Zelf vind ik Ketama goed. Is een spaanse groep met zuid-Amerikaans en zuid Spaans muziek.
Ook hou ik van muziek met jazz invloeden.
Zoals Lizz Wright (stem lijkt op Des'ree,maar heeft meer gospel achtergrond)
Ook Cassandra Wilson,Dianne Reeves,Diana Krall,Stacy Kent,Izalina Calister en India Arie.
Vind het jammer dat deze artiesten in Nederland weinig aandacht krijgen. Behalve op het North Sea Festival dan.
Vind ook dat er weinig goede artiesten zijn. Vaak zijn het van die hap klare brokken zoals Christian Aguilira of Britney Spears en in Nederland Jamai en Jim bijvoorbeeld.
In jaren 70 en 80 waren er echt artiesten met iets nieuws. Zij waren toch veel vernieuwend voor hun tijd.
quote:en stel je voor dat een altoband goed verkoopt
Op maandag 22 december 2003 16:41 schreef Sisko het volgende:
Eigenlijk moeten ze maar onbekend blijven, anders gaat de hele top 40 kliek er mee aan de haal, kijk maar naar within temptation. (NW is wel 10x beter dan WT)
hoeee!
quote:iedereen die naar wat hardere muziek luistert en verder dan de top 40 kijkt kent Nightwish heus wel hoor. Een van de populairste metalbands is het zelfs, daar is echt niks undergrounds aan.
Op maandag 22 december 2003 16:41 schreef Sisko het volgende:
nightwish, maar deze zijn wel weer heel populair in eigen land, en ook de underground gothic scene kent deze band vast wel.
Eigenlijk moeten ze maar onbekend blijven, anders gaat de hele top 40 kliek er mee aan de haal, kijk maar naar within temptation. (NW is wel 10x beter dan WT)
quote:Precies, zet dan Coil in de top 40
Op maandag 22 december 2003 16:45 schreef Tokus het volgende:
Een van de populairste metalbands is het zelfs, daar is echt niks undergrounds aan.
quote:Goh, dan brengen ze nog eens iets uit...
Op maandag 22 december 2003 16:47 schreef lordhelmet het volgende:[..]
Precies, zet dan Coil in de top 40
Btw, nightwish zou ik helemaal geen gothic noemen hoor...
quote:Je hebt gelijk, dat ligt meer aan mijn definitie van underground, oftewel, alles wat niet top40 is. Misschien een beetje te ruim genomen
iedereen die naar wat hardere muziek luistert en verder dan de top 40 kijkt kent Nightwish heus wel hoor. Een van de populairste metalbands is het zelfs, daar is echt niks undergrounds aan.
quote:Het gaat er meer om dat je, als je kaartjes wilt kopen voor het concert, dat al die top40 gastjes die 1 nummer kennen gelijk ook moeten, en de echte fans misschien geen kaartjes meer kunnen krijgen. Is me al eerder gebeurt nl.
en stel je voor dat een altoband goed verkoopthoeee!
Geldt voor o.a. :
D'Angelo
Damien Rice
The Screaming Trees
Rickie Lee Jones
Steel Pulse
Terence Trent d'Arby (Man wat was je goed, waar ben je nu? )
[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 22-12-2003 19:15]
YEAH! Racoon rules (al zijn ze niet zó heel onbelend ze stonden twee jaar terug op pink pop maar hebben nu geen platenmaatschappij meer )
quote:
Op maandag 22 december 2003 17:01 schreef Krullie het volgende:
http://www.racoon.nlYEAH! Racoon rules (al zijn ze niet zó heel onbelend ze stonden twee jaar terug op pink pop maar hebben nu geen platenmaatschappij meer
)
Ik heb al hen cd's
quote:Met welke band? En als je zoals jij zegt een ''echte fan'' bent, sta je als eerste klaar om een kaartje te kopen
Op maandag 22 december 2003 16:50 schreef Sisko het volgende:Het gaat er meer om dat je, als je kaartjes wilt kopen voor het concert, dat al die top40 gastjes die 1 nummer kennen gelijk ook moeten, en de echte fans misschien geen kaartjes meer kunnen krijgen. Is me al eerder gebeurt nl.
quote:Met Rammstein, en echte fans horen ook niet altijd alles op tijd.Ik zit niet elke dag op alle websites van mijn favo bands.(of ticketservice) Is me ook met nightwish gebeurt, maar dat was in februari al uitverkocht voor het concert in september. Maar dat waren gelukkig wel echte fans die me voor waren Ben toen maar als echte fan naar belgie gegaan :-)
Met welke band? En als je zoals jij zegt een ''echte fan'' bent, sta je als eerste klaar om een kaartje te kopen
ook goed is Mazzy Star, ik geloof uit canada(kan me vergissen)
populair in eigen land, maar hier niet echt. Nieuwe cd is erg goed luisterbaar.
quote:Dit is natuurlijk grote onzin. Als je echt zo'n fan bent als je beweert, kijk je toch wekelijks wel even welke concerten er komen. Op deze manier ben je ruimschoots op tijd om een kaartje te kunnen kopen op de dag dat de verkoop begint. En Rammstein ook nog?
Op maandag 22 december 2003 19:25 schreef Sisko het volgende:[..]
Met Rammstein, en echte fans horen ook niet altijd alles op tijd.Ik zit niet elke dag op alle websites van mijn favo bands.(of ticketservice) Is me ook met nightwish gebeurt, maar dat was in februari al uitverkocht voor het concert in september. Maar dat waren gelukkig wel echte fans die me voor waren Ben toen maar als echte fan naar belgie gegaan :-)
ook goed is Mazzy Star, ik geloof uit canada(kan me vergissen)
quote:Je hoeft niet te gaan beledigen hoor. Ik heb 3 bands genoemd, waarvan ik zeker weet dat 2 daarvan nog nooit in de top40 gestaan hebben. Nightwish heb ik ontdekt via een vriend van me die helemaal gek is van metal en gothic, en mazzy star van een vriendin uit het buitenland. Niet echt mainstream, daarbij, ik ken nightwish al sinds hun eerste album, dat hun laatste wel in de album lijsten gekomen is doet daar niks aan af.
c. Zelf misschien wel een ''top 40 gastje'' , want ik heb je nog niet 1 band zien noemen die je niet zonder de mainstream kanalen hebt kunnen ontdekken.
Maar je hebt wel gelijk dat ik het te laat hoorde van het Rammstein concert, eerlijk is eerlijk.
Als ze erin staan is het in eens niet meer goed
Wat is er mis mee om zo nieuwe artiesten te leren kennen? Je kan moeilijk dagen in een vage platenzaak doorbrengen door alle plaatjes te luisteren.
Een van de meest geniale projecten tot nu toe: Temple of the Dog voor 10 piek budgetbak! toen die net uit was (hij verkocht hier gewoon niet). Kom ik er achter dat het een samenwerking is tussen Soundgarden en Pearl Jam. Nog steeds in mijn top 5 van favoriete platen (terwijl Soundgarden en Pearl Jam mij nooit veel geboeid heeft)
Maar Norah Jones ken ik bijvoorbeeld weer via de hitlijsten
en vooruit, children of bodom zijn ook wel goed, net zoals stratovarius.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |