaterdag 23 juni 2001 20:15 schreef Zanderrr het volgende:
Maar aan de andere kant vind ik wél dat hoofdarbeid tov handarbeid in het algemeen te goed betaalt. Sommige mensen zijn nu eenmaal vooral goed met hun handen, waarom zouden zij zoveel minder moeten verdienen dan iemand die de hele dag achter een bureau zit?
Handarbeid kan iedereen (no offence hoor). Voor hoofdarbeid heb je een behoorlijke opleiding nodig. Minder aanbod van hoofdarbeiders, dus daar wordt meer voor betaald.

Handarbeid kunnen we daarom het best ook zoveel mogelijk aan het buitenland uit besteden, zodat ons eigen volk vooral hoofdarbeid kan doen...

Down[br]Under
  zaterdag 23 juni 2001 @ 21:51:01 #20
11776 JynX
Zou je denkeN?
pi_1075665
quote:
Op zaterdag 23 juni 2001 21:34 schreef bfm het volgende:
Niet alles draait om geld maar om de seks

Waarom heb je veel geld nodig? Voor een stoere wagen om op te vallen voor de dames/heren.

Dus et draait niet om geld maar om sex

Haha zo kun je het ook bekijken
Zo is het maar net
  † In Memoriam † zaterdag 23 juni 2001 @ 23:37:55 #21
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_1076056
Zonder geld is er geen leven. We zouden verhongeren.
Zonder sex is er geen leven. We zouden uitsterven.

Daar we eerder verhongeren dan uitsterven is geld belangrijker dan sex. Bovendien is uitsterven eerder een probleem van de volgende generatie (die er dan dus niet is ), en verhongeren, daar hebben we vooral zélf last van.

Nou ja.

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_1076257
Zonder geld is er wel leven, we weten alleen niet hoe. We zijn zo gewend geraakt aan het concept van geld, dat we het eigenlijk niet meer uit onze denkwereld kunnen zetten. Natuurlijk moeten mensen die meer risico nemen of meer verantwoordelijkheid nemen daar ook voor beloond worden.

Waarom maakt geen geld ongelukkig? Stel je voor, ik wil kunstenaar worden (is echt waar trouwens). Hoeveel zou ik dan betaald moeten worden? Is dat handwerk, is dat hoofdwerk? Volgens sommige mensen draag ik iets bij aan de samenleving/cultuur. Volgens anderen niet. De man die huizen bouwt is ook nuttig voor de samenleving en is in die zin onmisbaar? EN hij is goed in wat ie doet (tenminste, zo hoort het). Moet hij dan minder verdienen?

Maar mensen laten hun leven soms liggen voor geld. Als je maar meer geld hebt dan iemand anders, dan leef je pas. Grote bak, groot huis waar je alleen in zit (behalve betaald gezelschap ).. wat wil je nog meer? Waar is het allemaal voor nodig? Waarom kunnen mensen niet met minder gelukkig zijn? Misschien is het niet het geld op zich waar het om draait, maar gewoon dingen. Denk maar eens aan American Beauty of Fight Club, misschien dat dat meer aanspreekt? Wat heb je aan dingen als je niet leeft? Als ik op straat loop zie ik vaak chagrijnige gezichten en eigenlijk nemen alleen oude mensen nog een beetje de tijd om van het leven te genieten, maar is dat niet een beetje laat?

Geld is misschien, zoals ik al eerder zei, een symbool, een middel, misschien zelfs (sorry, maar kwam ff in me op) een godsdienst. Mensen vereren het, want wat kun je niet met geld? Geld is gewoon een enorme poort naar gekocht geluk! Op zich is er niks mis met het concept van geld, maar het is allemaal wat uit de hand gelopen...

Alles draait om geld. De veeslachtingen draaien om geld, onderwijs krapte draait om geld, ruzies om geld, overvallen om geld etc etc. Hoeveel criminaliteit bestaat er niet om het geld? Vrij veel geloof ik... Toch raar. Maar het is zo moeilijk om er niet door beinvloed te worden. Je draait gewoon mee in die cirkel. Money makes the world go round. Je kan niet gelukkig zijn als je geen geld hebt.. je kan het gewoon niet . Klinkt dat niet een beetje als een verslaving of zow?? Hmmm.....

zondag 24 juni 2001 @ 02:35:50 #23
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_1076925
quote:
Op zondag 24 juni 2001 00:19 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Alles draait om geld. De veeslachtingen draaien om geld
Da's wel heel kort door de bocht. Makkelijk dat jij daar zo eenvoudig over kan oordelen, ongehinderd door enige kennis, zoals het feit dat als je niet slacht de ziekte zo in Verweggistan zit, een wereldepidemie komt en voortdurend in gemuteerde vormen terug zou komen waardoor vee houden praktisch onmogelijk wordt.
quote:
onderwijs krapte draait om geld
En zonder geld zouden er meer leraren zijn?
quote:
ruzies om geld
En om andere vormen van vermogen (oa materiele) valt niet te ruzieen?
quote:
overvallen om geld
En andere vormen van vermogen, inboedel bv, daarvoor worden geen overvallen gedaan?
quote:
etc etc. Hoeveel criminaliteit bestaat er niet om het geld?
Niet meer dan dat we zonder geld gehad hadden.
quote:
Je kan niet gelukkig zijn als je geen geld hebt.. je kan het gewoon niet . Klinkt dat niet een beetje als een verslaving of zow?? Hmmm.....
Daar draait het niet om. Dat 'basis' geld heb je nodig voor voeding, behuizing, electra, etc. Daar is in principe geen geld voor nodig, maar wij gebruiken het enkel omdat het verdomd handig is.

Als we in een ruilmiddel maatschappij zonder geld zouden leven, en je hebt helemaal niks, tja dan ben je ook niet gelukkig

Kortom, wat je zegt heeft niks met geld te maken. Eerder met hebzucht naar vermogen en bezit, en dat omvat enorm veel meer dan geld.

Down[br]Under
pi_1077248
Nou, veel dingen draaien wel om geld. Natuurlijk is het vee niet alleen om het geld geruimd, maar het had misschien beter voorkomen kunnen worden. Ja, ik geef toe, ik ben absoluut geen expert op het gebied van MKZ etc, maar ik zou toch denken dat het anders moet kunnen... Maar goed, misschien ben ik dom daarin. En misschien was dat wel een beetje kort door de bocht.

Onderwijs zit met geldkrapte. Dat is gewoon bekend. Leraren verdienen echt niks en opleidingen krijgen steeds minder geld om faciliteiten te bieden.

Er bestaat vrij veel criminaliteit die draait om geld hoor. JE gaat geen bank beroven voor de lol bij wijze van spreken. IK zeg niet dat er geen criminaliteit zou bestaan zonder geld. En het gaat ook niet echt om het geld, maar meer om wat mensen zien in geld en zo. Op zich is met geld niets mis, maar mensen raken er zo door geobsedeerd, dat ik wel eens denk .. mensen waar zijn we mee bezig? MIsschien heb ik mezelf niet helemaal duidelijk uitgedrukt, en da's best lastig ook in dit geval, maar je moet wel toegeven dat het niet altijd voor geluk etc. zorgt.. toch? Of ben ik nou weer gek...

pi_1077253
quote:
Op zondag 24 juni 2001 02:35 schreef MacBeth het volgende:
Kortom, wat je zegt heeft niks met geld te maken. Eerder met hebzucht naar vermogen en bezit, en dat omvat enorm veel meer dan geld.
vermogen en bezit wordt ook vaak in geld en zo uitgedrukt, en natuurlijk gaat het hier om meer dan geld. Geld is alleen een beetje een soort 'symbool' voor die andere dingen. Geld, vermogen, bezit. Alles is in geld uit te drukken. Als iemand een dure auto heeft, nou dan heeft ie veel geld zeg... zo denken mensen.. in geld...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')