http://www.funxiun.com/weblog/archief/2003_12_01_fnxwl.html#107169759682431985
Maarja als je geen geweten hebt scoor je wel mooi een nummer 1 hit!
Nu vraag je me....
quote:sssssssst das niet waar.. Die gast spreekt hem zo vaak die zal het wel weten
Op maandag 22 december 2003 13:35 schreef veldmuis het volgende:
Thijs heet Tijs trouwens.
quote:Grappig ja. Niet vaak nee, maar wel een keertje in zijn zaak hier in Breda.
sssssssst das niet waar.. Die gast spreekt hem zo vaak die zal het wel weten
quote:Details, details
Op maandag 22 december 2003 13:35 schreef veldmuis het volgende:
Thijs heet Tijs trouwens.
quote:Klopt, maar er wordt wel een heel ruime definitie van "sample" gehanteerd, het is gewoon het kopieren van de gehele melodielijn, dat is op z'n zachtst gezegd erg flauw...
Op maandag 22 december 2003 13:41 schreef Lord_of_Moria het volgende:
Na het lezen van het bericht steelt Tiesto dus niet, hij heeft er netjes toestemming voor gevraagd. En wat is nou je punt eigenlijk? Zoveel artiesten gebruiken materiaal van anderen en hem lukt het dan om er een hit van te maken. Mooi toch, want met de originele track was dat nooit gelukt.
quote:Daar heb je een punt.
Op maandag 22 december 2003 13:41 schreef Lord_of_Moria het volgende:
Na het lezen van het bericht steelt Tiesto dus niet, hij heeft er netjes toestemming voor gevraagd. En wat is nou je punt eigenlijk? Zoveel artiesten gebruiken materiaal van anderen en hem lukt het dan om er een hit van te maken. Mooi toch, want met de originele track was dat nooit gelukt.
quote:maar dat is juist het probleem.
Op maandag 22 december 2003 13:51 schreef Visitor.Q het volgende:
Als je het niet mooi vindt, luister er dan ook niet naar...
quote:Ik zie nergens in dit topic als iets gezegd worden over mooi / niet mooi nummer, dus waar blaat jij ineens over??
Op maandag 22 december 2003 13:51 schreef Visitor.Q het volgende:
Als je het niet mooi vindt, luister er dan ook niet naar...
hij heeft er toch iets moois van gemaakt of niet dan?
ik vind het in ieder geval helemaal niet slecht klinken, geript of niet.
beter goed geript dan slecht bedacht toch.
daar komt sowieso nog eens bij; komen er de laatste tijd UBERHAUPT wel nog originele tracks uit?
90% is gecoverde/geripte/gestolen rommel.
[Dit bericht is gewijzigd door CrovaX op 22-12-2003 13:54]
quote:Ja dat dachten MC Miker G en DJ Sven ook in de jaren 80
Op maandag 22 december 2003 13:53 schreef CrovaX het volgende:
wat zeuren jullie nou?hij heeft er toch iets moois van gemaakt of niet dan?
ik vind het in ieder geval helemaal niet slecht klinken, geript of niet.beter goed geript dan slecht bedacht toch.
quote:
Op maandag 22 december 2003 13:38 schreef woessie het volgende:Grappig ja. Niet vaak nee, maar wel een keertje in zijn zaak hier in Breda.
quote:Als je goed leest dan schrijven ze 'sampled your track' en niet dat ze er een sample van genomen hebben..
Op maandag 22 december 2003 13:41 schreef Lord_of_Moria het volgende:Klopt, maar er wordt wel een heel ruime definitie van "sample" gehanteerd, het is gewoon het kopieren van de gehele melodielijn, dat is op z'n zachtst gezegd erg flauw...
Daar 'zeurt' toch ook niemand om.
Elk nummer in de top 40 is zo'n beetje gejat, waar maak je je nog druk om?
quote:Hahahahahah, doe dan niks. Kansloze troep van tegenwoordig. Het is niet eens zo fucking moeilijk om zelf iets te verzinnen.
Op maandag 22 december 2003 13:53 schreef CrovaX het volgende:beter goed geript dan slecht bedacht toch.
Zulke slechte muziek en dan is het ook nog eens gejat/geleend. Dat is gewoon te sneu voor woorden. Doe dan gewoon niks, melkkoe! Whahahaha, en mensen nemen hem nog serieus ook.
Tiesto is in for the money, en dat kan je ook wel merken aan het feit dat hij tegen Kazaa is. Tssssk, wat een fop "artiest".......
quote:*eensch is met [betreffende user]
Op maandag 22 december 2003 14:07 schreef OutKast het volgende:Zulke slechte muziek en dan is het ook nog eens gejat/geleend. Dat is gewoon te sneu voor woorden. Doe dan gewoon niks, melkkoe! Whahahaha, en mensen nemen hem nog serieus ook.
quote:ik ben het niet helemaal met je eens.
Op maandag 22 december 2003 14:07 schreef OutKast het volgende:[..]
Hahahahahah, doe dan niks. Kansloze troep van tegenwoordig. Het is niet eens zo fucking moeilijk om zelf iets te verzinnen.
Zulke slechte muziek en dan is het ook nog eens gejat/geleend. Dat is gewoon te sneu voor woorden. Doe dan gewoon niks, melkkoe! Whahahaha, en mensen nemen hem nog serieus ook.
Tiesto is in for the money, en dat kan je ook wel merken aan het feit dat hij tegen Kazaa is. Tssssk, wat een fop "artiest".......
dat tiesto een geldwolf en commercie-kutje is ben ik het weer wel helemaal mee eens. en ik weet ook best dat deze track puur en alleen als inkomstenbron dient.
maar laten we eerlijk wezen, het klinkt leuk!
tenzij je natuurlijk helemaal niet van deze muziek houdt maar het
klinkt gewoon goed, en daar gaat het toch om bij muziek?
Het staat zelfs op de hoes van de Traffic vinyl vermeldt dat van PsykoFuk gesamplet wordt.
Flight weet ik hoeveel was ook al gejat!
Silence was een remix
Traffic gejat! ( toestemming of niet,het blijft jatten )
Hebben we Suburban train nog ,dat vind ik wel aardig maar niet meer dan dat!
Net zoals de rest van die gast
Dat die gast op een voetstuk staat kan ik absoluut niet begrijpen.
Doe mij maar Ferry Corsten of PVD
en voor het stevigere werk M de Hey!
Tiesto
quote:Ja klopt, maar blijft flauw dan, dat je een hit scoort met een nummer dat compleet opgehangen is aan de melodielijn van een andere plaat.
Op maandag 22 december 2003 14:18 schreef Jantjeuh het volgende:
Het staat zelfs op de hoes van de Traffic vinyl vermeldt dat van PsykoFuk gesamplet wordt.
Dat is het enige wat er te zeggen valt.. hij is niet de eerste, zeker niet de enige, en er zullen nog velen volgen... mensen kopen het, het wordt gedraait, en dat is precies waar ie het voor doet..
Als hij zo z'n geld verdient vindt ik het best. Er zijn blijkbaar mensen die het kopen. Maar ik vindt het echt sneu en z'n "muziek" al helemaal.
Het blijft een nep-muzikant. Ik durf te wedden dat hij zelf niet eens die nummers maakt, maar dat alleen zijn naam eraan hangt.
Leuke marketingtruc, maar zo iemand serieus nemen, of respect geven voor z'n werk zal natuurlijk nooit gebeuren. Gelukkig hebben zulke 'artiesten' een houdbaarheidsdatum....
Hij kan maar 1 truukje lijkt het. Als hij flight 2045632 al niet zelf heeft verzonnen (ik vond het wel een geinig nummer, en eens wat anders dan dat trance gewauwel wat 'ie altijd doet) dan geef ik hem nog een paar maanden.
quote:Hij wou het eerst niet uitbrengen, maar omdat mensen die plaat zo super vonden, vroeg iedereen of hij op plaat te krijgen was. toen heeft hij hem maar uitgebracht.
Op maandag 22 december 2003 14:34 schreef Jape het volgende:[..]
Ja klopt, maar blijft flauw dan, dat je een hit scoort met een nummer dat compleet opgehangen is aan de melodielijn van een andere plaat.
Dat is het enige wat er te zeggen valt.. hij is niet de eerste, zeker niet de enige, en er zullen nog velen volgen... mensen kopen het, het wordt gedraait, en dat is precies waar ie het voor doet..
Snap niet waar mensen zich nou druk om maken, als tie nou een producer met een geweldige plaat in mekaar zou slaan en z'n plaatje zou jatten zou ik zeggen oke, maar als je iets dermate kunt veranderen dat mensen het weer leuk vinden is dat toch mooi.
Zoals gezegd dat doen best veel artiesten en ik heb er geen probleem mee, als ik het gevoel heb dat het hetzelfde is als wat ik al ken dan luister ik het niet he, en vaak weten ze er toch op een of andere manier er een draai aan te geven waardoor het weer leuk op een andere manier wordt (heaven van do bijv ipv bryan).
Vind het een beetje zielig hoe mensen ieder commercieel succes willen afzeiken; maak dan zelf iets waarmee je in de top40 komt :/
quote:dan weet je heel weinig van hem af, ga bijvoorbeeld de wat oudere producties van hem luisteren, die zijn imho van erg hoge kwaliteit
Op dinsdag 23 december 2003 22:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ach ja, weer zo iemand die te weinig talent heeft om zelf iets te verzinnen. Zo iemand zou ik geen muzikant noemen. Een knoppendraaiertje of zo is beter.
quote:
Ach ja, weer zo iemand die te weinig talent heeft om zelf iets te verzinnen. Zo iemand zou ik geen muzikant noemen. Een knoppendraaiertje of zo is beter.
quote:Nee, bedankt. Laat maar zo. Alles er DJ voor staat, hoeft het voor mij al niet meer.
Op dinsdag 23 december 2003 22:11 schreef biertapper het volgende:[..]
dan weet je heel weinig van hem af, ga bijvoorbeeld de wat oudere producties van hem luisteren, die zijn imho van erg hoge kwaliteit
quote:ok, smaken kunnen verschillen, maar dan is die nog niet gelijk een simpel knoppendraaiertje
Op dinsdag 23 december 2003 22:14 schreef SaintOfKillers het volgende:[..]
Nee, bedankt. Laat maar zo. Alles er DJ voor staat, hoeft het voor mij al niet meer.
quote:En toch is het heel erg slim om het zo te spelen. Daarnaast krijgt de uitvoerder van het origineel gewoon royalties, dus da's ook lekker makkelijk vangen
Op maandag 22 december 2003 14:34 schreef Jape het volgende:
Ja klopt, maar blijft flauw dan, dat je een hit scoort met een nummer dat compleet opgehangen is aan de melodielijn van een andere plaat.Dat is het enige wat er te zeggen valt.. hij is niet de eerste, zeker niet de enige, en er zullen nog velen volgen... mensen kopen het, het wordt gedraait, en dat is precies waar ie het voor doet..
quote:Niet eens aan gedacht, zal hem best goed uitkomen
Op dinsdag 23 december 2003 22:29 schreef MSXUser het volgende:En toch is het heel erg slim om het zo te spelen. Daarnaast krijgt de uitvoerder van het origineel gewoon royalties, dus da's ook lekker makkelijk vangen
quote:Ikke niet.. ondanks dat je mij quote
Er zijn dus nog steeds mensen van mening dat een muzikant maar moet rondkomen van een minimumloon en dat het wiel elke keer opnieuw moet worden uitgevonden? Kijk eens hoeveel coverbands er zijn; daar zegt vrijwel niemand wat van (ondanks dat ze exact hetzelfde doen).
quote:Yup, het zal me niet verbazen als ze straks meer aan de royalties dan aan het origineel verdienen
Op dinsdag 23 december 2003 22:38 schreef Jape het volgende:
Niet eens aan gedacht, zal hem best goed uitkomen
quote:Had ik idd even op een andere manier moeten plaatsen
Ikke niet.. ondanks dat je mij quote
die gasten die zeggen dat een riedeltje makkelijk te maken is moeten echt opzouten. Want leg mij maar es uit waarom je dan geen miljoenen verdient, maar achter je pc zit te rukken en te Fok!ken..
Tiesto heeft het gewoon wijs gedaan, en ik denk dat velen van de bashers niet eens een 10e van zijn vermogen bijelkaar zullen zien ooit
quote:jochie ... hij draaide vroeger ook gewoon in de spock hoor toen kon je er sowieso mee "praten" (lees met je dronken harses plaatjes roepen)
Op maandag 22 december 2003 13:38 schreef woessie het volgende:[..]
Grappig ja. Niet vaak nee, maar wel een keertje in zijn zaak hier in Breda.
quote:Het hoeft ook niet altijd goed te zijn om een hit te kunnen worden
Op maandag 22 december 2003 13:53 schreef PDOA het volgende:
Het hoeft niet altijd een hit te zijn om goed te worden gevonden.
quote:In de top 40 wel...
Op maandag 22 december 2003 13:53 schreef CrovaX het volgende:
wat zeuren jullie nou?hij heeft er toch iets moois van gemaakt of niet dan?
ik vind het in ieder geval helemaal niet slecht klinken, geript of niet.beter goed geript dan slecht bedacht toch.
daar komt sowieso nog eens bij; komen er de laatste tijd UBERHAUPT wel nog originele tracks uit?
90% is gecoverde/geripte/gestolen rommel.
Jammer dat 90% van de Nederlanders niet verder kijken/luisteren dan de top 40, en alles daarbuiten per definitie slecht vinden.
quote:wat hij zegt
quote:Het maken van plaatjes heeft niks met DJ'en te maken!
Op zaterdag 31 januari 2004 19:40 schreef spacemangraig het volgende:
En dat wordt tot beste DJ ter wereld gekozen. Zegt wel wat over die andere DJ's dan
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:01 schreef Catch22- het volgende:
l0rn dit gaat nergens overdie gasten die zeggen dat een riedeltje makkelijk te maken is moeten echt opzouten. Want leg mij maar es uit waarom je dan geen miljoenen verdient, maar achter je pc zit te rukken en te Fok!ken..
Tiesto heeft het gewoon wijs gedaan, en ik denk dat velen van de bashers niet eens een 10e van zijn vermogen bijelkaar zullen zien ooit
Het is inderdaad niet HELEMAAL netjes, maarja.. het origineel is nergens komen.. en traffic draaid nu overal!
Knap gedaan dus!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |