abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 december 2003 @ 19:59:23 #1
78084 ridderke
revolution evolution?
pi_15618122
de leider van de rechts-extremistische band landser is veroordeeld door een rechtbank in keulen.
Michael Regener
krijgt 3 jaar en 4 maanden celstraf.
Twee andere groepsleden kregen
voorwaardelijke straffen.

Het is de eerste keer dat in Duitsland
een neonaziband om zijn muziek wordt
veroordeeld. De rechter acht het bewe-
zen dat het trio nazipropaganda heeft
verspreid en zich aan opruiing heeft
schuldiggemaakt.

"Zeker vier teksten zetten aan tot haat
en geweld tegen buitenlanders, joden en
andersdenkenden", oordeelt de rechter.rechtbank in keulen
fok-ers wat vinden jullie moeten neozi-groepen verboden worden.
volgens mij wel.
vrolijk kerstfees gelukkig nieuwjaar
pi_15618161
Netjes, achter slot en grendel met die lui. Dit heeft niets meer te maken met vrijheid van meningsuiting.
It's easier to get forgiveness than permission.
  maandag 22 december 2003 @ 20:03:43 #3
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_15618262
Mooi dat die gasten op water en brood zitten.
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_15618376
Ik heb een pesthekel aan nazi's en hun domme ideologie, maar ik twijfel wel bij dit soort zaken. Ik ben absoluut geen voorstander van de boodschap die dit soort figuren prediken, laat dat duidelijk zijn, maar aan de andere kant heb ik het ook weer niet zo op censuur. In principe zou iedereen zijn boodschappen moeten kunnen verkondigen, vind ik. Hoe dubieus ook.

Het wordt pas een andere zaak als van de opbrengsten van de cds knokploegen worden gefinancierd, of wanneer de bandleden zelf betrokken zijn bij geweld of iets dergelijks. Dan mag het van mij gerust verboden worden.

Edit: hmm, aan de andere kant staat in de Nederlandse Grondwet duidelijk dat het aanzetten tot haat verboden is. In Duitsland zal dat vermoedelijk ook zo zijn, en in dat geval moet zo'n band de consequenties van hun gedrag ook maar aanvaarden, wat mij betreft.

[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 22-12-2003 20:17]

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_15618518
En nou worden het culthelden.
Helaas maar waar.
De overheid kan het in zo'n zaak nooit goed doen.
[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
pi_15621576
quote:
Op maandag 22 december 2003 20:07 schreef Zander het volgende:
Edit: hmm, aan de andere kant staat in de Nederlandse Grondwet duidelijk dat het aanzetten tot haat verboden is. In Duitsland zal dat vermoedelijk ook zo zijn, en in dat geval moet zo'n band de consequenties van hun gedrag ook maar aanvaarden, wat mij betreft.
Hoe vergaat het dan met satanistische metalbandjes? Die worden volgens mij ook niet opgepakt, terwijl ze ook aanzetten tot haat. Zoveel muziek zet aan tot haat, eigenlijk.

Verder vind ik het ook goed deze gasten aangepakt worden, maar 3,5 jaar in de cel vind ik ook weer iets te.

pi_15622164
quote:
Op maandag 22 december 2003 21:35 schreef MaartenHG het volgende:

[..]

Hoe vergaat het dan met satanistische metalbandjes? Die worden volgens mij ook niet opgepakt, terwijl ze ook aanzetten tot haat. Zoveel muziek zet aan tot haat, eigenlijk.

Verder vind ik het ook goed deze gasten aangepakt worden, maar 3,5 jaar in de cel vind ik ook weer iets te.

Het zal wel gaan om de mate waarin en tegen welke mensen. Deze muziek zal iets specifieker zijn in het aanzetten tot haat tegen bepaalde groeperingen dan bijvoorbeeld 'satanische' muziek.
pi_15622438
quote:
Op maandag 22 december 2003 21:51 schreef Seborik het volgende:
Het zal wel gaan om de mate waarin en tegen welke mensen. Deze muziek zal iets specifieker zijn in het aanzetten tot haat tegen bepaalde groeperingen dan bijvoorbeeld 'satanische' muziek.
Da's waar, maar toch, of je nou enorme haat uitdraagt tegen gelovigen of tegen mensen met een andere huidskleur mag naar mijn mening niet veel uitmaken.
pi_15623051
quote:
Op maandag 22 december 2003 21:59 schreef MaartenHG het volgende:

[..]

Da's waar, maar toch, of je nou enorme haat uitdraagt tegen gelovigen of tegen mensen met een andere huidskleur mag naar mijn mening niet veel uitmaken.

Ik denk dat dat in Duitsland ook wat gevoeliger ligt, sowieso is het tegenwoordig een hekel punt (moet er zelf ook actueel onderzoek naar doen), waardoor het allemaal nog eens extra in de belangstelling ligt. Het mag niet uitmaken, maar het doet het natuurlijk wel. Misschien dat het wat duidelijker wordt wanneer bekend is om welke band het precies gaat?
pi_15623131
quote:
Op maandag 22 december 2003 22:14 schreef Seborik het volgende:
Misschien dat het wat duidelijker wordt wanneer bekend is om welke band het precies gaat?
Landser, zoals TS postte. Heb weleens een track van die gasten gedownloaded, per ongeluk, was echt asociaal...
pi_15623189
quote:
Op maandag 22 december 2003 22:16 schreef MaartenHG het volgende:

[..]

Landser, zoals TS postte. Heb weleens een track van die gasten gedownloaded, per ongeluk, was echt asociaal...

Ah ok, had er over heen gelezen.
Zal eens op zoek gaan.
pi_15624927
Ik heb eens iets op TV gezien was zo'n soort band die een liedje hadden waarmee ze heet gas Zyklon B, waarmee in de tweede wereld oorlog miljoenen mensen zijn vergast, mee prezen.
Waarom noem je je band er niet naar: http://www.telia.lv/~witchcraft/zyklon-b/, http://www.anus.com/metal/zyklonb.html

Ziek... Deze mensen kunnen waarschijnlijk niet denken. *hier zou ik eigelijk pagina's vol doodverwensingen kunnen schrijven, maar ik denk dat je die zelf ook wel kan bedenken*

feest
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 december 2003 @ 23:16:13 #13
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_15625103
quote:
Op maandag 22 december 2003 23:10 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb eens iets op TV gezien was zo'n soort band die een liedje hadden waarmee ze heet gas Zyklon B, waarmee in de tweede wereld oorlog miljoenen mensen zijn vergast, mee prezen.
Waarom noem je je band er niet naar: http://www.telia.lv/~witchcraft/zyklon-b/, http://www.anus.com/metal/zyklonb.html

Ziek... Deze mensen kunnen waarschijnlijk niet denken. *hier zou ik eigelijk pagina's vol doodverwensingen kunnen schrijven, maar ik denk dat je die zelf ook wel kan bedenken*

dat is alleen maar om het shock-effect zo hoog mogelijk te krijgen. Harder komt het bijna niet. En je moet dat al helemaal niet serieus nemen bij een band als Zyklon-B (die overigens niet echt veel uitgebracht hebben).

Zamoth (een van die lui achter dat bandje, en ook wel bekend van Emperor) heeft echter wel met z'n andere band Zyklon (ja, zonder B) inmiddels 2 albums uitgebracht. Maar ook dat is geen neonazi troep, maar meer apocalyptisch gericht.

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_15625201
quote:
Op maandag 22 december 2003 23:16 schreef Tokus het volgende:

[..]

dat is alleen maar om het shock-effect zo hoog mogelijk te krijgen. Harder komt het bijna niet. En je moet dat al helemaal niet serieus nemen bij een band als Zyklon-B (die overigens niet echt veel uitgebracht hebben).

Zamoth (een van die lui achter dat bandje, en ook wel bekend van Emperor) heeft echter wel met z'n andere band Zyklon (ja, zonder B) inmiddels 2 albums uitgebracht. Maar ook dat is geen neonazi troep, maar meer apocalyptisch gericht.

Ik vindt dat het toch niet kan!
feest
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 december 2003 @ 23:21:54 #15
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_15625241
als je dit al erg vindt, dan moet je je vooral niet verder verdiepen in de extremere metal soorten.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_15625281
klopt, maar toch mooi dat er eens een begin is gemaakt met het aanpakken van dat soort tuig
pi_15625395
quote:
Op maandag 22 december 2003 23:21 schreef Tokus het volgende:
als je dit al erg vindt, dan moet je je vooral niet verder verdiepen in de extremere metal soorten.
Leuke muziek downloaden:
http://www.geocities.com/Pentagon/Barracks/5354/mp3.htm
Gezocht:
  • Bazooka
  • Lift naar Tjechië.
feest
pi_15625455
Eigenlijk is elke letter die je aan dit soort "artiesten" verspilt er al een te veel. Het gaat niet altijd op, maar in mijn beleving zijn het wel vaak de bands die muzikaal zeer weinig te melden hebben, die dan maar zoveel mogelijk proberen te shockeren om aandacht te krijgen en toch hun schijfjes te slijten.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')