De muziekindustrie strijdt tegen de verkeerde vijand, internet is de toekomst, willen ze nog wat in de winkel, moeten ze gewoon platen persen, ik weet zeker dat die, als de hardwareindustrie zich weer gaat richten op platenspelers die het een stuk beter zouden doen. heel erg goed dat kazaa de juridische strijd heeft gewonnen en dat er bovendien uitspraken zijn nu dat ook de individuele sharer niet mag worden aangepakt. Nu kan de muziekindustrie zich weer richten op de toekomst, de elpee en het internet ,inplaats van te blijven hangen in het verleden..
Platenmaatschappijen
quote:Ja, dat denk ik nou ook altijd als ik een autoradio jat.
Op maandag 22 december 2003 14:40 schreef Koos_26 het volgende:
Ik ben gekke Gijs niet. 20 euri voor iets wat ik zelf kan voor 1 euro.
[Dit bericht is gewijzigd door HAL9000S op 22-12-2003 14:43]
quote:Als je een autoradio zou kopieren zou je gelijk hebben.
Op maandag 22 december 2003 14:42 schreef Zander het volgende:[..]
Ja, dat denk ik nou ook altijd als ik een autoradio jat.
quote:Ik wil het er ook gewoon in lezen
Op maandag 22 december 2003 14:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik denk dat de platenindustrie er wijs aan zou doen de persing van CD's volledig te stoppen en zich weer te richten op het drukken van vinyl platen.... platen waren leuk om te kopen, mooie grote hoezen, de romantiek van de naald , de gezelligheid van het plaatje draaien. Dit is helemaal verdwenen, niet voor niets dat het zo slecht gaat met de muziekindustrie. Waarom zou je nog een kille cd kopen, als je het nummer rechtstreeks van internet kan halen? een plaat heeft de meerwaarde van het artwork en de romantiek, terwijl de cd geen enkele meerwaarde heeft. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de afgelopen 5 jaar nauwlijks nog muziek heb gekocht.
ontopic:
Ben de afgelopen tijd alleen maar meer cd's gaan kopen, voorhgeen downloadde ik alles, als ik nu iets goed vind koop ik de cd. Wel zo netjes.
Natuurlijk download ik ook veel muziek, maar dat is meer om wat muziek op me PC-tje te luisteren als ik aan het werk ben en om zelf wat compilaties te maken voor in de auto.
Marco Borsato heeft trouwens wel een leuke tijdelijke oplossing bedacht met zijn DVD , ik zit er ook over te denken de platenbonnen daar maar aan te besteden.
quote:* Litpho wacht nog even op het argument "maar anders zou ik de muziek toch niet gekocht hebben" *
Op maandag 22 december 2003 14:43 schreef Koos_26 het volgende:
Als je een autoradio zou kopieren zou je gelijk hebben.
quote:Idem hier...
Op maandag 22 december 2003 14:43 schreef julekes het volgende:
Maar voor die top40 meuk zou ik nog geen cent neerleggen.
quote:In Enschede heb je een platenspeciaalzaak genaamd de waaghals, daar verkopen ze nog steeds veel platen.
Op maandag 22 december 2003 14:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb platenbonnen gehad deze zomer, ik heb ze nu nog niet eens besteed, omdat ik niet zou weten wat ervoor te moeten kopen, ik heb immers alles al. Een mooie elpee zou wel leuk zijn daarintegen, maar de platenwinkels zijn dus gezaaid en , hoewel de markt groeiende is, verkopen de grote ketens nog steeds geen elpees....Marco Borsato heeft trouwens wel een leuke tijdelijke oplossing bedacht met zijn DVD , ik zit er ook over te denken de platenbonnen daar maar aan te besteden.
quote:wat is er nou leuk aan een cd, zo'n lelijk zilveren schijfje in een afschuwlijk plastic hoesje, dat je uit de naden glijdt en de stukken vanaf breken. Hop, je stopt het schijfje in de cd speler en er komt muziek uit, daar zie ik de lol niet van in.. dan kun je het nummer net zo goed op je pc draaien...
Op maandag 22 december 2003 14:46 schreef Seborik het volgende:
Ik koop gewoon cd's en lp's en singles en andere dingen.
een plaat is mooi, je ziet de groeven, en met beleid wordt de naald op het vinyl gedeponeerd, je ziet hem draaien , hoort de kraakjes en bewondert ondertussen het artwork op de hoes..
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 22-12-2003 14:53]
quote:Ik ook, behalve die singles dan.
Op maandag 22 december 2003 14:46 schreef Seborik het volgende:
Ik koop gewoon cd's en lp's en singles en andere dingen.
quote:Je kunt ze rondtollen rond je pink en dat kan met lp's niet.
Op maandag 22 december 2003 14:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
wat is er nou leuk aan een cd, zo'n lelijk zilveren schijfje in een afschuwlijk plastic hoesje, dat je uit de naden glijdt en de stukken vanaf breken. Hop, je stopt het schijfje in de cd speler en er komt muziek uit..
een plaat is mooi, je ziet de groeven, en met beleid wordt de naald op het vinyl gedeponeerd, je ziet hem draaien , hoort de kraakjes en bewonderd ondertussen het artwork op de hoes..
Sowieso worden ze je door je strot geramd, want niet alles op vinyl en als alles al op vinyl er was, zou ik waarschijnlijk nog voor cd's gaan, omdat ze veel gebruiksvriendelijker zijn. Hoewel ik af en toe wel lp's koop, voor in de collectie en idem met singles.
Autoradio's jat ik wél, want daar heeft Buma/Stemra niks over te zeggen.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 22-12-2003 14:54]
quote:je best post ooit!
Op maandag 22 december 2003 14:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik denk dat de platenindustrie er wijs aan zou doen de persing van CD's volledig te stoppen en zich weer te richten op het drukken van vinyl platen.... platen waren leuk om te kopen, mooie grote hoezen, de romantiek van de naald, de gezelligheid van het plaatje draaien. Dit is helemaal verdwenen, niet voor niets dat het zo slecht gaat met de muziekindustrie. Waarom zou je nog een kille cd kopen, als je het nummer rechtstreeks van internet kan halen? een plaat heeft de meerwaarde van het artwork en de romantiek, terwijl de cd geen enkele meerwaarde heeft. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de afgelopen 5 jaar nauwlijks nog muziek heb gekocht.De muziekindustrie strijdt tegen de verkeerde vijand, internet is de toekomst, willen ze nog wat in de winkel, moeten ze gewoon platen persen, ik weet zeker dat die, als de hardwareindustrie zich weer gaat richten op platenspelers die het een stuk beter zouden doen. heel erg goed dat kazaa de juridische strijd heeft gewonnen en dat er bovendien uitspraken zijn nu dat ook de individuele sharer niet mag worden aangepakt. Nu kan de muziekindustrie zich weer richten op de toekomst, de elpee en het internet ,inplaats van te blijven hangen in het verleden..
Ik koop echter nog steeds wel eens een CD (1 a 2 per maand); maar dat valt in het niets bij de hoeveelheid die ik download....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |