abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15617780
Ok, mijn vraag dus, luisteren er hier mensen (Symphonic) Black Metal?
En zo ja, welke bands?
pi_15632988
Je bedoelt zeker Dimmu Borgir, Vesperian Sorrow... oh en Graveworm.. Bedoel je dat?
[b]Fuck Off, ######## ##### #####![/b]
  dinsdag 23 december 2003 @ 22:02:42 #3
52589 sjun
uit solidariteit
pi_15652436
quote:
Op maandag 22 december 2003 19:47 schreef Draiden het volgende:
Ok, mijn vraag dus, luisteren er hier mensen (Symphonic) Black Metal?
En zo ja, welke bands?
Wat valt er onder deze definitie van je?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  dinsdag 23 december 2003 @ 22:06:35 #4
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_15652578
Ik ben niet zo'n liefhebber van deze black metal variant, maar af en toe luister ik wel eens wat.

Bands die ik goed vind: oude Gehenna, oude And Oceans, wat van Graveworm, wat van Dimmu Borgir... en nog wel een aantal. Ik kan er echter niet echt veel enthousiasme voor opbrengen.

En natuurlijk Emperor en Limbonic Art, al vind ik die bands veel te geniaal om onder de symfonische black metal geplaatst te worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Summoner op 23-12-2003 22:07]

dinsdag 23 december 2003 @ 22:08:30 #5
18413 Summoner
pi_15652639
Oh ja, Anorexia Nervosa en Sear Bliss zijn voorbeelden van symfonische black metal bands die het 'symfonische' echt waar maken.
pi_15653145
Wat is The Kovenant - Animatronic?

Oh en Immortal - Sons Of Northern Darkness? Want die heb ik allebei.. en ik vind ze gaaf

dinsdag 23 december 2003 @ 22:42:27 #7
18413 Summoner
pi_15653783
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 22:24 schreef Black_Tulip het volgende:
Wat is The Kovenant - Animatronic?
Oh en Immortal - Sons Of Northern Darkness? Want die heb ik allebei.. en ik vind ze gaaf
Dat album van The Kovenant kun je geen black metal noemen, oudere platen natuurlijk wel maar met dit album zetten ze een duidelijke stap richting industrial/elektro-achtige metal.

En je mag mij uitleggen wat er zo symfonisch is aan die Immortal plaat.

pi_15655338
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 22:24 schreef Black_Tulip het volgende:
Oh en Immortal - Sons Of Northern Darkness?
Noorse Black Metal. \m/ Niets symfonisch aan.
[b]Fuck Off, ######## ##### #####![/b]
pi_15655397
*terugvindpost

Black Metal is niet mijn favo genre alhoewel ik het wel aan kan horen...

The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
pi_15656706
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 22:42 schreef Summoner het volgende:

[..]

Dat album van The Kovenant kun je geen black metal noemen, oudere platen natuurlijk wel maar met dit album zetten ze een duidelijke stap richting industrial/elektro-achtige metal.

Dus wat is het, black/industrial/electronica?
quote:
En je mag mij uitleggen wat er zo symfonisch is aan die Immortal plaat.
lol Nou, niets, maar ik had van ene black metal expert (ok, aan dat laatste woord begon ik ook al sterk te twijfelen ja ) gehoord dat Immortal na verloop van tijd thrash was geworden. Sons klinkt mij als black metal in de oren, maar de productie is wel opvallend beter dan Pure Holocaust bijvoorbeeld.. en ik heb van de term blackened thrash gehoord.. dus mijn vraag is... valt Sons daaronder?
  woensdag 24 december 2003 @ 00:22:59 #11
18413 Summoner
pi_15656926
quote:
Op woensdag 24 december 2003 00:13 schreef Black_Tulip het volgende:
Dus wat is het, black/industrial/electronica?
Kovenant is gewoon the Kovenant, niet nodig of mogelijk om er een labeltje op te plakken.
quote:
lol Nou, niets, maar ik had van ene black metal expert (ok, aan dat laatste woord begon ik ook al sterk te twijfelen ja ) gehoord dat Immortal na verloop van tijd thrash was geworden. Sons klinkt mij als black metal in de oren, maar de productie is wel opvallend beter dan Pure Holocaust bijvoorbeeld.. en ik heb van de term blackened thrash gehoord.. dus mijn vraag is... valt Sons daaronder?
Tis maar hoe je het bekijkt. Je moet begrijpen dat black metal in essentie een uitwas is van de thrash metal, er zijn veel overeenkomsten. Maar ik kan me niet echt voorstellen waarom die kameraad van je zegt dat Immortal een thrash band geworden is, de sound van de band heeft altijd al een zeker thrashy aspect gehad, wat vooral naar voren komt op "Damned in Black", maar "Sons of Northern" valt juist weer op vanwege een nadruk op Bathory-achtig episch werk.

Als je 'echte' black/thrash wilt horen moet je eens wat downloaden van Absu, Alastis of Necrodeath.

woensdag 24 december 2003 @ 00:25:56 #12
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_15656989
Sommige Symphonic is nog wel aan te horen, zoals af en toe DB, en Emperor (maar das gewoon geniaal)
voor de rest is de meer nihilistische zooi gaver
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
pi_15657282
quote:
Op woensdag 24 december 2003 00:22 schreef Summoner het volgende:

[..]

Kovenant is gewoon the Kovenant, niet nodig of mogelijk om er een labeltje op te plakken.

Maar ik hou zo van labelen...
quote:
Tis maar hoe je het bekijkt. Je moet begrijpen dat black metal in essentie een uitwas is van de thrash metal, er zijn veel overeenkomsten.
Dat weet ik ja
quote:
Maar ik kan me niet echt voorstellen waarom die kameraad van je zegt dat Immortal een thrash band geworden is, de sound van de band heeft altijd al een zeker thrashy aspect gehad
Oh.
quote:
wat vooral naar voren komt op "Damned in Black"
Oh. ...Zeg alsjeblieft wel dat het goede productie heeft
quote:
maar "Sons of Northern" valt juist weer op vanwege een nadruk op Bathory-achtig episch werk.
Heeft Bathory trouwens goed geproduceerde albums of is het allemaal veelzijdig-maar-door-slechte-productie-toch-eentonig-klinkend werk? Ik heb zelf Under The Sign Of The Black Mark gedownload, maar na het ontdekken van de wanhopige productie heb ik me er maar niet aan gewaagd
quote:
Als je 'echte' black/thrash wilt horen moet je eens wat downloaden van Absu, Alastis of Necrodeath.
Cool Welke albums?
  woensdag 24 december 2003 @ 00:48:34 #14
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_15657393
Damned in Black productie is top, goed album ook
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
pi_15657414
dimmu borgir echt rot muziek van hun
oops ohh my ...
  woensdag 24 december 2003 @ 00:53:50 #16
18413 Summoner
pi_15657493
quote:
Op woensdag 24 december 2003 00:43 schreef Black_Tulip het volgende:
Oh. ...Zeg alsjeblieft wel dat het goede productie heeft
Wat Graveland zegt, moddervette productie.
quote:
Heeft Bathory trouwens goed geproduceerde albums of is het allemaal veelzijdig-maar-door-slechte-productie-toch-eentonig-klinkend werk? Ik heb zelf Under The Sign Of The Black Mark gedownload, maar na het ontdekken van de wanhopige productie heb ik me er maar niet aan gewaagd
Vanaf "Blood Fire Death" werden de producties beter, "Hammerheart" en "Twilight of the Gods" kennen goede producties, evenals "Blood on Ice" en de twee "Nordland" albums. Je zult echter wel een tolerantie voor de valse zang van Quorthon moeten ontwikkelen. Albums als "Octagon" en "Requiem" kun je maar beter vermijden, om meerdere redenen.
quote:
Cool Welke albums?
Absu - Tara
Necrodeath - Mater of All Evil
Alastor (sorry ff in de war met dark metal band Alastis) - Hellward
  woensdag 24 december 2003 @ 00:59:39 #17
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_15657574
quote:
Op woensdag 24 december 2003 00:49 schreef spookie het volgende:
dimmu borgir echt rot muziek van hun
te hard voor je?
pi_15657644
quote:
Op woensdag 24 december 2003 00:53 schreef Summoner het volgende:

[..]

Wat Graveland zegt, moddervette productie.
[..]

Tof

[quote]Vanaf "Blood Fire Death" werden de producties beter, "Hammerheart" en "Twilight of the Gods" kennen goede producties, evenals "Blood on Ice" en de twee "Nordland" albums.

Ik pak Hammerheart. Ik heb de naam al vaak gehoord
quote:
Je zult echter wel een tolerantie voor de valse zang van Quorthon moeten ontwikkelen.
Help
quote:
Absu - Tara
En alweer bedankt
  woensdag 24 december 2003 @ 01:07:08 #19
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_15657696
mag ik Graveland ook tot Symphonic rekenen? maar dan Symphonic Pagan metal
pi_15657731
Ik vind Within Temptation wel erg vet.
  woensdag 24 december 2003 @ 01:11:29 #21
18413 Summoner
pi_15657762
quote:
Op woensdag 24 december 2003 01:04 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik pak Hammerheart. Ik heb de naam al vaak gehoord
Goede keuze. Er is zelfs een label naar vernoemd, dus dat zegt genoeg.
  woensdag 24 december 2003 @ 01:12:45 #22
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_15657781
quote:
Op woensdag 24 december 2003 01:09 schreef MaartenHG het volgende:
Ik vind Within Temptation wel erg vet.
*wijst richting uitgang*
pi_15658012
* bas-beest luistert vele soorten metal, waaronder ook symfonische black metal

O.a. DB, CoF, Graveworm, Darzamet etc. (teveel om hier op te noemen)

quote:
Op woensdag 24 december 2003 00:53 schreef Summoner het volgende:

<knip>

Absu - Tara

ik zat dit topic door te lezen, en ik had zoiets van 'wtf, is ie niet helemaal goed bij z'n paasei ofzo?' Maar goed, die verschrijving van jou komt dus blijkbaar door het late tijdstip
Van Absu heb ik alleen 'The Sun of Tiphareth' op cd, vind ik bij deze ook een aanrader!
Van Alastis heb ik vier cd's, is misschien ook wel wat om naar te luisteren, alleen idd. geen symfo-black
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  woensdag 24 december 2003 @ 01:34:49 #24
18413 Summoner
pi_15658064
quote:
Op woensdag 24 december 2003 01:30 schreef bas-beest het volgende:
Van Absu heb ik alleen 'The Sun of Tiphareth' op cd, vind ik bij deze ook een aanrader!
Zeer cool inderdaad, maar ik vind het materiaal van "Tara" beter omdat het een stuk krachtiger en afwisselender is.
quote:
Van Alastis heb ik vier cd's, is misschien ook wel wat om naar te luisteren, alleen idd. geen symfo-black
Het ging eigenlijk om de black/thrash band Alastor, maar Alastis is idd ook erg cool. Als je van de oude Samael houdt...
pi_15658140
quote:
Op woensdag 24 december 2003 01:34 schreef Summoner het volgende:

[..]

Zeer cool inderdaad, maar ik vind het materiaal van "Tara" beter omdat het een stuk krachtiger en afwisselender is.
[..]

Het ging eigenlijk om de black/thrash band Alastor, maar Alastis is idd ook erg cool. Als je van de oude Samael houdt...

[anti-slijm-mode]
je hebt helemaal gelijk met allebei je opmerkingen
[/anti-slijm-mode]

Tara heb ik ook wel, alleen niet op cd (nog)
Alastor ken ik volgens mij nog niet, maar dat is dus wel interessant volgens jou? hmmm, eens kijken of ik daar (hopelijk) legaal muziek van kan vinden

- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')