abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 maart 2004 @ 17:02:58 #276
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_17577898
Overigens heb ik daarna niets meer van HMG vernomen. Wel zie ik nog regelmatig hollandmediagroep.nl in de stats van m'n log voorbijkomen.
pi_17578511
(edit(
  maandag 8 maart 2004 @ 17:58:34 #278
82122 SirDiablo
Real Shady
pi_17579140
quote:
Op maandag 8 maart 2004 16:25 schreef SirDiablo het volgende:
ik heb een poll aangemaakt, laat jullie stem horen !!

http://interactives.alxne(...).render?poll_id=1486
iedereen moet stemmen he, anders weten we nog niets
  woensdag 10 maart 2004 @ 10:37:39 #279
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_17617337
Ik weet niet of het hier al ergens stond maar dit stond in BN de stem

Notaris tekent voor uitslag finale ‘Idols’
Door Dolf Rogmans

Maandag 8 maart 2004 - HILVERSUM – Doorgestoken kaart of eerlijk? Notaris Aart Barkey Wolf uit Rotterdam controleert dit seizoen elke telefonische stemming bij het tv-programma ‘Idols’. Is daarmee alle kans op vals spel uitgesloten?

De ex-Idols-kandidaten Bas en Joël stookten vorige week het vuurtje maar weer eens op. Nee, ze hebben geen bewijzen dat het vorig jaar echt mis ging met de telefonische stemming, en ja, het duo kan best wat publiciteit gebruiken nu hun nieuwe single uit is. En toch knaagt het nog steeds bij ze. Want Jim leek populairder dan Jamai en toch won Jamai. En soms kregen vrienden die voor hun kozen na het stemmen per sms bedankjes van andere kandidaten. Het geeft de twee 'het gevoel' dat de programmamakers van Idols de uitslag beïnvloeden of dat de techniek faalt.

RTL 4 heeft de heren per brief gesommeerd hun bedenkingen voor zich te houden. Vooral de suggestie dat er fraude wordt gepleegd, zit de zender hoog. „We zouden zelfs kunnen bewijzen dat het onzin is. Alle ontvangen en verstuurde sms-jes zijn geregistreerd. Die bestanden zouden we door kunnen vlooien op fouten“, zegt uitvoerend producent van Idols, Mark de Vink.

Na afloop van de show van afgelopen zaterdag - het is even na middernacht - zit hij naast notaris Barkey Wolf. Zojuist hebben de twee het rapport over het verloop van de stemming van zaterdagavond ondertekend. Dat doen ze in een kantoortje dat onderdeel is van de tv-studio, waar even daarvoor tijdens de eerste Idols-finaleronde Meike door de kijkers naar huis is gestuurd.

In de ruimte staan onder meer twee computers waarop de uitslag bekeken kan worden. De Vink: „Dit seizoen is bij elke telefonische stemming een notaris aanwezig. Kunnen we eventuele kritiek net iets eerder pareren. Voor ons maakt het verder niet uit. We doen het precies hetzelfde als vorig jaar.“

Notaris Barkey Wolf komt elke finaleavond rond half acht de Hilversumse Studio 22 binnen. „Dan kijk ik even bij de productie en eet eventueel wat mee. Als de uitzending om negen uur begint, ben ik in de studio aanwezig. Ik houd de hele avond vooral een oogje op de twee computers waarmee het stemmen wordt geregistreerd. Ik let er vooral op dat de tellers op nul staan als het stemmen begint en de lijnen echt open gaan als dat op televisie wordt gemeld en op het juiste moment ook weer dicht gaan. Verder houd ik het verloop van de stemming bij via de twee computers. Tijdens de workshops in Rotterdam, en ook nu weer, zie je dat er weinig verschil zit in de stemverhoudingen tussen mensen die bellen of een sms’je sturen. Na een half uur tot drie kwartier tekent zich meestal een trend af in de uitslag die daarna niet meer verandert.“

Nadat er niet meer gestemd mag worden, bepaalt de notaris de uitslag. Dat gaat vrij simpel. Barkey Wolf: „Op de twee schermen staan de uitslagen van de sms’jes en de telefonische stemmen en die worden gewoon bij elkaar opgeteld. Ik let op dat dat correct gebeurt. Vervolgens kijk ik wie de drie kandidaten met de minste stemmen zijn en dat wordt op een kaartje gezet. Ik kijk dat kaartje nog eens na en breng het vervolgens naar Tooske en Reinout die de uitslag bekend maken.“

Na de uitzending worden van de verschillende uitslagen twee computerprintjes gemaakt en die worden door De Vink en Barkey Wolf ondertekend. „Eén blijft er hier en één gaat bij mij in het archief. Dit rapport heeft niet de status van een notariële akte, maar als er ooit vragen komen over het verloop van de stemming is het rapport een stevig document. Het toont aan dat een onpartijdig persoon op het verloop heeft toegezien“, aldus Barkey Wolf.

Daarmee controleert de notaris niet de techniek waarmee wordt gestemd. Worden bijvoorbeeld alle sms-berichten wel in de uitslag verwerkt?

De Vink: „Dat wordt ook heel lastig. De techniek hebben wij uitbesteed aan twee gerenommeerde bedrijven, de Callfactory van KPN en Golden Bytes. We vertrouwen er op dat die alle telefoontjes doorlaten en goed verwerken. Wij kunnen wel het verloop van de stemming hier op de schermen volgen. Ook zetten we zelf de telefoonlijnen open en dicht. Dat ziet de notaris gebeuren.“

Een vluchtige blik op de computerschermen leert dat er zaterdag zo'n 170.000 keer gestemd is. De Vink wil daar niet op in gaan: „We maken nooit cijfers bekend.“
  dinsdag 16 maart 2004 @ 21:10:37 #280
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_17762544
Groot alarm ! Het Idols Tournament is doorgestoken kaart !!
....in de donkere nacht.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 21:13:14 #281
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_17762620
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 21:10 schreef Magics het volgende:
Groot alarm ! Het Idols Tournament is doorgestoken kaart !!
Volgende ronde dan maar een notaris erbij
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 21:17:36 #282
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_17762711
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 21:13 schreef BVO het volgende:

[..]

Volgende ronde dan maar en notaris erbij
Nee die weet van niks , ik eis een accountant die het systeem begrijpt
....in de donkere nacht.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 21:19:02 #283
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_17762742
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 21:17 schreef Magics het volgende:

[..]

Nee die weet van niks , ik eis een accountant die het systeem begrijpt
Komt voor elkaar . Het systeem is trouwens niet zo heeeel erg moeilijk hoor .
pi_17789254
het begint al bij de regie die de microfoons instelt (of beter NIET instelt)
er is bijna niemand die merkt dat sommige een ambiance (echo) achter hun microfoon hebben hangen

en dan de telling
de notaris controleert niet de techniek waarmee wordt gestemd
nou lekker dan
hij kan dus net zo goed thuis blijven
waar slaat dit allemaal nog op
fraude is niet moeilijk
  woensdag 17 maart 2004 @ 23:20:16 #285
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_17790308
ik heb geen sappige roddeles, helaas, maar ik ben wel realistisch.
het gaat hier gewoon om heel veel geld, en met behulp van wat psychologische trucjes ( verdeling m/v, leeftijd , afkomst, etc) proberen ze gewoon de breedst en rijkst mogelijke doelgroep te bereiken.

Alles op t.v ( reclames, soaps) werkt manipulatief , alles wordt onderzocht op de beste bereikbaarheid, op de breedste doelgroep ( met kleuren , geluiden, tekst), dus ook Idols, en zie : het werkt, en we weten het allemaal,
het is brood en spelen, en we vinden het heerlijk om er lekker over te zeiken : vraag en aanbod....
pringles in GTST, Douwe Egberts in andere soapies, mode, make-up, uitspraken.... Idols werkt als een voorbeeld, wat kan en niet kan....
als je DAT ziet, ga je je, denk ik , ook niet langer druk maken of het echt is of niet :
we vragen zelf om de illusie...
maar je bent hollander of niet : zeiken is en blijft gewoon lekker
pi_17796090
Maar dat er trucjes zijn zoals jij stelt geloof ik ook wel. De jury heeft wel invloed door hun commentaar. Maar de TS bedoelde dat het al bekend is wie er wint en tweede wordt etc etc. Maar vorig jaar zat hij er ook flink naast, dus .......
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
  donderdag 18 maart 2004 @ 15:40:23 #287
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_17802183
ik denk dat ze best vantevoren in hun achterhoofd hebben wie de meeste kans maakt, en ik geloof ook wel dat ze achter de schermen druk bezig zijn de gunstigste winnaars uit te selecteren.
en daarnaast zou het me ook niets verbazen als geld de hoofdreden blijkt om iemand te selecteren of niet.
Maar misschien moet je niet naar mij luisteren want ik ben een tijd erg cynisch geweest, maar ben zelfs die fase voorbij, ik geloof bij voorbaat al niet wat ik op tv zie, en het interesseert me niet eens meer...
als er iemand beweert dat dat hele idols fake is haal ik enkel mijn schouders op, ik ben ook meer benieuwd naar sappige roddels die vertellen welke tactieken ze nu weer hebben uitgevonden..

TS lijkt me ergens wel op de hoogte te zijn, maar met met zijn schimmige manier van doen, komt ie niet helemaal helder en geloofwaardig over... maar goed welke eer valt er te behalen als je op FOK! een topicje opent om daar de macho uit te hangen, lijkt me ook niet echt logisch.

"is TS doorgestoken kaart of Idols, waar gaat het nu om "( dramatisch muziekje op de achtergrond)
  donderdag 18 maart 2004 @ 18:07:09 #288
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_17805397
Een goeie manier om de uitslag naar hun eigen hand te zetten is dat HMG zelf, via via ergens een sms-bom verstuurd om de kandidaten die ze zelf willen erin te houden. Daar komt nooit iemand achter.
....in de donkere nacht.
pi_17805421
quote:
Op maandag 8 maart 2004 15:31 schreef DanielaJurcevice het volgende:
grappig dat de winnaar van de scooter al tijdens Tooske's gesprek met alle deelnemers samen op de achtergrond in zo'n beeldscherm te zien was... terwijl er daarna nog gewoon gestemd en dus gewonnen kon worden... oops... busted.

Zie de herhaling maar.
Triest.
#geen
  donderdag 18 maart 2004 @ 20:08:35 #290
87845 SynchroSteve
Synchronous Insane
pi_17808620
Het schijnt ook zo te zijn dat degene die op de linker kruk komt te zitten altijd afvalt..
pi_17808786
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 20:08 schreef SynchroSteve het volgende:
Het schijnt ook zo te zijn dat degene die op de linker kruk komt te zitten altijd afvalt..
Is dat toevallig altijd nog zo geweest?
That's all folks!
pi_17809289
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 20:08 schreef SynchroSteve het volgende:
Meike zat toch op de middelste?
pi_17829911
Is dit jullie ook opgevallen?
Bij de 2e liveshow zag je steeds voor een optreden een kort filmpje van de persoon. Bij Maud zag je dit ook, maar het opvallende is dat ze nog haar oude kapsel had van voor de liveshows tijdens dit filmpje
Bij liveshow 1 had ze een ander kapsel genomen sinds het comentaar van de jury bij de workshops. DUS:

het filmpje van liveshow 2 was al voor liveshow 1 opgenomen........

Ze wist bij liveshow 1 dus al dat ze door ging....
  vrijdag 19 maart 2004 @ 18:19:41 #294
16715 Mylene
*schatje*
pi_17829947
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 18:17 schreef SirDiablo het volgende:
Bij de 2e liveshow zag je steeds voor een optreden een kort filmpje van de persoon. Bij Maud zag je dit ook, maar het opvallende is dat ze nog haar oude kapsel had van voor de liveshows tijdens dit filmpje
Bij liveshow 1 had ze een ander kapsel genomen sinds het comentaar van de jury bij de workshops. DUS:

Of ze gebruiken ook gewoon oude beelden .
pi_17830029
quote:

Jaaaa dat viel mij ook op.... maar het zou wel kunnen.. want volgens mij heeft maud IRL altijd de haren zo...
pi_17830076
nu is haar haar veel korter, dan tijdens dat filmpje
pi_17830475
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 18:27 schreef SirDiablo het volgende:
nu is haar haar veel korter, dan tijdens dat filmpje
Ow okee, twas mij niet opgevallen .. maar zou best kunnen ..
pi_17832710
Ik zie het patroon ook my trustworthy sidekicks..
It must be conspiracy! We must combine our powers and stop this outrage!!
There won't be a single day that I will rest, until I dismantle this phony organisation!
For my name isn't Fucker!!
And it isn't..
  vrijdag 19 maart 2004 @ 20:53:00 #299
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_17832776
De filmpjes van Ronde 1 en Ronde 2 zijn na elkaar opgenomen ja, iedereen heeft hetzelfde aan. Zullen ze voor alle 10 wel gedaan hebben, no problem dus.
pi_17834705
quote:

Je kunt ook spoken proberen te zien...

Als je gewoon filmpjes maakt en je valt af dan gooi je dat filmpje toch gewoon weg?

Over dat doorgestoken kaart gedoe is heel veel te zeggen. Uiteindelijk levert het toch niks op. Echt inside info krijg je toch niet. En als je het krijgt dan zeggen 10 anderen weer dat het verzonnen is.
En die mensen die denken dat ze bij de insiders horen lullen ook maar wat... dan heb ik zo iets van meldt dan iets echt concreets of zeg niks.

Maar wat maakt het uit? Al die negatieve publicatie is ook publicatie. En omdat er een idol gemaakt wordt kopen de jongeren het toch wel. Als je er maar genoeg geld in stopt dan wordt het wel verkocht.
you're the criminal mastermind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')