Nu schijnen WMA-files gemiddeld 2x zo klein te zijn, dus gaat er meer op. Maar is de kwaliteit gelijk aan MP3???
Wie helpt?
Geef mij maar gewoon Mp3....
Dan is dus het voordeel van WMA al voor een gedeelte weg. Maar het is ook een beetje wat je zelf belangrijk vindt. En wat je zelf hoort.
Sommige mensen horen grote verschillen en andere weer niet.
Trouwens dat de grootte van de files "gehalveerd" wordt is wat overdreven. Ze worden wel kleiner meestal maar om nou te zeggen dat ze "gehalveerd" worden...
Ik zou gewoon MP3 gebruiken. Werkt prima en als je beetje fatsoenlijke MP3-speler hebt met aardige opslag dan kun je er toch veel op kwijt
[Dit bericht is gewijzigd door Komakie op 20-12-2003 17:42]
Ik zou zeggen, probeer het zelf, gebruik bijvoorbeeld dit freeware progje om mp3 om te zetten naar wma
progje te downloaden evenals vele codecs
[Dit bericht is gewijzigd door greatgonzo op 20-12-2003 17:42]
Oeps... ik voel me een beetje dom...
quote:auteursrechtelijk beschermd.
Op zaterdag 20 december 2003 17:43 schreef Stayer het volgende:
Ik hoor jullie steeds over die licentieproblemen. Maar wat houdt dat nou weer in?Oeps... ik voel me een beetje dom...
Het schijnt dat bij sommige wma files een bescherming zit waardoor je ze niet kan afluisteren. Maar zoals gezecht, nooit problemen mee gehad omdat ik zelf mp3 omzet naar wma
quote:jaah mp3spelers moeten allemaal ogg ondersteunen!
Op zaterdag 20 december 2003 17:42 schreef Tiemie het volgende:
wma is kut, mp3 of ogg Rulez
Ik denk dat ik de CD-collectie maar in mp3 ga overzetten. Ik weet nl. niet of mijn nieuwe Mp3-speler ook OGG ondersteunt.
Zo kom ik de kerstvakantie wel weer door!
P.s. geef mij maar mp4 bestanden op 128Kbps (mpeg4 aac) dan hoef je tenminste ook niet de dynamiek en de lage tonen van een geluidsbestand te missen. Niet alleen de hoge geluidsfrequenties zijn belangrijk, ook de lage.
Aanvulling: ga in iedergeval niet lager dan 128Kbps, wat voor formaat je ook zult gebruiken, dat het geluid slecht gaat klinken dat zul je horen. Als je toch lager gaat zitten neem dan uit voorzorg een sample frequentie van 22KHz.
quote:Dat gaat nog wel even duren. Het Ogg formaat vergt nogal wat CPU kracht. Daarnaast beginnen fabrikanten nu pas een beetje de voordelen van Ogg in te zien. Er is al wel een MP3 speler die Ogg ondersteunt, maar die ondersteuning is volgens de testen niet al te best. Waarschijnlijk gaat het nog wel een half jaar duren voordat Ogg echt van de grond komt mbt. hardware spelers.
Op zaterdag 20 december 2003 17:50 schreef Thomas B. het volgende:
jaah mp3spelers moeten allemaal ogg ondersteunen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |