Om enigszinds ontopic te blijven; mijn favo gitaar is de deze:
een Fender precision bass
[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 21-12-2003 15:44]
Fender Mustang
Fender Jag-Stang
Alleen is die van mij bestickerd.
Zoiets wil ik hebben:
Een Les Paul. Ik denk eerst een Richwood, die zijn veel goedkoper.
Of deze heb ik nog liever:
De Ibanez K7 [bekend van KoRn]
[Dit bericht is gewijzigd door Eibert_Tigchelaar op 21-12-2003 15:49]
quote:ow t heeft nie met het kiezen te maken hoor....................ik vind t gewoon leuk om te weten wat andere mensen hiero zoal hebben en leuk vinden!
Op zondag 21 december 2003 15:42 schreef Maidenfan het volgende:
Ik wil niet lullig doen ofzo, maar ben je er nu nog niet uit? Alles is toch al zeker 100 keer besproken. Plus, er zijn voldoende topics waarin users hun materiaal showen...Om enigszinds ontopic te blijven; mijn favo gitaar is de deze:
een Fender precision bass
Als je t wilt weten: Ja,Ik ben dr al uit...........en ik had al gezegd dat ik ut later, zodra ik m gekocht heb, jullie zal vertellen.
Ow en als je je gitaar al in t andere topic hebt laten zien, hoef je dat niet nog een keer te doen natuurlijk! Ik wil niet vervelend zijn
quote:Die zijn heeeeeeel gaaf joh..............ik ben ook helemaal voor zwart.
Op zondag 21 december 2003 15:47 schreef Eibert_Tigchelaar het volgende:
Mijn huidige is de Amuse STC-33:Alleen is die van mij bestickerd.
Zoiets wil ik hebben:
Een Les Paul. Ik denk eerst een Richwood, die zijn veel goedkoper.
Of deze heb ik nog liever:De Ibanez K7 [bekend van KoRn]
http://www.gmi.edu/~drussell/guitars/ explorer/explorer.jpg
quote:Ik ben ff een foto aant zoeke van mijn huidige gitaar [die Amuse]. Hij staat int klein in men fotoboek. Zal ff een grotere zoeke.
Op zondag 21 december 2003 15:50 schreef NB_TD het volgende:[..]
Die zijn heeeeeeel gaaf joh..............ik ben ook helemaal voor zwart.
quote:
Op zondag 21 december 2003 15:44 schreef Dragonfly het volgende:
Fender JaguarFender Mustang
Fender Jag-Stang
Ik heb gewoon een beginnersgitaartje, maar hij speelt lekker
Greg Bennet Malibu:
Als ik goed kan spelen komt er wel een keer een nieuwe
quote:Tjongejonge dat zijn beauty's . Wist niet dat die Godin zoveel weg had van de PRS!
Op zondag 21 december 2003 15:58 schreef Doffy het volgende:Mijn Godin LGXT
(een rooie, dan).
quote:Vanaf het eerste moment dat ik er ooit eentje in handen had, wist ik dat ik er zo-eentje wilde! Alles klopt gewoon (sound, neck, snaren, 3-stemmig (ideaal!)), en de prijs is, zij het hoog, prijs-prestatie technisch gezien, gewoon uitstekend.
Op zondag 21 december 2003 16:02 schreef NB_TD het volgende:
Tjongejonge dat zijn beauty's . Wist niet dat die Godin zoveel weg had van de PRS!
quote:Heeel origineel! Meeste mensen plakke dr niets op, vinden ze sonde. Kan me dr iets bij voorstellen, maar tis nog steeds origineel
Op zondag 21 december 2003 16:08 schreef Eibert_Tigchelaar het volgende:
Dit is em, en dat ben ik [stoer he]
quote:Stickers laten zich zonder veel sporen en ellende wel verwijderen, en zo'n dure gitaar was het toch niet [2e hands 125 euro incl. versterker, schouderband, standaard en snoer EN tas.]
Op zondag 21 december 2003 16:15 schreef NB_TD het volgende:[..]
Heeel origineel! Meeste mensen plakke dr niets op, vinden ze sonde. Kan me dr iets bij voorstellen, maar tis nog steeds origineel
quote:Les Paul?? Kwijl
Op zondag 21 december 2003 16:20 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ik heb een akoestisch gitaartje, een Fender Stratocaster, een Epiphone Les Paul en een Epiphone SG.
quote:????????????????? zoo............das inderdaad een koopie met al die extra's drbij.
Op zondag 21 december 2003 16:19 schreef Eibert_Tigchelaar het volgende:[..]
Stickers laten zich zonder veel sporen en ellende wel verwijderen, en zo'n dure gitaar was het toch niet [2e hands 125 euro incl. versterker, schouderband, standaard en snoer EN tas.]
en voor klassiek een Asturias Standard (ontzettend mooie volle klank, vooral met high tension snaren)
quote:ja das mooi zo'n western, vind ik persoonlijk
Op zondag 21 december 2003 16:53 schreef inkie1010 het volgende:
Ik heb een Takamine EAN15c (super fijne gitaar!)
[afbeelding]
M'n akoustische gitaar is een beetje merkloos, maar desalniettemin speelt 'ie best fijn Lekker lage action, smalle hals, klinkt ook goed.
Echt een droomgitaar heb ik niet, tis voor mij toch vooral gewoon een gebruiksvoorwerp en geen kunst ofzo, maar desalniettemin zou ik nog wel een keer een Telecaster willen kopen, die dingen hebben een vet geluid wat heel anders is dan wat ik uit m'n Les Paul kan halen. En ik wil ook nog een keer een gitaar kopen met een goeie tremolo. Maar goed, das allemaal toekomstmuziek, eerst wil ik een basgitaar erbij
Deze kleur vind ik helemaal onwijs!:
En best wel droomgitaren zijn, kwijl kwijl:
Maar ze kosten helaas $3600,-
Plaatjes heb ik van de MTD site en zijn dus eigenlijk copyright
quote:Is dat een ondergeplakte Fender?
Op zondag 21 december 2003 17:44 schreef hellsezel het volgende:
Muwhaha.. mijn gitaar
[afbeelding]
quote:Squier.
Op zondag 21 december 2003 17:54 schreef NB_TD het volgende:[..]
Is dat een ondergeplakte Fender?
quote:Ok.......thanx! Zag t verschil namelijk niet echt, maar nu je t zegt: ja
Op zondag 21 december 2003 17:59 schreef Maidenfan het volgende:[..]
Squier.
Die Jaguar is al in m'n bezit , en van de ES335 alleen een kopietje
quote:Ja je bent wel stoer
Op zondag 21 december 2003 16:08 schreef Eibert_Tigchelaar het volgende:
Dit is em, en dat ben ik [stoer he]
maar ff ontopic: nou een musicman lijkt me wel geil alleen wat voor een... dat weet ik nog niet.
quote:Hoe zie je het verschil dan?
Op zondag 21 december 2003 18:06 schreef NB_TD het volgende:[..]
Ok.......thanx! Zag t verschil namelijk niet echt, maar nu je t zegt: ja
Edit: misschien de lelijke hoorns van de gitaar (te puntig)
[Dit bericht is gewijzigd door Dirrrrk op 21-12-2003 19:13]
on-topic:
mijn huidige gitaarcollectie (als je het zo al mag noemen...):
Fender Stratocaster uit 1978 (grote headstock)
Ibanez RG2550EX(GK) (zie ook plaatje) uit mei 2003
Mijn droomgitaren zijn op het moment een Fender Telecaster FMT (Flamed Maple Top), een Gibson SG Supreme, een Jackson WR1 Warrior, een Ibanez JEM77BFP (zo'n blauwe Floral Pattern), een Ibanez JS1000 (in Burnt Transparent Blue) en nog velen anderen die ik nu vergeet...
quote:HAHA...........ja ik denk dat dat het is! Zo te horen ben je niet zo into Squiers! Ik ook nie! Smaken verschillen natuurlijk. T werkt blijkbaar toch anders dan met een piano. Iedereen is t erover eens dat een concertvleugel de mooiste piano is, maar met gitaren verschilt t nogal!
Op zondag 21 december 2003 19:01 schreef Dirrrrk het volgende:[..]
Hoe zie je het verschil dan?
Edit: misschien de lelijke hoorns van de gitaar
(te puntig)
quote:Ziet dr goed uit!!!!
Op zondag 21 december 2003 19:33 schreef Vexx het volgende:
Hey allemaal! Dit is mijn eerste post!!!on-topic:
Ibanez RG2550EX(GK) (zie ook plaatje) uit mei 2003Mijn droomgitaren zijn op het moment een Fender Telecaster FMT (Flamed Maple Top), een Gibson SG Supreme, een Jackson WR1 Warrior, een Ibanez JEM77BFP (zo'n blauwe Floral Pattern), een Ibanez JS1000 (in Burnt Transparent Blue) en nog velen anderen die ik nu vergeet...
quote:welke supreme dan?
Op zondag 21 december 2003 19:33 schreef Vexx het volgende:
Hey allemaal! Dit is mijn eerste post!!!on-topic:
Ibanez RG2550EX(GK) (zie ook plaatje) uit mei 2003Mijn droomgitaren zijn op het moment een Fender Telecaster FMT (Flamed Maple Top), een Gibson SG Supreme, een Jackson WR1 Warrior, een Ibanez JEM77BFP (zo'n blauwe Floral Pattern), een Ibanez JS1000 (in Burnt Transparent Blue) en nog velen anderen die ik nu vergeet...
quote:Ik zou op dit moment niet kunnen kiezen welke Supreme ik het mooiste vind. De Supreme heeft in ieder geval de mooiste finishlijn van alle SG's, en ook supergave inlays. Maar je hebt gelijk dat ze verschrikkelijk duur zijn... 2800 euro in Duitsland. Maarja... er zijn wel meer gitaren verschrikkelijk duur... Jackson WR1 kost ook zoiets...
Op zondag 21 december 2003 20:18 schreef beeblebrox het volgende:[..]
welke supreme dan?
Ik zelf von de supreme ook een tijd de mooiste gitaar... maar hij is zooo duur!
Ik hoorde er later ook negatieve dingen over maar weet die even niet meer
Komt wel weer es in me op
Fender Mark Hoppus bas gitaar
quote:Ik zelf vind de nightburst et mooist met zilver maare je ziet ook ongelovelijke verschillen tussen de gitaren... sommige hebben hele mooie burst andere hebben gewoon een klein vlekje
Op zondag 21 december 2003 20:28 schreef Vexx het volgende:[..]
Ik zou op dit moment niet kunnen kiezen welke Supreme ik het mooiste vind. De Supreme heeft in ieder geval de mooiste finishlijn van alle SG's, en ook supergave inlays. Maar je hebt gelijk dat ze verschrikkelijk duur zijn... 2800 euro in Duitsland. Maarja... er zijn wel meer gitaren verschrikkelijk duur... Jackson WR1 kost ook zoiets...
In amersfoort bij de importeur hadden ze dacht ik nog een nightburst staan bdw.
edit plaatje:
quote:coole bas
Op zondag 21 december 2003 20:34 schreef koston het volgende:
[afbeelding]Fender Mark Hoppus bas gitaar
Van anderen gitaren weet ik niet of ze fijner of slechter spelen. Ik kan het iig goed vinden met deze.
quote:speel maar eens op een musicman!
Op zondag 21 december 2003 21:11 schreef M2nkey het volgende:
[afbeelding]
Mijn StratocasterVan anderen gitaren weet ik niet of ze fijner of slechter spelen. Ik kan het iig goed vinden met deze.
Ik ben begonnen met elektrische gitaar spelen en het wordt tijd voor een echte gitaar. Welke, redelijk geprijsde beginnersgitaar is geschikt voor heavy/ power metal achtige rifs.
quote:Ik zou het niet weten.... Kramer ofzow
Op zondag 21 december 2003 21:42 schreef Djaser het volgende:
Hier kan ik vast wel deze vraag kwijt:Ik ben begonnen met elektrische gitaar spelen en het wordt tijd voor een echte gitaar. Welke, redelijk geprijsde beginnersgitaar is geschikt voor heavy/ power metal achtige rifs.
Nee speel nou eens echte gitaar muziek niet alleen poweraccorden!! das zo jammer want je kan zoo veel uit een gitaar halen
edit:
YES ik had gelijk! ff opgezocht:
If you live for hard rock, get a guitar made to rock hard. Kramer guitars are designed and built specifically for hard rock guitar players. They feature body design and construction, pickups, electronics and hardware for rock music. Some other guitars try to work for ALL kinds of music (country AND rock). That's impossible! Kramer does one thing and it does it well.
For more information about Kramer products and to purchase, please visit or official on-line Worldwide distributor at www.MusicYo.com.
quote:Ach elke gitaar is daarvoor geschikt, de ene al wat meer als de andere... Een Fender valt af te raden wegens de singlecoils, je kan er beter eentje nemen met hummbuckers. Goedkoop doch kwalitatief is denk ik de reeks Lespaul klonen van Epiphone... Van 350 tot 700 euro kan je er aan besteden en ze zijn van feel veel steviger dan andere merken...
Op zondag 21 december 2003 21:47 schreef Djaser het volgende:
Ja natuurlijk moet je varieren, maar dat is gewoon de muziek waar ik het meest van houd dus wil ik vooral mooi kunnen spelen he
quote:Daar staat duidelijk Precision Bass te lezen maar waarom heeft die gitaar dan de body van een Jazz? Volgens mij is dat een verkeerd plaatje ofzo...
Op zondag 21 december 2003 20:34 schreef koston het volgende:
[afbeelding]Fender Mark Hoppus bas gitaar
Van rechts naar links: Precision Bass, Hoppus Bass, Jazz Bass
Zou zijn signature dan een precision zijn met de body van een Jazz en het split-coil element van een PB?
[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 21-12-2003 22:15]
Zelf in 't bezit van de Fender Stratocaster Sunburst
De bovenste dus
Hij is trouwens niet precies zoals op deze afbeelding: hij komt uit 1989 en is matzwart + zwarte nek en is helemaal ingespeeld door me vader toen hij hem kocht, daarna kreeg ik hem.
Bet it's worth a lot right now ..
Gibson, Les Paul Studio (Special Edition: Black Neck), 1989, Mat Zwart (ebony)
quote:KWIJ;L KWIJL!!!!!
Op zondag 21 december 2003 22:18 schreef -LynX- het volgende:
Mijnes dan ook maar showen voor de Les Paul liefhebbers hahaHij is trouwens niet precies zoals op deze afbeelding: hij komt uit 1989 en is matzwart + zwarte nek en is helemaal ingespeeld door me vader toen hij hem kocht, daarna kreeg ik hem.
Bet it's worth a lot right now ..
Gibson, Les Paul Studio (Special Edition: Black Neck), 1989, Mat Zwart (ebony)
quote:Dit is alleen wel een echte Gibson, schat. Geen Epiphone-replica.
Op zondag 21 december 2003 23:05 schreef NB_TD het volgende:[..]
KWIJ;L KWIJL!!!!!
![]()
De Epiphones zijn geweldug! Vooral die met de drie hummbuckers!
Hoe zit het eigenlijk met die 3 hummbuckers qua schakelen? Heb je ook 3 standen op je switch, net als bij een 'normale' Les Paul of heb je extra schakelingen zodat je ook combinaties tussen de elementen kunt maken? Een strat heeft wel meer dan 3 standen, maar hoe zit dat met een 3-hummbucker Les Paul?
quote:Ach..............je hebt weer ns gelijk. Ik had niet uit mn doppen gekeken!(toch ben ik NIET blond).
Op zondag 21 december 2003 23:07 schreef Tijn het volgende:[..]
Dit is alleen wel een echte Gibson, schat. Geen Epiphone-replica.
Hoe zit het eigenlijk met die 3 hummbuckers qua schakelen? Heb je ook 3 standen op je switch, net als bij een 'normale' Les Paul of heb je extra schakelingen zodat je ook combinaties tussen de elementen kunt maken? Een strat heeft wel meer dan 3 standen, maar hoe zit dat met een 3-hummbucker Les Paul?
Zag trouwens die foto's van je kamer Heb je t echt naar je zin daaro?
Fender Stratocaster. Rood, omdat ik Clapton zo leuk vond spelen.
Verder heb ik een tijdje terug in een kringloop centrum een gitaar gekocht die ik nog nooit had gezien. Het was een Welson en ik kocht hem voor 100 gulden. Ik heb deze plaatjes van internet. Iemand enig idee wat deze ongeveer waard is?
quote:Okee bedankt, ik zal eens gaan kijken
Op zondag 21 december 2003 22:04 schreef Maidenfan het volgende:[..]
Ach elke gitaar is daarvoor geschikt, de ene al wat meer als de andere... Een Fender valt af te raden wegens de singlecoils, je kan er beter eentje nemen met hummbuckers. Goedkoop doch kwalitatief is denk ik de reeks Lespaul klonen van Epiphone... Van 350 tot 700 euro kan je er aan besteden en ze zijn van feel veel steviger dan andere merken...
quote:Het verschil kan je ook niet zien maar meestal plak je geen echte fenders onder en de poster is van '86, dus hoogstwaarschijnlijk squier
Op zondag 21 december 2003 18:06 schreef NB_TD het volgende:[..]
Ok.......thanx! Zag t verschil namelijk niet echt, maar nu je t zegt: ja
Ps. Ik heb precies dezelfde gitaar als Tijn.
Verder heb ik nog een Fender Tele USA en een Fender strat USA.
Mijn droom gitaar zal denk ik ook wel een Custom Les Paul zijn.
Verder vind ik de Blade RH4 erg mooi:
M'n droomgitaar (op dit moment) is een Fender Jazzmaster.
quote:Eindelijk iemand die uitgebreid zichzelf gaat showen, meestal knippen ze t hoofd draf namelijk.
Op maandag 22 december 2003 11:07 schreef HARB het volgende:
Ik speel het liefste op mijn Gibson SG Special.Verder heb ik nog een Fender Tele USA en een Fender strat USA.
[afbeelding]Mijn droom gitaar zal denk ik ook wel een Custom Les Paul zijn.
Verder vind ik de Blade RH4 erg mooi:
quote:Die ziet er best groovy uit.........natuurlijk weet ik niet wat die waard is!
Op maandag 22 december 2003 09:07 schreef Albertinho het volgende:
Heb hier een Gibson Les Paul, geheel zwart. Speel ik niet op.Verder heb ik een tijdje terug in een kringloop centrum een gitaar gekocht die ik nog nooit had gezien. Het was een Welson en ik kocht hem voor 100 gulden. Ik heb deze plaatjes van internet. Iemand enig idee wat deze ongeveer waard is?
[afbeelding] [afbeelding]
Valt me wel op dat veel mensen voor de Les Paul gaan, en ja inderdaad (mar)Tijn deze keer weet ik wel dat het om de Gibson gaat
quote:Aaaaahhhh leuk kerstkadootje!!!!!!!!!! Kon ik dat maar
Op maandag 22 december 2003 21:48 schreef headshrinker het volgende:
Ik ben van plan deze te kopen, voor de kerst.
[afbeelding]Weet iemand of ie goed is?
quote:Ik heb zelf een Epiphone SG (cherry red) en hij speelt super. Hij ziet er gewoon geweldig uit. Ik kan er uren naar kijken gewoon
Weet iemand of ie goed is?
quote:Dit is nou niet direct het meest belangrijke, vind ik. Ik ken gitaristen die er op kicken om de meest spacey geluidjes uit zo'n ding te toveren, maar een fatsoenlijke solo kunnen ze niet spelen
Op maandag 22 december 2003 22:03 schreef NB_TD het volgende:
En het duurste de effectenprocessor
Een Hohner ST59 Professional stratocaster kopie
- Metalen slagplaat, Joe Barden brug element, TBX control, matzwart gespoten
Epiphone Les Paul Standard
- Slagplaat etc. eraf gehaald, DiMarzio elementen (Super 2, Super 3)
Tja een favoriet... ik heb deze gitaren ieder vanwege zijn specifieke geluid. Allemaal hebben ze hun eigen karakter zeg maar.
quote:Daar zit wel wat in natuurlijk
Op dinsdag 23 december 2003 15:58 schreef Baba-O-Riley het volgende:[..]
Ik heb zelf een Epiphone SG (cherry red) en hij speelt super. Hij ziet er gewoon geweldig uit. Ik kan er uren naar kijken gewoon
Lekker geluid, niet zwaar (vergeleken met de Les Pauls).. Top!
[..]Dit is nou niet direct het meest belangrijke, vind ik. Ik ken gitaristen die er op kicken om de meest spacey geluidjes uit zo'n ding te toveren, maar een fatsoenlijke solo kunnen ze niet spelen
Of zulke gasten die half staan te tapdansen op zo'n GT6je, vóórdat ze ook maar één noot gespeeld hebben.
Dit zijn de mijne.
Die Ibanez pgm 30 is mijn droomgitaar, en heb hem reeds in mijn bezit, en ik kan je melden: hij speelt fantastisch, met een rete strak geluid, en een super 'sustain'....
Als je je droomgitaar al in het bezit hebt is het niet makkelijk om een gitaar te bedenken die ik net zo graag zou willen hebben, als dat ik dat bij deze heb gehad, voordat ik hem kocht.
Op mijn verlanglijstje staat nog een Jackson soloist, maar kopen doe ik eerst een Ibanez Universe 777 BK 7 string (vai signature) met een 24 scale nek......
maar dees (wel met gouden hardware) is toch wel me favo gitaar waar ik het meest op speel.
*edit, oepsie! foutje url ding -_-' *
quote:welke is dit? Is dit de custommade les paul (jaaa les paul ken je geschiedenis van gibson
Ik ben van plan deze te kopen, voor de kerst.
[afbeelding]Weet iemand of ie goed is?
Deluxe P-Bass Special®
warwick buzzard LTD 2003 (John Entwistle signature model)
en dan mijn eigen yamaha BBN 4 III
quote:Als ik ooit een basgitaar ga kopen, is het deze... Mét lampjes op de hals natuurlijk
Op woensdag 24 december 2003 10:02 schreef MuNKeY het volgende:
[afbeelding]
warwick buzzard LTD 2003 (John Entwistle signature model)
quote:man veel te kleine foto!
Op dinsdag 23 december 2003 23:48 schreef neliz123 het volgende:
Epiphone SG beesje met 3 humbuckers. Zie je toch zo?
quote:Ook al heb ik dr nooit opgespeeld.....................IK BEN AL VERKOCHT
Op woensdag 24 december 2003 00:07 schreef crN het volgende:
Mijn droomgitaar is toch wel een PRS:
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
quote:het is alleen jammer dat die zo verschrikkelijk duur zijn
Op woensdag 24 december 2003 12:21 schreef Baba-O-Riley het volgende:[..]
Als ik ooit een basgitaar ga kopen, is het deze... Mét lampjes op de hals natuurlijk
quote:Precies. Hij wilde de vloeiende jazz body combineren met een split coil element van Duncan. Het is dat de fletse kleuren (lichtblauw, mintgroen, knalroze) me niet aanstaan verder is hij echt perfect voor mij, ik houd meer van het precision geluid maar de jazz body vind ik mooier. Als ik nog eens rijk word laat ik een mark hoppus bass in het wit met zwarte slagplaat maken of strakblauw ofzo
Op zondag 21 december 2003 22:06 schreef Maidenfan het volgende:[..]
Daar staat duidelijk Precision Bass te lezen maar waarom heeft die gitaar dan de body van een Jazz? Volgens mij is dat een verkeerd plaatje ofzo...
Van rechts naar links: Precision Bass, Hoppus Bass, Jazz Bass
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Zou zijn signature dan een precision zijn met de body van een Jazz en het split-coil element van een PB?
(Off Topic) Oh ja, Fijne Feestdagen allemaal.
[Dit bericht is gewijzigd door Adjuh op 25-12-2003 01:21]
mijn gitaartje
ibanez gsa60
ben ik heel tevreden over!! ik vin hem lekker spelen! deze kleur heb ik ook, maar het plaatje is van internet.
ik heb een marshall 10watt versterker.
ook heb ik nog een akkoestische gitaar, een valenciana maar speelt ook goed!
[Dit bericht is gewijzigd door louise13 op 25-12-2003 13:28]
quote:Hey jij ook!
Op donderdag 25 december 2003 00:55 schreef Adjuh het volgende:
Heel veel mooie gitaren kom ik hier in dit topic tegenmaar het gaat hier uiteraard niet alleen om uiterlijk lijkt mij,maar weegt de specifieke sound van een bepaald merk toch ook mee bij de aanschaf van een gitaar.Met welke muziek ben jezelf groot geworden,en wat was je grote voorbeeld,en waar speelde hij /zij op ? Ieder zijn smaak is hier weer van toepassing,toch
By the way :Voor mij gaat er niks boven de Fender Stratocaster Made in America
ennuh m'n grote voorbeeld was en is nog steeds Rory Gallagher.
(Off Topic) Oh ja, Fijne Feestdagen allemaal.
quote:Daarom zijn strats ook zo populair, het geluid van die gitaren is ontzettend divers dus je kunt er een hoop kanten mee uit
Op donderdag 25 december 2003 13:21 schreef NB_TD het volgende:[..]
Inderdaad speelt de sound een hele belangrijke rol
Ik speel deze gitaar op een Kustom versterker, omdat ik op deze een heerlijke lage frequentie kan instellen (gebruik ik voor palmmute met distortion), of een redelijk hoge frequentie voor akoustische nummers. Ik sluit op deze versterker ook een Dean aan (ben het merk he-le-maal vergeten), en wonderbaarlijk genoeg is het geluid optimaal. Meestal is een versterker van een elektrische gitaar niet bedoeld voor een elek-akoustische...
Verder heb ik nog een typische namaak-Fender staan, van het merk Phoenix, maar die is helemaal versierd met stickers en kettingen. Ook staat hier een akoustische Dean, en een Les Paul Studio Gothic; maar die wordt meestal door m'n vader gebruikt.
Ik wist echt gewoon helemaal NIETS van gitaren en dankzij jullie reacties ben ik nu toch een beetje up to date gekomen!
Ik wil jullie hardstikke bedanken voor alle informatie en ik vind t erug leuk dat zoveel mensen geinteresseerd zijn in gitaar!
Nogmaals fijne kerst en een gelukkig 2004.
Groetjes
Een Fender American Deluxe Telecaster met 3 pickups, klinkt en speelt fantastisch!
Een Ibanez AW100CENT elektro-akoestische gitaar met Fishman elektronica, klinkt als een klok.
De Ibanez Iceman
Een telecaster
quote:
Op donderdag 25 december 2003 00:23 schreef gewoon-jan het volgende:[..]
Precies. Hij wilde de vloeiende jazz body combineren met een split coil element van Duncan. Het is dat de fletse kleuren (lichtblauw, mintgroen, knalroze) me niet aanstaan verder is hij echt perfect voor mij, ik houd meer van het precision geluid maar de jazz body vind ik mooier. Als ik nog eens rijk word laat ik een mark hoppus bass in het wit met zwarte slagplaat maken of strakblauw ofzo
is dat basje niet iets voor jou dan ??
is een jazz bass , precision hals , en een P/J configuratie (actief)
quote:Sound valt na te maken, iedere dikek mahonie houten gitaar (+esdoorn top) met een gelijmde mahonie hals, twee vintage georienteerde humbuckers erin en een mensuur lengte van 24,75" klinkt als een LP. Zelfde maar dan andere specs gaat op voor strats en tele's.
Op donderdag 25 december 2003 00:55 schreef Adjuh het volgende:
Heel veel mooie gitaren kom ik hier in dit topic tegenmaar het gaat hier uiteraard niet alleen om uiterlijk lijkt mij,maar weegt de specifieke sound van een bepaald merk toch ook mee bij de aanschaf van een gitaar.
quote:Mee eens, maar je hoeft natuurlijk niet hetzelfde te spelen als je idool, jouw idool heeft tenslotte ook zijn eigen geluid/stijl.
Met welke muziek ben jezelf groot geworden,en wat was je grote voorbeeld,en waar speelde hij /zij op ? Ieder zijn smaak is hier weer van toepassing,toch![]()
quote:Fender us strats (niet customs hop) worden gewoon door uit mexico geimporteerde huisvrouwen aan de lopende band in elkaar gesleuteld en door ded CNC machine gefreesd, vind ik niet echt instrumentwaardig. Kijk bijvoorbeeld eens hiernaar: http://www.detempleguitars.com/home2.htm precies dezelfde specs als echte strats+dezelfde looks, maar VERUIT (zonder enige twijfel) superieur gebouwd. DAT noem ik pas een instrument
By the way :Voor mij gaat er niks boven de Fender Stratocaster Made in America![]()
quote:jij ook
ennuh m'n grote voorbeeld was en is nog steeds Rory Gallagher.(Off Topic) Oh ja, Fijne Feestdagen allemaal.
quote:voeg me anders even toe op msn, ik ken je meer vertellen dan je wilt weten
Op donderdag 25 december 2003 13:38 schreef NB_TD het volgende:
Hey jongens ik wil nu vlak voor het nieuwe jaar effe wat opbiechten:Ik wist echt gewoon helemaal NIETS van gitaren en dankzij jullie reacties ben ik nu toch een beetje up to date gekomen!
Ik wil jullie hardstikke bedanken voor alle informatie en ik vind t erug leuk dat zoveel mensen geinteresseerd zijn in gitaar!Nogmaals fijne kerst en een gelukkig 2004.
Groetjes
(EIGENDUNK MWAHAHA).
quote:De 'sterkte van de kwaliteit van een gitaar' valt niet te meten door te kijken hoe hard hij slijt doordat er vaak met een plectrum tegenaanwordt geknald. De 'betere' gitaren hebben vaak een nitrto ceellulose lak die erg snel beschadigd.
Op donderdag 25 december 2003 13:28 schreef The_NiteAngyl het volgende:
Kwalitatief is de gitaar heel sterk; m'n plektrum is heel vaak langs de lak en de bodyplate gegaan. Geen kras
Maar uhm... je kan echt niet elk geluid namaken. Wel iets wat er op LIJKT, maar het is beslist niet hetzelfde. Elke gitaar is anders en klinkt anders, punt. ^^
Me LP Studio blijft echt me favo gitaar van alle beesjes die ik thuis heb staan... De mijne klinkt gewoon zoals ik wil en voor mij klinkt hij het beste van alle.
quote:Ziet er inderdaad ERG goed uit
Op donderdag 25 december 2003 16:12 schreef LenL het volgende:
Kijk bijvoorbeeld eens hiernaar: http://www.detempleguitars.com/home2.htm precies dezelfde specs als echte strats+dezelfde looks, maar VERUIT (zonder enige twijfel) superieur gebouwd. DAT noem ik pas een instrument
[..]
quote:en dat is het belangrijkste!
neliz123:
Me LP Studio blijft echt me favo gitaar van alle beesjes die ik thuis heb staan... De mijne klinkt gewoon zoals ik wil en voor mij klinkt hij het beste van alle.
quote:Hahaha eigendunk ja. Nee maar ik zal je denk ik toevoegen zodra ik de damn gitaar in huis heb
Op donderdag 25 december 2003 16:14 schreef LenL het volgende:[..]
voeg me anders even toe op msn, ik ken je meer vertellen dan je wilt weten
(EIGENDUNK MWAHAHA).
quote:Dat zeggen veel mensen van hun eigen spul, over een jaar of vijf heb je weer een nieuwe gitaar met andere elementen of weetikveel wat en dan zeg je het daar weer van. Neemt niet weg dat je nu van je sound kunt genieten.
Op donderdag 25 december 2003 16:33 schreef neliz123 het volgende:Me LP Studio blijft echt me favo gitaar van alle beesjes die ik thuis heb staan... De mijne klinkt gewoon zoals ik wil en voor mij klinkt hij het beste van alle.
quote:Zelf vind ik die site af en toe een beetje overdreven. Die gitaren zijn belachelijk geprijsd, en die man zegt dat de kwaliteit van zijn gitaren deels te danken valt aan de californische zon en heeft zelfs een alinea op zn website staan over hoe stemknoppen je toon veranderen. Doorgeschoten.
Op donderdag 25 december 2003 17:03 schreef BUG80 het volgende:[..]
Ziet er inderdaad ERG goed uit
. Maar wel erg prijzig zeg bijna $4000 voor die Strat
, nou ja het zou het geld wel waard zijn als ik het zo zie.
quote:
Op donderdag 25 december 2003 19:25 schreef LenL het volgende:[..]
Zelf vind ik die site af en toe een beetje overdreven. Die gitaren zijn belachelijk geprijsd, en die man zegt dat de kwaliteit van zijn gitaren deels te danken valt aan de californische zon en heeft zelfs een alinea op zn website staan over hoe stemknoppen je toon veranderen. Doorgeschoten.
quote:Zo gedetaileerd had ik het nog niet gelezen, maar die gast is goed doorgeslagen ja
Op donderdag 25 december 2003 19:25 schreef LenL het volgende:[..]
Zelf vind ik die site af en toe een beetje overdreven. Die gitaren zijn belachelijk geprijsd, en die man zegt dat de kwaliteit van zijn gitaren deels te danken valt aan de californische zon en heeft zelfs een alinea op zn website staan over hoe stemknoppen je toon veranderen. Doorgeschoten.
Wat te denken van dit soort commentaar: "All pickups were the same until I played Michael's SweetSpot Pickups!"
Yeah right heel goed onderbouwd enzo. Wel jammer, hij maakt mooie gitaren, maar hij verkoopt ze met teveel bombarie.
quote:Ik bedoelde van de gitaren die wij (me pa en ik) hier thuis hebben.
Op donderdag 25 december 2003 19:23 schreef LenL het volgende:[..]
Dat zeggen veel mensen van hun eigen spul, over een jaar of vijf heb je weer een nieuwe gitaar met andere elementen of weetikveel wat en dan zeg je het daar weer van. Neemt niet weg dat je nu van je sound kunt genieten.
quote:Dat is de tragiek van elke muzikant en het enige waar de hele muziekinstrumentenindustrie op teert.
Op donderdag 25 december 2003 19:23 schreef LenL het volgende:[..]
Dat zeggen veel mensen van hun eigen spul, over een jaar of vijf heb je weer een nieuwe gitaar met andere elementen of weetikveel wat en dan zeg je het daar weer van. Neemt niet weg dat je nu van je sound kunt genieten.
Fender us strats (niet customs hop) worden gewoon door uit mexico geimporteerde huisvrouwen aan de lopende band in elkaar gesleuteld en door ded CNC machine gefreesd, vind ik niet echt
[..]
Zo rond 1986 ben ik op 't idee gekomen om een Fender Strat aan te schaffen,en toen werden ze echt nog wel in de Fender Factory in de USA gemaakt hoor.Later zijn ze overgestapt op de goedkopere Productielanden Mexico,en volgens mij ook Korea,en je hoort mij niet zeggen dat de latere modellen minder zijn,doodeenvoudig omdat ik daar geen ervaring mee heb.Ik zal een dezer dagen effe 2 pics Uploaden,van m'n Fender Strat ( USA) en m'n 12 String Acoustic,ook een Fender Model F-5-12
1: Fender Jaguar / Squier Telecaster
2: Fender Jag-stang / Fender Jazzmaster / Fender Mustang <- Deze ga ik er eind April bijkopen
3: en alstie t niet doet vanwege gratis server effe kopieeren en plakken.
quote:Grooveh...........alleen jammer dat ie op dit plaatje zn snaren mist!
Op vrijdag 26 december 2003 00:28 schreef Tunerd het volgende:
[afbeelding]
quote:Ik betaal 7 euro voor een pakje Ernie Balls Skinny Top Heavy Bottom. Dat vind ik fijne snaren, lekker soepel in het hoog voor je solo's en lekker zwaar in het laag voor je powerchords.
Op vrijdag 26 december 2003 00:51 schreef NB_TD het volgende:[..]
Zijn snaren eigenlijk duur? En heb je kwaliteiten?
Kwaliteiten heb je tot in het absurde, evenals de prijzen, maar zeker in het begin zou ik gewoon voor een standaard .10-setje gaan van bv D'Addario ofzo. Dat kost niet zoveel en daar zou je bij normaal gebruik een maand of langer mee moeten kunnen doen. Je kunt ook snaren los kopen trouwens, voor het geval er 1'tje is gesprongen vrij recent nadat je er een hele nieuwe set op hebt gezet.
quote:Waar koop jij je snaren? Ik gebruik dezelfde snaren en de goedkoopste die ik weet is toch 9 euro per pakje. Dat is bij Feedback. Toch fijn om 2 euro per pakje te besparen.
Op vrijdag 26 december 2003 00:56 schreef Tijn het volgende:[..]
Ik betaal 7 euro voor een pakje Ernie Balls Skinny Top Heavy Bottom. Dat vind ik fijne snaren, lekker soepel in het hoog voor je solo's en lekker zwaar in het laag voor je powerchords.
quote:Robberts Guitars, een klein zaakje hier in Hilversum die zelf ook (de meest verschrikkelijke) gitaren bouwt.
Op vrijdag 26 december 2003 01:15 schreef Millencolin het volgende:[..]
Waar koop jij je snaren? Ik gebruik dezelfde snaren en de goedkoopste die ik weet is toch 9 euro per pakje. Dat is bij Feedback. Toch fijn om 2 euro per pakje te besparen.
quote:Oke thanks. Toch maar voor de 9 euro. Beetje ver vanaf Rotterdam he. Maar in ieder geval bedankt.
Op vrijdag 26 december 2003 01:40 schreef Tijn het volgende:[..]
Robberts Guitars, een klein zaakje hier in Hilversum die zelf ook (de meest verschrikkelijke) gitaren bouwt.
quote:Bla? 0.10 standaard? Tis nog altijd 0.09 als standaard. En zeker voor beginners.
Op vrijdag 26 december 2003 00:56 schreef Tijn het volgende:[..]
Ik betaal 7 euro voor een pakje Ernie Balls Skinny Top Heavy Bottom. Dat vind ik fijne snaren, lekker soepel in het hoog voor je solo's en lekker zwaar in het laag voor je powerchords.
Kwaliteiten heb je tot in het absurde, evenals de prijzen, maar zeker in het begin zou ik gewoon voor een standaard .10-setje gaan van bv D'Addario ofzo. Dat kost niet zoveel en daar zou je bij normaal gebruik een maand of langer mee moeten kunnen doen. Je kunt ook snaren los kopen trouwens, voor het geval er 1'tje is gesprongen vrij recent nadat je er een hele nieuwe set op hebt gezet.
Gibson BrightWires zijn echt top, heeeeeerlijk geluid geven ze. Je merkt het verschil echt vergelijken met standaard merkjes snaren.
quote:.09 standaard
Op vrijdag 26 december 2003 02:26 schreef neliz123 het volgende:[..]
Bla? 0.10 standaard? Tis nog altijd 0.09 als standaard. En zeker voor beginners.
Gibson BrightWires zijn echt top, heeeeeerlijk geluid geven ze. Je merkt het verschil echt vergelijken met standaard merkjes snaren.
quote:damn das zo een peip klein zaakje he in een een of andere zijstraat toch?
Op vrijdag 26 december 2003 01:40 schreef Tijn het volgende:[..]
Robberts Guitars, een klein zaakje hier in Hilversum die zelf ook (de meest verschrikkelijke) gitaren bouwt.
kan ik dan wel es een keer kijken (als ik et terug vindt)
quote:Ja, that's the place. Als je het station uitloopt is het de zijstraat rechts.
Op vrijdag 26 december 2003 02:36 schreef beeblebrox het volgende:[..]
damn das zo een peip klein zaakje he in een een of andere zijstraat toch?
Nouja was laatst verdwaalt in hilversum en toen kwam ik langs een git winkel daar een hoek "huis" toch?kan ik dan wel es een keer kijken (als ik et terug vindt)
quote:Het valt inderdaad wel mee. Wat ik vaak doe is wachten op een grote uitverkoop (zoals bv Feedback wel eens doet) en dan een stuk of 10 pakjes tegelijk kopen voor een prikkie. Kun je weer even vooruit
Op vrijdag 26 december 2003 14:10 schreef NB_TD het volgende:
Conclusie; kortom..............snaren zijn niet echt duur
quote:Ja die band ook ja.Ik heb dr toch wel behoefte aan om een bochel te ontwikkelen.
Op vrijdag 26 december 2003 14:22 schreef Tijn het volgende:
Ach, zoveel accessoires heb je niet nodig hoor. Een zooitje plectrums is fijn (als beginner zou ik een hoop verschillende soorten kopen, van dun tot dik, kun je kijken wat je het prettigst vindt). Die dingen kost maar 1 euro per stuk ofzo, dus das no problemo. En verder een zooitje snaren en misschien nog een gitaarband zodat je 'em om je nek kunt hangen en je bent klaar
quote:ik zie uit mexico geimporteerde huisvrouwen., dwz goedkope arbeidskrachten die ze uit mexico hebben gehaald om in de vs te laten werken. Fenders en squiers worden tegenwoordig vrijwel overal gemaakt.
Op vrijdag 26 december 2003 00:12 schreef Adjuh het volgende:
[quote]Op donderdag 25 december 2003 16:12 schreef LenL het volgende:
Fender us strats (niet customs hop) worden gewoon door uit mexico geimporteerde huisvrouwen aan de lopende band in elkaar gesleuteld en door ded CNC machine gefreesd, vind ik niet echt
[..]Zo rond 1986 ben ik op 't idee gekomen om een Fender Strat aan te schaffen,en toen werden ze echt nog wel in de Fender Factory in de USA gemaakt hoor.Later zijn ze overgestapt op de goedkopere Productielanden Mexico,en volgens mij ook Korea,en je hoort mij niet zeggen dat de latere modellen minder zijn,doodeenvoudig omdat ik daar geen ervaring mee heb.Ik zal een dezer dagen effe 2 pics Uploaden,van m'n Fender Strat ( USA) en m'n 12 String Acoustic,ook een Fender Model F-5-12
quote:snaren? snaren en alle hardware zul je bedoelen
Op vrijdag 26 december 2003 00:51 schreef NB_TD het volgende:[..]
Grooveh...........alleen jammer dat ie op dit plaatje zn snaren mist!
quote:Toch is onder gitaristen dit probleem het grootst denk ik... wie staan er altijd instrumenten te wisselen bij concerten na elk nummer? Juist... niet de basgitaristen of de drummers. De Amerikanen hebben er zelfs een term voor: GAS (Gear Acquisition Syndrome).
Op donderdag 25 december 2003 23:43 schreef Tijn het volgende:[..]
Dat is de tragiek van elke muzikant en het enige waar de hele muziekinstrumentenindustrie op teert.
quote:Ja kijk, dat zijn nou van die dingen waar je als beginneling helemaal nog niet op let!
Op vrijdag 26 december 2003 15:07 schreef LenL het volgende:[..]
snaren? snaren en alle hardware zul je bedoelen
quote:HAHAHA!!!
Op vrijdag 26 december 2003 16:17 schreef BUG80 het volgende:[..]
Toch is onder gitaristen dit probleem het grootst denk ik... wie staan er altijd instrumenten te wisselen bij concerten na elk nummer? Juist... niet de basgitaristen of de drummers. De Amerikanen hebben er zelfs een term voor: GAS (Gear Acquisition Syndrome).
Ik zie het zelf ook; ik kijk altijd naar de nieuwe gitaren in de folders, niet naar de nieuwste keyboards e.d.
Dus misschien moeten we NB_TD hiervoor waarschuwen? Doe het niet! Hou het bij piano! Je weet nu wat je anders te wachten staat...
quote:Hehe, dat dacht ik ook.. Ik heb er nu 4..
Op vrijdag 26 december 2003 17:03 schreef NB_TD het volgende:
maar ik hoef daar ook niet 20 verschillende van te hebben hoor
Les paul. Mahonie hout, Dimarzio evolution Humbucker in de bridge: heerlijke gitaar
Op die foto's zitten er nog geen snaren op, maar ik gebruik D'addario 140 (0.52 - 0.10).
quote:ow man!! Die's.............nou ja heb dr geen woorden voor!
Op vrijdag 26 december 2003 17:58 schreef NRK het volgende:
ik ben er erg tevreden mee het is m'n 1ste gitaar die ik in bezit heb. Daarvoor had ik 1tje te leen maar ik weet niet welke... Heel vaag merk. Maar m'n ibanez speelt echt super
In principe is een dichte, goed afgeschermde koptelefoon beter dan een stel van die plugjes of dopjes, omdat er bij een dichte koptelefoon veel minder geluid verloren gaat. Echt een speciale heb je niet nodig, maar ik zou wel een goeie kopen als je die niet al hebt. Het zou wel erg zonde zijn als je naar een set van meer dan 1000 euro gaat zitten luisteren met een koptelefoon van 2 tientjes.
quote:Ja je hebt zeker gelijk.............dan komt t instrument helemaal niet goed tot zijn recht.
Op vrijdag 26 december 2003 22:46 schreef Tijn het volgende:
Kun je niet gewoon de koptelefoon van je piano gebruiken dan?In principe is een dichte, goed afgeschermde koptelefoon beter dan een stel van die plugjes of dopjes, omdat er bij een dichte koptelefoon veel minder geluid verloren gaat. Echt een speciale heb je niet nodig, maar ik zou wel een goeie kopen als je die niet al hebt. Het zou wel erg zonde zijn als je naar een set van meer dan 1000 euro gaat zitten luisteren met een koptelefoon van 2 tientjes.
quote:Ja das nou smaak zal ik zeggen
Op vrijdag 26 december 2003 22:50 schreef Jongetje het volgende:
Gibson SG's vind ik het mooist, vooral die Tony Iommi uitvoering is vet, ik heb zelf een Gibson SG Double.
quote:Ik heb zelf ook een SG. Ik kan er uren naar kijken
Op vrijdag 26 december 2003 22:50 schreef Jongetje het volgende:
Gibson SG's vind ik het mooist
quote:De eerste is een Dimarzio Evolution, dies open, de 2e is 'n Burstbucker
Op vrijdag 26 december 2003 18:16 schreef LenL het volgende:
wow, netjes, hoe custom is hij? Enb waarom heb je bij het ene element het kapje eraf en bij de andere erop?
quote:hehe
Op vrijdag 26 december 2003 18:29 schreef NB_TD het volgende:[..]
ow man!! Die's.............nou ja heb dr geen woorden voor!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Uitleg:
Gibson ES295 (1990)
Gibson Country Gentleman (1989)
Gibson ES135 (1994)
Ibanez Artwood 28 (1987)
Gibson Les Paul Classic (1995)
Gibson Chet Atkins CE (19....eh) Moet ik ff checken.
Wat ik graag zou willen hebben?
Gibson ES350
1957 Gretsch 6120
Zou ik helemaal niet erg vinden!
quote:Zie je NB_TD wat ik bedoel met GAS
Op zondag 28 december 2003 21:36 schreef Mes het volgende:
Foto met hele mooie gitaren met daaronder foto's van nog meer mooie gitaren
quote:Eh........GAS? Dat heb ik in je vorige bericht gemist geloof ik.......wat bedoel je daar precies mee?
Op zondag 28 december 2003 21:51 schreef BUG80 het volgende:[..]
Zie je NB_TD wat ik bedoel met GAS
mes, complimenten voor je collectie trouwens
Dit heb ik in zo'n jaar of 9 bij elkaar verzameld.
Toen ik nog single/kinderloos was uiteraard.
Veel meer komen er denk ik niet meer bij.
Tis me trouwens opgevallen dat sommige Gibsons zo'n zijvleugel hebben. Dient dat verder nog ergens voor of zit t dr alleen maar voor de show?
Zit zo'n vleugel dr dan standaard niet op, of is dat een uitbreidingsoptie? Kun je eigenlijk over het algemeen de meeste gitaren uitbreiden, wanneer je daar behoefte aan hebt? Bijvoorbeeld die hummbuckers: soms zitten dr 3 op en de andere keer weer 2. Of soms zijn ze zelfs goudkleurig en de andere keer weer zwart.
Dit plaatje dient trouwens alleen als voorbeeld!
quote:Ja dat vraag ik me nu ook af............................t lijkt me ranzig klinken
Op zondag 28 december 2003 23:01 schreef NRK het volgende:
Hoe speelt een natte krant dan?(ben gewoon benieuwd enzo)
Foto's volgen zodra ik mijn webcam heb aangesloten!!!
quote:HAHA
Op zondag 28 december 2003 23:06 schreef NRK het volgende:
Volgens mij bedoel je de slagplaatDie heb ik ook niet op me les paul zitten, die zorgt er voor dat je lak niet beschadigd omdat je over de snaren ragt met je plectrum
(so i'm told..)
quote:Zelfgemaakt? Das nou vakmanschap!
Op zondag 28 december 2003 23:07 schreef BloodRayne het volgende:
2 Gitaren.. Mijn Bassman collection 5 snarige basgitaar waar ik mee speel in de band. En mijn custom gemaakt Patrick Eggle metal.Foto's volgen zodra ik mijn webcam heb aangesloten!!!
quote:Hoe dichter we bij de topiclimit komen, hoe mooier de gitaren worden!
Op zondag 28 december 2003 23:11 schreef Elusive het volgende:
[afbeelding]
Gibson SG
quote:
Eh........GAS? Dat heb ik in je vorige bericht gemist geloof ik.......wat bedoel je daar precies mee?
quote:Oftewel dwangmatige neiging om maar (meer) spullen (lees: gitaren) te kopen
Op vrijdag 26 december 2003 16:17 schreef BUG80 het volgende:
Toch is onder gitaristen dit probleem het grootst denk ik... wie staan er altijd instrumenten te wisselen bij concerten na elk nummer? Juist... niet de basgitaristen of de drummers.De Amerikanen hebben er zelfs een term voor: GAS (Gear Acquisition Syndrome).
Elusive: eh.. is die van jou?niet slecht
quote:Weinig sustain.
Op zondag 28 december 2003 23:01 schreef NRK het volgende:
Hoe speelt een natte krant dan?(ben gewoon benieuwd enzo)
En zie ik daar een ticket een de koffer hangen?
quote:Ow ja......................refreshed my memory.
Op zondag 28 december 2003 23:35 schreef BUG80 het volgende:[..]
[..]Oftewel dwangmatige neiging om maar (meer) spullen (lees: gitaren) te kopen
Elusive: eh.. is die van jou?niet slecht
quote:zo waren ze oorspronkelijk bedoeld, nu zitten ze er puur decoratief op. Alsof je ooit met je plectrum op die plek een kras in de lak zal maken :S
Op zondag 28 december 2003 23:06 schreef NRK het volgende:
Volgens mij bedoel je de slagplaatDie heb ik ook niet op me les paul zitten, die zorgt er voor dat je lak niet beschadigd omdat je over de snaren ragt met je plectrum
(so i'm told..)
Moser Custom Shop - Morpheus
Extreme gitaren, gemaakt door een luthier die gek is op muziek en een geweldige bouwer is!
quote:Zien dr wel apart uit! Ik zou dr niet voor kiezen, maar ze zijn wel origineel.
Op maandag 29 december 2003 17:37 schreef Sjiep het volgende:
[afbeelding]
Moser Custom Shop - Bastard V[afbeelding]
Moser Custom Shop - MorpheusExtreme gitaren, gemaakt door een luthier die gek is op muziek en een geweldige bouwer is!
[Dit bericht is gewijzigd door NB_TD op 29-12-2003 17:41]
De kleuren van elementen is afhankelijk van de fabrikant. De DiMarzio X2N is er bijvoorbeeld in verschillende kleuren, dus je kunt ze eventueel wel in een andere kleur bestellen, zoek maar op internet op de officiele sites.. staat vast wel meer info op.
quote:Ow shit.....................volgens mij ben ik jaloers!
Op maandag 29 december 2003 19:28 schreef NRK het volgende:
Kep vandaag een nieuwe gitaar gekocht:
[afbeelding]
Stagg's versie van de PRS.
quote:
Op maandag 29 december 2003 20:21 schreef NB_TD het volgende:[..]
Ow shit.....................volgens mij ben ik jaloers!
quote:Mij wel!
Op maandag 29 december 2003 20:14 schreef cealen het volgende:
http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=1659&brandID=3
hier vindt je een fototje van mijn bass een mooi dingetje met
een goed geluid
het lukt mij niet om direct een plaatje in te voeren dus dan maar zo
Het zal echter nu wel weer ff duren voordat ik een nieuwe gitaar koop aangezien ik nu totaal tevreden ben en anders toch geen middelen meer heb om een nieuwe te kopen na de goldtop vorige maand!
quote:Op Line 6 versterkers zeker
Op dinsdag 30 december 2003 00:18 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik heb een gibson LP deluxe goldtop, een gibson gothic explorer en een Gibson Harkey-Davidson ltd. akoestische gitaar. deze 3 gitaren zijn tevens ook mijn favoriete modellen, dus ik heb al een mooie droom gerealiseerd.
Het zal echter nu wel weer ff duren voordat ik een nieuwe gitaar koop aangezien ik nu totaal tevreden ben en anders toch geen middelen meer heb om een nieuwe te kopen na de goldtop vorige maand!
Dreamguitar:
Ibanez JEM
Om maar even realistisch te blijven heb ik dit als doel gesteld:
Ibanez RG 570
quote:Ga voor net ietsje meer flair en pak de RG 2570 EX... de Royal Blue Flat versie komt aardig dicht in de buurt van die 570 die je laat zien...
Op dinsdag 30 december 2003 13:41 schreef da_rippah het volgende:
Ik heb zelf een Squier Strat, typisch instapgitaartje dus. Ik ben er best blij mee, hij speelt lekker en het geluid is ook wel aardig.Dreamguitar:
Ibanez JEM
[afbeelding]Om maar even realistisch te blijven heb ik dit als doel gesteld:
Ibanez RG 570
[afbeelding]
[Dit bericht is gewijzigd door Doodkapje op 30-12-2003 14:11]
Warwick Corvette FNA Jazzman LTD 2002
quote:goed geraden!
Op dinsdag 30 december 2003 13:31 schreef Maidenfan het volgende:[..]
Op Line 6 versterkers zeker
?
ik speel idd op een line 6 vetta (met de vetta 2 software erin).
quote:Kijk dat vind ik nou leuk aan al die gitaren...........de pracht en praal
Op dinsdag 30 december 2003 13:41 schreef da_rippah het volgende:
Ik heb zelf een Squier Strat, typisch instapgitaartje dus. Ik ben er best blij mee, hij speelt lekker en het geluid is ook wel aardig.Dreamguitar:
Ibanez JEM
[afbeelding]
Om maar even realistisch te blijven heb ik dit als doel gesteld:
Ibanez RG 570
[afbeelding]
[Dit bericht is gewijzigd door NB_TD op 31-12-2003 17:04]
quote:Ziek als je je fredboard gaat stickeren.... Gaat je geluid. Zoieso ie stickeren slecht voor je geluid.
Op zondag 21 december 2003 17:44 schreef hellsezel het volgende:
Muwhaha.. mijn gitaar
[afbeelding]
quote:Je frets blokkeren als je goed speelt de snaar volledig, waardoor de stickers de snaren niet aanraken waar ze trillen. -> maakt niks uit
Op woensdag 31 december 2003 11:10 schreef x0o het volgende:[..]
Ziek als je je fredboard gaat stickeren.... Gaat je geluid. Zoieso ie stickeren slecht voor je geluid.
[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 01-01-2004 14:21]
quote:Godverdomme, wat zijn dat voor monsters??
Op maandag 29 december 2003 17:37 schreef Sjiep het volgende:
[afbeelding]
Moser Custom Shop - Bastard V[afbeelding]
Moser Custom Shop - MorpheusExtreme gitaren, gemaakt door een luthier die gek is op muziek en een geweldige bouwer is!
Kan er vreemd genoeg geen plaatjes van vinden, maar zou ook niet zo de moeite waard zijn. Ding ziet er niet uit. Soort nep-LP met oversized slagplaat, opgeschroefde nek en heel vies witte kleur.
Maar het geluid dat d'ruit komt. Meest hotte passieve pickups die ik ken en een body met een gewicht waar ik zelfs na een uur spelen last van m'n rug van krijg. Dubbele humbuckers met mogelijkheid om spoelen parallel of in serie te gooien. Superlange sustain.
En niet alleen overstuurd klinkt deze, maar ook clean komen er de beste tonen uit. Heb hem vergeleken, en is qua geluid zeker vergelijkbaar met de duurdere LP's, maar dan nog iets voller.
quote:maakt vrijwel niets uit.
Op woensdag 31 december 2003 11:10 schreef x0o het volgende:[..]
Ziek als je je fredboard gaat stickeren.... Gaat je geluid. Zoieso ie stickeren slecht voor je geluid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |