Vanaf mei ben ik een meisje (S.) uit mijn klas beter gaan leren kennen. S. was niet verliefd op mij, ik was niet verliefd op haar, gewoon vrienden. Ergens in september begon ik toch verliefd op haar te worden.
Na een tijdje verliefd rondgelopen te hebben besloot ik aan haar beste vriendin te vragen, of S. mij misschien toch een beetje leuk vond. Niet dus. Ze praatte echter haar mond voorbij en liet iets los over dat S. wel wat in m'n beste vriend zag. Nou vond ik dat ze mij niet echt leuk vond erger dan dat ze wat in m'n vriend zag. Die beste vriendin van S. praatte in een gesprek met S. echter weer haar mond voorbij (mocht je dit lezen, ik neem je niets kwalijk hoor ) en zo is S. erachter gekomen dat ik verliefd op haar was. Ik heb van haarzelf nog een keer te horen gekregen dat ze écht niets in me zag. Tja, daar moest ik maar vrede mee zien te vinden en dat is me voor een deel ook wel gelukt.
Gisteravond kerstgala van school. Ik denk "yes, kan ik leuk met haar dansen". Heb ik ook wel gedaan -geweldig gevoel, zolang het duurde- maar ze was toch wel veel bezig met m'n beste vriend. Praten, gebaren, aan hem zitten... Ik vond het wel best, maar toch begon er ergens iets te knagen.
Ik ging wat te drinken halen, maar toen ik terug kwam zag ik geen bekende gezichten meer. Ik liep de trap op naar het balkon boven de danszaal, en zie daar opeens alle meisjes uit m'n klas behalve S. over de railing hangen, naar eenzelfde punt in de zaal kijkend. Even kijken wat er zo bijzonder was. Zie ik godverdomme S. aan de nek van m'n beste vriend hangen, echt zo intiem dansend. En dat terwijl T. (beste vriend) nooit echt interesse in haar heeft getoond. Hij deed eigenlijk meer ontwijkend - bleek dus verlegenheid te zijn.
Daar stond ik dan. Ik kon m'n tranen nog net binnenhouden
Toen een meisje opmerkte dat ik zo droevig keek, heb ik ze verteld dat ik verliefd op S. was. Ze begrepen alles meteen, en hebben me ook nog opgevrolijkt door allemaal met me te dansen. Terwijl ik aan het dansen was keken T. en S. vanaf het balkon toe. Ze waren aan het praten ofzo, en waarschijnlijk aan het kijken hoe ik ermee omging. Grote kans dus dat ze nu officieel verkering hebben. Over 2 weken zie ik ze pas weer (kerstvakantie hè), maar ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan. Het zijn vrienden, dus ik zou ze moeten steunen, maar dat kan ik gewoon niet
Wat vinden jullie? Heeft er iemand wat fout gedaan? Kan ik nog normaal met ze omgaan? In elk geval bedankt voor het lezen.
Er is vast nog iemand (ergens) die ooit wat voor je zal voelen en je leuk zal vinden.. is een kwestie van tijd. (hmm moet mezelf eens deze raad geven )
Wat het omgaan betreft.. gewoon met ze omgaan, ze hebben beide niets verkeerd gedaan... zoiets..
Niet te lang bij stil staan..
'You Can't Always Get What You Want'
- Zorg dat zij verliefd wordt op jou
- Zorg dat hij verliefd wordt op een ander
- Zorg dat hij niet meer kan praten
Helaas pindakaas, die dingen gebeuren nou eenmaal. Dat doet pijn, maar er is niks aan te doen. Je kunt dat meisje niet dwingen om jou leuk te vinden ipv die maat, en je kan ook niet van die maat verwachten dat hij de boot afhoudt.
Als je 't idee hebt dat het met name de twijfel is die het zo moeilijk maakt, zou je die maat volgende week eens kunnen bellen en terloops vragen hoe dat nou is afgelopen tussen hun. Maar reken maar op 't ergste...
't Enige wat ik verder kan zeggen: probeer er zo min mogelijk aan te denken, zodat het niet je *hele* kerstvakantie vergalt.
Anyway, wel ongelooflijk kutte situatie, waarom heb je dan ook niets tegen die vriend van je gezegd? Als het n echte vriend is probeert ie dan ook niets bij haar te doen.
Ten tweede, moet jij de sterke kerel zijn die het accepteert en doorgaat met zijn leven full of joy (zo sta jij sterk voor een wellicht ander, zie je nu nog niet in, maar geloof me over een tijd geniet je ervan)
Ten derde, geduld is een schone zaak, en helaas heb je dat altijd nodig bij zulke gevallen. Dus sta altijd klaar, voor beide, mochten er problemen zijn, bemiddel en vernietig niets, mensen zijn altijd heerlijk zelf-destructief dus er komt vanzelf een eind aan. En dan sta jij klaar, als de stevige (dorstige) schouder, die wel wat tranen kan opvangen absorberen en liquideren
Maar als ze elkaar echt ontzettend leuk vinden ... tsjah, kut voor je.
Sterkte ermee iig..
Kijk, je kan natuurlijk ook boos en verdrietig blijven, maar daar verziek je alles alleen maar mee. Dan gaat jaloezie de boventoon voeren en dan ben je straks je beste vriend en een goede vriendin kwijt.
Maar gelukkig weet je dat zelf ook allemaal wel, gezien de manier waarop je het post
Succes.
quote:
Op zondag 21 december 2003 13:58 schreef Doctor_Bara het volgende:
Klote maar drop haar en die gast ook. Daar heb je nu niets meer aan.
quote:Nee hebben ze ook niet, maar je kan me vast wel een beetje voorstellen hoe ik me voel als zij de hele tijd zitten te flikflooien
Op zaterdag 20 december 2003 16:50 schreef dristie het volgende:
Wat het omgaan betreft.. gewoon met ze omgaan, ze hebben beide niets verkeerd gedaan... zoiets..
quote:Heb ik niet nu echt zin in...
Op zondag 21 december 2003 01:28 schreef Untouchables het volgende:
Je beste vriend...maar je ziet em niet gedurende de hele kerstvakantie??
quote:Denk het wel, uiteindelijk.
Op zondag 21 december 2003 13:29 schreef QOnline het volgende:
Lukt je dat denk je?
quote:Nee, we zijn allebei rasechte binnenvetters... Waarschijnlijk had ik het wel moeten doen. Maar misschien zou hij zich dan weer rot voelen en ik als beste vriend wil dat natuurlijk niet, zo kan je ook denken.
Op zondag 21 december 2003 13:41 schreef RemCow het volgende:
Wist je beste vriend dat je haar (erg) leuk vond?
Ze heeft je meerdere malen duidelijk gemaakt dat ze je alleen als vriend wilt zien. Geloof me, probeer het alsjeblieft niet te forceren. Toen ik dat met iemand deed, heb ik er behoorlijk veel spijt van gehad.
Soms is vriendschap iets mooiers dan liefde, en is liefde het niet waard om dat op te geven. Mijd je vriend en S. niet, maar probeer er contact mee te houden. Met allebei. Het zou immers heel erg crû van je zijn als je nu het contact met je vriend zou verbreken. Sta voor hem klaar, respecteer hem, en vergeef hem de fouten die hij in z'n leven maakt. Dát is echte vriendschap. En probeer het niet kapot te laten maken door een meisje, die ook nog eens een vriendin van je is.
Als je nu het contact zou verbreken zou het alleen maar in jouw nadeel gaan werken. Ze zullen je allebei zien als een jaloers iemand (wat niet zo vreemd zou zijn, toch?), en zij kunnen denken dat je hen het geluk niet gunt. Probeer je er overheen te zetten, en er het beste van maken.
Als je zoiets als dit voor jezelf leert accepteren, dan zal je in de toekomst makkelijker omgaan met dit soort situaties.
Het is wel hardstikke lief dat die meisjes (vermoedelijk vriendinnen van S.?) jou probeerden te troosten. Dat zijn nu echt mensen die jouw vriendschap verdienen.
Succes jongen, en laat weten wat je gedaan heb na de kerstvakantie, als je allebei weer gezien heb.
"The worst thing in the world is to love someone who already loves
someone else."
--{-{@ Nite
Ik heb net een mailtje van haar gekregen, waarin ze doet alsof er helemaal niets aan de hand is, gewoon zoals ze altijd mailtjes schrijft. Geen verwijzingen naar dat zij en T. verkering hebben ofzo. Dat is wel raar want ik weet zeker dat als ze dat wel hadden dat ze dat dan wel zou zeggen. Maar uit de gebeurtenissen op dat feest kan je toch best een duidelijke conclusie trekken Misschien wil ze het persoonlijker zeggen ofzo...
* R-Mon is verward
quote:Dat ze hier niks aan opmerkt kan toch hardstikke goed zijn? Misschien wilt zij gewoon met de vriendschap verder gaan...
Op maandag 22 december 2003 18:20 schreef R-Mon het volgende:
Wauw, bedankt Nite. Ik zal je/jullie op de hoogte houden. Het is echt een fijn gevoel om het van me af te schrijven, en dat mensen het dan nog lezen ookIk heb net een mailtje van haar gekregen, waarin ze doet alsof er helemaal niets aan de hand is, gewoon zoals ze altijd mailtjes schrijft. Geen verwijzingen naar dat zij en T. verkering hebben ofzo. Dat is wel raar want ik weet zeker dat als ze dat wel hadden dat ze dat dan wel zou zeggen. Maar uit de gebeurtenissen op dat feest kan je toch best een duidelijke conclusie trekken
Misschien wil ze het persoonlijker zeggen ofzo...
* R-Mon is verward
Het moet van jouw kant komen (je moet je intresse tonen), maar het moet natuurlijk ook van haar kant komen.
quote:Misschien hebben ze nog geen verkering, maar kan dat nog gaan gebeuren. Je moet geen valse hoop hebben, dat maakt het straks alleen nog maar pijnlijker. Je kan wel proberen haar alsnog te 'versieren' als blijkt dat ze geen verkering hebben, of gewoon proberen een goede indruk op haar te maken. Maar als ik jou was zou ik er nu maar vanuit gaan dat het niets zal worden tussen jou en haar.
Op maandag 22 december 2003 18:20 schreef R-Mon het volgende:
Ik heb net een mailtje van haar gekregen, waarin ze doet alsof er helemaal niets aan de hand is, gewoon zoals ze altijd mailtjes schrijft. Geen verwijzingen naar dat zij en T. verkering hebben ofzo. Dat is wel raar want ik weet zeker dat als ze dat wel hadden dat ze dat dan wel zou zeggen. Maar uit de gebeurtenissen op dat feest kan je toch best een duidelijke conclusie trekkenMisschien wil ze het persoonlijker zeggen ofzo...
En mensen die 'kalverliefde' roepen moet echt hun smoeltjes dichthouden, want op je 15e (toch?) kun je ook heel erg verliefd raken en dan is dit echt zwaar kut. Hoewel ze niet gezoend hebben, dus het kan nog een tikje erger. Maarruh, er lopen nog een heleboel andere leuke meiden op deze planeet rond!
Tja dat was het dan Ik wil jullie heel erg bedanken want het heeft echt geholpen
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 16:50 schreef dristie het volgende:
Er zijn meer huizen dan kerken..
There are more fish in the ocean.
quote:
Op zondag 21 december 2003 03:40 schreef kibber het volgende:
Lekker op meidenjacht gaan en flink zuipen!
quote:* R-Mon begint queeste
Op dinsdag 23 december 2003 00:15 schreef IntelliEye het volgende:
Maarruh, er lopen nog een heleboel andere leuke meiden op deze planeet rond!
P.S.:
quote:Dus Mods, laat plz nog even open
Op maandag 22 december 2003 16:19 schreef The_NiteAngyl het volgende:
Succes jongen, en laat weten wat je gedaan heb na de kerstvakantie, als je allebei weer gezien heb.
quote:Tranen in m'n ogen vanwege dat laatste... hmm... kerstgedachte...
Op woensdag 24 december 2003 15:45 schreef R-Mon het volgende:
Ik heb ze net allebei gesproken en ze hebben beide bevestigd dat ze verkering hebben. Jammer natuurlijk, maar ik denk dat ik het nu eindelijk achter me kan zetten. Wat het omgaan betreft, dat zit denk ik wel goed. Ik denk niet dat ze uitgebreid gaan [lange opsomming] als ik erbij ben. Steunen lukt ook wel, zeker weten dat ik er voor haar ben als hij haar iets flikt(ja tuurlijk voor hem zal ik er ook wel zijn).
Tja dat was het dan
Ik wil jullie heel erg bedanken want het heeft echt geholpen
Maarreh, ik ben in ieder geval hardstikke blij dat je hier heel koel mee omgaat. Je lijkt geaccepteerd te hebben dat zij nu met hem omgaat... wauw, je moet dan zeker een hele sterke wilskracht hebben. Menig jongen/man en meisje/vrouw zou hier jaloers om kunnen zijn (inclusief ik, denk ik... ). Probeer er toch het allerbeste van te maken, hoe moeilijk het soms ook zou kunnen zijn. Je vriend heeft haar op een hele eerlijke manier 'verkregen' (zover ik dat weet natuurlijk), en er is dus helemaal geen reden om naar tegen ze te doen. Het zal misschien even duren eer je weer normaal met hun allebei om kan gaan als voorheen, maar dat is een kwestie van wilskracht en geduld.
En ik hoop dat je wat van beide in je heb. Vast wel, want anders had dit (voor jou) anders kunnen aflopen. Nogmaals succes, en laat later wat van je horen.
--{-{@ Nite
Ik heb nog met S. erover gepraat. Toen ik haar had verteld dat ik m'n verhaal op een forum had gezet vroeg ze de link, die heb ik maar gegeven, kon dacht ik niet veel kwaad. Zij heeft hem weer aan T. gegeven, dus die weet het nu ook. Hij is er echter nog niet over begonnen, en ik denk ook niet dat ik dat ga doen. Volgens S. vond hij het ook wel rot voor mij. Maar nu voel ik mij weer rot dat zij zich rot voelen voor mij Dus dat is ook niet echt handig.
Het lijkt alsof ik verscheurd wordt door 2 gevoelens. Aan de ene kant, leuk voor hun. Hij een mooi meisje, zij een goeie jongen.
Aan de andere kant had ik haar moeten hebben en niet iemand anders, zelfs niet m'n beste vriend.
Bij hen probeer ik wel positief en niet zielig te doen, maar het gaat niet echt goed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |