abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1071016
Ik kom net echt verbaasd en vooral kwaad veeeeeel eerder terug van de stad dan gepland.
Al vele discussies zijn er gevoerd op verschillende forums over dit onderwerp, maar nu ben ik gewoon echt kwaad en het kan me in deze maatschappij echt niet meer schelen.
Ik zal even het verhaal uitleggen:

2 vrienden van mij fietsen nietsvermoedend over de Wagenweg in Haarlem rond 22.00 uur. Ze kwamen net van de snooker academie en waren op weg naar de Murphies Law. Opeens rijd er een scooter voorbij met 2 Nederlandse jongens erop die hun hand opsteken en een soort van 'heeej' uitkramen.
1 van mijn vrienden dacht dat het bekende waren en groette gewoon terug door ook 'heej' te roepen.

Opeens stopt de scooter en rijden 2 andere scooters de jongens klem. 1 van de figuren vraagt op agressieve toon of hij wilt vechten waarop vervolgens mijn vriendin niet eens op kunnen antwoorden of ze krijgen een flink aantal klappen en schoppen van die 6 jongens.

Na ongeveer 1 minuut stoppen er 2 auto's en de scooterbende vlucht snel weg. Wanneer 1 van de autobestuurders vraagt of hij mee moet voor de aangifte moeten mijn vrienden zeggen dat ze niet eens weten hoe ze eruit zagen of dat ze zelf de scooters niet goed herkend hebben.

Nou is mijn vraag?
1. waar is de politie op zo'n moment?
2. als ik nou in mijn auto was en ik had die gasten geprobeerd tot stilstand te brengen, kan ik ze dan klem/aanrijden?
3. ik zag ongeveer 30 minuten later 1 van die jongens weer rijden op een blauwe Vespa scooter met zijn zwarte jas nog aan. Toen ik een politieauto aansprak die toevallig langsreed gaf de politie te kennen dat ik maar snel aangifte moest doen. Dat terwijl ik duidelijk zei dat die jongen nog geen 2 straten verder was!!!
4. Wat is het beste wat ik nu kan doen? Ga me niet zeggen zovan... leef verder en volgende keer beter want dit kan toch echt niet zo langer? Zodirect kan mijn vriendin niet eens meer normaal met de bus mij komen opzoeken.

zaterdag 23 juni 2001 @ 00:30:10 #2
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1071160
quote:
Op zaterdag 23 juni 2001 00:08 schreef Reda het volgende:
Nou is mijn vraag?
Met de ME samen mensen aan het verbaliseren, die zonder licht fietsen.
quote:
2. als ik nou in mijn auto was en ik had die gasten geprobeerd tot stilstand te brengen, kan ik ze dan klem/aanrijden?
Als jij graag gestraft wilt worden en als agressor gezien wilt worden door het Nederlandse *rechtssysteem* zou je dat kunnen proberen ja
quote:
4. Wat is het beste wat ik nu kan doen? Ga me niet zeggen zovan... leef verder en volgende keer beter want dit kan toch echt niet zo langer? Zodirect kan mijn vriendin niet eens meer normaal met de bus mij komen opzoeken.
Karate / Taekwondo leren, als je zoiets volgens de wet aanpakt verlies je altijd, maar dan ook altijd, dadertje protection werkt in dit Hypolandje op volle toeren.
Hevig kunne kwatsu is een gave
  zaterdag 23 juni 2001 @ 00:33:04 #3
8369 speknek
Another day another slay
pi_1071184
Karate leren als er zes mensen tegenover je staan ook niet. Als je die jongen een tweede keer herkent hebt zou je inderdaad aangifte kunnen doen, alhoewel het geen flikker oplevert.
Ik zou het ook niet weten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_1071274
quote:
Op zaterdag 23 juni 2001 00:30 schreef Midioot het volgende:

Als jij graag gestraft wilt worden en als agressor gezien wilt worden door het Nederlandse *rechtssysteem* zou je dat kunnen proberen ja

kijk
agressor noemen ze je dan..

maar hoe noemt Nederland die jongens die dit gedaan hebben?
Echt de volgende keer dat dit weer overkomt sta ik niet voor mezelf in. Dan maar als agressor de bak in. Om het echte recht te laten gelden moet je het zelf ontgelden.

zaterdag 23 juni 2001 @ 00:45:53 #5
10090 waspman
life is sweet
pi_1071298
quote:
Op zaterdag 23 juni 2001 00:43 schreef Reda het volgende:

[..]

baldadige jeugd...
  zaterdag 23 juni 2001 @ 00:50:09 #6
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1071337
quote:
Op zaterdag 23 juni 2001 00:43 schreef Reda het volgende:

kijk
agressor noemen ze je dan..

Daar moet eerst onderzoek naar gedaan worden, bla bla bla een hoop gelul, kost je een hele berg tijd en uiteindelijk helemaal niks, geweld kun je het best
met nog veel groter geweld bestrijden, in dit soort gevallen, is het enigste wat prima werkt, de rest is wishfull thinking.

Been there, done that, forget it ........

pi_1072065
quote:
Op zaterdag 23 juni 2001 00:50 schreef Midioot het volgende:

[..]

Been there, done that, forget it ........

vergeten zal ik het nu zeker niet doen..
  zaterdag 23 juni 2001 @ 09:33:56 #8
12426 R.Brunswijk
Loud pipes save lives!
pi_1072134
quote:

Karate / Taekwondo leren, als je zoiets volgens de wet aanpakt verlies je altijd, maar dan ook altijd, dadertje protection werkt in dit Hypolandje op volle toeren.

Zucht......

Kweet er alles van. Een paar weken geleden betrapte ik zo'n sukkel die het nodig vond om mijn auto te vernielen. Ik heb hem goed te pakken gehad.

Nu wordt mij mishandeling ten laste gelegd

De mening van een Moslim heet geloofsovertuiging. De mening van een Nederlander heet racisme...
  zaterdag 23 juni 2001 @ 10:03:34 #9
9926 Jenga
maar dan anders
pi_1072173
quote:
Retorische vraag? De politie kan niet op elke straathoek staan, snap je zelf ook wel.
quote:
Natuurlijk kan dat, maar dan riskeer je zelf ook een flinke boete. Je mag niet de wet overtreden om wetsovertreders aan/tegen te houden. Kan je niet blij mee zijn, maar het is wel de realiteit.
quote:
3. ik zag ongeveer 30 minuten later 1 van die jongens weer rijden op een blauwe Vespa scooter met zijn zwarte jas nog aan. Toen ik een politieauto aansprak die toevallig langsreed gaf de politie te kennen dat ik maar snel aangifte moest doen. Dat terwijl ik duidelijk zei dat die jongen nog geen 2 straten verder was!!!
De politie kan niks doen zolang er geen aangifte is gedaan. Ze kunnen ze wel staande houden maar als zij ontkennen, hebben ze geen andere keus ze te laten gaan. Wat niet wegneemt dat het wel zo alert zou zijn geweest van de politie om ze op zijn minst aan te spreken.
quote:
Uiteraard actie ondernemen. Dus sowieso aangifte doen van mishandeling bij de politie. Jouw vrienden hebben de daders niet herkend zeg je, maar jij dus blijkbaar wel (iig kleding, merk, kleur scooter). Had je natuurlijk tegen die automobilist kunnen zeggen, maar geef het iig door aan de politie. Pas dan heb je evt. recht om te klagen over het optreden van de politie. Haal je vrienden ook over om zelf ook aangifte te doen. Je kunt ze de volgende keer ook zelf in elkaar rammen, maar als jullie nu geen aangifte doen moet je dan niet weer gaan klagen over de politie of het Nederlandse rechtssysteem.
Deze sjors is niet de enige eikel
  zaterdag 23 juni 2001 @ 10:06:24 #10
7955 Kielef
cave canem
pi_1072178
quote:
Op zaterdag 23 juni 2001 09:33 schreef R.Brunswijk het volgende:

[..]

Zucht......

Kweet er alles van. Een paar weken geleden betrapte ik zo'n sukkel die het nodig vond om mijn auto te vernielen. Ik heb hem goed te pakken gehad.

Hopelijk heb je hem goed geraakt.
eigenlijk ben ik een straathond
  zaterdag 23 juni 2001 @ 10:14:32 #11
12426 R.Brunswijk
Loud pipes save lives!
pi_1072189
quote:
Op zaterdag 23 juni 2001 10:06 schreef Kielef het volgende:

[..]

Hopelijk heb je hem goed geraakt.

Oh ja hoor.
Maar normaal ben ik niet zo agressief

Overigens het was de derde vernieling in korte tijd
en dan slaan de stoppen door

De mening van een Moslim heet geloofsovertuiging. De mening van een Nederlander heet racisme...
  zaterdag 23 juni 2001 @ 10:31:38 #12
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1072220
quote:
Opeens rijd er een scooter voorbij met 2 Nederlandse jongens erop die hun hand opsteken en een soort van 'heeej' uitkramen.
Waren het echt geen marokkanen in vermomming?
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1073366
quote:
Op zaterdag 23 juni 2001 09:33 schreef R.Brunswijk het volgende:
Zucht......

jammer dat die eikel je nu aanklaagt wegen mishandeling

hoe durft ie 't gore lef te hebben. Als je hem gewoon gepakt had en de politie gebeld had, kwam ie weg met een boete van 500 piek. Nu weet ie iig dat hij zulke kutstreken niet meer hoeft te flikken.

Ik geef je groot gelijk. Als iemand iets van mij aan 't mollen/jatten was, dan krijgt ie van mij ook de volle laag

(beetje off-topic.. sorry)

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_1074121
Ik zat een paar weken geleden in de tram, en zag dat een jongen zonder enige aanleiding op zijn bek (lees: neus) werd geslagen door een vent. Zomaar voor niets. De hele tram zat vol en die jongen deed nix, na die klap ging hij met zijn 4!!! vrienden naar achteren om daar te zitten. Nou ben ik geen geweldadig type, maar als een vriend van me zo op zijn bek word geslagen, zal ik em toch zekers wel helpen. Hoe denken jullie hierover????
pi_1074456
quote:
Op zaterdag 23 juni 2001 10:31 schreef links234 het volgende:

[..]

Waren het echt geen marokkanen in vermomming?

wat heb ik nou aan zo'n opmerking..
dit is een serieuze topic links234
  zaterdag 23 juni 2001 @ 17:59:02 #16
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_1074474
quote:
Met de ME samen mensen aan het verbaliseren, die zonder licht fietsen.
Is toch een goede zaak, als iedereen zich nou gewoon eens aan de verkeersregeltjes zou houden, scheelt een hoop ongelukken. Kan de politie zich bezighouden met het echte werk. Als ze neit op licht zouden controleren wordt het een gorte puinhoop en moeten ze om de vijf minuten uitrukken om polshoogte te nemen bij een botsing van een fietsaer met een auto.
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_1074550
* Reda denkt dat hij zelf maar bij de 'force' moet joinen.

dan ga ik zelf wel ff irrtante herrieschoppers klappen.

zondag 24 juni 2001 @ 00:01:56 #18
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1076154
quote:
Op zaterdag 23 juni 2001 17:54 schreef Reda het volgende:

Vergeef hem, na zijn bijna fatale ongeluk
is hij geestelijk niet helemaal lekker meer.

En ze hadden nog wel duidelijk tegen hem gezegd,
geen bommetje.....................

maandag 25 juni 2001 @ 00:17:10 #19
12889 BananeKoning
Kill Or Be Killed
pi_1080732
Yjah dat hele zinloos geweld zie je hier in de buurt ook steeeeds vaker, tis wel een ernstige zaak denk ik tog
*mompel mompel*
  maandag 25 juni 2001 @ 00:20:00 #20
272 R@b
No-nonsens
pi_1080750
quote:
Op zaterdag 23 juni 2001 17:54 schreef Reda het volgende:

[..]

links234 is zich aan het ontpoppen als troll, Irritant.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  zaterdag 30 juni 2001 @ 04:33:05 #21
13103 dodo_devil
...antichrist...
pi_1117890
Ik heb dat dus ook een keer gehad..

Ik was met een paar vrienden in een of ander boeren gat aan het stappen (waarom weet ik niet meer). Ze hadden daar wel 1 disco in de middle of nowhere, dus wij daarheen. Toen het zooitje dicht ging daar en wij weg wouden gaan begon er zo'n 'lokale' tegen een vriend van mij op te rijden en 'em uit te schelden enzo. Maargoed, de portier kwam ertussen en dat was opgelost.

Toen waren we buiten de fietsen en scooters aan het pakken en toen kwam ie weer, wij hadden net de tweewielers los en konden net wegrijden voordat ie eraan kwam. Die gast had waarschijnlijk zoveel speed/pillen naarbinnen dat ie ongeveer 500m achter ons is aangerend, teruggerend is, z'n fiets heeft gepakt en met z'n vrienden ons binnen 5 minuten weer had ingehaald.

Nou wij waren lekker weg aan het gaan totdat die gozer naast een vriend van mij ging rijden die achteraan reed, in volle gang van z'n fiets sprong en die vriend met een soort 'drop-kick' van z'n fiets schopte en z'n arm brak. Wij meteen stoppen en vragen wat z'n fucking probleem was. Nou "jullie gezichten staan me niet aan".

Dit liep dus uit op een goeie vechtpartij, waarbij een andere vriend van mij z'n enkel brak en nog een andere z'n oogkas. Op een gegeven moment had ik ook m'n neus in puin en vond ik het wel genoeg geweest, dus ik pakte zo'n mooi zwaar U-slot van een scooter en gaf die gozer een raus op z'n bol, maar hij stond zo strak dat ie gewoon doorging, ook al hingen de vellen los aan z'n hoofd. Ik heb echt 3x moeten rossen voordat ie neer ging. Daarna maar op iemand z'n mobiel een ambulance en de politie gebeld, want we zaten echt ergens op een dirt-road midden tussen de weilanden.

Politie en ambulance kwamen al na een kwartier, bleek die ene gozer een schedelbasisfractuur te hebben en ik kon lekker mee met oom agent.

Ik moest voorkomen voor poging tot doodslag voor die gozer met die schedelbasisfractuur en zware mishandeling voor een andere gozer waarvan ik z'n knieschijf had gemold. Gelukkig is dit allebei voor mij geseponeerd, maar voor die andere gasten werd het dus ook lekker geseponeerd, want: "ze hadden al genoeg geleden door in het ziekenhuis te liggen". Ik kan je wel vertellen dat ik er daarna spijt van heb gehad dat ik niet een paar keer meer heb geslagen
Die vriend met de gebroken enkel zal z'n hele leven mank blijven lopen!

Lekker rechtssysteem!

pi_1117892
quote:
Op zaterdag 30 juni 2001 04:33 schreef dodo_devil het volgende:
Lekker rechtssysteem!
Zelfverdediging wilde 'r niet in??
Wittgenstein
  zaterdag 30 juni 2001 @ 04:46:50 #23
13103 dodo_devil
...antichrist...
pi_1117901
quote:
Op zaterdag 30 juni 2001 04:38 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Zelfverdediging wilde 'r niet in??

Nee, want dat was natuurlijk het eerste wat ik riep...

Daarbij heeft een vriend van die gozer nog aan de politie verklaard dat zij waren begonnen

pi_1117926
quote:
Op zaterdag 23 juni 2001 18:21 schreef Reda het volgende:
* Reda denkt dat hij zelf maar bij de 'force' moet joinen.

dan ga ik zelf wel ff irrtante herrieschoppers klappen.

Zo stoer hoor, en dat is geen zinloos geweld?
"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
pi_1117927
quote:
?
Had die Vespa geen verzekeringsplaatje?

Zo ja, probeer dat nummer te onthouden/op te schrijven en geef dat door bij je aangifte, daar kan de politie meer mee dan met" een blauwe Vespa".

"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')