ik ga voor de audi TT
quote:yep maar dan nog vind ik de TT een classic..
Op zondag 21 december 2003 21:03 schreef Spider_NL het volgende:
Zeker net Topgear gezien
quote:die kan je niet meer nieuw kopen..
Op zondag 21 december 2003 21:04 schreef Italiaan het volgende:
Alfa Romeo 75 !!!
quote:uhmm.. ik vind het ook wel een classic maar hij is toch al uit productie...
Op zondag 21 december 2003 21:05 schreef ruk het volgende:
Avantime is het trouwens.
ja deze auto is hard op weg om een classic te worden, helemaal anders wat er nog meer gemaakt wordt..
Oeps dat is al een klassieker
Peugeot 206 CC Dat wordt zeker een klassieker, net als z'n voorganger de 205 Cabrio. En heel ver weg (maar die is al een klassieker) de 403 CC (jaja, de ALLEREERSTE auto met verklapbare hardtop)
quote:wel als je een audi 50 hebt.. maar die al een tijdje uit produktie
Op zondag 21 december 2003 21:10 schreef stinkie het volgende:
VW Polo![]()
quote:over n tijdje hier op de oprit
Op zondag 21 december 2003 21:07 schreef MoNkToNk het volgende:
De nieuwe BMW 645Ci
quote:406 coupe zeker
Op zondag 21 december 2003 22:06 schreef Xtreem het volgende:
Avantime (jaja, paar maandjes uit productie, nou en...)
406 Coupe
quote:
Op zondag 21 december 2003 22:38 schreef PeuRac het volgende:[..]
406 coupe zeker
Alle TVR's welke nu in productie zijn, of het komende jaar komen.
en de DB7
Alles wat mooi en exclusief is eigenlijk
dus niet je 13 in een dozijn 911
quote:Dombo
Op zondag 21 december 2003 22:40 schreef Xtreem het volgende:[..]
hoe kon ik die vergeten....en de DB7
Alles wat mooi en exclusief is eigenlijk
dus niet je 13 in een dozijn 911![]()
Hoezo 911 niet 911's zijn ook
zolang er maar GT of RS achterop staat.
Wat zou je denken van een Carrera GT
quote:een standaard 996 is gewoon weg te standaard
Op zondag 21 december 2003 22:43 schreef PeuRac het volgende:[..]
Dombo
Hoezo 911 niet
911's zijn ook
zolang er maar GT of RS achterop staat.
Wat zou je denken van een Carrera GT
Carrera GT valt ook onder de categorie mooi en exclusief....
quote:maar dan wel in het baby blauw
Op zondag 21 december 2003 22:32 schreef DouweAlfa het volgende:
Alfa 156
quote:
Op zondag 21 december 2003 23:03 schreef GiSH het volgende:[..]
maar dan wel in het baby blauw
[afbeelding]
Geef mij maar knalrood
quote:zo'n massabak zal nooit een klassieker worden....
Op zondag 21 december 2003 23:05 schreef yup het volgende:[..]
Geef mij maar knalrood
quote:daarom ook in het baby blauw.. zijn er niet zo veel van
Op zondag 21 december 2003 23:06 schreef Xtreem het volgende:[..]
zo'n massabak zal nooit een klassieker worden....
quote:Is al niet meer te koop (en heet overigens avantime)
Op zondag 21 december 2003 21:04 schreef ruk het volgende:
De Renault Aventime.
quote:Vat is de VW kever dan
Op zondag 21 december 2003 23:06 schreef Xtreem het volgende:[..]
zo'n massabak zal nooit een klassieker worden....
quote:Die paar maandjes dattie uit productie is....
Op zondag 21 december 2003 23:10 schreef _-rally-_ het volgende:[..]
Is al niet meer te koop (en heet overigens avantime)
quote:Er zijn anders genoeg auto's die heel veel gemaakt zijn en nu toch wel de klassieker status hebben. Van bijvoorbeeld Renault 4, Kever, Mini, Fiat 500 etc. zij miljoenen geproduceerd en dat zijn toch zeker klassiekers.
Op zondag 21 december 2003 23:06 schreef Xtreem het volgende:[..]
zo'n massabak zal nooit een klassieker worden....
quote:ja, de kever snap ik ook niet
Op zondag 21 december 2003 23:10 schreef PeuRac het volgende:[..]
Vat is de VW kever dan
En de Golf 1
quote:golf 1 is nog nieuw te koop ( in zuid afrika )
Op zondag 21 december 2003 23:10 schreef PeuRac het volgende:[..]
Vat is de VW kever dan
En de Golf 1
quote:Dat weet ik, daarom nomineer ik hel bij deze.
Op zondag 21 december 2003 23:12 schreef GiSH het volgende:[..]
golf 1 is nog nieuw te koop ( in zuid afrika )
Xtreem leg mij eens uit waarom niet dan? Hij is mooi, vooruitstrevend toendertijd, een icoon.
quote:Ik heb er niet echt een duidelijke, objectieve reden voor... 't is alleen dat ik het zie als een massa bak. Een mini of een fiat 500 hadden duidelijk iets afwijkends, iets aparts. Een golf 1 is een standaard gezinsautootje. De mini's uit die tijd zie je nu alleen maar met liefhebbers erin, de golf 1 wordt nog regelmatig als reguliere auto gebruikt.... Maakt dat het minder een klassieker? ik vind van wel, maar ik moet je bekennen dat ik niet weet wat de 'officiele' criterea zijn....
Op zondag 21 december 2003 23:14 schreef PeuRac het volgende:[..]
Dat weet ik, daarom nomineer ik hel bij deze.
Xtreem leg mij eens uit waarom niet dan? Hij is mooi, vooruitstrevend toendertijd, een icoon.
quote:voor de verzekering moet je auto ouder zijn dan 25 jaar
Op zondag 21 december 2003 23:19 schreef Xtreem het volgende:[..]
Ik heb er niet echt een duidelijke, objectieve reden voor... 't is alleen dat ik het zie als een massa bak. Een mini of een fiat 500 hadden duidelijk iets afwijkends, iets aparts. Een golf 1 is een standaard gezinsautootje. De mini's uit die tijd zie je nu alleen maar met liefhebbers erin, de golf 1 wordt nog regelmatig als reguliere auto gebruikt.... Maakt dat het minder een klassieker? ik vind van wel, maar ik moet je bekennen dat ik niet weet wat de 'officiele' criterea zijn....
quote:Leeftijd vind ik niet echt een criterium. Een Kever of Mini uit '80 of later vind ik wel een klassieker maar een opel ascona van 25 jaar oud doet me niet veel
Op zondag 21 december 2003 23:29 schreef GiSH het volgende:[..]
voor de verzekering moet je auto ouder zijn dan 25 jaar
Dus kun je stellen dat originele hete hatchbacks over 30 jaar classics kunnen worden.
quote:Een S500 zie ik persoonlijk niet zo snel een klassieker worden......
Op maandag 22 december 2003 08:47 schreef Kogando het volgende:
Alle auto's boven de 100.000 euro sowieso.
quote:mischien omdat dat de lelijkste kleur is die ooit op een serie geproduceerde auto is geproduceerd, maargoed ik kan me vergissen.......
Op zondag 21 december 2003 23:03 schreef GiSH het volgende:[..]
maar dan wel in het baby blauw
[afbeelding]
quote:Dat vind ik nu al een klassieker.
Op maandag 22 december 2003 08:49 schreef Xtreem het volgende:[..]
Een S500 zie ik persoonlijk niet zo snel een klassieker worden......
quote:
Op maandag 22 december 2003 09:55 schreef slashme het volgende:[..]
Dat vind ik nu al een klassieker.
ook het vorige model, wat nu zeg maar de ultieme kamperbak is? 'k ken maar 1 model wat een kamperbak en een klassieker tegelijk is, en dat is de 6 serie...
quote:Niet het vorige model, wel van de sl500. 6 serie is ook een topper.
Op maandag 22 december 2003 10:01 schreef Xtreem het volgende:[..]
ook het vorige model, wat nu zeg maar de ultieme kamperbak is? 'k ken maar 1 model wat een kamperbak en een klassieker tegelijk is, en dat is de 6 serie...
quote:ja, maar sl is geen s
Op maandag 22 december 2003 10:09 schreef slashme het volgende:[..]
Niet het vorige model, wel van de sl500. 6 serie is ook een topper.
quote:Zozo. lees je ook openingsposts of helemaal niet?
Op maandag 22 december 2003 10:16 schreef TETSU het volgende:
Opel Kadett 1.3 hatchback 1987 (in het rood)
Dat is pas een klassieker.
quote:De nieuwe band rolt wel eens van deze auto, geld dat ook?
Op maandag 22 december 2003 10:18 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Zozo. lees je ook openingsposts of helemaal niet?
Als je me kunt vertellen waar deze nieuw van de band rollen neem ik m'n opmerking terug.
quote:Aha
Op zondag 21 december 2003 23:06 schreef Xtreem het volgende:[..]
zo'n massabak zal nooit een klassieker worden....
quote:Je hebt helemaal gelijk. Ik had de openingspost overigens wel gelezen, maar door mijn enthousiasme de inhoud niet correct opgenomen.
Op maandag 22 december 2003 10:18 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Zozo. lees je ook openingsposts of helemaal niet?
Als je me kunt vertellen waar deze nieuw van de band rollen neem ik m'n opmerking terug.
quote:Okay. No problem
Op maandag 22 december 2003 10:44 schreef TETSU het volgende:[..]
Je hebt helemaal gelijk. Ik had de openingspost overigens wel gelezen, maar door mijn enthousiasme de inhoud niet correct opgenomen.
quote:klassiekers? meer mode-autos voor mode-popjes.
Op maandag 22 december 2003 12:15 schreef ID-Max het volgende:
Net bij Peugeot dealer geweest, zij vinden zelf ook dat de 206 CC en de 406 coupe nu al klassiekers zijn... Lees dat nu ook al hier...
quote:en homo's
Op maandag 22 december 2003 12:16 schreef slashme het volgende:[..]
klassiekers? meer mode-autos voor mode-popjes.
1) De auto moet enigszins zeldzaam zijn
2) De auto moet mooi zijn
3) De auto moet "interessant" zijn (opmerkelijke geschiedenis, prestaties, features)
Als de auto aan 2 van de drie voldoet vonden ze het een klassieker.
Dat betekent dus, dat massaproductie auto's best klassiekers kunnen worden omdat ze mooi en interessant zijn. Maar laat 'mooi' en 'interessant' nou net wat vage begrippen zijn, terwijl 'zeldzaam' erg gemakkelijk objectief is vast te stellen.
quote:Dan heb ik volgens de tg criterea een echte klassieker met mijn kadett coupe wat ik eigenlijk al lang wist:
Op maandag 22 december 2003 12:22 schreef JAG het volgende:
Bij Top Gear hielden ze de volgende criteria aan:1) De auto moet enigszins zeldzaam zijn
2) De auto moet mooi zijn
3) De auto moet "interessant" zijn (opmerkelijke geschiedenis, prestaties, features)Als de auto aan 2 van de drie voldoet vonden ze het een klassieker.
Dat betekent dus, dat massaproductie auto's best klassiekers kunnen worden omdat ze mooi en interessant zijn. Maar laat 'mooi' en 'interessant' nou net wat vage begrippen zijn, terwijl 'zeldzaam' erg gemakkelijk objectief is vast te stellen.
quote:Maar niet volgens dit topic want die hoeresloep wordt gelukkig al jaren niet meer gemaakt
Op maandag 22 december 2003 12:40 schreef slashme het volgende:[..]
Dan heb ik volgens de tg criterea een echte klassieker met mijn kadett coupe wat ik eigenlijk al lang wist:
1. De meesten zijn allang weggerot, daardoor zeldzaam
2. De auto is schitterend...
3. prestaties in het rallyverleden zijn meer dan goed te noemen.
quote:En Jeremy moet 'm verkocht hebben
Op maandag 22 december 2003 12:22 schreef JAG het volgende:
Bij Top Gear hielden ze de volgende criteria aan:1) De auto moet enigszins zeldzaam zijn
2) De auto moet mooi zijn
3) De auto moet "interessant" zijn (opmerkelijke geschiedenis, prestaties, features)Als de auto aan 2 van de drie voldoet vonden ze het een klassieker.
Dat betekent dus, dat massaproductie auto's best klassiekers kunnen worden omdat ze mooi en interessant zijn. Maar laat 'mooi' en 'interessant' nou net wat vage begrippen zijn, terwijl 'zeldzaam' erg gemakkelijk objectief is vast te stellen.
maar 406 is enigszins zeldzaam (geen echte massabak) en is schitterend
Golf 1 gti is opmerkelijk, dus komt ook wel in aanmerking (in tegenstelling tot wat ik eerder zei )
Maar de Alfa 156 dus duidelijk niet...
quote:406 coupé wel maar de 206 cc zie je er een beetje teveel van.. (ik vind het een leuk wagentje..)
Op maandag 22 december 2003 12:15 schreef ID-Max het volgende:
Net bij Peugeot dealer geweest, zij vinden zelf ook dat de 206 CC en de 406 coupe nu al klassiekers zijn... Lees dat nu ook al hier...
quote:De 206CC ook, is nl mooi en interessant
Op maandag 22 december 2003 16:19 schreef GiSH het volgende:[..]
406 coupé wel maar de 206 cc zie je er een beetje teveel van.. (ik vind het een leuk wagentje..)
Mijn ultieme dreamcar van 't moment, die niet belachelijk veel geld kost in ieder geval...
En met z'n Wankelmotor en suicide deuren erg bijzonder, zou vrij snel een klassieker kunnen worden denk ik!
quote:wankel motor zat toch ook in de RX 7??
Op maandag 22 december 2003 17:49 schreef ToMm het volgende:
Mazda RX8?Mijn ultieme dreamcar van 't moment, die niet belachelijk veel geld kost in ieder geval...
En met z'n Wankelmotor en suicide deuren erg bijzonder, zou vrij snel een klassieker kunnen worden denk ik!
quote:
Op maandag 22 december 2003 18:14 schreef GiSH het volgende:[..]
wankel motor zat toch ook in de RX 7??
[Dit bericht is gewijzigd door HAL9000S op 22-12-2003 18:19]
quote:Lees openingspost......
Op maandag 22 december 2003 18:16 schreef HAL9000S het volgende:
Mijn Nissan 200sx
quote:Wat???
Op maandag 22 december 2003 18:18 schreef Xtreem het volgende:[..]
Lees openingspost......
quote:*leest edit*
Op maandag 22 december 2003 18:19 schreef HAL9000S het volgende:[..]
Wat???
quote:Klopt, maar die wordt nu niet meer geproduceerd...
Op maandag 22 december 2003 18:14 schreef GiSH het volgende:[..]
wankel motor zat toch ook in de RX 7??
En de RX8 vind ik sowieso mooier, ook door die deuren.
quote:ik dacht je hem een beetje af deed door de wankel motor
Op maandag 22 december 2003 19:02 schreef ToMm het volgende:[..]
Klopt, maar die wordt nu niet meer geproduceerd...
En de RX8 vind ik sowieso mooier, ook door die deuren.
quote:Nee hoor, maar ik vind het wel lovenswaardig als een autofabrikant zulke afwijkende technieken in zijn nieuwe topmodel stopt!
Op maandag 22 december 2003 19:06 schreef GiSH het volgende:[..]
ik dacht je hem een beetje af deed door de wankel motor
quote:helemaal mee eens dat maakt hem een classic
Op maandag 22 december 2003 19:41 schreef ToMm het volgende:[..]
Nee hoor, maar ik vind het wel lovenswaardig als een autofabrikant zulke afwijkende technieken in zijn nieuwe topmodel stopt!
Maar ook zonder die motor zou ik hem nog geweldig vinden, bijvoorbeeld om z'n uiterlijk en z'n deuren...
quote:Hebbie hem al besteld. Ik wil heel graag heel veer foto's zien als je hem hebt. Ik ben hier in me woonplaats al een paar keer langs de BMW dealer gereden, maar hij staat er nog niet.
Op zondag 21 december 2003 21:24 schreef Youp het volgende:[..]
over n tijdje hier op de oprit
![]()
quote:helemaal mee eens, vooral de turbo versie
Op maandag 22 december 2003 20:45 schreef Alfa_Drifter het volgende:
De Coupe Fiat. Of wordt deze niet meer gemaakt?
quote:'t is net een Volvo V70 T5 of een 93 / 95 aero
Op maandag 22 december 2003 23:13 schreef slashme het volgende:[..]
helemaal mee eens, vooral de turbo versie
![]()
alleen 250 pk en voorwielaandrijving
quote:ja idd
Op maandag 22 december 2003 18:16 schreef HAL9000S het volgende:
Een nissan 350Z
Die is met recht nu al een classic.
900-I:
900-II:
9-3-I:
9-3-II:
[Dit bericht is gewijzigd door Threepio op 23-12-2003 02:15]
quote:nee
Op dinsdag 23 december 2003 02:22 schreef Najra het volgende:
Klopt het dat die Saabs zo traag zijn als dikke stront?
quote:Ik zie toch bij de getallen alleen maar 0-100 10 sec, 9 sec, 11 sec.
Op dinsdag 23 december 2003 02:29 schreef jeucken het volgende:[..]
nee
Zomaar op carbase een saab gekozen....
Deze kost ¤ 32.000 en zit in 8,5 seconden op de honderd. Ok, het is misschien geen gti, maar ik vind het toch aardig rap.
quote:De 9-3 Viggen cabrio deed 0-100 in 7.1 sec. De huidige 9-3 Aero cabrio is geloof ik iets langzamer (zwaarder en 15pk minder).
Op dinsdag 23 december 2003 02:41 schreef Najra het volgende:[..]
Ik zie toch bij de getallen alleen maar 0-100 10 sec, 9 sec, 11 sec.
Dat doet mijn Focusje ook.
0-100 in minder 10 sec is btw sowieso niet traag als dikke stront, de meeste mensen lukt het sowieso niet zo'n auto binnen die 10 sec naar de 100 te rijden..
quote:Tja dat is de sedan.. de cabrio is helaas wel wat zwaarder.. maar alsnog niet traag
Op dinsdag 23 december 2003 02:50 schreef jeucken het volgende:
Saab 9-3 2.0t LinearZomaar op carbase een saab gekozen....
Deze kost ¤ 32.000 en zit in 8,5 seconden op de honderd. Ok, het is misschien geen gti, maar ik vind het toch aardig rap.
quote:Zomaar een willekeurige ja ja
Op dinsdag 23 december 2003 02:50 schreef jeucken het volgende:
Saab 9-3 2.0t LinearZomaar op carbase een saab gekozen....
Deze kost ¤ 32.000 en zit in 8,5 seconden op de honderd. Ok, het is misschien geen gti, maar ik vind het toch aardig rap.
Deze doet er 7,5 seconden over
Saab
9-3 2.0 Turbo Aero
Wat ik voor een top model dan nog steeds niet erg indrukwekkend vind overigens, maar het rijdt mijn Focusje er iig wel dik uit ja.
quote:Crossfire
Op dinsdag 23 december 2003 02:10 schreef giovan het volgende:
Die nieuwe chrysler sportwagen, ben de naam kwijt.
En de toyota celica's dat blijven klassiekers.
Alle alfa''s, uit onderzoek blijkt dat die het langste meegaan omdat de berijders ze doodknuffelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |