abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15607617
Traffic schijnt een behoorlijke rip-off te zijn...

http://www.funxiun.com/weblog/archief/2003_12_01_fnxwl.html#107169759682431985

Calmer than you are
pi_15607663
Klopt, beetje jammer.. vond juist die repeterende melodielijn nog het enige geinig aan het hele 'Traffic'... nou blijkt juist die gejat te zijn, hou je wel heeeel weinig over van het nummer

Maarja als je geen geweten hebt scoor je wel mooi een nummer 1 hit!

maandag 22 december 2003 @ 13:32:13 #3
69446 woessie
Rond een doos dansen
pi_15607700
Ja inderdaad, ik sprak Thijs laatst nog en vroeg hem waarom hij dit zo had gedaan. Zijn antwoord: Ik vond het gewoon leuk klinken.

Nu vraag je me....

Rond een doos dansen
In Mekka
Dat is pas leuk
pi_15607756
Comerciele draaiorgel muziek
Soldaat bij de verbindingsdienst
pi_15607788
Thijs heet Tijs trouwens.
pi_15607818
quote:
Op maandag 22 december 2003 13:35 schreef veldmuis het volgende:
sssssssst das niet waar.. Die gast spreekt hem zo vaak die zal het wel weten
Mijn games
He jij daar! ja jij! Doorlopen nu!
  maandag 22 december 2003 @ 13:37:22 #7
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_15607844
De psykofuk sample link werkt niet dus kan niet bepaald vergelijken..
  maandag 22 december 2003 @ 13:38:51 #8
69446 woessie
Rond een doos dansen
pi_15607899
quote:
sssssssst das niet waar.. Die gast spreekt hem zo vaak die zal het wel weten
Grappig ja. Niet vaak nee, maar wel een keertje in zijn zaak hier in Breda.
Rond een doos dansen
In Mekka
Dat is pas leuk
pi_15607974
Na het lezen van het bericht steelt Tiesto dus niet, hij heeft er netjes toestemming voor gevraagd. En wat is nou je punt eigenlijk? Zoveel artiesten gebruiken materiaal van anderen en hem lukt het dan om er een hit van te maken. Mooi toch, want met de originele track was dat nooit gelukt.
"Don't fear that life will end...fear that life never begins"
  maandag 22 december 2003 @ 13:43:53 #10
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_15608063
quote:
Op maandag 22 december 2003 13:35 schreef veldmuis het volgende:
Details, details
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_15608143
quote:
Op maandag 22 december 2003 13:41 schreef Lord_of_Moria het volgende:
Na het lezen van het bericht steelt Tiesto dus niet, hij heeft er netjes toestemming voor gevraagd. En wat is nou je punt eigenlijk? Zoveel artiesten gebruiken materiaal van anderen en hem lukt het dan om er een hit van te maken. Mooi toch, want met de originele track was dat nooit gelukt.
Klopt, maar er wordt wel een heel ruime definitie van "sample" gehanteerd, het is gewoon het kopieren van de gehele melodielijn, dat is op z'n zachtst gezegd erg flauw...
  maandag 22 december 2003 @ 13:48:58 #12
3342 Wolk
Vrijheid = respect voor elkaar
pi_15608241
quote:
Daar heb je een punt.
  maandag 22 december 2003 @ 13:51:02 #13
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_15608304
Als je het niet mooi vindt, luister er dan ook niet naar...
  maandag 22 december 2003 @ 13:52:21 #14
53495 snowwie2
Polonaise loopt uit de hand
pi_15608343
quote:
Op maandag 22 december 2003 13:51 schreef Visitor.Q het volgende:
maar dat is juist het probleem.
het klinkt goed
pi_15608367
quote:
Op maandag 22 december 2003 13:51 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik zie nergens in dit topic als iets gezegd worden over mooi / niet mooi nummer, dus waar blaat jij ineens over??
Calmer than you are
pi_15608376
wat zeuren jullie nou?

hij heeft er toch iets moois van gemaakt of niet dan?
ik vind het in ieder geval helemaal niet slecht klinken, geript of niet.

beter goed geript dan slecht bedacht toch.

daar komt sowieso nog eens bij; komen er de laatste tijd UBERHAUPT wel nog originele tracks uit?
90% is gecoverde/geripte/gestolen rommel.

[Dit bericht is gewijzigd door CrovaX op 22-12-2003 13:54]

pi_15608401
Het hoeft niet altijd een hit te zijn om goed te worden gevonden.
pi_15608426
quote:
Op maandag 22 december 2003 13:53 schreef CrovaX het volgende:
wat zeuren jullie nou?

Ja dat dachten MC Miker G en DJ Sven ook in de jaren 80
Calmer than you are
  maandag 22 december 2003 @ 13:56:49 #19
14627 deurmat
Best een leuke user.
pi_15608496
quote:
Op maandag 22 december 2003 13:38 schreef woessie het volgende:

Later word ik mijzelf in het groot.
pi_15608555
quote:

Klopt, maar er wordt wel een heel ruime definitie van "sample" gehanteerd, het is gewoon het kopieren van de gehele melodielijn, dat is op z'n zachtst gezegd erg flauw...

Als je goed leest dan schrijven ze 'sampled your track' en niet dat ze er een sample van genomen hebben..
En dan nog.. ze betalen er netjes voor om het te gebruiken, dus niks aan het handje..
wat ?
pi_15608608
schandalig!
Lachen is gezond :D!
pi_15608723
Over dat nummer van Thicke - When I get you alone hoor je dan bijvoorbeeld weer niks. Die kerel zingt gewoon over Walter Murphy's Band - A Fifth of Beethoven heen.

Daar 'zeurt' toch ook niemand om.

It's been a long time, I shouldn't have left you
Without a strong rhyme to step to.
  maandag 22 december 2003 @ 14:05:29 #23
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_15608779

Elk nummer in de top 40 is zo'n beetje gejat, waar maak je je nog druk om?

When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_15608852
quote:

Hahahahahah, doe dan niks. Kansloze troep van tegenwoordig. Het is niet eens zo fucking moeilijk om zelf iets te verzinnen.

Zulke slechte muziek en dan is het ook nog eens gejat/geleend. Dat is gewoon te sneu voor woorden. Doe dan gewoon niks, melkkoe! Whahahaha, en mensen nemen hem nog serieus ook.

Tiesto is in for the money, en dat kan je ook wel merken aan het feit dat hij tegen Kazaa is. Tssssk, wat een fop "artiest".......

maandag 22 december 2003 @ 14:10:00 #25
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_15608945
quote:
Op maandag 22 december 2003 14:07 schreef OutKast het volgende:

Zulke slechte muziek en dan is het ook nog eens gejat/geleend. Dat is gewoon te sneu voor woorden. Doe dan gewoon niks, melkkoe! Whahahaha, en mensen nemen hem nog serieus ook.

*eensch is met [betreffende user]
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_15609128
quote:
Op maandag 22 december 2003 14:07 schreef OutKast het volgende:

[..]

Hahahahahah, doe dan niks. Kansloze troep van tegenwoordig. Het is niet eens zo fucking moeilijk om zelf iets te verzinnen.

Tiesto is in for the money, en dat kan je ook wel merken aan het feit dat hij tegen Kazaa is. Tssssk, wat een fop "artiest".......

ik ben het niet helemaal met je eens.
deze track van tiesto heeft nog alijd gewoon alle elementen die goede
muziek dient te hebben. het enige probleem is alleen dat hij het gebruikte
deuntje niet zelf bedacht heeft.
dat maakt het naar mijn mening nog geen slechte muziek.

dat tiesto een geldwolf en commercie-kutje is ben ik het weer wel helemaal mee eens. en ik weet ook best dat deze track puur en alleen als inkomstenbron dient.
maar laten we eerlijk wezen, het klinkt leuk!
tenzij je natuurlijk helemaal niet van deze muziek houdt maar het
klinkt gewoon goed, en daar gaat het toch om bij muziek?

pi_15609202
Beetje kansloos, dat Tiësto gebash.

Het staat zelfs op de hoes van de Traffic vinyl vermeldt dat van PsykoFuk gesamplet wordt.

pi_15609531
HMM ,als ik het zo eens allemaal op een rijtje zet heeft Tiesto dus totaal geen inspiratie!

Flight weet ik hoeveel was ook al gejat!
Silence was een remix
Traffic gejat! ( toestemming of niet,het blijft jatten )

Hebben we Suburban train nog ,dat vind ik wel aardig maar niet meer dan dat!
Net zoals de rest van die gast
Dat die gast op een voetstuk staat kan ik absoluut niet begrijpen.

Doe mij maar Ferry Corsten of PVD
en voor het stevigere werk M de Hey!

Tiesto

pi_15609621
quote:
Op maandag 22 december 2003 14:18 schreef Jantjeuh het volgende:
Het staat zelfs op de hoes van de Traffic vinyl vermeldt dat van PsykoFuk gesamplet wordt.
Ja klopt, maar blijft flauw dan, dat je een hit scoort met een nummer dat compleet opgehangen is aan de melodielijn van een andere plaat.

Dat is het enige wat er te zeggen valt.. hij is niet de eerste, zeker niet de enige, en er zullen nog velen volgen... mensen kopen het, het wordt gedraait, en dat is precies waar ie het voor doet..

pi_15610094
Om nog even toelichting te geven:

Als hij zo z'n geld verdient vindt ik het best. Er zijn blijkbaar mensen die het kopen. Maar ik vindt het echt sneu en z'n "muziek" al helemaal.

Het blijft een nep-muzikant. Ik durf te wedden dat hij zelf niet eens die nummers maakt, maar dat alleen zijn naam eraan hangt.

Leuke marketingtruc, maar zo iemand serieus nemen, of respect geven voor z'n werk zal natuurlijk nooit gebeuren. Gelukkig hebben zulke 'artiesten' een houdbaarheidsdatum....

pi_15611412
dat denk ik ook wel ja, hij maakt het niet zelf....
als dat zo was dan was ie nooit geworden wat ie nu is.
en jatten is van alle tijden, iedereen in de muziek doet het. en in de dance wereld al helemaal. kijk maar eens naar het enorme aantal remixes dat er is. en ook hoe daar soms mee gescoord wordt.
hij is gewoon slim geweest en heeft er een mooi nummer van gemaakt.
It's time to burn [NL: het is tijd om te branden]
  maandag 22 december 2003 @ 15:45:47 #32
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_15611819
Tiesto Schmiesto.

Hij kan maar 1 truukje lijkt het. Als hij flight 2045632 al niet zelf heeft verzonnen (ik vond het wel een geinig nummer, en eens wat anders dan dat trance gewauwel wat 'ie altijd doet) dan geef ik hem nog een paar maanden.

weg
pi_15650203
quote:
Op maandag 22 december 2003 14:34 schreef Jape het volgende:

[..]

Ja klopt, maar blijft flauw dan, dat je een hit scoort met een nummer dat compleet opgehangen is aan de melodielijn van een andere plaat.

Dat is het enige wat er te zeggen valt.. hij is niet de eerste, zeker niet de enige, en er zullen nog velen volgen... mensen kopen het, het wordt gedraait, en dat is precies waar ie het voor doet..

Hij wou het eerst niet uitbrengen, maar omdat mensen die plaat zo super vonden, vroeg iedereen of hij op plaat te krijgen was. toen heeft hij hem maar uitgebracht.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_15652317
toch knap van 'm dat ie van iets waar nog nooit iemand van had gehoord iets maakt waar heel nederland plat voor gaat...

Snap niet waar mensen zich nou druk om maken, als tie nou een producer met een geweldige plaat in mekaar zou slaan en z'n plaatje zou jatten zou ik zeggen oke, maar als je iets dermate kunt veranderen dat mensen het weer leuk vinden is dat toch mooi.

Zoals gezegd dat doen best veel artiesten en ik heb er geen probleem mee, als ik het gevoel heb dat het hetzelfde is als wat ik al ken dan luister ik het niet he, en vaak weten ze er toch op een of andere manier er een draai aan te geven waardoor het weer leuk op een andere manier wordt (heaven van do bijv ipv bryan).

Vind het een beetje zielig hoe mensen ieder commercieel succes willen afzeiken; maak dan zelf iets waarmee je in de top40 komt :/

dinsdag 23 december 2003 @ 22:09:18 #35
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_15652667
Ach ja, weer zo iemand die te weinig talent heeft om zelf iets te verzinnen. Zo iemand zou ik geen muzikant noemen. Een knoppendraaiertje of zo is beter.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_15652722
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 22:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ach ja, weer zo iemand die te weinig talent heeft om zelf iets te verzinnen. Zo iemand zou ik geen muzikant noemen. Een knoppendraaiertje of zo is beter.
dan weet je heel weinig van hem af, ga bijvoorbeeld de wat oudere producties van hem luisteren, die zijn imho van erg hoge kwaliteit
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_15652821
quote:
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
  dinsdag 23 december 2003 @ 22:14:46 #38
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_15652845
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 22:11 schreef biertapper het volgende:

[..]

dan weet je heel weinig van hem af, ga bijvoorbeeld de wat oudere producties van hem luisteren, die zijn imho van erg hoge kwaliteit

Nee, bedankt. Laat maar zo. Alles er DJ voor staat, hoeft het voor mij al niet meer.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_15652885
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 22:14 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Nee, bedankt. Laat maar zo. Alles er DJ voor staat, hoeft het voor mij al niet meer.

ok, smaken kunnen verschillen, maar dan is die nog niet gelijk een simpel knoppendraaiertje
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  dinsdag 23 december 2003 @ 22:29:35 #40
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_15653323
quote:
Op maandag 22 december 2003 14:34 schreef Jape het volgende:

En toch is het heel erg slim om het zo te spelen. Daarnaast krijgt de uitvoerder van het origineel gewoon royalties, dus da's ook lekker makkelijk vangen
Er zijn dus nog steeds mensen van mening dat een muzikant maar moet rondkomen van een minimumloon en dat het wiel elke keer opnieuw moet worden uitgevonden? Kijk eens hoeveel coverbands er zijn; daar zegt vrijwel niemand wat van (ondanks dat ze exact hetzelfde doen).
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_15653636
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 22:29 schreef MSXUser het volgende:

En toch is het heel erg slim om het zo te spelen. Daarnaast krijgt de uitvoerder van het origineel gewoon royalties, dus da's ook lekker makkelijk vangen

Niet eens aan gedacht, zal hem best goed uitkomen
quote:
Er zijn dus nog steeds mensen van mening dat een muzikant maar moet rondkomen van een minimumloon en dat het wiel elke keer opnieuw moet worden uitgevonden? Kijk eens hoeveel coverbands er zijn; daar zegt vrijwel niemand wat van (ondanks dat ze exact hetzelfde doen).
Ikke niet.. ondanks dat je mij quote
  dinsdag 23 december 2003 @ 22:45:10 #42
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_15653875
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 22:38 schreef Jape het volgende:
Niet eens aan gedacht, zal hem best goed uitkomen
Yup, het zal me niet verbazen als ze straks meer aan de royalties dan aan het origineel verdienen
quote:
Ikke niet.. ondanks dat je mij quote
Had ik idd even op een andere manier moeten plaatsen
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  zaterdag 31 januari 2004 @ 17:01:26 #43
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_16744187
l0rn dit gaat nergens over

die gasten die zeggen dat een riedeltje makkelijk te maken is moeten echt opzouten. Want leg mij maar es uit waarom je dan geen miljoenen verdient, maar achter je pc zit te rukken en te Fok!ken..

Tiesto heeft het gewoon wijs gedaan, en ik denk dat velen van de bashers niet eens een 10e van zijn vermogen bijelkaar zullen zien ooit

Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 31 januari 2004 @ 17:04:45 #44
52967 hmmm_lasagne_
kijk mamma zonder handen !
pi_16744274
quote:
Op maandag 22 december 2003 13:38 schreef woessie het volgende:

[..]

jochie ... hij draaide vroeger ook gewoon in de spock hoor toen kon je er sowieso mee "praten" (lees met je dronken harses plaatjes roepen)
wat een uniekum dat je eens iemand gesproken hebt. Maar om nou meteen die jongen bij de voornaam te noemen ? zzzzzzzz
VRAAG: als jij nou een broodrooster was . maakt niet uit wat voor een... Wat voor broodjes zou je roosteren ?
  zaterdag 31 januari 2004 @ 17:49:56 #45
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_16745317
+ als je 50.000 man (ofzoiets) uit hun dak kan laten gaan door jou muziek, is dat lang niet slecht
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_16745359
Elektronische eftelingmuziek.. De kitsch druipt er vanaf, niks voor mij dus
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_16747930
En dat wordt tot beste DJ ter wereld gekozen. Zegt wel wat over die andere DJ's dan
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_16809185
ik vond traffic een beetje eentonig
  maandag 2 februari 2004 @ 10:51:48 #49
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_16809269
quote:
Op maandag 22 december 2003 13:53 schreef PDOA het volgende:
Het hoeft niet altijd een hit te zijn om goed te worden gevonden.
Het hoeft ook niet altijd goed te zijn om een hit te kunnen worden
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_16809500
quote:
wat zeuren jullie nou?

daar komt sowieso nog eens bij; komen er de laatste tijd UBERHAUPT wel nog originele tracks uit?
90% is gecoverde/geripte/gestolen rommel.

In de top 40 wel...

Jammer dat 90% van de Nederlanders niet verder kijken/luisteren dan de top 40, en alles daarbuiten per definitie slecht vinden.

maandag 2 februari 2004 @ 11:08:18 #51
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_16809593
quote:
wat hij zegt
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_16809752
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 19:40 schreef spacemangraig het volgende:
En dat wordt tot beste DJ ter wereld gekozen. Zegt wel wat over die andere DJ's dan
Het maken van plaatjes heeft niks met DJ'en te maken!
pi_16812441
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:01 schreef Catch22- het volgende:
l0rn dit gaat nergens over

die gasten die zeggen dat een riedeltje makkelijk te maken is moeten echt opzouten. Want leg mij maar es uit waarom je dan geen miljoenen verdient, maar achter je pc zit te rukken en te Fok!ken..

Tiesto heeft het gewoon wijs gedaan, en ik denk dat velen van de bashers niet eens een 10e van zijn vermogen bijelkaar zullen zien ooit

Helemaal mee eens
pi_16820633
Beter goed gejat dan slecht gemaakt!

Het is inderdaad niet HELEMAAL netjes, maarja.. het origineel is nergens komen.. en traffic draaid nu overal!
Knap gedaan dus!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')