quote:Wat valt er onder deze definitie van je?
Op maandag 22 december 2003 19:47 schreef Draiden het volgende:
Ok, mijn vraag dus, luisteren er hier mensen (Symphonic) Black Metal?
En zo ja, welke bands?
Bands die ik goed vind: oude Gehenna, oude And Oceans, wat van Graveworm, wat van Dimmu Borgir... en nog wel een aantal. Ik kan er echter niet echt veel enthousiasme voor opbrengen.
En natuurlijk Emperor en Limbonic Art, al vind ik die bands veel te geniaal om onder de symfonische black metal geplaatst te worden.
[Dit bericht is gewijzigd door Summoner op 23-12-2003 22:07]
Oh en Immortal - Sons Of Northern Darkness? Want die heb ik allebei.. en ik vind ze gaaf
quote:Dat album van The Kovenant kun je geen black metal noemen, oudere platen natuurlijk wel maar met dit album zetten ze een duidelijke stap richting industrial/elektro-achtige metal.
Op dinsdag 23 december 2003 22:24 schreef Black_Tulip het volgende:
Wat is The Kovenant - Animatronic?
Oh en Immortal - Sons Of Northern Darkness? Want die heb ik allebei.. en ik vind ze gaaf
En je mag mij uitleggen wat er zo symfonisch is aan die Immortal plaat.
quote:Noorse Black Metal. \m/ Niets symfonisch aan.
Op dinsdag 23 december 2003 22:24 schreef Black_Tulip het volgende:
Oh en Immortal - Sons Of Northern Darkness?
Black Metal is niet mijn favo genre alhoewel ik het wel aan kan horen...
quote:Dus wat is het, black/industrial/electronica?
Op dinsdag 23 december 2003 22:42 schreef Summoner het volgende:[..]
Dat album van The Kovenant kun je geen black metal noemen, oudere platen natuurlijk wel maar met dit album zetten ze een duidelijke stap richting industrial/elektro-achtige metal.
quote:lol Nou, niets, maar ik had van ene black metal expert (ok, aan dat laatste woord begon ik ook al sterk te twijfelen ja
En je mag mij uitleggen wat er zo symfonisch is aan die Immortal plaat.
quote:Kovenant is gewoon the Kovenant, niet nodig of mogelijk om er een labeltje op te plakken.
Op woensdag 24 december 2003 00:13 schreef Black_Tulip het volgende:
Dus wat is het, black/industrial/electronica?
quote:Tis maar hoe je het bekijkt. Je moet begrijpen dat black metal in essentie een uitwas is van de thrash metal, er zijn veel overeenkomsten. Maar ik kan me niet echt voorstellen waarom die kameraad van je zegt dat Immortal een thrash band geworden is, de sound van de band heeft altijd al een zeker thrashy aspect gehad, wat vooral naar voren komt op "Damned in Black", maar "Sons of Northern" valt juist weer op vanwege een nadruk op Bathory-achtig episch werk.
lol Nou, niets, maar ik had van ene black metal expert (ok, aan dat laatste woord begon ik ook al sterk te twijfelen ja) gehoord dat Immortal na verloop van tijd thrash was geworden. Sons klinkt mij als black metal in de oren, maar de productie is wel opvallend beter dan Pure Holocaust bijvoorbeeld.. en ik heb van de term blackened thrash gehoord.. dus mijn vraag is... valt Sons daaronder?
Als je 'echte' black/thrash wilt horen moet je eens wat downloaden van Absu, Alastis of Necrodeath.
quote:Maar ik hou zo van labelen...
Op woensdag 24 december 2003 00:22 schreef Summoner het volgende:[..]
Kovenant is gewoon the Kovenant, niet nodig of mogelijk om er een labeltje op te plakken.
quote:Dat weet ik ja
Tis maar hoe je het bekijkt. Je moet begrijpen dat black metal in essentie een uitwas is van de thrash metal, er zijn veel overeenkomsten.
quote:Oh.
Maar ik kan me niet echt voorstellen waarom die kameraad van je zegt dat Immortal een thrash band geworden is, de sound van de band heeft altijd al een zeker thrashy aspect gehad
quote:Oh.
wat vooral naar voren komt op "Damned in Black"
quote:Heeft Bathory trouwens goed geproduceerde albums of is het allemaal veelzijdig-maar-door-slechte-productie-toch-eentonig-klinkend werk? Ik heb zelf Under The Sign Of The Black Mark gedownload, maar na het ontdekken van de wanhopige productie heb ik me er maar niet aan gewaagd
maar "Sons of Northern" valt juist weer op vanwege een nadruk op Bathory-achtig episch werk.
quote:Cool
Als je 'echte' black/thrash wilt horen moet je eens wat downloaden van Absu, Alastis of Necrodeath.
quote:Wat Graveland zegt, moddervette productie.
Op woensdag 24 december 2003 00:43 schreef Black_Tulip het volgende:
Oh....Zeg alsjeblieft wel dat het goede productie heeft
quote:Vanaf "Blood Fire Death" werden de producties beter, "Hammerheart" en "Twilight of the Gods" kennen goede producties, evenals "Blood on Ice" en de twee "Nordland" albums. Je zult echter wel een tolerantie voor de valse zang van Quorthon moeten ontwikkelen. Albums als "Octagon" en "Requiem" kun je maar beter vermijden, om meerdere redenen.
Heeft Bathory trouwens goed geproduceerde albums of is het allemaal veelzijdig-maar-door-slechte-productie-toch-eentonig-klinkend werk? Ik heb zelf Under The Sign Of The Black Mark gedownload, maar na het ontdekken van de wanhopige productie heb ik me er maar niet aan gewaagd
quote:Absu - Tara
CoolWelke albums?
quote:te hard voor je?
Op woensdag 24 december 2003 00:49 schreef spookie het volgende:
dimmu borgirecht rot muziek van hun
quote:Ik pak Hammerheart. Ik heb de naam al vaak gehoord
Op woensdag 24 december 2003 00:53 schreef Summoner het volgende:[..]
Wat Graveland zegt, moddervette productie.
[..]Tof
[quote]Vanaf "Blood Fire Death" werden de producties beter, "Hammerheart" en "Twilight of the Gods" kennen goede producties, evenals "Blood on Ice" en de twee "Nordland" albums.
quote:Help
Je zult echter wel een tolerantie voor de valse zang van Quorthon moeten ontwikkelen.
quote:En alweer bedankt
Absu - Tara
Necrodeath - Mater of All Evil
Alastor (sorry ff in de war met dark metal band Alastis) - Hellward
quote:Goede keuze. Er is zelfs een label naar vernoemd, dus dat zegt genoeg.
Op woensdag 24 december 2003 01:04 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik pak Hammerheart. Ik heb de naam al vaak gehoord
quote:*wijst richting uitgang*
Op woensdag 24 december 2003 01:09 schreef MaartenHG het volgende:
Ik vind Within Temptation wel erg vet.
O.a. DB, CoF, Graveworm, Darzamet etc. (teveel om hier op te noemen)
quote:ik zat dit topic door te lezen, en ik had zoiets van 'wtf, is ie niet helemaal goed bij z'n paasei ofzo?' Maar goed, die verschrijving van jou komt dus blijkbaar door het late tijdstip
Op woensdag 24 december 2003 00:53 schreef Summoner het volgende:<knip>
Absu - Tara
Necrodeath - Mater of All Evil
Alastor (sorry ff in de war met dark metal band Alastis) - Hellward
quote:Zeer cool inderdaad, maar ik vind het materiaal van "Tara" beter omdat het een stuk krachtiger en afwisselender is.
Op woensdag 24 december 2003 01:30 schreef bas-beest het volgende:
Van Absu heb ik alleen 'The Sun of Tiphareth' op cd, vind ik bij deze ook een aanrader!
quote:Het ging eigenlijk om de black/thrash band Alastor, maar Alastis is idd ook erg cool. Als je van de oude Samael houdt...
Van Alastis heb ik vier cd's, is misschien ook wel wat om naar te luisteren, alleen idd. geen symfo-black
quote:[anti-slijm-mode]
Op woensdag 24 december 2003 01:34 schreef Summoner het volgende:[..]
Zeer cool inderdaad, maar ik vind het materiaal van "Tara" beter omdat het een stuk krachtiger en afwisselender is.
[..]Het ging eigenlijk om de black/thrash band Alastor, maar Alastis is idd ook erg cool. Als je van de oude Samael houdt...
Tara heb ik ook wel, alleen niet op cd (nog)
Alastor ken ik volgens mij nog niet, maar dat is dus wel interessant volgens jou? hmmm, eens kijken of ik daar (hopelijk) legaal muziek van kan vinden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |